Naisasiat

  • 7 486 865
  • 26 542
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä olisi kyllä monelle tärkeä neuvo. Miksi murehtia tai jännittää liikaa tulevaisuutta, kun voi nauttia hyvistä hetkistä nyt. Elämässä ei varmasti ole liikaa hyviä asioita, joten kannattaa nauttia niistä mitä eteen tulee, silloin kuin voi.
Sano se naisille. Miehiltä usein onnistuukin se tässä hetkessä eläminen ja huolettomuus tulevaisuudesta. Jotkut sanovat sitä myös vastuuttomuudeksi (en tosin minä). Totta kai rajansa aina kaikella, mutta kyllä oma käsitykseni on se, että naiset tuppaavat suunnittelemaan elämänsä mahdollisimman pitkälle (joo joo, ei yleistetä), miehet eivät niinkään.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen tänä syksynä taas hitusen lähempänä kolmenkympin harmaata aluetta. Itse asiassa olen kohta yhtä vanha kuin äitini oli saadessaan minut.

Näppärällä aasinsillalla yllämainituista asioista sitten tilanteeseeni.
Olen edelleen ns. koskematon territorio. Itselleni asialla ei ole koskaan ollut mitään väliä, toisinaan olen jopa tuntenut tietynlaista ylpeyttä tästä asiasta. Kun olen asiasta muutamalle naispuoleiselle hlölle kertonut, he ovat yleensä järkyttyneet. En vaan yksinkertaisesti pidä seksistä. En ole sitä kokenut, joten sikäli edellinen lause tuntuu tyhmältä, mutta prosessi näyttää sen verta oksettavalta, että olen päättänyt pitäytyä touhusta ainakin vielä neljän-viiden vuoden ajan.
Ulkomailla tähän tilanteeseeni olisi ollut helposti saatavissa ratkaisu, mutta ns. yhdenillansuhteet eivät mielestäni toimi ollenkaan. Odotan mieluummin sitä oikeaa.

Olenko outolintu?
Onko kaltaiseni henkilö ns. sellainen tapaus, jota naiset tiedostaen tai tiedostamattaan etsivät?
Vai olenko liki 27-vuotiaana tuomittu elämään sinkkuna hamaan loppuun saakka?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sano se naisille. Miehiltä usein onnistuukin se tässä hetkessä eläminen ja huolettomuus tulevaisuudesta.

Tässä asiassa taitavat alkukantaiset vaistomme puhua enemmän kuin haluammekaan :) Ikäisesi naiset ovat nk. perheenperustamisiässä ja on varsin normaalia siinä vaiheessa miettiä asioita hieman eteenpäinkin. Nainen hakee 'turvallista' ja luottamuksellista suhdetta itselleen ja jälkeläisilleen.

Ja alwahlalle: Ylivoimaisesti tärkeintä elämässä on minusta tuntea itsensä ja toimia niinkuin kokee oikeaksi. Aina se ei ole sama tapa, jonka 'yhteiskunta' tai enemmistö kokee oikeaksi. Jos elää muiden odotusten mukaan, on ikuisesti muiden odotusten vanki.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Sano se naisille. Miehiltä usein onnistuukin se tässä hetkessä eläminen ja huolettomuus tulevaisuudesta. Jotkut sanovat sitä myös vastuuttomuudeksi (en tosin minä). Totta kai rajansa aina kaikella, mutta kyllä oma käsitykseni on se, että naiset tuppaavat suunnittelemaan elämänsä mahdollisimman pitkälle (joo joo, ei yleistetä), miehet eivät niinkään.

Komppaan täysin. Itse elän juurikin noin, ja useampi ihminen on tullut asiasta mainitsemaan että et sä enää tossa iässä voi noin vastuuttomasti elää.
Jopa yksi parisuhde kaatui siihen että en suostunut aloittamaan suunnittelua perheestä, yhteisestä asuntolainasta ynnä muusta minulle turhanpäiväisestä siinä vaiheessa elämääni. En väitä etteikö tämä nainen olisi ollut varsin pätevä ehdokas siihen touhuun, mutta ei siinä vaiheessa oltu kuin parikymppisiä ja yhdessä oltu vain vuosi.
Sitten taas toinen, jonka kanssa taas voisin edelleenkin laittaa kamat kimppaan, suunnittelee omassa elämässään kaiken, opiskelee määrätietoisesti, haluaa luoda itselleen uraa ja on muutenkin hyvin tarkka asioistaan. Kaikin puolin hieno ihminen ja oli varsin miellyttävää että antoi minun elää omaa alämääni puuttumatta siihen. Tai sitten se tapahtui niin ovelasti etten sitä huomannut.

On tietysti myös naisia jotka elävät "päivä kerrallaan", mutta tuleeko se äidinmaidosta vai kotikasvatuksesta vai mistä, että naiset tosiaan suunnittelevat asioita pitkälle ja hartaasti?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Millaisia kokemuksia muilla vastaavista tapauksista?

Sinä et todellakaan ole jättämässä menemättä ulkomaille jonkun rippikoulusta tutun tytön takia. Nyt järki käteen, jos et nyt mene, niin et voi olla varma pääsetkö enää.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
...Miksi murehtia tai jännittää liikaa tulevaisuutta, kun voi nauttia hyvistä hetkistä nyt. Elämässä ei varmasti ole liikaa hyviä asioita, joten kannattaa nauttia niistä mitä eteen tulee, silloin kuin voi.

Näin just! Ja lisättäköön vielä yleisenä kommenttina (ja itsestäänselvyytenä...), että tässä hetkessä eläminen ei tietenkään ole synonyymi vastuuttomuudelle, eikä se liioin poissulje mahdollisuutta suunnitella tulevaisuutta, kunhan vaan ei ala elämään siellä tulevaisuudessa; sit ku...!
 

Fordél

Jäsen
Ihmetyttää aina se, kuinka uuden suhteen alussa ollaan varauksellisia, koska ennenkin on lähdetty samanlaisesta lähtökohdasta suhteeseen (esim. niin että kaveruus on muuttunut parisuhteeksi), mutta se on mennyt reisille. Tälläiseen olen tottakai itsekin syyllistynyt, mutta pikku hiljaa sitä alkaa ymmärtämään, että jokainen nainen ja parisuhde ovat aivan uniikkeja tapauksia. Turha siis kantaa taakkana entisiä epäonnistumisia, tuoda niitä mukaan uuteen parisuhteen alkuun ja mikä pahinta: antaa niiden vaikuttaa uuteen suhteeseen niin ettei se pääse edes alkamaan.

Pitäisi kyetä näkemään jokainen tapaus uniikkina tapauksena. Se mikä ei toiminut jonkun kanssa voi yhtäkkiä ollakin toisen kanssa todella toimi juttu. Kaikki on lopulta aika pienestä kiinni ja sitten jos homma alkaa sujumaan, löytyy parisuhteessa molemmista melkosia voimavaroja, joilla kyllä voitetaan suuremmatkin ongelmat. Tämä ei tietysti poista sitä mahdollisuutta, että tämäkin suhde menee reisille, mutta itse lähestyn asiaa aina siltä kantilta, että jos ei koita, ei voita. Sydänsurujakin pahempaa voi olla se, että jää jossittelemaan.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Näppärällä aasinsillalla yllämainituista asioista sitten tilanteeseeni.
Olen edelleen ns. koskematon territorio...

...En vaan yksinkertaisesti pidä seksistä...

...Olenko outolintu?
Onko kaltaiseni henkilö ns. sellainen tapaus, jota naiset tiedostaen tai tiedostamattaan etsivät?
Vai olenko liki 27-vuotiaana tuomittu elämään sinkkuna hamaan loppuun saakka?

Et ole outolintu. Suosittelen tutkimaan wikipediasta artikkelia aseksuaalisuudesta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Aseksuaalisuus. Tuntuuko tutulta? Lisäksi löysin tälläisen foorumin aseksuaaleille: http://www.createforum.com/aseksuaalit/index.php?mforum=aseksuaalit. Suosittelen menemään sinne juttelemaan henkilöille jotta voisit vahvistaa käsitystä, että mitä olet. Siellä on myös aseksuuali deitti palstakin, joten samankaltaisen voi aina löytää.

Tosin en sano varmana, että olisit aseksuaali. Totta kai voi olla niin, että seksuaalisuus ei ole vielä herännyt sinussa. Joskus se voi herätä vasta n. 30 vuoden iässä, ehkä myöhempääkin. Tai sitten kun "se oikea" tulee ja saa sinut seksuaalisesti herämään. Yksi toinen vaihtoehto voi olla kehon sisäinen vika, että testosteroni tasosi on heikko jne. Suosittelen menemään lääkärille puhumaan asiasta, koska voi olla kehossakin jotain vikaa ja ne voi olla vakaviakin juttuja mitä pitempään ne "vaivaavat".

Noista ainakin itse lähtisin tiedustelemaan asioita. Lykkyä pyttyyn. :)
 

Fordél

Jäsen
Olen tänä syksynä taas hitusen lähempänä kolmenkympin harmaata aluetta. Itse asiassa olen kohta yhtä vanha kuin äitini oli saadessaan minut.

Näppärällä aasinsillalla yllämainituista asioista sitten tilanteeseeni.
Olen edelleen ns. koskematon territorio. Itselleni asialla ei ole koskaan ollut mitään väliä, toisinaan olen jopa tuntenut tietynlaista ylpeyttä tästä asiasta. Kun olen asiasta muutamalle naispuoleiselle hlölle kertonut, he ovat yleensä järkyttyneet. En vaan yksinkertaisesti pidä seksistä. En ole sitä kokenut, joten sikäli edellinen lause tuntuu tyhmältä, mutta prosessi näyttää sen verta oksettavalta, että olen päättänyt pitäytyä touhusta ainakin vielä neljän-viiden vuoden ajan.
Ulkomailla tähän tilanteeseeni olisi ollut helposti saatavissa ratkaisu, mutta ns. yhdenillansuhteet eivät mielestäni toimi ollenkaan. Odotan mieluummin sitä oikeaa.

Olenko outolintu?
Onko kaltaiseni henkilö ns. sellainen tapaus, jota naiset tiedostaen tai tiedostamattaan etsivät?
Vai olenko liki 27-vuotiaana tuomittu elämään sinkkuna hamaan loppuun saakka?

Ensinnäkin suuri hatunnusto, että olet tuonut tällaisen asian esille ja tällä palstalla!

Sitten asiaan eli aseksuaaliltahan tuo haiskahtaa ja Squit tuossa asiaa hienosti valaisinkin. Samaa mieltä myös siitä, että eihän tuossa ole mitään ihmeellistä eli et ole outolintu. Tai no tottakai olet siltä kannalta, että valtaosa ihmisistä on tuossa iässä jo harrastanut seksiä ja varmasti tuo voi olla monelle naiselle outo asia, jos sitten jossain vaiheessa päätät harrastaa seksiä ja asian etukäteen ilmoitat ko. tapaukselle. Mutta mitäpä siitäkään stressaamaan eli jos se on se oikea niin varmasti kyllä ymmärtää.

Pääpointti mussa tällaisessa ratkaisussa on se, että tekee juuri niin kuin itsestä tuntuu hyvälle. Se on paljon kunnioitettavampaa kuin se, että taipuisi yleiseen paineeseen ja lähtisi tekemään jotain mikä ei sovi itselle tai mihin ei ole valmis. Voihan se tosiaan olla, että jossain vaiheessa tuo seksuaalisuus herää kunnolla ja sitten homma starttaa. Ja silloin se on varmasti paljon nautittavampaa kuin jos sitä lähtisi nyt väkisin tekemään. Eli mun neuvo olisi, että jatka valitsemallasi tiellä, tutustu itseesi ja kun ymmärrät mikä olet, jatka tallustamista siihen suuntaan.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Menin eilen baariin "yhdelle". Nooh, siitäpä se homma lähti sitten ratiriin tielle. Lopulta olin 12 vuotta nuoremman kaverini ja hänen kaverinsa kanssa yhdessä sedulassa, osin johtuen siitäkin, että kaverini ei muka liiallisen päihtymyksen vuoksi päässyt 45:seen sisään. Haistakoot se poke. Ihan mulkku. Entinen poke kun meni kuolemaan ja oli näin ollen jokseenkin estynyt.

Sedulassa sitten jossain loppukohtaa sumeni muistipää. Seuraava muistikuvani on paikallisesta pizzeriasta kello neljän jälkeen. Olin siinä jonkun pitkähiuksisen blondin kanssa. mistä lie siihen ilmaantunut. Sitten saimme pizzamme kotipaketteihin ja lähdimme. Ulkosalla hän kysyi numeroani. Soitin siinä sitten puhelimeensa. Tänään tuo jotakin tekstasi ja sovimme, että näemme viikonloppuna.

Kannattaisiko tässä mainita hänelle, että en tiedä edes hänen nimeänsä? Etenkin naisväki voisi avustaa tässä eettisessä kysymykssä. Jos minä olisin nainen, Lady Käyttäjänimetön, niin en ehkä haluaisi tietää, että miesurpo ei muista edes nimeäni. Voihan se olla, ettei tuo ole edes kertonut nimeään, en voi olla varma. Finderissa ei hänen nimeään ollut, stalkkasin sen verran vain tuon vuoksi, että olisin (etu)nimensä saanut tietää. Tuo naisihminen on kännykässäni nyt nimellä "Aa". No, onhan siinä ehkä tiettyä ironiaa.

Toinen asia on tietenkin se, että onkohan tuo ruma. Pitkät vaaleat hiukset ja hoikan vartalon muistan, muuta en. Kai tuon kohdatessa tunnistan, ei tartte neilikkaa ehdottaa runtamuksiin. Illalla kaunis, aamulla ruma -efektiä peljätessä.

Sainko neidolta pillumoraalisia pisteitä, kun menin aamulla kuitenkin töihin, ja kerroin siitä neidolle, vaikka olin siis vielä kello 4.30 sen neidon kanssa kylillä?

Ei muuta ko kahvikupin ostoon sitten vain...
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Palstan miehille haluan tässä kohtaa esittää tavan jättää nainen tyylillä ja suurmiehen sanoja siteraaten.

Nimittäin muuan sittemmin kohtalaisesti kuuluisuutta elämässään hankkinut miekkonen jätti naisensa ollessaan 17-vuotias. Tällä kirjeellä hän jätti "jonkun tytönheitukan", kun käsitti miten typerää on valvoa öitään moisen takia:

"Jätän sinut Stefanie

...En välitä Sinusta, Sinulle kasvaa vain suurperse, kuten äidillesikin. Annat vain äitisi vahtia Sinua. Se vanha nuudeliperse ja Sinä typerine keimailuinesi, jääkää iäksi hyvästi. Minä menen akatemiaan ja minusta tulee kuuluisa, enkä minä juuri Sinuun ja koppavaan äitiisi tuhlaa yhtäkään silmäystä.
Jätän sinut Stefanie."

Hitlerin Adolfhan se 17-vuotiaana tuolla kirjeellä naisensa jätti. Sillä vitutuksella sitten saatiinkin sitten yksi maailmansota aikaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kannattaisiko tässä mainita hänelle, että en tiedä edes hänen nimeänsä? Etenkin naisväki voisi avustaa tässä eettisessä kysymykssä.

Ei kannata, ainakaan heti. Voit tunnustaa ehkä sitten, kun teillä on asuntolaina, kolme huutavaa kersaa ja kultainen noutaja.

Ongelman ratkaisu on simppeli: annat numeron jollekin kaverillesi ja pyydät soittamaan siihen. Kun mimmi vastaa, kaverisi kysyy vaikka Henna-Riikka-Stiinaa tai Perttiä (vielä varmempi). Mimmi luonnollisesti kiistää olevansa, jolloin kaverisi tehtävänä on alkaa tentata, että "ai miten niin ei oo, varmana mulla on oikea numero, kuka siellä muka on, no kenelle tää puhelu sit tuli?" Kuitenkin riittävän kohteliaasti, ettei mimmi lyö luuria korvaan.

Kiitellä ei tarvitse. Tiedän jo muutenkin, että ette selviäisi ilman meitä ;)
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ongelman ratkaisu on simppeli: annat numeron jollekin kaverillesi ja pyydät soittamaan siihen.
Minulla ei tule olemaan koiraa!

Mitäpä sitten, jos tuo nainen onkin semmoinen kuten minä, ettei vastaa tuntemattomiin numeroihin? Sen jälkeen olen taas alkupisteessä. Hänelle pitäisi soittaa jonkun tutun, silloin hän kai vastaisi omalla nimellään. Toisaalta, tuntemattomillehan sitä ehkä vastaa virallisemmin. Voi myös vastata tutuilleen "joo", "niin" (jos vaikka äiti soittaa) tai vaikka hupailla ja vastata "Kuusamon kumi ja antiikki".

Tai sitten hän ei ns. treffeillä vastaa mihinkään, jos on jalomielinen valio.

Se on joskus niin pienestä mielikuvasta kiinni, mieli voi hapattua jo tuostakin ja se on sitten siinä. Ongelma siis on ongelma!
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kannattaisiko tässä mainita hänelle, että en tiedä edes hänen nimeänsä?

Miessukupuolen edustajana voisin todeta omasta kokemuksestani, että Eniro on ystävä. Ja jos et käänny Eniron puoleen niin ei tuolla nimen muistamisella oli juurikaan väliä kunhan vain jaksaa ns. kyntää, kuten aiemmista kirjoituksistasi päätellen jo varmasti tiesitkin ;)
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Miessukupuolen edustajana voisin todeta omasta kokemuksestani, että Eniro on ystävä.
Finderissa ei hänen nimeään ollut, stalkkasin sen verran vain tuon vuoksi, että olisin (etu)nimensä saanut tietää.
Numero on siis salainen, joten ei auta Etsijät eikä Enirot.

Noh, kyllähän se pappi tietenkin alttarilla sen nimen kertoo jos sinne asti päädytään.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Äkkiä hakemaan joku prepaid ja soitat siitä neidille. Kerrot samalla, että mulla on tämmönen vähän salaisempi kakkosnumero, jota käytän kans ja joka on vaan tosi ystävien tiedossa. Toinenhan olis, jos löytyisi itseltäs erillinen työliittymä. Ja keksit etukäteen haloo-vastaukseen jonkun jatkon tyyliin "käyttäjänimetön täs terve. onkos siellä nyt oikea henkilö puhelimessa jne.."
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Äkkiä hakemaan joku prepaid ja soitat siitä neidille. Kerrot samalla, että mulla on tämmönen vähän salaisempi kakkosnumero, jota käytän kans ja joka on vaan tosi ystävien tiedossa.
Ai niin, onhan minulla tosiaan työkännykkä. Vaan jotenkin ihan spedeilyä soittaa semmoisesta muka asiallisesti, kun kerran on omakin kännykkä. Kyllä minä ajattelin jotakin perinteisempää lähestymistyyliä. Soitan prepaid-liittymästä jonkun läähätyspuhelun.

Näinpä ne nimiasiat selvinnevät.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
...Ai niin, onhan minulla tosiaan työkännykkä. Vaan jotenkin ihan spedeilyä soittaa semmoisesta muka asiallisesti...

Mitenkä tän nyt sanoisi nätisti....? Toi sun koko 'ongelma' on spedeilyä alusta loppuun asti! Sähän jäädyt, kuin 15 kesänen finninaama tän nimi-casen kanssa. Kyllä sä nyt sen itsekin ymmärrät, että jos likka susta diggaa, niin ei se sua dumppaa nimen unohtamisen vuoksi, varsinkin ottaen huomioon kohtuullisen päihtymisesi. Jos taas haluaa 'jättää' ton vuoksi, niin voi voi...

Ryhtiä nyt tohon toimintaan, perkele!

Ps.Toki sä voit luontaisena herrasmiehenä pyytää anteeksi eilisestä humatilasta johtuvaa nimen unohtamista nimeä uudelleen tiedustellessasi. Tuskin siitä haittaakaan on, kunhan et syyllisty nöyristelyyn! Jos haluat oikein härskiksi heittäytyä, niin viet kukkapuuskan, jonka osoitat 'nimettömälle kaunottarelle' tjms...

Oliko muita naisasioiden vetelästä suosta ylösnaarattavia?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kyllä sä nyt sen itsekin ymmärrät, että jos likka susta diggaa, niin ei se sua dumppaa nimen unohtamisen vuoksi, varsinkin ottaen huomioon kohtuullisen päihtymisesi.
Eihän kukaan sen takia jätä, että ei muista nimeä jos on kännissä nähty. Kyse onkin siitä, että siinä unohtamisella istutetaan minimaalisen pieni pahan mielen siemen ja kun kyseessä on naispuoleinen nainen, niin siitähän tulee sitten ajan kuluessa mörkö. Ja sitten naista vaan ahdistaa eikä hän oikein edes tiedä, että miksi. Nainen kun ei ole normaali ihminen vaan nainen.

Kaikenmoiset kukkapuskat ja anteeksipyytelythän ovat jo itsessään nöyristelyä, en taatusti semmoiseen ala tässä alentua. Kyllä nöyränä tilanteeseen meno olisi tässä tapauksessa siis nöyristelyäkin.

Ei tässä oikein meinaa noihin omiin naisasioihin enää kovin tosissaan suhtautua, niin onhan se nyt kiva, että on missio. Tulee tällä tavoin toimien sopiva vireystila, energia ja smirremäisyys!

Kyllä proffan tulisi nyt ottaa minulta oppia kuinka edetä, eikä toisinpäin!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän kukaan sen takia jätä, että ei muista nimeä jos on kännissä nähty. Kyse onkin siitä, että siinä unohtamisella istutetaan minimaalisen pieni pahan mielen siemen ja kun kyseessä on naispuoleinen nainen, niin siitähän tulee sitten ajan kuluessa mörkö. Ja sitten naista vaan ahdistaa eikä hän oikein edes tiedä, että miksi. Nainen kun ei ole normaali ihminen vaan nainen.

Pahinta, mitä voisit tehdä, on kutsua naista jollain muulla kuin hänen omalla nimellään. Kun tapaat naisen, isket sille käden eteen ja esittelet itsesi reippaasti: " Moi, mä olen Kyösti Aleksanteri Käyttäjänimetön". Jos nainen ei tajua tehdä samaa, voit reippaasti tokaista, toki pilke silmäkulmassa, että mikäs se neidin koko nimi onkaan, myös toiset ja kolmannet nimet? Jos ei vieläkään tajua, voitkin poistua paikalta. Ei varmaan ole samalla sivulla elämässä sun kanssa noin muutenkaan. Ja jos tulee toisiin ajatuksiin, sillähän on sun numero. Jos soittaa, varmasti esittelee itsensä puhelimessa. Ja jos sun päässä ei valo syty, voit pyytää häntä kuvailemaan itseään. Jos nyt huumori naisella kestää, tavatkaa uudelleen. Mä ottaisin tollasen asian ihan huumorilla. Toki saisit luultavasti kuulla siitä jälkikäteen, jos meille yhteinen taival tulisi. Mutta ihan huumorilla kiusoittelisin. Ja kyllä sä saisit sen kestää =).

Tätä palstaa kun lukee, tulee usein fiilis, että millaisia naisia tuolla pyöriikään. Miehistä nyt puhumattakaan =). Toki moni "ongelma" mitä täälläkin käsitellään, on ikäsidonnainen ja ajan myötä kulmat hioutuu, jos on hioutuakseen. Mutta kovin hankalia persoonia tuntuu olevan monella kuvioissa.

Jos suhde on kestääkseen, se kestää kyllä opiskelijavaihdot ja muun matkailun. On hyvä, että on tavoitteita, mutta kaikkea ei voi, eikä kannatakaan suunnitella tarkasti etukäteen. Jokainen päätös pitää tehdä tilannekohtaisesti. Jos rakkaus kolahtaa niin kovasti, ettei enää teekään mieli ulkomaille, mitä sitten? Sitten ei lähdetä. Enää ei eletä 60-lukua, jolloin jos et heti lähtenyt, toista mahdollisuutta et saanut. Kyllä mä näen, että hyvä ja kestävä ihmissuhde on tärkeämpi asia kuin esim. opiskelijavaihto ulkomailla. Ja jos sukset menee ristiin myöhemmin, kyllä sillloinkin voi ulkomaille lähteä, vaikka sitten töihin. Elämä on täynnä valintoja. Ymmärrän toki, että opiskeluaika on monelle erinomainen mahdollisuus nähdä maailmaa, vieläpä kustannustehokkaasti. Mutta ei se elämä pilalle mene, vaikkei koskaan mihinkään lähtisikään. Todennäköisesti elämässä on silloin ollut sillä hetkellä jotain muuta tärkeätä.

Kyllä mua on jälkikäteen harmittanut, etten lähtenyt ulkomaille nuorempana. Mutta päätökset, jotka tuolloin tein, tein niillä tiedoilla ja olosuhteissa, jotka mulla tuolloin oli. Ihan samalla tavalla kaikki ihmissuhdepäätöksetkin tehdään: niillä tiedoilla, mitä meillä sillä hetkellä on. Jälkikäteen voi sitten tulla toisiin ajatuksiin ja pitää päätöksiä väärinä, mutta turha sitä on itseään soimata. Ota opiksesi ja katso, ettet tee samoja virheitä. Ja vaikka tekisit, ei se elämä siihen pääty.

Elämä on tässä ja nyt. Itse olen ollut aina jokaisessa suhteessani sillä mentaliteetilla, että olen tässä hamaan loppuun asti ja 100% tosissani. Aikaani en suostuisi haaskaamaan suhteessa, jolla ei ole edellytyksiä kestää. Näitä syitä voi olla useita. Mutta samalla olen kuitenkin ollut realisti ja ottanut huomioon, että suhde ei välttämättä kuitenkaan kestä. Ei se tietoisuus kuitenkaan ole oikeastaan mitenkään näkynyt arjessa. Ehkä eniten niin, että tiedän, ettei mun ole pakko sietää asioita, mitä en halua. Itseluottamus ja -tuntopohjalta siis lähinnä merkityksellinen. Vaikka olen nyt naimisissa ja olen tässä suhteessa sillä pohjalla, että hautaan saakka täällä yhdessä taaperretaan, tiedostan, että näin ei välttämättä tosielämässä ole. Mutta juuri nyt menee kivasti ja elämä on pääasiassa mukavaa. Siis parisuhdemielessä. Välillä tulee alamäkiä, mutta niin pitääkin. Muutenhan elämä olisi tylsää ja sitä mun hermot ei kestä myöskään. Liikaa draamaa ei saa kuitenkaan olla, mutta jos perustukset on kunnossa, siitäkin ehkä selvitään.

Jos nykyinen tai potentiaalinen kumppani haluaa elämältään eri asioita kuin sinä juuri nyt, asiat kannattaa puhua selviksi ja tehdä sellaisia päätöksiä, missä molemmat saisi mahdollisimman paljon elää haluamallaan tavalla. On kuitenkin hyvä pitää mielessä, että kaikkea ei voi saada. Joskus ero on parempi kuin yhdessäolo. Ja muistakaa, että asiat eivät myöskään mene elämässä tasan. Jos sinä nyt "uhraudut", ei ole olemassa takeita, että toinen uhrautuu joskus myöhemmin sinun eduksesi. Siksi olet itse vastuussa päätöksistäsi juuri nyt. Toista et voi syyttää, koska itse sen päätöksen teit. Toiseen pitää toki uskoa, mutta liian sinisilmäinen ei pidä olla.
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mitä jos Käyttäjänimetön siellä ns. treffeillä heti alkuun vaan kättelisit naista, katsoisit silmiin (ei heti tisseihin) ja sanoisit reippaasti oman nimesi?
Nainen saattaa vaikka hätäpäissään sanoa oman nimensä. Yritä sitten muistaa se ainakin seuraavat puoli tuntia.
 

Jeffrey

Jäsen
Mitä jos Käyttäjänimetön siellä ns. treffeillä heti alkuun vaan kättelisit naista, katsoisit silmiin (ei heti tisseihin) ja sanoisit reippaasti oman nimesi?
Nainen saattaa vaikka hätäpäissään sanoa oman nimensä. Yritä sitten muistaa se ainakin seuraavat puoli tuntia.

Itse olen suosinut tätä kikkaa. Harvoinhan se tulee baarilöydön nimeä muistettua ainakaan oikein. Jos tämmönen tapaus on löytänyt itsensä treffeille kanssani niin olen suosinut ns. uutta esittelyä. Eli esim. "Ei vissiin tullu tossa viikonloppuna kunnolla esittäydyttyä, mä oon Jeffrey moi". Ja jos ei mimmi älyä tossa kohtaa sanoa "tzihii mä oon Krista" niin voivoi. Pitäis olla jokaisen ihmisen ihan perus asioita, että esittäydyt jos sinulle esittäydytään.

Ottaen huomioon sen, että ei ne naisetkaan välttämättä aina nimeä muista niin ainakin itse olen huomannut, että kyseinen lähestymistapa toimii hyvänä jännityksen laukaisijana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös