Naisasiat

  • 7 511 806
  • 26 572

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näiden juttujen perusteella HIFK:n kannattaa unohtaa tuo mimmi. Ainakin meikäläisen silmiin vaikuttaa siltä, että ei ole kiinnostunut, vaikka kaupassa onkin ystävällinen ja moikkailee.

Tuohon vielä lisäyksenä, että kyllä aika lailla siltä naiselta on se "signaali" tai aloite tultava. Eli lähes aina ainakin omalla kohdallani se tilanne vain näyttää siltä, että itse ei mitään aloitetta kannata tehdä, koska muuten homma menee täysin päin helvettiä. Eli mieluummin naiselta se aloite, koska silloin voi olla jo jonkin verran varma jostain.

Kyllä se niin vaan on, että suurin osa naisista tekee äärimmäisen harvoin aloitteita. Omalla kohdalla on äkkiseltään muisteltuna tapahtunut muutaman kerran näin. Yleensä saa kuitenkin itse mennä juttelemaan ja höpöttelemään niitä näitä.

Hienoa että sulla HIFK on/oli kuitenkin yritystä ja uskallusta kysyä mimmiä kahville.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Nyt ainakin äsken kertoi että voisi harkita jonnekkin kahville, yms. lähtemistä. Mitä sitten se ikinä tarkoittaakaan. Eli onko naisilla ylipäätään tässä vaiheessa pokkaa sanoa, että ei ole kiinnostunut sillä tavalla. Vai jännittääkö vain niin paljon ettei uskalla tehdäkkään mitään?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt ainakin äsken kertoi että voisi harkita jonnekkin kahville, yms. lähtemistä. Mitä sitten se ikinä tarkoittaakaan. Eli onko naisilla ylipäätään tässä vaiheessa pokkaa sanoa, että ei ole kiinnostunut sillä tavalla. Vai jännittääkö vain niin paljon ettei uskalla tehdäkkään mitään?

Ei jumalauta. Edelleen samaa jankkaamista. Tuossahan tämä nainen suostuu kahvikutsuun, eikö? "Voisin harkita" on naisen suusta sama kuin kyllä, suostun. Ota nyt helvetti sentään ohjat käsiisi!

Jätit vastaamatta viimeksi kun tiedustelin, joten tiedustelen uudelleen: mitä hävittävää sulla siinä on, jos kysyt suoraan? Jotenkin sun kanssa olis mukava jutella muuallakin kun täällä kaupassa tai naamakirjassa. Niin että mentäiskö vaikka kahville/ pizzalle/ kävelylle/ matsiin/ luistelemaan/ ihan vittu mihin vaan? Ei voi olla näin vaikeeta.

Jos neito tarttuu tarjoukseen, niin hienoa! Jos ei tartu, niin mitä sitten? Näin olisit ainakin yrittänyt, eikä sun tarvitsisi jahkailla ja pyöritellä samoja asioita päässäsi. Itsetuntomittarisi on pakkasen puolella jo muutenkin, joten älyttömän isoa kolhua pakit eivät egoosi tekisi. Jos ei natsaa, voit aina palata takaisin vittumäoonsäälittäväjarumajaheikkojatyhmä -ajatusmalliin.
 

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Sitten vain kysymään siltä naiselta, että milloinkahan mahtaisi sopia, kun kerran nyt on jo alustavasti suostunut! Ja vielä miljoonannen kerran totean saman, minkä muutkin, että sulla HIFK ei ole yhtään mitään hävittävää tuossa tilanteessa.

Paljon paremmaltahan tuo HIFK:n tilanne kuulostaa kuin omani. Laitoin perjantaina aamusta viestiä tyttöselle, että miten menee ja sopisko, että nähtäs joskus päivällä, mutta se ei vastannut siihen mitään. Eilen sitten kysyin facebookissa, että miksi se ei vastannut, niin se sanoi, että kun tuo viestien lähettäminen on niin kallista ja kun on soitellut jo koko edellisen päivän kaikille. :D Siinä vaiheessa kyllä alkoi naurattamaan niin paljon, että melkein vedet tuli silmistä ja mietin, että mitähän nasevaa tuohon keksisi vastata. Lopulta sanoin vaan, että "ok" ja kirjauduin ulos. Tuon jälkeen ei olla juteltu, eikä kyllä varmasti jutellakkaan. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa olla tuollaisten kusipäiden kanssa tekemisissä, vaikka tämän jutun tyriminen olikin varmasti melko suurilta osin pelkkää omaa tyhmyyttäni. Silti, jos ei yhteen viestiin voi vastata, niin haistakoon paskan.

Noh, mua ei kyllä haittaa enää ollenkaan, että tässä kävi näin ja onhan tämä nyt ollut pidemmän aikaa odotettavissa. Pikemminkin paljon parempi fiilis tuon tapauksen takia. Pitää laittaa nyt sitten uutta matoa koukkuun...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Laitoin perjantaina aamusta viestiä tyttöselle, että miten menee ja sopisko, että nähtäs joskus päivällä, mutta se ei vastannut siihen mitään. Eilen sitten kysyin facebookissa, että miksi se ei vastannut, niin se sanoi, että kun tuo viestien lähettäminen on niin kallista ja kun on soitellut jo koko edellisen päivän kaikille.

No eihän tuossa mitään. Laitat uuden tekstiviestin ja vaihdat asetuksen niin, että on sama viestikeskus vastattaessa, jolloin tyttö vastaa viestiin sinun piikkiisi. Jos ei, niin vedät siitä sitten johtopäätökset.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
No eihän tuossa mitään. Laitat uuden tekstiviestin ja vaihdat asetuksen niin, että on sama viestikeskus vastattaessa, jolloin tyttö vastaa viestiin sinun piikkiisi. Jos ei, niin vedät siitä sitten johtopäätökset.

Tekstiviestit ovat nykyään kyllä niin järkyttävän kalliita, että juu... nou?

Kyllähän tässä on kyseessä juurikin sellainen tapaus mistä palstaveljet ovat kapteenihidasta alusta asti varoitelleet. Mutta oppia ikä kaikki, ja yleensä se oppi tulee kantapään kautta niinkuin tässä tapauksessa. Eli, naiset ovat äärimmäisen hyviä tuossa pienen kipinän elossa pitämisessä "varmuuden vuoksi". Siinä sitten sinisilmäisempää poikaa helposti viedään kympillä. Nyt ei muuta kuin pysy jämäkkänä, ja sitten kun tyttö taas lähettää jonkun ajan päästä tunnusteluviestiä, asetat hänelle vaihtoehtosi. Selkeästikkään et pelkkään kaveruuteen pysty.
 

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Tekstiviestit ovat nykyään kyllä niin järkyttävän kalliita, että juu... nou?

Kyllähän tässä on kyseessä juurikin sellainen tapaus mistä palstaveljet ovat kapteenihidasta alusta asti varoitelleet. Mutta oppia ikä kaikki, ja yleensä se oppi tulee kantapään kautta niinkuin tässä tapauksessa. Eli, naiset ovat äärimmäisen hyviä tuossa pienen kipinän elossa pitämisessä "varmuuden vuoksi". Siinä sitten sinisilmäisempää poikaa helposti viedään kympillä. Nyt ei muuta kuin pysy jämäkkänä, ja sitten kun tyttö taas lähettää jonkun ajan päästä tunnusteluviestiä, asetat hänelle vaihtoehtosi. Selkeästikkään et pelkkään kaveruuteen pysty.
Kyllä, juuri näin ajattelinkin tehdä. Toisaalta en ole enää varma, että kiinnostaisiko mua olla missään tekemisissä tuollaisen henkilön kanssa. Ainakaan minkäänlainen juttelu tai edes näkeminen ei kyllä kiinnosta tällä hetkellä ollenkaan. Mun mielestä ainakin on todella törkeä tapa jättää viestiin vastaamatta, etenkin kun viesti sisältää jonkun kysymyksen/ehdotuksen.

Jep, nytpähän ainakin oppi, että ei kyllä kannata luottaa nuihin puheisiin ollenkaan. Vasta sitten, kun puheiden rinnalle tulee jotain tekoja.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän tässä on kyseessä juurikin sellainen tapaus mistä palstaveljet ovat kapteenihidasta alusta asti varoitelleet.

Varmasti näin. Tarkoituksenani olikin lähinnä esittää keino, millä tuollaiset tekosyyt voi tulevaisuudessa eliminoida.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Ei jumalauta. Edelleen samaa jankkaamista. Tuossahan tämä nainen suostuu kahvikutsuun, eikö? "Voisin harkita" on naisen suusta sama kuin kyllä, suostun. Ota nyt helvetti sentään ohjat käsiisi!

Jätit vastaamatta viimeksi kun tiedustelin, joten tiedustelen uudelleen: mitä hävittävää sulla siinä on, jos kysyt suoraan? Jotenkin sun kanssa olis mukava jutella muuallakin kun täällä kaupassa tai naamakirjassa. Niin että mentäiskö vaikka kahville/ pizzalle/ kävelylle/ matsiin/ luistelemaan/ ihan vittu mihin vaan? Ei voi olla näin vaikeeta.

Jos neito tarttuu tarjoukseen, niin hienoa! Jos ei tartu, niin mitä sitten? Näin olisit ainakin yrittänyt, eikä sun tarvitsisi jahkailla ja pyöritellä samoja asioita päässäsi. Itsetuntomittarisi on pakkasen puolella jo muutenkin, joten älyttömän isoa kolhua pakit eivät egoosi tekisi. Jos ei natsaa, voit aina palata takaisin vittumäoonsäälittäväjarumajaheikkojatyhmä -ajatusmalliin.

Eihän tuo periaatteessa ole vaikeata lainkaan, mutta nykyäänkin esim. mitään ei uskalla enää sanoa kenellekkään. Monesti havahtuu siihen, että kyttää vain esim. tuolla opettajanhuoneessa muita henkilöitä tyhmän näköisenä. Niin monta kertaa olen olen joutunut häpeämään omia sanomisiani ja omien juttujen ja keskusteluun osallistumisten takia tuon tyhmän leiman olen saanutkin aina joka paikassa.

Olen vain pyrkinyt pitämään "tyhmäkin on viisas kun pitää suunsa kiinni"-linjaa. Ei vain uskalla sanoa kenellekkään mitään, pysyy tavallaan aina sillä kuuntelulinjalla. Futistreeneissäkin ihan sama homma. Mitään ei ikinä uskalla kommentoida, sitten huomaakin, että on vain tyhmänä tuijottanut vierestä muiden keskustelua.

On todella helppoa tänne kirjoittaa jotain, kun voi koko ajan miettiä ja korjata mitä kirjoittaa. On täysin eri asia kommentoida jotain juttua livekeskustelussa. Senpä takia niitä katkoja tuli ihan tuon naisenkin kanssa keskustellessa FB:ssä. Ikinä ei tiennyt kannattaako tuollaista kirjoittaa toisen nähtäväksi. Ja mitä kannattaa kirjoittaa.

Ja muutenkin nimimerkin takaa on helppo kirjoittaa, kun ei kukaan tunnista. Heti kasvokkain keskustellessa se juttu on ihan eri. Facebook-päivityksiä suosin sen takia aika paljon, on saanut rauhassa miettiä, kannattaako tuollaista sinne kirjoittaa. Kaikki mahdolliset virheet pystyy karsimaan pois.

Kaikkihan nyt joskus jotain tyhmää sanovat, mutta itsellä se on ainakin ollut aika kova tapa. Ja senpä takia itsestä ei hirveästi pidetäkkään. Mietin sitäkin vain, että mahdollisilla treffeillä sitä helposti sitten joko sanoo jotain tyhmää tai ei mitään kovin fiksua, tai sitten on tyhmänä mukana.

Tällä tarkoitinkin sitä, että en ole mikään kiinnostava tyyppi. Joko sanoo jotain ääliömäistä tai sitten ei sano mitään. Molempi pahempi.

Ja itseluottamus on vain mennyt tuon tyhmyyden takia. Ei uskalla tehdä mitään, eikä oikein reagoidakkaan mihinkään. Kun aina joutunut sen takia ongelmiin jatkuvasti.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaikkihan nyt joskus jotain tyhmää sanovat, mutta itsellä se on ainakin ollut aika kova tapa. Ja senpä takia itsestä ei hirveästi pidetäkkään. Mietin sitäkin vain, että mahdollisilla treffeillä sitä helposti sitten joko sanoo jotain tyhmää tai ei mitään kovin fiksua, tai sitten on tyhmänä mukana.

Tällä tarkoitinkin sitä, että en ole mikään kiinnostava tyyppi. Joko sanoo jotain ääliömäistä tai sitten ei sano mitään. Molempi pahempi.

Jaa, asia selvä. Sun itseluottamus ei riitä pyytämään tyttöä ulos, joten kyselet täällä, että miten asia pitäisi hoitaa. Saat neuvoja, joihin vastauksena kerrot, että olet tyhmä ja ruma, eikä ole itseluottamusta, mutta miten tämän homman nyt hoitaisi. Oletko sä muka oikeasti niin tyhmä, ettet näe juttujesi kiertävän kehää?

Tämä nyt on varmaan turhaa tuuleen huutamista, mutta miten sä sitten meinasit ikinä, jos siis joku säälittävä ja ruma lehmä sut edes huolii koska muita et saa, olla tytön kanssa yhdessä? Et puhu, niin se ei pidä sua tyhmänä? Aika vajakin kuvan sekin antaa, jos lähettää keittiöstä olohuoneeseen tekstarin, että otatko kahvia.

Voisitko nyt viimein vastata, että mitä menetettävää sulla on, jos oletettu nainen ei lämpenisikään? Kenen edessä sä ne kasvosi menetät, sen naisen vai? Mitä väliä sillä on mitä se susta ajattelee, joku kaupan kassa? Nyitkö ihmisiä hihasta kaupungilla että hei, anteeks, oon tyhmä ja ruma? Vai miksi vieraiden ihmisten mielipide niin kiinnostaa? Koska vieraaksihan se tyttö sulle jää, mikäli et saa kasvatettua nyyttejä ja kysyttyä, että lähdetkö kahville. Ai niin, mutta kun sä olet niin tyhmä ja rumakin...
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
No tässä kaupungissa kaikki hengaa kaikkien kanssa. Eli aika paljon yhteistä kaveripiiriä on.

Nykyään en edes vanhempien kanssa puhu juuri mitään. Siis totta kai kylässä käyn ihan yhtä paljon kuin ennen, mutta ei vain uskalla kommentoida mitään. Niin monta kertaa olen huomannut oman tyhmyyteni.

Viime perjantaina esim. mietin pitkään, että miksi matematiikan oppikirja antaa vastaukseksi 8. Oppilaan ohjausta matematiikassa oli kyse. Olin sitten täysin satavarma, että kirjassa on väärä vastaus. Opettaja sitten kertoi, että 4x2 todellakin on 8, eikä 6, kuten aiemmin väitin.

Niin, tuollaisia tulee itseltä jatkuvasti. Vasta myöhemmin tajuaa, että kuinka tyhmä sitä ihan oikeasti on. Vanhempien kanssa täysin sama juttu. Faija on monta kertaa sanonut aika kovaankin ääneen, että mieti nyt pikkasen. No niinhän teenkin, joskus mietin esim. puolikin tuntia, mutta silti sanoo tai tekee jotain tyhmää.

No nykyään en sitten oikein vanhemmillekkaan uskalla hirveästi puhua. Asiaahan vanhempani puhuvat, siitä olen tasan samaa mieltä. Eivät he todellakaan käske hiljaa olemaan, mutta itse vain en uskalla kommentoida juuri mitään edes heidän seurassaan. Ei vain tee mieli yhtään enempää näyttää omaa tyhmyyttään. Isovanhempien kohdalla sama juttu. Totean aina että, joo, niinpä, jne. Ei vain tee mieli lisätä mitään, kun ei ikinä tiedä, kuinka tyhmäksi itsensä tekee.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Tuu pois sieltä, sut on nähty. Siis tosissasiko väität, että vanhempasi ja isovanhempasikin huomauttelevat sinulle yksinkertaisuudestasi/ käskevät olemaan hiljaa? Joopa joo... sulta loppuu nyt peikkoilun aiheet selvästi, kun muualle muuttamistakin on jo ehdotettu. Keksi vaikka joku toinen tyttö joka on sanonut sulle moi, niin sitten voidaan aloittaa kierros alusta. Lupaan osallistua omalla panoksellani. South Parkia lainaten: "He has absolutely no life."
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Tuu pois sieltä, sut on nähty. Siis tosissasiko väität, että vanhempasi ja isovanhempasikin huomauttelevat sinulle yksinkertaisuudestasi/ käskevät olemaan hiljaa? Joopa joo... sulta loppuu nyt peikkoilun aiheet selvästi, kun muualle muuttamistakin on jo ehdotettu. Keksi vaikka joku toinen tyttö joka on sanonut sulle moi, niin sitten voidaan aloittaa kierros alusta. Lupaan osallistua omalla panoksellani. South Parkia lainaten: "He has absolutely no life."

Isovanhemmat eivät mutta vanhempani ovat muutamaan otteeseen asiasta huomauttanut. Heidän kanssaan olen myös asiasta keskustellut. Faija on aika moneen kertaan sanonut, että voisin käyttää sitä päätä. No niinhän yritänkin, mutta aika helvetin vaikeaa se vain on itselleni.

Mitä sitten olen keskustellut, niin he ovat vain sitten todenneet, että toisille ihmisille ylipäätään päättelykyky sun muut ovat vaikeita asioita. Ja kuten aiemmin olen tähän ketjuun kirjoittanut, niin itselläni on esim. koulussa ollut henkilökohtainen kouluavustaja yhdessä vaiheessa. Eli kertoohan tuo jo tyhmästä päästä.

Eli jos esim. teikäläisellä olisi 22-v. poika, ja hän joutuisi jatkuvasti hankaluuksiin tyhmyytensä takia, niin et puuttuisi siihen mitenkään? Et ikinä itse sanoisi, että voisit käyttää sitä päätä? Niin ainakin monet ovat minulle sanoneet, mutta se kun vain ei ole ihan niin helppoa itselle.

Ehkä tuossa oli sitten jo aika paljon siitä, mikä on se todellinen tilanne. Omasta mielestäni on jo perusteltua väittää henkilöä tällaisessa tilanteessa jo aika tyhmäksi ja vammaiseksi henkilöksi. Eli ei ole mitään itse keksittyä juttua.

Ja ehkä sen sitten vasta jokainen ymmärtäisi, jos pitäisi viettää aikaa kanssani. Uskon aika vahvasti, että se mielipide ja näkemys vain muuttuisi aika radikaalisti.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vaikea uskoa, että olet oikeasti tyhmä kun suollat noin selkeätä ja analyyttistä tekstiä omasta itsestäsi ja muutenkin. Ennemmin uskoisin, että sinulla on jonkinlainen häiriö (en nyt tiedä keskittymishäiriöstä, vaikka tosin heikko suoriutuminen mm. koulussa voisi kieliä siitä) tai ehkä persoonallisuushäiriö joka vääristää minäkuvaasi liikaa. Sen enempää en lähde arvailemaan.

Tosiasiassahan kaikki ihmiset on enemmän tai vähemmän persoonallisuushäiriöisiä, koska sitä kutsutaan luonteeksi, mutta osalla homma on liian kärjistynyttä ja vääristynyttä. Mikä sitten johtaa monenlaisiin ongelmiin.

Kuten jo tuhat kertaa neuvottu: Hakeudu noihin asioiden takia lääkärille, puhu. Tai jos se on liian vaikeata, niin kirjoita asiat ylös ja lätkäise paperi tohtorin nenän eteen. Kerro nuo samat asiat mistä täällä olet jankuttanut viesti toisensa perään.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Vaikea uskoa, että olet oikeasti tyhmä kun suollat noin selkeätä ja analyyttistä tekstiä omasta itsestäsi ja muutenkin. Ennemmin uskoisin, että sinulla on jonkinlainen häiriö (en nyt tiedä keskittymishäiriöstä, vaikka tosin heikko suoriutuminen mm. koulussa voisi kieliä siitä) tai ehkä persoonallisuushäiriö joka vääristää minäkuvaasi liikaa. Sen enempää en lähde arvailemaan.

Itse veikkaan että trolli-häiriö. Jos ei ole niin sitten varmasti jotain tuon tapaista. Mutta yksinkertaisin selitys on usein se oikea.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Ei oikeasti ei kukaan voi olla noin toivoton HIFK. Vittu eihän kukaan ole noin paska jätkä? Eihän? Voi helvetin raukka, et sä osaa? Hah!

Oikeasti nyt hyvä mies tiedostat sen, että jos ihmiset auttaa sinua, niin se ei tee sinusta huonoa. Kuten vaikkapa isän neuvot tai kouluavustajat. Helvetti, miten se voi olla niin vaikeata.

Suklaatemput ei toimi kuin salkkareissa? Mistä tiedät? Oletko kokeillut? Minusta tuntuu, että saattaisi vaikka toimiakkin.

Nyt pyydät tätä tyttöä joka on sinusta kiinnostunut lähtemään kanssasi jonnekin. Ihan sama mitä keksit. Kaikki ovat hyviä, jos se siltä tuntuu. ÄLÄ EPÄILE ITSEÄSI.

Musiikkia vaikka tähän vielä ehkä kovimmalta suomalaisten tekemältä rakkauslaululevyltä. Päätä haluatko soittaa: It's Contagiousin vai Oh What A Thingin, kun laitat yöllä nukumaan ja uni ei tule, kun mietit tyttöä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eli jos esim. teikäläisellä olisi 22-v. poika, ja hän joutuisi jatkuvasti hankaluuksiin tyhmyytensä takia, niin et puuttuisi siihen mitenkään? Et ikinä itse sanoisi, että voisit käyttää sitä päätä?

Heei, tää on kiva leikki tää fantasialeikki! Siis jos tilanne olisi tuo, niin ei olisi, koska tottahan olisin helvetin fiksuna kaverina huomannut poikani keskittymishäiriöt ja oppimisvaikeudet jo ennen vaippaikää ja lähtisin määrätietoisesti tilannetta korjaamaan ja vaikeuksia ennaltaehkäisemään. Ohjaisin poikaani hellällä, mutta lujalla ja vakaalla kädellä etsimään elämästä sitä ruutua, joka hänelle sopisi. Jos pikkupaikkakunnalla näyttäisi siltä, että eristäytymistä tapahtuu liikaa, laittaisin jätkän muuttamaan (tai muuttaisimme koko perhe) isommalle paikkakunnalle, jossa tyhmä ja yksinkertainen, mutta analyyttiseen ajatteluun ja tarvittaessa nopeaankin reagointiin pystyvä, mutta itseluottamuksensa hukannut poikani hukkuisi harmaaseen massaan, eikä tuntisi olevansa maailman tyhmin olento.

Mulla ei ole lapsia ja tämä ei sitten ollut provo sellaisille vanhemmille, jotka jo kiristävät satulaa valkoisen ratsunsa selkään.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Vaikea uskoa, että olet oikeasti tyhmä kun suollat noin selkeätä ja analyyttistä tekstiä omasta itsestäsi ja muutenkin. Ennemmin uskoisin, että sinulla on jonkinlainen häiriö (en nyt tiedä keskittymishäiriöstä, vaikka tosin heikko suoriutuminen mm. koulussa voisi kieliä siitä) tai ehkä persoonallisuushäiriö joka vääristää minäkuvaasi liikaa. Sen enempää en lähde arvailemaan.

Tosiasiassahan kaikki ihmiset on enemmän tai vähemmän persoonallisuushäiriöisiä, koska sitä kutsutaan luonteeksi, mutta osalla homma on liian kärjistynyttä ja vääristynyttä. Mikä sitten johtaa monenlaisiin ongelmiin.

Kuten jo tuhat kertaa neuvottu: Hakeudu noihin asioiden takia lääkärille, puhu. Tai jos se on liian vaikeata, niin kirjoita asiat ylös ja lätkäise paperi tohtorin nenän eteen. Kerro nuo samat asiat mistä täällä olet jankuttanut viesti toisensa perään.

No ainakaan mistään omasta luulosta ei ole kiinni, kun kerran kaikki muut ovat huomanneet nämä ongelmat ennen kuin itse edes olin tullut ajatelleeksi mitään. Nyt vain viime aikoinan sitä on alkanut miettimään, että miksi suuri osa inttikavereista, opiskelukavereista, ylä-asteelta tutusta porukasta, jne. on pitänyt minua tyhmänä. Tai miksi itsellä ei juuri ole lainkaan kavereita.

Ja sitten kun vain muisteleekin noita juttuja, jotka ovat johtaneet tähän tilanteeseen, niin en yhtään ihmettele. Miksi minua pidetään tyhmänä, nössönä, rumana, jne. Ainahan kaiken voi pistää jonkun ahdasmielisyyden piikkiin, mutta kyllä siinä silloin on itsessä myös jotain aika pahasti vialla. Että ei sovi näihin nykyajan "normeihin". Miksi jotkut ovat suosittuja ja miksi jotkut hyljeksittyjä.

On mielestäni turhaa etsiä tässäkään tapauksessa vikaa muista. Jos muut pitävät tyhmänä, niin eihän se heidän vikansa ole. Asian voi jättää ilmoittamatta tai sitten ilmoittaa. Itselleni riittää ihan vain se, että minua pidetään yleisesti tyhmänä.

Ja onko kukaan tullut ajatelleeksi sitä, että ne kaikki muut voivat sitä vastoin olla fiksumpia kuin esim. tällä palstalla luullaan? Ovat selkeästi fiksumpia kuin itse olen ja sen takia pitävät minua tyhmänä?

Tälläkin palstalla kuka vain voi olla ihan mitä vain, mutta se tilanne vain monta kertaa on ihan erilainen esim. työelämässä, kaveriporukoissa, jne. Eihän se välttämättä kerro mitään minkälainen sitä on täällä JA:ssa.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Itse veikkaan että trolli-häiriö.

Itse päädyin tuohon samaan diagnoosiin jo kauan aikaa sitten. Sitä minä vaan ihmettelen, että porukka jaksaa vastata kärsivällisesti illasta toiseen eräälle nimimerkille. Heiteään täky ja kas kummaa - taas nappasi. Näin sitten trollaatitrollaati piiri pyöri ja pyörii...
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kun vertaukset Auviseenkin on jo esitetty niin eikö ketään sitten huolestuta, että jos kyseessä todella olisikin trolli? Omasta mielestäni siinä tapauksessa kyseessä olisi vielä monin verroin säälittävämpi, surkeampi ja pahemmin sekaisin oleva ihminen kuin se ihminen, jollainen kyseessä oleva nimimerkki kirjoitustensa perusteella kuvittelee itse olevansa. Jotain rajaa näihin juttuihin sentään, eihän kukaan nyt niin no-life voi olla, että jaksaisi samaa jatkotarinaa päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen suoltaa pelkästään trollailumielessä. Tai jos on niin minä olisin ainakin todella huolestunut tästä ihmisestä.

Yhdestä asiasta ainakin voidaan olla varmoja. Kyseessä on varsin jääräpäinen kaveri.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos HIFK on yhtä pihalla mitä väittää, hänen kirjoittamansa teksti ei olisi noin selkeää ja virheetöntä, ei sitten millään. Kun sanoit että sulla oli koulunkäyntiavustaja, niin satutko muistamaan mikä oli äidinkielen arvosana päästötodistuksessa?

Kirjoita runoja saatana, silläkin saa jo hyvin naisia. Vai kuvitteletko että ne kaverit luomistuskissaan ja viinanhöyryissään, masennusta potevina reppanoina napsauttelevat vain sormia? Tämä hieman kärjistettynä, mutta tajusit varmaan pointin, vaikket omien sanojesi mukaan ikinä ymmärrä mistään mitään :).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös