Naisasiat

  • 7 489 032
  • 26 542

scholl

Jäsen
Miehet tosiaan huomaa heti minkä merkkisiä vaatteita mimmillä on. Ne merkit sytyttää.

Harvoin tosin niitä näkee. Miehillä ainakin schollin tuttavapiirissä on tapana panostaa kunnolla vaatetukseen. Naisista ei voi aina sanoa samaa. Schollilla on kyllä Ebba von Sydowin kirja, joten tarvittaessa voin ottaa naisen käsittelyyn ja käskeä lukemaan se ensialkuun. Tosin joskus on niin, että kaikki eivät osaa ruotsia.

Tosin täytyy myöntää, että sen muistaa aika kauan, jos on nähnyt jonkun pätevän vaatekappaleen jonkun naisen päällä. Saattaa muistaa tosiaan vuosiakin.
 

Ender00

Jäsen
Lahjahan voi olla henkilökohtainen, vaikka se olisi kaupasta ostettu, ja kaupasta ostettuunkin voi itse vielä vaikuttaa. Tuoreena esimerkkinä mainittakoon vaikka, että ruoanlaitosta innostunut avomies sai synttärilahjaksi mm. mustan essun, johon olin painattanut erään juuri hänelle passelin tekstin.

Onnistuiko avomiehesi pitämään pokkansa ja kohteliaasti väittämään, että essun teksti oli söötti? Sillä vaikka se teksti sinusta oli passeli niin miehesi koki varmasti syvää myötähäpeää tekstin johdosta. Selvää kun on, että vähintään 99 prosenttia suomalaisten naisten valitsemista passeleista teksteistä on surkuhupaisaa luettavaa.


;)
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Todella homomaista joku runoilu. Miksei joku kortti riitä, jos jotain pitää lähettää.

Älä yleistä...tai sitten olet todella kokematon. Runot toimivat moniin naisiin. Ovat toimineet jo ennen kuin susta oli edes pilkettä faijasi silmässä tai oikeastaan sukupolvia taaksepäin.

Jos olet tämän päivän lapsi niin tietenkin netti ja känny ovat ok kuten myös mukahauskat kortit. Nainen isolla ÄNNÄLLÄ kuitenkin arvostaa runomiehiä. Tuntuu, että olet amatööri rakkauden paratiisissa...
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis onhan olemassa naisia, jotka ei tykkää runoista vaikka runo olisi omasta mielestään loistava. Se on ihan sama mitä siihen kirjoittaa. Kannattaa siis valita paras nainen, jolle runon lähettää. :) Uskon siis, että olemassa on myös naisia, jotka ei runoille naura. Jotkut naiset älyää, että on tosi tylyä nauraa toisen runolle. Tylyä olisi myös levitellä sitä kavereille. Kuitenkin asia on niin, että hyväähän sillä vain tarkoitetaan. Harmi, kun en ole itse todistamassa nauretaanko mulle vai ei. No, kai sen voi päätellä sitten joskus. En kylläkään usko, että mulle nauretaan. Saa nähdä.

Mielestäni runon paikka, itse keksityn tai toisen kirjoittaman, ei ole silloin, kun yritetään ns. uida toisen liiveihin. Toki on olemassa tilanteita, jossa ollaan vaikkapa julkisella paikalla ja miehellä ja naisella on ollut esim. silmäpeliä, missä mies voi lurauttaa runon naiselle vaikka vessanovenkahvasta, jos sillä vapautetaan tunnelmaa ja sopii luontevasti tilanteeseen. Mutta yleensä kai tätäkin edeltää joku juttu tai klik, mikä saa miehen tai miksei naisenkin tekemään moisen siirron. Itse kategorioisin tämän melkein tilannekomiikaksi, eikä se sovi joka paikkaan eikä kaikille ihmisille. Mutta jos joku random tyyppi tulisi mulle yhtäkkiä vetämään naama peruslukemilla jotain hyvinkin syvällistä, todennäköisesti en innostuisi ollenkaan. Paitsi, jos tässä tyypissä on jotain muuta mielenkiintoista. Mutta itse runon lausuminen ei minua hetkuttaisi positiivisesti, ainakaan lähtökohtaisesti.

Täysin eri asia on sitten parisuhteessa tai jonkinlaisessa läheisessä kanssakäymisessä/suhteessa olevien kohdalla. Jos oma mieheni kirjoittaisi mulle runon, varmasti arvostaisin sitä suuresti, vaikka runo olisi kuinka kömpelö tahansa. Mutta tässäkin tilanteessa runoa merkittävämpi olisi se sanoma, mitä sillä runolla viestitetään. Runon kirjoittaminen olisi merkki siitä, että hän on tässä jutussa täysillä (mitä en tosin epäile ilman runoakaan) ja haluaa kenties uudella tavalla ilmaista rakkauttaan. Tai jotain... Onneksi mulla ei tässä asiassa ole myötähäpeämisen pelkoa, koska mieheni ei iki-maailmassa runoilisi mulle mitään, paitsi jotain humoristista tai muuten vihjailevaa, tyyliin "kolme sanaa sinulle: anna pillua minulle". Ja hyvä niin.

Olipa kyseessä nainen tai mies, käytöstavat on syytä muistaa. Toiselle päin naamaa nauraminen on epäkohteliasta ja alentavaa käytöstä, eikä sitä tule hyväksyä. Mutta siitä huolimatta on ihmisiä, jotka näin tekevät. Harva kai pahantahtoisesti kehtaa toiselle nauraa, jos ollaan kahdestaan, mutta kun tilanne on ohi, nauraminen voi olla muutakin kuin varsinaista nauramista. Nyt puhutaan nuoresta ihmisestä, joka ei tunne sinua tai ole kanssasi liiemmin samoissa jengeissä edes hengannut. Ei ole mitenkään ennenkuulumatonta, että nuoret jakavat kaikki juttunsa kavereiden kanssa. Vaikka tämä tyttö ei alunperin pahaa tarkoittaisi, hänen ystäväpiirissään saattaa olla joku, joka pistää asian lekkeriksi ja sinusta tulee naurunalainen. Vaikka se ei alunperin olisi edes tarkoitus. Jutut kulkevat ja alkavat elää omaa elämäänsä. Niin hyvässä kuin pahassakin.

Hectoria lainatakseni: "Älä tee sitä!!!"
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Onnistuiko avomiehesi pitämään pokkansa ja kohteliaasti väittämään, että essun teksti oli söötti?

Mitään sööttiä siinä tekstissä ei kyllä ole ;) Essu on (miehen aloitteesta) jatkuvasti esillä, ja sitä näytetään kavereillekin, että "kattokaa jätkät, eiks oo hyvä". Ettekä te miehet ole niin hyviä näyttelemään - ainakaan tuo kanssani saman katon alle valikoitunut yksilö ;)
 

Morgoth

Jäsen
Mitään sööttiä siinä tekstissä ei kyllä ole ;) Essu on (miehen aloitteesta) jatkuvasti esillä, ja sitä näytetään kavereillekin, että "kattokaa jätkät, eiks oo hyvä". Ettekä te miehet ole niin hyviä näyttelemään - ainakaan tuo kanssani saman katon alle valikoitunut yksilö ;)

Kerro nyt mitä siinä lukee? "Azulin huora?"
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Mitään sööttiä siinä tekstissä ei kyllä ole ;) Essu on (miehen aloitteesta) jatkuvasti esillä, ja sitä näytetään kavereillekin, että "kattokaa jätkät, eiks oo hyvä". Ettekä te miehet ole niin hyviä näyttelemään - ainakaan tuo kanssani saman katon alle valikoitunut yksilö ;)
Kerro nyt mitä siinä lukee? "Azulin huora?"
"Olen isäntä talossa"
(Ja minulla on naisen lupa sanoa se.)
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Hmmm...

...olen tässä miettinyt jo jonkin aikaa asian esille tuomista, toistaiseksi se on kuitenkin jäänyt sattuneesta syystä mutta josko sitten nyt purkaisin muutamia ajatuksia esille - lähinnäkin sellaisia ajatuksia jotka minua mahdollisessa kumppanissa häiritsisivät, tai oikeastaan saisivat aikaan sen etten voisi elää pidempään sellaisessa suhteessa ja vastaavasti sitten asioita joita arvostaisin ja joita pidän itselleni hyvin tärkeinä. Toivottavasti palstan naiset eivät sitten vedä hernettä nenään koska tarkoituksenani ei ole yleistää millään muotoa, jotakuinkin samaiset asiat häiritsevät minua miehissäkin mutta koskapa en sattuneesta syystä aio jakaa elämääni miehen kanssa - ainakaan nyt - niin käsittelen asiaa vain ja ainoastaan siltä kantilta, että asiat häiritsevät naisissa tai ovat sitten niitä positiivisia asioita.

Alkuun on tietty todettava se, että kaikenmoinen mustasukkaisuus, pitkävihaisuus ovat seikkoja jotka saavat minut jossain vaiheessa takajaloilleni niin varmasti useimmat meistä. Samaan satsiin kuuluu epärehellisyys ja suvaitsemattomuus, ei kiitos tällaisille ihmisille! On muitakin mutta nämä näin alkuun, mutta sitten itse asiaan - toisten mielestä pieniin ja merkityksettömiin asioihin mutta minulle kokonaisuutta ajatellen hyvinkin merkityksellisiin asioihin.

Huomautan vielä sen verran, että loppujen lopuksi ulkoisilla ominaisuuksilla ei ole suurtakaan merkitystä, ulkonäkö tms. - sanotaan, jotta ainoa poikkeus ihmisryhmässä ovat sairalloisen ylipainoiset, jos siis tarkastellaan ulkoisia ominaisuuksia. Ihminen voi olla jakkupukuun pukeutunut tai viherpiipertäjä, kumpikin käy kunhan muutoin ajatukset kohtaavat. Tosin jotenkin uskoisin, että kokonaisuudessaan enemmän yhteistä löytyy jälkimmäisestä ryhmästä vaikka en nyt itseäni aivan kyseiseen ryhmään laskekaan kuuluvaksi.

Mutta jatketaan...

Ulkoisia ominaisuuksia ja pukeutumista (kunhan nyt puhtaat vaatteet on päällä, riittää minulle) tärkeämpinä asioina pidän sitä millainen ihminen oikeasti on, mitä hänen päässä liikuu ja kuinka hän elää. Ikävä kyllä minun on nykyään vaikea kuvitella, että kykenisin elämään pidempää elämää sellaisen ihmisen kanssa jonka elämän täyttää salkkarit, kauniit ja rohkeat tai erilaiset tosi-tv-viritelmät - joskus jaksoin vielä tällaistakin elämää mutta nykyään en todellakaan kestäisi ihmistä jonka ainoa keino nollata pääkoppa on rojahtaa tv:n ääreen ja katsoa tunnista tuntiin ohjelmaa jonka arvo minun silmissä lähentelee nollaa, tässä suhteessa olen siis varsin suppeakatseinen - ikävä kyllä. Jos sen ajukoppansa haluaa nollata rankan työpäivän tms. jälkeen niin miksi ei sitten harrastaisi jotain? Ihan mikä tahansa järkeväksi luokiteltava harrastus on sellainen jonka ymmärrän (ja hyväksyn) - olipa tämä harrastus jooga, neulominen, ristikoiden ratkominen - jopa kevyemmän kaunokirjallisuuden lukeminen on paljon paljon parempaa kuin aivojaköyhdyttävän latteuksia täynnä olevan tv-moskan katsominen. Joku voi pitää minua nyt nipottajana, annan hänelle oikeuden mielipiteeseensä, kenties sitä olenkin, mutta jos haluan kumppanin niin toki toivon, että löytyy niitä yhteisiäkin asioita sen ohella, että on omiakin juttuja - aikomuksenani ei todellakaan olisi esim. tunkeutua samalle joogatunnille, tai ruveta kutomaan sukkaa siinä vierellä tai tunkea samalle sohvalle lukemaan fiktiivistä kertomusta toisen maailmansodan taisteluista etc. Eli yhteisen ajan ohella on oltava sitä omaakin aikaa. Mutta minun kohdalla tilanne on se, että en kestäisi elää suhteessa jossa katsoisin toisen kuluttavan elämäänsä epä-älylliseen toimintaan.

Itse näen tärkeänä, että mahdollinen (ja hyvin epätodennäköinen) kumppanini on sivistynyt, että hän kykenee tarvittaessa, ja silloin kun halua, keskustelemaan asioista syvällisesti, ja että hän kykenee keskustelemaan muustakin kuin hyvin suppea-alaisesta alueesta. Toki minut saa näyttämään äärimmäisen typerältä jos puheenaiheeksi nostetaan vaikkapa ranskan kielen tutkiminen, enkä edes yritä kieltää ettenkö olisi totaalinen idiootti keskustelussa kyseisestä aiheesta. Ainoa mitä voisin tuolloin tehdä, on kuunnella ja siinä sivussa koettaa oppia jotain - tämä pätee kaikkeen uuteen ja outoon. Jos aihe kiinnostaa minua tippaakaan niin näen mielelläni vaivaa oppiakseni siitä edes hitusen, jotta edes ymmärrän mistä on kyse. Tietenkin pitäisin hyvänä sitä, että tarvittaessa sitä voisi keskustella laaja-alaisesti niin tieteestä, kulttuurista, politiikasta, historiasta etc. Urheilua en kuitenkaan pidä aiheena niin merkityksellisenä, että siitä olisi tarvetta keskustella - toki jos toinen haluaa niin sopii minulle. Se liene pakko tunnustaa, että nykyään kammoan puupäisiä lajifanaatikkoja joiden seuraavat päivät ovat pilalla jos suosikkijoukkue, -urheilija tms. sattuu häviämään pelin tai kaksi. Ei vaan mene enää jakeluun, että aikuisen ihmisen elämä voi mennä pilalle siitä jos esim. HIFK häviää (voiko se enää mennä faneilla pilalle koska niitä tappioita on niin runsaasti?) tai Kimin auto sammuu lähtöruutuun. Jos urheilusta keskustellaan niin puupäisyyden ja fanatismin sijaan syvällisiä keskusteluja aiheesta ja ilmiöistä, ei sen kummempaa.

Tietenkin ajatus- ja arvomaailman on oltava edes jollain tasolla yhteneväinen. En voisi kuvitellakaan eläväni yhdessä, siis en todellakaan, kristillisen henkilön kanssa tai patrioottisen henkilön - kaikenmoinen koti-uskonto-isänmaa kammoksuttaa minua. Ei kiitos! Helppoahan on tietenkin arvottaa ihmisiä puolueiden mukaan, joten noukin nyt muutamia puolueita stereotypioiden mukaan esille, esimerkkeinä sellaisista joiden jäsenten kanssa kuvittelisin olevan mahdotonta elää tai eläminen on totaalisen mahdotonta: kristilliset, perussuomalaiset, kepu - sekä kaikki oikealle ja keskelle sijoittuvat pienpuolueet. Kokoomuksenkin voi likimain laskea tähän joukkoon, puolueen jäsenistöstä ja edustajista aivan liian moni on sellaisia joiden kanssa minulla ei todellakaan ole mitään yhteistä - keskustella heidän kanssa toki voi mutta kuinka hedelmällistä elämä olisi jos arvot taistelisivat kaiken aikaa vastakkain? Mielenkiintoista kenties mutta epäilemättä pidemmänpäälle raskastakin! Samaten vasemmalta voi siivota pois kommunistiset pienpuolueet sun muut. Jos tarkastellaan stereotypioittain henkilöitä niin muutaman puolueen lisäksi uskoisin löytäväni hyvinkin paljon yhteisiä ajatuksia muutamien järjestöjen jäsenten parista, sellainen tutinina minulla ainakin on - rasistiset järjestöt eivät sitten kuulu tähän joukkoon, täsmennys.

Nyt tietty kaikki kuvittelevat, että näiden kriteerien myötä en ole koskaan seurustellut. Olen kyllä, osin aiemmin kriteerit olivat monilta osin huomattavasti löysemmät. En ollut niin tarkka kuinka elämänsä tuhlaa, mitä soopaa katsoo ja mitä tekee - ryyppääkö vai ei etc. Nyt en voisi kuvitellakaan eläväni jonkun bilehilen kanssa tai henkilön kanssa jonka ainoa tarkoitus on juopotella viikonvaihde koska viikko oli niin rankka - naiset nyt harvemmin tätä harjoittavat mutta tapa on ikävä kyllä yleistynyt heidänkin joukossa. Voin rehellisesti tunnustaa, että yksi ihminen oli sellainen joka täyttäisi nämä nykyiset "kriteerini". Hän oli persoonallinen, älykäs ja hän kykeni käymään älykkäitä keskusteluja hyvinkin laaja-alaisesti ja hyvinkin kiperistä aiheista. Hänen kanssa kykeni keskustelemaan likimain kaikesta politiikasta, uskonnon kautta seksiin etc. Harmillista, että sellaisia ihmisiä on kovin vähän...

vlad.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Melkein tekisi mieli sanoa, että tarjoan kaljan sille palstaveljelle, joka ihan itse osaa kirjoittaa hyvän runon.

Pouta, joka paistattelee auringossa
Pouta, joka katselee pilviä nurmella
Pouta, joka värjöttelee sateessa
Pouta, joka pelkää salamoita
Pekka Pouta

jaaa... hymiö
 
Ethän vaan ole käynyt pankkiautomaatilla, ethän?

No sen verran voin sanoa tässä vaiheessa, että en ole käynyt. Myöhemmin käyn, mutta en tietenkään tämän tapauksen takia. Voit siis huokaista helpoituksesta.

Tuo näkemäni uni vaivaa edelleen. Se vain lähti pois, mitään sanomatta... Huomasin, että sekin halusi sanoa jotain, mutta kun mä en sanonut, niin ei sanonut sekään. Tarkoittaako tuo sitten jotain.. tiedä siitä.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyllähän tämä on nyt selvä tapaus. Trolli mikä trolli. Ensin harkitaan rahan antamista ja sitten aletaan kertomaan unista ja tehdään niistä johtopäätöksiä, ei edes naurata enää. Mikähän on seuraava askel, jonka Jomppa_Koo keksii pitääkseen lukijat otteessaan? Mieti nyt tarkkaan, unet ovat ehkä osalle lukijoista vähän turhan tylsiä, esim. pikkuinen kyttäyskeikka kelpaisi varmasti toiminnasta pitäville lukijoille.
 

Morgoth

Jäsen
Tuo näkemäni uni vaivaa edelleen. Se vain lähti pois, mitään sanomatta... Huomasin, että sekin halusi sanoa jotain, mutta kun mä en sanonut, niin ei sanonut sekään. Tarkoittaako tuo sitten jotain.. tiedä siitä.

Aloita joku uniketju. Tämä alkaa olemaan jo niin väsynyttä juttua, että ei tästä jaksaa enää innostua edes huumorimielessä. Jomppa_koo buumi meni jo. Seuraava!

(kirjoita edes toisella nickillä seuraavaksi)
 

Morgoth

Jäsen
Nyt tietty kaikki kuvittelevat, että näiden kriteerien myötä en ole koskaan seurustellut. Olen kyllä, osin aiemmin kriteerit olivat monilta osin huomattavasti löysemmät.

Tuntuivat painottavan aika paljon sivistykseen ja älyyn. On se parisuhde muuta kuin syvällistä keskustelua filosofisista asioista. Miten se keskustelu ihan arkisista asioista ja omista ja toisen tunteista onnistuu?

Jotenkin vain viestistä sai kuvan, että olet tavallaan kauhean suvaitsematon ja haluat hirveästi määritellä millainen toinen on ja miten hänen pitää ajatella jne. Okei, ulkonäön suhteen olet suvaitsevainen, mutta sitten haluat kahlita kumppanisi ajatuksia ja tekemisiä ja määrittelet kauhean tarkkaan mikä sinusta on järkevää ja mikä ei. Ehkä nyt ymmärsin väärin, mutta kuulostaa aika rasittavalta luonteenpiirteeltä ja kanssasi on tuskin helppo elää, jos nyt oikein tulkitsen tuota viestiäsi.
 

Fordél

Jäsen
Kiitoksia kommenteista. Selvästikään en ole ajatuksineni yksin ja ainakin miehille tämä on hyvin tuttu tilanne.

Mutta ovatko naiset sitten ihan eri maata? Ainakin omien kokemusteni pohjalta seurustelukumppanini ovat halunneet viettää aina mahdollisimman paljon aikaa kanssani ja eron hetkillä ovat sitten kyyneleet silmissä. Eli siinä missä itse salaa tunnen helpotusta, kun pääsen taas hetkeksi omiin oloihini niin naiset haluaisivat vain viettää aikaa yhdessä.

Jotenkin tuntuu, että tuossa on taas yksi sovittamaton ristiriita miesten ja naisten välillä.

Tästä aiheesta keskustelu on jäänyt mun mielestä liian vähäiselle täällä näiden runoilujen sun muiden vallatessa tilaa. Kuitenkin hyvää turinaa muutamalta nimimerkiltä tämän aiheen tiimoilta.

Oli tavallaan lohdullista lukea, että myös muut ajattelevat näin. Sitä nimittäin helposti alkaa miettimään, että enkö oikeasti välitäkään tosta toisesta kun välillä tulee halu olla omissa oloissaan. Sitten sitä alkaa kyseenalaistamaan jopa omia tunteitaan ja sitä toista, että mikäs tässä nyt mättää? Nyt kun tässä on muilta lukenut kirjoituksia aiheesta, tuli pienoinen ahaa-elämys. Jokainen meistä tarvitsee omaa aikaa, jonka jälkeen pystyy taas olemaan parempi sille toiselle. Eihän ketään jaksa 24/7, joten siksi pitää olla omaakin elämää, omia juttuja joissa voi kelailla ihan eri juttuja kuin sen seurustelukumppanin kanssa. Eli täst edes kun moinen ajatus hiipii mieleen, täytyy vain ymmärtää hankkia omaa aikaa eikä todellakaan pelastyä. Niin tietysti se vaatisi sen naisen...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tuntuivat painottavan aika paljon sivistykseen ja älyyn. On se parisuhde muuta kuin syvällistä keskustelua filosofisista asioista. Miten se keskustelu ihan arkisista asioista ja omista ja toisen tunteista onnistuu?

Jotenkin vain viestistä sai kuvan, että olet tavallaan kauhean suvaitsematon ja haluat hirveästi määritellä millainen toinen on ja miten hänen pitää ajatella jne. Okei, ulkonäön suhteen olet suvaitsevainen, mutta sitten haluat kahlita kumppanisi ajatuksia ja tekemisiä ja määrittelet kauhean tarkkaan mikä sinusta on järkevää ja mikä ei. Ehkä nyt ymmärsin väärin, mutta kuulostaa aika rasittavalta luonteenpiirteeltä ja kanssasi on tuskin helppo elää, jos nyt oikein tulkitsen tuota viestiäsi.

Olen varmasti rasittava persoona koska painotan älyä ja sitä, että ihminen kykenee muuhunkin kuin (minun silmissä) turhuuteen.

Ehkäpä viestissä jäi kuitenkin painottamatta se, että kykenen keskusteluun tunteista ja arkisistakin asioita - kun kokemuksia on hyvinkin vaikeista asioista (jos haluat tietää niin kysy yv:n kautta) niin sitä näiltä osin osaa asettua toisen asemaan ja kykenee ymmärtämään sitä miksi ihminen tietyissä tilanteissa käyttäytyy tietyllä tavalla, mutta sitten, kuten viestissäni toin esille, olen siinä suhteessa nykyään ikävä ja rasittava persoona, että en jaksa sellaista ihmistä joka koko elämänsä tuhlaa turhuuteen - kuten vaikkapa katsomalla joka ikinen ilta salkkareita. Ihan vaan kysymyksenä. Haluaisitko, että kumppanisi katsoisi jokainen ilta salkkareita? Olisiko se elämän huipennus keskustella niistä?

No, ehkäpä olin liian ankara viestissänä ja annoin kuvan, että olen liiankin ehdoton. Kyllä minä ymmärrän sen, jos kumppanini haluaa esim. ottaa rennosti ja pitää hauskaa ystävien kanssa - se on aivan ok! Tai jos hän haluaa käydä suosikkijoukkueensa pelissä, sekin on ok! Mutta se on jo vaikeampi ymmärtää jos hän taasen on omassa elämässään niin ehdoton ettei voi tästä taasen joustaa laisinkaan. Vaikka en totaalinen fanaatikko olekaan ja toivoisin ettei kumppaninikaan ole, niin en kuitenkaan ole kieltämässä häneltä sitä etteikö hän esim. saisi käydä HIFK:n peleissä ja siellä esim. ottaa muutamaa olutta tai siideriä. Hän saa vaikka käydä jokaisessa kotipelissä jos ymmärtää sen, että joskus on kuitenkin joustettava ja tehtävä jotain muuta. Kyllä minäkin olen monessa muussa asiassa valmis joustamiseen mutta en siinä, että kumppanini on tasolla ameeba (seuraavassa kappaleessa lisää).

Se on kuitenkin tunnustettava, että siinä suhteessa olen aika ehdoton etten halua suhdetta henkilön kanssa joka on minuun verrattuna kuin puupökkelö (anteeksi ilmaisu). Kaipaan todellakin arjen lisäksi sitä, että suhteessa voidaan myös keskustella muustakin kuin siitä, että "mitä ruokaa tänään on", "mitä salkkareissa tapahtui", "katsoitko jo bb:n" etc. Ehkäpä tämä sitten johtuu siitä, että on todella hyvä kokemus siitä, että voi keskustella kaikesta, ja tämän lisäksi on sukulaisia jotka ovat äärimmäisen älykkäitä ja kykenevät älykkääseen keskusteluun hyvinkin laajalla skaalalla, joten sitä on oppinut siihen, että voi käydä keskusteluja joista voi oppia paljonkin - monella tavalla. Tähän kun lisää vielä sen, että on useampikin ystävä jotka ovat selkeästi keskivertoa älykkäämpiä - tälläkin palstalla on sellainen ja arvostan häntä todella paljon - joten ehkäpä tämäkin saa aikaan sen, että ei todellakaan halua jakaa elämäänsä sellaisen ihmisen kanssa joka ei ole samalla henkisellä tasolla kanssani. En yhtään ihmettele, että moni pitää minua varmasti rasittavana, joku varmasti mulkkunakin mutta olen tällainen ja mielummin etsin sellaista joka on edes jossain määrin hengenheimolaiseni kuin elän ihmisen kanssa joka on mahdollisimman kaukana omista ihanteistani.

Niin ja mielummin todellakin henkilö joka on edes jossain määrin samalla aaltopituudella kanssani kuin henkilö joka on ulkoisesti näyttävä mutta jolla ei ole muuta jaettavaa kanssani. Mielummin todellakin olen hipin tai rastatukan kanssa kuin menestyvän liikenaisen kanssa, jonka kanssa minulla ei ole mitään jaettavaa, ei edes samaa aatesuuntausta.

vlad.
 
Juuri näin. Trolliksi syytetään taas. Onko tuo nyt niin mahdoton ajatus, että olen nähnyt tuollaisen unen, josta kerroin? Ei minusta. Onko mahdoton ajatus, että kun tällainen ujompi mies ihastuu ensimmäisen kerran, ei oikein tiedä tarkasti mikä on paras tapa lähestyä naista? Ei minusta. Pitääkö naisista tietää kaikki mahdollinen, kun ihastuu ensimmäisen kerran? Ei minusta. Onko mahdoton ajatus, että tänne saa avautua? Ei minusta.

Joillekin se on vaan mahdoton ymmärtää.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Juuri näin. Trolliksi syytetään taas. Onko tuo nyt niin mahdoton ajatus, että olen nähnyt tuollaisen unen, josta kerroin? Ei minusta. Onko mahdoton ajatus, että kun tällainen ujompi mies ihastuu ensimmäisen kerran, ei oikein tiedä tarkasti mikä on paras tapa lähestyä naista? Ei minusta. Pitääkö naisista tietää kaikki mahdollinen, kun ihastuu ensimmäisen kerran? Ei minusta. Onko mahdoton ajatus, että tänne saa avautua? Ei minusta.

Joillekin se on vaan mahdoton ymmärtää.

Täytyy tunnustaa, että silloin kun minä ihastuin ensimmäistä kertaa (eli aikoja sitten) niin tunteeni olivat jotakuinkin samanlaisia kuin sinulla - tai ainakin voisin kuvitella, että tunteemme liikkuivat samalla aaltopituudella.

Kyllä minäkin näin unia ihastukseni kohteesta, pakko tunnustaa. Pakko kyllä tunnustaa, että minä olin niin luuseri etten sitten loppujen lopuksi uskaltanutkaan kertoa ihastukseni kohteelle mitä hänestä ajattelin vaikka monta kertaa viikossa olin tekemisissä hänen kanssa (sama harrastus).

Ehkäpä runoa en tuolloin olisi kirjoittanut, en nykyäänkään vaikka runoja toisinaan kirjoitankin mutta kirjoittamani runot eivät ole loppusoinnillisia (joita suurin osa arvostaa), eivätkä ne ole rakkausrunoja vaan runoja hyvinkin tylyistä asioista - jopa kuolemaa koskettavista asioista, ja sellaisten lähettäminen ei ehkäpä ole parasta mahdollista "mainosta". Mieluiten kylläkin kirjoitan kaunokirjallisuutta yhdistettynä henkilöhistoriaan.

Esim. seuraavaa tuskin kannattaa yhdellekään naiselle lähettää:

Virheetön.

Olen virheetön
siis vailla ensimmäistäkään virhettä

Sen sijaan,

vanhempani tekivät yhden
virheen,
panivat minut alulle.

Olenko siis virheetön
kun kerran olen
virheestä siinnyt?


että sellaista...

vlad.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Todella homomaista joku runoilu. Miksei joku kortti riitä, jos jotain pitää lähettää.
Harvoin tosin niitä näkee. Miehillä ainakin schollin tuttavapiirissä on tapana panostaa kunnolla vaatetukseen. Naisista ei voi aina sanoa samaa. Schollilla on kyllä Ebba von Sydowin kirja, joten tarvittaessa voin ottaa naisen käsittelyyn ja käskeä lukemaan se ensialkuun. Tosin joskus on niin, että kaikki eivät osaa ruotsia.
Tiedä häntä, mutta minusta runoilu on näissä lainaamissani viesteissä vähiten homomaista.

Jomppa_Koo elää kyllä elämänsä kesää, ilman naista.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Juuri näin. Trolliksi syytetään taas. Onko tuo nyt niin mahdoton ajatus, että olen nähnyt tuollaisen unen, josta kerroin? Ei minusta. Onko mahdoton ajatus, että kun tällainen ujompi mies ihastuu ensimmäisen kerran, ei oikein tiedä tarkasti mikä on paras tapa lähestyä naista? Ei minusta. Pitääkö naisista tietää kaikki mahdollinen, kun ihastuu ensimmäisen kerran? Ei minusta. Onko mahdoton ajatus, että tänne saa avautua? Ei minusta.

Jatka sinä Jomppa vaan etäpiiritystäsi, siinäkin tapauksessa että olisit trolli, ihan sama, kyllä tänne mahtuu läppä jos toinenkin.

Nuo Azulin vanhat konstit kyllä toimis varsinkin jos vaihtoehtona olis ns. kyrvänjatkeiden päämäärätön ympyrän pörrääminen eli tylsyyden maksimointi, tai neito eevan puvussa kaljaa rahtaamassa, mutta ans olla, tilanteessa, jossa tarkoitus olisi keskittyä ihan itselle tärkeään pelin seuraamiseen tms. sen saattaisi ottaa vittuiluna tai painostamisena. Tiedä sitten mikä alfauros sitä on, mutta jos siihen tultaisiin ihan tarjolle, niin pakkohan se naaras olisi astua samoin tein (oluet voi ryystää sitten myöhemmin) ja kuinka se sapettaisikaan, kun tärkeä matsi tms. menisi sen siliän tien ohi. Vähintäänkin pistäisi vihaksi moinen tyylitajuttomuus.

Moisen essun kyllä kuittaisin lyhyellä tattiksella ja hävittäisin pikimmiten, juurikin tuon pösilön ja lapsellisen "onks viljoo näkyny" tasoisen tekstin takia. Veikkaan, että miehesi miesystävät ymmärsivät vallan hyvin, miksi ukkosi niille sitä esitteli, kaikki miehet ymmärtävät, eikä siinä tarvitse mitään näytellä kenenkään, sama asia, kun nuori äityli esittelee esikoisensa sinappista vaippaa suurenakin älyn ja lahjakkuuden todisteena. Nuoren pariskunnan lapsekas tomppelius herättää positiivista sisäistä tirskettä järjissään olevassa ympäristössä ja niin pitääkin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niin ja mielummin todellakin henkilö joka on edes jossain määrin samalla aaltopituudella kanssani kuin henkilö joka on ulkoisesti näyttävä mutta jolla ei ole muuta jaettavaa kanssani.

vlad.
Samaa mieltä, ja uskon näin olevan suurimmalla osalla, jos nyt hitusenkin hissi liikkuu jalkovälistä ylöspäin. Tietysti ulkoista viehättävyyttä ja seksikkyyttä tarvitaan parisuhteessa, mutta ei ne missään tapauksessa mene ajatustusmaailman yhteensopimisen edelle.

Meillä on vaimoni kanssa aika paljon erilaisia kiinnostuksen kohteita, ääripäissään erilainen huumorintaju ja varianssia löytyy myös monesta makuasiasta. Vaimoni on käsityöihminen, musikaalinen ja hyvin luova, minä taas jossain määrin luova, kyökkifilosofiaan taipuvainen synkähkön huumorin ystävä. Lisäksi vaimoni on sosiaalisesti erittäin lahjakas, minä taas en tykkää vieraista ihmisistä. Aikamoinen sekoitus. Silti meillä natsaa todella hyvin. Vaimoni arvostaa sitä, että saa tukeutua minuun monissa teoriatietoa vaativissa asioissa ja minä taas saatan jopa tutustua uusiin mielenkiintoisiin ihmisiin vaimoni ansiosta. Keskustelemme tasapuolisesti meitä molempia kiinnostavista asioista ja yleensä jaksamme olla kiinnostuneita myös toistemme yksityisten harrastusten etenemisistä yms. Olemme oppineet toisiltamme paljon, vaimoni on mm. myöntänyt huumorintajunsa laajenneen ansiostani.

Kai lopulta on kyse siitä, että kaksi suurin piirtein samanlaisella kapasiteetilla varustettua ihmistä löytää x kappaletta toisiaan yhdistäviä asioita, osaa arvostaa niitä ja myös tulla toimeen eroavaisuuksien kanssa. Joskus muistan lukeneeni tältä palstalta, että leffatreffit ovat hyvä karsintakeino seurustelukandidaateille, koska jos ei elokuvamaku natsaa, kertoo se jollain mystisellä tavalla suhteen tulevaisuuden. Hmph, alkuun leffamakumme eivät kohdanneet ollenkaan, mutta yhteistä taivalta on takana jo vajaat kymmenen vuotta. Eli paskat sille teorialle.

Loppuun runo:

Olin siellä, sinä et

Usva nousi, mateli - yksin

Mies meni kulman taakse ja kusi kontallaan

Miksi?

Rakastuin kai suhun silloin.

Korvissani soi, vihelsi - räjähtää, maahan!

Jo vain

Mela tanassa luoksesi uin

Kuutamossa päälleni puin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös