Naisasiat

• 7 587 175
  • 26 609

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ongelman ratkaisu on simppeli: annat numeron jollekin kaverillesi ja pyydät soittamaan siihen.
Minulla ei tule olemaan koiraa!

Mitäpä sitten, jos tuo nainen onkin semmoinen kuten minä, ettei vastaa tuntemattomiin numeroihin? Sen jälkeen olen taas alkupisteessä. Hänelle pitäisi soittaa jonkun tutun, silloin hän kai vastaisi omalla nimellään. Toisaalta, tuntemattomillehan sitä ehkä vastaa virallisemmin. Voi myös vastata tutuilleen "joo", "niin" (jos vaikka äiti soittaa) tai vaikka hupailla ja vastata "Kuusamon kumi ja antiikki".

Tai sitten hän ei ns. treffeillä vastaa mihinkään, jos on jalomielinen valio.

Se on joskus niin pienestä mielikuvasta kiinni, mieli voi hapattua jo tuostakin ja se on sitten siinä. Ongelma siis on ongelma!

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kannattaisiko tässä mainita hänelle, että en tiedä edes hänen nimeänsä?

Miessukupuolen edustajana voisin todeta omasta kokemuksestani, että Eniro on ystävä. Ja jos et käänny Eniron puoleen niin ei tuolla nimen muistamisella oli juurikaan väliä kunhan vain jaksaa ns. kyntää, kuten aiemmista kirjoituksistasi päätellen jo varmasti tiesitkin ;)

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miessukupuolen edustajana voisin todeta omasta kokemuksestani, että Eniro on ystävä.
Finderissa ei hänen nimeään ollut, stalkkasin sen verran vain tuon vuoksi, että olisin (etu)nimensä saanut tietää.
Numero on siis salainen, joten ei auta Etsijät eikä Enirot.

Noh, kyllähän se pappi tietenkin alttarilla sen nimen kertoo jos sinne asti päädytään.

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Äkkiä hakemaan joku prepaid ja soitat siitä neidille. Kerrot samalla, että mulla on tämmönen vähän salaisempi kakkosnumero, jota käytän kans ja joka on vaan tosi ystävien tiedossa. Toinenhan olis, jos löytyisi itseltäs erillinen työliittymä. Ja keksit etukäteen haloo-vastaukseen jonkun jatkon tyyliin "käyttäjänimetön täs terve. onkos siellä nyt oikea henkilö puhelimessa jne.."

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äkkiä hakemaan joku prepaid ja soitat siitä neidille. Kerrot samalla, että mulla on tämmönen vähän salaisempi kakkosnumero, jota käytän kans ja joka on vaan tosi ystävien tiedossa.
Ai niin, onhan minulla tosiaan työkännykkä. Vaan jotenkin ihan spedeilyä soittaa semmoisesta muka asiallisesti, kun kerran on omakin kännykkä. Kyllä minä ajattelin jotakin perinteisempää lähestymistyyliä. Soitan prepaid-liittymästä jonkun läähätyspuhelun.

Näinpä ne nimiasiat selvinnevät.

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
...Ai niin, onhan minulla tosiaan työkännykkä. Vaan jotenkin ihan spedeilyä soittaa semmoisesta muka asiallisesti...

Mitenkä tän nyt sanoisi nätisti....? Toi sun koko 'ongelma' on spedeilyä alusta loppuun asti! Sähän jäädyt, kuin 15 kesänen finninaama tän nimi-casen kanssa. Kyllä sä nyt sen itsekin ymmärrät, että jos likka susta diggaa, niin ei se sua dumppaa nimen unohtamisen vuoksi, varsinkin ottaen huomioon kohtuullisen päihtymisesi. Jos taas haluaa 'jättää' ton vuoksi, niin voi voi...

Ryhtiä nyt tohon toimintaan, perkele!

Ps.Toki sä voit luontaisena herrasmiehenä pyytää anteeksi eilisestä humatilasta johtuvaa nimen unohtamista nimeä uudelleen tiedustellessasi. Tuskin siitä haittaakaan on, kunhan et syyllisty nöyristelyyn! Jos haluat oikein härskiksi heittäytyä, niin viet kukkapuuskan, jonka osoitat 'nimettömälle kaunottarelle' tjms...

Oliko muita naisasioiden vetelästä suosta ylösnaarattavia?

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyllä sä nyt sen itsekin ymmärrät, että jos likka susta diggaa, niin ei se sua dumppaa nimen unohtamisen vuoksi, varsinkin ottaen huomioon kohtuullisen päihtymisesi.
Eihän kukaan sen takia jätä, että ei muista nimeä jos on kännissä nähty. Kyse onkin siitä, että siinä unohtamisella istutetaan minimaalisen pieni pahan mielen siemen ja kun kyseessä on naispuoleinen nainen, niin siitähän tulee sitten ajan kuluessa mörkö. Ja sitten naista vaan ahdistaa eikä hän oikein edes tiedä, että miksi. Nainen kun ei ole normaali ihminen vaan nainen.

Kaikenmoiset kukkapuskat ja anteeksipyytelythän ovat jo itsessään nöyristelyä, en taatusti semmoiseen ala tässä alentua. Kyllä nöyränä tilanteeseen meno olisi tässä tapauksessa siis nöyristelyäkin.

Ei tässä oikein meinaa noihin omiin naisasioihin enää kovin tosissaan suhtautua, niin onhan se nyt kiva, että on missio. Tulee tällä tavoin toimien sopiva vireystila, energia ja smirremäisyys!

Kyllä proffan tulisi nyt ottaa minulta oppia kuinka edetä, eikä toisinpäin!

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän kukaan sen takia jätä, että ei muista nimeä jos on kännissä nähty. Kyse onkin siitä, että siinä unohtamisella istutetaan minimaalisen pieni pahan mielen siemen ja kun kyseessä on naispuoleinen nainen, niin siitähän tulee sitten ajan kuluessa mörkö. Ja sitten naista vaan ahdistaa eikä hän oikein edes tiedä, että miksi. Nainen kun ei ole normaali ihminen vaan nainen.

Pahinta, mitä voisit tehdä, on kutsua naista jollain muulla kuin hänen omalla nimellään. Kun tapaat naisen, isket sille käden eteen ja esittelet itsesi reippaasti: " Moi, mä olen Kyösti Aleksanteri Käyttäjänimetön". Jos nainen ei tajua tehdä samaa, voit reippaasti tokaista, toki pilke silmäkulmassa, että mikäs se neidin koko nimi onkaan, myös toiset ja kolmannet nimet? Jos ei vieläkään tajua, voitkin poistua paikalta. Ei varmaan ole samalla sivulla elämässä sun kanssa noin muutenkaan. Ja jos tulee toisiin ajatuksiin, sillähän on sun numero. Jos soittaa, varmasti esittelee itsensä puhelimessa. Ja jos sun päässä ei valo syty, voit pyytää häntä kuvailemaan itseään. Jos nyt huumori naisella kestää, tavatkaa uudelleen. Mä ottaisin tollasen asian ihan huumorilla. Toki saisit luultavasti kuulla siitä jälkikäteen, jos meille yhteinen taival tulisi. Mutta ihan huumorilla kiusoittelisin. Ja kyllä sä saisit sen kestää =).

Tätä palstaa kun lukee, tulee usein fiilis, että millaisia naisia tuolla pyöriikään. Miehistä nyt puhumattakaan =). Toki moni "ongelma" mitä täälläkin käsitellään, on ikäsidonnainen ja ajan myötä kulmat hioutuu, jos on hioutuakseen. Mutta kovin hankalia persoonia tuntuu olevan monella kuvioissa.

Jos suhde on kestääkseen, se kestää kyllä opiskelijavaihdot ja muun matkailun. On hyvä, että on tavoitteita, mutta kaikkea ei voi, eikä kannatakaan suunnitella tarkasti etukäteen. Jokainen päätös pitää tehdä tilannekohtaisesti. Jos rakkaus kolahtaa niin kovasti, ettei enää teekään mieli ulkomaille, mitä sitten? Sitten ei lähdetä. Enää ei eletä 60-lukua, jolloin jos et heti lähtenyt, toista mahdollisuutta et saanut. Kyllä mä näen, että hyvä ja kestävä ihmissuhde on tärkeämpi asia kuin esim. opiskelijavaihto ulkomailla. Ja jos sukset menee ristiin myöhemmin, kyllä sillloinkin voi ulkomaille lähteä, vaikka sitten töihin. Elämä on täynnä valintoja. Ymmärrän toki, että opiskeluaika on monelle erinomainen mahdollisuus nähdä maailmaa, vieläpä kustannustehokkaasti. Mutta ei se elämä pilalle mene, vaikkei koskaan mihinkään lähtisikään. Todennäköisesti elämässä on silloin ollut sillä hetkellä jotain muuta tärkeätä.

Kyllä mua on jälkikäteen harmittanut, etten lähtenyt ulkomaille nuorempana. Mutta päätökset, jotka tuolloin tein, tein niillä tiedoilla ja olosuhteissa, jotka mulla tuolloin oli. Ihan samalla tavalla kaikki ihmissuhdepäätöksetkin tehdään: niillä tiedoilla, mitä meillä sillä hetkellä on. Jälkikäteen voi sitten tulla toisiin ajatuksiin ja pitää päätöksiä väärinä, mutta turha sitä on itseään soimata. Ota opiksesi ja katso, ettet tee samoja virheitä. Ja vaikka tekisit, ei se elämä siihen pääty.

Elämä on tässä ja nyt. Itse olen ollut aina jokaisessa suhteessani sillä mentaliteetilla, että olen tässä hamaan loppuun asti ja 100% tosissani. Aikaani en suostuisi haaskaamaan suhteessa, jolla ei ole edellytyksiä kestää. Näitä syitä voi olla useita. Mutta samalla olen kuitenkin ollut realisti ja ottanut huomioon, että suhde ei välttämättä kuitenkaan kestä. Ei se tietoisuus kuitenkaan ole oikeastaan mitenkään näkynyt arjessa. Ehkä eniten niin, että tiedän, ettei mun ole pakko sietää asioita, mitä en halua. Itseluottamus ja -tuntopohjalta siis lähinnä merkityksellinen. Vaikka olen nyt naimisissa ja olen tässä suhteessa sillä pohjalla, että hautaan saakka täällä yhdessä taaperretaan, tiedostan, että näin ei välttämättä tosielämässä ole. Mutta juuri nyt menee kivasti ja elämä on pääasiassa mukavaa. Siis parisuhdemielessä. Välillä tulee alamäkiä, mutta niin pitääkin. Muutenhan elämä olisi tylsää ja sitä mun hermot ei kestä myöskään. Liikaa draamaa ei saa kuitenkaan olla, mutta jos perustukset on kunnossa, siitäkin ehkä selvitään.

Jos nykyinen tai potentiaalinen kumppani haluaa elämältään eri asioita kuin sinä juuri nyt, asiat kannattaa puhua selviksi ja tehdä sellaisia päätöksiä, missä molemmat saisi mahdollisimman paljon elää haluamallaan tavalla. On kuitenkin hyvä pitää mielessä, että kaikkea ei voi saada. Joskus ero on parempi kuin yhdessäolo. Ja muistakaa, että asiat eivät myöskään mene elämässä tasan. Jos sinä nyt "uhraudut", ei ole olemassa takeita, että toinen uhrautuu joskus myöhemmin sinun eduksesi. Siksi olet itse vastuussa päätöksistäsi juuri nyt. Toista et voi syyttää, koska itse sen päätöksen teit. Toiseen pitää toki uskoa, mutta liian sinisilmäinen ei pidä olla.

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mitä jos Käyttäjänimetön siellä ns. treffeillä heti alkuun vaan kättelisit naista, katsoisit silmiin (ei heti tisseihin) ja sanoisit reippaasti oman nimesi?
Nainen saattaa vaikka hätäpäissään sanoa oman nimensä. Yritä sitten muistaa se ainakin seuraavat puoli tuntia.

Jeffrey

Jäsen
Mitä jos Käyttäjänimetön siellä ns. treffeillä heti alkuun vaan kättelisit naista, katsoisit silmiin (ei heti tisseihin) ja sanoisit reippaasti oman nimesi?
Nainen saattaa vaikka hätäpäissään sanoa oman nimensä. Yritä sitten muistaa se ainakin seuraavat puoli tuntia.

Itse olen suosinut tätä kikkaa. Harvoinhan se tulee baarilöydön nimeä muistettua ainakaan oikein. Jos tämmönen tapaus on löytänyt itsensä treffeille kanssani niin olen suosinut ns. uutta esittelyä. Eli esim. "Ei vissiin tullu tossa viikonloppuna kunnolla esittäydyttyä, mä oon Jeffrey moi". Ja jos ei mimmi älyä tossa kohtaa sanoa "tzihii mä oon Krista" niin voivoi. Pitäis olla jokaisen ihmisen ihan perus asioita, että esittäydyt jos sinulle esittäydytään.

Ottaen huomioon sen, että ei ne naisetkaan välttämättä aina nimeä muista niin ainakin itse olen huomannut, että kyseinen lähestymistapa toimii hyvänä jännityksen laukaisijana.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tahdotko sinä...Käyttäjänimetön ottaa puolisoksesi tämän Pertti Eino Kalevi Niemisen...

Noin voi käydä, jos olet tulevan puolisosi nähnyt vain kerran ja silloinkin tuubassa.
Vaikuttaa siltä, että nyt puhut kokemuksen syvällä äänellä...

Itselleni ei kyllä ole koskaan niin käynyt, että nainen olisi sekoittunut mieheen. Ei niin kännissä voi ollakaan.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nyt valkenee tämä juoni. Minulle tuli tänään puhelu oudosta numerosta, mutta koska virka-aika oli vielä menossa, vastasin kuuliaisesti. Nanosekunnissa naisääni ilmoitti "anteeksi väärä numero", ilman mitään kummastelua sun muuta. Eli suunniteltu juttu. Taisi Käyttäjänimetön valjastaa siskonsa soittamaan "blondille", joka tyynesti antoi väärän numeron kännispäiten tai tahallaan.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Taisi Käyttäjänimetön valjastaa siskonsa soittamaan "blondille", joka tyynesti antoi väärän numeron kännispäiten tai tahallaan.
Hyvä teoria sinänsä mutta kun blondi pyysi romanttisesti siinä karvakäsipizzerian edessä aamuyöllä kello 4.30 numeroani, niin siinä sitten saman tien soitin hänen numeroonsa ja kuulin ja näinkin siinä, kun hänen puhelimensa soi.

Lähinnä tässä herää kysymys, että kuinkahan muistit pois -kännissä sinä ja seuralaisesi olette olleet tässä lähiaikoina, kun tuommoisia tarkistussoittoja saat...

Tompse

Jäsen
Kannattaisiko tässä mainita hänelle, että en tiedä edes hänen nimeänsä? Etenkin naisväki voisi avustaa tässä eettisessä kysymykssä. Jos minä olisin nainen, Lady Käyttäjänimetön, niin en ehkä haluaisi tietää, että miesurpo ei muista edes nimeäni. Voihan se olla, ettei tuo ole edes kertonut nimeään, en voi olla varma. Finderissa ei hänen nimeään ollut, stalkkasin sen verran vain tuon vuoksi, että olisin (etu)nimensä saanut tietää. Tuo naisihminen on kännykässäni nyt nimellä "Aa". No, onhan siinä ehkä tiettyä ironiaa.

Ei kannata turhaa ressiä ottaa, jollei nimi mieleen putkahda. Niin selitäppä kun näätte, että olit asteen verran tuhdimmassa humalassa, etkä millään saa päähäsi hänen nimeään. Turhaa ressaamista tuommosista simppeleistä pikkuasioista, joille nyt ei mitään voi. Ja sulla on ihan "pätevä" syy siihenkin, ettet nimeä muista. Todennäköisesti tyttö ottaa sen huumorilla, koska humalassa saattaa muitakin asioita unohtaa, kuin pelkkä nimi.

Elkää tehkö kärpäsistä härkäsiä. Itte en ainakaan tee / tekisi.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Elkää tehkö kärpäsistä härkäsiä. Itte en ainakaan tee / tekisi.
En minäkään tee mutta naiset tuppaavat tekemään. Ja stressiä en ota tästä todellakaan ripauksenkaan vertaa. Sehän muuten naisia vituttaakin jos mies ei stressaa, vaikka hoitaa asialliset asiansa asiallisesti. Se on myrkkyä naisen mielelle, kun nainen sanoo vihaisesti jostakin ja mies katsoo suoraan silmiin ja sanoo vain, että "kyllä asia on noin" tai sitten "olen eri mieltä, sillä..." Kun ei lähde naisten rähinöihin mukaan, he kokevat lopulta alemmuutta ja hajoavat kuin Suomen viisikkopeli Saksanmaalla. Kuunnella pitää ja kannattaa, se on aivan toinen asia.

Mitä minä teiltä mitään kyselin, ettehän te tiedä naishommista ainakaan sen enempää kuin minäkään!

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Ei se Käyttäjänimetön olekko teet jonku leikin ensi tapamisella naisen kanssa. Otat, vaikka kynän ja paperia ja sanot naiselle, että kirjoita tuohon nimesi, niin teen siitä runon tjsp. Voithan tietenkin tehdä jonku tempun, vaikka yhtäkkiä vetässä visa-kortin esille ja alkaa esitellä, että tämmönen uusi kuva tuli laitettua korttiin ja sitten kysyä "minkäslainen kortti sulla on?" Toki, jos nainen sattuu vastamaan, ilman näyttämättä korttia, voit tehdä itsestäsi pellen, tai no tällä tempauksella varmaan teetki sama miten nainen reagoi.

Omalla kohdalla ei kyseisen naikkosen kanssa, josta tässä aiemmin kirjoittelin, ole tapahtunut paljoakaan edistystä. Tällä viikolla tosin yhden toisen tyttären kanssa juteltiin paljon ja se kyseli minulta kaiken maailman urheilutuloksia ja kommentoi vaateusta ja ulkonäköä. Menin hieman hämilleni, ei nimittäin huonompi pakkaus olisi ollenkaan. Aloitusliiken tekeminen nyt on vain tuntuu niin pirun vaikealta, mutta ei kait se ole ku tempasta joskus :D.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Aloitusliiken tekeminen nyt on vain tuntuu niin pirun vaikealta, mutta ei kait se ole ku tempasta joskus :D.
Kova tunnetaso vaan päälle. Meet vaikka ittes kanssa rinkiin pukukoppiin ja laitat kädet harteille. YRITYSTÄ!

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Vaikka tuossa oli puolet leikkiäkin, niin ihan oikeesti. Rohkea lähestyminen kannattaa. Siinä voi korkeintaan saada pakit. Kaikki muu on plussaa.

Juu niinhän se taitaa olla, mutta tuntuu, että jos nyt pakit sattuu tulemaan, niin voisi olla sen jälkeen aika kiusallista olla sen naisen kanssa samassa tilassa saatikka sitten opinahjossa.

Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hetken jouduin miettimään tullakko tänne kirjoittelemaan vaiko ei, mutta jos täältä on suinkin jotain apua saatavissa, niin miksikäs ei.

Olemme olleet nykyisen kihlattuni kanssa yhdessä piakkoin kolme vuotta (josta yhden vuoden kihloissa). Suhteen ensimmäinen vuosi oli lähes epätodellinen. Hänen kanssaan oli illasta ja päivästä toiseen erittäin kivaa ja ymmärsimme mielestäni toisiamme erittäin hyvin. Toinenkin vuosi meni inttiin lähtemiseen saakka ihan hyvin, ei mitään suurempia ongelmia ja riitojakin todella vähän. Intin aikana riitoja oli aika usein, sillä ero rassasi selvästi molempia osapuolia, ihan ymmärrettävää. No, siitäkin selvittiin.

Ensimmäinen suuri ongelmakohta tuli suhteemme toisena vuonna eli kesällä 2008. Tyttökaveri oli tuolloin duuneissaan erittäin tiiviisti kiinni, emmekä nähneet juuri ollenkaan. Ja jos nähtiin, ajauduttiin yleensä riitoihin. Siitäkin selvittiin.

Armeija-aikani meni joten kuten hyvin. Vaikka riitojakin oli, niin lomilla olimme aina kun vastarakastuneet. Tämän huomasin etenkin siitä, etten intin aikana juurikaan käynyt edes viihteellä, vaikka yleensä tykkäänkin roikkua baareissa ja klubeilla aina aamuyöhön saakka. Mutta kuten monella, intin jälkeen se takaisin tuleminen ei sittenkään ollut niin tarunhohtoinen kuin siellä ollessaan kuvitteli. Ei "ikuisen rakkauden", eikä minkään muunkaan osalta. Luulen, että myös tyttökaverini tunsi samoin.

Sitten alkaakin jo vuosi 2010. Muutin Helsinkiin helmikuun alussa. Yksin. Sovittiin, että opiskelen ja teen töitä täällä, ja jos tyttökaveri saa täältä duunia tai opiskelupaikan, niin muutetaan sitten kimppaan. Tyttökaveri halusi tänne. "Minne muuallekaan menisin" oli se kuuluisa kommentti uteluihini siitä, onko hän oikeasti halukas tänne muuttamaan. Korostin hänelle jo alusta asti, ettei pelkkä toisen ihmisen rakastaminen saa olla muuttamisen syy. Se ei tee ketään onnelliseksi, sillä rakkauskaan ei aina riitä. No, hän etsi kuitenkin lähes pakkomielteisesti meille yhteistä asuntoa Helsingistä ja onnistui myös saamaan kesätyöpaikan täältä.

Minulla meni hyvin täällä. Asuin täällä kimppakämpässä koulukavereiden kanssa ja pirun hauskaa oli. Jätkien elämää; ei liikaa stressiä, eikä paineita. Paljon viihteellä oloa ja muutenkin koko kaupunki vaikutti (ja sitä se onkin) hienolta mestalta.

Kämppä sitten löytyi ja muutettiin kuukausi sitten kimppaan. Siitä alkoi elämäni tähän mennessä ehkä yksi kurjimpia ajanjaksoja. Riitoja, riitoja, riitoja. Milloin mistäkin. Tuntuu siltä, kun oltaisiin oltu 30v naimisissa ja avioliitto olisi ajautunut jo aikapäiviä sitten karille.

Haluankin kuulla arvoisat palstaveljet teidän mielipiteenne, onko tätä suhdetta enää mitenkään pelastettavissa? Tiedän, että päätöksen voin tehdä vain minä itse, mutta kaipaisin mielipiteitä.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Haluankin kuulla arvoisat palstaveljet teidän mielipiteenne, onko tätä suhdetta enää mitenkään pelastettavissa? Tiedän, että päätöksen voin tehdä vain minä itse, mutta kaipaisin mielipiteitä.

Vaikea sanoa, mutta itse ainakin kokeilisin ihan selkeitä "kehitys"keskusteluja puolison kanssa, että missä mennään, mikä mättää, miksi mättää jne. Ja ihan selkeästi kävisitte läpi ne ongelmakohdat keskustellen mistä riidat yleensä syntyy. Omasta mielestä jos itse kuitenkin edelleen haluat olla tyttöystäväsi kanssa niin tee parhaasi ja keskustele hänen kanssaan asioista vakavasti ja sitten katsokaa mitä haluatte tehdä.

Kuvittelisin että ne ongelmat olisi selvitettävissä...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy