Naisasiat

  • 7 486 023
  • 26 542
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kell' onni on hän onnen kätkeköön.

Suomalaiskaukoitäläisiä parisuhteita leimataan herkästi hyväksikäytöksi. Asiat eivät tietenkään ole niin yksinkertaisesti, vaan kulttuurierot saavat ehkä jotkut, vaikkapa katolisten maiden naiset kavahtamaan sitä kuinka meillä vaimot pakotetaan töihin. Pakotetaan siis siinä mielessä, että siltä se saattaa katolisen kotirouvan kuplasta käsin näyttää.

Itse olen työssäni törmännyt näihin Suomi-Thaimaa perheisiin, ja sanoisin kyllä (lapset ovat vahvoja todistajia) ettei suomalaisesta parisuhteesta käsin (keskimäärin) ole mitään varaa arvostella. Mutta sitten sinä, @moby , tulet tänne sylkemään tekstiä joka vahvistaa ennakkoluuloja ja stereotypioita. Ei minulle, koska minulle sinä olet sähköisen maailman brändi, mutta asiakkaani ovat täysin aidosti todellisia, tuntevia ihmisiä.

Jatketaan.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Itse olen työssäni törmännyt näihin Suomi-Thaimaa perheisiin, ja sanoisin kyllä (lapset ovat vahvoja todistajia) ettei suomalaisesta parisuhteesta käsin (keskimäärin) ole mitään varaa arvostella. Mutta sitten sinä, @moby , tulet tänne sylkemään tekstiä joka vahvistaa ennakkoluuloja ja stereotypioita. Ei minulle, koska minulle sinä olet sähköisen maailman brändi, mutta asiakkaani ovat täysin aidosti todellisia, tuntevia ihmisiä.

Jatketaan.
Kerroin vain miten asiat ovat. Pitäisikö sanoa avokille, että et saa näin tehdä ja laittaa riita tulille? Toki osaan tehdä sapuskat ja muutkin asiat itse ja olen ne ennen tätä suhdetta tehnytkin. Nyt saan nauttia huolenpidosta, joka tulee suoraan sydämestä.
 

Jeffrey

Jäsen
@moby tarinaan voin sanoa, että tuollaisia naisia löytyy kyllä myös suomalaisista naisista oikein ja paljon. Okei, nämä eivät ehkä pedikyyriä sulle tee, mutta perinteiset sukupuoliroolit haluavia naisia on yllättävän paljon vielä tänä päivänä.

Tähän liittyy mun päässä vähän sama kuin vivahteikkaampaan seksuaalielämään. Jos toinen sitä haluaa ja siitä nauttii niin ei se ole hyväksikäyttöä vaikka ulkopuoliselle asiaa ymmärtämättömälle se siltä varmasti vaikuttaakin.

Silti myös feministien tulisi antaa ihmisten elää haluamansa kaltaista elämää, mikäli siihen ei liity selkeää epätasa-arvoa ja toisen alistamista kuten esimerkiksi joissain muslimi kulttuureissa.
 

teppana

Jäsen
Kerroin vain miten asiat ovat. Pitäisikö sanoa avokille, että et saa näin tehdä ja laittaa riita tulille? Toki osaan tehdä sapuskat ja muutkin asiat itse ja olen ne ennen tätä suhdetta tehnytkin. Nyt saan nauttia huolenpidosta, joka tulee suoraan sydämestä.

Enemmän tuossa särähti tuo "mitäs feministimiehet on mieltä" osa. Antaa sellaisen ikävähkön sivukalskeen ja rivien välistä voi lukea että mielestäsi naisen paikka on tehdä sapuskaa ja palvella miestä. Ei siinä mitään pahaa ole jos tällainen järjestely teillä toimii ja olette onnellisia. Kukas minä tai kukaan muu olemme sanomaan miten sinun ja puolisosi tulee elää. Mutta en myöskään ymmärrä tällaista uhoa "feministimiehiä" vastaan. Kel onni on se onnen kätkeköön...

Ihan aidosti toivon hyvää teille molemmille ja on hienoa jos kaksi toisilleen sopivaa ihmistä on löytänyt toisensa. Näin on itsellenikin käynyt. Ja vaikka oma puolisoni ei mun korvia kaivele tai seiso pullantuoksuisena keittiössä niin en sitä mihinkään vaihtaisi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En oikeastaan ymmärrä, miksi tällaiseen keskusteluun otetaan jokin (mies)feminismi mukaan. Kai kyse lopulta on siitä, miten eri hommat parhaiten ja molempia osapuolia tyydyttäen toimii. Jos toinen nauttii aidosti siitä, että saa passata puolisoaan, olipa nainen tai mies, niin ei kai siinä sitten mitään. Tämä sillä oletuksella, että se on aidosti myös tämän passaavan osapuolen valinta, eikä häneltä oletettu ja odotettu rooli, jota hän automaattisesti toteuttaa. Tämä toimii molemmin puolin, koska mieskin voi olla yhtä hyvin kiinni omaan päähänsä rakentamassaan käyttäytymismallissa.

Lapsuudesta kai nämäkin juontuvat ja itse olen joutunut aktiivisesti tekemään töitä sen eteen, etten lukittuisi liikaa siihen, miten oletan asioiden olevan parisuhteessa. Nää jutut kun eivät lopulta ole kovinkaan vaikeita teoriassa, jos kyse on täyspäisistä aikuisista. Arjessa toki kipinää iskee, mutta tapaan ajatella siten, että jos minä pääsen aika helpolla ja selittelemättä poikain kanssa kaljalle, on vastaava oikeus myös vaimolleni. Sama pätee ruoanlaittoon, siivoukseen tai mikä juttu nyt kyseessä onkaan. Joskus sitten toinen tekee enemmän, jos toisella on aitoja kiireitä jne. Siteeraisiko sitä ihan Jeesusta näin ex-uskiksena: "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.” Pätee niin hartiahierontaan, suuseksiin kuin aamukahviinkin. Ja vähän muuhunkin.

Edit. Mammuttivirke kahteen osaan.
 
Viimeksi muokattu:

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Omat appivanhempani ovat melkoinen duo. Anoppi voitelee jopa leivät miehelleen, laittaa juustot etc. Saattaa jopa putsata korvat, sitä en ole kysynyt eikä kiinnosta. Appiukko tekee sitten kaikki ns miehiset työt. Mua ihan oikeasti pelottaa, että jos anoppi heittää lusikan ensin nurkkaan, niin appiukko muuttaa meille, koska tuo reppana kuolisi nälkään omillaan. Puhumattakaan että osaisi pestä pyykkiä, siivota tai tehdä mitään normaaleja elämiseen liittyviä asioita. Traktorin koneeseen se osaa sentään remontin tehdä.

Johtuen kotona näkemästään touhusta, niin meillä on puoliso tehnyt selväksi sen, että hän on minun puoliso, ei äiti. Meillä menee melko tasan kotityöt, ja minusta sen pitääkin mennä niin. Tykkään laittaa ruokaa, joten miksen sitä tekisi. Siivoan siinä missä rouvakin, ja raha-asiatkin isossa kuvassa menee lähes tasan.

Jokainen toki tavallaan, ja pääasia että löytyy sellainen tyyli johon molemmat on tyytyväisiä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Niin kysyin asiaa feministimiehiltä, koska nämä asiat tulivat itselleni yllätyksenä. Kun täällä idässä olen puhunut muiden miesten kanssa asiasta, osa on sitä mieltä, ettei tuommoista saisi tehdä(siis nainen), kun se on niin alentavaa, kun ei näin Suomessakaan tehdä.

Esim. ruoanlaitto on täysin avokin heiniä, koska hän tekee sitä myös osa-aikaisesti työkseen. Edes länkkäriruokaa en saa tehdä, kun hän osaa tehdä sitäkin ja se on varsin hyvää ja monipuolista.

Taas on thaimaalsinen uusivuosi takana maaseudullamaa täytyy ihailla tätä perhekeskeisyyttä ja vanhempien kunnioittamista. Perhe on kaikki kaikessa. Joltain miehiltä olen kuullut, että näissä juhlissa heitä pidetään lähinnä kävelevinä pankkiautomaatteina, mutta meillä oli taas mukavat juhlat kotona. Ruokaa ja juoma oli riittävästi, tai no ruokaa oli liikaa ja se oli älyttömän hyvää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Oltiin tänään naisen kanssa kaupassa. Jossain kohtaa hän kysyi: huomaatko mitään muutosta minussa?

Muistin samalla hetkellä, että hänellä oli aamulla ennen töihin menoa kampaamoaika, mutta koska meillä on hauskaa ja hän ei ole hullu, niin vastasin: oot lihonut?
Ja hän antoi sinun elää vielä siksi, koska Kärpät pelaa finaaleissa?
 

teppana

Jäsen
Niin kysyin asiaa feministimiehiltä, koska nämä asiat tulivat itselleni yllätyksenä. Kun täällä idässä olen puhunut muiden miesten kanssa asiasta, osa on sitä mieltä, ettei tuommoista saisi tehdä(siis nainen), kun se on niin alentavaa, kun ei näin Suomessakaan tehdä.

Esim. ruoanlaitto on täysin avokin heiniä, koska hän tekee sitä myös osa-aikaisesti työkseen. Edes länkkäriruokaa en saa tehdä, kun hän osaa tehdä sitäkin ja se on varsin hyvää ja monipuolista.

Taas on thaimaalsinen uusivuosi takana maaseudullamaa täytyy ihailla tätä perhekeskeisyyttä ja vanhempien kunnioittamista. Perhe on kaikki kaikessa. Joltain miehiltä olen kuullut, että näissä juhlissa heitä pidetään lähinnä kävelevinä pankkiautomaatteina, mutta meillä oli taas mukavat juhlat kotona. Ruokaa ja juoma oli riittävästi, tai no ruokaa oli liikaa ja se oli älyttömän hyvää.

Onhan tämä nyt aivan lapsellista (ja suorastaan vähän säälittävää) retostella jollain kodinkoneella joka nyt sattuu vielä ottamaan välillä mulkun suuhun. Kuten monet on täällä jo sulle sanoneet, ei siinä mitään jos tuo teille sopii. Mutta kovin monelle varsinkin länsimaassa asuvalle tuo järjestely voi vaikuttaa vähän hassulta. Enemmän tässä ihmetyttää tämä asenteesi josta aivan selvästi paistaa läpi se, että etsit puolisossa enemmänkin äidin ja kodinhoitajan risteytystä kuin tasapuolista kumppania.

Edelleen sanon samaa, jos tuollainen järjestely pitää teidät molemmat onnellisena niin ei siinä mitään vikaa ole. Mutta tuollaisella ylimielisellä "femakkomiehet ei saakaan samanlaista palvelua" leveilyllä ei todellakaan saavuta mitään asiallista keskustelua. Hieno homma että teillä homma pelaa. Itse taas olen ylpeä puolisoni kyvystä opiskella ja työllistyä vaativaan ammattiin ja nautin kun saan seurata hänen uran kehittymistä. Se, että en edes halua hänen olevan jatkuvasti kotona pesemässä pyykkiä ja laittamassa ruokaa ei pitäisi tehdä minusta feministimiestä tai parisuhteestani jotenkin huonompaa kuin sinun.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meilläkin se tekee kuka osaa ja ehtii. Yleensä kuitenkin yhdessä. Muutoinkin täysin tasavertaisesti elellään. Mielipiteet on kaikilla ja oma mielipide on se että kukaan ei tykkää tehdä sitä mitä ei osaa...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ajattelin kirjoittaa joskus myöhemmin, mutta nyt on sellainen piru merrassa mitä tuskin voi paikata millään. Ulkopuolinen saattaisi helposti ajatella eihän tuo voi suhdetta kaataa. Enpä tiedä.

Vajaan kolmen vuoden suhde ja minut jätettiin eilen melko puskista. Talvi on ollut vaikea anopin vakavan sairauden vuoksi mikä oli vääjäämättä johtamassa kuolemaan, vaikka varsinaista mitään ennustetta ei ollut eli olisi voinut tapahtua vaikka syksyllä. Hän kuitenkin nukkui pois. Ilmeisesti en osannut olla muutenkaan tukena oikein, kun etäsuhteesta ja kielimuurista johtuen en mennyt heti paikalle. Olisin päässyt junalla tai tuon välin taksillakin vaikka vaan ajattelin antaa olla hetken rauhassa ystävien ja sukulaisten kanssa mitkä useimmat ei puhu sanaakaan englantia. Kai minun silti olisi siellä pitänyt olla. Alkoholillakin on sen verran osuutta asiaan, että olin kännissä vappuna.

Eli mitä tapahtui (menehtymisen lisäksi) on täydellinen väärinkäsitys, kulttuuriero ja katastrofi. Näillä on aivan erilaiset perhearvot eikä kukaan toivo suomityyliin kuolisipa tuo jo pois, niin pääsisi perintöön käsiksi. He olivat muutenkin erittäin läheisiä kenties jopa katolilaisellakin mittapuulla.

Sain viestin "Funeral is at 11 Saturday" ja hänen kirjoitustyylinsä tuntien viesti oli selvä. Hautajaiset on siis lauantaina 11.5. Vastasin tämä selvä ja tutkin pukuasioita. Seuraava askel oli laittaa kaverille viestiä en lähde Slovakiaan kisoihin, kun tuli vähän tärkeämpää menoa. Se on tiedossa kuinka nämä järjestävät hautajaiset heti, mutta en vain tajunnut kuinka nopeasti.

Varmaan jo arvaattekin miten tämän meni eli hautajaiset olikin eilen klo 11. Laitoin viestiä tulisinko vaikka huomenna sinne ja käsittämätön ja järkyttävä vastaus et, tämä on nyt tässä. En ruvennut pommittamaan, mutta tietenkin kysyin mistä oikein puhut. Ei vastausta ja äsken sitten suostui kertomaan ja haukkumaan minut oikein kunnolla. Miksi ei ollut perjantaina puhetta. Varmaankin sen takia, koska asia oli minulle kristallinkirkas, aamujunallakin olisi ehtinyt ja hän ei varmaankaan halunnut yövierasta tai oli muun perheen kanssa.

Ei tätä varmaankaan voi pelastaa, koska on niin petetty olo. Hän on ollut äitinsä hautajaisissa ja päättänyt jättää kusipäisen poikaystävänsä samaan aikaan. Uskoo ken haluaa, mutta oma puoli tarinasta on täyttä totta vaan eihän se aina vaikuta. Kai sitä pettämisenkin jälkeen sanotaan vaimolle jotain "ihan vähän vaan kumilla laitoin ja olin kännissäkin."

Joitain asioita ei ehkä voi korjata. Pakko tässä on silti kai jotain yrittää vaikka ensi viikonloppuna. Joo, en ole menossa Slovakiaan, vaikka sehän voisi olla hyväkin paikka jätetylle miehelle. Silloin kaikki olisi ainakin ohi.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ajattelin kirjoittaa joskus myöhemmin, mutta nyt on sellainen piru merrassa mitä tuskin voi paikata millään. Ulkopuolinen saattaisi helposti ajatella eihän tuo voi suhdetta kaataa. Enpä tiedä.

Vajaan kolmen vuoden suhde ja minut jätettiin eilen melko puskista. Talvi on ollut vaikea anopin vakavan sairauden vuoksi mikä oli vääjäämättä johtamassa kuolemaan, vaikka varsinaista mitään ennustetta ei ollut eli olisi voinut tapahtua vaikka syksyllä. Hän kuitenkin nukkui pois. Ilmeisesti en osannut olla muutenkaan tukena oikein, kun etäsuhteesta ja kielimuurista johtuen en mennyt heti paikalle. Olisin päässyt junalla tai tuon välin taksillakin vaikka vaan ajattelin antaa olla hetken rauhassa ystävien ja sukulaisten kanssa mitkä useimmat ei puhu sanaakaan englantia. Kai minun silti olisi siellä pitänyt olla. Alkoholillakin on sen verran osuutta asiaan, että olin kännissä vappuna.

Eli mitä tapahtui (menehtymisen lisäksi) on täydellinen väärinkäsitys, kulttuuriero ja katastrofi. Näillä on aivan erilaiset perhearvot eikä kukaan toivo suomityyliin kuolisipa tuo jo pois, niin pääsisi perintöön käsiksi. He olivat muutenkin erittäin läheisiä kenties jopa katolilaisellakin mittapuulla.

Sain viestin "Funeral is at 11 Saturday" ja hänen kirjoitustyylinsä tuntien viesti oli selvä. Hautajaiset on siis lauantaina 11.5. Vastasin tämä selvä ja tutkin pukuasioita. Seuraava askel oli laittaa kaverille viestiä en lähde Slovakiaan kisoihin, kun tuli vähän tärkeämpää menoa. Se on tiedossa kuinka nämä järjestävät hautajaiset heti, mutta en vain tajunnut kuinka nopeasti.

Varmaan jo arvaattekin miten tämän meni eli hautajaiset olikin eilen klo 11. Laitoin viestiä tulisinko vaikka huomenna sinne ja käsittämätön ja järkyttävä vastaus et, tämä on nyt tässä. En ruvennut pommittamaan, mutta tietenkin kysyin mistä oikein puhut. Ei vastausta ja äsken sitten suostui kertomaan ja haukkumaan minut oikein kunnolla. Miksi ei ollut perjantaina puhetta. Varmaankin sen takia, koska asia oli minulle kristallinkirkas, aamujunallakin olisi ehtinyt ja hän ei varmaankaan halunnut yövierasta tai oli muun perheen kanssa.

Ei tätä varmaankaan voi pelastaa, koska on niin petetty olo. Hän on ollut äitinsä hautajaisissa ja päättänyt jättää kusipäisen poikaystävänsä samaan aikaan. Uskoo ken haluaa, mutta oma puoli tarinasta on täyttä totta vaan eihän se aina vaikuta. Kai sitä pettämisenkin jälkeen sanotaan vaimolle jotain "ihan vähän vaan kumilla laitoin ja olin kännissäkin."

Joitain asioita ei ehkä voi korjata. Pakko tässä on silti kai jotain yrittää vaikka ensi viikonloppuna. Joo, en ole menossa Slovakiaan, vaikka sehän voisi olla hyväkin paikka jätetylle miehelle. Silloin kaikki olisi ainakin ohi.

Ikäviä hommia aina, kuolemat ja parisuhteen päättymiset.

Mutta ymmärrät kai sen, että hän näkee asian niin, että teikäläistä ei asia kiinnostanut edes sen vertaa, että olisit tarkentanut/kysynyt tarkennusta asioihin. Nyt oletit vain että haluaa olla yksin ja hautajaiset ovat silloin ja silloin.
 

teppana

Jäsen
Ikäviä hommia aina, kuolemat ja parisuhteen päättymiset.

Mutta ymmärrät kai sen, että hän näkee asian niin, että teikäläistä ei asia kiinnostanut edes sen vertaa, että olisit tarkentanut/kysynyt tarkennusta asioihin. Nyt oletit vain että haluaa olla yksin ja hautajaiset ovat silloin ja silloin.

Täältäkin myös osanotot @pernaveikko anopin poismenon johdosta ja harmittelut jos noinkin pitkä parisuhde kaatui. Mutta samoilla linjoilla @mikko6000 kanssa olen. Vaikka kyseessä olisi ollut aivan vilpitön vahinko niin se ei oloa paljon helpota. Läheisen kuolema on järkyttävä tilanne ja ihmiset reagoi niihin eri tavalla. Yksi asia mikä on yhteistä melkein kaikille, on halu saada osoitus tuesta ja sympatiasta läheisiltä. Tuossa mielessä halu antaa tilaa ei välttämättä ole paras mahdollinen tapa reagoida. Toki sitä tilaa pitää antaa jos sitä pyydetään. Mutta ensiarvoisen tärkeää on tiputtaa omasta kalenterista kaikki ei-kriittinen ja tarjoutua avuksi ja tueksi. Jos tätä tukea ja apua otetaan vastaan sitten otetaan ja jos ei niin sitten ei. "It's the thought that counts".

Tuo hautajaisten missaaminen kuulostaa ihan rehelliseltä erehdykseltä. Tosin se tuli niin pahaan paikkaan kuin mahdollista, kun jo aiemmin olit suhtautunut "kylmästi" tyttökaverin äidin kuolemaan. Jos yritän asettaa itseni samaan tilanteeseen kuin tyttöystäväsi, tulisin varmaan samaan päätökseen kuin hän. Vaikkakin se sinun näkökulmasta varmasti tuntuu liioitellulta.

Mutta, parisuhteet voivat pelastua ja nyt saattaa tosiaan olla se oikea hetki antaa tilaa. Hän sitten ottaa yhteyttä jos päättää että haluaa vielä tarkemmin kuulla sinun puoltasi tarinasta. Toivotaan että saat uuden mahdollisuuden. Vaikka toimit tuon kertomasi perusteella hölmösti ja kylmästi ei tarkoituksesi kuitenkaan ollut paha.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
@pernaveikko

Onko seurustelukumppanisi, tai pitänee nyt sitten sanoa exäsi, kenties aasialaista syntyperää? Siellä on kuitenkin nuo perheyhteisö kuviot käsittääkseni ihmisille aivan sydämenasioita. Eli se ettet mennyt hänen äitinsä hautajaisiin koettiin aivan uskomattoman verisenä loukkauksena, vaikka kyseessä olikin vain inhimillinen erehdys. Sitähän me emme toki tiedä, oliko hän sitten jo aiemmin pyöritellyt eroa mielessään, ja tuo oli sitten vain viimeinen niitti..

Nyt varmaan parasta, että annat vähän aikaa pölyn laskeutua ennen kuin selvittelet, että onko tässä asialle mitään tehtävissä..
 

12961

Jäsen
Varmaan jo arvaattekin miten tämän meni eli hautajaiset olikin eilen klo 11.

Auts, tuossa oli kyllä aika helvetin paha miina.

Mulla on nuoruudestani myös kokemus hautajaisten missaamisesta kun silloisen avovaimon äiti kuoli. Hautajaisiin oltiin menossa eräs huhtikuinen lauantaiaamupäivä. Puoliso oli edellisen yön veljensä luona, missä muutkin sisarukset olivat kylässä, minä taas myöhäisestä työkeikasta johtuen kotona.

No, tuntia ennen hautajaisia aloin ”hyvissä ajoin” kaivaa tummaa pukua kaapista. Sovituksen tulos oli se, että olin paisunut talven aikana juuri sen verran, ettei housuja saanut kiinni eikä takkikaan oikein ollut käyttökelpoinen. Samankokoisilta kavereilta ei onnistunut eikä noin nopeasti vuokraamoistakaan.

Avovaimo antoi ymmärtää ettei muissa vaatteissa ollut tulemista. En sitten mennyt ollenkaan. Jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt jättää soittamatta ja mennä joka tapauksessa paikalle epäkorrektisti pukeutuneena.

Tuo suhde jatkui tapahtuneen jälkeen vielä reilu 6 vuotta, mutta äidin hautajaiset olivat pitkään kova pala. Olishan se puku pitänyt tajuta sovittaa ajoissa, muttei vaan ollut tullut mieleenkään. Isona erona oli tietysti se, että exäni perhe oli liki kokonaan agnostikkoja, eikä uskonto kuulunut kuvaan.

Toivotaan että saatte vielä väärinkäsityksen ja suhteen selvitettyä.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Hän on ollut äitinsä hautajaisissa ja päättänyt jättää kusipäisen poikaystävänsä samaan aikaan. Uskoo ken haluaa, mutta oma puoli tarinasta on täyttä totta vaan eihän se aina vaikuta.

Kirjoituksesi perusteella kyseessä on tosiaan väärinkäsitys pahimmasta päästä. Ymmärrän, että et halunnut satuttaa mimmiä, mutta satutit kuitenkin, ja kovaa. Jos olisin sinun kengissäsi, ja haluaisin suhteen oikeasti jatkuvan, niin yrittäisin kyllä suurimman mahdollisen anteeksipyynnön keinoin. Nöyriä anteeksipyyntöjä hänelle, siis monikossa. Muistutuksia siitä, mitä hän merkitsee, ja lisäpahoitteluja meidän pohjoisen tunnekylmyydestä. Voisiko tilannetta äidin kohdalla yrittää myös hyvitellä - mainitsit, että katolilaisia ollaan, niin onko tapana ostaa kuolinmessuja? Laittaa äidin nimissä lahjoitus jollekin kirkolliselle avustusjärjestölle? Kuinka kuollutta hänen kulttuurissaan ylipäänsä voi muistaa? Onko appi elossa? Tarvitseeko hän mitään tukea - siivouspalvelua tms? Sain kirjoituksesta sen käsityksen, että ohi meni nyt juuri tässä ystävättäresi perheestä välittämisessä, niin voisiko sitä nyt jollain paikkoa?

Pohdinnan paikka varmaan molemmille tulee kommunikoinnista. Eipä tuo väärinymmärrys yksin sinun ollut. Tsemppiä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onko seurustelukumppanisi, tai pitänee nyt sitten sanoa exäsi, kenties aasialaista syntyperää? Siellä on kuitenkin nuo perheyhteisö kuviot käsittääkseni ihmisille aivan sydämenasioita. Eli se ettet mennyt hänen äitinsä hautajaisiin koettiin aivan uskomattoman verisenä loukkauksena, vaikka kyseessä olikin vain inhimillinen erehdys. Sitähän me emme toki tiedä, oliko hän sitten jo aiemmin pyöritellyt eroa mielessään, ja tuo oli sitten vain viimeinen niitti..

Puolalainen eli joka tapauksessa vahvasti uskontoon liittyvä. Totta kai tässä joutuu vähän sitäkin miettimään oliko pyöritellyt, kun tosiaan talvi oli vähän vaikea jatkuvien sairaalaretkien ja muiden kynsissä. Kyllä se epätietoisuuskin vain vaikuttaa itseenkin ja koko suhteeseen noin sinänsä. Sanoin toki monta kertaa äidin olevan tärkeämpi kuin mikään ja minä en voi kuin odottaa.

Ja nämä, että olen jossain Armeniassa karsintapelissä tai kotimaassa jossain vieraspelissä. Näissä asioissa on niin monta puolta. Silloin, kun kävimme yhdessä jalkapallo-ottelussa, niin hän vain totesi en muuten tule sitten enää uudelleen. Selvä.

Auts, tuossa oli kyllä aika helvetin paha miina.

Jos ei mitään muuta, niin edes tämän haluaisin päästä kasvotusten selvittämään. Kaikki muut maailman kellon ajat olisi käyneet. Klo 10, klo 10.45, klo 12.

Mikä tahansa. Osaan kuitenkin kalenteria lukea ja sen jälkeen olisin kysynyt mikäs päivä tämä on, kun ei näyttäisi olevan lauantai.

Tuo suhde jatkui tapahtuneen jälkeen vielä reilu 6 vuotta, mutta äidin hautajaiset olivat pitkään kova pala. Olishan se puku pitänyt tajuta sovittaa ajoissa, muttei vaan ollut tullut mieleenkään.

Tämä on se seuraava asia. Vaikka jollain tavalla suhde tulisikin vielä kuntoon ja jatkuisi, niin jossain riidassa tai muussa se varmaan tai no tietenkin tulisi aina esiin.

Kaikkea ei vain aina voi tajuta.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kerrankin naisasiat kondiksessa, emäntä kuiskaa kesken kolmannen erän Suomi-Ruotsi matsin että kelpaisko suihinotto matsia katsellessa.

Ai että kelpaako!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerrankin naisasiat kondiksessa, emäntä kuiskaa kesken kolmannen erän Suomi-Ruotsi matsin että kelpaisko suihinotto matsia katsellessa.

Ai että kelpaako!
Tirautin iloisen kyynelen puolestasi, koska tiedän tunteen.

Muistan edelleen sen, kun jostain juhlista mentiin vielä jatkoille kaverin luokse ja siellä sitten kaveri nukkui hoitonsa kanssa sängyllä ja itse olin erään neidin kanssa lattialla ja katsoin Suomen pronssipeliä 2010 Olympialaisissa ja tämä neiti otti samalla (helvetin hyvin) suihin.

En sitten tiedä laukesinko suihinoton takia vai siitä kun Olli Jokinen ujutti läpiajosta pelin 4-3.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Naiset perhana. Saako teidän mielestä miehellä olla naispuoleisia kavereita ja toisinpäin. Hirveää riita menossa kun nainen kieltää ettei saa olla kenenkään muun naisen kans tekemisissä ikinä koskaan missään.

Olin vaihtanut viestejä parin työkaverin kans. 99% työasioita ja nehän nyt sattui olemaan naisia. Nyt kuulemma pitää valita perheen ja muiden naisten väliltä. Hah. Molempia ei voi saada. Eli hyväksynkö vain kohtaloni vaikka ärsyttää että toinen yrittää kontrolloida ja sano mitä saa tehdä ja mitä ei ja kenen kaveri olla ja kenen ei. Vai nostanko kytkintä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Naiset perhana. Saako teidän mielestä miehellä olla naispuoleisia kavereita ja toisinpäin. Hirveää riita menossa kun nainen kieltää ettei saa olla kenenkään muun naisen kans tekemisissä ikinä koskaan missään.

Olin vaihtanut viestejä parin työkaverin kans. 99% työasioita ja nehän nyt sattui olemaan naisia. Nyt kuulemma pitää valita perheen ja muiden naisten väliltä. Hah. Molempia ei voi saada. Eli hyväksynkö vain kohtaloni vaikka ärsyttää että toinen yrittää kontrolloida ja sano mitä saa tehdä ja mitä ei ja kenen kaveri olla ja kenen ei. Vai nostanko kytkintä.

Tuo ei todellakaan ole tervettä. Ei missään tapauksessa.
 

teppana

Jäsen
Naiset perhana. Saako teidän mielestä miehellä olla naispuoleisia kavereita ja toisinpäin. Hirveää riita menossa kun nainen kieltää ettei saa olla kenenkään muun naisen kans tekemisissä ikinä koskaan missään.

Olin vaihtanut viestejä parin työkaverin kans. 99% työasioita ja nehän nyt sattui olemaan naisia. Nyt kuulemma pitää valita perheen ja muiden naisten väliltä. Hah. Molempia ei voi saada. Eli hyväksynkö vain kohtaloni vaikka ärsyttää että toinen yrittää kontrolloida ja sano mitä saa tehdä ja mitä ei ja kenen kaveri olla ja kenen ei. Vai nostanko kytkintä.

Ohoh. Jos kyseessä tosiaan on aivan tavallista kanssakäymistä niin aika kovaa hälytyskellot pitää soida. Tuollainen omistushaluinen mustasukkaisuus ei yleensä ajan myötä parane.

Yksi huomionarvoinen asia (ja puhun nyt yleisellä tasolla en sinun suhteestasi) on, että usein pettämistä eniten epäilevät ihmiset ovat niitä jotka itse ramppaavat vieraissa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Naiset perhana. Saako teidän mielestä miehellä olla naispuoleisia kavereita ja toisinpäin. Hirveää riita menossa kun nainen kieltää ettei saa olla kenenkään muun naisen kans tekemisissä ikinä koskaan missään.

Olin vaihtanut viestejä parin työkaverin kans. 99% työasioita ja nehän nyt sattui olemaan naisia. Nyt kuulemma pitää valita perheen ja muiden naisten väliltä. Hah. Molempia ei voi saada. Eli hyväksynkö vain kohtaloni vaikka ärsyttää että toinen yrittää kontrolloida ja sano mitä saa tehdä ja mitä ei ja kenen kaveri olla ja kenen ei. Vai nostanko kytkintä.
Et nosta kytkintä vaan heität akan pihalle.

No, ei toki ihan voi suoraan sanoa, kun taustat ei hirmu hyvin ole kerrottu. Mutta, jos suhde on suht tuore tai teillä ei vielä ole lapsia jne. muuta kovin sitovaa, niin sitten nainen kiertoon. Jos taas moinen mustasukkaisuus on tullut esiin äskettäin, ja monta muuta suhdetta puoltavaa seikkaa on, niin ei tuo pakosti poikkaisuperuste ole. Mutta sitten vaatii naisen terapiaan tai vastaavaan menoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös