Eilen kuultua, (ex-)tyttöystävän suulla kerrotusta "Viat sinussa, Cosmic Rodeo"-listalta poimittua:
1. Saatan olla sairaanloisen mustasukkainen kyttääjä, joka vie läsnäolollaan kaiken naisystävän hengitysilman!
Tämä päätelmä syntyi siitä, kun baarissa ollessamme heitin jollekin tyttökaverilleni jutelleelle satunnaiselle jannulle jotain "hauskaa" läppää tyyliin: "Mikäs tyyppi täällä yrittää meikäläisen naista iskeä?" tai jotain sinne päin. Tämän jälkeen (ex-)tyttöystäväni oli tajunnut, että olin siellä baarissa vain kyttäämässä hänen menemisiään.
Läppä oli ehkä huono, mutta mielestäni kyllä lausahdukseni humoristinen puoli tuli esille. Se jannu ainakin tajusi, nainen sitten ilmeisesti ei. Harmitus, kun winkwink-hymiöiden käyttäminen ei oikeassa elämässä ole mahdollista.
Tuopinkin olin kuulemma lattiaan mustasukkaisuusvitutuksissani särkenyt (oikeasti se vain putosi humalaisista sormistani ja ilmoitin asiasta välittömästi henkilökunnalle). Mistä päästäänkin seuraavaan kohtaan:
2. Saatan olla väkivaltainen, kännissä naisia mätkivä sika!
(Ex-)tyttöystäävääni pelottaa, koska hän ei tiedä millainen olen suuttuessani. Sehän voi tarkoittaa vaikka sitä, että kun kunnolla hermostun, niin tapan kaikki asioita sen suuremmin harkitsematta.
Ilmeisesti melko pitkän suhteemme aikana naiselle ei ole kuitenkaan selvinnyt, että olen luonteeltani säyseä kuin lehmä ja tyyni kuin jäätikkö poutasäältä. Ei, vaikka olen asian hänelle monesti sanonut. En minä koskaan suutu, enkä varsinkaan väkivaltaisesti käyttäydy.
Se, etten ole koskaan (ex-)tyttöystävälleni tai yleensä oikein kenellekään suuttunut tai edes ääntäni korottanut, ei hänelle tarkoita että minulla olisi pitkä pinna tai hyvät hermot, vaan sitä, etten ole vielä koskaan hänelle kunnolla suuttunut. Mystistä.
3. Olen pummi ja elätti!
Ensimmäinen väittämä, jossa on valitettavasti perää. Olen eri ihmisille varmasti satoja savukkeita ja autokyytejä velkaa. Se on vain helpompi kysyä tutulta ihmiseltä, että "heitätkö röökin" kuin kävellä omalle takilleen kaivamaan omia savukkeitaan taskusta.
Se on opittu tapa, josta olisi kieltämättä hyvä opetella eroon.
4. (Ex-)naiseni ei tunne (tuntenut) itseään suhteessamme naiseksi!
On kuulemma ahdistavaa, koska en ole autoista, räjähdyksistä, missikisoista ja aseista kiinnostanut "juntti" (<-- sana otettu suoraan (ex-)tyttöystävän sanomisista).
(Ex-)tyttöystävän kaikki entiset miehet ovat olleet tyyppejä, joille esimerkiksi autojen rassaaminen on ollut koko elämä. Varmasti hienoja miehiä on kyseessä, muuta en väitä, mutta perkele, onko se nyt sitten oikeasti muka ongelma, jos minua kiinnostaa "pinnallisen miehekkäiden" asioiden sijaan enemmänkin ruoanlaitto, kirjallisuus ja keskusteleminen.
Kummankohan vika se on, jos minä en ihan omana itsenäni kelpaa, minun vai hänen.
Perhana, minähän myöhästyn bussista, jos vielä tätä kirjoitelmaa jatkan. Kirottua!