Naisasiat

  • 7 523 468
  • 26 580

Nakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa (+Kalpa), Leijonat sukupuoleen katsomatta
Aluksi... Prof. Puck: "Mä oon sun idoli!". Taidan perustaa Lärvikirjaan Prof. Puck -fanisivun ja alan harrastamaan epäjumalanpalvontaa.

Onpas höhlästi sanottu. Itselläni on useita hyviä naispuolisia ystäviä,

Mixu taisi heittää pienen provon. En jaksa uskoa, että kukaan noin oikeasti ajattelee.

Itsevarmuus voi johtaa yksinkertaisesti luontevuuteen ja vastakkaisen sukupuolen kunnioitukseen ilman että antaa itsensä tulla tallatuksi.

Aamen! Tätä olen miettinyt koko tämän keskustelun ajan, mutta en ole saanut sanottua sitä (tai itse asiassa ajattelin viedä keskustelun tuonne miesasioiden puolelle). Jos ihmisellä on itsetunto kohdillaan, ei hänen tarvitse toista alistaa tai yrittää päteä tai pelata mitään pelejä, millään korteilla. Se, miten se itsetunto saadaan kohdilleen, onkin toinen juttu.

NK
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Teddyllä ihan hyviä pointseja, mutta mä tartun nyt tähän... Olen (muistaakseni) joskus itsekin 'kritisoinut' Moby Dick:a siitä, että välillä hän tarjoilee ratkaisun avaimia väärään lukkoon. Toisin sanoen pelimiesliikkeitä tilanteisiin, missä toinen hakee neuvoa pitkäaikaisen suhteen rakentamiseen. Taktiikka kun on eri, pelaataanko pikapelejä vaiko pitkäävetoa.

Mielestäni en ole korostanut näissä jutuissa mitään pikapelejä. nämä ns. "pelimiesliikkeet" auttavat tutustumaan vastakkaiseen sukupuoleen ja luomaan naisissa jonkinlaista kiinnostusta. Se miten tuota kiinnostusta jaksaa/pystyy pitää yllä, on jokaisen oma asia. Seuraavassa lainauksessa piileekin koko jutun ydin.

Ja kyllä, ihmiset ovat erilaisia ja meillä kaikilla on omat heikkoutemme ja vahvuutemme. Ne kannattaa tiedostaa kahdestakin syystä parisuhdekiemuroissa. Ensiksikin sen vuoksi, että heikkoja puolia voi kehittää, uusia kommunikaatiotaitoja opetella ja itseluottamuskin voi kasvaa (voi se kyllä murentuakin...) Toisekseen sen vuoksi, että kun tuntee ja hyväksyy itsensä, niin oppii paremmin tunnistamaan myös sen, millainen leidi olisi oikeasti sopiva itselle. Ettei epätoivoisesti hae jotain sellaista, mitä ei 'matchaa' millaan tavalla oman persoonan kanssa tai joka mahdollisesti "pelaa" aivan eri liigassa.

Monen on vaikea uskoa, että omia huonoja puoliaan voi oikesti parantaa. Useimmat sanovat, että haluavat onnistua naisten kanssa ns. "omana itsenään", ihan kuin tuo "oma itse" olisi jotenkin valmis paketti, joka on naulattu niin tarkasti umpeen, ettei sitä ole mahdollista muuttaa.

Tämä ei ole millään muotoa totta. Jos vain tietää huonot puolensa, niitä voi parantaa. Se on vaikeaa ja kestää jopa vuosia, mutta se vaikuttaa parantavasti koko loppu elämään. Sosiaalisten taitojen paraneminen vaikuttaa jokaisen elämään kokonaisvaltaisesti. Se että naisten kanssa saa helpommin kontaktia, on vain bonusta.

Nykyajan "pelimiehet" haluavat nimenomaan kehittää sosiaalisia taitojaan, eikä kaikkien päämääränä ole saada mahdollisimman paljon pesää, toki niitäkin löytyy, mutta usein nämäkin tajuavat, ettei elämään kuuluu muutakin kuin jatkuva pesän perässä juokseminen.

Tuolla pelimies-sanalla on jostain syystä erittäin negatiivinen kaiku ja erittäin harvalla on mitään käsitystä mitä se tarkoittaa. Pelimies on huijari, joka onnistuu joidenkin maagisten tekniikoiden avulla saamaan naisen pään pyörälle ja hyväksikäyttää sitten naista törkeästi. Näitä juttujahan saa kuulla usein... Nämä naiset eivät kuitenkaan tunnista sitä pelimiestä, kun se tulee vastaan. Pari kertaa näitä juttuja on kertonut nainen, joka on juuri istunut pelimiehen kainalossa. Noissa tilanteissa on melko vaikeaa pitää pokerinaamaa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos vain tietää huonot puolensa, niitä voi parantaa. Se on vaikeaa ja kestää jopa vuosia, mutta se vaikuttaa parantavasti koko loppu elämään.

Tavallaan tätä samaa ajoin takaa kommentilla Uleåborgirille - jos toimii 'itseään vastaan', ei voi kunnioittaa itseään. Ja taas jos kunnioittaa itseään, muutkin kunnioittavat. Se näkyy ulospäin 'omana itsenään olemisena', ei päälleliimattuna toimintatapana.

Kaikkea ei ehkä saada syntymälahjana, mutta kaikki voivat kasvattaa itsestään vähintäänkin oman kunnioituksensa ansaitseviksi ihmisiksi... Ole sitä, mitä haluat olla :)
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mixu taisi heittää pienen provon. En jaksa uskoa, että kukaan noin oikeasti ajattelee.

Toisaalta ei mikään ihme vaikka mixu ajattelisi juuri niin, sen verran konservatiivisilta hänen mielipiteensä sukupuolirooleista, seksuaalisesta suuntautuneisuudesta tms. ovat yleisesti, joten ei ihme, vaikka hänen olisi kovin vaikea ymmärtää sitä, että mies ja nainen voivat olla ystäviä ilman seksuaalista merkitystä ystävyyssuhteessa. Ainakin minä voin olla, ja minulla on useampia naispuoleisia ystäviä ja ystävinä heidät haluankin pitää - en petikumppaneina.

vlad.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tavallaan tätä samaa ajoin takaa kommentilla Uleåborgirille - jos toimii 'itseään vastaan', ei voi kunnioittaa itseään. Ja taas jos kunnioittaa itseään, muutkin kunnioittavat. Se näkyy ulospäin 'omana itsenään olemisena', ei päälleliimattuna toimintatapana.

Jotkut taas kunnioittavat itseään yli äyräiden. He ottavat itsensä liian vakavasti. Ainakin minä kierrän moiset ihmiset kaukaa, ainakin henkisellä tasolla. Lauri Viita sanoi aikoinaan: on helvetin vaikea olla väkisin oma itsensä. Niinpä minäkin olen antanut tukkani kasvaa. Helvetin paljon helpompaa antaa olla oma itsensä.

Kaikkea ei ehkä saada syntymälahjana, mutta kaikki voivat kasvattaa itsestään vähintäänkin oman kunnioituksensa ansaitseviksi ihmisiksi... Ole sitä, mitä haluat olla :)

Jep tämä on myös totta. Tähän taas historiallinen quote: "You can be anything you want to be, just turn yourself into anything you think that you can ever be" -Queen: Innuendo. Jo se, että menee naisseuraan kyräilemättä porisemaan on jo periaatteessa vähintään kärkkymistä ykköspesälle. Mutta jurotapa nurkassa. Olet silloin runkkaava. Vaikka olisitkin silloin oma itsesi. Arka mies ei saa kaunista akkaa.
 

Nakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa (+Kalpa), Leijonat sukupuoleen katsomatta
Arka mies ei saa kaunista akkaa.

Tästä miun on nyt pakko olla eri mieltä... Minunkin miehellä on pirun komee akka, vaikka mies sillon meidän tutustuessa olikin jokseenkin arka/ujohko. ;)
Nykyään tuota ei voi sanoa araksi, päinvastoin. Ehkä se on sitä iän tuomaa varmuutta, mene ja tiedä.

NK
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tästä miun on nyt pakko olla eri mieltä... Minunkin miehellä on pirun komee akka, vaikka mies sillon meidän tutustuessa olikin jokseenkin arka/ujohko. ;)
Uleåborgir puhuikin kauniista, ei komeasta... ;)

No joo.

Tavallaan kai totta mitä sanotaan, mutta se riippuu taas niin ihmisistä mitä haluaa ja mistä tykkää ja millainen itse on. On kai olemassa jonkin sortin oletus, että ns. kauniit ihmiset on itsevarmoja ja määrätietoisia sen suhteen mitä haluavat ja ns. rumat ihmiset taas itsetunnoltaan heikkoja ja ottavat mitä vain saavat. Toki voihan se mennä noinkin, mutta melkoisen kova yleistys kuitenkin. Puhumattakaan siitä, kun lähdetään puhumaan kauneudesta määritteenä, niin saavutaan taas siihen ianikuiseen suohon josta ei ole paluuta... mikä kellekin on kaunista ja mikä ei...

Tiedän kyllä mielestäni todella kauniita naisia, joilla on heikko itsetunto eri syistä johtuen ja eivät pidä itseään oikein minään.

Ja vaikka en nyt mikään erityisen itsevarma mahtisonni olekaan, pikemmin kaikkea muuta kuin sitä, niin olen silti (omasta mielestäni) seurustellut naisten kanssa joita voi kyllä määritellä hyvännäköisiksi. Ovatko sitten todella kauniita, on eri juttu. Eipä se täydellinen ulkoinen muoto ole ollut milloinkaan mikään suuri kriteeri täällä päässä. Kunhan on viehättävä ja asiat skulaa, ei sitä sen enempiä oikein voi ja uskallakaan toivoa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
On kai olemassa jonkin sortin oletus, että ns. kauniit ihmiset on itsevarmoja ja määrätietoisia sen suhteen mitä haluavat ja ns. rumat ihmiset taas itsetunnoltaan heikkoja ja ottavat mitä vain saavat.

Nih! Onko pelkkää sattumaa, että pelkästään minun ja tuttujen hyvännäköiset paremmat puoliskot ovat niiden komeiden huonompien puoliskojen morsiamia ja paremman puoliskon kaverit, tuttavat ja sukulaiset, jotka ovat kauniita, roikkuvat komean huonomman puoliskon käsikynkässä?

"Rumat", juoponnäköiset ja muuten epäsymmetriset ihmiset saattavat kyllä hekin jopa seurustella. Tasoistensa kanssa... Tällaisia rumia ja lihavia naisia saattaa tavata jopa näiden pikku vässyköiden kainalosta.

Ottaisiko Nakke tai Gredulin saattelemaan koko illan nurkassa istuneen rillipirun, joka osaa puhua vain tuplapakosuuttimen oikeasta kulmasta?
 

Nakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa (+Kalpa), Leijonat sukupuoleen katsomatta
Ottaisiko Nakke tai Gredulin saattelemaan koko illan nurkassa istuneen rillipirun, joka osaa puhua vain tuplapakosuuttimen oikeasta kulmasta?

Ei.

Lisäys: Jos siis noin kysyt...

Mutta jos sillä rillipirulla olisi pilkettä silmäkulmassa, niin kuka tietää. Täti N on ollut niin pitkään poissa sinkkuelämästä, niin ei voi tietää, mitä tekis. Riippuisi vähän, millä mielellä siellä itse olis liikkeellä. Joskus voi riittää se, että mies näyttää hyvältä ja tekee mitä käsketään :)
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos se suhtautuu intohimoisesti tuplapakosuuttimiin niin miksei :)

Minun on helppo heitellä mielipiteitä, kun en itse ole enää perhettä perustamassa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Lankesin taas perisyntiini ja sekaannuin työkaveriin. Ei mitään sinänsä, kiva tyttö, saman ikäinenkin kuin minä ja kaikki toimi loistavasti ja pidetään toisistamme. Ollaan oltu kavereita jonkun aikaa jo, ja tekemisissä vapaalla muutenkin ja nyt vaan kävi näin, melkein vahingossa.

Mutta joo, ans kattoo kuin käy. Daami on kuitenkin periaatteessa mun esimieskin, niin ei nyt parane ihan hirveästi tätä ryssiä. Muutenkin mulla on kyllä niin synkkä saldo työkavereista, että oikein itteäänkin hirvittää. Mut eipä sille mitään voi, ja näissä hommissahan tuo kuormasta syönti on enemmän sääntö kuin poikkeus.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lankesin taas perisyntiini ja sekaannuin työkaveriin. Ei mitään sinänsä, kiva tyttö, saman ikäinenkin kuin minä ja kaikki toimi loistavasti ja pidetään toisistamme. Ollaan oltu kavereita jonkun aikaa jo, ja tekemisissä vapaalla muutenkin ja nyt vaan kävi näin, melkein vahingossa.

Mutta joo, ans kattoo kuin käy. Daami on kuitenkin periaatteessa mun esimieskin, niin ei nyt parane ihan hirveästi tätä ryssiä. Muutenkin mulla on kyllä niin synkkä saldo työkavereista, että oikein itteäänkin hirvittää. Mut eipä sille mitään voi, ja näissä hommissahan tuo kuormasta syönti on enemmän sääntö kuin poikkeus.

Oijoi, samaan on ite tullut sorruttua aikoinaan liian useesti. Kerran tosin vain niin, että sänkyyn asti mentiin. Useesti niin, että se kiinnostus oli suurempaa mun puolelta. Pari kertaa toisinkin päin, mutta itse en ollut kiinnostunut.

Aina kaikki ulkopuoliset sanoo, että työkaverijutut ei kannata, mutta hormoonit jyllää yleensä vahvemmin kuin ns. järkevyys. Ja yleensä nää kylmänviileet ulkopuoliset on itse tositilanteessa hyppäämässä suhteeseen ihan missä tilanteessa tahansa...

Missäs hommissa olet kun "kuormasta syönti on enemmän sääntö kuin poikkeus". Musta tuntuu, että homma menee noin ihan joka hommassa jossa vaan on naisia ja miehiä samassa paikassa. Paitsi silloin jos on parturi-kampaajamies ja useempia naisia samassa mestassa. Jostain syystä.
 

Fordél

Jäsen
Lankesin taas perisyntiini ja sekaannuin työkaveriin. Ei mitään sinänsä, kiva tyttö, saman ikäinenkin kuin minä ja kaikki toimi loistavasti ja pidetään toisistamme. Ollaan oltu kavereita jonkun aikaa jo, ja tekemisissä vapaalla muutenkin ja nyt vaan kävi näin, melkein vahingossa.

Mutta joo, ans kattoo kuin käy. Daami on kuitenkin periaatteessa mun esimieskin, niin ei nyt parane ihan hirveästi tätä ryssiä. Muutenkin mulla on kyllä niin synkkä saldo työkavereista, että oikein itteäänkin hirvittää. Mut eipä sille mitään voi, ja näissä hommissahan tuo kuormasta syönti on enemmän sääntö kuin poikkeus.

Eihän tossa mitään ongelmaa ole. Samahan se on mistä sen naisen löytää. Jos se on hyvä tapaus niin ei muuta kuin täyttä höyryä etiäpäin. Ongelmallista on kuitenkin se, että sitten jos ihan seurustellaan, ei kannata olla samassa työpaikassa, varsinkaan jos toinen on esimiesasemassa sinuun nähden. Tuollainen lähes 24h yhdessäelo ei ainakaan omaan korvaan kuulosta hyvälle ja aiheuttaa melko varmasti erinäisiä ongelmia.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Missäs hommissa olet kun "kuormasta syönti on enemmän sääntö kuin poikkeus".
Rafla-alalla. Naisvoittoinen ala, ja kundeistakin monet homoja. Lisätään päälle runsas ulkona käyminen, niin hommahan on valmis. Ja lisäksi vielä epämääräiset työajat (ja juopotteluajat), joita perus arkirytmissä elävät ei aina meinaa ymmärtää.


Fordél kirjoitti:
Eihän tossa mitään ongelmaa ole. Samahan se on mistä sen naisen löytää. Jos se on hyvä tapaus niin ei muuta kuin täyttä höyryä etiäpäin. Ongelmallista on kuitenkin se, että sitten jos ihan seurustellaan, ei kannata olla samassa työpaikassa, varsinkaan jos toinen on esimiesasemassa sinuun nähden. Tuollainen lähes 24h yhdessäelo ei ainakaan omaan korvaan kuulosta hyvälle ja aiheuttaa melko varmasti erinäisiä ongelmia.
Jep, aiheuttaa ongelmia kyllä. Exän kanssa oltiin samassa tilanteessa, silloin niin päin että mä olin esimieshommissa ja se muka mun alaisena. Asuttiin vielä kimpassa, niin rupes välillä ahdistamaan se touhu aika pahasti. Pitkälti varmaan sen takia onkin ex.

Ja onhan tässä niitä ongelmia parikin. Kuten pari tarjoilijatyttöä jotka on ihastunut muhun palavasti ja on tän daamin kavereita. Ja toinen kundi töistä joka on taas ihan rakastunut tähän tyttöön. Aika matalaa profiilia pitää pitää tän homman kanssa pidemmän aikaa, ja käry ei oikein saa käydä, muuten tulee taas ristiriitoja töissä.

Noh, katellaan miten käy. Yleensä mä oon ollut kyllä melko hyvä ryssimään näitä, joten eiköhän se ole se perus pari kuukautta, max. puoli vuotta ja homma on taas ihan päin helvettiä.
 

Fordél

Jäsen
Mikähän siinä mahtaa olla kun aina kuvittelee että ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolen? Tuskin tämä ihan yksilöllistä kuitenkaan on, mutta hieman alkaa masentamaan kun silloin tällöin tulee kausia jolloin olettaa että yksikseen olisi mukavampaa. Vai onko se sitä kun ensimmäinen vakava suhde menossa, niin ei ole vielä kokenut sitä sinkkuna oloa.

Silloin tällöin tulee jonkinlaisia ihastumista tai jonkinasteista kiinnostumista jotakuta muuta kuin sitä omaa naista kohtaan ja eihän se kivalta tunnu. Nytkin tavallaan jonkinasteista kiinnostumista aika mahdotonta kohdetta kohtaan, ei niinkään välttämättä suoraa ihastumista mutta todellakin tekisi mieli ottaa selvää tästä henkilöstä. Ei taas tiedä mitä tekisi, mikäli tämä nyt alkaa käymään ylivoimaiseksi (siis että pystyy pitämään itsensä "aisoissa").

Taitaa olla jonkinlaista oireilua nykyisestä suhteesta vai onko se tuo ensimmäinen kerta on aina tuhoon tuomittua?

Välillähän se ruoho on vihreämpää toisella puolella, toisinaan taas ei. Ongelmatonta elo ei ole koskaan aidan toisella puolellakaan ja arki se on sielläkin edessä. Toisaalta jos omalla puolella aitaa on ihan selkeitä ongelmia, joista ei pääse yli, voi toisen puolen kurkkaaminen olla ihan aiheellista. Kuitenkaan pelkästä kurkistamisen halusta ei kannata lähteä aitaa ylittämään, koska sieltä on harvoin paluuta menneeseen.

Siitä ei kannata pelästyä, jos seurustellessa tuntee vetoa toista naista kohtaan. Se on ihan inhimillistä eikä siinä ole mitään väärää. Harva meistä pystyy olemaan ajatustasollakin täysin uskollinen toiselle. Keskeisintä on se, ryhtyykö ajatuksista myös toimeen.

Suosittelen kuitenkin selvittämään aina asiat nykyisen kanssa ja katsomaan se kortti loppuun. Suhteita kuitenkin menee ja tulee eikä huonossa kannata loputtomiin roikkua. Kuitenkin monen naisen kanssa pelaaminen samaan aikaan on kaikin puolin typerää toimintaa, joka kosahtaa jossain vaiheessa omaan nilkkaan. Ei sitä pysty täysillä nauttimaan uudestakaan tapauksesta, jos on asiat levällään vanhan kanssa.
 
Naiset. Siinäpä vasta mysteeri, jota poikaparan on mahdoton ymmärtää.

Mjahas, piti kirjoittaa pitkä kirjoitelma naisystävän temppuilusta ja täysin yksinkertaisen asian dramaattisesta paisuttelusta, mutta juuri saapuneen viestin mukaan tyttöystäväni joutuu nyt miettimään, onko hän tässä elämänvaiheessa valmis minkäänlaiseen suhteeseen.

Kummallista. Minusta meillä meni ihan hyvin. Noh, ei voi mitään. Jos ei kelpaa niin ei kelpaa.

Mulla on kaljaa ja baarit on tänäänkin auki. Kuka lähtee naisiin?

edit: No voi saatana, nyt siellä ei ollakaan varmoja, että halutaanko seurustella vai eikö haluta. Ihme venkoilua. Minä kyllä olisin valmis jatkamaan vaikka samantien, mutta pakkohan se on toisenkin mielipide huomioon ottaa.

Oma arvioni on kyllä se, että sinkuksi tässä taas päädyttiin. Vaikea uskoa, että tämä enää tästä hyväksi muuttuisi.

Pitäisköhän ryhtyä joksikin vitun munkiksi tai vaikka homoksi. Ei jaksaisi taas ryhtyä naisia metsästämään. Aikaavievää ja raskasta touhua se ja aina homma päättyy joko huonosti tai todella huonosti.
 
Viimeksi muokattu:

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onneton parisuhde, useampaan kertaan on mm. naikkonen käskenyt lähteä helvettiin asunnosta. Tienaa myös minua enemmän, ja omistaa enemmän omaisuudestamme kuten myös vuokrasopimukset jne. kaikki hänen nimissään. Tyttö on vasta 23, ja pelottaa millainen hirmu tuosta mahtaa kasvaa myöhemmin, kun merkit ovat melko pahat jo nyt.
Joo, en varmasti ole ollut mitenkään hyvä puoliso myöskään, mutta olen kuitenkin rauhallinen ja yrittänyt hoitaa ruutuni. Nyt on sitten viime aikoina ollut enemmänkin vientiä, mihin en ole tarttunut vaikka mieli on tehnyt.

Oikeastaan 3 kivaa naikkosta on enemmän kuin valmiina, jos vain tekisin jotain. Yksi näistä on myös todella mukava tapaus. En vain tiedä oikein mitään, en oikein osaa/uskalla jättää nykyistä vaikka mieli tekisi. Kaikki rakkaus/romantiikka on kadonnut jo aikoja sitten, ja oikeastaan riidellessä menee kaikki aika. (Lue = tyttö huutaa, Teho Ton kuuntelee musiikkia ja vittuuntuu)

Haluaisin kovasti asua yksin ja olla pitkästä aikaa sinkku. Olen vakavasta suhteesta vakavaan suhteeseen pujotellut koko aikuisiän tähän asti. Ikää nyt ei vielä niin mainittavasti ole, mutta 1/4 vuosisataa elämänkokemusta joista jokainen vuosi varattuna kahden eri tytön kanssa aikuisiällä. En oikein tiedä onko vika minussa, vai tuossa tytsyssä. Ehkä haluan liikaa vapautta, ehkä daami on liian mustasukkainen ja vaativa. En osaa sanoa, mutta tuo on kyllä loistava tapa ajaa minut toiseen syliin. Jos sen laita pillejä pussiin tai saa selvitettyä asioita, se tulee tapahtumaan. Arh. Siltikin välitän tuosta pienestä urpostani todella paljon.
 
No niin, (huonosti) nukutun yön jälkeenkin tilanne on sama kuin illalla ja ihan perseestähän tämä on.

Niinkin vähän aikaa kuin 72 tuntia sitten tilanne oli vielä kokolailla täydellisen onnellisessa muodossa. Tuossa noin kahden metrin päässä olevassa sängyssä nukuimme mukavasti sujuneen edellisillan jäljiltä.

Lauantai-iltana hieman kylmempää ja etäistä kohtelua, sunnuntaina sitten jo selkeästi lopun alkua. Ja nyt en tajua mistään mitään.

Viimeisessä häneltä eilen saamassani tekstiviestissä hän kertoi, ettei tiedä mitä tältä jutulta haluaa. Toisaalta viestissä esiintyivät myös klassikkolauseet "en halua satuttaa sua" ja "mä tarvitsen nyt aikaa". Lienee melko selvää, että se oli siinä sitten.

Missähän vaiheessa ja miksi tytön pää kääntyi tuollaisille asetuksille. Onkohan hän kokenut suhteemme olevan näin epävarmalla pohjalla jo pitkäänkin. Olikohan se mukavasti ja läheisesti sujunut torstai-perjantai pelkkää näytelmää hänen osaltaan. Hyvin näytelty jos näin oli, minä en ainakaan arvannut mitään.

Olisi tavallaan aika hauskaa, jos kaiken takana olisi toinen mies. Olisi nimittäin neljäs kerta putkeen, kun minut jätetään toisen miehen takia. Edellinen kerta oli kaikessa hirveydessään jopa koominen: tuolloinen seurustelukumppanini sai viettämämme romanttisen illan aikana tekstiviestin joltain jampalta ja ilmoitti samantien, että tämä onkin sitten viimeinen iltamme yhdessä, hän vaihtaa leiriä. Eipä siinä voinut muuta sanoa, kuin aijaa. Se oli suoraa ja rehellistä toimintaa, jota on pakko arvostaa.

Oikeastaanhan en tiedä tämän nykyisen (vai exän?) seurusteluhistoriasta mitään. Voihan tämä olla hänelle aivan normaalia käytöstä. Hyvin menee noin puoli vuotta ja sitten ei enää kiinnostakaan. Hän on kieltämättä hieman ailahteleva luonne, vaikka tavattoman fiksu ja mukava muuten onkin. Voi kai sitä järkeväkin ihminen sekoilla.

Jonkin kriisin eri vaiheita kuvaavan teorian mukaan lyhytkestoista shokkivaihetta seuraa reaktiovaihe. Odotankin innolla, millaisia reaktioita tästä seuraa. Annan itselleni jo nyt luvan käyttäytyä vähän huonosti, kunhan en vain muihin ihmisiin pettymystäni pura. Mielenkiintoisia aikojako luvassa...
 
Onpa muuten lähes identtiset nämä meidän tilanteet tai ainakin helvetin monta yhtäläisyyttä.

Pitää muuten paikkansa. Aika lailla jokainen kohta kirjoituksessasi tuntuu juuri nyt erittäin tutulta, siis jos pienimmät yksityiskohdat jätetään huomioimatta. Tsemppiä sinne!

Onneksi tänään selvisi sekin, että opiskelumenestykseni kyllä kestää pienen sekoilun. Siksi aionkin ottaa parhaita kotimaisia miesten tunteidenkäsittelytapoja kunnioittavat itsesäälikännit. Kyseessä on nolo, jopa säälittävä ratkaisu, eli juuri sitä mitä tässä nyt kaivataankin.
 
Vaikkakin itsellä on pirun vaikeaa kuvitella itseään kenenkään toisen naisen seuraan, sen verran kovaa kolahti tämä "nykyinen" neito. Ja tähän ikään sitä on jo ehtinyt näkemään jos jonkinlaista naista, joten paljon saa tapahtua että parempi vielä osuisi kohdalle. Mutta koskaan ei pidä sanoa ei koskaan. Tosin tällä hetkellä tuo sanonta tarkoittaa itselle lähinnä sitä, että kaikki kääntyy vielä parhain päin tämän neidon kanssa. Katsellaan kuin äijän käy, oddsit eivät kyllä taida olla puolellani, mutta jokin sauma lienee kuitenkin olemassa...

Heh, tyyppi kyllä pukee sanoiksi meikäläisenkin tämänhetkisiä tuntemuksia siihen malliin, että tarvetta omalle ajatustyölle ei juurikaan ole. Kiitos siitä.

Toivottavasti asianne kääntyvät vielä parhain päin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Pitäisköhän ryhtyä joksikin vitun munkiksi tai vaikka homoksi. Ei jaksaisi taas ryhtyä naisia metsästämään. Aikaavievää ja raskasta touhua se ja aina homma päättyy joko huonosti tai todella huonosti.

Homoksi ei varmaan niin vain heittäydytä heteropohjalta, mutta jos naishommat menevät kunnolla ns. puihin, suosittelen hetkellistä "munkkina" oloa, yksin asumista ja yksin olemista ilman välitöntä uutta naisenmetsästystä. Parisuhde- ja naisasioihin tulee etäisyyttä, eikä vain heilahda riippuvuussuhteesta toiseen tai pakkomielteisesti juoksentele ns. pimperon perässä baari-illasta toiseen.

Myös mahdollisia omia heikkouksia ja vahvuuksiaan sekä edellisen suhteen ongelmia voi analysoida paremmin, kun etäännyttää itsensä hetkellisistä "momentumeista" (Tamia lainatakseni) ja tunnepuolen heilahduksista. Vähän ajan päästä voi jopa huomata, että edellinen ero oli sittenkin kummallekin paras ratkaisu, jolloin siitä voi kasvaa henkisesti yli ja ohi. Monihan ei kestä olla yksin ja roikkuu tämän takia tuhoon tuomituissa parisuhteissa yksi toisensa perään, vaikka olisi terveempää olla tietty aika omillaan.

Omillaan asumisessa monivuotisen parisuhteen jälkeen on kyllä sellainen "haitta", että yksin oleminen ja henkinen riippumattomuus muuttuu nopeasti varsin mukavaksi, eikä enää tee mieli muuttaa hätiköidysti kenenkään kanssa yhteen ilman järkiperäistä harkintaa.
 
Menee ehkäpä ohi aiheen, mutta mitäs jengi on ajatellut ostaa/hankkia tyttöystäville/vaimokkeille ja vaimoille ystävänpäivälahjaksi? Vai muistetaanko ollenkaan?

Itselläni on jokaisen lahjan ideoimisessa vaikeuksia, eikä karttunut kokemuskaan ole tuonut sitä varmuutta hommaan - toista samanlaista lahjaa kun ei välttämättä kannate hankkia... Mieleen tuli kuitenkin tällä kertaa käydä tyttöystävän kanssa kylpylässä, sekä syödä hyvää ruokaa. Toimiiko vaiko eikö toimi?
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Menee ehkäpä ohi aiheen, mutta mitäs jengi on ajatellut ostaa/hankkia tyttöystäville/vaimokkeille ja vaimoille ystävänpäivälahjaksi? Vai muistetaanko ollenkaan?
Toki muistetaan. Täällä Jatkoajassa on tyttöystäville/vaimoille perinteisesti hankittu kahvimuki omalla kuvalla, Ankka-taulu, kukkia ja päälle päätteeksi vielä laitettu 20€ kirjekuoreen rakkausrunon kera.

Terveisin koo
 

lenno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Menee ehkäpä ohi aiheen, mutta mitäs jengi on ajatellut ostaa/hankkia tyttöystäville/vaimokkeille ja vaimoille ystävänpäivälahjaksi? Vai muistetaanko ollenkaan?

Minä en ole ajatellut hankkia mitään, ihan yhteisestä sopimuksesta. Joulu- ja synttärilahjoissa oli jo pulaa ideoista. Mutta jos nyt lahjan kuitenkin aikoo hankkia, niin suosittelen samaa jota eräs tuttu, eli hän osti vaimolleen synttärilahjaksi yhden hengen kylpyläviikonlopun.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Toki muistetaan. Täällä Jatkoajassa on tyttöystäville/vaimoille perinteisesti hankittu kahvimuki omalla kuvalla, Ankka-taulu, kukkia ja päälle päätteeksi vielä laitettu 20€ kirjekuoreen rakkausrunon kera.

Terveisin koo

Eikös se ollutkaan 5 euroa? Miten mulla on tämmönen muistiskuva...

Tässä ois kyllä vaimoparka riuhtaissut aamutakin ystävänpäivänä seinille ja esittänyt beatles tribuutin can't buy my love, koreografialla kaulimen kanssa. Kiitos Koo, taas sää pelastit mun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös