Pakko tulla tänne purkamaan vähän painolastia harteilta. Ei ehkä mikään dramaattisin juttu tässä ketjussa, mutta kuitenkin.
Eli olen nyt ollut 2½ kuukautta aikuisikäni ensimmäisessä parisuhteessa, ja kaikki on mennyt ihan kivasti tähän asti, ei ole ollut oikeastaan riitoja lainkaan ja niin edelleen. Itse olen kohta 23-vuotias, ja tyttö pari vuotta nuorempi. Myös hänelle kyseessä ensimmäinen seurustelusuhde.
Hän oli luonani koko viikonlopun, ja sitten sunnuntaina olikin yhtäkkiä kuin maansa myynyt, vaikka koko viikonloppu oli mennyt oikein kivasti. Kysyin, että mikä on, ei kuulemma mikään. En oikein ymmärtänyt, ja aloin kärttämään, että mikä on. Olen aiemminkin samasta aiheesta hänelle puhunut ja joutunut jopa jankkaamaan, kun hän ei puhu. Ei oikein osaa pukea tunteitaan sanoiksi, eikä puhua niistä. Sama juttu koskien tuota fiilistä, ei kuulemma halua purkaa pahaa oloaan muille, vaan pitää sen itsellään ja setviä oman päänsä sisällä. Itse taas olen sellainen, että haluan jakaa kaikki asiat, mitkä vaivaa minua, ennenkuin ne muodostuvat suuremmiksi. Puhua asioista. Haluaisin, että hänkin jakaisi minulle yhtä paljon, kuin minä hänelle, tai edes hieman enemmän, kuin nyt. Olen myös huomauttanut siitä, ettei hän tee aloitteita, minusta tuntuu että se olen aina minä, joka kysyy milloin nähdään, keksin tekemistä ja niin edelleen.
Illalla sitten tekstiviestin välityksellä hän ilmaisi, että hänestä tuntuu enemmän ja enemmän siltä, ettei hän olisi kykeneväinen seurustelemaan, koska minä joudun sanomaan tälläisistä asioista hänelle jatkuvasti. Tässä vaiheessa sydän jätti pari lyöntiä väliin, ja oli pakko soittaa hänelle. Puhuttiin siinä, ja lupasin sitten, että muutan käytöstäni, vaikkei se käytökseni käytännössä väärin olekkaan, kuten hänkin ilmaisi. Tuntuu vaan kuulemma niin pahalta henkisesti, kun huomauttelen niistä samoista asioista, ja hänestä tuntuu ettei hän kykene täyttämään minun tarpeitani tällä parisuhteen saralla.
En kuitenkaan todellakaan halua erota, sillä hän on parasta, mitä minulle on tapahtunut vuosikausiin. Haluan alkaa ymmärtämään enemmän, että kaikki eivät vain pysty puhumaan tunteistaan yhtä helposti kuin esimerkiksi minä, enkä halua jankuttaa näistä asioista sen enempää. Ennen tapailuamme, olin monesti kovinkin yksinäinen, vaikka olinkin kaverien seurassa.
Itselläni taas tuo tunteiden ilmaisemisen tarve, siis paremman puoliskon osalta, liittyy varmasti siihe, että on tullut niin pahasti takkiin aiemmissa jutuissa. On jonkinlainen epävarmuus aina, vaikka käytännössä kaikki onkin hyvin.. Sekin varmaan ajan kanssa korjaantuu, oppii luottamaan siihen, ettei pienet epämiellyttävät jutut välttämättä tarkoita mitään dramaattista.