No joo, suorin tie se on kyllä kieltämättä varmaankin paras tapa.
Luin iiborin tekstejä ja moni tuntui samalta kuin omassa edellisessä parisuhteessani. Puhumattomuus, läheisyyden puute ja seksittömyys veivät, monen muun asian ohella, parisuhteemme silloin lopulliseen eroon. Tosin nämä asiat vei 5 vuotta, ennen kuin näitä pystyttiin millään tasolla käsittelemään.
Suorin tie on varmasti paras tapa hoitaa asia. Koita puhua, mitkä koet ongelmiksi parisuhteessanne, ja mieti haluatko jatkaa jos nämä asiat saadaan korjattua. Puhuminen on ainakin todella iso asia, jonka olen itse huomannut myös elämän myrskyissä. Jos toiselle ei pysty puhumaan, ne asiat jäävät omaan päähän kaivertamaan. Jossain vaiheessa niistä kertyy sellainen painekattila, ettei ne asiat purkaudu kuin räjähtämällä. Eikä siitä seuraa yleensä mitään hyvää.
Älä myöskään anna toisen pitää sinua itsestäänselvyytenä ja varo myös itse samaa. Parisuhteesta on tavallaan tullut arkinen tapa, toinen on koko ajan siinä läsnä, ainakin fyysisesti eikä sitä näe, että toisella asiat painaakin mielessä koko ajan. Oletetaan vain asioiden jatkuvan omalla painollaan. Myös tässä puhuminen auttaa. Suhteet vaativat myös työtä, sen olen omalla kohdallani saanut kokea.
Ei muuta kuin tsemppiä iibor, muista että elät tosiaan elämää itsellesi, et jonkun toisen vuoksi. Jos asiat tuntuvat pahalta, puhu niistä. Jos silläkään ei selvitä, niin ehkä teitä ei ole luotu toisillenne. Voihan olla, että kun puhut asioista, tyttöystäväsi huomaakin, ettei halua sinua menettää ja alkaa myös tekemään suhteen eteen töitä ja myös muuttamaan omaa asennettaan asioihin. Riittääkö se muutos, sen tiedätte aikanaan vain ja ainoastaan te itse.