Naisasiat

  • 7 571 865
  • 26 605

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
tant gredulin kirjoitti:
Kohtuullisen raakaa yleistystä.
No, myönnetään. Onhan se.

Homma menee vaan niin, että miellän miehet keskim. seksuaalisesti vastuuttomammiksi ja "aloitekykyisemmiksi". Kaikessa karkeudessaan Ikerin esittämä tilanne kyllä pitää paikkansa, mutta huomiosi ikäkysymyksestä pitänee paikkansa. Tilanne muuttuu ajan myötä varmasti ja puntit tasoittuu.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
tant gredulin kirjoitti:
Kohtuullisen raakaa yleistystä.
Ehkä pieni osa naisista - nuoret, kauniit ja lapsettomat.

Kyllä tavallisen näköiset, keski-ikäiset ja lapselliset naiset saa miestä melkein milloin haluavat - paaaaaljon helpommin kuin tavallisen näköinen, keski-ikäinen, lapseton mies. Käy vaikka katsomassa paikallisessa tanssiravintolassa. Pääasia ei ole naisen ikä eikä aina edes ulkonäkö vaan että jommalla kummalla on paikka, missä saa peuhata rauhassa (= ei ole lapsia).

Sen myönnän että lihavilla ihmisillä seksikumppanin löytäminen on vaikeampaa kuin hoikemmille ihmisille, mutta tämä rajaus koskee sekä miehiä että naisia ikään katsomatta.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
heikkik kirjoitti:
Käy vaikka katsomassa paikallisessa tanssiravintolassa.

No ilmankos ei flaksi ole oikein käynyt :) En käy tanssiravintolassa. Piste.

Mutta jos mietit vaikka julkisuuden kautta tätä asiaa, niin Tony Halme, Ristomatti Ratia tai Paavo Lipponen eivät ole edes keskivertonäköisiä, kun taas vaimot/tyttöystävät ovat varsin siedettäviä. Vastaavasti vaikkapa Kirsti Paakkasen, Lenita Airiston tai Liisa Jaakonsaaren urhoja ei ole julkisuudessa näkynyt (jos heitä edes on). Joka tapauksessa Luoja heitä varjelkoon :)
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
tant gredulin kirjoitti:
Mutta jos mietit vaikka julkisuuden kautta tätä asiaa, niin Tony Halme, Ristomatti Ratia tai Paavo Lipponen eivät ole edes keskivertonäköisiä, kun taas vaimot/tyttöystävät ovat varsin siedettäviä. Vastaavasti vaikkapa Kirsti Paakkasen, Lenita Airiston tai Liisa Jaakonsaaren urhoja ei ole julkisuudessa näkynyt (jos heitä edes on). Joka tapauksessa Luoja heitä varjelkoon :)

Miehillä valta ja vauraus tuo lisää vipuvartta vääntöön. :)
 

scholl

Jäsen
Iker kirjoitti:
Olisi joskus kiva kokeilla oikein ajan kanssa, sillä asia ainakin ajatuksen tasolla menee juuri noin. Oletan, että tuosta lainauksen lupsakkaasta yksityiskohdasta huolimatta puhut siis naisen saamisesta miesten kohdalla.

Jos itse lähtisin tänään ja huomenna yökerhoon esitelmöimään naisille romanttista lausetta "lähdetkö meille panemaan, tahdon tulla sisääsi," niin todennäköisesti yksikään ei tärppäisi. Tulisi vaikka minkälaista reaktiota välinpitämättömyydestä aina nauruun tai tulistumiseen asti, mutta tuskin kukaan lämpenisi ehdotuksilleni. Joku ottaisi todennäköisesti kännykällään kuvan, jotta kaveritkin saavat nauraa vonkaajalle seuraavana päivänä.

Jos samaan aikaan yökerhossa kiertelisi tieteellisin menetelmin ulkonäöllisesti minuun nähden verrannolliseksi osoitettu nainen lauseineen "lähdetkö meille panemaan, tahdon että tulet sisääni," niin tuskin hänen tarvitsisi kauan kiertää, kun halukkaita jo löytyisi. Toki myös miesten reaktioissa olisi kaikenlaista heittelyä, sillä sen lisäksi että kaikki eivät halua häneltä pillua, kovin moni ei luultavasti ota tuollaista edes tosissaan. Mutta jos nainen nopeasti osoittaisi olevansa puheidensa kanssa asialinjalla, niin eiköhän siitä aika nopeasti panohommiin lähdettäisi.

Asiasta on tehty tieteellisiä tutkimuksia sekä USA:ssa että Euroopassa. Saksassa tv-ohjelmassa kadulla pokaili sekä hyvännäköinen nainen että komea mies. Nainen olisi saanut lähelle kämppäänsä 75% miehistä riippumatta siitä, ovatko varattuja tai vapaita. Mies ei olisi saanut yhtään naista lähtemään mukaansa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Nainen olisi saanut lähelle kämppäänsä 75% miehistä riippumatta siitä, ovatko varattuja tai vapaita. Mies ei olisi saanut yhtään naista lähtemään mukaansa.

Hih. Kyllä naiset on kauheita :)
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tant gredulin kirjoitti:
No ilmankos ei flaksi ole oikein käynyt :) En käy tanssiravintolassa. Piste.

Mutta jos mietit vaikka julkisuuden kautta tätä asiaa, niin Tony Halme, Ristomatti Ratia tai Paavo Lipponen eivät ole edes keskivertonäköisiä, kun taas vaimot/tyttöystävät ovat varsin siedettäviä.
Paavo Lipposella on ässänä hihassaan hieman eritasoiset meriitit alkaa pokaushommiin, kuin jollain tavallisella körmyllä.

Itse asiassa, olin alaikäisenä paikalla, kun Päivi ja Paavo tapasivat Ale-Pubin tanssilattialla joskus vuonna 1996.

"Lähetkö meille?"

"Oot kyllä aika ruma. Mitäs teet työksesi?"

"Pääministeri."

"Aijaa... Joo."

Ja siitä se kaikki alkoi.

Edit: Tosiaan esim. avioliittoja pohtiessa ulkonäköseikat voivat heittää häränpyllyä suuntaan tai toiseen, kun parit ovat käyneet ties minkälaisen tutustumisseremonian läpi. Baari-illan iskussa ulkonäkö on kuitenkin lähestulkoon tärkein tekijä. Toinen on viina, sen määrä saattaa myös ratkaista.
 
Viimeksi muokattu:

Anton

Jäsen
tant gredulin:
"Hih. Kyllä naiset on kauheita :)"

Eikä se ole kaikkein pahinta, vaan naisilla on jopa valinnanvapaus!
*huokaus*

Jollei keskivertomies ole tanssiravintolasta viikonloppuna puolen yön jälkeen saanut raahattua omaa Lenitaa kotiluolaansa, niin ei hän ole tosissaan edes yrittänyt. Ongelmahan on pikemminkin päinvastoin!
 

Lahna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alkuun kiitos teille kaikille. Tänne avautuminen helpottaa kummasti mieltä. Tarvitsee kyllä sanoa, että en minäkään mikään enkeli tietenkään ollut tuossa suhteessa, mutta pettämistä ja muuta vastaavaa en harrastanut. Välillä olin kylläkin hieman vittumainen.

Laredo on kyllä siinä oikeassa, että muijan jättäessä asiaan yleensä vaikuttaa toinen äijä. Tämän päivän aikana itselleni on valjennut, että näin se on myös minun tapauksessani. Muija ei kylläkään ole myöntänyt asiaa, mutta tietyistä asioista totuus on helppo tulkita. Vittumaiseksi asian tekee se, että kyseinen äijä on myös kaverini. Ei mikään sydänystävä, mutta kuitenkin samoissa piireissä pyörittiin melko paljon. Jotenkin tarvitsisi saada asiaan varmistus, koska se painaa mieltä todella paljon.

Uusia naissuhteita ei hirveästi kiinnosta edes ajatella ja tuskin niitä on ihan heti tulossakaan. En ikinä ole osannut lähestyä tuntemattomia naisia tai muutenkaan keskustella heidän kanssaan. Suurin syy tähän on ollut ujouteni sekä se, että olen ollut hyvin epävarma itsestäni. Onneksi parin viime vuoden aikana nämä asiat ovat hiukan parantuneet. Jonkinlaisia yhden yön touhuja saattaa tulla ja se on ehkä jopa suotavaa. Ensi perjantaina olisi tarkoitus lähteä ruotsinlaivalle tuulettumaan. Saa nähdä meneekö täysin överiksi.

Ja sampiolle vielä sen verran, että tällä kertaa en aio muijaa takaisin ottaa. Luulisi sen verran pää toimivan, jos sellainen tilanne tulee. Aikaisemmat kerrat ovat todennäköisesti johtuneet nuoresta iästäni sekä kokemuksen puutteesta. Ei sitä ikää vieläkään paljoa ole, mutta viimeksi oli nelisen vuotta vähemmän.

Tällä hetkellä vituttaa myös se, että kun tämän kuun lopussa muutamme erilleen, todennäköisesti en paljon tule näkemään kahta koiraamme. Muija omistaa koirat ja niitä enemmän hoitikin, mutta kyllä niitä silti kova ikävä tulee. Ehkä jopa enemmän kuin muijaa...

Eikähän tämä tältä erää taas riitä. Jatkan saunomista ja kaljan kiskomista. Jos vaikka lähtisi vielä Porin yöelämään.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lahna kirjoitti:
Uusia naissuhteita ei hirveästi kiinnosta edes ajatella ja tuskin niitä on ihan heti tulossakaan. En ikinä ole osannut lähestyä tuntemattomia naisia tai muutenkaan keskustella heidän kanssaan. Suurin syy tähän on ollut ujouteni sekä se, että olen ollut hyvin epävarma itsestäni. Onneksi parin viime vuoden aikana nämä asiat ovat hiukan parantuneet.
Jotenkin kuulostaa kovin kovin tutulta. Taidamme olla tuossa asiassa hyvinkin samaa maata.

Ei muuta kuin tsemiä mies ja muista tosiaan tuulettua ja ennen kaikkea, pidä hyvät kontaktit ystäviisi. Itse huomasin ja huomaan edelleen, miten tärkeitä ne on, kun tuollainen kriisi osuu kohdalle. Jos ei olisi muita ihmissuhteita, niin sitä sekoaisi ja ajautuisi ties mihin. Paskaan nimenomaan.
 

Lahna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ted Raikas kirjoitti:
Jotenkin kuulostaa kovin kovin tutulta. Taidamme olla tuossa asiassa hyvinkin samaa maata.

Ei muuta kuin tsemiä mies ja muista tosiaan tuulettua ja ennen kaikkea, pidä hyvät kontaktit ystäviisi. Itse huomasin ja huomaan edelleen, miten tärkeitä ne on, kun tuollainen kriisi osuu kohdalle. Jos ei olisi muita ihmissuhteita, niin sitä sekoaisi ja ajautuisi ties mihin. Paskaan nimenomaan.

Tuulettumista tässä tosiaan kaivataankin. Ystävyyssuhteista olen aina pitänyt hyvää huolta. Joskus jopa tuntuu, että parempaa huolta kuin parisuhteesta. Mutta se johtuu vain siitä, että yritän pitää kiinni periaatteesta "Naiset tulee ja menee, ystävät pysyy ikuisesti". Ehkä tämäkin oli osasyynä eroon. En tiedä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lahna kirjoitti:
Mutta se johtuu vain siitä, että yritän pitää kiinni periaatteesta "Naiset tulee ja menee, ystävät pysyy ikuisesti". Ehkä tämäkin oli osasyynä eroon. En tiedä.
Ei välttämättä mikään turha viisaus tuo. Ystävät kun on sellainen asia, jota ei ole varaa menettää. Ne kun kerran menettää, niin helpolla, jos ollenkaan et saa takaisin.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
tant gredulin kirjoitti:
No ilmankos ei flaksi ole oikein käynyt :) En käy tanssiravintolassa. Piste.

Siitä piste sinulle. Jos haluat nähdä, kuulla ja kokea suomalaisen pariutumisriitin raadollisimmillaan, niin mene paikalliselle Seurahuoneelle pikkujouluaikaan.

Mutta jos mietit vaikka julkisuuden kautta tätä asiaa, niin Tony Halme, Ristomatti Ratia tai Paavo Lipponen eivät ole edes keskivertonäköisiä, kun taas vaimot/tyttöystävät ovat varsin siedettäviä. Vastaavasti vaikkapa Kirsti Paakkasen, Lenita Airiston tai Liisa Jaakonsaaren urhoja ei ole julkisuudessa näkynyt (jos heitä edes on). Joka tapauksessa Luoja heitä varjelkoon :)

Minusta Ratia ja Lipponen mahtuvat ulkonäkönsä puolesta keskivertoklaaniin ja Halmekin juuri ja juuri, jos alaraja jonkin verran joustaa. Tosin miehenä olen jäävi arvioimaan heidän vetovoimaansa, mutta jos katsot Itsenäisyyspäivänä pressan linnan bileitä, niin löydät paljon tylympiäkin esimerkkejä. Lisäksi kolmikkolla on vipuvartena JWillin mainitsemat valta ja vauraus - tai ainakin Lipposella. Kuitenkin julkkisia kaikki kolme.

Hmm, Airisto ja Paakkanen. Näyttäviä tummaverikköjä, eikä ex-missi Airiston kroppa mitenkään paskempi ole tuon ikäiseksi naiseksi. MUTTA ikää on minuun verrattuna kyllä liikaa (Airisto s. 1937, Pakkanen s.1929). Luulen silti että molemmillä on ollut tarjokkaita _paljon_ keskivertonaista enemmän. He vaan eivät halua esitellä miehiään julkisuudessa, aivan kuten moni muukaan suomalainen sinkkunainen ei ole halukas esittelemään kaikkia kotonaan käyviä urhoja lehtien palstoilla... .

Jaakonsaaresta en keksi mitään positiivista tähän hätään, mutta kai sitä johonkin mieskin saa rajan vetää.
 
Viimeksi muokattu:

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lahna kirjoitti:
Tuulettumista tässä tosiaan kaivataankin. Ystävyyssuhteista olen aina pitänyt hyvää huolta. Joskus jopa tuntuu, että parempaa huolta kuin parisuhteesta. Mutta se johtuu vain siitä, että yritän pitää kiinni periaatteesta "Naiset tulee ja menee, ystävät pysyy ikuisesti". Ehkä tämäkin oli osasyynä eroon. En tiedä.
Ystävät ovat tällaisina hetkinä tärkeämpiä kuin arvaatkaan. Yleensä silloin huomaa, kuka on oikeasti hyvä ystävä. Joidenkin kanssa puhuminen on helpompaa kuin toisten ja ainakin itselläni kävi niin, että ystävyyteni parin henkilön kanssa syveni todella paljon vaikeina aikoina. Toisaalta kävi niin, ettei pystynyt puhumaan edes kaikille hyville kavereille, ehkä johtuen siitä, että kaverit eivät ymmärtäneet tilannetta ja vain vittuilivat normaaliin tyyliin.

Ystäviltä valitettavasti ei vaan voi saada kaikkea, mitä tarvitsee. Itsellä ainakin on se tilanne, että jos löytää jonkun toisen, johon voisi ihastua, ei tarvitsisi ajatella exää. Kaikki naispuoleiset ystäväni kuitenkin seurustelee ja niin tuntuu tekevän kaikki nekin mukavat tytöt, joihin olen tutustunut eron jälkeen.

Tulet varmasti huomaamaan, että välillä luulee päässeensä jo vähän yli, mutta sitten iskee taas ikävä. Noin pitkän seurustelun jälkeen on vaikea olla kaipaamatta toista, mutta lopulta varmasti asiat hoituu ja tapaat jonkun toisen mukavan naisen. Välillä kun itsellä tuntuu, että alkaa mennä jo paremmin, kuuntelen Egotripin Tällaisena iltana. Valitettavasti ikäväkin iskee välillä, eikä voi olla miettimättä, miksi näin piti käydä. Mutta se on elämää, kaikki mikä ei tapa, kasvattaa. Eri asia onkin mihin suuntaan kasvu menee.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ted Raikas kirjoitti:
Ei välttämättä mikään turha viisaus tuo. Ystävät kun on sellainen asia, jota ei ole varaa menettää. Ne kun kerran menettää, niin helpolla, jos ollenkaan et saa takaisin.

Täysin totta, mutta liian monet tekevät niin että asettavat aina ne ystävät etusijalle. Itse pidän periaatteena että poikaystävä ja ystävät ovat aivan yhtä tärkeitä. Kun seurustelee, kavereille pitää riittää aikaa, mutta ei poikaystävääkään feidata kavereiden takia. Parisuhde vaatii kuitenkin enemmän työtä kuin ystävyyssuhde. Ystävät ovat yksi elämän tärkeimmistä asioista, joita ilman olisi todella vaikeaa. Mutta parisuhteesta pitää myös pitää huolta! Ärsyttää asenne, esim. ulkonäön suhteen, että sitten kun seurustelee/menee kihloihin/naimisiin, ei tarvitse huolehtia enää itsestään. Monet kaverit ovat seurustelun aloitettuaan lihoneet 15kg. Itsestään pitää pitää huolta, sekä siitä toisesta.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
girlzilla kirjoitti:
Mutta parisuhteesta pitää myös pitää huolta! Ärsyttää asenne, esim. ulkonäön suhteen, että sitten kun seurustelee/menee kihloihin/naimisiin, ei tarvitse huolehtia enää itsestään. Monet kaverit ovat seurustelun aloitettuaan lihoneet 15kg. Itsestään pitää pitää huolta, sekä siitä toisesta.
Näinhän monesti tapahtuu, tosin asia tuntuu itsestäni aina melkoisen käsittämättömältä.

Olisi nimittäin suotavaa, että jokainen pitäisi itsestään huolta ensisijaisesti juuri itsensä, eikä seurustelusuhteensa vuoksi. Itse ainakin jaksan edelleen liikkua kuten ennenkin, enkä voi kuvitella tätä varsin pinttynyttä tapaani lopettavani myöskään jatkossa. Isoveljeni on siirtynyt sieltä lähes 85-kiloisten sarjasta lähemmäs 95-kiloisia oman avo/avioliittojaksonsa aikana, mutta minä pyrin välttämään kyseisen saavutuksen.
 
Viimeksi muokattu:

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
girlzilla kirjoitti:
Täysin totta, mutta liian monet tekevät niin että asettavat aina ne ystävät etusijalle. Itse pidän periaatteena että poikaystävä ja ystävät ovat aivan yhtä tärkeitä. Kun seurustelee, kavereille pitää riittää aikaa, mutta ei poikaystävääkään feidata kavereiden takia. Parisuhde vaatii kuitenkin enemmän työtä kuin ystävyyssuhde. Ystävät ovat yksi elämän tärkeimmistä asioista, joita ilman olisi todella vaikeaa. Mutta parisuhteesta pitää myös pitää huolta! Ärsyttää asenne, esim. ulkonäön suhteen, että sitten kun seurustelee/menee kihloihin/naimisiin, ei tarvitse huolehtia enää itsestään. Monet kaverit ovat seurustelun aloitettuaan lihoneet 15kg. Itsestään pitää pitää huolta, sekä siitä toisesta.
Tuntuuko sinusta, että onnellisesti seurusteleva ihminen asettaa kavereita etusijalle? Ainakaan itse en ole törmännyt sellaisiin ihmisiin. Yleensä suhteessa on silloin jonkinlaisia ongelmia. Tosin silloinhan sitä pitääkin tehdä töitä suhteen eteen, eikä asettaa kavereita edelle. Tätä varmaan tarkoititkin?

Kerran eräs naispuolinen ystäväni kertoi tilanteesta, joka hänellä oli poikaystävänsä kanssa. Kummastakin tuntui, ettei toinen tee tarpeeksi suhteen eteen. Silloin helposti laiminlyö toista ja viettää aikaa mielummin vaikka yksin. Varsinkin jos aina nähdessä riitelee toisen kanssa. No, toivoisin olevana itse edes siinä tilanteessa, koska silloin olisi edes joku, jonka eteen uhrata jotain jne. Ehkä olen liian heikko ja tunteellinen elämään nykyajan kyynisessä kertakäyttöyhteiskunnassa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Girlzillakin puhuu asiaa, että totta kai ystäviäkään ei saa aina asettaa ehdottomalla etusijalle kumppaniin nähden. Niin, että tokaisee: "joo, moi kultsi, en nyt voi olla tänääkää siu kaa ku toi Jartsa pyys lähtee kartsalle ottaa vähä kuppii ja tää on tälläne jätkien ilta! Sori, moi nähää!"

Mielestäni vaan seurustellessa käy helpoiten niin, että toinen, tai molemmat osapuolet alkaa roikkua liikaa ja vaikeuttaa tuulettumista muiden kavereiden kanssa. Sellainen näivettää ihmistä ja ihmisen tulisi välillä päästä ulkoilemaan ystäviensä kanssa, ilman että kumppani roikkuu mukana ja on omimassa joka hetki. Luottamuksen tulee pelata ja osin tuossa roikkumisessa täytyy olla kyseessä se, että pelkää ehkä toisen pettävän. Tai muuten vaan jää yksin ja tuntee olonsa syrjäytetyksi.

Jos minulla vaan joskus vielä naisystävä löytyy, niin totta ihmeessä sallin hänelle vapaa-ajanviettoa kaveriporukassaan tyttöjen kesken. Samaa odotan, että itsellänikin on mahdollisuus välillä käydä kavereitten kanssa jossain. Tietysti tilanne kun ihastuu ja rakastuu voi muuttua ja ainakin alkuhuumassa ei juuri muita ihmisiä näe, kuin sen löydetyn kumppanin. Siinäkin piilee ehkä sen roikuskelun syitä, kun se pahin leijunta laskee, niin alkaa kaivata niitä arkisempiakin ajanvietteitä. Se voi toiselle olla merkki siitä, että toinen on kyllästymässä, vaikka asianlaita ei niin olisikaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
girlzilla kirjoitti:
Ärsyttää asenne, esim. ulkonäön suhteen, että sitten kun seurustelee/menee kihloihin/naimisiin, ei tarvitse huolehtia enää itsestään. Monet kaverit ovat seurustelun aloitettuaan lihoneet 15kg. Itsestään pitää pitää huolta, sekä siitä toisesta.
Tämä lienee kiinni paljon henkilöstä. Jos on asenne kohdillaan ennen suhdetta, ei sen ihan helposti luulisi lipsuvan sen aikanakaan. Jos nyt omaa vakisuhteessa elävää kaveripiiriäni ajattelen, ovat lihoneet selkeässä vähemmistössä. Yksi tuttu kyllä turposi muidenkin edestä, mutta noin keskimäärin kuosissa ovat pysyneet. Itse olen muutaman kerran tarkoituksellisesti nostanut massaa, mutta silkan laiskuuden piikkiin en voi laittaa kuin muutaman kilon painonvaihtelut. Luulen, että lihomista tapahtuu nimenomaan sellaisilla tyypeillä, jotka ovat pysyneet hoikkina sinkkuina pelkkää pakastepizzaa vetämällä ja sitten naisen tullessa taloon ja elämänrytmin vakiinnuttua lihoneet muodottomiksi kahden lämpimän ruoan myötä.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
girlzilla kirjoitti:
Ärsyttää asenne, esim. ulkonäön suhteen, että sitten kun seurustelee/menee kihloihin/naimisiin, ei tarvitse huolehtia enää itsestään. Monet kaverit ovat seurustelun aloitettuaan lihoneet 15kg. Itsestään pitää pitää huolta, sekä siitä toisesta.

Tämähän kuulostaa jo lähtökohtaisesti vinoutuneelta asenteelta. Siis se, että ulkonäöstään pitää huolta muiden ihmisten hyväksynnän tms. takia. Kuten joku jo tuossa mainitsikin, jos huolehtii itsestään itsensä vuoksi ja se on "elämäntapa", ei ongelmaa pitäisi olla.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Noniin, tinkekin on sitten ihastunut.
Miten tässä näin pääsi käymään? Tässä lyhyt tiivistelmä:

Olen erään kaverin kautta tavannut erään naisen pari kertaa ja jutellutkin hänen kanssaan parit kerrrt. Eilen satuimme kaverin kanssa samaan baariin ko. naisen kanssa. Tuli sitten tutustuttua tähän naiseen vähän paremmin. Jostain syystä, en tiedä mistä, meillä synkkasi aivan tajuttoman hyvin. Tuli vietettyä loppuilta pelkästään hänen seurassaan. Taksia odotellessamme sain rohkaistua itseäni kysymään hänen puh. numeroaan. Ja ihme kyllä sain sen.

Jostain syystä juttu luisti koko illan ajan aivan tajuttoman hyvin, ja nyt ajatukset pyörivät vain hänessä...

että tälläistä.

- tinke-80
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Mielenkiintoinen ketju. Pidemmän aikaa olen tätä seurannut ja päädyin nyt jonkinlaiseen julkilausumaan.

Mielestäni on tarpeetonta esittää jotain normia vapaa-ajan jakamiselle parisuhteen ja kavereiden kesken. Ihmiset ovat erilaisia, niin monimutkaisia yksilöitä. Parisuhde korottaa sen monimutkaisuuden toiseen potenssiin, minkä lisäksi elämä on jatkuvaa muutosta.

Elän yhdeksättä vuotta samassa parisuhteessa, pääosin onnellisessa sellaisessa. En kuitenkaan voi kuvitella tämän olevan ainoa tapa elää - se oikea tapa. Olen aina asettanut vaimokkeen etusijalle ystäviini nähden, mutta siihen on monta syytä. Ensinnäkin morsio vaatii paljon huomiota, toisekseen valtaosan ajasta haukkaa lapsiperheen arki ja kolmanneksi olen ollut hyvin onnekas ystävien suhteen. Tässä kohdin on tietysti hyvä huomauttaa jälkeläisten kasvattamisen muuttavan elämää niin paljon, ettei tarkoitukseni olekaan moittia nuoremman polven kirjoittajia heidän näkemyksistään. Puhe olikin naisasioista.

Tässä meinaa itseltäkin pointti hukkua, mutta yritän sanoa, ettei suhteelle voi luoda etukäteen kovin tiukkaa muottia. Pitää sopeutua siihen, ettei läheskään aina löydy yhteistä säveltä. Omakohtaisesti tämä on merkinnyt monen piinallisen hetken lisäksi valtavasti henkistä kasvua ja oman arvomaailman tutkailua. Olen myös kokenut useita uudelleenrakastumiskausia, joita en osaa kuvitella ajatusmaailmaltaan homogeenisten parien riemuksi. Ainainen erilaisuus ei päästä leipääntymään. Joku toinen saattaa tuntea "valmiiksi nuotitetun" polun onnellisena ja turvallisena, kun minä pidän sitä tylsänä.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Crapbag kirjoitti:
En tiedä viitsisikö tänne purkaa tuntojaan, kun kuitenkin paljon tuttuja lukee palstaa enkä ole vielä heille rohjennut kertonut asiasta mitään. Ainoastaan yhdelle kaverille avauduin, koska oli pakko. Enkä edes ole varma mitä tästä lopulta seuraa, mutta faktaa on se, että avoliittomme (4,5v) ja yhdessäolomme (6,5v) on nyt "selvitystilassa".

..Kaikki on siis ollut päällisin puolin hyvin, rakkautta on löytynyt aina wanhaksi pariksi ihan riittävästi, eikä muukaan yhdessä olo ole tuottanut mitään tuskaa. Uskollisena on pysytty ja häätkin jo suunniteltu. Sanottakoon että emäntä on ollut aktiivisempi niiden suhteen, minä lähinnä antanut hiljaisen hyväksynnän kaikelle ja antanut hänelle avaimet järjestää unelmiensa häät...

Palataanpa kahden kuukauden takaisiin tunnelmiini.
Lokakuun loppu ja marraskuu asuttiin sitten vielä yhdessä, mutta lopulta koko ajan oli lähes selvää, ettei emännän pää tule kääntymään. Asiat painoivat mielessä ja ero oli hänen mukaansa pakollinen siinä tilanteessa.

Itse kuitenkin vakuutin taannoin, että tulen tekemään kaikkeni, jotta saisin kihlattuni vielä tajuamaan, mitä ollaan menettämässä, kumpikin. Ja tuo aika, n. 6 viikkoa oli uskomattoman hyvää aikaa, vaikka yhteinen aikamme tiimalasissa kävi koko ajan vähiin.
Tunteet olivat vahvoja, rakkautta ilmassa jne. Olin herännyt, aloin tajuta, kuinka paljon naistani rakastan. Joku vain ajoi siihen arkeen, jota mentiin useampi vuosi peräkkäin, aikaan, jossa vaan oltiin yhdessä. Mutta kuitenkin hyvin yhdessä, aina oli erittäin lämmin ja rakastava suhde molemmin puolin. Toisaalta sitähän se arki on, vaikka siltikin toista pitäisi osata yllättää jne. aina joskus. Ehkä suhteestamme oli tullut kuitenkin liian arkinen ja tylsä. Eikä emäntä osannut aloittaa puhumista tarpeistaan niin, että minäkin olisin ymmärtänyt. Paisutteli niitä sitten yksin päässään tehden päätöksensä, jotka ainakin nyt näyttävät lopullisilta.

Noh, joulukuu on nyt sitten asuttu erillään, nähty ollaan vissiin joka päivä. Pitkiä puheluita tulee tehtyä, aivan kuten pelkäsinkin. Olen auttanut muutossa monessakin asiassa, rakentanut rakkaalleni tämän omaa "pesää". En vaan voi kääntää selkääni, vaikka jossain vaiheessa ajattelin koittavani olla vain vähän tekemisissä. Minä olen kuitenkin se, jonka pitää lähettää viimeinen viesti tai soittaa illalla. En vaan pysty olemaan erossa.

Emäntä on ottanut uutta linjaa, rakastaa minua nyt vain ystävänä. En tiedä onko hän rehellinen tunteidensa suhteen, mutta vaikea sitä on uskoa. Aika ennen muuttoa oli kuitenkin sellaista, ettei ne tunteet niin vaan katoa. Kyyneleet silmissä kannettiin viimeisiä tavaroita yhteisestä kodista, muutenkin on itketty yhdessä ihan älyttömästi. Toisaalta hän puhuu/on puhunut siitä, että mistä tietää vaikka oltaisiin vielä joskus yhdessä? Tai jos ja kun minä ostan oman osakkeen, hän saattaa muuttaa sinne luokseni. Hänellä on yhä haaveet yhteisistä jutuistamme, mutta haluaa olla yksin. Ei halua ketään. Olen koittanut puhua vain sitä, että hän saa olla yksin ja rauhassaan, mutta jos saataisiin joku välimuoto tälle erolle ja yhdessäololle. Minulla vaan on niin voimakas tunne häntä kohtaan, että ERO vaan tuntuu mahdottomalta. Enkä ole häntä painostanut, puhunut vain järkeä ja asioita ja koittanut saada selville, mikä siellä mielessä painaa. Hänellä ei ole toista, se on varma. Mutta tunteet on pahasti sekaisin, se on selvää. Ei pysty nyt ajattelemaan muuta kuin yksinoloaan.

Silti asia, jossa olemme täysin eri linjoilla, on juurikin tämä SUHTEEMME. Hänelle on tärkeää, että pysyn hänen elämässään, koska olen niin tärkeä. Itse taas pidän erittäin vaikeana sitä, että olen kuvioissa ystävänä, koska mielessäni tahdon koko ajan palata yhteen. Ajattelen, että olisiko minun helpompi ottaa etäisyyttä ja koittaa tukahduttaa tunteeni?
Tilanne ei ole siis mukava, kun joka ilta sama yksinäisyys koittaa ja miettii ja miettii. Oma pää pitäisi saada kääntymään, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Aina palaan ajatuksiin, että meillä on vielä mahdollisuus ja siihen haluan tarttua. Tunnen vaan tuon naisen niin läpikotaisin, että hänen on mahdoton peitellä kaikkia tunteitaan minulta. Tiedän kyllä, että siellä on se rakkaus olemassa.

Mutta mitenkä tässä toimia, siinäpä pulma. Jos en saa häntä kokonaan omakseni, tahdon kuitenkin nähdä ja olla tekemisissä. Kuitenkin sitä kautta tulee vaikeita hetkiä, se on varmaa. Yhden yön olen viettänyt tän parin viikon aikana hänen luonaan, ja arvata saattaa mitä siitäkin seurasi. Kaikki oli silti molemminpuolista ja ihanaa, ei sille voi mitään. Joku järkevä sanoisi varmaan, että päästä hyvä mies irti äläkä haaskaa aikaasi. Mutta kuinka helvetissä sitä alkaisi?
Johan tuli tästäkin sekava tarina, mutta näillä mennään. Ekan kerran poikamiehenä tällä vuosituhannella, se on fakta joka pitäisi hyväksyä..
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Ted Raikas kirjoitti:
Mielestäni vaan seurustellessa käy helpoiten niin, että toinen, tai molemmat osapuolet alkaa roikkua liikaa ja vaikeuttaa tuulettumista muiden kavereiden kanssa.

Ei pidä päästää käymään niin.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
iiron_troikka kirjoitti:
Tämä Golden AWe:n viesti pitäisi kehystää ja laittaa kunniapaikalle kun puhutaan naisasioista. Tuon kun osaisi itsekin täysin sisäistää, niin riutuisi rakkaudesta huomattavasti vähemmän.

Käy kysymässä samaa asiaa muutamalta kulmapubin "vanhalta jarrulta", niin eiköhän etsintä ole vielä käynnissä.

Muuten tuo lause on kylläkin ihan sinällään käyttökelpoinen, mutta menettää täysin merkityksensä, kun rakastuu yhteen naiseen oikein kunnolla. Siinä ei paljon helpota ajatus siitä, että tuolla jossakin Brasiliassa on muotia brassivahaus yms. jutut. Eron panojen ja oikean välittämisen välillä huomaa aika karulla tavalla, kun sattuu tuntemaan yhtä henkilöä kohtaan hieman normaalia enemmän. Pikku jutut tuovat aina väkisin mieleen sen, miksi sitä toista niin paljon rakastaa ja ikävä toista kohtaan on kova. Mutta ah sitä jälleennäkemistä.

Rakkauden täytyy riuduttaa, ei se muuten ole rakkautta. Ja loppukaneettina täytyy sanoa, torstaina helpottaa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös