Naisasiat

  • 7 570 670
  • 26 605
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Parisuhteen alussahan tätä fiilistä riittää muodossa tai toisessa lähes kaikissa suhteissa. Sen jälkeen ns. vaaleanpunainen vaihe lakkaa, ja sen jälkeen jäljellä ei välttämättä olekaan kuin se estoton runkkaaminen omassa rauhassa, koska kutemis- ja kiimavaihe oli sitten siinä.

Jotkut sitten hakevat tätä fiilistä yhä uudestaan ja uudestaan lyhytaikaisissa parisuhteissa, joissa annetaan armotta kenkää partnerille jahka hekuma alkaa laantua.

Aivan, koska "hän ei selvästikään ollut se oikea". Viimeistään yhdessä asuessa monelle iskee shokki huomatessa, että hanipöön paska haisee ja silläkin on ärsyttäviä maneereja. Lopulta hän sitten prinssin/prinsessan sijaan paljastuukin olevan vain tavallinen ihminen. Huuma katoaa ja arjen sietämätön yksitoikkoisuus puskee elämään takaisin, nyyh, eihän tämä sovi. Sitten vaan neiti/herra pettymys tylysti pihalle ja takaisin etsimään sitä oikeaa, joka on oleva ihanuudessaan, komeudessaan ja ties missä kaiken inhimillisen arjen yläpuolella, because I'm worth it. Paradoksaalista on, että vaikka kumppanit paljastuvat aina pettymyksiksi, niin oma sädekehä ja tunne erityislaatuisuudesta vain kasvaa samalla.

Estoton runkkaaminen on siis "rakastumisen" oravanpyörään verrattuna mitä parhain vaihtoehto. On muuten helvetin hauskaa, kun vaikka baarissa törmää johonkin tuntemaansa vittumaiseen akkaan, jonka kasvoille tulemista ajatteli edellisen kerran vetäessä tumppuun. Hankala olla virnuilematta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tässä Vitaly Zdorovetskiyn havainnollisessa videojekutuspätkässä käy kyllä hyvin selvästi ilmi, miten se romantiikka puhkeaa kukkaan kun miehellä on riittävän hieno auto. Päätöksenteon apuna toimivan excel-taulukon raksutuksen voi miltei kuulla. Mutta omaan nilkkaan se osuu tällä kertaa, kun Vitaly tuntee temput ja antaa eukolle lemput!

Vanhasta kunnon excel-taulukosta tulikin mieleeni Hesarissa taannoin ollut Anu Saagimin syvähaastattelu, joka kiteyttää hyvin avoimesti sen, miten raadollista sosiaalisen ja taloudellisen aseman tavoittelua miehen vokottelu ja tämän valinta on. Ja kun on tavoite saavutettu, niin miehelle vain tylysti kenkää heti kun excel-taulukko pyöräyttää sellaiset lukemat, että materiaalinen hyötysuhde on parempi muualla. Anu Saagimia, tuota elävää excel-taulukkoa voi pitää kuitenkin aidosti rehellisenä ja suorasukaisena naisena, joka vain pukee sanoiksi sen prosessin, mitä niin monet tapaukset peittelevät ja petkuttavat joskus jopa itseäänkin. Näin Anun haastattelussa asia kiteytyy:

1980-luvun alussa nuori Anu Saagim on tutustunut itseään 14 vuotta vanhempaan porilaiseen mieheen.
Mies ihastuu kauniiseen virolaistyttöön. Anu oli kuin kiltti ja viaton rippikoulutyttö, mies muistelee nyt.
Mies ei vieläkään ymmärrä, miksi avioliitto ei toiminut, eikä hän halua asiaa kovin paljon muistella. Kun Saagim muutti Suomeen, hänestä tuli kuin toinen ihminen, mies sanoo.
Saagimin mukaan suomalaismies oli alusta asti hänelle pelkkä matkalippu länteen.
Saagimilla oli monia ystävättäriä, jotka olivat samassa tilanteessa kuin hän. Yhdessä he vertailivat koukkuun saamiaan länsimiehiä.
"Ystävät sanoivat minulle, että idiootti, älä ota suomalaista tai ainakaan mitään porilaista. Etsi joku tasokkaampi, vaikka italialainen. Mutta minulla oli kiire, en halunnut odottaa."

Myöhemmin taulukot ruksahtivat toiseen asentoon, kun kohuliikemies Carl Danhammar kiinnostui.
Mutta eikö moni avioliittokin ole prostituutiota, jossa seksiä vaihdetaan elintasoon, Anu järkeilee. Kuinka moni avioparikaan rakastaa toisiaan?
Ainakaan Anu ei ole sellaisiin liittoihin juuri törmännyt.

Kylmän laskelmoivaa tuo on, aivan kuin taulukkolaskentaa. Excel-taulukkolaskentaa.

Saagim on käyttänyt miehiä hyväkseen, mutta niin hekin ovat käyttäneet häntä. Kumpi on hyväksikäyttänyt toista enemmän, miehet Saagimia vai Saagim miehiä?
"Luulen, että se on aika fifty–fifty", Saagim sanoo ja hymähtää. "Ne ovat saaneet minulta sen, mitä ne ovat halunneet, ja minä olen käyttänyt niitä rappusina ylöspäin."

Se on tietysti Anu Saagimille kunniaksi, että hän on oman osuutensa sopimuksista pitänyt eli jakanut itseään rahan, aseman tai paremman elintason vuoksi. Tosin miehille kuten tälle porilaiselle on sitten tullut yllätyksenä, että annettu mielikuva viattomasta nuoresta naisesta on ollut jotain ihan muuta.

Kaikki naiset eivät ole anusaagimeita, eikä kaikkien naisten päässä ole excel-taulukkoa, ainakaan näin avoimena ja selkeänä markkina-arvon mittapuuna. Mutta turhan usein sekä pelissä että sen pelaajissa on niin paljon mätää ja porsaanreikiä säännöissä, että pelikierroksille ei kannata välttämättä edes osallistua ainakaan ilman terveen vainoharhaista lähtökohtaa siitä, että joku muu jakaa kortit ja osa niistä tulee pakan alta.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Täältäkin pisteet Anulle, tuolle vittumaiselle mutta sentään ihailtavan rehelliselle parasiitille. Hyvä lukea kerrankin totuus myös naisen suusta ilman sen paketointia pinkkiin kreppipaperiin. Ei mitään paskanjauhantaa rakkaudesta, romantiikasta ja kohtalosta, vaan piinkovaa pyrkyröintiä. Kuinkakohan moni nainen tuonkin luettuaan on saanut "No en minä ainakaan.." reaktion samalla, kun kuitenkin ajattelee päivittäin naapurin Jaguarilla ajavaa kirurgi-Markkua oman Toyotalla suhaavan hitsari-Hessunsa sijaan..? Onhan se nyt väärin, että naapurin Päivi pääsee säännöllisesti Caprille talvilomilla ja meillä vaan Vihdin Ski Centeriin tai Tallinnaan.

Tässä muuten mielenkiintoinen juttu miehestä, joka on tehnyt oivan ratkaisun:

Risto on ollut 34 vuotta selibaatissa: - Seksi ja parisuhde - Ilta-Sanomat

– Olen kuolettanut lihani vapautuakseni seksuaalisen halun orjuudesta ja onnistunut siinä. En tunne halua, olen siis aseksuaali, en tosin synnynnäinen, vaan päätynyt siihen selibaatin kautta.

Hän kertoo oivaltaneensa tuolloin varsin pian, että avain miehen seksuaalisen halun toteutukseen on useimmiten naisen taskussa.

Parisuhde solmittiin, mutta seksuaalisesti aktiivisen naisen kumppani tunsi olonsa altavastaajaksi. Seksistä tuli pelkkä suoritus ja se ei tuntunut hyvältä.

– En kärsi tästä, vaan nautin. Olen valinnut yksinäisyyden tietoisesti ja olen nyt vapaa mies.

Hieno mies. Tosin kovimpien tosimiesten mielestä taatusti täysi luuseri, "joka ei vain osaa".
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kiinnostava juttu tuosta Ristosta. Ihailtavaa, että mies on jättänyt pelit ja pelilaudat taakseen ja keskittynyt kylmästi muihin asioihin elämässä. Mutta sillä on ollut hintansa:
Risto on heteromies, mutta yksinelävänä ja seksistä pidättäytyvänä hän arvelee joidenkin pitävän itseään hivenen kummajaisena ja ehkä homona.

– Itse en kärsi tilanteestani, nautin olostani ja yksinäisyyden olen valinnut tietoisesti.

Se onkin kumma, kuinka ns. tosimiehet ja "pillua saa aina"-machot tuntuvat kokevan kauheaksi uhkatekijäksi sellaiset miehet, jotka ennemmin elävät omassa rauhassaan ja omilla ehdoillaan eivätkä lähde pyristelemään väkisin mihinkään markkina-arvon määrittelemiseen tai jaksa nähdä erityistä vaivaa naisten "iskemiseen".

Eikö sen luulisi olevan tosipanomiehillekin vain eduksi, jos osa vähäisemmistä kuolevaisista kilpailijoista passaa kierroksia toisensa perään tai heittää jopa Riston tavoin kortit tiskiin? Vähemmän kilpailijoita, entistäkin paremmat mahkut - mikä siinä on ongelmana? Vai sekö siinä rassaa, että nämä Ristot kritisoivat ja/tai välttelevät tätä darwinistis-yhteiskunnallista oravanpyörää, jonka vankeina moni tuntuu olevan, oli menestys sitten hyvä tai huono. Risto on ainakin haistattanut pitkät perusnormeille ja keskittynyt tekemään mitä huvittaa ilman ennakko-odotuksia. Ei olisi minusta sellaisenaan Ristoksi, mutta hattua nostan.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Kiinnostava juttu tuosta Ristosta. Ihailtavaa, että mies on jättänyt pelit ja pelilaudat taakseen ja keskittynyt kylmästi muihin asioihin elämässä. Mutta sillä on ollut hintansa:


Se onkin kumma, kuinka ns. tosimiehet ja "pillua saa aina"-machot tuntuvat kokevan kauheaksi uhkatekijäksi sellaiset miehet, jotka ennemmin elävät omassa rauhassaan ja omilla ehdoillaan eivätkä lähde pyristelemään väkisin mihinkään markkina-arvon määrittelemiseen tai jaksa nähdä erityistä vaivaa naisten "iskemiseen".

Eikö sen luulisi olevan tosipanomiehillekin vain eduksi, jos osa vähäisemmistä kuolevaisista kilpailijoista passaa kierroksia toisensa perään tai heittää jopa Riston tavoin kortit tiskiin?

Luulen ongelman olevan siinä, että tämä "pillu tekee miehisen miehen" machokulttuuri tulee ulkoapäin, eli sitä täytyy jatkuvasti vahvistaa ja täten todistaa miehuuttaan säännöllisen usein. Ilman tätä oravanpyörää on identiteetti hukassa ja fiilis ontto, ellei toki ole jo muutenkin. Olennaista on tässä naisten suhteen menestymisen todistelussa on myös tehdä se toisten kustannuksella, eli vertaamalla niihin joilla flaksi ei käy ja joille voi nauraa henkistä helikopteria heilutellen.

Parhaan sijasta pahinta näille kukko puolikovana perseitä jahtaaville ovat siis juuri nämä "Ristot", joiden elämän sisältö tulee sisältä päin. He eivät siis ole millään tapaa riippuvaisia samojen asioiden tavoittelusta ja tottahan se ahdistaa sekä inhottaa, kuten kaikki muukin valtakulttuuria kyseenalaistava. Onhan se varmasti ahkerasti treenaavasta himo-jorgoksesta ärsyttävää, jos on viime perjantaina pokannut semmosen ja semmosen naisen, nussinut tissien väliin, jyystänyt raivolla takaa jne, mutta joku vitun "Risto" on vaan coolisti että "Aijaa". Luulee olevansa jotain, vaikka ei saa edes pillua. Hintti, se sen täytyy olla. Ottaa siis luonnon päälle, kun joku ei olekaan kateellinen menestyksestä naismarkkinoilla, jonka eteen on pitänyt käydä salilla, tuhlata rahaa ja muuta. Tulee mitätöity fiilis.
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Onko joku kokenut tämän Riston uhkana luoja ties mihin liittyen? Vai soditaanko tässä ketjussa tuulimyllyjä vastaan taas?

Jos naiset eivät, kiinnosta, ne eivät kiinnosta, eikä sen kanssa ole varmaan mitään ongelmaa kenelläkään. Risto tuskin pauhaa koko ajan, millaisia hirviöitä naiset ja pariutuminen ovat, koska häntä asia ei jutun mukaan kiinnosta.
 

Mace

Jäsen
Se onkin kumma, kuinka ns. tosimiehet ja "pillua saa aina"-machot tuntuvat kokevan kauheaksi uhkatekijäksi sellaiset miehet, jotka ennemmin elävät omassa rauhassaan ja omilla ehdoillaan eivätkä lähde pyristelemään väkisin mihinkään markkina-arvon määrittelemiseen tai jaksa nähdä erityistä vaivaa naisten "iskemiseen".

Eikö sen luulisi olevan tosipanomiehillekin vain eduksi, jos osa vähäisemmistä kuolevaisista kilpailijoista passaa kierroksia toisensa perään tai heittää jopa Riston tavoin kortit tiskiin? Vähemmän kilpailijoita, entistäkin paremmat mahkut - mikä siinä on ongelmana?

Siis mihin, oi taivahan jumala (kiitos tuosta, mjr!), perustuu tuo väite, että "tosimiehet" (tai ylipäätään kukaan) kokisi yksinäisyyden valinneet jonkinlaiseksi uhaksi? Missä tuollaiseen voi törmätä? Tätä ketjua olen lukenut kohtalaisen aktiivisesti enkä ainakaan täällä ole tuollaiseen törmännyt. Sen sijaan olen törmännyt pariin yksinäisyyden / sinkkuuden valinneeseen, jotka julistavat omaa mielipidettään kuin absoluuttista totuutta, haukkuvat toisin ajattelevia nynnyiksi, tms. ja näköjään alkavat viritellä olkiukkoja heti, kun joku on eri mieltä heidän kanssaan. Huonoa keskustelua, sanoisin.

Vai sekö siinä rassaa, että nämä Ristot kritisoivat ja/tai välttelevät tätä darwinistis-yhteiskunnallista oravanpyörää, jonka vankeina moni tuntuu olevan, oli menestys sitten hyvä tai huono. Risto on ainakin haistattanut pitkät perusnormeille ja keskittynyt tekemään mitä huvittaa ilman ennakko-odotuksia. Ei olisi minusta sellaisenaan Ristoksi, mutta hattua nostan.

Varmaankin rassaa juuri se, että nuo tämän palstan ristot tuntuvat olevan tavattoman ylimielisiä kanssaihmisiään kohtaan. Heidän olisi hyvä ymmärtää, että heidän mielipiteensä ei välttämättä tee asiasta faktaa.

Midnight Rambler kirjoitti:
Luulen ongelman olevan siinä, että tämä "pillu tekee miehisen miehen" machokulttuuri tulee ulkoapäin, eli sitä täytyy jatkuvasti vahvistaa ja täten todistaa miehuuttaan säännöllisen usein. Ilman tätä oravanpyörää on identiteetti hukassa ja fiilis ontto, ellei toki ole jo muutenkin. Olennaista on tässä naisten suhteen menestymisen todistelussa on myös tehdä se toisten kustannuksella, eli vertaamalla niihin joilla flaksi ei käy ja joille voi nauraa henkistä helikopteria heilutellen.

Luulen ongelman olevan siinä, että nämä "naiset ovat hyväksikäyttäviä ja häikäilemättömiä paskakasoja, joten en olen muiden miesten kaltainen lapanen, vaan heitä fiksumpana ja tiedostavampana pitäydyn parisuhteiden ja naisten valtapelin ulkopuolella" -mantraa hokevat henkilöt ovat itsestään epävarmoja ja kaipaavat jatkuvasti vahvistusta omalle itsetunnolleen ja tekemälleen valinnalle. Sen vuoksi he jauhavat samaa levyä tässä ketjussa kuukaudesta toiseen ja ohittavat eri mieltä olevien argumentit kuin niitä ei olisikaan. Olennaista tuossa kaikessa oman valaistumisen ja suuremman tietoisuuden tason todistelussa on tehdä se toisten kustannuksella eli vertaamalla kaikkiin niihin, jotka elävät parisuhteessa (myös onnellisessa parisuhteessa eläviin), ja haukkua heitä, koska he ovat tehneet elämässään toisenlaisia valintoja. Ai saatana, miten fiksu tällainen keskustelutyyli on...
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Siis mihin, oi taivahan jumala (kiitos tuosta, mjr!), perustuu tuo väite, että "tosimiehet" (tai ylipäätään kukaan) kokisi yksinäisyyden valinneet jonkinlaiseksi uhaksi? Missä tuollaiseen voi törmätä? Tätä ketjua olen lukenut kohtalaisen aktiivisesti enkä ainakaan täällä ole tuollaiseen törmännyt.

No kirjoituksia vaihdettaessa ei yleensäkään kohtaa kenenkään ensivaikutelmaa, ilmeitä tai eleitä. Toisaalta hyvä niin.

Mutta joka tapauksessa kyllä yksinäisyyden valinneet saavat osakseen tätä "ootko vitun homo/uskovainen" -asennoitumista, kuten tuossa lehden jutussakin mainittiin. Voi toki olla liioittelua puhua yksinäisten muodostamasta "uhasta", sen verran voin myöntää, mutta jostain se usein vähintään negatiivinen asenne tulee. Toinen arkipäiväistetty esimerkki voi olla esimerkiksi joku suvun tms tapaaminen, jossa sinkuilta tullaan aina kyselemään, että onko ketään erityistä elämässä jne? Jos sitten sanoo suoraan, että ei eikä kiinnosta, niin johan alkaa supina siitä, että "onko se sairas?" ja kuinka nyt menee nuori terve mies "hukkaan".
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Jahas. Täällähän on taas runkkarien ja ulkoistajien kokoontumisajot menossa.

*noutaa takkinsa*

Onanoikaa vaan ringissä ihan rauhassa muita omista vioistanne syyttäen.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Jahas. Täällähän on taas runkkarien ja ulkoistajien kokoontumisajot menossa.

*noutaa takkinsa*

Onanoikaa vaan ringissä ihan rauhassa muita omista vioistanne syyttäen.


Kyllä, olen armoton runkkari. En kuitenkaan syytä omasta tilanteestani ketään, koska ei mun välttämättä tarvitsisi tyytyä pelkkään tumputteluun.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Kyllä, olen armoton runkkari. En kuitenkaan syytä omasta tilanteestani ketään, koska ei mun välttämättä tarvitsisi tyytyä pelkkään tumputteluun.

Ei, mutta varsin ilmeistä on, että kanssasi ei kukaan aikaa vietä vapaaehtoisesti kuin hyötymistarkoituksissa. Vika tästä ei kuitenkaan ole kyseisissä naisissa vaan sinussa.
 
K

kiwipilot

Jos sitten sanoo suoraan, että ei eikä kiinnosta, niin johan alkaa supina siitä, että "onko se sairas?" ja kuinka nyt menee nuori terve mies "hukkaan".

Tämä on kyllä totta. Mutta toisaalta, suhteellisen terveellä itsetunnolla varustettu henkilö vitut välittää moisesta eikä ainakaan jumitu parkumaan kokemistaan ihmettelyistä jonnekin anonyymille keskustelupalstalle. Toki huomiohuorat ja muut oman elämänsä onnettomuuden voivottelijat ovat sitten asia erikseen.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Ei, mutta varsin ilmeistä on, että kanssasi ei kukaan aikaa vietä vapaaehtoisesti kuin hyötymistarkoituksissa. Vika tästä ei kuitenkaan ole kyseisissä naisissa vaan sinussa.

Hmm, eli yritykset käyttää minua hyväkseni ovat eettisesti hyväksyttäviä, niinkö? Vaikka en edes itse käytä hyväkseni muita, vaikka aika helposti siihen pystyisin.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Hmm, eli yritykset käyttää minua hyväkseni ovat eettisesti hyväksyttäviä, niinkö? Vaikka en edes itse käytä hyväkseni muita, vaikka aika helposti siihen pystyisin.

Onko tästä ollut jossain vaiheessa edes puhett?

Jos lopetat tuon lapsellisen kitinän, kasvat aikuiseksi ja katsot kunnolla sinne peliin saatat jonain päivänä kehittyä ihmiseksi jolla on oikeus ja kyky osallistua keskusteluun etiikan perusteista.

Mutta nykyisellään matka on pitkä.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Jos lopetat tuon lapsellisen kitinän, kasvat aikuiseksi ja katsot kunnolla sinne peliin..

Haa, saatiinhan se taikapeilikin manattua taas esiin. Siis älä ymmärrä väärin, ihan mielenkiinnosta katsoisin sinne, koska siitä on jo niin monta kertaa jauhettu. Kyseinen aparaatti alkaa myyttisyydessä olemaan pian jo tarujen Sampoon verrattava kosminen voima, jonka kosketus saattaa ihmisen seuraavalle tietoisuuden tasolle.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Takaisin naisiin.

Huomaa kyllä että vuosituhansien varrella sukupuolien väliset stantardit ovat muuttuneet. Vielä 12000BC muijaa lyötiin halolla päähän ja raahattiin luolaan raiskattavaksi. Nyt 2010-luvulla nainen maksaa lyhyen intelliktuellin juoman, josta hän saa korvauksen parin päivän sisällä postin mukana. Oudoksi on mennyt touhu.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Haa, saatiinhan se taikapeilikin manattua taas esiin. Siis älä ymmärrä väärin, ihan mielenkiinnosta katsoisin sinne, koska siitä on jo niin monta kertaa jauhettu. Kyseinen aparaatti alkaa myyttisyydessä olemaan pian jo tarujen Sampoon verrattava kosminen voima, jonka kosketus saattaa ihmisen seuraavalle tietoisuuden tasolle.

Ammattipiireissä tuota peiliä, jonka omassa henkisessä keskenkasvuisuudessasi olet onnistunut myyttisiin mittoihin kasvattamaan, kutsutaan terveeksi itsereflektioksi.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Ammattipiireissä tuota peiliä, jonka omassa henkisessä keskenkasvuisuudessasi olet onnistunut myyttisiin mittoihin kasvattamaan, kutsutaan terveeksi itsereflektioksi.

Eikös itsereflektiossa havainnoida kokemusmaailmaa, että voitaisiin muodostaa uutta tietoa tai uusia näkökulmia jo olemassa olevaan? Lunttasin tuon psykan muistiinpanoista, kun kuulosti tutulta. Tuossa on vaan se pieni mutta, että jos sen kokemusmaailman kautta on kasaantunut pelkkää negaatiota, niin mites reflektoit tai mitään muutakaan siitä jotain uutta/valaisevaa?
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Eikös itsereflektiossa havainnoida kokemusmaailmaa, että voitaisiin muodostaa uutta tietoa tai uusia näkökulmia jo olemassa olevaan? Lunttasin tuon psykan muistiinpanoista, kun kuulosti tutulta. Tuossa on vaan se pieni mutta, että jos sen kokemusmaailman kautta on kasaantunut pelkkää negaatiota, niin mites reflektoit tai mitään muutakaan siitä jotain uutta/valaisevaa?

Havainnointi on väärä termi. Todellisuudessa kysymys on analyysistä.

Ja jos itselle on pelkkää negaatiota, on kyse joko havainnointiharhasta tai vain perinpuolin vastenmielisestä persoonasta joka negatiivisia kokemuksia puoleensa vetää.

Niin tai näin, on kyseessä oma vika. Sen ulkoistaminen muiden vastuulle on sekä älyllistä epärehellisyyttä että sosiaalista pelkuruutta.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ihme saatanan touhua nuo meikäläisenkin naisasiat taas vaihteeksi. Ei mulla mitään ongelmia sen isommin ole mutta ajattelimpa aikani kuluksi avautua.

On tullut selväksi että tämä varattu ihminen jonka kanssa meikäläisellä on pian vuoden verran ollut tavallaan suhde ei halua tästä tilanteesta siirtyä mitenkään eteenpäin. Välillä vituttaa kun ensin on ollut puhe että tänään nähdään niin sitten tuleekin viestiä että mies tuleekin kotiin (lähteäkseen taas viimeistään seuraavana yönä jatkamaan jonnekin). Ei tässä niin suurta ongelmaa olisi jos itse olisin lapseton mutta kun ensin joutuu kikkailemaan lapset ex:lle tai johonkin hoitoon että pääsisi näkemään ja sitten homma meneekin päin itseään. Toisaalta tuon naisihmisenkin tilanne harmittaa, kun mies kohtelee häntä ja heidän lastaan aika paskamaisesti vaikka ei kai se minun ongelmani ole jos toinen ei omaa parastaan tajua. Jotenkin olen niin kiltti ja muut huomioon ottava etten halua tuota naista ihan pelkästään sen takia dumpata vaan haluan tuoda edes vähän aurinkoa hänen arkeensa. Hauskintahan tässä on se että vaikka nainen onkin varattu on hän ihan saatanan mustasukkainen meikäläisestä.

Eräs toinenkin nainen ottaa pattiin jossain määrin. Koitin viime vuoden kesästä syksyyn iskeä erästä ihmistä. Tämä teki kuitenkin selväksi ettei halua mitään suhdetta, ei halua miestä vaivoikseen. Tänä syksynä tuo on kuitenkin jatkuvasti laittanut Facessa viestiä välillä siitä että panettaa eikä ole miestä ja välillä taas kun hän ei kelpaa kenellekään. Joskus taas on tullut viestiä siitä miten hän on niin rakastunut johonkin. Kerran sain tämän miehenpuute -ruikutuksen hiljaiseksi kun sanoin että koitin häntä pitkään iskeä mutta en kelvannut. Nyt on taas facepäivityksien mukaan joku uusi mies kierrossa, toivottavasti seuraava ryppy rakkauteen ei aiheuta mitään valitusta tänne päin taikka mitään kertomusta siitä miten ihanaa on olla rakastunut. Toisaalta ei väliä, mutta kun tämä tietää tuosta aikaisemmin kertomastani mustasukkaisesta "naisystävästäni" niin laittaa oikein bensaa liekkeihin. Ja kiva tyttöhän tuo muuten olisi jos puhuttaisiin muista asioista.

Ex:n toiminta ei nyt enää erikoisemmin vituta, on mennyt lusmun kusipäänsä kanssa naimisiinkin jo. Suutuin kyllä siitä että olisi voinut hiukan miettiä muitakin kuin itseään kun noita lapsia kumminkin on. Tarttis saada edelleen meidän yhteinen talo myytyä ja lapset isoiksi niin pääsisi tuosta idiootista eroon ihan lopullisesti.

Olis se helppoa jos olis tommoinen aikaisemmin mainittu "Risto". Vaikka ei kai tässä nykyelämässä niin valittamista ole. Mutta kyllä se varmaan olis paljon helpompaa jos naisia ei olisi tekemässä meidän miesten elämästä vaikeampaa :)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hauskintahan tässä on se että vaikka nainen onkin varattu on hän ihan saatanan mustasukkainen meikäläisestä.
Been there, done that. Samassa tilanteessa tullut oltua ja kyllähän tuo todella ikävää on kaikkien kannalta.
Kihloissa ja miehensä kanssa yli 5v. yhdessä asunut työkaveri kertoi baari-illan jälkeen olevansa todella ihastunut. Tietysti ylpeydellä otin tiedon vastaan, mutta muijan varattu-statuksen johdosta en suurempia ihmeitä asian kanssa odottanut. Jossain vaiheessa kuitenkin onnistuin ihastumaan kovasti ja kun se tunne oli molemminpuoleinen, niin sellainen on/off-leikki meidän välillä alkoi. Satunnaisia tapaamisia jolloin suudeltiin, juteltiin hempeitä ja vastapainoksi jaksoja, jolloin hänen omatuntonsa kolkutti tai meikäläinen kyllästyi olemaan se, jonka avulla voi "irtaantua" omasta huonosta parisuhteestaan ja saada jännitystä elämään. Kyllä se oli oikeastaan alusta asti selvää, ettei hän tule miestään jättämään, koska asiat oli kuitenkin heillä suhteellisen hyvin. Oma koti, autot, lemmikit ja sen kuuluisan "excel-taulukon" perusteella näin miehenäkin voin sanoa, etten olisi samaa pystynyt heti suoraan tarjoamaan.
Näitä kuumia ja kylmiä aikoja ei auttanut yhtään se, kun ollaan samassa työpaikassa ja oikeastaan sen 8h ajan tehdään noin kuusi tuntia töitä muutaman metrin säteellä. Työporukkakin alkoi pikkuhiljaa huomaamaan meidän välillä olevan jotain sutinaa.
Hän oli myös todella mustasukkainen meikäläisestä. Kerroin kyllä hänelle suoraan, että en todellakaan istu vain kotona ja "odota" häntä vaan elän normaalia elämää harrastaen seksiä muiden kanssa jne., mutta ne suuremmat tuntemukset koen häntä kohtaan.

Nyt on noin viimeisen kuukauden ollut hiljaista meidän välillä, mutta jotenkin sitä vain aistii että kohta taas alkaa neidin kiinnostus "heräämään". Omat tunteet ovat aikalailla tasaantuneet ja kiinnostus on lähinnä seksuaalista. Toki jos neiti olisi sinkkuna, niin luultavasti tapailtaisiin.
Ihastuminen varattuun ihmiseen, joka vielä tarjoaa jollain tasolla sitä vastakaikua on kyllä perseestä. Eteenkään kun alitajunnassa tietää, että se toinen tuskin luopuu siitä kaikesta nykyisestään.
Itsekin antanut pakit vielä parille tosi mahtavalle ja kauniille tyypille, kun tunteet on jotain toista kohtaan eikä vain pysty ajattelemaan muita ihmisiä muulla kuin seksuaalisella tavalla.
 

scholl

Jäsen
Kantsii aloittaa se kliininen stigaukkoilu ja unohtaa kaikki ihastumisjutut. Itse jätin noi ihastumisjutut jonnekin 80 ja 90 luvuille. Jos katsot, että frendiportfoliossasi on ko. naiselle joku hyvä asema niin mainiota.

Mä en ymmärrä totakaan, että miten jotain autoa pitäisi pystyä tarjoamaan. Eikö jokaisella ole kuitenkin oma auto jne. Hohhoijaa. Kun nuorena menee kauppaan ja ostaa auton niin sen jälkeen sitä autoa pitää vaihtaa niin kauan kunnes on tyytyväinen. Tämän jälkeen ei enää periaatteessa tarvitse vaihtaa, jos ei halua vaihtaa. Eli jos sillä naisella on jo riittävän hyvä auto niin ei sen tartte sitä enää pohtia, vaikka ottaisikin ukostaan eron.
 

scholl

Jäsen
Tuli muuten naisasioista mieleen se, että se miesasiat ketju on jonnekin kadonnut, mutta koska täällä on miehiä paikalla niin kysyn miehiä askarruttavan miesmäisen kysymyksen. Kuinka moni miehistä täällä on käynyt valokuvauksissa? Itse olen nyt vähän out of shape, ehkä 1-2kg ylimääräistä vs. kilpailukausi, rusketus poissa ja muutenkin sairastellut jne. , mutta mietin sellaista kuviota, että seuraavan kerran kun olen ruskettunut ja todellisessa iskussa niin menisin kuvauksiin. Saisin itsestäni kuvia, joita voisin laittaa himassa seinille. Osa olisi urheiluasussa, osa puku päällä, osa kesävaatetuksessa jne. Osa studiossa ja osa ulkona kuvattuja, ehkäpä etelässä. Sehän menee ihan hukkaan, että elää nyt elämänsä parasta aikaa ja jos se unohtuu sitten totaalisesti. Täytyy siis ensi kesänä etsiä joku hyvä ammattivalokuvaaja jostain. Onko muilla miehillä samanlainen dokumentointiprojekti mielessä? Sitä on nimittäin turha tehdä sitten enää eläkeiässä.

Olisi kyllä makeata, jos himassa olisi omia kuvia seinällä ja vaikkapa nimikin olohuoneen seinällä oikein isolla.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Mulla on lahes joka huoneessa (ja taalla omalla firmallakin) kuvia itsestani seinilla. Tilasin ne suoraan taalta niin niihin sai kokoakin tarvittavasti.

Eri asentoja, eri lajeja ja eri vaatetusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös