Naisasiat

  • 7 487 334
  • 26 542

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Joo, itse olen sen verran monta kertaa tapaillut mustasukkaista naista että ihan suoraan suosittelen ettet ota mitään yhteyttä enää. Ei siitä tule mitään jos kerran on päässyt kylvämään epävarmuuden siemenen niin toinen epäilee ja pelkää koko ajan. Ei tuollaisen kanssa olosta vaan tule mitään, kun oma vapaus menee ihan täysin.

Paska säkä, mutta minkäs teet. Vahinkoja sattuu.

Tähän kommentoin sen verran, että mustasukkainen nainen on kyllä aikalailla eri asia kuin nainen, joka vetää herneet nekkuun siitä, että kumppanilla on aktiivinen profiili Tinderissä. Toki saman asian eri asteista kysymys, mutta nyt kerrottuun tilanteeseen pidän jonkin sortin mustasukkaisuutta ihan ymmärrettävänä. Reaktio on toki ollut vahva, ehkä yliampuvakin, mutta kerrotut taustat huomioiden pidän sitäkin ymmärrettävänä.

On toki mahdollista, että tässä palstakollegamme on väistänyt luodin, mutta en nyt aivan yksioikoisesti asioita enempää tuntematta lähtisi tuota pitämään ainoana vaihtoehtona. Toki kunkin on itse tehtävä ratkaisunsa ja päätöksensä, tekeekö vielä jotain vai ei. Jonkinmoinen asioiden loppuselvittely voisi joka tapauksessa olla hyvä käydä, vaikka se ei enää suhdetta pelastaisikaan. Mistäs sen tietää, jos king of the jungle joskus päätyy suhteeseen tuon nykyisen jo exän kaverin tai tutun kanssa. Silloin ei ole hyvä juttu, jos tuon naisen ensireaktio on tämä tarina Tinderistä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyviä näkökulmia on tullut tähän king of the junglen ongelmaan.

Väittäisin, että jos nainen on kiinnostunut tosissaan sinusta, niin varmaan hän haluaa suurimman kiukun laannuttua edes kuulla selityksesi. Jos tämä kariutuu ensimmäiseen (?) mokaan niin aika heikoissa kantimissa olisi suhde alkujaankin ollut.
 

12961

Jäsen
Nythän sää tempun teit. En halua lyödä lyötyä, mutta jos Tinderiä käyttää ja sieltä jonkun sellaisen löytää johon haluaa oikeasti panostaa, niin tottakai pitäisi tuossa ajassa tajuta vähintään piilottaa itsensä tarjottimelta, jos ei poistaa koko tunnusta.

Tai ainakin pitäisi tajuta käyttää maksullista versiota, jossa profiilia näytetään vain niille joista olet tykännyt. Eikö se ollut vielä niin, että Tinder näyttää yhteiset facebook-kaveritkin ja voi sillä perusteella swipata vasuriin? Tällainen oli tuo varattujen versio ainakin joskus, hyvin väisti kaverinkaverit ja naisen tutut.

Tinderissä on helvetisti varattua porukkaa, joilla ei ole tarkoitustakaan tavata matchejaan, ainoastaan vähän mittailla tämänhetkistä markkina-arvoaan. Esilläoloa tinderissä voisi minusta verrata baarissa flirttailuun.

Ei vaan, kyllähän tuo aikamoista ylireagointia on naiseltakin, ainakin kaikkien yhteydenottokanavien blokkaaminen. Jos todellista tinderin käyttöä ei tosiaan ollut, niin minä törmäisin naisen oven taakse ihmettelemään, miten kyseinen yhteydenottotapa blokataan. Jos en saisi mahdollisuutta selittää, niin antaisin koko homman olla.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaikenlisäksi eikös se oma profiili jää Tinderiin pyörimään, vaikka sen sovelluksen esimerkiksi poistaisi omasta kännykästä. Luulisi, että näin on varmaan käynyt monelle, joille tietotekniikka ei ole vahvuus.
 

teppana

Jäsen
Antaa tilanteen vain rauhoittua. Ei voimakkaasti reagoivat ihmiset ole automaattisesti mitään roskiskamaa. Omat haasteensa siinä varmasti on rakentaa elämää ihmisen kanssa joka menee nollasta sataan sekunnissa. Mutta kaikilla meillä on omat kiemuramme.

Tuo kirje kuulostaa aika hyvältä idealta. Anteeksipyyntöä ei kannata vesittää runoilulla vaikka se tuntuisi kirjoittaessa hyvältä. Parhaiten viesti yleensä menee perille kun suoraan ja rehdisti pahoittelee ja kertoo yksinkertaisesti tilanteen taustat. Jos kyseessä on aito unohdus sen pitäisi normaalissa kanssakäymisessä olla ok. Jos kyseinen unohdus on liian suuri pala naiselle niin siinä tapauksessa ei suhde varmaan olisi koskaan edennytkään pitkälle.

Itse en Tinderissä ole koskaan ollut, mutta mielikuvat siitä ovat sellaiset että en pitäisi hyvänä jos oma puoliso siellä olisi. Mutta voihan se olla jollekin vain markkina-arvon mittailua.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaikenlisäksi eikös se oma profiili jää Tinderiin pyörimään, vaikka sen sovelluksen esimerkiksi poistaisi omasta kännykästä. Luulisi, että näin on varmaan käynyt monelle, joille tietotekniikka ei ole vahvuus.
On siellä mahdollisuus myös itsensä piilottamiseen sekä tunnuksen poistamiseen. Sovelluksen poistolla et piilota mitäön muuta kuin oman tinderin käyttömahdollisuutesi kyseisellä laitteella.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On siellä mahdollisuus myös itsensä piilottamiseen sekä tunnuksen poistamiseen. Sovelluksen poistolla et piilota mitäön muuta kuin oman tinderin käyttömahdollisuutesi kyseisellä laitteella.
Juuri näin. Eli varmasti Tinderissä pyörii monen miehen/naisen profiili heidän tietämätttään.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Joo-o nyt tuli vedettyä vituiksi tai aivan vältettävissä ollut asia olisi ollut.

Tapaillut tässä yhtä neitoa kolmisen kuukautta ja hyvin on mennyt. Omat ja toisen tunteet kasvaneet tasaista tahtia.
No tänään sitten kilahti paska tuulettimeen aivan huolella.
Tuli aamulla pari viestiä Whatsappissa kun vielä nukuin, että "Sä ootkin aika tekopyhä ihminen. Väität että oot kiinnostunut ja haluat olla mun kanssa ja sitten sulla on Tinder käytössä. Kiitos ja heippa hei! Oon kokenut jo ihan tarpeeksi valehtelevia ihmisiä elämässäni"

Meikäläinen oli sitten tosiaan unohtanut kokonaan, että mullahan oli Tinder edelleen aktiivisena. En sitä kertaakaan ollut käyttänyt, kun ollaan tapailtu mutta enpä edes jotenkin tajunnut, että tosiaan siellähän mulla se profiili loistaa kaikelle kansalle.

No, nainen oli tehnyt tästä hyvinkin nopeat johtopäätökset ja kun yritin asiaa selvitellä niin nopeasti tuli huomattua, että kaikki kanavat oli laitettu meikäläiseltä blokkiin. Siis jopa puhelut.

Neidon aiempi suhde oli kuulemma päättynyt siihen, kun ukkonsa oli juossut milloin missäkin ja kyllä mä tuon reaktion ymmärrän, raju se silti on.
ja en sitä tiedä miten tuolta Tinderistä meikäläinen löytyi, mutta ehkä joku tämän kaveri sieltä sattui bongaamaan tutun naaman, kun meikäläistä kuitenkin niille mainostanut yms.

Mä en oikeasti tiedä mitä vittua mä teen. En ole valmis luovuttamaan, mutta jotenkin tuntuu creepyltä mennä toisen ovelle "kerjäämään". Ja ihan eri asia uskooko tuo edes minua, mutta en silti halua että tälläiseen väärinkäsitykseen tämä loppuu.
Ei kun annat hyvä mies olla. Vastaavia tapauksia riittää, että ylireagoi tuollaisella vauhdilla niin voimakkaasti, että suljetaan kaikkiin kanaviin. Kertoo ihmisestä paljon, jos ei anna toiselle edes mahdollisuutta selittää asioita. Joko hänelle on jäänyt kovat traumat aiemmasta suhteesta, tai on muuten vaan täysin epäkypsä luottamaan ihmissuhteisiin ja kaikki miehet on ns perseestä. Vastaavia ylireagointeja tulisi tapahtumaan satavarmasti. Next.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Maria,

sinä upea nainen. Sinä sitoudut projektiin, joka ei ole helppo meille kummallekaan, muttei varsinkaan sinulle. Me teemme sen järkisyistä. Mutta minä olen mukana sataprosenttisesti. Minä olen tukenasi aina. Jokaisena hetkenä.

Se toteutuu. Vihdoinkin.

Theodor (nimi ehkä muutettu),

Mitä helvettiä sinä täällä nyt noin suurieleisesti kailotat? Mehän ollaan vaan jumalauta Jokeri-peliä menossa katsomaan, joo perseestähän se tulee olemaan, minulle varsinkin koska olen varsin älykäs ihminen, mutta ei tässä nyt minulle mitään paraatia ja omaa liputuspäivää tarvitse sen takia alkaa järjestämään. Ja järkisyyt, en nyt tiiä, saatiin joo ne ilmaisliput että onhan ne tavallaan hyvä käyttää pois. Mutta rajota nyt vähän tota teatraalisuuttasi!

Ystävällisin terveisin,

Maria (nimi ehkä muutettu)
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Tulihan sitten itsellekin asiaa tänne. 12 vuotta tuli yhteistä taivalta, kunnes tiet erkanee. Perse. Kamalaa kun tunteet kuolevat. Vaikka minä päätöksen tein, niin silti aivan romuna.
 

teppana

Jäsen
Tulihan sitten itsellekin asiaa tänne. 12 vuotta tuli yhteistä taivalta, kunnes tiet erkanee. Perse. Kamalaa kun tunteet kuolevat. Vaikka minä päätöksen tein, niin silti aivan romuna.

Pysäyttäviä hetkiä. Oma isäni erosi 17 vuoden avioliitosta ja reilun vuoden ajan en ollut varma tuleeko siitä miehestä enää entisensä. Silminnähden raskasta oli ero käsitellä. Erosta on nyt aikaa reilut 13 vuotta ja isä on yli kymmenen vuoden ajan ollut elämänsä onnellisimmassa parisuhteessa. Sure vain rauhassa, mutta muista että uuteen onneen on mahdollisuus.
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
@teppana kyllähän tää on pysäyttävää. Jännä kuinka voi käydä läpi aika lyhyessä ajassa varsin mittavan tunneskaalan. Duunistakaan tahdo tulla mitään.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
@king of the jungle Kolme kuukautta on lopulta aika lyhyt aika. Minusta on ylipäänsä ylireagointia odottaa, että noin lyhyen tuntemisen jälkeen pitäisi olla kaikki kontaktit jäissä ja puhelin tehdasasetuksilla. Vasta sitten, kun sovitaan seurustelusta, on kohtuullista odottaa tindereiden sun muiden poistamista. Ilmeisesti asia ei kuitenkaan ole noussut esille, kun et ole em. sovellusta poistanut.

Lasken inhimilliseksi erehdykseksi, että unohtaa poistaa profiilinsa. Jos tämä ei mietintäajan jälkeenkään avaudu kumppaniehdokkaallesi, on selvää, että hänellä on vakavia luottamusongelmia, jotka eivät johdu sinusta ja joita et voi koskaan ratkaista hänen puolestaan. Miten ihmeessä hän voisi luottaa sinuun arkielämässä, jos joku sovelluksen olemassaolo saa olettamaan pettämistä? Maailma on täynnä miehiä ja naisia, joihin ollaan yhteydessä ilman romanttisia aikeita. Luottamusta joko on tai ei ole, kuten eräätkin poliitikot ovat viime aikoina toistelleet.

Itselläni on muuten edelleen em. sovellus puhelimessa, vaikka seurustelu on jatkunut kolmatta vuotta. Käyn siellä toisinaan naureskelemassa aiemmille keskusteluille ja kuikuilemassa jotain vanhoja matcheja. Kortin tosin olen piilottanut aikaa sitten, ettei synny vääriä vaikutelmia.
 

teppana

Jäsen
@teppana kyllähän tää on pysäyttävää. Jännä kuinka voi käydä läpi aika lyhyessä ajassa varsin mittavan tunneskaalan. Duunistakaan tahdo tulla mitään.

Nämä on niitä hetkiä, jolloin on ihan ok ottaa sitä henkilökohtaista saikkua vaikka päivä tai pari. Jossain vaiheessa se arjen kanssa toimiminen pitää onnistua, mutta jos työt antaa periksi niin ota vaikka päivä vapaata. Ehdotukseni on, että painelet ihan yksinkertaiselle kävelylle koko päiväksi. Ei musiikkia tai puhelinta mukaan. Annat pään ja ajatuksien tuulettua ja kävelet vain useamman tunnin ajan. Omalla kohdalla rankkoja tilanteita käsitellessä pitkät kävelyt on olleet toimivia. Sen lisäksi saatat saada luonnonvaloa muutaman tunnin, kun muuten on tähän aikaan niin pimeä.

Jaksamisia sinne!
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Tulihan sitten itsellekin asiaa tänne. 12 vuotta tuli yhteistä taivalta, kunnes tiet erkanee. Perse. Kamalaa kun tunteet kuolevat. Vaikka minä päätöksen tein, niin silti aivan romuna.

Vanha viidakon sanontahan menee jotenkin niin, että helpot päätökset vaikeuttavat elämää - ja vaikeat päätökset helpottavat elämää. Tällä hetkellä sinulla on aivan varmasti huono olo, mutta kyllä se ajan kanssa paranee. Huonossa - tai tunteettomassa - suhteessa roikkuminen olisi ollut se helppo päätös.

Voimia sinne ja kyllä se siitä. Godspeed!
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Maria,

sinä upea nainen. Sinä sitoudut projektiin, joka ei ole helppo meille kummallekaan, muttei varsinkaan sinulle. Me teemme sen järkisyistä. Mutta minä olen mukana sataprosenttisesti. Minä olen tukenasi aina. Jokaisena hetkenä.

Se toteutuu. Vihdoinkin.
Itte Iso Vaaleeko se siälä taas riiaa Joosefin mujjjaaa?! Nyt vittu oikeesti, se on varattu!

Ai saatana, tulikohan ny arvuteltua nimmarin henkilöllisyyttä.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@king of the jungle
Luottamusta joko on tai ei ole, kuten eräätkin poliitikot ovat viime aikoina toistelleet.

Tässä hommassahan on taas kyse kommunikaatio-ongelmasta ja lähinnä tämän neidon puolella. Se, että Tinder-profiilia ei olisi saanut olla on jäänyt kommunikoimatta ja sitten siitä seurannut mielipaha on johtanut reaktioon, jossa on päättänyt olla alkuunkaan kommunikoimatta yhtään mitään, vaan vetänyt viestimet blokkiin.

Itse en kumminkaan kehottaisi antamaan asian olla, vaan pyrkimään jollain tavalla kiertämään blokin, pahoittelemaan tuota itse asiaa, kun kerran se ei ollut tahallista, mutta sitten nostamaan tapetille tämän kommunikaation. Että jos antaa vaan olla, niin silloin tulee kuva, ettei välitä, etteikä kiinnosta. Mutta kun on näyttänyt, että siitä ei ole kyse, niin sitten voi ainakin hyvillä mielin unohtaa koko ihmisen, jos sieltä ei ala tulla rakentavia tapoja saada juttu takaisin raiteilleen.
 

444

Jäsen
Tulihan sitten itsellekin asiaa tänne. 12 vuotta tuli yhteistä taivalta, kunnes tiet erkanee. Perse. Kamalaa kun tunteet kuolevat. Vaikka minä päätöksen tein, niin silti aivan romuna.
Äärimmäisen perse tilanne. Itselläni on erosta aikaa pari vuotta, jolloin 11 vuoden yhteiselo päättyi. Kun tilanne ns. ”realisoitui tulostaululle”, niin kyllä siinä muutaman viikon ajan tuli käytyä tunneskaala aikalailla kokonaisuudessaan läpi. Siinä ajassa on ehtinyt hyvin pitkälle synkronoida elämät yhteen ja tottunut tietynlaiseen tekemisen malliin. Sen jälkeen alkaa asioiden rakentaminen uudestaan. Nuo muutama viikko oli se kaikista pahin aika, jonka jälkeen oli jo mahdollista nukkua ajattelematta asiaa.

Vaikka tällaisen asian toteaminen tähän väliin on helvetin banaalia, niin totean silti: Tämä ei ole elämäsi loppu, vaan jonkin uuden, vielä kauniimman asian alku. Anna itsellesi aikaa surra ja koota ajatuksiasi. Ole itsellesi armollinen. Älä etsi syyllisiä vaan yritä ymmärtää syitä. Aika on julma, mutta se on lopulta ainoa, mikä tässä vaiheessa parantaa. Paskaa ei kannata hautoa omassa mielessään, vaan yrittää puhua, puhua, puhua ja puhua ystävien kanssa. Itselleni toimi parhaiten se, että löysin keskusteluyhteyden sellaisesta paikasta, josta en sitä olisi osannut edes etsiä; tuttavista, joiden kanssa en ollut hirveästi aiemmin keskustellut oikeastaan mistään. Antoi sopivasti lisää perspektiiviä aiheeseen.

Isot tsempit myös täältä!
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Onko kellään muulla käynyt niin, että suhteen jälkeen voi tarkastella kehon vauriot?
Ja olla tyytyväinen, että juttu loppui?
Niinkuu että on jo onneksi kaikki lopullisesti ohi, mutta kehoon jää pienet vauriot?
Mulla on. Mut onneksi juttu loppui ennen ku isompaa fyysistä pahaa tapahtui. Mulla kehossa puolenkymmentä pysyvää jälkeä, jälkeä viimisestä illastakin, mut hyvä kun ohi.
Henkisesti hyvä olo, kun kumenneet jo ohi.
Mut tarve varoittaa muita.

Ootko poliisiin ollut yhteydessä?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
2010 - luku sanoo moi. Voihan sitä turpaankin ottaa tyynesti jos niin haluaa tehdä. Järkevämpää lienisi kuitenkin tehdä rikosilmoitus jos kokee tulleensa pahoinpidellyksi. Ainakin, jos kyseessä ei ole ensimmäinen kerta.

Ei kai sitä nyt kannata ottaa turpaan ollenkaan, riehuvaa naista saa kyllä läpsäistä takaisin ja laittaa ojennukseen. Joku poliisijuttu tuollaisesta nyt kuitenkin kuulostaa aikamoiselta vässyköinniltä.

Ehdottomasti suhde poikki ja pinoon jos tuollaista käytöstä ilmenee kummalta tahansa osapuolelta kyllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös