Naisasiat

  • 7 571 938
  • 26 605

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Crapbag kirjoitti:
Itseään hän syyllisti tilanteesta kovin, enkä minä herkkänä poikana osannut olla edes vihainen. Vihainen vain siksi, että koko nuoruuteni yhdessä viettänyt ihminen oli yhtäkkiä kuin joku toinen, ei tehonnut puhe eikä mikään. Kunnon kristittynä olin siis jo päivällä töissä kuunnellut sydäntäni ja ollut valmis antamaan anteeksi, etenkin kun mitään vakavaa ei ollut vielä tapahtunut. Asenteeni yllättikin emännän melko paljon, hän kun oli varma että olen todella kiukkuinen. Mutta kun en osaa, ainakaan hänelle. Niin paljon hyviä hetkiä on takana, että takerrun väkisin niihin.
Sydäntä riipivän tarinan kerroit ja jollain tapaa voin sanoa, että osasin eläytyä siihen, vaikka nyt vastaavaa ihan olekaan kokenut...

Muistutat minua tuossa, että en osaa itsekään olla vihainen, vaikka toinen olisi pettänyt luottamuksen tai tehnyt ikävän jutun. En edelleenkään ole ex-tyttöystävälleni vihainen siitä, että jätti minut toisen takia. Se ihminen merkitsee niin paljon, että en voi.

Tiedä sitten, onko moinen suhtautuminen tavallaan toiselle vaikeampaa. Tässä tapauksessa avokillesi, kun et ole vihainen. Joskus tuntuu, että suora vihaisuus ja tunteiden vahva osoittaminen olisi ikään kuin "helpompaa" sulattaa. Se tuntuisi normaalilta. Avovaimosi nyt varmaan ymmärtää vain sen, että rakastat häntä koko sydämestäsi ja se tekee pahan omantunnon. Olet uskollinen ja väärin tehnyt ihminen tuntee olevansa se pahempi. Jos raivostuisit, ehkä väärää tehnyt kokisi olevansa jollain tavalla tasoissa.

Voisiko sellainen "tauko" ja vaikka ½ vuoden erillään asuminen sitten toimia? Kun itse en todellakaan tahdo enkä pysty kuvittelemaan yksin oloa. Niin tiukkaan on kasvettu yhteen, että vaikealta tuntuu. Etenkin meillä on aina emäntä ollut se, joka vannoo ikuista rakkautta ja yhdessä oloa, juuri minun kanssani. Ja se ajatus elää myös omassa sydämessäni.
Puhut tunteella, mikä on hienoa ja arvostettavaa. Tai ainakin minä arvostan sitä suuresti aina. Olet myös mielestäni oikeassa, että moinen ero ei tule toimimaan. Toki jokaiselle tulee antaa omaa aikaa ja mahdollisuuksia tapailla kavereita ja ystäviä, mutta moinen tuntuu hieman liian selkeältä pesäerolta. Valitettavasti. Hankala tietää, mitä ihmisten mielissä liikkuu, mutta pahasti näyttäisi siltä, että toinen kyseenalaistaa ja epäilee suhteen toimivuutta. Sinuna pitäisin pintasi, ei ole tarve tyytyä toisen päätökseen, vaan myös pitää oma päänsä. Noin uskomattoman pitkä suhde (minun vinkkelistä katsottuna) ei ole mitään sellaista, jonka heittäisi pois fiuuuhh tuosta vain! Sinun on saatava keskustella asiasta kumppanisi kanssa, mieluusti mahdollisimman perusteellisesti ja hänen on ymmärrettävä, että osaat antaa anteeksi. Ongelma on vain se, että pystyykö hän antamaan anteeksi itselleen ja myös se, että epäileekö hän tunteitaan.

Pulmallisen jutun kanssa elelet, mutta toivon, että jaksat ja pystyt selvittämään jutun parhain päin. Täältä Jatkoajasta joka tapauksessa varmasti löytyy erilaisia kiirastulia läpikäyneitä kavereita, jotka ymmärtää yskää.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Sniif, kiva tyttönen jota eilen yritin kysellä kahville tai jotain ei tykkää vastata.
Pistäisi nyt vaikka jotain vastausta tyyliin "Ennemmin kuolen", "Bodaajapoikaystävälläni on sun osoitteesi ja saat 30 sekuntia etumatkaa", "Jos ikinä satun edes etäisesti näkemään nimeäsi jossain, lähestymiskielto astuu voimaan samantien".
Itse viesti oli sen verran selvä, ettei suurempia epäilyksiä pitäisi olla tarkoitusperistä.

Lienee sanomattakin selvää, että seuraava vaihtoehto in 24/7 väijyntä (stalking) ja läähätyspuheluitten soittelu ainakin tunnin välein.
Eli jatkoaikalaisilta voisi tietenkin kysyä neuvoja tähän vaativaan harrastukseen ;)

Tai sitten vain suosiolla luovuttaa. Elämä on.

edit: niin, ei sukkia tietenkään. Pää ei selkeästikään toimi noin aikaisin päivällä.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
varjo kirjoitti:
Lienee sanomattakin selvää, että seuraava vaihtoehto in 24/7 väijyntä (stocking) ja läähätyspuheluitten soittelu ainakin tunnin välein.
Eli jatkoaikalaisilta voisi tietenkin kysyä neuvoja tähän vaativaan harrastukseen ;)

Jos näet kyseisen tyypin jossakin niin laita joku tuttavapiiristäsi, joka on erityisen pahennustaherättävä henkilö, sönköttämään tuolle naiselle. Kun tämä tuttavasi sönköttää vähintään 3 promillen humalassa jotain, mistä kukaan ei saa mitään selvää ja samalla ehkä uhkailee uhriaan niin sinä ilmestyt paikalle täydellisenä herrasmiehenä, uhkailemalla ajat tuttavasi pois ja otat naisen mukaasi drinksulle hieman syrjemmällä siinä ko. baarissa.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
varjo kirjoitti:
Sniif, kiva tyttönen jota eilen yritin kysellä kahville tai jotain ei tykkää vastata.
...
Itse viesti oli sen verran selvä, ettei suurempia epäilyksiä pitäisi olla tarkoitusperistä.
...

Tai sitten vain suosiolla luovuttaa. Elämä on.
Voihan olla, että hän ei yksinkertaisesti ole voinut vielä vastata viestiisi; palavereja, luentoja tms -- tai kännykkä unohtunut kotiin tai mennyt rikki....Eli älä anna periksi noin helpolla!! :))

edit: Ai olet jo eilen kysellyt...hmmm...No, täytyyhän sille nyt joka tapauksessa olla joku järkevä selitys, jos nainen ei ymmärrä hyvän päälle. ;p
 
Viimeksi muokattu:

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
varjo kirjoitti:
Lienee sanomattakin selvää, että seuraava vaihtoehto in 24/7 väijyntä (stocking) ja läähätyspuheluitten soittelu ainakin tunnin välein.

Tuo on juuri se mitä tarvitaan. Jos ei juttu onnistu, niin mitä väliä sillä enää tuossa kohtaa on vaikka olisikin lähestymiskielto.

Odota nyt kuitenkin vielä hetki, jos vasta eilen pistit viestiä, ennenkuin toteutat suunnitelman B. Ehkä vaikka pistät uutta viestiä jonkun ajan perästä ja kyselet vain, että saiko hän viestisi. Älä ainakaan luovuta heti :-)

Kai mainitsit, että olet perustanut legendaariseen Jatkoaika-joukkueen kiekko.tk nettipeliin? Naiset varmasti arvostaa. Oma tyttöystäväni on ainakin ihan innoissaan vaikka olen vain rivijäsen. Tai sitten ei.. Myönsi kuitenkin kerran vilkuilleensa ketjua ja hymyilleensä :D
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Teacup kirjoitti:
...
Kai mainitsit, että olet perustanut legendaariseen Jatkoaika-joukkueen kiekko.tk nettipeliin? Naiset varmasti arvostaa. Oma tyttöystäväni on ainakin ihan innoissaan vaikka olen vain rivijäsen. Tai sitten ei.. Myönsi kuitenkin kerran vilkuilleensa ketjua ja hymyilleensä :D
Jatkoaika kannattaa ehdottomasti ottaa aina keskusteluun mukaan uutta tuttavuutta tehdessä; sillä saa olemukseensa sellaista...hmmm...miehekkyyttä, karismaa ja raamia!
Öö...mitäs meikätyttö täällä sitten tekee??? Eikös täällä olekin joskus pohdittu oikein oman ketjunsa voimin, että voiko jääkiekkofaninaisen kanssa seurustella...? Nyt se taisikin selvitä: olen ihan liian maskuliininen, että mies voisi sulattaa. *nauraa*
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
mauri kirjoitti:
Öö...mitäs meikätyttö täällä sitten tekee??? Eikös täällä olekin joskus pohdittu oikein oman ketjunsa voimin, että voiko jääkiekkofaninaisen kanssa seurustella...? Nyt se taisikin selvitä: olen ihan liian maskuliininen, että mies voisi sulattaa. *nauraa*

No et kyllä varmaan ole, ellet siis muistuta Tamara tai Irina Pressiä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
mauri kirjoitti:
Jatkoaika kannattaa ehdottomasti ottaa aina keskusteluun mukaan uutta tuttavuutta tehdessä; sillä saa olemukseensa sellaista...hmmm...miehekkyyttä, karismaa ja raamia!
Jaa-a. Itse laidastaan tutustun... taino "tutustun" sellaisiin naikkosiin, joille jääkiekko on sitä EVVK juttua, monet jopa inhoavat sitä yli kaiken. Eli en näe tätä Jatkoaikaan kirjoittelua kovinkaan hedelmällisenä sivumainintana, jos yrittää vaikutusta tehdä.

Tai sitten vaan törmään vääränlaisiin naisiin, kukapa tietää.

Väärä mies, väärä nainen... aina joku on väärin.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Crapbag kirjoitti:

Osittain saman suuntaisia kokemuksia kuin itsellänikin, vaikka seurustelu ei ollutkaan kestänyt noin kauaa. Ymmärrän, että sinusta tuntuu todella pahalta. Tunteelle ei voi yhtään mitään ja asioiden ajattelua ei voi lopettaa. Sydämessä tuntuu raastava tunne, eikä tiedä mitä pitäisi tehdä. Aika parantaa haavoja, mutta jos jää yksin, on mahdotonta sanoa, kuinka pitkä aika vaaditaan.

Pettäminen, ei edes välttämättä konkreettinen, on pahinta mitä voi toiselle tehdä. Kun jälkeenpäin tajuaa, mitä on joutunut kokemaan, se tunne on paha. Toiselle on vaikeaa olla vihainen kun on rakastunut. Sitä toivoo vain, että kaikki palaisi ennalleen. Toivottavasti kohdallasi kaikki kääntyy parhain päin.

Vaikka entinen tyttöystävä vannoi rakastavansa minua ja elävänsä elämäni kanssani loppuun asti, hän teki minulle osittain samalla tavalla ja jätti. Tässä suhteessa se mielestäni ei ole mikään tae, en tosin tunne avovaimoasi, joten en voi näin sanoa. Sitä kai pitäisi saada toinen vakuuttumaan, ettei kaikkea kannata heittää hukkaan. Jos toinen sitä oikeasti haluaa, hän tajuaa sen melko pian. Tsemppiä vaikeiden aikojen keskellä!
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Teacup kirjoitti:
Odota nyt kuitenkin vielä hetki, jos vasta eilen pistit viestiä, ennenkuin toteutat suunnitelman B. Ehkä vaikka pistät uutta viestiä jonkun ajan perästä ja kyselet vain, että saiko hän viestisi. Älä ainakaan luovuta heti :-)

Niin, itse lähinnä laskeskelin, että asian välttely on jonkinlainen suojautumisreaktio "jos en näe sitä, se ei näe muakaan" ja uuden viestin spämmääminen, etenkin kun ensimmäinenkin oli enemmänkin "virallisen asian" yhteydessä tehty säälittävä yritys, olisi jo rasittavaa.
Ainakin noin itse näkisin, tosin itse olisinkin jo vastannut Ei:n vastaavassa tilanteessa.

Kai mainitsit, että olet perustanut legendaariseen Jatkoaika-joukkueen kiekko.tk nettipeliin? Naiset varmasti arvostaa. Oma tyttöystäväni on ainakin ihan innoissaan vaikka olen vain rivijäsen. Tai sitten ei.. Myönsi kuitenkin kerran vilkuilleensa ketjua ja hymyilleensä :D

Hmm uskoisin, että mitä vähemmän minusta tietää, sitä parempi :)
Ei niin etteikö kiekon legendaarisimman joukkueen perustaminen olisi meriitti, mutta uskoisin että alter ego hmm menestyvänä lakitieteen opiskelijana, olkoonkin valheellinen, tarjonnee paremman tuotto-odotuksen kuin todellisuus :)
 

Tobias

Jäsen
Ruutuässä kirjoitti:
Vaikka entinen tyttöystävä vannoi rakastavansa minua ja elävänsä elämäni kanssani loppuun asti, hän teki minulle osittain samalla tavalla ja jätti. Tässä suhteessa se mielestäni ei ole mikään tae, en tosin tunne avovaimoasi, joten en voi näin sanoa. Sitä kai pitäisi saada toinen vakuuttumaan, ettei kaikkea kannata heittää hukkaan. Jos toinen sitä oikeasti haluaa, hän tajuaa sen melko pian. Tsemppiä vaikeiden aikojen keskellä!

Ei helvetissä kannata luottaa todellakaan mihinkään vannomisiin tässä elämässä. Helppohan se on erilaisia lupauksia, vannomisia ja ikuista rakkautta hokea, kun tulevaisuudesta ei ole kenelläkään mitään todellista tietoa, vaan pelkkiä olettamuksia ja arvailuja. Ihmiset vaan useinmiten tykkäävät nussia enemmän kuin yhden partnerin kanssa ja se seikka on hyväksyttävä.

Kaikenkarvaisissa parisuhteissa ja niiden viritelmissä tuntuu olevan niin helppo syöttää pajunköyttä ettei oo tosikaan. Nämä kokemukset siis ystäväpiiristäni, itsehän en tietenkään ajaudu koskaan kenenkään kusetettavaksi.
 

scholl

Jäsen
Varjolle sanoisin, että tutustuessa on aina parempi, jos toisesta ei liikaa tiedä. Silloin jää ne ennakkoluulot pois. Jos oletetaan, että henkilöt a ja b ovat vaikkapa samassa opinahjossa ja ajatuksiltaan hyvin samanlaisia niin voi olla ihan hyvä, etteivät tiedä toisistaan nimeä tms. kun tutustuvat. Niin se on vilpitöntä ja voi luottaa siihen, että kumpikaan ei pyri tutustumaan vääristä tarkoitusperistä.

Joku ehdotti jonkun kalliin pullon ostamista. Se on täysin pöyristyttävää. Itse olen ainakin nyt vähintäänkin siitä asti, kun kouluun menin eli yli 25 vuotta sitten pyrkinyt siihen, että ihmiset kiinnostuisivat sen takia, millainen ihminen on tai mistä on kiinnostunut tai kuinka fiksu on tai millaisiin keskusteluihin pystyy. Ei se pitäisi ratkaista tai tuoda kiinnostuneita että minkälainen fillari mulla on tai auto tai missä juhlin tai kuinka paljon käytän rahaa. Tai vastaavasti vähän. Sama juttu muidenkin ihmisten kanssa. Siis mitä ajan takaa on se, että jos ihmiset ovat samantyyppisiä ajatuksiltaan niin ei pitäisi ratkaista se, mitä kukin on ja ne, jotka ovat täysin erilaisia niin ei niiden pitä tulla jauhamaan skeidaa ja kusettamaan sen takia, että haluavat saada jotakin.

Tobias vaikuttaa olevan vähän pessimistinen. Täytyy sanoa, että kun itse on tottunut olemaan sinkkuna ja rima on aika korkealla niin en oikein hiffaa sitä, että olisi porukkaa, joilla on niin suuri tarve seurustella ja vaihtaa koko ajan sitten parempaan oksaan, jos saumat tulee. Eli siis normaalityypillä ei ole tarvetta kusettaa, vaan tehdä asioita noissa asioissa sydämen mukaan, koska ei se sinkkunakaan olo mitään helvettiä ole. Päinvastoin voittaa huonon suhteen kevyesti.

Mä ainakin uskon täysin siihen, että jos se oikea tyyppi löytyy niin ei siinä tarvitse kusettaa kummankaan eikä vannoa rakkautta jos se ei ole totta, vaan vannoo vaan sellaista henkilöä kohtaan, jota kohtaan tarkoittaa sitä. Paljon suurempi vaikeus on löytää se potentiaalinen henkilö, koska imago on yleensä virheellinen kun verrataan siihen, mitä ihminen oikeasti on. Ne, jotka eivät ymmärrä mitään, puhuvat paskaa ja jos et raportoi yksityiselämästäsi niin skeidaa puhutaan vielä enemmän. Vaatii siis tinkimättömän, hyvän naisen, joka ei kuuntele mitään skeidaa, vaan rohkean avoimesti innostuu asiasta ja haluaa tutustua.

Joku vielä sanoi sitä, että pitäiskö taistella vai heittää pyyhe kehiin. Itse kannatan sitä yön yli nukkumista. Heitä illalla joku pidempi kävelylenkki, jolla mietit asioita, sen jälkeen nukut yön yli, menet duuniin, sieltä illalla lätkämatsiin tai jonnekin, missä ajatukset menevät muualle ja sitten nukut vielä toisen yön. Silloin jos matsin jälkeen kun olet hyvillä fiiliksillä, tulee sellainen arvostus ja hyvä tunne sitä suhdetta ja toista ihmistä kohtaan niin silloin älä anna periksi ekaan vastoinkäymiseen, vaan muista, että nothing is impossible ja taistele. Ei ne muut ole sua parempia, vaan anna mennä vain. Itse asiassa koskaan ei pidä verrata itseään muihin miehiin, vaan riittää se, kun uskoo, että on itse hyvä ja tekee parhaansa. Kyllä se palkitsee sitten.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Tobias kirjoitti:
Ei helvetissä kannata luottaa todellakaan mihinkään vannomisiin tässä elämässä. Helppohan se on erilaisia lupauksia, vannomisia ja ikuista rakkautta hokea, kun tulevaisuudesta ei ole kenelläkään mitään todellista tietoa, vaan pelkkiä olettamuksia ja arvailuja.

Niin tai ihmiset ovat henkisesti sairaita, kuten omalla kohdallani kävi. Mikään ei ollut totta. Mutta silti koin ensimmäisen kerran, mitä on rakastaa ja haluta elää jonkun ihmisen kanssa loppuelämäni. Se ei ollut hän, mutta nyt siihen todelliseen rakkauteen voi uskoa. Monin osin hieno kokemus, mutta petos oli niin raaka, että oikein naurattaa. Ja jaksan silti uskoa siihen, että on sellainen ihminen olemassa johon voi luottaa. Niitä ei ole montaa, mutta on silti.

nimimerkillä "tulipahan elettyä tämäkin :)"
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
mauri kirjoitti:
Ja
Huomaavaisuutta ei voi viljellä koskaan liikaa, joten kaikenlainen helliminen on kannatettava ajatus! Se ei mene hukkaan...

Voipas! Ja katkera "Perkele" tähän väliin!!! Olin eräälle ystävättärelleni ns. renttu/rokkari ja kiusoittelevasti sovinistinen kekkuli, kunnes välillämme leiskahti iso liekki, ja osoitin olevani myös huomioon ottava ja hellä. Vituiks meni, perkele.

Loppuun haluaisin sanoa omin sanoin vanhan sanonnan: "nainen yrittää koko elämänsä muuttaa miestään haluamakseen, ja eroaa sen jälkeen todeten, ettei mies ole enää sama jonka kanssa hän meni naimisiin."

Mikä teitä naisia vaivaa... ;o)
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
scholl kirjoitti:
Joku vielä sanoi sitä, että pitäiskö taistella vai heittää pyyhe kehiin. Itse kannatan sitä yön yli nukkumista. Heitä illalla joku pidempi kävelylenkki, jolla mietit asioita, sen jälkeen nukut yön yli, menet duuniin, sieltä illalla lätkämatsiin tai jonnekin, missä ajatukset menevät muualle ja sitten nukut vielä toisen yön. Silloin jos matsin jälkeen kun olet hyvillä fiiliksillä, tulee sellainen arvostus ja hyvä tunne sitä suhdetta ja toista ihmistä kohtaan niin silloin älä anna periksi ekaan vastoinkäymiseen, vaan muista, että nothing is impossible ja taistele. Ei ne muut ole sua parempia, vaan anna mennä vain. Itse asiassa koskaan ei pidä verrata itseään muihin miehiin, vaan riittää se, kun uskoo, että on itse hyvä ja tekee parhaansa. Kyllä se palkitsee sitten.

Herranjumala, scholl on oikeasti inhimillinen ja viisas ihminen. No hard feelings, mate. Tässä on niin paljon täyttä asiaa (siis koko teksti), että kunnioitan ihmistä joka osaa noin viisaasti ajatella.
 

scholl

Jäsen
mtmela kirjoitti:
että kunnioitan ihmistä joka osaa noin viisaasti ajatella.

Siperia opettaa ns. Jokainen joka on joskus naisten kanssa ollut tekemisissä, pystyy varmasti samanlaiseen ajatteluun. Thanks anyway.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Siperia opettaa ns. Jokainen joka on joskus naisten kanssa ollut tekemisissä, pystyy varmasti samanlaiseen ajatteluun. Thanks anyway.
Todellakin erittäin suuri profiilin muutos tapahtunut.
Hieno juttu!

Omat naisasiani ovat päin helvettiä.
Nainen olisi tarjolla, ihan pätevän näköinenkin mutta tyhmä kuin saapas. En väitä että itsekään olisin mikään intellektuelli, mutta kyllä siellä pääkopan sisällä saisi olla jotakin toimintaa. Muuten menee aika rasittavaksi.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
scholl kirjoitti:
Siperia opettaa ns. Jokainen joka on joskus naisten kanssa ollut tekemisissä, pystyy varmasti samanlaiseen ajatteluun. Thanks anyway.

Ajattelu ja sen sanoiksi pukeminen ovat eri asioita. Mutta kuten totesit, siperia opettaa ja hyvin opettaakin. On oma vika, jos ei ota opikseen elämän opetuksista ja käytä niitä hyväksi. Itse sain taas hyvän oppitunnin, ja hyvään paikkaan.

edit: Ja niin se opetus oli, tein kaiken oikein ja osasin toimia oikein asioissa ja niiden lopettamisessa. Kesti 30 vuotta siihen päästä.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Borgie kirjoitti:
Mikä teitä naisia vaivaa... ;o)
Niinpä niin, tuota haluaisin itsekin kysyä. Olen kait kysynytkin, mutta vastausten laatu vaihtelee, useimmiten taipuu siihen, että "ette te miehet voi vaan ymmärtää..."

No ei voida niin, prkl.

Milloin mies on liian lässy ja kiltti ja huomaavainen ja milloin liian röyhkeä, omahyväinen ja halventava. Yritä siinä sitten etsiä joku tasapaino asioiden välille.

Mielenkiintoisinta on seurata niitä naisia, jotka ilmaisevat vihaavansa sovinistisia moukkamaisia miehiä yli kaiken, mutta silti jollain kummalla tavalla sellaiset vetoavat ja ovat sulaa vahaa heidän edessään. Käsittämätöntä! Kai se on se naisen logiikka? Itse ainakin tiedän minkälaisista naisista pidän ja sellaisen kanssa myös haluan olla. Tai no... ei helv... en minä tiedä.

Menen nukkumaan.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
scholl kirjoitti:
Joku ehdotti jonkun kalliin pullon ostamista. Se on täysin pöyristyttävää. Itse olen ainakin nyt vähintäänkin siitä asti, kun kouluun menin eli yli 25 vuotta sitten pyrkinyt siihen, että ihmiset kiinnostuisivat sen takia, millainen ihminen on tai mistä on kiinnostunut tai kuinka fiksu on tai millaisiin keskusteluihin pystyy.

Riippuu vähän mihin tarkoitukseen naista hakee. Kukaan ei ole varmaan kalliilla pulloilla tai autoilla suhdetta rakentamassa. Se pullonostamisjuttu oli vain väsynyt kuitti kun valitit ettei ne kehumasi tasokkaat naiset Italiassa dokaa tarpeeksi ja oletin tästä(väärin tai oikein), etteivät ne antaneet sulle selvänä. Itselläni kun on taas nollatoleranssi kännisiin naisiin. Puhetta vapauttava hiprakka on OK, mutta monessakaan mielessä en siedä naisilta samanlaista käytöstä kuin itseltäni ja muilta miehiltä. Lähinnä tämä koskee alkoholinkäyttöä, kiroilua ja irtosuhteiden määrää sinkkuaikana.


Mutta tuosta kumppanin halutusta fiksuudesta. Olen yhä enemmän sillä kannalla, että ns. syvälliset keskustelut, yleistiedon määrä ja mielipiteet esim. politiikasta, kulttuurista ja harrastuksista ovat yliarvostettuja suhteen rakentamisessa. Ei mulla ole tietenkään mitään sitä vastaan, jos nainen on näistäkin asioista kiinnostunut ja omaa samoja näkemyksiä kuin minä, mutta kyllä paljon tärkeämpänä fiksuuden mittarina käytän ihan jokapäiväisä käytöstapoja, jotka kertovat luonteesta paljon:

-Pienikin epätarkkuus henkilökohtaisen hygienian kanssa. Väärä nainen.

-Jatkuva stressaaminen, huolestuminen ja masennus. Olivat näiden syyt missä tahansa, niin ei kiinnosta. Arkisista iloista pitää pystyä nauttimaan, jos ei jotain oikeasti vakavaa kriisiä ole(sairastuminen, läheisten kuolema yms).

-Ei omia harrastuksia, kavereita tai muuta parisuhteen ulkopuolista elämää. Tämä on toimimaton pelisysteemi. Pienet erot ja irtiotot pitävät suhteen virkeänä. Toki tämä vaatii luottamusta, mikä nyt on muutenkin toimivan suhteen peruskivi. Ei kuitenkaan pidä vaatia liikaa vapauksia. Esim. bileistä vasta seuraavana päivänä kotiinpaluu ei voi olla arkipäiväistä, eikä ilman hyvää syytä muutenkaan hyväksyttävää toimintaa. Työmatkat on sitten eri juttu.

-Siivoton kämppä ja varsinkin sotkuinen keittiö/kylppäri/WC. Ei ole tarvetta rosterissa tälläiselle.

-Luontaisen lutkan historia. Toisinsanoen puhki pantu(kumppanit sadan pinnassa) jo parikymppisenä. Hyi helvetti. Tosin, jos tämä asia ei tule koskaan puheista tai muustakaan ilmi, niin pystyn olemaan onnellisen tietämätön tälläisestäkin historiasta.

-Henkilökohtaisista asioista lörpöttäminen julkisella paikalla tai juoruaminen. Kännykän ja tekstarien vakoilu. Entisistä miesystävistä jatkuva puhuminen. Monta asiaa yhdessä kohdssa, mutta kaikista monoa.

-Temperamenttinen ja spontaani tunteiden näyttäminen(olivat sitten aggressiivisia tai helliä) kahden kesken ehdottomasti välttämätöntä, mutta seuraporukassa moukkamaista. Myöskin jatkuva julkisella paikalla toistuva "me ollaan pari" -käytös on rasittavaa,

-Tyylitajuton(=poikamainen, liian kirjava, tätimäinen, huorahtava, epäsiisti jne) pukeutuminen. Siedän vain poikkeustapauksissa ja silloinkin pitää olla jo suhde käynnissä.

-Sanat "kiitos" ja "anteeksi"(tai niiden vastineet) jäävät pois kokonaan sanavarastosta tutustumisen jälkeen. Moukka.

-Jatkuvasti asoissa myötäilevä ja ei väitä koskaan vastaan: orjamainen tylsimys. Jostain kaukosäätimen paikasta kerran illassa riidan aikaansaava: akkamainen nalkuttaja. Riidellä pitää välillä ja kunnollakin, mutta kukaan ei jaksa jatkuvaa sotimista samalla kun pitäisi leikkiä rakastunutta paria.


Jätin joitakin itsestäänselvyyksiä pois ja saatoin myös unohtaa jotain, mutta edellisen kaltaista ja mielestäni varsin kohtuullista kriteerilistaa(ulkonäkövaatimukset jätin tästä viestistä pois) noudattamalla löydän itseäni kiinnostavia naisia. Nykyinen ehdokas pääsee läpi tuosta listasta kaikista kohdista(osa tosin vielä oletuksia), mutta kannattaa esim. politiikassa vääriä puolueita, eikä pidä yhtään lätkästä. Lisäksi hän ei ole ilman aina vääristäviä ihastumislaseja edes yhtä kaunis(mitä en tietenkään koskaan tule kertomaan hänelle) kuin edellinen. Silti odotukset ovat korkeammalla kuin koskaan.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ted Raikas kirjoitti:
Niinpä niin, tuota haluaisin itsekin kysyä. Olen kait kysynytkin, mutta vastausten laatu vaihtelee, useimmiten taipuu siihen, että "ette te miehet voi vaan ymmärtää..."

No ei voida niin, prkl.
Uskon muuten, että miehilläkin on ihan samankaltaisia tunteita: "naiset eivät ymmärrä meitä".
Ja oikein, kun pohdiskelee, tuleekin huomanneeksi, ettei asia välttämättä ole miehen ja naisen välinen ero, vaan yksnkertaisesti kahden ihmisen ero. Nimittäin, eivät kaikki NAISystävänikään ymmärrä aina, mitä tarkoitan - enkä minä heitä. Joten ehkäpä tämä ikuinen mies-nais-asetelma kannattaisi uskaltaa unohtaa. Sillä sen taakse on niin helppo mennä ristiriitatilanteessa, ja lakata edes yrittämästä ymmärtää, missä mennään.
(Uskon, että samankaltaisia onkkelmia on siis myös lesbo- ja homosuhteissa, että välillä yhteinen logiikka on kateissa..)

Ted Raikas kirjoitti:
Milloin mies on liian lässy ja kiltti ja huomaavainen ja milloin liian röyhkeä, omahyväinen ja halventava. Yritä siinä sitten etsiä joku tasapaino asioiden välille.
Eikö naisenkin käytös ja piirteet jurpi tuon tuosta? Ettei kai tämä nyt ihan yksisuuntainen ilmiö ole...? Ehkä naisellakin on usen tunne, ettei hän riitä miehelle...?

Ted Raikas kirjoitti:
Mielenkiintoisinta on seurata niitä naisia, jotka ilmaisevat vihaavansa sovinistisia moukkamaisia miehiä yli kaiken, mutta silti jollain kummalla tavalla sellaiset vetoavat ja ovat sulaa vahaa heidän edessään. Käsittämätöntä! Kai se on se naisen logiikka?
Joskus tuolla aikasemmin kirjoitinkin tästä aiheesta: kiteytetysti tuon pari teoriaa ilmi:
Ehkä sellaiset suorasukaisten miehet antavat suhteen alussa huomiota, jota nainen kaipaa -- olkoonkin, että suhde kyllä usein katkeaa yhtä nopeasti kuin alkoikin; eli ei siinä mistään todellisesta huomaavaisuudesta olekaan kyse, vaan esimerkiksi hyvinkin itsekeskeiset motiivit. (Toim.huom. Kyllä naisetKIN osaavat väärinkäyttää..)
Tai ehkä taustalla on jokin sellainen kuvio esimerkiksi kotoa, että dominoiva mies tuntuu 'tutulta ja turvalliselta', jolloin nainen voi olla myös tutussa roolissaan, jonka hän on voinut kotonaan aikanaan oppia...
Helppoja eivät ole psykoloooookkiset jutut.
Vaan jälleen kerran: yhtä lailla miehiltä voi kysyä, miksi he sitten ovat moukkamaisia, miksi antavat syytä ymmärtää, etteivät halua huomioda, etteivät tahdo oma-aloitteisesti tehdä asioita yhteisen hyvän eteen jne. En väitä, etteivätkö niin tekisi, mutta ulospäin toiminta voi näyttää toiselta.
(Edelleenkin olen sitä mieltä, että huomaavaisuutta ei voi koskaan 'osata' liikaa, ei nainen eikä mies...joten vain toista ei saisi tästä soimata.)

Ted Raikas kirjoitti:
Itse ainakin tiedän minkälaisista naisista pidän ja sellaisen kanssa myös haluan olla. Tai no... ei helv... en minä tiedä.

Menen nukkumaan.
Ehkä kukaan ei sitten loppujen lopuksi voi tietää, mitä etsii: kun Hän tulee kohdalle, silloin se vasta avautuu. Sillä vaikka 'eilen' minua puhutteli tuo ja tuo ja tuo piirre miehessä, voi olla, että 'tänään' kaipaan vierelleni toisenlaista miestä. Sillä ihminenhän kasvaa, muuttuu, ehjääntyy etc - emme ole staattisia. Joten kannattaisi ehkä olla avoimempana, eikä lyödä etukäteen lukkoon, ketä kaipaa.

Että tällaista naisnäkökulmaa.....

Edit: Korjaan: HENKILÖnäkökulmaa...Heh.
Edit2) Hieman täsmensin...
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Panzerfaust: Tismalleen samat kommentit teistä miehistä. Tyylitajuton -kohdan sulkuselvennykseen tietysti vähän eri tarkennukset.

EDIT: Lisään vielä sen verran, että arvostan kyllä korkealle kyvyn keskustella asioista monipuolisesti, samoin yleisen kiinnostuksen kaikenlaisiin asioihin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Panzerfaustin listaan voisi lisätä myös sen varattu-aspektin: Jos kumppani on sinut tavatessaan varattu, mutta tovin päästä valmis jättämään entisensä sinun takiasi, tulee todennäköisesti ja helposti vastaava tilanne myös sinun kohdallasi, hän on tarvittaessa valmis myös jättämään sinut kun uusi tyyppi tulee muotiin.

Muuten loistava lista, tosin yhden kymmenestä ominaisuudesta saattaa pystyä katselemaan sormiensa läpi. Useampi vastaava ominaisuus: rupeaa ajan kanssa jyrsimään ukkelia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös