Kirjoitellaanpa tännekin pienimuotoisesta naisongelmasta.
Vuosi takaperin tutustuin yhteen nuoreen naikkoseen. Todella nopea treffailu päättyi sitten naisen aloitteesta. Enemmänkin homma vain hiipui, eli mitään suoranaista kaverikorttia ei lätkäisty naamalle.
Noh meni vuosi enkä oikeastaan ollut missään tekemisissä ko. henkilön kanssa. Sen verta ehdin kuitenkin ihastua aiemmin, että tämä likka kävi tasaisin väliajoin mielessä. Tammikuussa alkoi tulla sieltä suunnalta viestiä. Olisi kiva nähdä ja vaihtaa kuulumisia. Meikä oli aika WTF, yleensä naisista ei kauheasti kuulu perästä...
Nähtiinkin sitten ja todella hyvin tultiin juttuun taas kerran. Meikäläinen on syyllistynyt aika usein kiltteyteen, helppouteen, mitä näitä nyt on. Ei ole tarpeeksi kertynyt kokemusta, jotta osaisi koko ajan pitää ohjakset käsissä. Ja jotenkin sitä ei edes haluaisi ajatella, että on jonkun jatkuvan testauksen kohteena. Näistä viisastuneena päätin kuitenkin pitää hieman etäisyyttä ja olla hieman sulkeutuneempi omien asioideni kanssa.
Alku vaikutti lupaavalta. Mimmi lähetteli viestejä, oli halukas näkemään koko ajan ja niin edelleen. Aina kun nähtiin, sai kuulla suunnitelmia tulevasta, vanhemmille esittelystä ym. Minä sitten mielessäni muutaman viikon kissa-hiiri-leikin jäljiltä päätin alkaa lähentyä ja olemaan avoimempi. Ja siitä se sitten alkoi...
Ensimmäiset "ööh mulla on sitten hirvee kiire ettei kyllä ehditä varmaan hetkeen näkemään". Muutaman kerran kun soitin hänelle, sai kuunnella haukotusta ja selitystä omista "todella tärkeistä hommistaan". Yhteisille viikonlopuille ei enää ollutkaan aikaa. Noh tämä oli jo tuttua aiemmalta kerralta, joten annoin asian vaan olla. Pidin radiohiljaisuutta ja sieltä se mimmi sitten ottikin yhteyttä. Noh mua vitutti se käytös aika paljon, joten en jaksanut heti sopia mitään näkemisiä. Kunnes sitten parin viikon tauon jälkeen nähtiin taas. Ja hienosti meni. Pakko myöntää, että meikäläinen oli jo tässä vaiheessa korvia myöten ihastunut toiseen. Voittekin vain kuvitella kuinka vitun tuskallista oli olla kova ja blokata treffit toisen kanssa. Mutta kun näissä asioissa on aina kaksi osapuolta, ei hommat voi mennä pelkästään toisen pillin mukaan.
Noh sitten meikä kirjoittamalla avasi vähän peliä tämän likan suuntaan. Jälkeenpäin se oli virhe (olisi pitäny puhua), mutta mulla alkoi kieltämättä olla pääkoppa aika juntturassa. Kerroin vähän omista fiiliksistäni ja siitä, että meidän pitäis oikeasti vähän miettiä ja puhua tästä asiasta... Mimmi soitti, mutta ei me oikeastaan mitään saatu avattua. Sovittiin kuitenkin, että nähdään ja vähän vahingossa tuli sitten tutustuttua tämän likan ystäviinkin. Meillä oli aivan huippu ilta, vaikka aistin selvästi ettei kaikki ole kuten pitäisi... Kuitenkin yö vietettiin yhdessä, mimmi löpisi niin ihastuneena kaikkea mahdollista. Meikä ajatteli, että nyt tää homma oikeasti tuntuu taas hyvältä.
Mitäs sitten? Viikonloppu oli taas tuloillaan ja sovittiin, että ollaan yhteydessä. Sovittiin treffit ja treffipäivänä sitten puhelin soi. "Moi hei mun pitää perua tää meidän näkeminen". Mä en suutu kovin helposti (vaikka opettelen sitä aktiivisesti), mutta nyt meni hermot. Nähtiin sitten ja todetessani kannattaako tätä oikeasti jatkaa, vastaus oli erittäin suora - ei.
Eikä sitä sitten jatkettu. Kerroin sitten, että yhteydenpito loppuu myös samalla ja tätä on nyt pari viikkoa harjoitettu. Aika oudot fiilikset. Meillä oli joka kerta helvetin hauskaa. En ollut kovinkaan aktiivinen ts. pommittanut viesteillä tai muutakaan. Päätin, että tällä kertaa annan ihan oikeasti tilaa. Pari kuukautta tätä kesti ja lopulta olen sinänsä tyytyväinen siihen, että se loppui. Alkoi oikeasti kaikki ajatukset pyörimään tämän ailahtelevan naisen ympärillä ja siitä sitten kärsi koko muu elämä.
Tässä on nyt vuoronperään oltu surullisia ja vihaisia. Nyt ensinmainittu nostaa taas päätään. Mä en kovin helpolla päästä ketään lähelleni, joten se pienikin läheisyys, jota sai sellaiselta ihmiseltä josta oikeasti alkoi tykätä, tuntui helvetin hyvältä. Ja siitä luopuminen sattuu tottakai. Vihan tunteet taas liittyvät siihen, miten oikeasti pyrin uskomaan kaikki toisen puheet tykkäämisestä, tulevasta, treffaamisesta. Ja miten lopulta tulikin aika kusetettu olo. Mulla oli vilpittömästi puhtaat jauhot pussissa ja ajattelin, että tässä voi rauhassa katsoa mitä tuleman pitää. Eipä sitä kovin rauhallisena kuitenkaan enää tullu oltua, kun toisen kommunikaatio muuttuu jäätäväksi sekamelskaksi.
Miten sitten jatkossa. Naisista ei ole pulaa, mutta mä oon kyllästynyt kaikkeen yhden illan säätöön. Sitten kun sellaisen ns. hyvän likan löytää, menee se järjestäen ihan päin vittua. Oli sitten miten päin tahansa. Aiemmin mä oon ollut aika tossukka, tehnyt toisen eteen helvetisti ja muutenkin nostanut toisen jalustalle. Varmasti toinen nousee vieläkin jalustalle kun ihastuu, mutta en nyt ihan kuuhun asti ole seuraamassa. Eli sinänsä voi todeta kehittyneensä. Tosin tämänkin likan suusta kuultu "Tykkään susta kun oot tollanen kiltti nallekarhu" sai kylmät väreet menemään. Eikä siitä sitten viikkoa kauemmin mennytkään, kun ei mussa enää ollut "sitä jotain"... Ikää on neljännesvuosisata, panoja on joo, yksi sekamelskainen reilun vuoden juttu ja niin surullista kuin se mun parisuhdemaailmassa on, meikä laskee tämän kahden kuukauden tapailunkin yhdeksi vakavaksi jutukseni.
Nyt sitten tietää saavansa taas naisia, kun kiinnostus niitä kohtaan on tasan nolla. Mutta se ei vaan tunnu oikealta. Enemmänkin alkaa vituttamaan tämä paradoksi, jossa mahdollisimman öykkärimäinen käytös saa naisten sukat pyörimään. Auta armias kun oikeasti näytät todellisen itsesi, niin toinen lähtee karkuun kuin Maantiekiitäjä. Oikeastaan itselle on aikamoinen turn-off, kun toinen huumantuu enemmän ja enemmän, mitä huonompaa kohtelua sille tarjoaa. Kait tämä on kuitenkin lopulta ihan vaan siitä kiinni, että luovuttaa ajatukset romanttisesta rakkaudesta.
Ja kyllä mä tottakai tiedän, että jossain vaiheessa natsaa. Nyt on vaan jotenkin vitun väsynyt ja kyllästynyt olla. Lisättäköön vielä, etten mä kyllä ala itseäni tieten tahtoen muuttamaan. Ne kerrat, mitä me kimpassa oltiin, meni oikeasti helvetin hyvin. Mimmi diggas kun hullu puurosta. Ehkä se sitten olisi vielä halunnut katsella kauemmin, tuleeko tästä mitään. Mulle kuitenkin alkoi tulla epäilyksiä kun yhtäkkiä nähdäänkin harvemmin ja itse on jo tosi ihastunut, joten ihan hyvä lyödä peli poikki. Jotenkin mulla alkoi hiipua ajatus takaraivoon, että jos ei toinen monen viikon jälkeen ala innostua, odottaa se ehkä sellaista tyyppiä, joka oikeasti saa sen sukat pyörimään.
Joskus on ollut tällainen, jossa toinen lämpenee hitaammin kuin toinen, mutta en mä sitä tähän vertaisi. Silloin mimmi ei halunnut meikästä irti päästää kun lopulta olin valmis laittamaan pillit pussiin. Tällä kertaa ratkaisu oli ihan oikea, koska mitään suurta tuskaa tästä ei hänelle syntynyt.
Harmittaa vaan kun kaikki muut elämän osa-alueet ovat vuodesta toiseen kunnossa, oikeastaan paranevat vain. Olisi se helvetin hienoa saada vastakaikua sellaiselta ihmiseltä, johon itsekin on aika huumassa. En mä halua lähteä mihinkään "paremman puutteessa"-juttuun kusettamaan itseäni ja satuttamaan toista.