Sonic Empire
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Feikkiheikit
Nooh, en ota siitä stressiä. Ollaan vaimon kanssa seurusteltu kohta 13 vuotta ja jos tulee tilanne, jossa toisen on päästävä pois niin eiköhän se onnistu keskustelun kautta.
Tuo on kyllä täysin totta. En tiedä onko ihmiset aina olleet tällaisia, mutta tuntuu, että nykyisin ei voi luottaa täydellisesti enää kehenkään. Tai siis täydellisiä naisia ei ole olemassa. Vaikka kuinka olisi sovittu jotain ja kaikki olisi ihanaa, saattaa toinen tehdä jotain sellaista, mikä loukkaa todella syvästi. Itse olen halunnut löytää sellaisen ihmisen, johon voi luottaa 100 % ja luulinkin löytäneeni sellaisen. Kokemus osoitti, että luottaminen oli virhe. Sellaisen jälkeen tulee aika kyyniseksi vaikka ajattelinkin, että kaikki naiset eivät ole sellaisia. Nyt kuitenkin tuntuu, että taitavat ne lopulta ollakin.AnaMasa kirjoitti:Jooh, hutera pointti siinä, että vaikka kuinka hyvältä ja ikuiselta tuntuu, niin ei kannata tuudittautua ja mukavoitua liikaa. On hyvä pitää oma elämä mahdollisimman itsenäisenä kokonaisuutena parisuhteesta huolimatta niin pitkään kuin suinkin kykenee loukkaamatta toista ja hankaloittamatta liikaa käytännön asioita. Jos laskee koko elämänsä parisuhteen varaan, niin alussa mainitussa tilanteessa ei ole juuri muuta vaihtoehtona kuin viina, itsemurha tai pahimmillaan Yön kuuntelu.
Paljon asiaa, mutta irroitetaan tuo lause. Saattaa mennä offtopiciksi, mutta otan sen riskin. Pitää nimittäin paikkansa, josta päästäänkin siihen, että miten pitäisi nykyään asennoitua ihmisiin? Pettämistä pidetään nykyisin yhä hyväksyttävämpänä, tai ainakin jonain trendinä. Voin ainakin itse rehellisesti sanoa, että en olisi aiemman parisuhteeni aikana todellakaan koskaa missään olosuhteissa pettänyt toista. Perusteluna vaikka se, että olin asennoitunut viettämään ko. ihmisen kanssa loppuelämäni ja tekemään mitä vaan toisen eteen. Kyse on vaan siitä, että asettaa itselleen rajan, jonka yli ei mennä. Vilkuilla voi, mutta jonkinlainen moraali pitää olla.Ted Raikas kirjoitti:Eli ei ne naiset ole sen petollisempia kuin miehetkään. Molemmat on ihan yhtä petollisia.
Tobias kirjoitti:Minulla taas aivan päinvastoin. Ei tulisi mieleenkään aloittaa mitään vakavaa suhdetta koska en kuitenkaan pysyisi uskollisena. Enkä ollut sitä silloin yhden kerran kun yritin jonkinlaista pysyvämpää suhteenpoikasta rakentaa.
Mä en halua elämääni ketään ylimääräistä henkilöä, joka pienimmisääkään määrin kontrolloisi tekemisiäni. Sen takia en varmaan seurustele. Eikä mulle ole koskaan tosissaan tullut tunnetta että haluaisin olla pysyvästi jonkun kanssa. Pidän seksistä ja siitä, että tapailen paljon naisia mutta vakavaan suhteeseen tuskin alan koskaan. Ikääkin kertynyt jo päälle 30 vuotta joten eiköhän tällaisenä sählärinä pysytä vastaisuudessakin ja hyvä niin.
No, samahan se minullakin on. Totta kai omatunto laulaisi ja piinaisi suorastaan hengiltä. Silti, tilanteita tulee ja tilanteita menee, eikä sitä ei voi 100% koskaan tietää miten ne vie ihmistä. Kukaan ihminen ei voi olla itsestään niin varma, toisinaan keksimme jopa valheitakin, joihin alamme uskoa. Pyrimme selittää asiaan jotenkin itsellemme, helposti jopa niin, että se oli sen toisen tekosia kokonaan ja käytti tilanteessa hyväkseen. Puhumattakaan miten humalatilalla selitetään hairahduksia. Kahden kauppaa se on silti aina.girlzilla kirjoitti:Itse olen itkenyt tuntikausia vanhalle poikaystävälleni sitä kun olin pussannut toista. En minä vaan kykenisi pettämään, omatunto ei vaan yksinkertaisesti anna niin tehdä.
Aivan varmasti käytännössä kaikilla käy mielessä se vehtaaminen. Asian ajatteleminen on kuitenkin täysin eri asia kuin asian toteuttamisen harkitseminen, ja se on täysin eri asia kuin itse toteuttaminen. Ja miten ihanan kapulakielisesti onnistuinkaan tuon ilmaisemaan. Mielestäni asiat on hyvin, jos tilanteet jäävät vain tuolle ajatustasolle eikä niiden sinne jättäminen harmita ollenkaan.Ted Raikas kirjoitti:Jos tulisi eteen tilanne, että se oma kumppani ei mitenkään saisi tietää ja tämä kenen kanssa petturuutta harrastaisi olisi todella hemaiseva ja puoleensavetävä tapaus. Siinä voisi olla kaverilla kuin kaverilla vaikeat oltavat päättää mitä tehdä. Aika epeli on, jos ei käy mielessäkään vehtaaminen sen ihmisen kanssa.
Designer kirjoitti:Aivan varmasti käytännössä kaikilla käy mielessä se vehtaaminen. Asian ajatteleminen on kuitenkin täysin eri asia kuin asian toteuttamisen harkitseminen, ja se on täysin eri asia kuin itse toteuttaminen. Ja miten ihanan kapulakielisesti onnistuinkaan tuon ilmaisemaan. Mielestäni asiat on hyvin, jos tilanteet jäävät vain tuolle ajatustasolle eikä niiden sinne jättäminen harmita ollenkaan.
Tobias kirjoitti:Mä en halua elämääni ketään ylimääräistä henkilöä, joka pienimmisääkään määrin kontrolloisi tekemisiäni. Sen takia en varmaan seurustele. Eikä mulle ole koskaan tosissaan tullut tunnetta että haluaisin olla pysyvästi jonkun kanssa. Pidän seksistä ja siitä, että tapailen paljon naisia mutta vakavaan suhteeseen tuskin alan koskaan. Ikääkin kertynyt jo päälle 30 vuotta joten eiköhän tällaisenä sählärinä pysytä vastaisuudessakin ja hyvä niin.
Lahna kirjoitti:.
Asia jota eniten pelkään on se, että mitäs jos muija haluaakin palata yhteen jonkin ajan kuluttua. Kahdesti olen hänet jo takaisin ottanut sekä antanut pettämisen anteeksi. Nyt olen päättänyt, että enää ei onnistu. Mutta ihmismieli on heikko ja minun tapauksessani erittäin heikko. Toisaalta vituttaa heittää nämä yhteiset vuodet hukkaan, mutta taas toisaalta tiedän millainen hän todellisuudessa on. Täytyisi saada pidettyä oma päänsä. Toivottavasti se myös onnistuu, jos tällainen tilanne tulee eteen.
Oman pään pitäminen on vaikeaa, mutta silti se on lähes välttämätöntä. Tiedän, kuinka odotat koko ajan, että missä vaiheessa nainen pyytää sinua takaisin. Vaikka toivoisit sitä, helpompaa on, ettei näin kävisi. Silloin loukkaisit vain itseäsi. Ihmismieli todellakin on aika heikko.Lahna kirjoitti:Asia jota eniten pelkään on se, että mitäs jos muija haluaakin palata yhteen jonkin ajan kuluttua. Kahdesti olen hänet jo takaisin ottanut sekä antanut pettämisen anteeksi. Nyt olen päättänyt, että enää ei onnistu. Mutta ihmismieli on heikko ja minun tapauksessani erittäin heikko. Toisaalta vituttaa heittää nämä yhteiset vuodet hukkaan, mutta taas toisaalta tiedän millainen hän todellisuudessa on. Täytyisi saada pidettyä oma päänsä. Toivottavasti se myös onnistuu, jos tällainen tilanne tulee eteen.
Lahna kirjoitti:Jaahas. Jos yrittäisi purkaa tuntojaan tänne...
Ted Raikas kirjoitti:Kannattaa myös tarkistaa oma sydän, että pettäisikö, jos se tilaisuus koittaisi?
Jos tulisi eteen tilanne, että se oma kumppani ei mitenkään saisi tietää ja tämä kenen kanssa petturuutta harrastaisi olisi todella hemaiseva ja puoleensavetävä tapaus. Siinä voisi olla kaverilla kuin kaverilla vaikeat oltavat päättää mitä tehdä. Aika epeli on, jos ei käy mielessäkään vehtaaminen sen ihmisen kanssa.
Nimittäin se on kuitenkin niin, että vaikka miten rakastamme jotakuta, niin meillä silti on olemassa ne alkukantaiset vietit, jotka voivat esim. humalassa ja joskus selvinpäinkin puhjeta. Täyttä tekopyhyyttä, ettemme muka tsiigailisi ohikulkevia naikkosia sillä silmällä, vaikka miten olisimme parisuhteessa tiiviisti. Eikä sille tsiigailulle ole pohjimmiltaan kuin se yksi ainoa syy...
Eli ei ne naiset ole sen petollisempia kuin miehetkään. Molemmat on ihan yhtä petollisia.
Enkä tietenkään väitä, että pettäminen olisi oikein, tai asia, jolle emme mitään mahda. Jokaisen mielessä silti asuu pieni pettäjä, potentiaalisuus siihen.
Valitettavan totta. Niinhän se menee, että nainen saa miestä ihan milloin haluaa, mutta mies ei. Noin keskimäärin. Toki joku hyväkroppainen komeakasvoinen äijä nyt naisia saa tuon tuosta, mutta jos puhutaan vaikka keskiverron alapuolella olevista miehistä ja naisista.KoJu kirjoitti:Kait meillä miehillä on joku alkukantainen vietti, joka nostaa heti lihanpalaa, kun joku typy vähän hymyilee :)
Ted Raikas kirjoitti:Valitettavan totta. Niinhän se menee, että nainen saa miestä ihan milloin haluaa, mutta mies ei. Noin keskimäärin.
Olisi joskus kiva kokeilla oikein ajan kanssa, sillä asia ainakin ajatuksen tasolla menee juuri noin. Oletan, että tuosta lainauksen lupsakkaasta yksityiskohdasta huolimatta puhut siis naisen saamisesta miesten kohdalla.Ted Raikas kirjoitti:Valitettavan totta. Niinhän se menee, että nainen saa miestä ihan milloin haluaa, mutta mies ei. Noin keskimäärin. Toki joku hyväkroppainen komeakasvoinen äijä nyt naisia saa tuon tuosta, mutta jos puhutaan vaikka keskiverron alapuolella olevista miehistä ja naisista.
Heh, joku sitten tarttui tuohon kielikukkaseeni. No voi mennä tuolla sanomallasi tavalla kyllä, en epäile.Hippo kirjoitti:En tietysti tarkemmin tiedä, mutta jotenkin olen saanut sellaisen kuvan, että mieskin saa miestä ihan milloin haluaa. Asiasta paremmin perillä olevat korjatkoot, jos olen väärässä.
Ted Raikas kirjoitti:Viittasin tosiaan kuitenkin siihen, että: nainen saa miestä ihan milloin haluaa, mutta mies ei naista.