Naisasiat

  • 7 571 227
  • 26 605
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kannattaisi kiinnittää huomionsa syihin, miksi itse ripustautuu noin pitkäksi aikaa haavekuviin ja haihatteluihin, joiden toteutumisen todennäköisyys on oletettavasti nolla. Tietty, jos kovin nuori vielä olet, nuo prosessit tuppaa kauemmin kestämään ja ovat hankalempia käsitellä, mutta 2,5 vuotta menee jo Werther - osastolle niin paljon, että omien asenteiden ja itsetutkiskelun paikka olisi enemmän siinä, kuin exän haikailussa.

Tätä olen viimeaikoina kokeillut tehdä. Harrastanut jopa irtosuhteita, joita vastaan aina olen ollut. Tehnyt tuttavuutta ison määrän kanssa naisia ja loppujen lopuksi olen joutunut itse heittämään sen kaverikortin, kun ei ole ollut sitten kuitenkaan kiinnostusta. Minulla ei siis ole halukkuutta ollut seurustella, kun joskus on se rima vedetty niin korkealle. Tähän todennäköisesti auttaa vain aika, joka hilaa sitä rimaa alemmas ja alemmas. Rehellisesti voin todeta, että minulla on enemmän hyviä naispuolisia ystäviä, kuin miehiä. Heistä kovin moni on joskus ollut sillä tutustumisasteella. Nyt olen vain todennut, että parempi olla hakematta mitään seurustelua. Valitettavasti ikäisiäni ihmisiä kiinnostaa enemmän nuoruuden viettäminen ja bilettäminen, jotka taas olen viettänyt reilu nelisen vuotta sitten hyvin lyhyeen aikaan ja siirtynyt eteenpäin elämässäni. Toisin sanoen arvot ovat hivenen eri kohdalla aikajanaa.

Olisi vaan niin perhanan mukava päästä irti siitä ajatuksesta, mikä on ollut päällä pitkään.
 

scholl

Jäsen
Niin tässäkin kävi niin hassusti, että velipoika rupesi pyörimään nykyisensä kanssa vasta eron jälkeen tietämättä mitään tästä naisten kaveruudesta. Olen kuitenkin pientä sarkasmia haistavinani vastauksestasi. Ja tähän se hymiö, ettei ole pahansuopa kommentti.

Tähän todennäköisesti auttaa vain aika, joka hilaa sitä rimaa alemmas ja alemmas.

Aika ei auta mitään, eikä riman alentaminen. Jos joku ei kiinnosta niin se ei kiinnosta ja se veljen asiasta muistuttaminen vielä vähemmän auttaa eli toistan sen, että muuta muihin maisemiin, jossa on uudet kuviot, uudet kaverit, mahdolliset uudet naiset jne. Tai hanki ainakin joku uusi harrastus, jossa on uudet tavoitteet. Jos jatkat samaa linjaa niin kyselet samoja asioita vielä 20 vuoden päästä.
 

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Siis eikö sitten mies halua selvittää onko nainen tosissaan? En ihan ymmärrä miten tämä sama argumentti ei toimisi myös niin päin että mies haluaisi naisen tekevän aloitteen varmistaakseen onko nainen tosissaan. Tietenkin voisi sitten tulla tilanne jossa kumpikaan ei tekisi aloitetta.

Jotkut naiset ainakin kuvittelevat miehen olevan heidän kanssaan ainoastaan seksin toivossa. Harvan mies kuitenkaan ajattelee että "ei helvetti, tuohan yrittää päästä sänkyyn kanssani, nyt kannattaa ottaa vähän etäisyyttä".

Toki tuo on vain yksi esimerkki ja toki mieskin haluaa sen selvittää että onko nainen tosissaan, mutta tapa on yleensä erillainen esimerkiksi suoraan kysyminen.
 

Carlos

Jäsen
Olipas virkistävää lukea muutama sivu ketjusta, jotenkin sai tosi nopean kertauksen omista naissuhdeongelmista. Jotka siis näyttävät olevan tosi yleisiä useimmilla. Nopeana kertauksena;

1. Kaunis, fiksu ja menestyvä nainen. Asuu avoliitossa jonkun hulttion kanssa joka mättää turpaan pari kertaa kuussa, ja se on vaan niin ihana.

Learning point: pysy hemmetin kaukana ko. tapauksista, jos tulevat itkemään sen mustan silmän kanssa niin sanot vaan että sorimullaonnytvähänkiire, nähdään!

2. Nainen roikottaa löysässä hirressä, eli se "unelmien nainen" pitää sinua kaverina, välillä vihjailee aina vähän jotain, ja sitten kuitenkin pysyt kaverina vuositolkulla.

Learning point: tilanne ei tule koskaan muuttumaan, pysy hemmetin kaukana näistä

3. Kohtalaisen uusi naissuhde, kaikki menee kivasti, ja tykkäät jutella perheen perustamisesta.

Learning point: Älä! Naista alkaa heti ahdistaa ja koko juttu kuivuu kokoon. Vaikka olisi itsekin perheenperustamismoodi päällä, niin aihe on ehdoton nou-nou.

4. Kaikinpuolin täydellinen nainen, ihan samanlainen kuin sinä, niin paljon yhteistä, kaikki täydellistä.

Learning point: Unohda koko juttu hetimiten. Yhteiselon harmonia muuttuu tylsyydeksi, päädyt käymään vieraissa ensin kerran, sitten toisen kerran, sitten jatkuvasti. Lemppaat muijan pihalle, otat takaisin, löydät jonkun uuden, ja lemppaat taas sen vanhan pihalle. Liian yhteensopiva ei vaan toimi, vieras alkaa houkutella.

Sitten ne kultaiset ohjeet:

1. Ylipäätänsä jos naisasiat eivät oikein ota sujuakseen, niin unohda koko juttu ja palaa asiaan n. about kolmekymppisenä. Siinä välissä olevat vuodet panosta täysillä koulutukseen, urakehitykseen, henkilökohtaiseen vaurauteen. Kun naiset ylittävät 30 ikävuotta, he eivät ole enää koulussa jossa "uusia" löytää tuosta vain, he ovat sen sijaan todennäköisesti ehtineet erota niitä koulu/opiskelusuhteistaan, ja nyt alkaa kello tikittää.

Mitä tapahtuu? Se jännittävä hakkaajamuusikko ei olekaan enää "ihq", vaan nyt biologinen kello etsii turvallista ja hyväkäytöksistä miestä, joka pystyy elättämään perheensä. Bingo. Sitten riittää vientiä sillä tositarkoituksella niin että oksat pois.

Oma isä-vainaani tästä aikoinaan minulle yritti puhua kun teinivuosina naisasiat menivat enemmän ja vähemmän persiilleen. En toki uskonut, enkä muutenkaan halunnut odottaa niin kauaa. Mutta katsos kummaa, faija oli kuin olikin oikeassa, tiesi tasan mistä puhui. Otin sitten ensimmäisen "kellottajan" joka vastaan tuli, itse asiassa se tapahtui jo hiukan etuajassa, 28-vuotiaana pääsin naimisiin, ja kolme lasta myöhemmin sillä tiellä ollaan edelleen. Enkä ole muuten pettänyt kertaakaan. Oikeasti, en kertaakaan.


2. Toinen juttu, ei välttämättä niin positiivinen, on se varatun miehen glooria. Se sormus vaan jotenkin vetää naisia puoleensa, myös niitä alle kolmekymppisiä. Ja siitä seuraa sitten vielä boosti-reaktio. Nimittäin ainakin itse kun olen tietty kaikille kohtelias ja ystävällinen, mutta samalla kohteliaan torjuva, niin sekös vasta lisää naisten kiimaa. Uskomatonta mutta totta.


3. In general naisen pokaaminen on vähän sama kuin ison vonkaleen kalastaminen. Sitä pitää väsyttää, välillä antaa löysää ihan reippaasti, sitten odotella, sitten vähän nykäistä, sitten taas antaa löysää, väsyttää, ja lopulta 7,2 tunnin jälkeen voit nostaa haavilla veneeseen. Käänteispsykologia toimii, tee juuri päinvastoin kuin pullottava housunetumus sanoisi, niin saat naisen. Jos teet miten luonto käskee -et saa.

Ei mulla muuta, naiset on vaan aika pirullisia.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Sitten ne kultaiset ohjeet:

Tässä tuli juuri ne asiat mitä tässä on pohtinut. Näin sen täytyy mennä ja niin se menneekin. Vahvistuu vaan ne asiat, miten sitä onkaan musta lammas suurperheen nuorimpana poikana. Pienenä ollut jo pirun kiltti ja ajatellut ennen tekemistä. Kehitys ollut samalla tasolla. Kavereita piisaa, mutta seurustelusuhteita ei kunnollisia saa, joten pakko odottaa muutama vuosi, jotta nuoruusvuosista on kasvettu aikuisiksi ja halutaan se turvallinen mies.

Tämä lienee se oikea toimintamalli tilanteessa. Selibaattiin en kuitenkaan rupea ja yhden yön jutuista en pidä, koska koen hyväksikäyttäväni naista. Ratkaisu siis etsiä joku loistava milfi ja pistää pystyyn seksisuhde.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sitten ne kultaiset ohjeet:...

Aamen. Ja kiitos, tässä on nyt puettu sanoiksi se, joka on ollut päässä vuosikausia, mutta mikä olisi jonkun pitänyt vääntää rautalangasta. Ja varmaan pitää vääntää vielä moneen kertaan jatkossakin. Silloin kaivan tämän sinun viestisi Carlos kirjanmerkeistä, luen sen, menen itseeni (vertauskuvallisesti), unohdan menneet ja menen eteenpäin lujempaa kuin Juti. Jatketaan.
 

scholl

Jäsen
Jotkut naiset ainakin kuvittelevat miehen olevan heidän kanssaan ainoastaan seksin toivossa. Harvan mies kuitenkaan ajattelee että "ei helvetti, tuohan yrittää päästä sänkyyn kanssani, nyt kannattaa ottaa vähän etäisyyttä".

Omituinen asenne. Sehän riittää silloin kertaoleminen, jos vain seksistä puhutaan. Eihän silloin tarvitsisi toista kertaa tavata. Itse olen kyllä rajoittanut seksiä naisten kanssa. Vituttaa ajatus siitä, jos asia olisi niin, että kuka tahansa nainen pääsisi leveilemään seksillä. Parempi kieltäytyä useimmiten tai ainakin rajoittaa. Naisten pitää osata arvostaa sitä seksiä ja ymmärtää, ettei se tule kuin Manulle illallinen.

Carlos, mites sitten jos ei halua perustaa perhettä? Tai jos ei halua elättää ketään, vaan olettaa, että nainen elättää itsensä, vaikka seurustelisi? Olen jo kouluaikoina törmännyt tarpeeksi pummeihin, kusettajiin ja fyrkan pummijoihin, joten en ainakaan missään suhteessa jaksa olla koko ajan varuillani, vaan haluan, että se on itsestäänselvyys, ettei ainakaan minua hyväksikäytetä yhtään raha-asioissa.
 

scholl

Jäsen
Carlokselle toinen kysymys: entä jos nimenomaan ne 30-40 vuotiaat naiset ovat kaikista vähiten kiinnostavia, koska ovat niitä perhepuuhastelijoita, viettävät epäkiinnostavalla tavalla vapaa-aikaansa, eivät harrasta mitään mielenkiintoista ja ovat rupsahtaneet lounasseteleiden vuoksi? Ongelma on nimen omaan se, että keskiverto nainen on hyvin epäkiinnostava, heissä ei kertakaikkiaan ole mitään säväyttävää.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ongelma on nimen omaan se, että keskiverto nainen on hyvin epäkiinnostava, heissä ei kertakaikkiaan ole mitään säväyttävää.

En ole Carlos, mutta miksi kenenkään pitäisi viettää aikaansa säväyttämättömien, epäkiinnostavien ihmisten kanssa? Olkoon sitten naisia tai miehiä?
 

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Omituinen asenne. Sehän riittää silloin kertaoleminen, jos vain seksistä puhutaan. Eihän silloin tarvitsisi toista kertaa tavata. Itse olen kyllä rajoittanut seksiä naisten kanssa. Vituttaa ajatus siitä, jos asia olisi niin, että kuka tahansa nainen pääsisi leveilemään seksillä. Parempi kieltäytyä useimmiten tai ainakin rajoittaa. Naisten pitää osata arvostaa sitä seksiä ja ymmärtää, ettei se tule kuin Manulle illallinen.

En tarkoittanut kertaolemista vaan useasti toistuvaa tapailemista ennen varsinaista seurustelua.

Kyllähän ne useimmissa tapauksissa ovat ne naiset jotka eivät ihan heti ole hyppäämässä sänkyyn vaan haluavat hieman vakiinnuttaa hommaa ennen petipuuhia. Toki ei kaikissa tapauksissa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En ole Carlos, mutta miksi kenenkään pitäisi viettää aikaansa säväyttämättömien, epäkiinnostavien ihmisten kanssa? Olkoon sitten naisia tai miehiä?

Jatkokysymys aiheeseen liittyen: miksi ei pitäisi viettää? Miksi niin monet luulevat itse olevansa säväyttäviä, kiinnostavia ihmisiä? Totuus on, että ylivoimainen valtaosa ihmisistä on tavallisia, siis säväyttämättömiä ja epäkiinnostavia ihmisiä siinä mielessä, että ei heissä ole mitään äärimmäistä, erilaista tai ainutlaatuista vaikka jokainen toki niin itse kuvittelee.

Nykyisinhän on vallalla paradoksi, jossa korostetaan äärimmäisyyteen asti individualisuutta, mutta jossa yksilöt ovat kuitenkin individualisteja lähes yhtenäisessä massassa. Jokainen "erilainen nuori" klikkiytyy toisten samanmoisten joukkoon, ja suurimman osan kohdalla kuvitelma omasta ainutkertaisesta ihmeellisyydestä on vain kuvitelmaa, sillä massan mukana enemmistö meistä kuitenkin menee - laumaeläimiä kun olemme.

Silloin ovat huonot lähtökohdat ihmissuhteille ja parisuhteille, jos oletuksena on, että toisen ihmisen pitää aina "säväyttää" ollakseen minkään arvoinen. Ainakin silloin pitää katsoa peiliin ja kurkistaa, näkyykö sieltä erityisen kiinnostava ja säväyttävä persoona, jolla on rahkeita vaatia puolisoltaan vastaavaa yksi-miljoonasta-persoonallisuutta ja uskomatonta, säkenöivää karismaa. Jos löytyy, niin sitten vain etsimään toista eliittiryhmän valioyksilöä tai äärimmäisillä luonteenpiirteillä varustettua friikkiä taiteilijapersoonaa.

Ns. tavallisten ja keskivertojen luonteenpiirteiden ylenkatsominen ja halveksiminen supistaa mahdollisten kumppanien määrää melkoisesti. Tietenkin jos haluaa jotain Kauniit ja Rohkeat -elämää, jossa jokainen päivä on jännittävää draamaa ja eksotiikkaa nuorten, kauniiden ja rikkaiden ihmisten sisäpiirissä, niin siitä sitten vain, mutta vähemmälläkin säväyttämisellä pärjää.

Toki kahden ihmisen keskinäinen vetovoima on oma lukunsa, eli yleensä sitä joko on tai ei ole. Mutta se ei liity loppujen lopuksi heidän yleiseen epäkiinnostavuuteensa/kiinnostavuuteensa. Sympaattinen, hyväntuulinen ja samalla tavalla tärkeimmistä asioista ajatteleva/kiinnostunut naapurin toimistosihteeri voi vetää puoleensa paljon enemmän kuin äkkiväärä, dramaattinen ja kohtalokas kaunotar, joka säväyttää joka eleellään ja teollaan.

Sama pätee kyllä myös kavereihin ja ystäviin. Oikeasti, ovatko kaikki ystävänne ystäviänne sen takia, että he ovat niin uskomattoman säväyttäviä ja kiinnostavia persoonia? Vai ovatko he ystäviänne siksi, että viihdytte heidän kanssaan, luotatte heihin ja voitte olla heidän kanssaan oma itsenne? Eiköhän iso osa ihmisten kavereista ja ystävistäkin kuitenkin vietä sitä tavallista, suht epäkiinnostavaa ja taatusti säväyttämätöntä arkea.

Ihmisen itsetuntemus ei lähde siitä pisteestä, että hän kuvittelee olevansa ainutkertainen, ainutlaatuinen ja jotenkin erityisen merkityksellinen yksilö. Se lähtee siitä, että hän tajuaa olevansa suuressa mittakaavassa merkityksetön olento, jonka persoona on vahvasti sidottu ympäröivään kulttuuriin, yhteiskuntaan, maantieteeseen ja historiaan ja jonka ajatteluun vaikuttavat paitsi rationaalinen järki, myös vaistot, vietit ja hormonit. Jos tiedostaa, ettei itselläänkään ole loppujen lopuksi mitään arvoa ja sadan vuoden päästä on kumminkin kuollut, niin se auttaa pitämään omaa egoa paremmin maan tasalla ja hälventämään illuusioita myös toisista ihmisistä.

Toki tämäntyyppinen ajattelu auttaa myös pysymään vailla parisuhdetta olevana sinkkuna vuositolkulla, kuten allekirjoittaneen tapauksessa. Itselleni kelpaisi sinänsä oikein hyvin kumppanuuteen ja ystävyyteen perustuva sopimusavioliitto, jossa ei edes lähdettäisi tajuntaa sumentavan kioskiromantiikan tielle eikä elettäisi jatkuvaa draamaa vaan jossa puolisosta saisi tukea, ns. fyysiset tarpeet hoidettua molemminpuolisesti ja asumis/elämiskulut jaettua. Ei se välttämättä paskempi systeemi ole, jossa perheet sopivat jo hyvissä ajoin etukäteen lapsilleen puolisot, sitten kihlaudutaan symbolisesti penskoina ja palataan asiaan sitten täysi-ikäisinä. Tietääpä ainakin kenen kanssa sitä sitten päätyy yhteen eikä tee asiasta niin suurta numeroa.
 

Carlos

Jäsen
Carlos, mites sitten jos ei halua perustaa perhettä? Tai jos ei halua elättää ketään, vaan olettaa, että nainen elättää itsensä, vaikka seurustelisi? Olen jo kouluaikoina törmännyt tarpeeksi pummeihin, kusettajiin ja fyrkan pummijoihin, joten en ainakaan missään suhteessa jaksa olla koko ajan varuillani, vaan haluan, että se on itsestäänselvyys, ettei ainakaan minua hyväksikäytetä yhtään raha-asioissa.

Kukin tyylillään. Kyllä niitäkin naisia on jotka eivät halua perustaa perhettä, yleensä sen sijaan keskittyvät uraansa. Yleensä vaan mitä itsellä on kokemusta, tuppaavat olemaan jonkunverran icequeenejä. Heidän iskemiseen en osaa antaa yhtään vihjettä.

Ja toisekseen tiedän myös ihan riittävästi tapauksia/pariskuntia jotka ovat ajatelleet että eivät tee lapsia, sitten elävät sitä "omaa elämää", tekevät uraa, matkustelevat, ja tiesmitä. Ja sitten joskus viidenkympin paremmalla puolella alkavat katua sitä että elämä on tyhjää ja ei ole ketään joka kävisi kylässä. Ja ne naapurin lapsenlapsetkin on oikeastaan aika söpöjä. Jotkut taas ovat tyytyväisiä ilman lapsia hautaan asti, eikä siinä mitään, kukin tyylillään.

Itse asiassa lähipiirissäni on eräs nainen joka teki mahtavaa uraa isossa firmassa, ja oli yhdessä menestyvän miehen kanssa, kaikki tosi "hienoa". Joutuivat kuitenkin toteamaan ettei elämä maistu oikein miltään, ja tekivät n. nelikymppisinä lapsen. Siitä asti ko. nainen on ollut "hausfrau", niin pullantuoksuinen kotiäiti että, ja nauttii joka hetkestä. Sanoo itsekin että meni vähän myöhään, mutta hyvä näin, ja aikovat vielä tehdä toisen.


Ja mitä itseeni tulee, niin ainakin naimisiinmennessä oletan että molemmat osapuolet heittävät itsensä täysillä yhteen. Sitten ei ole enää "sun ja mun rahat", vaan yhteinen koti, yhteiset rahat, yhteiset tavarat. Ei sitä me-henkeä saa muuten rakennettua, jos molemmat on koko ajan "omalla" puolellaan. Tiedän että tästä on paljon eriäviä mielipiteitä, mutta tämä on minun näkemykseni.

Jos jostain syystä päätyisin eroon vaimoni kanssa, niin minulle on ihan yksi lysti miten joku omaisuus jaettaisiin. Sopii että menee vaikka 100% vaimolle, se on vähän kuin henkilökohtainen konkurssi ja epäonnistuminen. Itse putoan kyllä aina jaloilleni, aloittaisin sitten mieluummin uudestaan vaikka nollista.

En tiedä vastasinko kysymykseesi, mutta tässä mitä olin asiasta mieltä.
 

Carlos

Jäsen
Carlokselle toinen kysymys: entä jos nimenomaan ne 30-40 vuotiaat naiset ovat kaikista vähiten kiinnostavia, koska ovat niitä perhepuuhastelijoita, viettävät epäkiinnostavalla tavalla vapaa-aikaansa, eivät harrasta mitään mielenkiintoista ja ovat rupsahtaneet lounasseteleiden vuoksi? Ongelma on nimen omaan se, että keskiverto nainen on hyvin epäkiinnostava, heissä ei kertakaikkiaan ole mitään säväyttävää.

No jos olet sitä mieltä, niin sitten ehkä etsit vaan omalla tyylilläsi jotain mitä haluat, ja toivot parasta.

Omasta mielestäni alle 3-kymppiset naiset ovat vielä sinisilmäisiä pikkutyttöjä, kun itse olen jo teinipojasta saakka tuntenut vetoa vanhempiin naisiin. Kolmenkympin jälkeen naisessa alkaa olla jo jotain elämänkokemusta, itsevarmuutta, karismaa, tietoa myöskin omista mielihaluistaan niin kammarin puolella kuin sen ulkopuolella, ja myöskin niitä persoonallisia ja kiinnostavia piirteitä.

En itsekään viihtyisi minkään sohvaperunan kanssa, naisessa pitää olla joku edes yksi piirre mitä ihailen. Se voi olla vaikka asiantuntemus meribiologiassa, kirjallisuudessa, jääkiekossa, formuloissa, antiikin keräilyssä, tai vaikka ihan vaan hyvä tilannetaju & vaistot. Mutta jotain pitää olla missä voi katsoa toista "ylöspäin".

Mutta jos vaan seksiseuraa hakee, niin siihen voi soveltaa seuraavaa FAWA-kriteeriä (copyright Carlos):

F - Female
A - Alive
W - Walking
A - Age (alkaen 18)
 

scholl

Jäsen
Olen luonut nyt uuden biologisen kellon naisille, joten jos kaveripiiri vaikuttaa siihen, että pitää jutella perhepuuhastelusta niin annan mahdollisuuden löytää sisäinen kompassi ja hakeutua niiden asioiden pariin, jotka ovat oikeasti tärkeitä. Tässä ehdotuksia, jotka eivät ole liian haastavia, vaan oikeasti toteutettavissa:
- intohimon kohdentaminen johonkin liikeideaan, firman perustaminen ja kasvattaminen. Siinä on puuhaa vaikka 50 vuodeksi, ei tarvitse lapsia
- jonkun asian tutkiminen ja tieteellisten artikkelien kirjoittaminen
- maratonjuoksu, tavoite vaikka 3 tuntia
- maantiepyörillä ajo vaikka Nizzasta Zürichiin vuorien yli
- Lapissa hiihtoa reippaalla vauhdilla vaikkapa 500km viikossa
- prätkillä ajaminen Route 66 päästä päähän
- 6kk lomailu Buenos Airesissa, johon kuuluu päivittäiset tanssiharjoitukset jne.
- kapuaminen Kilimanjaron huipulle
jne.
Ei tarvitse mitään vastenmielistä puuhastelua, kun suuntaa kellonsa oikeaan aikaan.
 

scholl

Jäsen
Omasta mielestäni alle 3-kymppiset naiset ovat vielä sinisilmäisiä pikkutyttöjä, kun itse olen jo teinipojasta saakka tuntenut vetoa vanhempiin naisiin. Kolmenkympin jälkeen naisessa alkaa olla jo jotain elämänkokemusta, itsevarmuutta, karismaa, tietoa myöskin omista mielihaluistaan niin kammarin puolella kuin sen ulkopuolella, ja myöskin niitä persoonallisia ja kiinnostavia piirteitä.

Niin mutta suurin osa kolmekymppisistä naisista ovat saastuneita tuon perhepuuhastelun suhteen. Heidän mielensä on vioittunut. Eli siinä mielessä pitäisi ehkä päästä asennekasvatus aloittamaan ennen kolmeakymppiä. Kun katsoo ja kuuntelee kolmekymppisiä naisia niin he ovat usein erittäin ikävystyttäviä.
 

scholl

Jäsen
Ja toisekseen tiedän myös ihan riittävästi tapauksia/pariskuntia jotka ovat ajatelleet että eivät tee lapsia, sitten elävät sitä "omaa elämää", tekevät uraa, matkustelevat, ja tiesmitä. Ja sitten joskus viidenkympin paremmalla puolella alkavat katua sitä että elämä on tyhjää ja ei ole ketään joka kävisi kylässä. Ja ne naapurin lapsenlapsetkin on oikeastaan aika söpöjä. Jotkut taas ovat tyytyväisiä ilman lapsia hautaan asti, eikä siinä mitään, kukin tyylillään.

Uran tekeminen on kanssa aika huono esimerkki, jos puhutaan keski-ikäisestä ihmisestä. Toki onhan se mahdollista päästä hallitustasolle, jolloin palkka on tyydyttävä. Mutta osa tyytyy johonkin keskijohtoon, jossa saa ehkä hikisesti kuusinumeroisia lukemia ja verot ovat niin korkeat, ettei pysty ylläpitämään edes kohtuullista elintasoa, eikä ole juurikaan toivoa paremmasta. Silti kaikki aika menee duunissa hyvin rajoitetussa ympäristössä, jossa pitää toimia tietyllä tavalla, politikoida, eikä saa tehdä mitä huvittaa. Pitää muistaa, että jokaisen suuryrityksenkin on perustanut joku.

Toihan on vässyköimisen huippu, jos viiskymppisenä elämä on tyhjää, eikä ole tekemistä. Itse olen 38v ja vasta alussa. Viiskymppisenä takuulla käyn maratoneilla, perustan, ostan ja myyn yrityksiä, olen hyvin aktiivinen eri puolilla maailmaa erilaisten asioiden suhteen. Olen takuulla kiireellisempi kuin koskaan, mutta osaaminen ja elämänkokemus takaavat sen, että siinä vaiheessa elämästä nauttii enemmän kuin nyt ja olen takuulla paremmassa kondiksessa kuin valtaosa ja voin tehdä asioita juuri koska haluan ja missä haluan. Vittu jos joku ei käy kylässä niin vaihdan sellaiset tutut. Pitää olla tekemisissä mielenkiintoisten ihmisten kanssa. Donald Trump sanoi jo jossain kirjassaan, että vääränlaiset ystävät pitää jättää ja se on ihan totta. Pitää löytää sellaiset ihmiset, jotka ovat dynaamisia, hyviä tyyppejä ja kaikki sosialistin oloiset kotona nysvääjät pitää pitää loitolla.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Nyt on tosi kiperä tilanne edessä. Työpaikalle on tullut pari viikkoa sitten uusi työntekijä, joka on mielettömän mukava tapaus. Voiko työkaveria pyytää kahville? Jotenkin kynnys on paljon normaalia korkeampi, koska epäonnistunut juttu saattaa luoda kireän ilmapiirin työpaikalle. Työskentelemme kuitenkin jatkuvasti alle 10m päässä toisistamme, joten lähikontaktia ei voi välttää. Eipä oo aikasemmin tullut ihastuttua työkaveriin, huoh. Onko palstalaisilla käynyt näin ja miten se eteni?

Monta kertaa. Itsellä tosin on käynyt niin hyvin, että kaikki tapaukset jäivät ihan panoasteelle. Mukavan pienen jänniitteenhän noilla saa aikaiseksi, mutta en mä ainakaan voi täysin varauksetta suositella. Jos se sit menee vakavemmaksi ja kyrvähtää, niin tuskin kovin monella on aihetta nauruun. Varsinkaan jos kellään ei ole edes asiaa pankkiin ja voisi nauraa siinä matkalla...

Ai niin. Yhden tapauksen aikanaan kusin erittäin lahjakkaasti. Se oli tosin ihan vaan järjenkäytön vähyyttä se. Nuorena koltiaisena sitä tulee tehtyä kaikenmoista.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Palstamme asiantuntijoilta kysyisin, että missä vaiheessa "suhdetta" on sopivaa ostaa naiselle lahjaksi jonkinlainen koru?

Tämä nyt on tällainen "melkein" -tilanne, eli ei ole varsinaisesti parisuhdetta, mutta kuitenkin olemme olleet tekemisissä useamman kuukauden ajan. En vain keksi mitään ja haluaisin kuitenkin jotain mieleenpainuvaa ostaa, joten ajattelin, josko vaikka tuollaiset korvakorut olisivat ok ostos, vai voiko tuo olla huonokin hankinta, jos sen tekee ns. väärään aikaan?
 

Carlos

Jäsen
Toihan on vässyköimisen huippu, jos viiskymppisenä elämä on tyhjää, eikä ole tekemistä.

Kyllä tekemistä on ja kaikkea jännää voi kehitellä koko ajan lisää, mutta elämä voi silti olla tyhjää. Se on vaan niin että ilman niitä lapsia elämästä jää ihan järkyttävän iso osa kokematta. Joku voi ehkä siitä tykätäkin, mutta omasta puolestani ainakin todellisen onnen löytää vasta kun on jälkikasvua. En tuputa mallia silti kenellekään, totean vaan että moni on tajunnut ko. asian liian myöhään.
 

Carlos

Jäsen
Nyt on tosi kiperä tilanne edessä. Työpaikalle on tullut pari viikkoa sitten uusi työntekijä, joka on mielettömän mukava tapaus. Voiko työkaveria pyytää kahville? Jotenkin kynnys on paljon normaalia korkeampi, koska epäonnistunut juttu saattaa luoda kireän ilmapiirin työpaikalle. Työskentelemme kuitenkin jatkuvasti alle 10m päässä toisistamme, joten lähikontaktia ei voi välttää. Eipä oo aikasemmin tullut ihastuttua työkaveriin, huoh. Onko palstalaisilla käynyt näin ja miten se eteni?


Tapahtuu koko ajan ja joka paikassa missä jollekin työpaikalle tulee joku uusi yhtään minkään näköinen nainen töihin. Ja toisekseen en taida tietää yhtään tapausta missä siitä olisi seurannut mitään hyvää/kestävää. Itse joskus ajat sitten päädyin pikkujoulujen kautta erään työkaverin kanssa parin kuukauden suhteeseen, ihan kivaa oli aikansa, sitten into loppui molemminpuolin ja tyttö vaihtoi työpaikkaa.

Jos tämä uusi tapaus on ollut vasta pari viikkoa töissä, on hyvä miettiä heti seuraavaa. Hän on uudessa työpaikassa, epävarma itsestään ja paikastaan, ja yrittää tietty olla kaikille tosi ystävällinen ja päästä sisään taloon. Lähentely-yritys voi olla tosi ahdistava ja ei-toivottu kokemus tässä tilanteessa, ja voi saada kaikenlaista tosi ikävää aikaan, ehkä tuhota tsäänssisi lopullisesti.

Antaisin tilanteen kehittyä huolettomasti, jos olet vaikka joskus menossa lounaalle parin kollegan kanssa, heitä vauhdista huolimattomasti "me ollaan menossa syömään, tuutko mukaan" tai jotain vastaavaa. Voit heitellä tosi pieniä ja kevyitä yhteydenottoja siihen suuntaan, mutta ne eivät saa missään tapauksessa olla vakavan tuntuisia. Ja ennenkaikkea ÄLÄ tuijota häntä pitkään silloin kun luulet ettei hän näe, naiset meinaan näkee.

Jos jossain vaiheessa saat jotain signaalia siihen suuntaan että hän voisi ehkä olla edes hiukan kiinnostunut, esim. siten että itse pyytää sinua jonnekin/sinulta jotain, voit alkaa miettiä syvällisempää lähestymisyritystä.

Yksi vaihtoehto on tietty että et tee ylipäätänsä mitään, nautit vaan silmänruoasta niin kauan kuin sitä kestää. Ei ainakaan tarvitse pelätä mitä tapahtuu. Ja voi se juttu lähteä joskus ihan vahingossakin liikkeelle.
 

Carlos

Jäsen
Palstamme asiantuntijoilta kysyisin, että missä vaiheessa "suhdetta" on sopivaa ostaa naiselle lahjaksi jonkinlainen koru?

Tämä nyt on tällainen "melkein" -tilanne, eli ei ole varsinaisesti parisuhdetta, mutta kuitenkin olemme olleet tekemisissä useamman kuukauden ajan. En vain keksi mitään ja haluaisin kuitenkin jotain mieleenpainuvaa ostaa, joten ajattelin, josko vaikka tuollaiset korvakorut olisivat ok ostos, vai voiko tuo olla huonokin hankinta, jos sen tekee ns. väärään aikaan?

Mitähän mahtaa tarkoittaa "melkein" -tilanne? Jos se on kestänyt useamman kuukauden, pahaa pelkään että sinulle on viuhutettu sitä pahamaineista kaverikorttia. Sori. Jossa tapauksessa joulukortti on ehkä asiallinen, mutta senkin voi jättää väliin.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tekemistä on ja kaikkea jännää voi kehitellä koko ajan lisää, mutta elämä voi silti olla tyhjää. Se on vaan niin että ilman niitä lapsia elämästä jää ihan järkyttävän iso osa kokematta. Joku voi ehkä siitä tykätäkin, mutta omasta puolestani ainakin todellisen onnen löytää vasta kun on jälkikasvua. En tuputa mallia silti kenellekään, totean vaan että moni on tajunnut ko. asian liian myöhään.

Itse koen asian olevan niin, että lapset tuovat suhteeseen jatkuvan liikkeessä olemisen ja ehkä kehittymisenkin aspektin. Sitten kun kummallakin on duunit ja harrastukset ja alla yhteinen koti ja muut yhteiset kuviot, niin itselleni ainakin tuli sellainen tunne, että tämä on nyt tässä eikä enää kehity mihinkään suuntaan. Lapset ovat uusi elementti ja koko kuvio menee tavallaan uusiksi, mikä pitää mielen virkeänä. Samahan se on elämässä muissakin asioissa. Jos vaikka tekee työtä, jonka osaa täydellisesti ja joka on päivästä toiseen samaa puurtamista, niin tylsäksi käy. Joku uusi muuttuja tekee asioista aina haastavampia ja samalla mielenkiintoisempia.
 

Jättikukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Florida Panthers (HIFK symp.)
Toihan on vässyköimisen huippu, jos viiskymppisenä elämä on tyhjää, eikä ole tekemistä. Itse olen 38v ja vasta alussa. Viiskymppisenä takuulla käyn maratoneilla, perustan, ostan ja myyn yrityksiä, olen hyvin aktiivinen eri puolilla maailmaa erilaisten asioiden suhteen.

Alkuun pieni OT jauhamastasi skeidasta. Firmoja ei todellakaan tuosta vaan perustella ja sitten myydä. Liikeidea - asiakaskunnan luominen - myyntikunto -kuvio ei toteudu käytännössä koskaan alle viiden vuoden. Huomaan, että sinulla ei ole kokemusta liike-elämässä toimimisesta tai sitten olet täysin haavekuvien varassa scholl-rinnakkaistodellisuudessasi.

Ihmettelen, miksi joillain perheettömillä on tarve ajatella mustavalkoisesti, että perhe-elämä olisi työelämän täydellinen vastakohta eikä niiden onnistuva yhteensovittaminen ole mahdollista. Esimerkiksi minä olen kotona perheihminen, työssäni pätevänä pidetty ja silti kavereiden kesken esimerkiksi hyvä juhlimaan. Vaippojen vaihto ja vauvan kanssa valvominen eivät estä minua menestymästä työelämässä.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Mitähän mahtaa tarkoittaa "melkein" -tilanne? Jos se on kestänyt useamman kuukauden, pahaa pelkään että sinulle on viuhutettu sitä pahamaineista kaverikorttia. Sori. Jossa tapauksessa joulukortti on ehkä asiallinen, mutta senkin voi jättää väliin.

Useampi kuukausi on ehkä väärin sanottu, tuollainen pari-max kolme kuukautta on ollut sellaista, että joku ulkopuolinen on jotain voinut luullakin. Olemme kyllä puhuneet asiasta hiljattain, eikä ainakaan vielä kaverikorttia ole tullut, joten tuosta en ole huolissani. En olisi tätä toki kysynytkään, jos tuollaisen olisin saanut.

Olisi ehkä pitänyt avata juttua hieman enemmän ja kysymys toki sinällään on ehkä turha, mutta kunhan nyt tulokkaana vain ajattelin kysyä kansan mielipidettä. :-)
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mitähän mahtaa tarkoittaa "melkein" -tilanne? Jos se on kestänyt useamman kuukauden, pahaa pelkään että sinulle on viuhutettu sitä pahamaineista kaverikorttia. Sori. Jossa tapauksessa joulukortti on ehkä asiallinen, mutta senkin voi jättää väliin.

Totta, ei mitään korvakoruja tässä tapauksessa. Korvakorut voi antaa jos on parisuhteessa tai vakavissaan menossa siihen, ja homma on ns. sinettiä vaille. Jos nainen ei ole vakavissaan tai ei ole asiaa edes ajatellut muuta kuin kaverikortin kannalta, niin nainen voi kokea tuollaisen jopa ahdistavana, jos semi-tuttu mies antaa kalliita koruja. Tosin jos lahja on tarpeeksi kallis, niin äkkiä normaalien naisten kokema ahdistus ja loukkaantuminen hälvenee. Jos perusmies ostaisi vaikkapa ensimmäisen yhdyntäkerran jälkeen naiselleen kossupullon ja tuulipuvun, niin litsaria tulisi naamalle, mutta jos ökymies ostaa samppanjapullon sekä minkkiturkin niin asenne on jo eri.

Se vain on niin, että edesmennyt öljymiljardööri Howard Marshall oli hieno mies ja kova panemaan, kun 89-vuotiaana pyörätuolivanhuksena solmi rakkausavioliiton Anne Nicole Smithin kanssa, ja kova kyyti veikin onnellisen papan tuota pikaa haudan lepoon. Seksikkyys on katsojan silmässä - tai pankkitilissä. Toisin päin tuo ei ole niin yleistä, eipä sitä kovin usein lue, että Äiti Teresan ikäinen ja näköinen Suuri Muinainen olisi avioitunut jonkun 20-vuotiaan mahtikullisen rattopojan kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös