Naisasiat

  • 7 521 398
  • 26 580

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hm... luulisi, että se olisi toisinpäin. Aika monet naiset tuntuu nimenomaan siksi olevan tuosta kiinnostuneita, koska eivät halua ketään auton rassaajaa elämäänsä.

Taitaa olla enemmän kiinni siitä, mitä monet naiset sanovat haluavansa.

Koska kukaan mies ei liene vieläkään keksinyt vastausta kysymykseen; "Mitä nainen oikeasti haluaa?"

Paitsi tietysti se asia, että haluavat valittaa siitä että eivät saa mitä haluavat. Joskus tämän valittaminen tuntuu tärkeämmällä kuin sen asian saaminen mitä ovat pyytäneet. IE. ovat pettyneitä kun eivät voi enää valittaa samasta asiasta.

Siten tuollainen auton rassaaja on turvallinen valinta, koska sellaiselle voi aina valittaa siitä kun rassaa autoaan enemmän kuin naistaan.

Mutta auta armias, jos mies onkin keskustelevaa tyyppiä ja kiinnostunut niistä "tärkeistä" asioista. Mikä hirveintä, mitä jos miehellä on asioista omia perusteltuja mielipiteitä eikä nainen pääsekään saarnaamaan estoitta.
 

Soolo

Jäsen
Siinä sitten ehdotin, että voisi lopettaa kirjoittelun, niin nainen vastasi, että ei halua ja että ei minulla ole mitään huolta tästä asiasta. Mielestäni suhteen lopettaminen tälläisen takia on silti tyhmin asia mitä tiedän. Mutta en silti oikein tykkää, että hän kirjoittelee jollekkin mies kaverilleen n. 10 kertaa, joskus 20 kertaa päivässä, tietäen miehen motiivin.

Mielestäni voit ihan hyvin vaatia naistasi lopettamaan tuollaisen vehkaamisen. Ei sillä, etteikö häneen voisi välttämättä luottaa, mutta ei tuo nyt ole normaalia käytöstä missään parisuhteessa. Saahan niitä vastakkaisen sukupuolen kamuja olla, mutta mikäli toinen osapuoli ei osaa käyttäytyä kunnolla (eli kuten tässä tapauksessa tuo mies joka alkoi heruttamaan), on vaan korrektia ja oikein viilentää välejä. Niin tässäkin pitäisi olla ja voit ihan hyvin vaatia sitä. Se, ettei naisesi sitä ole itse tajunnut tehdä, on hänelle kyllä iso miinus.
 
Mielestäni voit ihan hyvin vaatia naistasi lopettamaan tuollaisen vehkaamisen. Ei sillä, etteikö häneen voisi välttämättä luottaa, mutta ei tuo nyt ole normaalia käytöstä missään parisuhteessa. Saahan niitä vastakkaisen sukupuolen kamuja olla, mutta mikäli toinen osapuoli ei osaa käyttäytyä kunnolla (eli kuten tässä tapauksessa tuo mies joka alkoi heruttamaan), on vaan korrektia ja oikein viilentää välejä. Niin tässäkin pitäisi olla ja voit ihan hyvin vaatia sitä. Se, ettei naisesi sitä ole itse tajunnut tehdä, on hänelle kyllä iso miinus.

Vaatia voi, mutta näin naisena ahdistuisin suunnattomasti, jos mieheni vaatisi minulta katkaisemaan yhteyden "turhan" takia.

Mikäli itse pitäisin jatkuvasti yhteyksiä henkilöön, johon ei omalta puoleltani olisi minkäänlaisia intressejä, en suostuisi vaadintaan. Jos itse tiedän, että asia on sellainen, josta ei mieheni kannattaisi huolestua, jatkaisin vaikka uhmallakin yhteydenpitoa tähän toiseen. Kun kerran keskustelu on asiallista keskustelua ja ajatusten vaihtoa, se on jopa hienoa. Ehkä aiheet sivuavat molempien elämää siinä määrin, että jutustelun aihetta löytyy. Mutta se, että liialliset yhteiset puheenaiheet olisi syy siihen, että pitäisi välit pistää poikki - ei käy. Ja paino sanalla mikäli itse tietää, että vaaraa voimassaolevalle suhteelle ei ole. Kaverisuhteita ja hyviä tyyppejä ei elämässä ole koskaan liikaa, joten yksipuolinen epäily ei minulle riittäisi syyksi keskusteluyhteyden katkaisemiseen.

Mutta kolikon kääntöpuoli. Mikäli nainen itse kokee tämän toisen miehen kiinnostuksen epämiellyttävänä, välit on helppo pistää poikki heti. Hetken aikaahan ihailijan vuodatusten kuuleminen on imartelevaa, mutta mikäli tietää, että pidemmän päälle mitään ei tule tapahtumaan, on homma helppo viheltää poikki heti kättelyssä. Ei ainakaan itseäni kiinnosta nimenomaan kaverisuhteena sellainen, jossa toinen onkin ihastunut. Käy rasittavaksi pidemmän päälle.

Hyvät keskustelut ovat naisille tärkeitä. Jos tässä toisessa miehessä ykköspointti on hyvät keskustelut, keskusteluyhteyden katkaiseminen ahdistaisi kovasti. Mikäli keskusteluissa on jotain ylimääräistä värinää, sen voi lopettaa välittömästi. Mikäli oma suhde on siis yhtään tärkeä.

Vaatiminen on vähän hankala asia. Mielestäni pyytää voi, vaatia ei. Asian kun esittää asiallisesti ja perustelee epäilyksensä, pitäisi se toiselle mennä jakeluun ja kompromissin voi löytää. Mikäli nimenomaan tätä nainen ei ymmärrä, se on naiselle iso miinus. Siinä tehdään hallaa kaikille. Olikohan tässä mitään logiikkaa?
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Vaatia voi, mutta näin naisena ahdistuisin suunnattomasti, jos mieheni vaatisi minulta katkaisemaan yhteyden "turhan" takia.

Vai turhan takia? Siis Squitin seurustelukumppani viestittelee jopa 10-20 kertaa päivässä miehelle, joka on sanonut olevansa naiseen ihastunut ja tekee välillä "ehdotuksia". Ja sinusta naisena on ahdistavaa jos seurustelukumppanisi vastaavassa tilanteessa vaatisi lopettamaan tekstailun?

Tsiisus, kokeile edes sekunniksi asettua Squitin asemaan. Miesystäväsi viestittelisi jatkuvasti häneen ihastuneen naisen kanssa ja vielä kertoisi naisen tekevän hänelle "ehdotuksia". Tuntuiko olosi tuon sekunnin aikana yhtään ahdistavalta? Siis niinku naisena?

En ymmärrä ollenkaan mitä tekemistä sukupuolella tämän asian kanssa on. Mutta toisen kunnioittamisen ja huomioonottamisen kanssa on paljonkin.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hyvät keskustelut ovat naisille tärkeitä. Jos tässä toisessa miehessä ykköspointti on hyvät keskustelut, keskusteluyhteyden katkaiseminen ahdistaisi kovasti. Mikäli keskusteluissa on jotain ylimääräistä värinää, sen voi lopettaa välittömästi. Mikäli oma suhde on siis yhtään tärkeä.

Vaatiminen on vähän hankala asia. Mielestäni pyytää voi, vaatia ei. Asian kun esittää asiallisesti ja perustelee epäilyksensä, pitäisi se toiselle mennä jakeluun ja kompromissin voi löytää. Mikäli nimenomaan tätä nainen ei ymmärrä, se on naiselle iso miinus. Siinä tehdään hallaa kaikille. Olikohan tässä mitään logiikkaa?

Onhan tuossa logiikkaa, eli jos pyytää perusteluiden kera lopettamaan ja toinen ei siihen suostu, on ilmeistä että jutussa on olemassa "ylimääräistä värinää", eli pettämisen ensi oireet ovat olemassa.

Näin oman kokemukseni mukaan, omalta kohdaltani ja myös tulevan ex-vaimon kohdalta.

EDIT: Mitä muuten tulee "hyviin keskusteluihin", niin ei niitä tekstiviesteillä käydä.
 
Viimeksi muokattu:

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Vai turhan takia? Siis Squitin seurustelukumppani viestittelee jopa 10-20 kertaa päivässä miehelle, joka on sanonut olevansa naiseen ihastunut ja tekee välillä "ehdotuksia". Ja sinusta naisena on ahdistavaa jos seurustelukumppanisi vastaavassa tilanteessa vaatisi lopettamaan tekstailun?

Tsiisus, kokeile edes sekunniksi asettua Squitin asemaan. Miesystäväsi viestittelisi jatkuvasti häneen ihastuneen naisen kanssa ja vielä kertoisi naisen tekevän hänelle "ehdotuksia". Tuntuiko olosi tuon sekunnin aikana yhtään ahdistavalta? Siis niinku naisena?

En ymmärrä ollenkaan mitä tekemistä sukupuolella tämän asian kanssa on. Mutta toisen kunnioittamisen ja huomioonottamisen kanssa on paljonkin.

Olin kirjoittamassa melkein sanasta sanaan samat asiat, joten en viitsi kerrata. Mutta kyllä tuollainen "burning heartin" esittämä ajattelutapa ainakin itseäni korpeaa kovasti. Jos tilanne olisi niin päin, että naista ahdistaa miehen viestittely toisen naisen kanssa, niin todennäkösesti arki olisi aikamoista tappelua. Ainakin monissa parisuhteissa, ei toki saa liikaa yleistää.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
No-joo. Olen nyt päälle 2 vuotta ollut etäsuhteessa. Nainen on ihana ja yhteistä tulevaisuutta mietitään monesti.

Niin. En tiedä tajuatko asiaa, mutta noita etäsuhteita pitäisi viedä johonkin suuntaan. Kukaan ei jaksa odotella kahta vuotta, vaikka ehkä niin kuvitteletkin.

tiedä sitten tarviko mies avautua jollekkin ja rupesi kirjoittelemaan naiselleni. Noin pari kuukautta sitten hän paljasti, että tämä mies on ihastunut häneen ja että mies haluaisi jotain sutinaa (mies on naimissa ja kolme lasta).

Miehet aina avautuvat sopiville naisille. "Etäsuhteessa" oleva nainen on mitä parhain kohde näille avautumisille. Tottakai se mies tajuaa, että kaksi vuotta etäsuhteessa tarkoittaa sitä, ettei siitä etämiehestä ole mihinkään, kun homma ei etene.


Mutta en silti oikein tykkää, että hän kirjoittelee jollekkin mies kaverilleen n. 10 kertaa, joskus 20 kertaa päivässä, tietäen miehen motiivin. Noh kattellaan

Mistä tiedät etteivät he kirjoittele/puhu/nai aivan jatkuvasti? Anteeksi nyt vaan, mutta en ole vielä nähnyt toimivaa etäsuhdetta. Tuollaiset 40 vuotiaat naiset haluavat jotain muuta kuin etäsuhteita. Trust me. I know what I'm saying. Jos nainen kertoo sinulle nuo luvut, voit kertoa ne vähintään kahdella.
 
Viimeksi muokattu:
Vai turhan takia? Siis Squitin seurustelukumppani viestittelee jopa 10-20 kertaa päivässä miehelle, joka on sanonut olevansa naiseen ihastunut ja tekee välillä "ehdotuksia". Ja sinusta naisena on ahdistavaa jos seurustelukumppanisi vastaavassa tilanteessa vaatisi lopettamaan tekstailun?

Sillä löinkin turhan ympärille lainausmerkit, mutta avataanpa vielä.

En missään nimessä tarkoittanut, että asialla ei olisi mitään merkitystä tai että sen voisi sivuuttaa. En tosiaankaan. "Turhalla" tarkoitin nyt juuri sitä, että saahan sitä keskustella. Siitä minä en lähtisi vetämään minkäänmoisia pultteja, koska keskustelemisessa ei ole mitään väärää.

Toinen asia onkin miksi. Näen, että nämä keskustelut ja puheenaiheet ovat naiselle tärkeitä. Ovatko ne kenties jopa sellaisia, joita ei Squitin kanssa voi jakaa? Kuten Squit kirjoitti, "aikuisten juttuja". Vastaavasti en näkisi, että naista pitäisi kieltää puhumasta asioista jonkun kanssa.

Mutta kuten nähtävästi ongelma, eli tämä tekstailumies, on ihastunut, se totta kai asettaa tilanteen vähän kummalliseen valoon. Miksi nainen jatkaa tekstailua tämän miehen kanssa? Ovatko ne keskustelut oikeasti niin tärkeitä vai onko imartelu tai pieni "pelaaminen" sittenkin ykkösenä? Tätä ajoin takaa.

Minä en itse suostuisi luopumaan kaverista, jos mies niin pyytäisi. Jos mies pyytäisi minua katkaisemaan välit henkilöön, joka ei ole minulle niinkään tärkeä, voisin tehdä sen helposti. Ja tärkeitä eivät ole ne henkilöt, jotka ovat omalle parisuhteelle vaaraksi.

Ja loppukaneettina Gentlemanin toteamus siitä, että hyviä keskusteluita ei käydä tekstiviesteillä. Ja se on muuten totta. Mitäs nää tekstiviestit sitten sisältää, jos ei näitä mainittuja hyviä keskusteluita?

Pahoittelut, kun ilmeisesti käyttämäni "näin naisena" aiheutti punaista liinaa jne. Tarkoitus oli yrittää asettua myös tämän parisuhteen naisen asemaan. Josta myös vielä kaksi seuraavaa lainausta:

En ymmärrä ollenkaan mitä tekemistä sukupuolella tämän asian kanssa on. Mutta toisen kunnioittamisen ja huomioonottamisen kanssa on paljonkin.

burning heart kirjoitti:
Mielestäni pyytää voi, vaatia ei. Asian kun esittää asiallisesti ja perustelee epäilyksensä, pitäisi se toiselle mennä jakeluun ja kompromissin voi löytää.

P.s. Pidetäänkö täällä foorumilla tämä keskustelu?
 
Viimeksi muokattu:

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
burning heartille

Et sitten vastannut heikkik:n kysymykseen; miltä susta itsestäsi tuntuisi, jos poikaystäväsi/miehesi pitäisi yhteyttä johonkin naiseen lukuisia kertoja päivässä ja tietäisit tämän naisen olevan kiinnostunut miehestäsi muutenkin kuin ystävänä?

Sinänsä hienoa, että yrität avata täällä tuon Squitin naisen ajatuksen logiikkaa, valitettavasti vain aivan turhaan. Ei tuon naisen käytöksessä ole kovinkaan paljon puolusteltavaa! Kyseessä on todennäköisemmin hänen osaltaan kyse flirtistä nauttimisesta enemmän kuin sielunveljeydestä/sisaruudesta ja todennäköisesti jonkinasteinen ihastuminen! Mutta ilmeisesti elämää jo nähneenä naisena tajuaa samaan aikaan, ettei ole (ainakaan vielä) halukas/valmis heivaamaan Squittia ns. hiuksista vittuun varatun, perheellisen ukkomiehen vuoksi. Siksi parempi antaa pelin jatkua, varsinkin kun Squit näyttää sietävän, joka on tietty iso moka!

Kirjoitetaan nyt vielä kertaalleen tällainen itsestäänselvyys: Se, että haluaa jatkaa yhteydenpitoa useita (kymmeniä) kertoja paivässä heppuun, joka on jo ilmaissut muunkinlaisen kiinnostuksen, pitäisi olla selvä signaali ihan ensimmäiseksi Squitin naiselle, että jatkamalla tuota 'suhdetta' hän on epärehellinen kaikille osapuolille, myös itselleen. Toiseksi sen olisi pitänyt olla jo ajat sitten selvä signaali Squittille, että joko sua viedään kuin pässiä narussa, tai sitten sulle yritetään kohtuu voimakkaasti 'vihjaista' että; it's time to move on boy, suuntaan tai toiseen, aivan kuten Moby asian jo ilmaisi hiukan ronskimmin!
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
No johan täällä salamat lyö. On varmaan parempi antaa lisää tietoa.

Se mitä burning heart kirjoitti on varmana aika lähellä sitä, mitä naiseni ajattelee. Että ei ole mitään intressejä, kunhan on hyvää juttu seuraa. He puhuvat paljon lapsista, joita molemmilla on ja joita minulla ei ole. Tiedän tämän faktana. Tietenkin jotain muutakin on varmasti puhuttu, joista en sitten tiedä. Kun puhuin tekstiviestimääristä, käytin sanaa jopa, joka on piikki tekstiviesti määrä. Joskus on muutamia päiviä hiljaistakin. Tämänkin naiseni on todistanut kysymättä. Niin ja tämä mies asuu myös kaukana.

Niin ja se olen minä joka venailee. Kyllä kun aloitettiin puhuttiin, että koska voidaan viedä eteenpäin jne. ja molemmat on siihen sitoutuneet. Luotan naiseeni kyllä, mutta mielestäni homma pitäisi pitää simppelinä etäsuhteessa. En kaipaa yhtään extra murhetta tai järkeilyä. Mitä tulee tähän mieheen ja miettii omia naiskaveri suhteita, niin kyllä mies on sellainen, että aika usein ihastuu naiskaveriinsa jollain tasolla ja siitä muistuttelee tai ei. Näin on käynyt ainakin itselleni. Toivoisin vain, että jollain tasolla naiseni tietää miltä minusta tuntuu jne. ja tekisi sitten omat päätelmänsä.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Se mitä burning heart kirjoitti on varmana aika lähellä sitä, mitä naiseni ajattelee...

...Mitä tulee tähän mieheen ja miettii omia naiskaveri suhteita, niin kyllä mies on sellainen, että aika usein ihastuu naiskaveriinsa jollain tasolla ja siitä muistuttelee tai ei. Näin on käynyt ainakin itselleni. Toivoisin vain, että jollain tasolla naiseni tietää miltä minusta tuntuu jne. ja tekisi sitten omat päätelmänsä.


Onnea valitsemallasi tiellä, oikeasti! Ei meistä tietty kukaan muu tiedä tilannettasi paremmin kuin sinä itse. Meillä arvio perustuu siihen, mitä - ja miten - sä olet tilanteestasi kirjoittanut!
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Avaudun vaihteeksi omista asioistani, koska sitä ei ole tullut hetkeen tehtyä:

Seurustelin siis vajaan vuoden exäni kanssa, joka on suloinen ja ihana ihminen. Kuitenkaan kemiamme eivät oikeastaan missään vaiheessa kohdanneet niin kuin ne nyt yleensä kohtaavat ja lopun alkuahan se oli varmaan loppuvuodesta lähtien.

Suhde oli siis kiihkeä ja räiskyvä, ääntä tai kyyneleitä ei turhaan säästelty, mutta hyviä aikojakin riitti. Kuitenkin tiesimme varmasti molemmat, että tämä ei tule kestämään. Hetken aikaa roikuin suhteessa mukana, kunnes ymmärsin, että se ei ole ketään kohtaan oikein. Eroon itsessään ei liittynyt draamaa, se oli vaan yksi "turha riita" lisää, joka kamelin selän lopulta katkaisi. Hyvät välit säilyivät, ainakin toistaiseksi, tuntuu vitusti helpommalta olla vaan kaveri. Pystyn jopa nauttimaan hänen seurastaan, mikä tuon räiskyvän suhteen loppuaikoina ei todellakaan ollut mikään oletusarvo.

Mutta ettei menisi liian tylsäksi, here comes the twist:

Vanha frendini erosi tyttöystävästään tuossa jokin aika sitten ja tuo nainen on kai jollain tasolla kiinnostanut jo pidemmän aikaa. Itse asiassa ihastumiseni häneen näkivät monet muut ihmiset jo kauan ennen kuin itse ymmärsin avata silmäni. Kiinnostus oli kuin olikin molemminpuolista ja hänenkin kavereistaan moni ainakin väittää tienneensä, että meidän välillämme tulee tapahtumaan jotain.

Ja nyt on sitten tapahtunut. Omituista on se, että homma on tuolle frendilleni, eli siis nykyiseni entiselle täydellisen ok, samoin kuin omalle exälleni. Luulin, että tämä kuvio tulee olemaan ruma, pitkä ja kiemurainen, mutta nyt pääni on vallannut ajatus, että voiko kaikki todella mennä noin kivuttomasti. Toivottavasti voi. Niin ja mainittakoon, että kaverini seurustelee nykyään exänsä, eli siis minun preesens -tyttöystäväni parhaan kaverin kanssa. Tämä on suhteellisen iso kaupunki, mutta niin se vain näköjään piiri pieni pyörii...

Exästäni ei mulla ole oikeastaan pahaa sanottavaa. On kuitenkin niin, että tämän nykyisen seurassa koen sellaista yhteenkuuluvuutta, joka ei ole ihan jokapäiväistä, ei edes jokavuotista. Tunsimme siis toisiamme kohtaan vetoa, oli se sitten tiedostettua tai ei, jo kauan ennen kuin mitään tapahtui, kuitenkin niin, että emme puhuneet asiasta emmekä toimineet millään lailla.

Nyt on puhuttu ja toimittu ja pitää sanoa, että oli se oikeastaan sen tiedostamattoman odotuksen arvoista. Haastetta tuossa naisessa tulee olemaan, mutta niitähän minä en pelkää, ennemminkin pyydän. Kemiat toimivat, ulkonäössään ei todellakaan ole vikaa, päät pelaavat hienosti yhteen ja maailmankatsomus on pelottavan samanlainen. En uskonut löytäväni ketään, joka ei ainoastaan ymmärrä minua, vaan jopa kannustaa toimimaan omien mallieni mukaan. En missään nimessä ole helppo ihminen, mutta ei sitä ole tuo nainenkaan.

Tulen tänne sitten vinkumaan, kun kaikki ei mennytkään niin kuin elokuvissa. Siihen asti olen tyytyväinen löydettyäni ihmisen, joka välittää minusta juuri sellaisena kuin olen, vikoineen päivineen. Se vaan on tytöt ja pojat niin, että käsissäni on kultakimpale, josta en halua päästää irti.
 

Nuggumatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild
Trenchtown... henkilökohtaisesti olen iloinen puolestasi että löytyy tälläkin palstalla niitä joilla menee hyvin... ei sillä ettäkö että kaikilla muilla olisi asiat huonosti mutta harva siitä kirjoittaa :D!!

Keep it up!!
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilmoittaudun tähän "hyvin kaikin puolin" -osastoon. Tosin se ei ihan totuutta kerro, mutta näillä mennään. Tulevaisuutta kohti, sittenhän sen näkee, millä puolin. Odotellaan.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Monesti olen miettinyt itsekin kirjoittavani tähän kyseiseen ketjuun, ja nyt ajattelin sen tehdäkin.

reilu viisi vuotta sitten tapasin naisen, jonka kanssa kaikki tuntui hyvältä. Ei tuntunut palavaa rakkautta, mutta kuitenkin välittämistä, joka toista ihmistä kohtaan tuntuu. Välimatkaa oli reilusti, mutta lähes joka viikonloppu nähtiin ja puhelimessa meni aikaa. No, meni kuukausi, toinenkin ja alettiin puhumaan jo omasta talosta yms. Muutto yhteen tapahtui 3kk tuntemisen jälkeen ja oma asunto oli pari kuukautta myöhemmin. Kaikki tuntui edelleen hyvältä, vaikka moni asia tuntui nopealta. Varsinkin kun olin tuolloin ihminen joka usein mietti asioita moneen kertaan ennen toteuttamista. Toki riitoja oli ja itse olin niin herkkä, että monesti otin asioista myös itseeni. No, puoli vuotta myöhemmin tilanne oli siinä pisteessä, että on perustettu myös oma yritys, vanha talo myyty ja uusi paikka ostettu. Kaikki tuntui hyvältä.

Tietyssä vaiheessa alkoivat sitten ongelmat. Puoliso oli luonteeltaan tempperamenttinen ja monesti asiat menivät siihen pisteeseen, että mielummin olin hiljaa kuin puhuin tärkeistä asioista. Koskivat asiat sitten rahaa, rakkautta tai jotain muuta. Elämä meni vain valehteluksi ja suhde platoniseksi, "kämppäkaveruudeksi". Koitin kulkea päivätyössäni ja hoitaa yritystä, puoliso hoiti yritystä ja eläimiä. Samalla raha-asiat menivät vain huonompaan suuntaan.

Tätä riitti sitten useamman vuoden, ja paine omassa päässä kasvoi. En ole koskaan ollut alkoholin kanssa kaveri, joten pulloon en sitä painetta purkanut vaan enemmän se jäi hautumaan omaan päähän. Sitten tässä muutama kuukausi sitten tapahtui se, mikä muutti koko asian. Tapasin sattumalta toisen naisen, jonka kanssa juttu alkoi luistamaan heti alkuunsa. Puhuttiin sitten koirista tai elämästä yleensä. Huomasin purkavani sitä painetta hänelle, puhuin asioista suoraan, tuntemuksistani tilanteisiin ja miltä minusta oli riitatilanteet tuntuneet. Samalla huomasin, että tunteeni puolisoa kohtaan olivat kuolleet, ja kaiken lisäksi ihastuin tähän toiseen ihmiseen, hänen välittömyyteensä ja kykyyn kuunnella ja neuvoa. Samoin kävi ilmi, että hänellä on myös tunteita minua kohtaan. Elämä tuntui näyttävän auringonsäteitä vuosien harmaan jälkeen. Toki en voi väittää, että puolison kanssa kaikki oli harmaata, meillä oli hyvät hetkemme eikä niitä voi sivuuttaakaan. Tiesin kuitenkin että hän ei ollut se henkilö, jonka kanssa haluan loppuelämäni viettää.

Tätä kesti muutaman kuukauden, tapailin salaa toista ja elin toisen kanssa illat. Varsinaista kaksoiselämää siis, tosin uudempi tuttavuus tiesi toisen kanssa koetut tilanteet täysin ja toiselle salailin kaikki. Sain puhuttua myös puolison kanssa jonkin verran asioista, halustani erota ja samalla kävi ilmi, että hänellä on yhä tunteita minua kohtaan. Hän oli paljolti pitänyt minua itsestäänselvyytenä, ja hän heräsi oikeasti elämään. Omat tunteeni olivat vaan kuolleet, toki välitin, ja välitän yhä, hänestä kaverina mutta parisuhdetta en enää halunnut. Puoliso halusi yrittää kyllä uudestaan, mutta itse en sitä halunnut, sillä huomasin silti puhumisen olevan todella vaikeaa minulle.

Tajusin kyllä tilanteen mahdottomuuden ja tilanne kärjistyikin jokin aika sitten lopulliseksi. Puolisoni löysi tiedon tästä toisesta ja puolisostani tuli lähes samalla sekunnilla ex-puoliso. Samoin tila meni myyntiin ja tavarat jakoon, kunhan tila on myyty. Mieli oli raskas mutta osa minusta oli myös helpottunut, että tilannetta ei tarvinnut enää samalla tavalla salata. Lisäksi sain tietää paljon suhteemme aikana tapahtuneita asioita, mitä ei minulle voitu kertoa tuolloin. Tiesin näistä jotakin ja kysyinkin suhteeemme aikana, mutta minulle näitä ei voitu silloin myöntää. Nämä olivat vastaavanlaisia asioita, mitä olin itsekin salannut, ja jäänyt niistä kiinni. Ihmetys oli että kuinka tekemäni virheet pystyi vetämään joka riidassa esiin vaikka itsekin oli tehnyt ne samat virheet.

Emme edelleenkään ole uuden tuttavuuden kanssa parisuhteessa, mutta elämä näyttää kuitenkin sitä aurinkoista puolta. Olen kuitenkin kiitollinen ex-puolisolleni siitä reilusta viidestä vuodesta, minkä vietimme yhdessä. Moni asia olisi kokematta ja itse kasvoin monessa asiassa. Nyt täytyy vaan kääntää kasvot kohti uusia tuulia!
 

Nuggumatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild
Tuohon voisin sanoman että huonosti hoidettu tuo ero...
Tarkoitan että olisi voinut katkaista edellisen suhteen ennen uuden aloittamista, mutta jotenkin ymmärtää kyl.

Toinen sitten on semmonen homma että kun tapaa jonkun toisen ja se tuntuu niin paljon paremmalta
kuin se jonka kanssa nyt on, olisi hyvä pitää mielessä että se voi olla sen toisen kanssa melkein samanlaista - historialla on tapa toistaa itseään.

Eli pidä tässä uudessa suhteessa se mielessä, että pitää puhua ongelmista vaikka niiden sanominen tuntuisi kuinka pahalta tahansa.
Itselläni on tällä hetkellä melkein sama tilanne kuin sinulla oli. Toinen on temperamenttinen, enkä jaksa puhua asioista kun tuntuu että siitä ei ole apua...
takana on elämää suurempia ongelmia mutta uskon että niistä jotenkin nyt selvitään. köhän tämä tästä!

Onnea uudelle suhteelle!
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Tuohon voisin sanoman että huonosti hoidettu tuo ero...
Tarkoitan että olisi voinut katkaista edellisen suhteen ennen uuden aloittamista, mutta jotenkin ymmärtää kyl.

Toinen sitten on semmonen homma että kun tapaa jonkun toisen ja se tuntuu niin paljon paremmalta
kuin se jonka kanssa nyt on, olisi hyvä pitää mielessä että se voi olla sen toisen kanssa melkein samanlaista - historialla on tapa toistaa itseään.

Eli pidä tässä uudessa suhteessa se mielessä, että pitää puhua ongelmista vaikka niiden sanominen tuntuisi kuinka pahalta tahansa.
Itselläni on tällä hetkellä melkein sama tilanne kuin sinulla oli. Toinen on temperamenttinen, enkä jaksa puhua asioista kun tuntuu että siitä ei ole apua...
takana on elämää suurempia ongelmia mutta uskon että niistä jotenkin nyt selvitään. köhän tämä tästä!

Onnea uudelle suhteelle!

Totta, olisi pitänyt pystyä puhumaan asioista aikoinaan, mutta nyt sitä on turha murehtia. Eikä tarkoitus ollut edes aloittaa uutta suhdetta, ja varsinaisesti ei vielä suhteessa eletäkään. Virheitä tein ja niistä aion oppia ja pyrin puhumaan myös vaikeista asioista. Minua on kyllä helppo lukea ihmisenä, joten toinen osaa myös kysyä kun näkee jonkun minua painavan.

Tiesin entisellä olevan menneisyydessä asioita, jotka painoivat ja vaikuttivat ja tiedän myös monien nykyisten asioiden stressanneen taustalla. Olisi pitänyt itsekin osata lukea ihmistä paremmin ja koittaa kysellä ja puhua. Nämä ovat aina kahden ihmisen juttuja, ja molemmat meistä teki asioissa virheitä. Ja toki toivon entiseni löytävän itselleen ihmisen johon voi luottaa ja jonka kanssa löytää onnen. Valitettavasti minä en ollut se mutta eipä elämä aina mene siten kuin toivoo.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
On nämä vaan ihme hommia. Muutaman vuoden pituisen, mielettömän hienon suhteen päätyttyä ilman dramatiikkaa kuvittelin, ettei tää jätkä vähään aikaan säädä naisten kanssa mitään kummempaa.
Nyt kuitenkin pientä, orastavaa ihastusta pukkaa. Hieno tunnehan tää on, mutta hätäjarrun sijainti on onneksi tiedossa.

Katsellaan.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kerrotko vielä meille muillekin, että missä se hätäjarru sijaitsee kun itse en ole sitä löytänyt? Tosin en löytänyt aikanaan Alatalon laulamaa taikanappiakaan polvestani.

Ihmisen anatomiaa opiskelemaan vain ;D

Se on melko häilyvä sijainti... Tällä hetkellä se löytyy tuolta jostain pään sisältä, mutta luultavasti (lue: varmasti) jonkun rajan yli mentäessä se katoaa.
Ja Alatalon polvet taitaa kyllä olla ainoat laatuaan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei kenenkään miehen (eikä toki naisenkaan) tarvitse sietää parisuhdetta, jossa ei seksiä ja ennen kaikkea läheisyydentunnetta ole piiruakaan. Voisin itse kuvitella, että seksistä on jonkinmoisia taukoja, etenkin jos suhde on ollut pitkään kasassa, mutta jos edes mitään lähelläolemista ja koskettelua ei löydy, niin jossain mättää ja pahasti.

Kyllä nuo asiat nyt vaan kuuluu niin olennaisena osana parisuhdetta, että ei pidä ruveta tinkimään siitä. Ymmärrän tuon kiltteyden ja sen, ettei tahdo pahoittaa toisen mieltä, mutta ei tuollainen iiborin mainitsema suhde kovinkaan tasapuolinen ole. Ei ole oikein, että toinen pitää toista jonain itsestäänselvyytenä joka on siinä vaikka suhde olisi kuinka paikoilleen näivettynyt, eikä itse tarvitse panostaa mitenkään.

En tällä meinaa, että pitäisi väkisin jakaa vakoa toisen mieliksi, koska ei se nyt ole oikein, että suostuu seksiin ja kosketteluun jos se todellakaan tee mieli. Siinä kohtaa pitäisi vaan sellaisella henkilölläkin olla kykyä asettua toisen asemaan ja tajuta, mitä hän kenties haluaa ja kaipaa ja keskustella yhdessä, onko suhteessa mitään mieltä. Näin ei tietysti usein käy, kun eihän se ole helppoa tietenkään.

Sinuna ottaisin kissan pöydälle ja kertoisit rehellisesti tunteistasi ja tunnelmistasi elämäntilanteenne suhteen.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Olen nyt reilu 1,5 vuotta seurustellut nykyisen tyttöystäväni kanssa. <snip> Lisäksi seksiä meillä ei ole ollut viimeiseen kolmeen kuukauteen yhtään, ja ennen sitä edellistä kertaakin meni joku pari kuukautta.
Lähde nyt hyvä mies meneen kun vielä ehdit. Kolmannes koko suhteen kestosta puutteessa? On eri asia jos seksi vähenee pitkässä parisuhteessa mm. mukuloiden ja työkiireiden jne takia, mutta jos parikymppisenä on samassa vaiheessa niin suhteella ei ole hyvää tulevaisuutta.

Sääli ja "käytännön seikat" ovat täysin vääriä syitä jäädä parisuhteeseen. Autat kumppaniasikin eniten, kun laitat homman siististi poikki (ennen kuin petät). Kilttinä ja kunnollisena miehenä voit olla potkaisematta neitiä ulos heti ensimmäisenä irtisanomispäivänä, ja vaikka tarjoutua auttamaan muutossa.

Sen verran on toki syytä miettiä, ettet pelkän hetkellisen ihastuksen takia ole nykyistä jättämässä. Mutta jos viestisi oli todenmukaisesti kirjoitettu, niin ei tässä ole mitään muita vaihtoehtoja kuin ero, oli seuraava hollilla tai ei. Ja tytölle tervemenoa terapiaan.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Chambza tuntui kirjoittavan minun ajatukseni lähes sanasta sanaan. Kannattaa kuitenkin varoa suhteesta ihastukseen hypätessä, että väliinkin voi tippua. Kerran olen sen tehnyt puhtaalla intuitiolla ja väliin putosin kun ei siitä ihastuksesta mitään kehkeytynyt. Mutta toisella kerralla mietin asiaa pidemmän aikaa ja tässä sitä ollaan, melki 4 vuotta ihastumisen jälkeen erittäin hyvässä ja toimivassa parisuhteessa. Itselleni tuollaisessa tilanteessa kyllä kelpaisi ihan sinkkuna olokin.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sen verran on toki syytä miettiä, ettet pelkän hetkellisen ihastuksen takia ole nykyistä jättämässä. Mutta jos viestisi oli todenmukaisesti kirjoitettu, niin ei tässä ole mitään muita vaihtoehtoja kuin ero, oli seuraava hollilla tai ei. Ja tytölle tervemenoa terapiaan.

Tätä itsekin mietin, ettei kuitenkaan kannata tuon pikaisen ihastuksen takia lähteä suhdetta katkaisemaan, mutta toisaalta se mitä kerroit nykyisen suhteesi tilasta, niin se taas kehottaisi eroamaan kerran jos se on jo 1,5 vuodessa muuttunut sellaiseksi "kaveri"suhteeksi.

Ja joka tapauksessa muista se, että itseäsi varten tätä elämää elät, et sitä nykyistä puolisoasi varten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös