Mainos

Naisasiat

• 7 596 919
  • 26 634
K

kiwipilot

Niinhän se kertoo. Kyseisen henkilö sosiaalinen ymmärrys on valovuoden edellä näitä tossun alla eläviä vässyköitä edellä.

Etkös sinä ole juuri se jannu joka hoitaa parisuhteensa nussimalla pikkutyttöjä Pattayalla tasaisin väliajoin? Jos näin, niin se selittääkin aika paljon. Teidän kannattaa perustaa tämän petttttttterin kanssa joku kerho missä voitte sitten rauhassa vertailla kokemuksianne äijäilytouhuistanne.

Jotenkin hellyttävää tämä muutaman tosiäijän kitinä naisille menetetyistä kavereista: toiset menee elämässään eteenpäin ja toiset taas ei. Mikään ei ole niin säälittävää kuin reippaasti yli kolmekymppiset äijäpoikamiehet jotka katkerana parkuvat jonkun kaverin perheellistymistä. Ja oletuksena on aina se, että tämä menetetty kaveri on onneton vässykkä jota nainen pitää pillunsa avulla kuristuspannassa.

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Ystävä perui joskus sovitun lätkämatsin, kun piti lähteä tyttöystävän kanssa hoitamaan kissaa! Pakko myöntää, että pokka petti :)

Meillä kun oli himassa kissa niin tiedän ettei se hirveästi hoitamista sinällään vaadi mutta ehkä tämä oli erilainen kissa. Hetkiseksi siinä meni usko ihmiskuntaan, kun peruutuksen syyn kuulin.

No ei siinä, ystävyys kestää tällaiset pienet ylämäet.

Ystävä perui joskus sovitun lätkämatsin, kun piti lähteä tyttöystävän kanssa hoitamaan kissaa! Pakko myöntää, että pokka petti :)

Meillä kun oli himassa kissa niin tiedän ettei se hirveästi hoitamista sinällään vaadi mutta ehkä tämä oli erilainen kissa. Hetkiseksi siinä meni usko ihmiskuntaan, kun peruutuksen syyn kuulin.

Jos se olikin mirri mitä lähdettiin hoitamaan paikalliselle terveysklinikalle ?

Tämä letkautus on ehkä hyvän huumorin rajamailla, mutta täysin tarkoitettu huumoriksi silti.

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Ei noita petterin juttuja liian vakavasti pidä ottaa. Viesteistä haisee katkeruus harvinaisen vahvasti. Kun oma ulkonäkö ei riitä laadukkaisiin naisiin, onkin parisuhteet yhtäkkiä ihan perseestä kun joudutaan tehdä kompromissejä ruoan tai mattojen värin suhteen. Heh.

Sama ilmiö esimurrosikäisillä: Matti hehkuttaa kavereilleen kuinka hyviä komposiittimailat ovat jääkiekossa. Matti tietää että joululahjaksi on saamassa sellaisen. Lahjaksi tuleekin yllättäen puumaila. Joulun jälkeen Matti kertoo kavereilleen kuinka heikkoja ja liian löysiä nuo komposiittimailat ovat. Ei olis halunnutkaan semmosta.

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK

Kielivitsi. Jos meni ohi, suosittelen iltalukion kursseja.

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän väliin sellainen vässykän kommentti tuohon lauantaipäivien ajankäyttöön, että "normaaleilla" työssäkäyvillä aikuisilla se on lähes ainoa mahdollinen päivä tehdä jotain yhdessä pariskuntana.

Vaikka se laskennallisesti onkin vain yksi seitsemästä päivästä, niin käytännössä arki-iltoina ei kummempia pysty tekemään / jaksa tehdä. Oletan, etteivät tämän alkuperäisen pariskunnan osapuolet ole samassa työpaikassa, joten eivät he näe 6/7 päivänä, kuten argumentti kuului, vaan viitenä iltana muutaman tunnin verran väsyineinä, ehkä tunnin aamuisin arkena ja sitten viikonloppuna on vasta se tehokas peliaika.

Ja jos tässä parisuhteessa x toinen osapuoli käyttää _jokaisen_ lauantain "omiin menoihinsa", niin ymmärrän kyllä tuohtumuksen. Joka "torstai" olisi varmasti paljon helpompi niellä.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tähän väliin sellainen vässykän kommentti tuohon lauantaipäivien ajankäyttöön, että "normaaleilla" työssäkäyvillä aikuisilla se on lähes ainoa mahdollinen päivä tehdä jotain yhdessä pariskuntana.

Vaikka se laskennallisesti onkin vain yksi seitsemästä päivästä, niin käytännössä arki-iltoina ei kummempia pysty tekemään / jaksa tehdä. Oletan, etteivät tämän alkuperäisen pariskunnan osapuolet ole samassa työpaikassa, joten eivät he näe 6/7 päivänä, kuten argumentti kuului, vaan viitenä iltana muutaman tunnin verran väsyineinä, ehkä tunnin aamuisin arkena ja sitten viikonloppuna on vasta se tehokas peliaika.

Ja jos tässä parisuhteessa x toinen osapuoli käyttää _jokaisen_ lauantain "omiin menoihinsa", niin ymmärrän kyllä tuohtumuksen. Joka "torstai" olisi varmasti paljon helpompi niellä.

Tää oli hyvä - oikeesti...

Kävi nimittäin mielessä, että täälläkin mainostettua "vapaata parisuhdetta", jossa voi käydä bylsimässä toisiakin välillä, voi olla vaikeaa toteuttaa ihan ajanpuutteen vuoksi - tai sitten tuota "varsinaista" parisuhdetta voi olla vaikeaa vaalia, kun se vähäinenkin yhteinen aika pitää käydä hyppäämässä vieraissa.

Anyway, tää "vässykkä" -trendikin saa ihan uusia ulottuvuuksia siinä vaiheessa, kun useimmat oletetussa "kaveripiirissä" ilmoittelevat, ettei nyt(-kään) kuule käy, kun on ensin pojan kiekkotreenit ja illemmalla lähdetään mamman kanssa käymään vähän viihteellä, mutta mene sinä vaan ja katotaan vaikka jokin toinen vuosi uudestaan...

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onpas täällä ehdottomia mielipiteitä! Meitä on moneen junaan ja joillekin sopii ''rangerina'' toimiminen, jolloin hypitään ns. kukasta kukkaan ja toisille taas sopii yhden mimmin kanssa pelehtiminen (edellä mainitut esimerkit eivät ole ainoita vaihtoehtoja).

Minusta suurin kompastuskivi (varsinkin miehillä) on siinä, että suurin osa ei tiedä mikä heille sopii parhaiten, eivätkä he ole valmiita (lue: puuttuu uskallus tavoitella sitä mitä haluaa) ottamaan asioista selvää, jotta he saisivat tämän selville. Se on minun mielestäni se ''juju'', mikä monelta jää ymmärtämättä.

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Aina sitä osaa ajaa itsensä vaikeisiin paikkoihin, kun tunteiden kanssa aletaan pelaamaan.

Tapasin yhden mimmin 1½ kuukautta takaperin kaverin synttäreillä, tiesin henkilön entuudestaan, ja hän minut, ja alettiinkin siinä juttelemaan heti illan alussa, ja jokseenkin lähennyttiinkin illan mittaan, joskaan ei kovin fyysiselle asteelle asti. Oli hauskaa, ja mimmi lähti jossain vaiheessa kyydillä kotiinsa, ja minä jäin kaverille yöksi.

Seuraavana päivänä hän laittoi viestiä minulle, ja sen jälkeen juteltiinkin miltei kuukausi aamusta iltaan, pitkin päivää siis. Tutustuttiin, oli kokoajan kiinnostavaa kysyä ja kuulla uusia asioita toisesta ja tota rataa. Hän kertoi avoimesti, että on eronnut vasta ihan hetki sitten, ja käsitin kyllä mitä tämä tarkoittaa (ei uutta suhdetta ym, vakavaa.) Nähtiinkin jonkin verran, sekä naisen, että omasta aloitteestani. Menin käymään hänen luonaan, kun olivat juhlimassa siellä, ja jäinkin sinne yöksi kun tuputtivat viinaa naaman eteen. Päädyttiin samaan sänkyynkin yöksi, mutta pidin housut jalassa tällä kertaa, omasta päätöksestäni siis.

Tämän jälkeen nähtiin edelleen, ja tuossa toissa viikonloppuna, kun olin kaverin mökillä, ja ko. tyttö yyterissä, soiteltiin ja viestiteltiin kaiken näköistä, ja hän kehui meikäläisen suunnilleen maasta taivaisiin, kuinka helppo seurassani on olla ja että 'voisin olla henkilö, jonka kanssa hän olisi joskus onnellinen' ja tytön kaveritkin (kenet tunsin jo ennestään) sanoivat, että upeaa, että olet tavannut tyypin joka arvostaa sinua juuri omana itsenäsi. Toki tuollaista on kiva kuulla ihmiseltä, josta pitää, mutta en silti lähtenyt maalailemaan minkäännäköisiä parisuhdetauluja taivaalle, johtuen faktoista.

Sitten nähtiin viikko sitten keskiviikkona, mimmi tuli mun luo yöksi ja oli hauska ilta ym, käytiin leffassa ja niin edelleen. Kertoi aiemmin päivällä, että oli saanut kautta rantain kuulla, että häntä oli ilmeisesti petetty tuossa hetki sitten päättyneessä suhteessa. Tästä johtuen, kivasta illasta riippumatta, aamulla hän kertoi että ahdistaa kun asiat ovat menneet niin nopeasti ja vähän itkukin siinä taisi olla silmässä. Eipä tuollaista ole kovin helppo kuulla, joten oltiin siinä aika hiljasina koko aamu, ennen kuin vein tytön kotiin.

Tiesin takaraivossa, koska olimme asiasta puhuneet, että jossain vaiheessa se varmasti tulee, siis ahdistus erosta ja elämän jatkamisesta sen jälkeen, mutta kyllä se silti tuli vähän puun takaa, ja tuntui pahalta, kun tuo tieto pettämisestä eskaloi hänen tunnetilansa. Tästä johtuen myös muutaman kerran toistin itseäni kysellessäni hänen fiiliksistään ja vaikka sanoin, etten haluaisi olla kokoajan kyselemässä, niin eihän se aina onnistu. Sovimme myös tuon keskiviikon jälkeen, että otamme iisisti, ja annetaan asioiden mennä omalla painollaan (olimme sopineet niin jo aiemmin myös). Hän kertoi myös, että ahdistaa hieman ajatus minun loukkaamisesta, jos hän antaisikin kaverikortin tai näkisi jotain muuta tyyppiä, tai että joutuisi edes miettimään voiko tavata muita. Sanoin, ettei stressaa siitä, vaan tekee niin kuin oikealta tuntuu.

Olemme edelleen jutelleet, joskaan emme niin aktiivisesti tai 'innostuneesti' ja nyt vituttaa kun johtuen tuosta hänen tilastaan joudun itse miettimään sanomisiani ja tekemisiäni. On ollut tässä itselläkin vähän vaikeita juttuja kuluneen viikon aikana, jotka painavat mieltä tuon jutun lisäksi, ja tästä johtuen oma henkinen tasapaino on ollut enemmän ja vähemmän kallellaan. Mainitsin näistä asioista, ja siitä, että minä yritän ymmärtää häntä, joten toivottavasti hän myös ymmärtää minua heikkoina hetkinäni, kun olen rasittava tai hölmö. Jotenkin vääjäämättä ajauduin perinteiseen "miten sä voit"-tilaan, jossa varoo sanomasta vääränlaisia asioita toiselle, tai sitten kun miettii jälkeenpäin, niin täsmentää sanomisiaan, ettei toinen pahastu tai käsitä väärin.

Eilen nähtiin pikaisesti, ensi kertaa keskiviikon jälkeen, ja oli suhteessa melko jäinen meininki, verrattuna aiempaan. Tämä nyt on ihan luonnollista, kun tilanne on mikä on. Puhuttiin sitten Facebook-kavereista, joita ei tarvitsisi edes olla kavereina kun ei tule puhuttua koskaan jne, ja sitten hetken mielijohteesta sen kummemmin ajattelematta mainitsin omasta exästäni, jonka kanssa en ollut jutellut 11 kuukauteen, kun exä kyseli kuulumisiani muutama ilta sitten. Tosin sanoin vastaneeni exälle tyyliin "Hyvää, mitä sulle?" mutta silti tuon olisi voinut jättää välistä. Tämä alkoikin sitten vaivaamaan myöhemmin, ja laitoin mimmille perästä viestiä, että ei varmaan kiinnostanut kuulla exästä, enkä sanonut mitenkään tarkoituksella, en vain ajatellut mitä puhun, kuten minulla on välillä tapana. Toivoin myös, ettei hän pahastunut asiasta, vaikka se varmaan kuulosti oudolta. Hän kertoi, että ihmetteli kyllä hieman, miksi mainitsin, mutta ettei pahastunut, ja sanoin että yritän jatkossa edes välillä vähän miettiä, mitä puhun.

Mietin sitten vielä illalla, että oliko järkevää pahoitella asian mainitsemista vai ei? Koska hänen korviinsa saattoi kuulostaa siltä, että yritän tehdä mustasukkaiseksi tms, vaikkei siitä ollut kyse. Ja kuulostinko vässykältä, kun viestitin asiasta perään ja selvensin sitä, vai aattelikohan mimmi, että hyvä että osaan ajatella ja täsmentää/pahoitella silloin kun tuntuu että on tullut puhuttua ohi suun?

Nyt varmaan olisi parasta laittaa jäitä hattuun, miettiä vähän mitä sanoo, ei antaa painetta sinne ollenkaan ja olla se sama oma itsensä, mihin mimmi ensitilassa tykästyi.

Tulipas pitkä avautuminen, melkoista ajatusvirtaa. Toivottavasti joku jaksaa lukea edes puoliväliin ja jakaa ajatuksia.

Edit. Oli pakko ottaa tuo exästä mainitseminen vielä hänelle puheeksi, vaikkei aihetta olekkaan, kun se nyt jäi sitten vaivaamaan edelleen. Tämäkin johtuu siitä, että minulla on henk. koht. useampia isojakin asioita, mitkä vaivaavat, jolloin tuppaa käymään niin, että pienetkin asiat jäävät vaivaamaan. Sanoin, etten jaksaisi niistä puhua, mutta pakko, kun ne tuppaa kasautumaan, ja hän sanoi, että ei hänkään oikein jaksaisi, kun tuokin aihe oli jo käyty läpi. Voi olla, että painelin omaan arkkuuni naulan ottamalla sen vielä puheenaiheeksi, mutta hän kyllä tietää taustani, elämäni isot draamat ja takaiskut, joita on riittänyt. Nyt en aio palata aiheeseen enää kertaakaan, josko edes saan mahdollisuuttakaan. Epäilemättä häntä kyllästyttää tuo minun jauhaminen, kuten itseänikin, mutta jos hän aidosti haluaa yrittää ymmärtää minua, niin hän antanee sen anteeksi.

Viimeksi muokattu:

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Tulipas pitkä avautuminen, melkoista ajatusvirtaa. Toivottavasti joku jaksaa lukea edes puoliväliin ja jakaa ajatuksia.

Itse nyt aika lailla jo totesitkin, mitä tulee tehdä, ja olen samaa mieltä. Perussääntönä aina uusien suhteiden alussa, älä puhu koskaan aiemmasta tyttöystävästäsi (tai kumppanistasi) - ei sinänsä etteikö saisi, mutta se on helpompaa niin. Ja nimenomaisesti tuollaisista ns. "turhista" viesteistä Facebookissa on aivan turha mainita, niillä ei ole mitään merkitystä missään mielessä (ellei itsellä vanha suola janota) ja toisaalta toinen voi kuvitella, että oliko kyseisellä maininnalla exän viestistä joku erityinen syykin - vaikka omana ajatuksena olisikin ollut vain, että kertomisella/kertomatta jättämisellä ei ole väliä, joten tulipahan nyt kerrottua niin välittyy "rehellinen" vaikutelma. Rehelliset vaikutelmat jätetään sitten jo pidemmälle edenneeseen parisuhteeseen. Alussa kannattaa koijata ja olla kaikkea muuta kuin oma itsensä, ellei ole oikeasti aivan helvetin hyvä tyyppi. Ja jos kuvittelee olevansa aivan helvetin hyvä tyyppi, silloin nimenomaan kannattaa olla kaikkea muuta kuin oma itsensä. Joka tapauksessa, asiasta mainitseminen oli ehkä parempi kuin että et olisi siitä mitään puhunut.

En minä tiedä. Ihmiset ovat todella erilaisia, yllätysyllätys, mitä tulee näihin suhteesta toiseen hyppäämiseen, yksi kaveri nappas tytön päivä tämän poikaystävästään eroamisen jälkeen ja ovat nyt naimisissa 10:ttä vuotta, eräs toinen naispuolinen kaverini jätti kaikki noin 5-6:n vuoden aikana tapailemansa miehet muutaman kuukauden sisällä, koska ei ollut päässyt ilmeisesti yli erostaan (joka siis tapahtui juuri 5-6 vuotta aiemmin).

Toinen perussääntö: liiallisella yrittämisellä ei saa mitään aikaiseksi. Aina kannattaa ottaa rennosti, miksei jopa vähän nauttiakin ensihuumasta ennen kuin alkaa miettimään lapsia, pösöä ja rivaria Korsosta.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaa tuo kaveri, joka ei halua seurustella? Joka kertoo tasaisin väliajoin huoraseikkailuistaan ja poikamieselämän ihanuudesta? Ja joka viidennessä viestissään unohtaa roolinsa ja puhuu naisestaan? Feikki mikä feikki.
Nyt on Leon väärässä. Kyllä kait sitä naisia saa tapailla vaikka mitään kovinkaan vakavaa ei niiden kanssa haluaisi. Ja mä vähän veikkaan että huorissa käyvistä miehistäkin monella möllöttää vaimo kotona.

Ei noita petterin juttuja liian vakavasti pidä ottaa. Viesteistä haisee katkeruus harvinaisen vahvasti. Kun oma ulkonäkö ei riitä laadukkaisiin naisiin, onkin parisuhteet yhtäkkiä ihan perseestä kun joudutaan tehdä kompromissejä ruoan tai mattojen värin suhteen. Heh.
Myös _Kuusyks on väärässä. Mun mielestä mä olen tässä lähes kymmenen vuoden aikana jo aika montakin kertaa perustellut miksi en naisten kanssa niin hirveästi tykkää olla.

Esimerkiksi vasta kyselin puhelimessa yhdeltä naiselta neuvoa että mihin suuntaan mun pitää mennä, toisen kaupungin puolella kun olin ja sen naisen olin kohta näkemässä, mutta ei se tollo oikein osannut neuvoa vaikka tunsi sen seudun kuin omat taskunsa. Siitäkin yhdestä risteyksestä pääsi neljään suuntaan ja "jatka siitä suoraan" tuli vaan ohjeeksi vaikka en ollut kertonut mistä suunnasta olin tullut tai mihin mun rintamasuunta osoitti. Kyllä kait miehet osaisivat antaa hieman selkeämmät ohjeet, vai mitä olette mieltä? Tässä kohtaa varmaan moni teistäkin siellä nyökkäilee että niin osaakin, mutta miksi pitäisi sietää tuollaista? Onko se joku että naisen kuuluukin olla vähän yksinkertaisempi ja sen mukaan sitten pitää ajatella. Pitäisi siis antaa niille vähän tasoitusta, ja sitten hihitellä ja muka ymmärtää tyhmiä juttuja. Mä en jaksa feikkailla silleen. Mua ei naurata sellainen. Tää esimerkki oli taas vain yksi sadasta, mutta tosielämästä.

Parisuhteessa kun on sekä hyviä että huonoja puolia, mutta moni mies ei jostain syystä suostu tajuamaan tai myöntämään edes itselleen niitä kaikkia huonoja juttuja. Ehkä ajatellaan jotenkin että ne kuuluvat suhteeseen ja se suhteeseen meneminen on automaatio, oletus. No niin ne huonot jutut kuuluvatkin, mutta jos niitä on enemmän kuin hyviä juttuja niin ei silloin kannattaisi ruveta suhteeseen. Järjen käyttö on sallittua myös tässä asiassa. Toi naisten yksinkertaisuus vaikka yhtenä esimerkkinä. Jos sellaista suostut sietämään niin jotain positiivista pitäisi sitten toisesta jutusta saada. Ei tietenkään erikseen tarvitse jokaista juttua laskea, mutta moni mies ei vaan suostu tajuamaan että parisuhteen normaalissakin arjessa on tosi paljon noita huonoja juttuja, yhtenä esimerkkinä ne kaikki kompromissit.

Ja jos ajatellaan vaikka yhden yön juttuja. Ostelet drinkkejä ja ehkä maksat vielä taksinkin, suostut juttelemaan tyhmiä juttuja, esität kiinnostunutta, nöyrryt palvelijan tasolle jne. kaikki se skeida, ja sitten saat ehkä pillua jos saat. Siinä on monia huonoja juttuja ja mahdollisesti yksi hyvä juttu. Siitä voi jokainen miettiä jääkö kokonaisuus lopulta positiiviseksi vai negatiiviseksi. Tuotahan mä olen aina selitellyt. Ihan kuin kaikki eivät olisi koskaan tajunneet ajatella noin. Ja siis kyllähän mäkin voisin vaikka tehdä naiselle ruuan tai ostaa drinkin tai jotain jos saisin sitä ihanaa pilluvärkkiä, mutta jos noita enemmän tai vähemmän negatiivisia juttuja olisi ihan hirveästi, niin mä kyllä voin myöntää itselleni että nyt tässä ei ole enää järkeä. Sama asia se on parisuhteessa, hieman eri jutut vaan. "Mutta kun se vaan kuuluu tehdä niin" sanovat sitten jotkut, eivätkä suostu ajattelemaan niita huonoja juttuja. Miksi niitä ei laskettaisi?

Eikä kun ai niin, mun täytyy olla ruma homo joka katkeruuttaan vaan valittelee kun ei saa pillua.

Tässä käy usein niin kuten vasta pari viikkoa sitten kävi. Mä kirjoitin tähän ketjuun jotain ja monta nimimerkkiä tyrmäsi täysin sen mun kirjoituksen. Sitten pari päivää myöhemmin joku kyseli jotain neuvoa parisuhteesta ja moni nimimerkki sitten vastasi siihen ja kertoi suht samaa juttua kuin mitä mäkin olin aiemmin selittänyt. Muistatteko?

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Esimerkiksi vasta kyselin puhelimessa yhdeltä naiselta neuvoa että mihin suuntaan mun pitää mennä, toisen kaupungin puolella kun olin ja sen naisen olin kohta näkemässä, mutta ei se tollo oikein osannut neuvoa vaikka tunsi sen seudun kuin omat taskunsa. Siitäkin yhdestä risteyksestä pääsi neljään suuntaan ja "jatka siitä suoraan" tuli vaan ohjeeksi vaikka en ollut kertonut mistä suunnasta olin tullut tai mihin mun rintamasuunta osoitti. Kyllä kait miehet osaisivat antaa hieman selkeämmät ohjeet, vai mitä olette mieltä? Tässä kohtaa varmaan moni teistäkin siellä nyökkäilee että niin osaakin, mutta miksi pitäisi sietää tuollaista? Onko se joku että naisen kuuluukin olla vähän yksinkertaisempi ja sen mukaan sitten pitää ajatella. Pitäisi siis antaa niille vähän tasoitusta, ja sitten hihitellä ja muka ymmärtää tyhmiä juttuja. Mä en jaksa feikkailla silleen. Mua ei naurata sellainen. Tää esimerkki oli taas vain yksi sadasta, mutta tosielämästä.

Naisia on moneen lähtöön ja jotkut ovat hieman fiksumpia kuin toiset. Tuo kuitenkaan kerro sitä, että nainen on tyhmä. Voi kertoa hieman huonoista suuntavaistoista. Kyllä sitä monelle on varmasti käynyt niinkin, vaikka asunut samassa kämpässä vaikka kuinka monta vuotta, niin sellaiselle ihmiselle, joka ei paikkaa tunne yhtään, on loppupeleissä vaikea asiaa kertoa puhelimessa järkevästi.

Ja mitä tulee noihin "kaveri-vässykkä" -juttuihin niin tänne on näköjään turha sellaista viljellä. Tulee heti nyrkkiä naamalle. Kaikki ottaa tuon asian niin eri tavalla, sillä kaikilla on erilaiset kaverit, elämä ja kaikki eivät ole +30 iältään. (enkä itsekkään kuulu siihen)

Mutta muuten tämä ketju on kyllä huippukamaa, enkä näitä juttuja tuomitse.

Grafix

Jäsen
Ja jos ajatellaan vaikka yhden yön juttuja. Ostelet drinkkejä ja ehkä maksat vielä taksinkin, suostut juttelemaan tyhmiä juttuja, esität kiinnostunutta, nöyrryt palvelijan tasolle jne. kaikki se skeida, ja sitten saat ehkä pillua jos saat. Siinä on monia huonoja juttuja ja mahdollisesti yksi hyvä juttu. Siitä voi jokainen miettiä jääkö kokonaisuus lopulta positiiviseksi vai negatiiviseksi.

Onks ihan mahdoton ajatus, että sen baarissa tavatun mimmin kanssa vietetty aika oliskin ihan hauskaa? Läpät menee yksiin ja kiva ottaa muutama drinksu yhdessä ja sitä rataa, onks se huono juttu? En mäkään jaksa pitkään jutella sellaisen ihmisen kanssa jonka jutut ei mulle lähde mut sit mä vaihdan muualle, enkä yritä kärvistellä toosan kuva silmissä.

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Anteeksi ehkä aavistuksen kyyninen vastaus, mutta oman kokemukseni mukaan sellaisista jutuista, joissa jo alku on ongelmallinen, ei kehkeydy mitään.

Itse parisuhde ja sen tulevaisuus ovat sitten asia erikseen, mutta kyllä se usein on niin, että asiat sujuvat alussa aikalailla itsekseen, jos kaksi ihmistä ovat oikeasti ihastuneita toisiinsa. En taida tuntea pareja, jotka olisivat kovin mutkikkaiden käänteiden päätteeksi päätyneet yhteen, vaan kyllä se on alussa menoa. Omassakin hiljan päättyneessä parisuhteessa ei alkuvaiheessa tarvinut stressata sanomisiaan tai pohtia, millaisen kuvan annan itsestäni sanomalla sitä ja tätä Facebookissa. Se homma vaan rullaa iisisti siihen pisteeseen, että aletaan seurustella.

Sen sijaan jutut, joissa kiinnostus on vuoristorataa jo tapailuvaiheessa harvoin johtavat mihinkään. Tällaisessa tilanteessa itsekin olleena sitä miettii juurikin funtsimiasi juttuja, kuten "no mitähän se tosta nyt ajatteli" ja "voinko vielä sanoa näin vai olenko vässykkä" yms. Sitten ymmärtää, että toista ei oikeastaan kiinnosta ja itsekin on lähinnä ihastunut ajatukseen yhdessäolosta, eikä niinkään siihen toiseen ihmiseen.

Puhuttiin sitten Facebook-kavereista, joita ei tarvitsisi edes olla kavereina kun ei tule puhuttua koskaan jne, ja sitten hetken mielijohteesta sen kummemmin ajattelematta mainitsin omasta exästäni, jonka kanssa en ollut jutellut 11 kuukauteen, kun exä kyseli kuulumisiani muutama ilta sitten. Tosin sanoin vastaneeni exälle tyyliin "Hyvää, mitä sulle?" mutta silti tuon olisi voinut jättää välistä. Tämä alkoikin sitten vaivaamaan myöhemmin, ja laitoin mimmille perästä viestiä, että ei varmaan kiinnostanut kuulla exästä, enkä sanonut mitenkään tarkoituksella, en vain ajatellut mitä puhun, kuten minulla on välillä tapana. Toivoin myös, ettei hän pahastunut asiasta, vaikka se varmaan kuulosti oudolta. Hän kertoi, että ihmetteli kyllä hieman, miksi mainitsin, mutta ettei pahastunut, ja sanoin että yritän jatkossa edes välillä vähän miettiä, mitä puhun.

Oman kokemuksen perusteella naisten kanssa homma on toiminut sillä tavalla, että nuo yksilahkeiset tuntuvat kiinnostuvan paljon enemmän asioiden painotuksista, kun siitä mitä oikeasti lässytät.

Jos sanot uudelle tutustumisen kohteelle että "hey, ostetaan jogurttia" niin homma on aika bueno, eikä siinä, se kelaa että se varmaan tykkää jogurtista.
Jos kuitenkin kerrot asian "Hey, mun tekee aivan sairaasti mieli jogurttia ja on pakko päästä ostamaan sitä heti" niin se kelaa, että toi tykkää jogurtista aivan sairaasti.

Homma muuttuu siinä kohtaa jos pistää viestin perään. Tässä tapauksessa vaikka "Eiks ollukkin hyvää jogurttia?".
Kummankin edellämainitun jälkeen lopputulos on lähellä samaa: Nainen rupeaa miettimään, että mikä ihme siinä jogurtissa niin kivaa on jumalauta, että sitä tarttee erikseen mainostaa? Onko tää joku seksi juttu ? Vai tykkääkö se vaan jogurtista ? Miten joku voi tykätä noin paljon jogurtista ? Apua, onks täs jotain omituista ? Ei se varmaan meinaa mitään, mut silti, ihme fixaatio jogurttiin.. jne jne jne.

Todella paska vertauskuva anteeksi siitä, ja olisihan ton voinut toisinkin kirjoittaa. Homman nimi kuitenkin pitäisi olla selvä. Itse voisin kutsua tota hommaa ns. "yhden virheen taktiikaksi". Eli ei haittaa, että on oma itsensä, ei haittaa jos väläyttää vahingossa jotain typerää esim exästä (virhe) tai kertoo suolen toiminnan häiriöistä (virhe) ei nainen ole kiinnostunut yhdestä virheestä jos on kiinnostunut sinusta.

Jos kuitenkin menee soittamaan/tekstaamaan tai jotain vastaavaa, että " sori, että puhuin mun suolen toiminnasta tänään, ei ollu varmaan ihan fiksua käytöstä, se vaan on stressannu muo pitkään". Niin silloin painotat tätä asiaa, nostat aiemmin tekemäsi virheen pöydälle ja lopputulos on yleensä negatiivinen.

Ole rento oma itsesi, äläkä tee kuin yksiä virheitä asioiden tiimoilta ;)
Jos kuitenkin teet kaksi, älä missään nimessä tee kolmatta.

Suhteen alussa on niin pirun tärkeää, että miten paljon mistäkin asiasta keskustelee, ei välttämättä se mistä keskustelee.

Edit: pakko muokata tuota viimestä lausetta ymmärrettävämmäksi Eli näin sen ennemminkin tarkoitin:

Suhteen alussa on niin pirun tärkeää, että miten USEIN mistäkin asiasta keskustelee, ei välttämättä se mistä keskustelee.

Eli jos joka päivä jauhat sun Celican basso elementistä, niin se antaa tietynlaisen kuvan. Voit keskustella pitkään vaikka yhdestä leffasta tai mistä tahansa, siis todella pitkään. Naiset on yleensä kovin kärsivällisiä ja pitkäjänteisiä keskustelukumppaneita ja nauttivat harkituista keskusteluista (varoitus: yleistämistä, ei kaikki). Mutta jos samasta leffasta jatkuvasti eri päivinä jankkaat niin se antaa tietynlaista kuvaa ja pistää vastapuolen miettimään erillaisia asioita. Se mitä nuo asiat ovat niin riippuu toki tuosta aiheesta ja miljoonasta muusta muuttuvasta tekijästä.

Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eli ei haittaa, että on oma itsensä, ei haittaa jos väläyttää vahingossa jotain typerää esim exästä (virhe) tai kertoo suolen toiminnan häiriöistä (virhe) ei nainen ole kiinnostunut yhdestä virheestä jos on kiinnostunut sinusta.

Jos kuitenkin menee soittamaan/tekstaamaan tai jotain vastaavaa, että " sori, että puhuin mun suolen toiminnasta tänään, ei ollu varmaan ihan fiksua käytöstä, se vaan on stressannu muo pitkään". Niin silloin painotat tätä asiaa, nostat aiemmin tekemäsi virheen pöydälle ja lopputulos on yleensä negatiivinen.
Kannattaa muistaa mainita heti perään, että A-jugurtti on yleensä auttanut noihin suoliston ongelmiin. Ja sen jälkeen pyytää neito jugurtille.

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS

Ole rento oma itsesi, äläkä tee kuin yksiä virheitä asioiden tiimoilta ;)
Jos kuitenkin teet kaksi, älä missään nimessä tee kolmatta.

Suhteen alussa on niin pirun tärkeää, että miten paljon mistäkin asiasta keskustelee, ei välttämättä se mistä keskustelee.

Kuten yllä kerroin, olen kertonut daamille taustastani avoimesti heti ensimmäisestä päivästä alkaen. Voin sanoa että henkisellä tasolla olen käynyt helvetissä ja tullut sieltä takaisin. Välillä käydään siellä porteilla, mutta palataan takaisin kädet verillä ja välillä mennään pää pilvissä. Niin se vaan menee. Moni, myös itse haluaisin ajatella, että nuo menneisyyden jutut vain vahvistaa minua ihmisenä, mutta tässä nyt kun on kyseenalaistanut taas itseään, sanomisiaan ja olemustaan, olen todennut, että siinä missä ne vahvistaa, ja niistä on selvitty, ovat ne myös jättäneet allekirjoittaneeseen kolikon toiselle puolelle erilaisen ihmisen. Ihmisen joka on haavoittuvainen, joka heikoilla hetkillään käy todella alhaalla. Silloin kun tuntuu pahalta, niin tuntuu todella pahalta. Ei ole vain vähän paha mieli.

Aion nyt antaa pallon sinne, kuten hän sanoi, hän ei jaksaisi asiasta puhua, kuten en minäkään enää, ja tänään muutenkin hänen käytös oli aika jäätävää.

Sanoin vain, että koita ymmärtää, yksi asia vaivaa, toinen vaivaa ja sitten kaikki pienet asiat vaivaa. Jostain sitä pitää purkaa, vaikkei toista nappaisi yhtään.

Jos hän haluaa ymmärtää mitä minä saatan käydä läpi, ja vaikka jauhaisinkin asioita joista hän ei jaksa puhua/on jo käsitelty, niin hän kyllä painaa ne villaisella. En ole se helpoin tyyppi henkisesti aina välttämättä. Tällä taakalla se vain on mahdotonta.

Jos joku haluaa kuulla henk.koht. elämäni draamoista ja taustoista, linkittäkää joku ketju, mihin voisin kirjoittaa. Ei ehkä mt-ketju, mutta joku jossa voin avautua tästä taakasta, mitä kannan.

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Anteeksi ehkä aavistuksen kyyninen vastaus, mutta oman kokemukseni mukaan sellaisista jutuista, joissa jo alku on ongelmallinen, ei kehkeydy mitään.

Itse parisuhde ja sen tulevaisuus ovat sitten asia erikseen, mutta kyllä se usein on niin, että asiat sujuvat alussa aikalailla itsekseen, jos kaksi ihmistä ovat oikeasti ihastuneita toisiinsa. En taida tuntea pareja, jotka olisivat kovin mutkikkaiden käänteiden päätteeksi päätyneet yhteen, vaan kyllä se on alussa menoa.

Esitän eriävän kokemuksen. Omassa parisuhteessani meni vuosi kavereina ennen kuin päästiin alkuun. Ilmaisin kyllä kiinnostukseni jo parin kuukauden tuntemisen jälkeen. Toinen pelasi kaverikortin ja oltiin kavereita.

Häntä alkoi tuo pelattu kortti harmittaa ja ottikin sen pois pöydältä. Siinä sitten meni tuon jälkeen jokunen kuukausi epävarmoissa merkeissä, mutta nyt ollaan liki vuosikymmen yhdessä oltu.

Itse sanoisin, että moni pilaa hyvän jutun liikaa hätäilemällä kun panikoidaan, jos ei parin kuukauden aikana ole mitään tapahtunut.

Kuten yllä kerroin, olen kertonut daamille taustastani avoimesti heti ensimmäisestä päivästä alkaen.

Se mitä yritin sinulle viestittää on se, että se millaisen kuvan toinen luo sinusta, on sinusta itsestäsi sekä mielenhallinnasta kiinni.

En tarkoita, että pitäisi valehdella tai näytellä olevansa joku muu kun on, vaan sitä, että pyrkii näyttämään ne positiiviset ja naista mahdolliset kiinnostavat puolet.

Itse olen avoimuuden vakaa kannattaja yhä edelleen, mutta hokasin joitakin vuosia sitten, että suhteen alussa pieni salaperäisyys ja omien asioiden itsellään pito tekee vain hyvää.

Toisinsanoen: Oli ratkaisusi mikä hyvänsä, niin on hyvä hieman osata ennakoide millaiset vaikutukset teoilla ja sanoilla tulee olemaan. Kuten sanoin, yksi lause siellä täällä, ei merkkaa naiselle yhtään mitään. Vaan se, mitä asioita painotat.

Oikean ihmisen kanssa täysi avoimuus voi toimiakkin. Itse en sellaiseen naiseen kuitenkaan ole vielä törmännyt kenellä mielenkiinto olisi pysynyt yllä täyden avoimuuden kanssa heti alusta.

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Laittelin tuossa suomi24 treffipalstan kautta viestejä ja yksi nainen vastasi: "vaikutat ihannekumppanilta mutta tuo ikäero rassaa. Saat aiemmin sairauksia ym enkä halua olla vanhana yksin."

Ikäeroa oli neljä vuotta :D No ainakin haluaa sitoutua.

Tässä vähän aikaa sitten kävin yhtä mimmiä laittamassa ja ihan ääneen ihmettelin säärikarvoja, kertoi kasvattaneensa niitä talveksi ettei ole niin kylmä.

Ei saatana. Mikä noita naisia vaivaa? Ihan uskomattoman tyhmiä tapauksia löytyy, ja sit niillä on vielä varaa valita! Tämä vituttaa ehkä eniten.

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Ja jos ajatellaan vaikka yhden yön juttuja. Ostelet drinkkejä ja ehkä maksat vielä taksinkin, suostut juttelemaan tyhmiä juttuja, esität kiinnostunutta, nöyrryt palvelijan tasolle jne. kaikki se skeida, ja sitten saat ehkä pillua jos saat. Siinä on monia huonoja juttuja ja mahdollisesti yksi hyvä juttu. Siitä voi jokainen miettiä jääkö kokonaisuus lopulta positiiviseksi vai negatiiviseksi. Tuotahan mä olen aina selitellyt. Ihan kuin kaikki eivät olisi koskaan tajunneet ajatella noin. Ja siis kyllähän mäkin voisin vaikka tehdä naiselle ruuan tai ostaa drinkin tai jotain jos saisin sitä ihanaa pilluvärkkiä, mutta jos noita enemmän tai vähemmän negatiivisia juttuja olisi ihan hirveästi, niin mä kyllä voin myöntää itselleni että nyt tässä ei ole enää järkeä. Sama asia se on parisuhteessa, hieman eri jutut vaan. "Mutta kun se vaan kuuluu tehdä niin" sanovat sitten jotkut, eivätkä suostu ajattelemaan niita huonoja juttuja. Miksi niitä ei laskettaisi?

Teet teksteissäsi jatkuvasti oletuksia, että kaikki miehet ovat samalla viivalla kanssasi. Ei hyvännäköisen miehen tarvitse tehdä mitään näistä tempuista.

Tuota naisille tarjoamista en ymmärrä minäkään. Statushan siinä menee, jos moiseen alentuu. Ainakin tähän mennessä on aina ollut selvää tuttujen kanssa, että kulut menee puoliksi. Tänäänkin huumorilla eräs huikea nainen kysyi hesessä "tarjooksä?" reveten samalla nauruun. Eli ei siinä edes mitään kiusallista keskustelua synny, jos omaa oikeanlaisen asenteen alusta lähtien. Riippunee luonteesta, mutta omalla kohdalla väh. 10 minuuttia seurassani ollut ihminen ei missään olosuhteessa odota mun tarjoavan yhtään mitään. Tilanne voisi muuttua siinä vaiheessa, jos tunnen alitajunnassani, että perkele enhän mä pysty vastata tuon naisen statukseen. Tällöin pasmat saattaa mennä sekaisin. Onneksi itsetuntoni on sen verran väärist.. siis hyvä, että harvemmin tunnen moista tunnetta. :)

Edit: Ja oletan joo, että ennestään tuttu satunnaispano ajaa sen yhden yön jutun funktion. Jos joka kerta pitää uutta matoa hakea, niin sitten asiat menee oikeasti hankalaksi.

Eikä kun ai niin, mun täytyy olla ruma homo joka katkeruuttaan vaan valittelee kun ei saa pillua.

Minkä muun johtopäätöksen jutuistasi voi tehdä?

Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei hyvännäköisen miehen tarvitse tehdä mitään näistä tempuista.
Mutta kuitenkin suurin osa tekee niin. Kuuntele vaikka millaista juttua muut parit puhuvat keskenään ja katso miten ne jätkät käyttäytyy. Ehkä sä just sitten et viitsi tehdä niin kuten suurin osa muista tekee, mutta älä yleistä. Ja mä en oikein osaa sanoa millainen mies on "hyvännäköinen", mutta se mitä mä arvioisin niin just ne miehethän tuntuvat olevan eniten niitä nössöjä.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Etkös sinä ole juuri se jannu joka hoitaa parisuhteensa nussimalla pikkutyttöjä Pattayalla tasaisin väliajoin? Jos näin, niin se selittääkin aika paljon. Teidän kannattaa perustaa tämän petttttttterin kanssa joku kerho missä voitte sitten rauhassa vertailla kokemuksianne äijäilytouhuistanne.

Pikkutytöistä ei sen enempää. Moderaattorit tekivät omat päätelmänsä tästä kirjoituksesta. Kiitos heille.

Olen käynnyt Pattayalla nussimassa. Kannattaisikohan ko. nimimerkin kokeilla? Olen ollut aiemmin pitkässä parisuhteessa ja minulla on kaksi kouluikäistä lasta. Viimeiset 7 vuotta olen ollut sinkkuna. Tokihan Suomestakin löytyy panokavereita, mutta mihinkään suhteisiin ei jaksa panostaa. Paneminen on kivaa ilman mitään perisuhdekuonaa.

Ja tosiaan olin tossun alla, mutta siihen en enää jaksa palata enää. Koskaan... Lasten kanssa kesällä 6 viikkoa mökillä ja 3 viikkoa nussimassa "pikkutyttöjä". Ehkä en isänäkään ole ihan huonoimmasta päästä...

Jotenkin hellyttävää tämä muutaman tosiäijän kitinä naisille menetetyistä kavereista: toiset menee elämässään eteenpäin ja toiset taas ei. Mikään ei ole niin säälittävää kuin reippaasti yli kolmekymppiset äijäpoikamiehet jotka katkerana parkuvat jonkun kaverin perheellistymistä. Ja oletuksena on aina se, että tämä menetetty kaveri on onneton vässykkä jota nainen pitää pillunsa avulla kuristuspannassa.

Nämä nimimerkit, jotka noista menetetyistä kavereista ovat valittaneet, eivät ole maininneet sanallakaan mistään perheistä, vaan ainoastaan naisista. Perheen tullessa kuvioihin, nuo "kaverit" ovat menetettyjä lopullisesti. Kun olin naimisissa(nössö, tossun alla), kaveripiiri koostui muista samassa tilanteessa olevista. Nyt viimeisen 7 vuoden aikana kaveripiiri on muuttunut täysin. Noiden nössöjen kanssa en ole missään tekemisissä, koska naiset määräävät heidän tekemisistään.

Eteenpäin meneminen on hieman kaksiteräinen miekka. Minä pidän eteenpäin menemisenä irrottautumista parisuhteesta ja elämistä vapaana miehenä, joka voi tehdä mitä huvittaa, silloin kun huvittaa.

julle-jr

Jäsen
Minä pidän eteenpäin menemisenä irrottautumista parisuhteesta ja elämistä vapaana miehenä, joka voi tehdä mitä huvittaa, silloin kun huvittaa.
Jos on sinkku, niin eikö ole teoriassakin mahdotonta viettää (oman) vaimon kanssa aikaa? Eli eihän sinkku voi tehdä läheskään mitä huvittaa, jos läheskään kaikki tekemiset eivät edes teoriassa ole sinkulle mahdollista.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy