Jos minulle on koko elämän ajan tullut palautetta siitä että olen tyhmä, niin silloin nimenomaan olen. Työelämä, opiskeluelämä, inttielämä, jne. Kaikista on tullut niin paljon negatiivista palautetta. Kuten olen sanonut, sitä ei vain moni ihminen (juuri kukaan) täälläkään tajua.
En todellakaan halua henkilö, josta ihmiset saavat tyhmän vaikutelman. On eri asia pyytää apua tietyissä asioissa, kuin olla koko ajan jäljessä lähes kaikessa.
Olen vain moneen kertaan sanonut, että en vain itse ole keksinyt, että olen tyhmä tai ruma. Kun ympäristöltä vain on tullut jatkuvalla syötöllä tuollaista palautetta. Sitäkään ei kukaan täällä usko tai noteeraa. Niin se vain on.
Onneksi sitten itse tiedän, miten asiat ovat. Ja itse olen kokenut sen, miten itseeni suhtaudutaan. Sitä ei voi kukaan kiistää.
Kyse kun vain ei ole mistään yksittäisestä tilanteesta. Päiväkoti, ala- ja yläaste, opiskeluelämä, inttielämä, työelämä, jne. Miksi minua on koko elämäni ajan joka paikassa sanottu tyhmäksi tai rumaksi? Miksi minä olen saanut tuollaista palautetta elämäni aikana lähes jatkuvasti?
Kuten olen aiemmin sanonut, vasta viimeisen puolen vuoden aikana olen alkanut miettimään tekemisiäni ja sanomisiani ja koko tilannettani. Miksi lasken, että 2x4 on 6 ja kysyn opettajalta neuvoa tuollaisessa. Miksi en saa tietokonetta päälle, vaikka olen opiskellut alaa 3 vuotta. Miksi faijani on käskenyt monta kertaa käyttämään päätäni enemmän. Miksi olen saanut erittäin huonojakin arvosanoja. Miksi minulla oli pitkän aikaa henk. koht. koulunkäyntiavustaja. Miksi edellisellä työpaikallani jouduin jatkuvasti naurun tai hilpeilyn aiheeksi kun tein jotain tyhmää.
Monta kertaa olen huomannut sen, että uskon jotain ihan tyhmiä juttuja, jotka ovat vitseiksi tarkoitettu. Muut sitten nauravat, että se on vain vitsi. Miksi minulle itselle käy niin jatkuvasti, enemmän kuin muille. Miksi tein edellisessä työpaikassa jatkuvasti virheitä työpisteellä, johon minut oli koulutettu. Kun muut tekivät vähemmän. Jatkuvia leimausvirheitä, laskuvirheitä, jne lähes joka viikko. Miksi työssäoppimispaikassani työnantaja kertoi suoraan, että "ethän sä osaa edes lukea etkä laskea". Noin hän vain sanoi, ihan suoraan. Ja tuo on ihan totta. Minulle on ihan tarpeeksi se, että joku on edes tuollaista mieltä.
Miksi minulle sattuu jatkuvalla syötöllä virheitä perusasioissa. Miksi koulussa opettaja käski minun koetilanteessa käyttää oppikirjaa apuna, että saisin parempia numeroita. Opettaja käski minun tehdä kokeen erillisessä huoneessa ja käyttää kirjaa apuna. Muut eivät saaneet. Miksi pääsin vasta 4:llä kerralla inssistä läpi. Ensimmäinen kerta oli sellainen, että se peruttiin, kun ajo-opettaja oli sitä mieltä, että en ole sinne vielä valmis. En osaa edelleenkään käyttää kytkintä ja auto tökkää lähes aina, kun yritän lähteä liikkeelle. Miksi olin ala-asteen uimakoulussa viimeinen, joka oppi vähänkään uimaan.
Oikeastaan tähän voisi lopettaa tämän keskustelun. Joka ei noita usko, niin ei usko. Totta ne vain ovat.
Ja tuossa on vain ihan muutama maininta. Jokainen voi sitten miettiä, että mitä muita asioita voi olla. Tarpeen vaatiessa voin kyllä mainita vaikka kymmeniä muita vastaavia juttuja.