Naisasiat

  • 7 518 419
  • 26 580

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Joo no yritetään viilata tietysti mutta olen huomannut sekin, että tällä moni lukee nää jutut juuri siten kuin haluaa lukea eikä välttämättä edes halua yrittää ymmärtää pointtia. Sitä en tiedä onko ihme että vastaukset ovat kärkeviä, mutta mielestäni se kertoo jotain keskustelijasta. Varsinkin tollaset one-linerit. Jos ei oo mitään sanottavaa niin ei tarvitse vastata.

Sä revit taas noi jutut täysin asiayhteydestä. "Tunteita ei saa näyttää". Juuri näin. Näinhän mä sanoin ja toi on hyvä lainaus...tai sitten ei. Selitin juuri milloin mielestäni näin ei kannata tehdä ja en ollut muuten ainoa sen mielipideen kanssa.
Don't settle taas sopii melkein kaikkeen elämässä ja sen ideana oli pyrkiä saavuttamaan asioita joita haluaa elämässä saavuttaa eikä tyytyä siihen, minkä saa helpolla. Onko tämä mielestäsi väärin?
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Don't settle taas sopii melkein kaikkeen elämässä ja sen ideana oli pyrkiä saavuttamaan asioita joita haluaa elämässä saavuttaa eikä tyytyä siihen, minkä saa helpolla. Onko tämä mielestäsi väärin?

Ei, eikä tämä ole koskaan pointtini ollutkaan, että pitäisi tyytyä siihen, minkä saa helpolla. Idealistinen täydellisyydentavoittelu ja "kiipiminen" ei vain kuulu mun sanavarastooni sinne positiiviselle puolelle; naivilta idealismilta tuo sun alkuperäinen kyseistä aihetta sivunnut postaus mun silmääni enemmän vaikutti kuin normaalin, aikuisen ihmisen näkökulmalta.

Täydellisen kumppanin etsiminen vaatii ylipäätään sitä, että uskoo sokeasti Ainoaan Oikeaan ja sitten, kun sen löytää, kaikki on siinä. Alfa ja omega. Ruoho ei ole koskaan vihreämpää, koskaan et tule kyseenalaistamaan mitään toisessa, koska kaikki on täydellistä jne. Eihän se oikeassa elämässä tietenkään mene lähellekään näin. On vain joukko ihmisiä, joista osa sopii kumppaniksi hieman paremmin kuin loput ja ajan saatossa se oma kumppani kasasta seuloutuu. Ei siinä ole kyse mistään tyytymisestä, vaan elämäntilanteiden liikkeistä mieluisampaan suuntaan. Elämisestä.

Mitä tulee tunteiden näyttämiseen parisuhteessa, niin olisit voinut varmaan jotenkin selvemmin sanoa heti alkuun, että tarkoitat jotakin "deittailuvaihetta", tai mitä vaiheita parisuhteiden muodostuksessa nyt ikinä onkaan. Tästä "prosessista" ylipäätään on kyllä tasan niin monta tulkintaa, kuin on lukijoitakin, ja totuuksien julistaminen vaatii aika paljon pelisilmää. Itse en epäröi näyttää tapailuvaiheessakaan tunteitani, eikä naissuhteeni tähän seikkaan ole koskaan kaatunutkaan. Korkeintaan joitakin on jäänyt syntymättä sen vuoksi, että käsitys tästä asiasta on erilainen ja hyvä niin, että on tullut jo siinä kohti ilmi. Jos taas kyseessä on joku mysteerinen olotila ennen seurustelua, niin kyllähän kaksi ihmistä huomaa toisistaan aika nopsaan, onko kemioita vai ei, ja on hyvin helppo mennä flown mukaan, jos se hyvältä tuntuu, tai omille suunnille, jos ei. Kyllä tämä "tapailuvaihe" kääntyy vakavammaksi sitten, kun molemmat niin haluavat. Simple as that. En ymmärrä, miten tällaiseen asiaan niinkin positiivisesta asiasta kuin tunteiden ilmaiseminen on saatu tällainen mörkö aikaan.
 
Viimeksi muokattu:

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
No niin nyt tuli jo hyvä vastaus...

tinkezione kirjoitti:
Ei, eikä tämä ole koskaan pointtini ollutkaan, että pitäisi tyytyä siihen, minkä saa helpolla. Idealistinen täydellisyydentavoittelu ja "kiipiminen" ei vain kuulu mun sanavarastooni sinne positiiviselle puolelle; naivilta idealismilta tuo sun alkuperäinen kyseistä aihetta sivunnut postaus mun silmääni enemmän vaikutti kuin normaalin, aikuisen ihmisen näkökulmalta.

Ei se välttämättä täydellisyyden tavoittelua tarkoita, vaan omien tavoitteidensa saavuttamista. Täydellisyyttä ei varmasti kukaan koskaan saavuta juuri missään...mutta don't settle on siihen tilanteeseen, jos itsellä on unelmia...niin niihin pitää pyrkiä ja uskoa siihen, että ne ovat saavutettavissa. Moni ihminen jämähtää siihen "helppoon" elämään eikä uskalla ottaa mitään riskejä. Tosin tämäkin on niin subjektiivinen kysymys lopulta, että mikä kenellekin on oikea elämä...

tinkezione kirjoitti:
Täydellisen kumppanin etsiminen vaatii ylipäätään sitä, että uskoo sokeasti Ainoaan Oikeaan ja sitten, kun sen löytää, kaikki on siinä. Alfa ja omega. Ruoho ei ole koskaan vihreämpää, koskaan et tule kyseenalaistamaan mitään toisessa, koska kaikki on täydellistä jne. Eihän se oikeassa elämässä tietenkään mene lähellekään näin. On vain joukko ihmisiä, joista osa sopii kumppaniksi hieman paremmin kuin loput ja ajan saatossa se oma kumppani kasasta seuloutuu. Ei siinä ole kyse mistään tyytymisestä, vaan elämäntilanteiden liikkeistä mieluisampaan suuntaan. Elämisestä

En usko itsekään mihinkään täydelliseen kumppaniin. Mutta. Uskon siihen, että itseään kehittämällä voi parantaa mahdollisuuksia tavata ihmisiä ja tulla heidän kanssaan paremmin toimeen, jolloin on suuremmat mahdollisuudet löytää itselle sopiva kumppani. Ja uskon myös siihen, että jokaisella ihmisellä itsellään on valtavan suuri rooli siinä, minkälaisen elämän haluaa. Myös kumppanin suhteen.

tinkezione kirjoitti:
Tästä "prosessista" ylipäätään on kyllä tasan niin monta tulkintaa, kuin on lukijoitakin, ja totuuksien julistaminen vaatii aika paljon pelisilmää. Itse en epäröi näyttää tapailuvaiheessakaan tunteitani, eikä naissuhteeni tähän seikkaan ole koskaan kaatunutkaan. Korkeintaan joitakin on jäänyt syntymättä sen vuoksi, että käsitys tästä asiasta on erilainen ja hyvä niin, että on tullut jo siinä kohti ilmi. Jos taas kyseessä on joku mysteerinen olotila ennen seurustelua, niin kyllähän kaksi ihmistä huomaa toisistaan aika nopsaan, onko kemioita vai ei, ja on hyvin helppo mennä flown mukaan, jos se hyvältä tuntuu, tai omille suunnille, jos ei.

Mielipiteitähän nämä enemmänkin kuin totuuksia, vaikkakin olen hyvin vakuuttunut niistä asioista joista olen puhunut...lähinnä siksi, koska olen nähnyt ne käytännössä toimivan monta kertaa. Ja olen todellakin erittäin kiinnostunut menemään pintaa syvemmälle ihmisen psykologiassa mitä näihin asioihin tulee. Siitä samaa mieltä, että sanomattakin kaksi ihmistä huomaa onko kemioita. Tunteiden näyttämisestä edelleen eri mieltä alkuvaiheen tapailussa, koska, kuten sanoin, ihan riittävän monta kertaa nähty ettei toimi. Mutta ehkä sekin on joillain sitten toiminut, jos näin väität itsellesi käyneen. Tavallaan toivoisin, että sinä olet oikeassa, koska silloin asiat olisivat hyvin yksinkertaisia. Mutta tälläkin hetkellä on yksi sellainen tilanne päällä, jota en uskalla lähteä pilaamaan avautumalla tunteista. Katsotaan mitä tapahtuu.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mun mielestä Cannibal ja tinkezione vois jo kohta mennä keskenään naimisiin. Ainakin kuulostatte vanhalta avioparilta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Päätettiin tyttöystävän kanssa ottaa ns. aikalisä noin jääkiekkotermein sanottuna ja pitää välimatkaa toisiimme. Syynä ristiin menneet sukset jo vähän pidemmältäkin aikaväliltä. Jos toistensa seura saa aikaan ärtymystä ja suuttumisia jatkuvasti, eikä mitään mitä toinen sanoo voi ymmärtää oikein ja ilman kirpeitä välikommentteja niin asiat ei voi mennä hyvin. Onneksi yhteisymmärryksessä tehtiin tuo päätös, koska kuitenkin on se välittäminen pohjalla olemassa. Harmittaa vaan, että ne hyvätkin asiat tuntuu hautautuvan tuollaisen jatkuvan erimielisyyden alle...

Haikeaa, mutta ei voi mitään. Paha sanoa kuinka usein tälläiset tauot itseasiassa parantaa parisuhteita, mutta muitakaan vaihtoehtoja ei nyt ollut olemassa. Kun eroaminenkaan ei tuntunut tässä kohtaa luontevalta. Oma fiilis tahtoo olla kyllä vähän sinne päin uskova tällä hetkellä. Enkä tosiaan tiedä kumpi vaihtoehto olisi lopulta parempi, koska mielessä on jatkuva ristiriita. Hienoja muistoja ja tunteita ja yhteishenkeä ja vastapuolena asioita jotka saa lähes kiehumaan raivosta.

Tälläistä se on, kun kaksi supervaikeaa luonnetta päättää laittaa hynttyyt yhteen.
 

Fordél

Jäsen
Koskahan sitä olisi tarpeeksi kypsä ja kehittynyt ottamaan naisen sellaisena kuin hän on eikä aina vertailisi esim. edellisiin tyttöystäviin? Se on vähän kuin autokaupassa olisi kun koko ajan pitää vertailla eri naisten ominaisuuksia niihin kaupan muihin autoihin tai niihin, joilla on ennen ajanut. Koskahan sitä oppisi ottamaan jokaisen yksilönä, tutustumaan aidosti niihin hänen ominaisuuksiinsa ilman, että koko ajan vertailee. Jotenkin todella surullista tällainen ja menee jotenkin pinnallisen pelailun puolelle.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
No niin.. jos täällä on vielä niitä joita kiinnostaa jatko tarinaani jonka aloitin sivulla 372. Homma meni sitten reisille sen ensimmäisen kanssa, sanoi että ei voida alkaa mitään, eihän pysty, älä jää odottamaan. Hän ei pysty ajattelemaan minua kuin kaverina..

Ja ihan vaan selventääkseni etten minä ole mikään eilispäivänä syntynyt näissä asioissa: tiedän tosiaan että kun nainen sanoo "en halua juuri nyt seurustella kenenkään kanssa", niin siihen melko suurella todennäköisyydellä sisältyy myös se piiloviesti: "enkä nyt ainakaan SINUN kanssasi". Katsoin nyt vain etten tässä tapauksessa jää asiaa enempää vatvomaan..

Noh, sitten on tämä toinen tapaus, tämä työkaveri. Yhteyksissä ollaan oltu lähes päivittäin ja intoa tuntuu riittävän, mutta en tiedä.. jotenkin ei nyt vain into tunnu riittävän minulla. Toki meillä on yhteisiä juttuja, kuten yhteinen rakkaus jääkiekkoon. Ja tämän viikon perjantaina on sitten firman pikkujoulut joissa viimeistään kohtaamme jälleen. Olen jo henkisesti varautunut sanomaan siellä hänelle että kiitos, mutta ei kiitos. Tai toisaalta, pitäisikö siellä sitten ottaa hänestä hattuun "yksi sulka lisää" (heh, heh..) ja kertoa asia vasta aamulla.. enpä taida tohtia olla niin häijy..
 

Fordél

Jäsen
Kiitos PataJaskalle selvityksestä miten kaikessa lopulta kävi. Kuulostat siltä, että ei harmita tilanne suuremmin, koska yritit, mutta valitettavasti tällä kertaa ei tullut vastakaikua. Varmasti kuitenkin helpompi nyt olla, kun ei tarvitse jossitella.

Mitä taas tulee toiseen tapauksee niin sulkiahan noista ei myönnetä, mutta kannattaa tehdä niin kuin itseltä tuntuu parhaalta. Kun molemmat tietää mikä on homman nimi, ei tossa voi käydä mitenkään pahasti. Se on eri asia, että miten tuo vaikuttaa työntekoon. Itse en sutisi jos ei ole tunnetta pelissä, mutta se on vain allekirjoittaneen hajatelma.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Mitä taas tulee toiseen tapauksee niin sulkiahan noista ei myönnetä, mutta kannattaa tehdä niin kuin itseltä tuntuu parhaalta. Kun molemmat tietää mikä on homman nimi, ei tossa voi käydä mitenkään pahasti. Se on eri asia, että miten tuo vaikuttaa työntekoon. Itse en sutisi jos ei ole tunnetta pelissä, mutta se on vain allekirjoittaneen hajatelma.

Eikä mitä.. läpällähän minäkin. Totta puhuen en edes harrasta yhden yön juttuja, paristakin syystä.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Ai vittu että ahdistaa!

Sanokaa nyt mitä tässä pitäs tehä, omat ajatukset ihan sekaisin eikä mistään saa oikeen otetta. Juttu menee siis näin:

Tyttökaveri (vuosia oltu yhdessä, ei vielä muutettu yhteen) soitti sunnuntaina että pitäisi keskustella. No siinä hän antoi hyvin selväksi että haluaisi pitää taukoa/erota koska mulla Raadolla ei riitä aikaa hänelle. No tokihan se sattu puhelimessa kerrottuna ihan vitusti. Sit kun lopulta rauhoituin kävi ilmi, että hän oli netistä löytänyt jonku vajaa 30-vuotiaan metsolla työskentelevän miehen. Oli tarvinnut kuuntelijaa tms. ja sit ilmeisesti puhuneet puhelimessakin (eli oli antanut puhelinnumeronsa). Nyt sit saatiin tyttökaverin kanssa sovittua että jatketaan yhdessä oloa ja lupaan keskittyä enemmän häneen jne., mutta hän haluaisi kuitenkin jatkaa yhteydenpitoa tuohon metsoherraan. Mitä mun pitäs ajatella tilanteesta? Lievästi mustasukat jalassa... okei ihan vitusti mustaa jaloissa mulla.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Nyt sit saatiin tyttökaverin kanssa sovittua että jatketaan yhdessä oloa ja lupaan keskittyä enemmän häneen jne., mutta hän haluaisi kuitenkin jatkaa yhteydenpitoa tuohon metsoherraan. Mitä mun pitäs ajatella tilanteesta? Lievästi mustasukat jalassa... okei ihan vitusti mustaa jaloissa mulla.

Sitä, että metsoherra saa luvan painua muille metsostusmaille ja keskityt itse morsmaikkuusi vähän enemmän antaumuksella. Jos tuntuu väkinäiseltä, niin sitten pillit pussiin, mutta minkäänlaisen kaikkien osapuolien miellyttämisen ei pitäisi tulla kysymykseen, jos teillä on pitkäaikaisen tyttöystäväsi kanssa aikeina jatkaa suhdettanne. (Sovittuja asioita (kuten vaikkapa tätä metsokuuntelijan olemassaoloa) ei sitten edes "ihan vitusti mustissa sukissa" hädän hetkellä käytetä riidoissa lyömäaseena.)
 

Mogly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt sit saatiin tyttökaverin kanssa sovittua että jatketaan yhdessä oloa ja lupaan keskittyä enemmän häneen jne., mutta hän haluaisi kuitenkin jatkaa yhteydenpitoa tuohon metsoherraan. Mitä mun pitäs ajatella tilanteesta? Lievästi mustasukat jalassa... okei ihan vitusti mustaa jaloissa mulla.

tinkezione kirjoitti:
Sitä, että metsoherra saa luvan painua muille metsostusmaille ja keskityt itse morsmaikkuusi vähän enemmän antaumuksella. Jos tuntuu väkinäiseltä, niin sitten pillit pussiin, mutta minkäänlaisen kaikkien osapuolien miellyttämisen ei pitäisi tulla kysymykseen, jos teillä on pitkäaikaisen tyttöystäväsi kanssa aikeina jatkaa suhdettanne. (Sovittuja asioita (kuten vaikkapa tätä metsokuuntelijan olemassaoloa) ei sitten edes "ihan vitusti mustissa sukissa" hädän hetkellä käytetä riidoissa lyömäaseena.)

Kompataan tähän väliin edellistä, kyseisen metsoherran olemassaolon voisi kieltää ja voit sanoa myös emännälles et nyt loppu se turhanpäivänen jutustelu random metsoherran kanssa. Jos se ei riitä et sä annat kaikkes ja keskityt enemmän eli juuri jatketussa suhteessa keskityt niin paljon kun pystyt niin kannattaa varmaan unohtaa koko juttu.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ai vittu että ahdistaa!

Sanokaa nyt mitä tässä pitäs tehä, omat ajatukset ihan sekaisin eikä mistään saa oikeen otetta. Juttu menee siis näin:

...

Voihan kilin pilpero...
Onhan se perseestä, että tyttöystäväsi herätti sinut tällaisella tavalla. Tarkoitan, että miksei aiemmin ole tarttunut asiaan - vai onko kenties...
No, joka tapauksessa tässä on kyse osaksi myös luonnollisesta nk. tunteiden evoluutiosta (josta olemme keskustellet täällä aiemmassa casessa PataJaska). Se, että ko. tilanteeseen on sotkettu/sotkeutunut jo kolmaskin osapuoli(!?!), ei tee tilannetta luonnollisesti yhtään helpommaksi, mutta ei se silti ole toivotonkaan. Mutta - toive/vaatimus/edellytys siitä, että muutat jotenkin käyttäytymistäsi (siitähän tässä on kysymys), tullee olemaan sinulle nk. "paska nakki". Vaatimuksella muutoksesta, joka siis tulee ulkoapäin, on yleensä vähintäänkin lievästi "kyykyttävä" vaikutus. Sinä vaistomaisesti joudut miettimään käytöstäsi ja sitä, onko se sitä edellytettyä eli kelpaatko nyt sitten jonakin muunlaisena.

Mikä neuvoksi?
Ensinnäkin, sinun yksinkertaisesti pitää jatkaa elämääsi rehellisesti "sellaisena kuin olet" - kaikesta huolimatta. Sinä joko kelpaat sellaisenaan - tai sitten et, muita vaihtoehtoja ei ole. Mikään, mitä jatkossa mahdollisesti tekisit toisin, ei välttämättä tule enää riittämään, mutta se ei tarkoita sitä, että olisit tehnyt jotain nimenomaan VÄÄRIN aiemmin.
Toiseksi, voit ja on tarpeenkin miettiä ajankäyttöäsi; sitä, että huomioit tyttöystävääsi enemmän/paremmin, mutta mieti silti tarkoin, kuinka pitkälle oikeasti haluat mennä siinä suhteessa - ja haluatko sellaista pidemmän päälle.
Näiden asioiden yhteyteen kuuluvat luonnollisesti KAHDENKESKISET ja luottamukselliset keskustelut olennaisena osana, jotta pääsette molemmat takaisin kartalle toisistanne: mitä oikeasti haluatte elämältänne ja toisiltanne.
Lopuksi, tuo "metsoherra" tulee ampua alas kuvioista asap ja siitä sinun tulee voida olla vakuuttunut, muuten on ihan turha edes keskustella muusta.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
mutta hän haluaisi kuitenkin jatkaa yhteydenpitoa tuohon metsoherraan. Mitä mun pitäs ajatella tilanteesta? Lievästi mustasukat jalassa... okei ihan vitusti mustaa jaloissa mulla.

Ihan syystäkin olet mustis. Jollain tapaa tuollainen "kuuntelu" "henkinen yhteys" voi olla vielä kovempaa pettämistä kun fyysinen iloittelu. Okei, ymmärrän ja tiedän että kriisissä kaipaa ulkopuolista kuulijaa ja että puhuminen helpottaa.
Mutta, mitä ihmetta naisesi teki seuranhaku?? palstalla, vai missä oli tähän mieheen törmännyt.

Mutta, miksi kyseinen Metso on kiinnostunut kuuntelemaan naisesi juttuja?
1. Homo, 2. odottaa että sinut dumpataan ja pääsee hameen alle, 3. Odottaa että nainen kaipaa kuuntelijaa ja lohdusta, tarjoaa sitten olkapäätä sekä käyttää tilausuutta hyväkseen päästä hameen alle, 4. haluaa vain olla ystävä hahahhahahhaha, tuskin.
No karrikoidusti noin. Tiedän kyllä että ihmisillä voi olla hyviäkin ystäviä toisesta sukupuolesta, mutta yleensä ne ovat olleet sitä jo ennen kuin suhde oli alkanut. Jos kesken suhteen näitä uusia ystäviä ilmaantuu niin hälytyskellojen pitää ainakin vähän soida.
Miehet kun ovat aina yksioikoisia kapistuksia ja ajattelevat kyllä 99% tuossa tilanteessa hameen alle pääsyä, jos ei nyt niin tulevaisuudessa. Pahimmassa tapauksessa kylvää epäsopua, epäilystä jne naiseen kun kuuntelee ja kommentoi, muka neutraalisti.

Jos naisesi tosiaan haluaa jatkaa kanssasi niin mielestäni sinulla on oikeus pyytää häntä katkaisemaan välit tuohon satunnaiseen tuttavaan. Tai kysyä että mitä mieltä naisesi on jos sinä hankkisit itsellesi tuollasen "ystävän" jonka luokse voisit aina lähteä ja kertoa kaikki yksityisetkin asiat suhteestanne, kun on riitaa, muuten vain ikävää, tarvit kuuntelijaa jne...
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Ai vittu että ahdistaa!

Sanokaa nyt mitä tässä pitäs tehä, omat ajatukset ihan sekaisin eikä mistään saa oikeen otetta. Juttu menee siis näin:

...

Ai saakeli, aika pahalta näyttää. Ensinnäkin on todella paha merkki, jos naisesi on lähtenyt katsomaan ulospäin ja löytäny jonku random äijän kuuntelemaan vuodatustaan. Miksi ei vuodata jollekkin kaverillensa, miksi tarvii hommata jokin tuntematon jätkä kuuntelemaan mitä hänellä on sisällänsä? Kannattaa miettiä sitä. Ja on ollut ilmeisesti hänelle erittäin tärkeä, koska haluaa silti pitää kontaktia tähän jätkään.

Mielestäni näyttää siltä, että ukkometsolla näyttää olevan henkisesti enemmän annettavaa hänelle, kuin sinulla. Naisesi haluaa jotain uutta ja lisää, jota metsomies pystyy antamaan. Naisesi tuntee että hän haluaa jotain lisää ja täten vaatii sinulta enemmän aikaa hänelle. Mielestäni hän ei itsekkään tiedä mitä haluaa enään. Jos pieni puhelu sen toisen miehen kanssa antaa enemmän, kuin edes pieni aika yhdessä sinun kanssasi, niin ei se parane vaikka olisitte 24/7 yhdessä. Minusta tuntuu, että hän ikään kuin roikkuisi teidän suhteessanne, ei osaa sanoa seis.

Niin ja tämä vain oma mielipiteeni. Kun tapasin nykyisen naiseni, niin olin metsomiehen osassa aluksi.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
No täällähän melkoisia tsykologeja on. Kiitos siitä ihan kaikille. :)

Voihan kilin pilpero...
Onhan se perseestä, että tyttöystäväsi herätti sinut tällaisella tavalla. Tarkoitan, että miksei aiemmin ole tarttunut asiaan - vai onko kenties...
Niinpä... En tiedä miksei hän tai minä ole aiemmin tuosta puhunut. Tuli melkoisena yllätyksenä minulle. Okei, ehkä tässä lähiaikoina on menty vähän suuvaahdossa kokouksesta kokokuseen ja oltu muussa seurassa kuin hänen. Mutta hyvin tässä kävi. Lukekaapa alta:

Joo asiat meni näin, että hyvin pitkältä tuossa yön pimeinä tunteina puhuttiin case metsosta. Sitä en tiedä "osuiko haulit ja kuoliko se vai tuliko haavakko", mutta metso ei enää näissä maisemissa pyöri. Jes.

Hyvin nainenki tuon asian otti ja ymmärsi kun selitin että en pidä ko. herrasta. Selitin vieläpä että kun tuollainen tapahtuu selän takana niin tuntuu vielä pahemmalta kuin se että ilmoittaisi että "hei Raato, mun on jollekin pakko avautua ja tälle voisin avautua.." Hyvin tää jatkuu, enemmän vain hänelle huomiota ja ehkä kukkiakin joskus. Kivat kukkaset maljakkoon laitan, sieltä kivasti kimalainen voi mettä hakea. Kimalainen mettä hakee Raadon kukista varastelee. JUMALAUTA!

PS. Jos metsoherra täällä pyörit, niin haista vittu senkin gigolo. Ainiin, etpäs taidakkaan hähähähääää... ;)
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Metsoherrana pyöriminen on oikeasti aika antoisaa puuhaa. Tietenkin taustalla pitää olla muita kuvioita, koska pelkkien metsoiluiden varaan ei kannata naisasioitaan laskea. Mutta mikäs sen mukavampaa kuin toimia sen kotona mähöävän sohvaperunan vastakohtaisena peilikuvana. Välillä pääset lipaisemaan, välillä jää puheen tasolle, mutta ihailua ja positiivisia energioita sitä silloinkin saa. Samoin mitään sitoumuksia näihin varattuihin naisiin ei tarvitse luoda, jos oma mies vie voiton voi siirtyä helposti eteenpäin, jos lopputulemana on ero, niin homma menee poikki kuitenkin "laastarimeiningillä".

Tietenkin oven takana koputtelevat metsonmetsästäjät ovat aika ikävää sortimenttia ihmistä...
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Ollaanko täällä kehittämässä miehistä vastinetta trendisanalle "puumanainen"?
Eihän tässä samaa tarkoiteta, mutta silti olisi vähintäänkin mielenkiintoista, jos tämän perusteella suomen kieleen saataisiin lanseerattua sana "metsomies" tarkoittamaan vieraita vikittelevää hidalgoa.

Ai saakeli on tää suomen kieli sitten jännää.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ollaanko täällä kehittämässä miehistä vastinetta trendisanalle "puumanainen"?
Eihän tässä samaa tarkoiteta, mutta silti olisi vähintäänkin mielenkiintoista, jos tämän perusteella suomen kieleen saataisiin lanseerattua sana "metsomies" tarkoittamaan vieraita vikittelevää hidalgoa.

Ai saakeli on tää suomen kieli sitten jännää.

Ja ukkometso hiukan vanhempaa herrasmiestä...
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Metsomies

Tuossa Surukuku kertoikin asian kaikki puolet mutta kerrotaan sama asia vielä hieman tylymmin ja ehkä suoremminkin.

Naisen chattaily toisen kanssa on hätähuuto. Ja merkki siitä, ettei nainen ole valmis aitoon, syvälliseen parisuhteeseen. Luultavasti tuo nainen on alle 25-vuotias, mitä enemmän alle tuon, sen normaalimpaa tuonlainen pettäjäkäytös on. En seurustelisi enää sekuntiakaan tuonlaisen kanssa, sillä tuo ongelma poistuu naiselta parhaiten vain nussimalla muiden miesten kanssa. Suomessa asia on näin, koska suomalaiset ovat tässä asiassa enemmän idiootteja ja "epäsidonnaisia" kuin vaikkapa katoliset ja protestantit.

Anselm Raato on kuitenkin vähintäänkin yhtä epäkypsä, kun nainen noin menee toimimaan. Jos aidosti ihannoit naistasi, niin hän ei noin toimisi. Halaa naistasi aina heti alkuunsa, kun tapaatte. Joka kerta. Se on mukavaa jos välittää. Se ei ole mukavaa jos ei välitä. Viskaa kokousvaihteesi ulkoavaruuteen ennen kuin näet naisesi. Jos et siihen kykene, älä seurustele.

Metsomies voi olla ihan hyvä ihminen, joka näkee, että hyvä nainen menee haaskiolle sellaisen miehen kanssa, joka ei naista arvosta. Jos ei näytä arvostusta, ei arvosta. Se on inhorealistinen totuus.

Neuvona sanoisin, että Anselm vetää perjantaina kännit ja nussii örvelökännissä jotakin 42-vuotiasta hieman juoppoontunutta naista mutta siihen nähden kuitenkin hyvin säilynyttä naista. Ja naisesi laastarisuhteilee metsomiehen kanssa vuoden, kunnes taas ns. lennosta ryhtyy suhteeseen jonkun muun kanssa ja tekee sen miehen kanssa lapset ja muut peruskuviot. Metsomies oppinee, että varattuun naiseen ei enää kannata sotkeentua, sillä sellainen nainen lähtee yleensä pettäen poiskin.
 
Viimeksi muokattu:

passenger

Jäsen
Mutta, miksi kyseinen Metso on kiinnostunut kuuntelemaan naisesi juttuja?
1. Homo, 2. odottaa että sinut dumpataan ja pääsee hameen alle, 3. Odottaa että nainen kaipaa kuuntelijaa ja lohdusta, tarjoaa sitten olkapäätä sekä käyttää tilausuutta hyväkseen päästä hameen alle, 4. haluaa vain olla ystävä hahahhahahhaha, tuskin.
No karrikoidusti noin. Tiedän kyllä että ihmisillä voi olla hyviäkin ystäviä toisesta sukupuolesta, mutta yleensä ne ovat olleet sitä jo ennen kuin suhde oli alkanut. Jos kesken suhteen näitä uusia ystäviä ilmaantuu niin hälytyskellojen pitää ainakin vähän soida.
Miehet kun ovat aina yksioikoisia kapistuksia ja ajattelevat kyllä 99% tuossa tilanteessa hameen alle pääsyä, jos ei nyt niin tulevaisuudessa. Pahimmassa tapauksessa kylvää epäsopua, epäilystä jne naiseen kun kuuntelee ja kommentoi, muka neutraalisti.

Mitenkään nyt tähän kyseiseen tapaukseen liittymättä niin ihmettelen tätä usein täällä esiin nousutta aihetta miehen ja naisen pelkästä ystävyydestä. Todella monen mielestä tuntuu olevan mahdotonta miehen ja naisen pystyvän olemaan vain hyviä ystäviä. Ja nimenomaan että miehellä on aina tarkoitus ennemmin tai myöhemmin pyrkiä ns. hameen/housujen alle. Kyllä minulla ainakin on useita naispuoleisia ystäviä joiden kanssa on aikomuksena olla ihan vain ystäviä. Tuollainen ystävyys on monella tavalla antoisaa ja antaa eri perpektiiviä asioihin ja oppii myös ymmärtämään asioita mahdollisesti omissa parisuhteissaankin eri tavalla.

Sukupuoliroolit ovat viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana muuttuneet melko radikaalisti ja mielenkiintoisestikin. Luin tuossa jokin aika sitten psykologi Tony Dunderfeltin kirjan Parisuhteen kemia, jossa todella mielenkiintoisella ja rohkealla tavalla avataan sukupuolten rooleja parisuhteessa nykypäivänä. Modernin miehen passivoitumisesta ja naisen yliaktivoitumisesta todella keskustelua herättävää tekstiä, ihan kaikesta kirjassa olevasta ole samaa mieltä, mutta ajatuksia se ainakin herättää.

Toinen asia mikä ärsyttää näissä parisuhdekeskusteluissa on yleistäminen, naiset sitä miehet tätä. Liian usein täälläkin mennään näissä neuvoissa siihen, että todetaan esimerkiksi omien esimerkkien (hyvin pieni otanta) perusteella viisasti naisen ajattelevan tietyissä tilanteissa näin jne. Suurin ongelma nyky-yhteiskunnassa tuntuu monessa muussakin asiassa kuin parisuhteissa olevan kärsimättömyys. Kaiken pitäisi olla helppoa ja nopeasti saatavilla, jos jokin asia ei toimi niin luovutetaan sen suhteen ja koitetaan jotain muuta. Ja tämä näkyy monessa muussakin asiassa. Kärsimättömyys ja pelko tarttua ongelmiin ja haasteisiin koetaan liian vaikeaksi. Mielestäni helposti ja nopeasti harvemmin saa mitään hyvää ja kestävää.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Todella monen mielestä tuntuu olevan mahdotonta miehen ja naisen pystyvän olemaan vain hyviä ystäviä.

Ei se ole mahdotonta, mutta on se vain kovin epätodennäköistä, että alkuperäisen postaajan tapauksessa on ihan puhtain mielin vain sattumalta löydetty netistä uusi sydänystävä, jonka jälkeen ilmoitetaankin yhtäkkiä haluavansa taukoa.

Eiköhän tuossa nimenomaisessa tilanteessa pitäisi joko viheltää peli poikki ja katsastella, mitä sitä oikein haluaa tai sitten unohtaa haihattelut ja panostaa nykyiseen suhteeseensa?
 

passenger

Jäsen
Ei se ole mahdotonta, mutta on se vain kovin epätodennäköistä, että alkuperäisen postaajan tapauksessa on ihan puhtain mielin vain sattumalta löydetty netistä uusi sydänystävä, jonka jälkeen ilmoitetaankin yhtäkkiä haluavansa taukoa.

Eiköhän tuossa nimenomaisessa tilanteessa pitäisi joko viheltää peli poikki ja katsastella, mitä sitä oikein haluaa tai sitten unohtaa haihattelut ja panostaa nykyiseen suhteeseensa?

Tässä kyseisessä tapauksessa tosiaan ihan samaa mieltä. Lainasin tekstiäsi vain lähinnä alustukseksi omaan tekstiini kun en jaksanut kaivella vanhempia asiaan liittyviä kommentteja.

Enkä myöskään tarkoittanut, etteikö se kaverina olemisen rooli voisi olla myös verho jonka avulla johonkin muuhunkin pyritään. Jälleen myös sen yleistämisen vetäisin tästä pois. Nainenkin saattaa pyrkiä miespuoleisen kaverinsa housuihin kuin mies sinne hameen alle.
 
Viimeksi muokattu:

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tässä kyseisessä tapauksessa tosiaan ihan samaa mieltä. Lainasin tekstiäsi vain lähinnä alustukseksi omaan tekstiini kun en jaksanut kaivella vanhempia asiaan liittyviä kommentteja.
Olisit vain sanonut suoraan, että halusit kertoa, että sinä ja azul olette vain ystäviä. Siis kun tuo hässäkällinen tapaus on aiemmin kerrottu tässä ketjussa.

Itselläni on kaksi naispuoleista kaveria, toinen on naimisissa ja toinen oli viime vuoteen saakka. Heidät kumpaisenkin olen tuntenut noin 10 vuotta. Kumpaakaan en ole koskaan pannut, joten ystävyytemme on ollut aina platonisella tasolla. Toista en ole koskaan halunnutkaan panna, toista olen. Toinen soitti minulle pari pari kk sitten, toinen mailasi pari päivää sitten, joten kaveruus toimii, vaikka sukupuoli ei ole sama.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselläni on yli 2 v pyörinyt ICQ-listalla nainen joka:

1) oli kirjoittelumme alussa sinkku
2) katosi
3) palasi avoliitossa olevana
4) katosi
5) palasi valittelemaan miten paska avomies
6) katosi
7) palasi kertomaan että eroaa avomiehestään ja haluaa tavata minut.
Jarruttelin ja sanoin että palataan asiaan kun olet eronnut
8) katosi
9) palasi kertoen että kaikki ok ja katosi
10) palasi valittamaan miten paska avomies ja uusi asunto on jo hankittu. Haluaa tavata minut. Toppuuttelin taas odottamaan eroa.
11) tuli kertomaan että olosuhteiden pakosta muuttavat uuteen (pienempään) asuntoon kaverisuhteessa
12) katosi

Vieläköhän nähdään kolmas tuleminen...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös