Monesti kavereiden ja tuttujen touhua seuraillessa tulee mietittyä että olenko mä ainut fiksu täällä.
Eniten ihmetyttää ihmisten tyhmyys. Heti muuttelee yhteen tai menee kihloihin ja muutenkin uskoo ihan mihin vaan skeidaan. Tehdään hömppätunteista sokaistuneena nopeita, tyhmiä ja epäonnistuessaan äärimmäisen kiusallisia ja vaikeita ratkaisuja, vaikka todellisuudessa helposti päättelemällä sen valinnan onnistumisprosentti on todella pieni. Sitten parisuhteessa vaan kinastellaan, jota yritetään puolustella sanomalla jotain esimerkiksi että kaikilla pareilla on ylä- ja alamäkiä. Onhan toi ja muut vastaavat tunnetut lauseet tavallaan ihan totta, mutta niillä ei kannatta puolustella toimimatonta juttua. Sellaiseen jumittamiseenkin jää yllättävän helposti loukkuun, ja kokoajan vaan pahentaa tilannetta kun ei uskalla ottaa sitä pientä pelottavaa askelta ja erota ajoissa.
Lisäksi jätkät ajautuu helposti naisen tossun alle, ja suhdehan ei silloin ole ollenkaan terveellä pohjalla. Joillekin se on jopa muodostunut oletukseksi esimerkiksi epäonnistuneiden suhteiden tai pitkän seurustelemattomuuden seurauksena, ja yleiseti ottaen noin tossa 90-luvun paikkeilla ja varmaan vähän ennenkin, kun jätkät ovat pleikkarit ja irkit keksittyään nörtistyneet todella paljon samalla kuin naiset ovat käyttäneet saamaansa mahdollisuutta hyväkseen ja alkaneet kulkea nokka pystyssä perse keinuen. "Suhteeseen pitää panostaa paljon ja kiva tehdä toisen puolesta asioita". No tavallaan joo, mutta toihan on tietenkin aivan täyttä skeidaa.
Joskus tuntuu että joidenkin kumppanit on valittu suunnilleen paras kolmesta ehdokkaasta -menetelmällä. Arki onkin sitten mököttelyä ja pientä kiukuttelua. "Alussa oli huuma, mutta sitten tasoittui". No tavallaan joo, mutta tollakin harmittavan usein yritetään vaan perustella ja puolustella toimimatonta juttua.
Mä olen sitä mieltä että jos hömppätunteita ei pysty hallitsemaan ja kontrolloimaan, on se mielenhallinnan heikkoutta, ja on enimmäkseen vaan mielikuvituksen aikaansaamaa kuvitelmaa ympäristön luoman odotuksen toteuttamiseksi. Mutta monilla ihmisillä sellainen täysin päivänselvä tyhmyys on jotain aivan uskomattoman käsittämätöntä.
Tietenkinhän sitä on erilaisia viettejä, joita voi ja pitääkin tyydyttää, mutta kunhan aina järki voittaa tunteet.