Naisasiat

  • 7 462 328
  • 26 494

nevins

Jäsen
Vaikeinta on se kun hyvän ja huonon päivän ero on niin suuri. No joo ehkä foorumi on huono paikka etsiä vastauksia ja lähinnä sitä etsin jos jollain on vastaavia ollut että miten tilanne on ratkennut. Tällä hetkellä ollaan ajateltu tilanne niin että ei ole pois kummankaan elämästä jos vielä pari kuukautta katsotaan, että kääntyykö kurssi ja en tarkoita että asiat ratkeaa noin nopeasti, vaan että onko suunta edes parempaan päin.
Ei käynyt selväksi montako lasta ja minkä ikäisiä, mutta itsellä ollut parisuhteessa ongelmia(ei välttämättä samanlaisia) ja lapset pieniä. Perusasiat kuntoon eli aikuisille riittävä uni. Tämän mahdollistaminen esim nukkumalla eri huoneissa. Harrastukset molemmille tasa puolisesti. Puhumisen lisääminen ja tavallaan ettei ärsytä/ärsyynny, mutta ilmoittaa jotta tuo ei ole soveliasta niin parempi jatkaa joku toinen kerta. Nauraminen asioille, yhteistä tekemistä voi tehdä vaikka sen jälkeen, kun lapset nukkuu esim joululahjojen pakentointi kera viiniä, leffan katsominen jne. Itse huomasin jotta oletin liikaa kaikelta. Perusasiat on ne mistä on hyvä lähtee liikkeelle. 1,5 vuotta oli semmosta paskaa ettei huvittanut mikään mikä liitty parisuhteeseen. Nyt kun on otettu pikku steppejä eteenpäin niin huomaa sen toisen ihan eri tavalla.

En suosittele taukoa tai pois muuttoa, koska lapset kärsii siitäkin. Järkevät aikuiset ihmiset voi olla välillä vaikka sanomatta mitään muutaman viikon, kunhan arki rullaa.
 

hege

Jäsen
@Jarnan Rysty , meillä haasteisiin auttoi paljon käyminen erilaisilla avioliittoleireillä koska ne pakottivat avaamaan suun ja tuomaan niitä kipukohtia esille sekä pakotti toisen kuuntelemaan puolison viestiä ja kommentoimaan sitä mitä kuuli. Lisäksi siellä muitakin joilla samankaltaisia haasteita vertaistukena ja toisaalta oli sellaisia matalan kynnyksen juttuja verrattuna parisuhde-terapiaan.

Meillä tuntui yhtenä isona haasteena olevan juuri ajankäytön kanssa kun lapset olivat pieniä ja siihen liittyvissä odotuksissa mikä sitten heijastui moneen muuhunkin asiaan. Kuviteltiin, että kaikki asiat pitäisi edelleen tehdä pariskuntana ja helposti nähtiin paljon vaivaa lastenhoidon yms. järjestelyjen kanssa ja sitten kuitenkin toinen oli mukana jossain mikä ei niin paljoa kiinnostanut ja tahtomattaan tai tahallaan viestitti sitä ja näkemäänsä vaivaa toiselle puolisolle minkä seurauksena periaatteessa kiinnostava ja mukava asia muuttui helposti riitelyksi. Nykyisin on pyritty siihen, että se jota asia eninten kiinnostaa pyrkii osallistumaan ja toinen sitten ehkä on enemmän mahdollistajan roolissa (eli hoitaa lapset yms. jutut) ja toisaalta sitten kun molemmat osallistuu niin se kumman mukavuusvyöhykkeen ulkopuolelle mennään pyrkii olemaan tosissaan mukana ja nauttimaan siitä mihin kumppanin kanssa osallistuu. Meillä tämä on johtanut siihen, että yhteisiä juttuja on kyllä vähemmän mutta vastaavasti ne ovat nykyisin ”riidattomia” eli laatu korvannut määrän ja toisaalta molemmat päässeet tekemään omia juttua ilman että tarvitsee miettiä miten toinen viihtyy tai onko tämä toisesta kiinnostavaa ja saako tästä mitään itse irti.

Toinen meillä ollut iso haaste oli kompromissin haku eli kuviteltiin, että joka asiasta pitäisi löytyä kompromissi ja kun sitä haettiin niin ratkaisut monesti olivat epätyydyttäviä molemmille. Oli tärkeä oivaltaa, että joka asiasta ei tarvitse löytyä kompromissia vaan (ainakin pienempien juttujen suhteen) välillä on parempi valita suoraan joku vaihtoehto ja sen jota se ei niin tyydytä tulisi vaan hyväksyä se koska näin voi päästä tilanteeseen missä edes toinen sai sen mitä halusi ja vastavuoroisuuden periaatteella molemmat saa edes joskus jotain.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
...Terapiaa ehdotin ja aluksi sekin oli jyrkkä ei, sitten se meni niin että käy hänelle, jos kaikesta ei tarvitse puhua, mutta sanoin että luultavasti kaikki tulee väkisin ilmi jossain kohtaa terapiaa kuitenkin...
Täällähän se ratkaisun avain olisi, mutta teillä ei vielä olla valmiita tuohon riittävästi panostamaan. Sinänsä hienoa, että aiheesta on kuitenkin keskusteltu. Rohkeasti sanoisin, että mikäli haluatte tuon parisuhteen pelastaa, niin terapiaan tai vastaavaan täytyy mennä ja pikku hiljaa rohkeasti puhua kaikesta. Toisinaan myös ero on lopulta parempi vaihtoehto, en pysty sanomaan onko tässä tapauksessa.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
@Jarnan Rysty

Jos haluaa, että terapiasta on oikeasti apua, niin kyllä sinne pitäisi lähteä sillä asenteella, että rehellisesti ja pohjamutia myöten kertoa asiat niinkuin ne ovat ja mitä on tapahtunut, jne. Se mahdollistaa muutoksen, kun ymmärtää syyt ja seuraussuhteet ja on aidosti valmis tekemään töitä, jotta asiat muuttuvat. Terapia ei ole mikään pika-apu, työ jatkuu yleensä loppuelämän.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Erikoisia on parisuhteet. Vaimon kaverin piti olla vapaalla joulunpyhät, mutta hänen miehensä oli käskenyt eukon töihin. Kävivät äsken meillä kylässä ja tämä mies naureskeli miten "muija yritti olla vapaalla mutta käskin töihin tienaamaan". Kyseinen "muija" katseli jalkojaan nöyrästi ja totesi miten saa kuitenkin hyvät rahat kun yövuorot ja pyhäkorvaukset.

Kyseessä on varsin hyvännäköinen ja mukava nainen, mutta jokin näissä luolamiehissä ilmeisesti viehättää. Pitävät meitä snobeina, kun käydään muualla syömässä kuin amarillossa.

Oma vaimo sitten kysyi jälkikäteen mun mielipidettä asiasta. Totesin, että aivan järjetön kuvio mutta minkäs teet. Ei kävisi ikinä edes mielessä sanella vaimolle miten hänen tulisi lomat tai työnsä järjestää. Kunhan käy töissä niin riittää mulle.

Uskomatonta mihin kaikkeen ihminen alistuu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

nevins

Jäsen
@Jarnan Rysty Tiedän tuon, kun arki rullaa ja silti olet se jonka päälle kaikki kura kaadetaan. Pikkulapsi vaihe vaatii niin paljon kaikilta. Onneksi(ikävä kyllä) se menee melko nopeasti ohi. Kärsivällisyyttä sekä järkeä monessa muodossa. Sopikaa vaikka, jos hermo menee niin toinen menee vaikka makkariin ja ovi kiinni. Lisäksi se jotta toisesta pahan puhuminen kannattaa lopettaa yhteisellä sopimuksella alkuunsa.

Tsemppiä ja hermoja. Luovuttaminen ei kannata ilman kunnon yrittämistä.
 

teppana

Jäsen
Erikoisia on parisuhteet. Vaimon kaverin piti olla vapaalla joulunpyhät, mutta hänen miehensä oli käskenyt eukon töihin. Kävivät äsken meillä kylässä ja tämä mies naureskeli miten "muija yritti olla vapaalla mutta käskin töihin tienaamaan". Kyseinen "muija" katseli jalkojaan nöyrästi ja totesi miten saa kuitenkin hyvät rahat kun yövuorot ja pyhäkorvaukset.

Kyseessä on varsin hyvännäköinen ja mukava nainen, mutta jokin näissä luolamiehissä ilmeisesti viehättää. Pitävät meitä snobeina, kun käydään muualla syömässä kuin amarillossa.

Oma vaimo sitten kysyi jälkikäteen mun mielipidettä asiasta. Totesin, että aivan järjetön kuvio mutta minkäs teet. Ei kävisi ikinä edes mielessä sanella vaimolle miten hänen tulisi lomat tai työnsä järjestää. Kunhan käy töissä niin riittää mulle.

Uskomatonta mihin kaikkeen ihminen alistuu.

En tosiaan tiedä oliko tuossa kyse vain huonosta huumorista vai aidosti alistavasta tilanteesta. Mutta tuollaisia parisuhteita on tosiaan olemassa ja aika paljonkin. Sanomattakin on selvää, että ketään ei saa pakottaa vastoin tahtoaan esim. töihin. Tuossa sinun kertomassa tapauksessa on miehellä sen verran vetelä selkäranka että en haluaisi kaveria olla. Nuo sanavalinnat vielä hiertää päälle. Itse kutsun puolisoani ensisijaisesti nimellä. Jossain tapauksissa käytän joko avovaimo tai puoliso nimitystä. Hän ei ole akka, pimu, eukko tjms. Oletan myös että hän kutsuu minua joko nimeltä tai puoliso/mies (ei kuulemma käytä avomies nimitystä, lienee vinkki meikälle).
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Nuo sanavalinnat vielä hiertää päälle. Itse kutsun puolisoani ensisijaisesti nimellä. Jossain tapauksissa käytän joko avovaimo tai puoliso nimitystä. Hän ei ole akka, pimu, eukko tjms. Oletan myös että hän kutsuu minua joko nimeltä tai puoliso/mies (ei kuulemma käytä avomies nimitystä, lienee vinkki meikälle).

Mutta tässä ei puhutaan sinun parisuhteestasi. Jos muija-nimitys on tälle naiselle ihan OK niin eipä siinä mitään vikaa ole, kohtalaisen neutraali nimitys tuo on mielestäni muutenkin. Vähän junttimainen, mutta neutraali.
 

teppana

Jäsen
Mutta tässä ei puhutaan sinun parisuhteestasi. Jos muija-nimitys on tälle naiselle ihan OK niin eipä siinä mitään vikaa ole, kohtalaisen neutraali nimitys tuo on mielestäni muutenkin. Vähän junttimainen, mutta neutraali.

Aivan soppeli se tosiaan on, jos kyseessä on tasavertainen konteksti. "Pistin muijan jouluksi töihin" ei ole missään kontekstissa kunnioittava nimitys.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Aivan soppeli se tosiaan on, jos kyseessä on tasavertainen konteksti. "Pistin muijan jouluksi töihin" ei ole missään kontekstissa kunnioittava nimitys.

Ei olekaan, ja kuten itsekin ounastelit niin juuri tuon koko lauseen vuoksi kuulostaa omaan korvaanikin vähän huonolta huumorilta.

Itse olen avopuolisoista käyttänyt nimityksiä kuten naikkonen, muija, tyttöystävä silloin kun puhun ihmisen kanssa joka ei välttämättä tätä daamia oikein tunne. Se on jotenkin helpompi sanoa, eikä siinä ole mitään sovinistista shittiä taustalla. Yhteisille tutuille ehdottomasti sitten nimellä.
 

teppana

Jäsen
Ei olekaan, ja kuten itsekin ounastelit niin juuri tuon koko lauseen vuoksi kuulostaa omaan korvaanikin vähän huonolta huumorilta.

Itse olen avopuolisoista käyttänyt nimityksiä kuten naikkonen, muija, tyttöystävä silloin kun puhun ihmisen kanssa joka ei välttämättä tätä daamia oikein tunne. Se on jotenkin helpompi sanoa, eikä siinä ole mitään sovinistista shittiä taustalla. Yhteisille tutuille ehdottomasti sitten nimellä.

Joo, siis onhan tuota itsekin varmasti käyttänyt joskus erilaisia nimityksiä. Enemmän se oli tosiaan tuo konteksti mikä särähti.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
En tosiaan tiedä oliko tuossa kyse vain huonosta huumorista vai aidosti alistavasta tilanteesta. Mutta tuollaisia parisuhteita on tosiaan olemassa ja aika paljonkin. Sanomattakin on selvää, että ketään ei saa pakottaa vastoin tahtoaan esim. töihin. Tuossa sinun kertomassa tapauksessa on miehellä sen verran vetelä selkäranka että en haluaisi kaveria olla. Nuo sanavalinnat vielä hiertää päälle. Itse kutsun puolisoani ensisijaisesti nimellä. Jossain tapauksissa käytän joko avovaimo tai puoliso nimitystä. Hän ei ole akka, pimu, eukko tjms. Oletan myös että hän kutsuu minua joko nimeltä tai puoliso/mies (ei kuulemma käytä avomies nimitystä, lienee vinkki meikälle).

Kyllä tuosta on huumori kaukana, vaikka sen ympärille asian verhoaisikin.

Kyseessä on vaimoni pitkäikäinen kaveri, jota nähdään tätä nykyä pari kertaa vuodessa. Ennen olivat tiiviisti tekemisissä, mutta tämän puolison myötä on näkemiset vähentyneet paljon.

Asia ei oikeastaan mulle edes kuulu, jos haluaa alistua tuollaiseen niin siinäpähän alistuu. Se on jännä seurata miten fiksu normaali ihminen alistuu totaalisesti toisen tahdon alle. Toki, jos olisi merkkejä fyysisestä väkivallasta, niin yrittäisin puuttua tai auttaa. Mutta ei ole mitään hajua onko sitä ja tuollaiseen henkiseen alistamiseen on niin vaikea ulkopuolisena puuttua.

Tuli tuossa oman puolison kanssa puhuttua, että aika perkeleen hyvin meillä on asiat. Vaikka toisinaan tulee otettua yhteen ja toisen naama vituttaa, niin meillä on kuitenkin tasa-arvoinen suhde, jossa kumpikin saa olla mitä on.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuosta ”pistin muijan jouluksi töihin” tulee mieleen Simo Salmisen Rotestilaulun pohdinta ”Ja hyvä olis saada muijallekin töitä. Ittestä ei oo niin väliä juu”.

No huumorille on sopivassa tilanteessa paikkansa, mutta tässäkin oli jostain muusta kyse. Jotkut ihmiset eivät ymmärrä, kuinka ärsyttävää ja kiusallista muiden on kuunnella, kun toinen kyykyttää tai haukkuu puolisoaan kaikin tavoin muiden edessä. Noita alistajia on molemmissa sukupuolissa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Erikoisia on parisuhteet. Vaimon kaverin piti olla vapaalla joulunpyhät, mutta hänen miehensä oli käskenyt eukon töihin. Kävivät äsken meillä kylässä ja tämä mies naureskeli miten "muija yritti olla vapaalla mutta käskin töihin tienaamaan". Kyseinen "muija" katseli jalkojaan nöyrästi ja totesi miten saa kuitenkin hyvät rahat kun yövuorot ja pyhäkorvaukset.

Kyseessä on varsin hyvännäköinen ja mukava nainen, mutta jokin näissä luolamiehissä ilmeisesti viehättää. Pitävät meitä snobeina, kun käydään muualla syömässä kuin amarillossa.

Oma vaimo sitten kysyi jälkikäteen mun mielipidettä asiasta. Totesin, että aivan järjetön kuvio mutta minkäs teet. Ei kävisi ikinä edes mielessä sanella vaimolle miten hänen tulisi lomat tai työnsä järjestää. Kunhan käy töissä niin riittää mulle.

Uskomatonta mihin kaikkeen ihminen alistuu.
Kyseinen luolamies pitää itseään varmasti Jumalan lahjana kaikille naisille. Oksettavan kuuloinen persoona.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kyseinen luolamies pitää itseään varmasti Jumalan lahjana kaikille naisille. Oksettavan kuuloinen persoona.

Erikoinen veijari kieltämättä. Käytiin jokunen vuosi sitten heidän kanssa syömässä, mutta allekirjoittaneen ehdottama italialainen ravintola oli liian hieno paikka. Ihan perus ravintola, mutta kun se ei ollut amarillo (jonne lopulta päädyttiin) niin sen täytyy olla kallis ja hieno paikka.

Mulle on se ja sama miten jengi jossain mäkkärissä tai pizzeriassa käyttäytyy, mutta kun mennään ravintolaan, niin olisi hienoa että se pipo jätettäisiin naulakkoon ja muutenkin osattaisiin perus kiitokset etc. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta heidän kanssaan ravintolassa.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Mun silmään tämä keissi alkaa vaikuttamaan enemmän ja enemmän siltä, että @Knox ei pidä tästä "luolamiehestä" ja Knoxin nainen varmaankin heittää myös vettä kiukaalle. Naiset usein ovat ylisuojelevaisia parhaita kavereitaan kohtaan, ja huonoja puolia etsitään täikamman kanssa. Eli Knox katsoo tätä tyyppiä alaspäin koska hänellä ei ole käytöstavat ja etiketit hallussa, ja tuollainen junttius tässä miehessä hiertää.

Alkuperäinen pihvihän oli se että hän pakottaa puolisonsa duuniin, ja alistaa häntä muutenkin ja kyseinen nainen vaan suostuu kaikkeen. Voisiko totuus olla että ovat keskustelleet tästä pyhänä duuniin menemisestä ihan asiallisesti keskenään, ja mies on sanonut ettei ole mitään kummallista ohjelmaa meillä joten kannattaa ne pyhälisät käydä nappaamassa kotiin. Sitten sosiaalisesti kömpelönä kaverina on heittänyt teille tuollaista sovinistista vitsiä aiheesta, joka kuitenkin on tälle luolamiehen naiselle ihan OK ja saattaa jopa tykätä tuollaisista läpistä. Tykkäähän se tuosta miehestä muutenkin.

Eli kaksi eri maailmaa kohtaa, mutta ketään ei lopulta ole alistettu vaan olette tulkinneet signaalit väärin.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mun silmään tämä keissi alkaa vaikuttamaan enemmän ja enemmän siltä, että @Knox ei pidä tästä "luolamiehestä" ja Knoxin nainen varmaankin heittää myös vettä kiukaalle. Naiset usein on ylisuojelevaisia parhaita kavereitaan kohtaan, ja huonoja puolia etsitään täikamman kanssa. Eli Knox katsoo tätä tyyppiä alaspäin koska hänellä ei ole käytöstavat ja etiketit hallussa, ja tuollainen junttius tässä miehessä hiertää.

Alkuperäinen pihvihän oli se että hän pakottaa puolisonsa duuniin, ja alistaa häntä muutenkin ja kyseinen nainen vaan suostuu kaikkeen. Voisiko totuus olla että ovat keskustelleet tästä pyhänä duuniin menemisestä ihan asiallisesti keskenään, ja mies on sanonut ettei ole mitään kummallista ohjelmaa meillä joten kannattaa ne pyhälisät käydä nappaamassa kotiin. Sitten sosiaalisesti kömpelönä kaverina on heittänyt teille tuollaista sovinistista vitsiä aiheesta, joka kuitenkin on tälle luolamiehen naiselle ihan OK ja saattaa jopa tykätä tuollaisista läpistä. Tykkäähän se tuosta miehestä muutenkin.

Eli kaksi eri maailmaa kohtaa, mutta ketään ei lopulta ole alistettu vaan olette tulkinneet signaalit väärin.
Kyllä sä nyt vaan oot lukenut ja tulkinnut kirjoitukset ihan miten sattuu.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Erikoinen veijari kieltämättä. Käytiin jokunen vuosi sitten heidän kanssa syömässä, mutta allekirjoittaneen ehdottama italialainen ravintola oli liian hieno paikka. Ihan perus ravintola, mutta kun se ei ollut amarillo (jonne lopulta päädyttiin) niin sen täytyy olla kallis ja hieno paikka.

Mulle on se ja sama miten jengi jossain mäkkärissä tai pizzeriassa käyttäytyy, mutta kun mennään ravintolaan, niin olisi hienoa että se pipo jätettäisiin naulakkoon ja muutenkin osattaisiin perus kiitokset etc. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta heidän kanssaan ravintolassa.

Aika saletisti päivittäin peliautomaatella aikaa (mahdollisesti työ-) tappava veijari. Osuiko?

Tämä ketju on kyllä keskimäärin surullista luettavaa, ja valitettavasti taitaa olla niin, että miesten ja naisten maailmat erkanevat toisistaan tasaista kyytiä.
Tulevaisuudessa me tulemme tarvitsemaan tekoälyä parinmuodostuksessa. Siis ihan jotain muuta kuin Tinderiä. Sitten tarvitaan valmennusta, vähän personal trainer-tyyppistä sen parisuhteen siipien vahvistamiseen.

Tähän me mennään. Ainakin tuon tekoälyn osalta.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Mun silmään tämä keissi alkaa vaikuttamaan enemmän ja enemmän siltä, että @Knox ei pidä tästä "luolamiehestä" ja Knoxin nainen varmaankin heittää myös vettä kiukaalle. Naiset usein ovat ylisuojelevaisia parhaita kavereitaan kohtaan, ja huonoja puolia etsitään täikamman kanssa. Eli Knox katsoo tätä tyyppiä alaspäin koska hänellä ei ole käytöstavat ja etiketit hallussa, ja tuollainen junttius tässä miehessä hiertää.

Olet väärässä. Mulla ei ole mitään tätä kyseistä kaveria vastaan. Ei meistä toki ystäviä voisi tulla, mutta kyllä me keskenämme pärjätään.

Oma puolisoni ei heitä löylyä asiasta ollenkaan. Nyt oli ensimmäinen kerta kun kysyi että huomasinko ja mitä mieltä olin.

Eikä kyse ole mistään alaspäin katsomisesta. Arvostan hyviä käytöstapoja. Mulle ne kertoo ihmisestä paljon. Eikä tarvitse Downton Abbey tyylisesti osata kaikkia etikettejä, mutta sanotaan kiitos, kohdellaan tarjoilijaa kunnioittavasti ja otetaan pipo sekä takki vittuun ennenkuin istutaan pöytään.

Alkuperäinen pihvihän oli se että hän pakottaa puolisonsa duuniin, ja alistaa häntä muutenkin ja kyseinen nainen vaan suostuu kaikkeen. Voisiko totuus olla että ovat keskustelleet tästä pyhänä duuniin menemisestä ihan asiallisesti keskenään, ja mies on sanonut ettei ole mitään kummallista ohjelmaa meillä joten kannattaa ne pyhälisät käydä nappaamassa kotiin. Sitten sosiaalisesti kömpelönä kaverina on heittänyt teille tuollaista sovinistista vitsiä aiheesta, joka kuitenkin on tälle luolamiehen naiselle ihan OK ja saattaa jopa tykätä tuollaisista läpistä. Tykkäähän se tuosta miehestä muutenkin.

No, minä kuitenkin tunnen tämän kaverin edes jotenkin, joten osaan meistä paremmin sanoa oliko hän tosissaan vai ei. Kyllä meikäkin heittää monesti huonoja ja yliampuvia juttuja, mutta pidän myös huolen siitä, että kaikille tulee selväksi se että vitsailen. Muuten olisin koko jutun ohittanut paskana läppänä, mutta tämän naisen reaktio oli niin vaivaantunut. Näytti siltä että se paska läppä osui ja upposi.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Jotkut ihmiset eivät ymmärrä, kuinka ärsyttävää ja kiusallista muiden on kuunnella, kun toinen kyykyttää tai haukkuu puolisoaan kaikin tavoin muiden edessä.

Tämä erityisesti, mutta myös seläntakana jatkuvasti toistuva tylytys on raskasta kuunneltavaa.

Muutoin mukavassa työpaikkassani, ja aikalailla kaikissa edellisissäkin, on saanut ajoittain kuunnella todella karuakin puhetta kollegojen osalta puolisoistaan. Osittain heitetään näitä "meiän Vesa ei taaskaan osannut sitä ja tätä"-juttuja ns. vitsin varjolla, mutta osalla suhtautuminen puolisoonsa on toistuvan alentavaa ja jopa vihamielistä. Töissä sitten ilmeisesti päästellään höyryjä, kun on varmuus, että jutut eivät kantaudu vastapuolen korviin.

Hesarissa oli vähän aikaa sitten ihan hyvä juttu, joka sivusi osin tätä aihetta:

HS.fi Ilkeä puhetapa on luikerrellut parisuhteisiin, sanoo parisuhdekouluttaja: ”Harmaannuttaa paljon pariskunnan välejä ja ilmapiiriä”

Minusta ei saa misogyyniä tekemälläkään, mutta tuohon edellä mainittuun touhuun lähteneistä on omassa, ei niin läheisessä, kokemuspiirissäni 95% naisia. :/

Ehkä olen toisaalta osannut valita omat ystäväni oikein, koska siinä porukassa, olivat miehiä tai naisia, en ole oikeastaan koskaan kuullut keneltäkään puolisoaan vähättelevää puhetta.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Aika saletisti päivittäin peliautomaatella aikaa (mahdollisesti työ-) tappava veijari. Osuiko?

En osaa tähän sanoa, en tunne miestä niin hyvin. Töissä kuitenkin on. Me siis nykyään nähdään pari kertaa vuodessa ja mun puolesta ne vähäisetkin kerrat voisi skipata. Mutta yhtälailla voin vaimoni puolesta "uhrautua" nämä kerrat, koska ei nämä näkemiset mitenkään vastenmielisiä ole.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
No, minä kuitenkin tunnen tämän kaverin edes jotenkin, joten osaan meistä paremmin sanoa oliko hän tosissaan vai ei. Kyllä meikäkin heittää monesti huonoja ja yliampuvia juttuja, mutta pidän myös huolen siitä, että kaikille tulee selväksi se että vitsailen. Muuten olisin koko jutun ohittanut paskana läppänä, mutta tämän naisen reaktio oli niin vaivaantunut. Näytti siltä että se paska läppä osui ja upposi.

Osaat varmasti minua paremmin asiaa arvioida, mutta ihmisiä on vaikea tulkita. Ja kun sinäkään et tätä tyyppiä ilmeisesti kovin hyvin tunne niin läpät voi mennä viuhuen ohi. Ehkä nainen oli vaivautunut koska kyseessä oli niin paska läppä, ja tiesi että teidän huumori ei oikein taivu tuollaiseen, mutta ei se välttämättä tarkoita että hän alistaisi kyseistä naista tai ettäkö hän olisi ollut tosissaan juttujensa kanssa.

Yllättävän usein tuollaiset akka keittiöön-äijät on melko lapasia kun kaverit on lähtenyt.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Yllättävän usein tuollaiset akka keittiöön-äijät on melko lapasia kun kaverit on lähtenyt.
Yllättävän usein tuollaisilla tyypeillä on paljon myös miespuolisia perskärpäsiä, jotka ilmeisesti haluaisivat itsekin olla yhtä ”äijiä”

Tai ainakin itse tunnen 1-2 tällaista tapausta
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Yllättävän usein tuollaiset akka keittiöön-äijät on melko lapasia kun kaverit on lähtenyt.
Oli tai ei, niin yhtä rumaa on tuommoista kommentoida kumppanistaan, oli tämä kuulolla tai ei. Ja kyllä kohteen reaktiosta voi päätellä 9 krt 10:stä oliko kyse hyväntahtoisesta läpästä vai pienestä henkisestä sivalluksesta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös