Naisasiat

  • 7 519 975
  • 26 580

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Mutta toisaalta tällainen epävarmuuskin on aika vehkeestä, vaikka aikahan tähänkin vastauksen ennen pitkää antaisi. Mutta mokaanko, jos jotenkin hienovaraisesti kysyn tätä häneltä suoraan? Siinä mielessähän olisi hyvä kysyä, jos epäilyni on totta niin tietäisi jättää leikin sikseen. Mutta jos näin ei olekaan, niin olenko aivan hölmö, että olen edes miettinyt tällaista, saati sitten mennyt kysymään.
Mun mielestä ei välttämättä kannattaisi kysyä. Siitähän tiedät, että se tykkää olla sun seurassa, jos se haluaa tavata mahdollisimman paljon, eikä peru niitä mihinkään tekosyihin vedoten. Kuten sanoit, niin ajan kanssahan tuon luulisi ennen pitkää selviävän.

Toisaalta eihän se välttämättä ole pahastakaan, jos jotenkin pystyt vain hienovaraisesti urkkimaan, mutta jos sen suoraa vain täräyttää hänelle, tyyliin ota tai jätä, niin todennäköisesti se on Game over sen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Itsekin kysyisin tai en kysyisi vaan toteaisin. Se on hölmöä tapailla turhaan, jos ei ole mitään tulevaisuutta. Ensimmäisellä tapaamisella voi selvittää jo taustatiedot. Sen jälkeen voidaan jo saman tien todeta, että aloitetaan ns. merger talks eli laitat tarjouksen pöytään. Se tapailu sen jälkeen kertoo sitten, onko henkilö sellainen kuin pitäisi olla ja tuleeko siitä mitään. Mitäänsanomaton, pitkään jatkuva tapailu ilman tavoitteita on ihan ok, jos se on vain tapailua tai vain seksiä tai vain mitä vain, mutta jos on tavoite aloittaa esim. seurustelu niin sen voi ihan hyvin lyödä pöytään ensimmäisellä tapaamisella tai on mikä tahansa tavoite niin miksei sitä voisi mainita. Eihän siinä nyt kauan mene, kun haastattelet naisen niin tarkkaan, että tiedät, mikä hän on naisiaan ja sitten sanot, että ok: ehdotan, että aloitamme tarkempi tutustuminen, sopiiko? Tämä kaikki tosin vaatii sen, että henkilö on sellainen joka vie ne toisessa ketjussa mainitut "jalat alta" välittömästi, eikä ihan perusnainen, joita on katukuva täynnä.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Mun mielestä ei välttämättä kannattaisi kysyä. Siitähän tiedät, että se tykkää olla sun seurassa, jos se haluaa tavata mahdollisimman paljon, eikä peru niitä mihinkään tekosyihin vedoten. Kuten sanoit, niin ajan kanssahan tuon luulisi ennen pitkää selviävän.

Tätä meinasi myös kaveritytttönikin keiden kans asiasta puhuin. Melkoisen lyhyt aika kuitenkin sen näyttää, että mikä on tilanne ja juuri kuten sanoit, niin helppo se on aistia mitä mieltä nainen asioista on. Eli menemme näillä, enkä puhu ajatuksista sen kummemmin mitään. Ajan kanssa asiat selviää ja jos ei selviä, niin sitten voi asia ottaa hienovaraisesti puheeeksi.

Turhia murehtimatta eteenpäin...
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Paha tilanne päällä. Tapailin kuukauden päivät mielestäni maailman ihaninta naista. Rakastuin häneen korviani myöten. Kaikki oli hyvin. Hänelläkin on/oli vahvoja tunteita minua kohtaan. Hän sen minulle sanoi ja sen näki hänen silmistäänkin. "Sun kanssa kaikki tuntuu niin oikealta", hän sanoi. Sitten, eräänä päivänä hänen exänsä tuli hakemaan tavaroitaan hänen asunnoltaan. He juttelivat, mies jäi yöksi. Seuraavana päivänä nainen sanoi ettei pysty enää ajattelemaan kuin sitä toista miestä. Hän sanoi myös että hänellä on minua kohtaan romanttisia tunteita mutta ei anna niille valtaa ennen kuin tietää mitä lopulta haluaa. Sillä hetkellä halusi enemmän kuin ystävyyttä sen ex-miehen kanssa. Hänen aikaisemman kertoman mukaan tuo ex-mies on narsisti. On kohdellut häntä todella huonosti.

Pari päivää se ahdistus kasvoi molemmilla. Sanoi että petin hänen luottamuksensa kun soitin auttavaan puhelimeen purkaakseni pahaa oloani. Kerroin sen hänelle. Siinä samalla kerroin tuolle työntekijälle hänen ex-miehestään ja mitä tuo mies oli hänelle tehnyt. Hän puolestaan petti luottamukseni mennessään sänkyyn sen ex-miehen kanssa. Lopulta emme osannut kuin loukata toisiamme. Siitä seurauksena hän suuttui minulle ja sulki minut elämästään.

Minä en puolestani ole kuin ajatellut häntä. En ole saanut nukuttua ja olen syönytkin todella huonosti. En haluaisi häntä kokonaan elämästäni menettää. Muutama ystäväni sanoo että minun pitäisi jättää hänet rauhaan. "Kyllä hän ottaa yhteyttä jos tuntee tarvetta siihen". Minä puolestaan haluaisin ottaa häneen yhteyttä jokainen sekunti. Haluaisin pyytää anteeksi. Sanoa mitä tunnen. Sanoa että olen pahoillani, loukkasimme molemmat toisiamme. Antaa ajan parantaa ja että ottaa minuun yhteyttä kun tuntee ettei ole enää vihainen minulle. Haluaisin sopia. Mutta kuitenkin, tiedän että ystäväni ovat tavallaan oikeassa. Pitäisi antaa ajan kulua. Hän kuitenkin on sanonut minulle kerran, siis silloin kun kaikki on vielä hyvin, että hän kaipaa huomiota. Jos jättää huomioimatta moneen päivään, hänen tunteensa viilenevät. Mitä tässä voin tehdä?
 
Hänen aikaisemman kertoman mukaan tuo ex-mies on narsisti. On kohdellut häntä todella huonosti... Hän puolestaan petti luottamukseni mennessään sänkyyn sen ex-miehen kanssa.

Mitä tässä voin tehdä?

Kyllähän tuo ylempi lainaus kertoo ko. naisen älykkyydestä sen verran, että sinuna yrittäisin kovasti vain jatkaa omaa elämää ilman häntä.
 
Paha tilanne päällä. Tapailin kuukauden päivät mielestäni maailman ihaninta naista. Rakastuin häneen korviani myöten. Kaikki oli hyvin. Hänelläkin on/oli vahvoja tunteita minua kohtaan. Hän sen minulle sanoi ja sen näki hänen silmistäänkin. "Sun kanssa kaikki tuntuu niin oikealta", hän sanoi. Sitten, eräänä päivänä hänen exänsä tuli hakemaan tavaroitaan hänen asunnoltaan. He juttelivat, mies jäi yöksi. Seuraavana päivänä nainen sanoi ettei pysty enää ajattelemaan kuin sitä toista miestä. Hän sanoi myös että hänellä on minua kohtaan romanttisia tunteita mutta ei anna niille valtaa ennen kuin tietää mitä lopulta haluaa. Sillä hetkellä halusi enemmän kuin ystävyyttä sen ex-miehen kanssa. Hänen aikaisemman kertoman mukaan tuo ex-mies on narsisti. On kohdellut häntä todella huonosti.

Pari päivää se ahdistus kasvoi molemmilla. Sanoi että petin hänen luottamuksensa kun soitin auttavaan puhelimeen purkaakseni pahaa oloani. Kerroin sen hänelle. Siinä samalla kerroin tuolle työntekijälle hänen ex-miehestään ja mitä tuo mies oli hänelle tehnyt. Hän puolestaan petti luottamukseni mennessään sänkyyn sen ex-miehen kanssa. Lopulta emme osannut kuin loukata toisiamme. Siitä seurauksena hän suuttui minulle ja sulki minut elämästään.

Minä en puolestani ole kuin ajatellut häntä. En ole saanut nukuttua ja olen syönytkin todella huonosti. En haluaisi häntä kokonaan elämästäni menettää. Muutama ystäväni sanoo että minun pitäisi jättää hänet rauhaan. "Kyllä hän ottaa yhteyttä jos tuntee tarvetta siihen". Minä puolestaan haluaisin ottaa häneen yhteyttä jokainen sekunti. Haluaisin pyytää anteeksi. Sanoa mitä tunnen. Sanoa että olen pahoillani, loukkasimme molemmat toisiamme. Antaa ajan parantaa ja että ottaa minuun yhteyttä kun tuntee ettei ole enää vihainen minulle. Haluaisin sopia. Mutta kuitenkin, tiedän että ystäväni ovat tavallaan oikeassa. Pitäisi antaa ajan kulua. Hän kuitenkin on sanonut minulle kerran, siis silloin kun kaikki on vielä hyvin, että hän kaipaa huomiota. Jos jättää huomioimatta moneen päivään, hänen tunteensa viilenevät. Mitä tässä voin tehdä?
Siis ymmärsinkö oikein, että muija petti sinua sen exänsä kanssa? Hohhoijaa, sinunhan se jättävä osapuoli tulisi tässä olla. Kuinka ihana onkaan, en itse katsoisi sormien läpi tälläistä, koska kun se kerran tapahtuu, niin ainakin omassa päässäni pystyn kuvittelemaan sen tapahtuvan uudemmankin kerran ja suuremmalla varmuudella.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Me ei vielä seurusteltu, tapailtiin kyllä. Se ei kuitenkaan ole se pointti. Kyllä, koin itseni petetyksi ja loukatuksi. Silti, tiedän minkälaisen otteen narsisti voi saada. Tiedän että narsistit ovat erittäin hyviä manipuloimaan. Sanovat mitä ja miten se uhri haluaa kuulla. Hän sanoi minulle kerran ennen kuin se mies oli ottanut yhteyttä että hän haluaa päästä siitä miehestä eroon. Hän ei ollut siihen tarpeeksi vahva vielä. Ja kuitenkin sisimmässäni tiedän että hän on se oikea minulle. Siksi tässä asiaa mietinkin. Jos kyseessä ei olisi tälläinen tunne, olisi ollut suorastaan helppo vain tuo nainen unohtaa. Nyt ei ole todellakaan helppoa, koska en edes sitä halua. Tahtoisin vaan sen yhden mahdollisuuden vielä...
 
Me ei vielä seurusteltu, tapailtiin kyllä. Se ei kuitenkaan ole se pointti. Kyllä, koin itseni petetyksi ja loukatuksi. Silti, tiedän minkälaisen otteen narsisti voi saada. Tiedän että narsistit ovat erittäin hyviä manipuloimaan. Sanovat mitä ja miten se uhri haluaa kuulla. Hän sanoi minulle kerran ennen kuin se mies oli ottanut yhteyttä että hän haluaa päästä siitä miehestä eroon. Hän ei ollut siihen tarpeeksi vahva vielä. Ja kuitenkin sisimmässäni tiedän että hän on se oikea minulle. Siksi tässä asiaa mietinkin. Jos kyseessä ei olisi tälläinen tunne, olisi ollut suorastaan helppo vain tuo nainen unohtaa. Nyt ei ole todellakaan helppoa, koska en edes sitä halua. Tahtoisin vaan sen yhden mahdollisuuden vielä...

Eikös tuo ole kuitenkin itsensä huijaamista? Miten voit tietää, että juuri hän on se "oikea", kun et tällä hetkellä seurustele toisen naisen kanssa? Eikö nainen ole aina "se oikea", kun alkaa tapailemaan häntä ja siitä sitten seurustelemaan? Vai onko sulla useinkin tapana seurustella läpällä ja todellisuudessa etsiä "sitä oikeaa". Täyttä hölynpölyä tuollaiset selitykset. Ongelmana on se, että tällä hetkellä katsot kaikkea rakastuneen silmin, ja se on kyllä aivan sokeata toimintaa. Jos pääsisit edes hiukan eroon ja unohtaisit hänet, saattaisit tuntea ja ajatella toisin. Olen sitäpaitsi lähes varma, että kirjoittaisit siinä tapauksessa ihan erilaista tekstiä.

Mulla on itsellänikin ollut tälläisiä tilanteita ja sormien läpi on tullut katsottua kaikenlaista (tosin ei koskaan mitään niin vakavaa kuin pettämistä, vaikkette seurustelleetkaan silloin). Näin jälkikäteen onkin ihan hölmöä muistella, kuinka tyhmä sitä on ollut rakastuneena. Mutta joo, ratkaiseva tekijähän tässä lienee se, että te vaan tapailitte joten se ei kai oikein voi olla pettämistä silloin. Kuitenkin, itse jättäisin sellaisen naisen hyllylle.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Hän teki kyllä valintansa ja ilmoitti siitä tänään minulle. Hän haluaa yrittää kolmannen kerran exänsä kanssa ja sanoi että jos haluan olla hänen kanssaan vielä tekemisissä, minun on vain hyväksyttävä se. Joten ratkaisut tehtiin minun puolestani. Nyt kai se toipuminen hiljalleen alkaa... Taas.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hän teki kyllä valintansa ja ilmoitti siitä tänään minulle. Hän haluaa yrittää kolmannen kerran exänsä kanssa ja sanoi että jos haluan olla hänen kanssaan vielä tekemisissä, minun on vain hyväksyttävä se. Joten ratkaisut tehtiin minun puolestani. Nyt kai se toipuminen hiljalleen alkaa... Taas.

Tietenkin teet niin kuin parhaaksi näet, mutta itse en suosittele pitämään häntä elämässäsi pienimmässäkään määrin. Kaveria hänestä et saa senkään takia, että omat tunteesi haluavat muuta ja jos jäät tuohon roikkumaan, niin ruokit vaan omaa tuskaasi. Lisäksi tuossa saattaa käydä vielä niinkin, että exä osoittautuu jälleen kerran aivan mahdottomaksi kumppaniksi ja sitten tuo on taas sinun oven takanasi. Kunnes exä taas ilmestyy kuvioihin ja merry go round. Eli et nyt jättäydy miksikään epätoivoiseksi reserviksi, vaan alat funtsailla muita juttuja. Unohtaminen onnistuu, mutta siihen menee aikaa parista viikosta muutamaan vuoteen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hän haluaa yrittää kolmannen kerran exänsä kanssa ja sanoi että jos haluan olla hänen kanssaan vielä tekemisissä, minun on vain hyväksyttävä se.

Tiedän kyllä, miten vaikeaa se on kun tunteet ottavat vallan. Saattaa olla, että tuo nainen olisikin sinulle täydellinen. Muista kuitenkin, että on niitä muitakin täydellisiä. Jos exä on narsisti ja tämä nainen tietää sen ja silti haluaa kokeilla kolmannen kerran tämän miehen kanssa, niin se kertoo näin ulkopuoliselle aika paljon.

Tuokin, että sinun olisi vain hyväksyttävä asia, haisee paskalle tänne asti. Oletko varma, että eukossa itsessään ei ole pientä narsistin vikaa? Tuolla lailla se satuttaa sua ihan helvetisti ja samalla ujuttaa köyden kaulasi ympärille, jotta voi roikottaa sua mukanaan elämässään ja saat sitten vierestä katsella. Voi olla, että pääset lohduttamaan jossain välissä ja varmaan pääsetkin, jolloin kaveriraja on kätevästi ylitetty ja köysi kaulassa kiristyy. Mitään et voi tehdä ja muija sanoo, että sä oot aivan ihana kaveri. Tämän jälkeen saat sitten katsella eukon säätämistä mahdollisesti muidenkin miesten kanssa ja samalla saat toimia olkapäänä.

Mun neuvo on, että unohda kyseinen eukko. Ei se tietenkään helppoa ole, varsinkin jos elättelet toiveita, että ehkä sittenkin joskus...

Tuolla lailla satutat vaan itseäsi.

*edit*


Unohtaminen onnistuu, mutta siihen menee aikaa parista viikosta muutamaan vuoteen.

+1
 
Viimeksi muokattu:

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Eli et nyt jättäydy miksikään epätoivoiseksi reserviksi, vaan alat funtsailla muita juttuja. Unohtaminen onnistuu, mutta siihen menee aikaa parista viikosta muutamaan vuoteen.

Ja veikkaisin unohtamisen tässä kuukauden tapauksessa olevan huomattavasti lähempänä tuota aikaisempaa aikamäärettä. Vaikka nyt maailma mureneekin, ei kuukauden (varsinkin vain) tapailulla saa vielä itseään loppuelämäksi ketään murehtimaan.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Paha tilanne päällä.

Naiset ollut siis melko masentavia tällä viikolla. Torstaina sain, tekstiviestin... että tällä on tunteita jtn toista kohtaan, jotka luuli jo unohdetuiksi. Myös sen kuukauden ehdittiin tässä tapailla ja kivaa oli kaikin puolin. Viimeksi tavattiin lämpimissä merkeissä maanantaina, pari päivää ja matto pois alta.

Tottakai, oon huipputyyppi ja ihanaa seuraa. Toivottavasti ymmärrän ja oltais kavereita. Ei tule tapahtumaan.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Melkein 12 vuotta oli nääkin asiat kondiksessa. Ei ole enää, kun meni vaimon kanssa lusikat jakoon kuukausi sitten. Rinkka selässä kierretty kavereiden nurkassa nyt kuukauden päivät, koska vaimo jäi asuntoomme. Alkaa olemaan hermo vähän kireällä tässä vaiheessa.

Kovasti sitä miettii että oliko päätös oikea, mutta se on nyt tehty ja uskon että molempien kannalta tää on pitkässä juoksussa hyvä asia. Kaveri tokaisi hyvin että se mikä ei toimi, ei vaan toimi ja siinä vaiheessa suurin rakkaudenteko on erota. Harmittaa vaan että ei ole tälle erolle mitään yksittäistä syytä, vaan lähinnä erilleenkasvu, eri halut tulevalta ja tunteiden hidas kuoleminen. Vähän toivoisi että jompi kumpi olisi pettänyt, niin olisi edes joku konkreettinen syy erolle.

Aivan kuutamolla tulee oltua koko ajan ja ahdistaa. Ja melko hankala pitää korkki kiinni, mutta pakko yrittää koska paskempi fiilis siitä vaan tulisi. Kuitenkin jos yrittäisi pitäytyä arkirutiineissa eli mennä joka päivä töihin ja jos muistaa siinä sivussa syödä, niin eiköhän tästä hyvä vielä tule. Jos saisi vielä jossain välissä kodin mihin mennä niin olisi hauskempaa.

Vituttaa, vaikka välillä on huojentunut olo.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hän haluaa yrittää kolmannen kerran exänsä kanssa ja sanoi että jos haluan olla hänen kanssaan vielä tekemisissä, minun on vain hyväksyttävä se.

Meikäläiselle kävi tuossa taannoin tapaus (löytyy muuten tästä ketjusta), jossa Neiti X ei mitä ilmeisemmin saanut silloiselta ihastukseltaan tarpeeksi haluaamansa vastakaikua, joten hän päätti tehdä eräälle seuranhakupalstalle profiilin tavatakseen muita miehiä, jotta hänen oikea ihastuksensa hätääntyisi ja tekisi päätöksensä nopeammin.

En tiedä ollenkaan teikäläisen tapauksesta, mutta jotenkin vain tämä oma tapaukseni tuli viestiäsi lukiessani mieleeni. Voimia joka tapauksessa.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän tuo rakastuneiden silmien kautta katsominen on huvittavaa. Suhteessa antaa liiankin helposti suurempia asioita anteeksi. Nyt suhteen jälkeen ei millään ymmärrä miten on kestänyt joitain asioita ja koittanut vain ymmärtää. Omat naisongelmat ovat tällä hetkellä hyvinkin pieniä ja fiilis suoraan sanottuna vapaa, koska en jaksa miettiä tai edes etsiä vaimoke-ehdokkaita. Sellainen tulee eteen, jos on tullakseen.

Isle of Manille vielä voimia!
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Niin. Tässähän kävi nyt ilmeisesti itselleni tutun perinteisesti.

Pari kuukautta tapailtiin, alussa kaikki oli niin hienoa kuin voi ikinä olla. Sitten toisesta tuli yhtäkkiä paljon etäisempi, en sanonut mitään ensiksi. Sitten oli sanonu kaverille että ei ole sittenkään eksästä yli, eikä olisi valmis mihinkään vakavampaan. Kysyin tästä ja niinhän se oli. Sanoin, etten itsekään tarvi nyt mitään vakavampaa mutta minulla lähtökohtana on ollut se, että ehkä joskus. Eksän kanssa ei mitään yhteenpaluuhaluja ole, mutta siis vissiin aika rankka ero ollut puoli vuotta sitten niin ei vain jaksa ajatella tulevaisuutta sen kummemmin.

Tuli viestiä, että olen auttanut häntä ja ollut niin hyvä ja on huono fiilis siitä mitä puhuttiin ku on itse ollut mua kohtaan paska. Sanoin, että paska fiilis on mullakin kun haluaisin olla lähellä mutta toinen vaikuttaa niin etäiseltä, että silloin on varmaan parempi jatkaa kavereina jos toinen ei tykkää samalla tavalla toisesta. Että jos haluaa, niin jatketaan kavereina, enkä häiritse enempää. Noh, sitten ei kuulemma halua kaverilinjallekaan ja jos minulla ei oo kiire ja voin antaa aikaa.

Mutta jos näin alkuun jo tulee tuollaista ja tunteet heittelee toisella kuin tuuliviirillä, niin ehkä minun pitää yrittää päästä pois tästä kiltin pojan syndroomasta ja sanoa, että hoida asiasi kuntoon en pysty sopeutumaan siihen, että välillä toinen on aivan etäinen ja näkemiset on samanlaisia kuin muiden kaverityttöjen kanssa.

Itsekkäistä syistä en jaksaisi antaa aikaa, jos meidän näkemiset on tulevaisuudessakin samanlaisia. Nuori mies tarvitsee seksiä ja kun tarjolla sitä olisi kaveripohjaisista suhteista muilta tytöiltä, niin en tiedä kuinka kauan jaksan sitten odotella ja kieltäytyä muiden wanna go-kutsuista.

En sen koommin ole ottanut yhteyttä, eilen tuli kyselyitä kuulumisista viestillä. Vastailin ympäripyöreästi, enkä jaksanut itse kysyä mitään takaisin. Otan etäisyyttä, saa luvan näyttää jos tunteita minua kohtaan enää on. Varmasti painostavaa jos nyt sanon, että jätetään homma tähän, joten koitan pelata aikaa nyt viikon verran ja jos mitään vastakaikua ei minun tunteille näy, niin sitten laitan homman jäihin ja keskityn muihin naisiin.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli viestiä, että olen auttanut häntä ja ollut niin hyvä ja on huono fiilis siitä mitä puhuttiin ku on itse ollut mua kohtaan paska. Sanoin, että paska fiilis on mullakin kun haluaisin olla lähellä mutta toinen vaikuttaa niin etäiseltä, että silloin on varmaan parempi jatkaa kavereina jos toinen ei tykkää samalla tavalla toisesta. Että jos haluaa, niin jatketaan kavereina, enkä häiritse enempää. Noh, sitten ei kuulemma halua kaverilinjallekaan ja jos minulla ei oo kiire ja voin antaa aikaa.

Tuttua huttua jostain menneisyydestä, tavallaan. Tosin en aina ihan ymmärrä näitä "jatketaan kaverina" -heittoja, mitä moni muukin on tasaisesti esitellyt ratkaisuna vastaavissa tilanteissa, sillä jos on tunteita naista kohtaan niin onhan se suurimmalle osalle vähän helvetin vaikea jatkaa ihan vaan kavereina. Kai niitääkin on joilta se sujuu ihan suht ongelmitta, mutta moni kiusaa vain itseään.

Tottahan monesti suhteen alussa molemmat ovat jossain kohtaa epävarmoja, että mennäänkö vai meinataanko vaan, ja onko tämä nyt se oikea, mutta kirjoituksesi perusteella tuota ei ehkä voi laskea ihan puhtaasti siihen kategoriaan. Siis jos kyse on naisen puolelta oikeastikin lähinnä siitä, että vanha ero pistää arvelluttamaan. Tai sitten kyse on juuri siitä, että epävarmuus iskee kun homma uhkaa luisua vakavammaksi. Ota noista nyt varmuudella tolkkua.

Siltikin, tuossa kohtaa mun mielestä yksi niitä harvoja fiksuja (?) ratkaisuja on heittää pallo naiselle ja todeta, että näin tää homma ei voi jatkua. Ja juurikin kertoa, että sulla olisi ehdottomasti kiinnostusta katsoa tuo kortti päätyyn asti ja toivot, että nainen miettii vielä rauhassa mitä oikeasti haluaa, mutta jos nainen huomaa/tietää jo ettei pää riitä hypätä kelkkaan mukaan niin that's it, valitettavasti. Ja tämän voi (ja pitääkin) luonnollisesti hoitaa hyvässä hengessä ja asiallisesti. Voi hyvinkin olla, että jää tyhjä arpa käteen, mutta ehkä se nainen silti joutuu vielä kerran funtsimaan ajatuksensa läpi ja tajuaa, että jos ei pelaa niin ei voi voittaa, ja nyt on menossa ehkä liian hyvä juttu ohi. Mutta kuten itsekin tuumailet niin se loputon ajan antaminen ja kyttäily.. noh, siinä odotellessa se löytää joka tapauksessa jonkun huippuhauskan hörökorvaisen Esa-Petterin, jolla on helvetin iso röhmy ja kallis bemari. Se on toki ihan vaan hei pelkkä kaveri, mutta kohta huomaat että olet joko parisuhdeterapeutti tai parhaassa tapauksessa niiden lapsen kummi.

Tällaisia ajatuksia nyt vain näin nopeasti lätkittynä sanoiksi, viisaammat ja kokeneemmat voivat sitten tulla, nähdä ja kaivaa kaniinin hatusta..
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Tuttua huttua jostain menneisyydestä, tavallaan. Tosin en aina ihan ymmärrä näitä "jatketaan kaverina" -heittoja, mitä moni muukin on tasaisesti esitellyt ratkaisuna vastaavissa tilanteissa, sillä jos on tunteita naista kohtaan niin onhan se suurimmalle osalle vähän helvetin vaikea jatkaa ihan vaan kavereina. Kai niitääkin on joilta se sujuu ihan suht ongelmitta, mutta moni kiusaa vain itseään.

Siltikin, tuossa kohtaa mun mielestä yksi niitä harvoja fiksuja (?) ratkaisuja on heittää pallo naiselle ja todeta, että näin tää homma ei voi jatkua. Ja juurikin kertoa, että sulla olisi ehdottomasti kiinnostusta katsoa tuo kortti päätyyn asti ja toivot, että nainen miettii vielä rauhassa mitä oikeasti haluaa, mutta jos nainen huomaa/tietää jo ettei pää riitä hypätä kelkkaan mukaan niin that's it, valitettavasti. Ja tämän voi (ja pitääkin) luonnollisesti hoitaa hyvässä hengessä ja asiallisesti. Voi hyvinkin olla, että jää tyhjä arpa käteen, mutta ehkä se nainen silti joutuu vielä kerran funtsimaan ajatuksensa läpi ja tajuaa, että jos ei pelaa niin ei voi voittaa, ja nyt on menossa ehkä liian hyvä juttu ohi. Mutta kuten itsekin tuumailet niin se loputon ajan antaminen ja kyttäily.. noh, siinä odotellessa se löytää joka tapauksessa jonkun huippuhauskan hörökorvaisen Esa-Petterin, jolla on helvetin iso röhmy ja kallis bemari.

Niin. No periaatteesa tuo jatketaan kaverina heitto tarkoittaa sitä, että lopetetaan kaikenlainen säätäminen. Hyviä ajatuksia ja näin mennään eteenpäin. Olen kertonut omat tunteet ja niissä ei pitäisi olla mitään epäselvää. Pallo on nyt naisen puolella, antaa miettiä, ottaa yhteyttä jos haluaa ja nähdään jos siltä hänellä tuntuu. Minä olen sanottavani sanonut ja sillä siisti. Annan aikaa jonkun verran, en tietenkään loputtomiin, mutta ajattelin tässä nyt ainakin viikon verran miettiä ja tehdä ihan muita juttuja kuin tuohon "suhteeseen" liittyviä. Päättäkööt nainen mitä päättää, mutta miksikään roikkujaksi tai pomputeltavaksi palloksi en lähde.
 
Pakko nostaa hattu Griffinille, todella äijämäisesti toimittu, eikä mitään turhia nyhväilyjä. En itse olisi tosin ehdottanut kaverijuttuja edes ns. "läpällä", vaan kylmästi kaksi vaihtoehtoa tarjottimella: ota tai jätä. Todella hyvä pointti tuo, että jos ei ole naisen kanssa mitään muuta kuin satunnaista säätöä, niin ei muutakuin suunnaksi baari ja sieltä mahdollisesti seuraa. Nyt sen sijaan tilanne on se, ettei voi mennä baariin säätämään, muttei myöskään saa tältä naiselta edes sitä vähää, huomiota. Muusta siis (ilmeisesti?) puhumattakaan.

Peukkuja kuitenkin pystyyn, jos neiti kuitenkin sattuu juoksemaan luoksesi ja polvistumaan, samalla pyytäen anteeksi tekemisiään ja kylmistelyjään. Lopuksi vielä lupaus, että "kuolema meidät erottaa" ja tatuoinnit forkkuihin molemmille ;)
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin vielä jälkikäteen omaa viestiä tarkasteltuani, tuosta saattaa ehkä saada vähän tylyn kuvan. Lähinnä ideana oli juurikin vain esille se, ettei kannata lähteä tossun alle suhteeseen, joka ei ole suhde. Siitä on muutama varsin valloittava esimerkki tälläkin palstalla. Tästä ei kuitenkaan kohdallasi selvästikään ole kyse.

Minä olen sanottavani sanonut ja sillä siisti. Annan aikaa jonkun verran, en tietenkään loputtomiin, mutta ajattelin tässä nyt ainakin viikon verran miettiä ja tehdä ihan muita juttuja kuin tuohon "suhteeseen" liittyviä. Päättäkööt nainen mitä päättää, mutta miksikään roikkujaksi tai pomputeltavaksi palloksi en lähde.

Jämptiä ja asiallista puhetta. Eipä tuohon fiksumpaakaan ratkaisua näin ulkopuolisen silmin ole.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Todella hyvä pointti tuo, että jos ei ole naisen kanssa mitään muuta kuin satunnaista säätöä, niin ei muutakuin suunnaksi baari ja sieltä mahdollisesti seuraa. Nyt sen sijaan tilanne on se, ettei voi mennä baariin säätämään, muttei myöskään saa tältä naiselta edes sitä vähää, huomiota. Muusta siis (ilmeisesti?) puhumattakaan.

Peukkuja kuitenkin pystyyn, jos neiti kuitenkin sattuu juoksemaan luoksesi ja polvistumaan, samalla pyytäen anteeksi tekemisiään ja kylmistelyjään. Lopuksi vielä lupaus, että "kuolema meidät erottaa" ja tatuoinnit forkkuihin molemmille ;)

Tilanne on juurikin tuo mitä sanoit. Eli ei mikään maailman herkullisin, heh. Joo peukkujahan voi pitää, mutta jos järjellä miettii niin tuota tuskin tapahtuu. Hauskan kylmää retoriikkaa kuitenkin kaikkine forkkutatuointineen, veti hymyn huulille.

Joskus olen ollut hetken ns. ovimattona. Yritän arvostaa itseäni sen verran, että siihen en nyt lähde. Eikä ole ollut vaikeatakaan. Näköjään joka ilta toinen kyselee kuulumisia, olen vastaillut asiallisesti takaisin kyselemättä kuitenkaan mitään kuulumisia toiselta. Jos kerran tarvitsee aikaa tai etäisyyttä, niin kyllä mä etäisyyttä olen pystynyt antamaan niin paljon, että jo on kumma jos ei jotain ajatuksia tai ratkaisuehdotuksia suuntaan tai toiseen tule ennen pitkää.

Ja sitten samalla pyydän anteeksi, että olen tämän asian tuonut esille täällä. Siis siinä mielessä, että tämä on aivan mitätön ongelma siihen nähden millaisia oikeitakin ongelmia täällä on puitu ja keskusteltu. Tarkoitus ei siis todellakaan ole väittää, että tämä on mikään maailmanloppu tai rinnastaa mihinkään täällä aiemmin esitettyyn. Mutta sillä nyt vain asiasta tänne olen kirjoitellut, kun naisasioitahan nämäkin kuitenkin ovat.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo yksi tuttu meni äskettäin naimisiin ja tuli vähän mietiskeltyä niitä asioita. On se kyllä kurja kohtalo. Loppuelämä yhtä ja samaa. Ja muutenkin.. Ei kyllä ole mun juttuni.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aina välillä kuulee, että joku on herrasmies, jos esimerkiksi availee naisille ovia. Siis eihän se mikään herrasmies ole, vaan alistunut nössö. Kyllähän mäkin pidän ovia auki ihmisille, jos siis ne ovat suht lähellä, mutta en mä naisia varten pidä sitä ovea sekunttiakaan kauemmin kuin miehiä varten. Mä kun oon tasa-arvon miehiä.
 
Aina välillä kuulee, että joku on herrasmies, jos esimerkiksi availee naisille ovia. Siis eihän se mikään herrasmies ole, vaan alistunut nössö. Kyllähän mäkin pidän ovia auki ihmisille, jos siis ne ovat suht lähellä, mutta en mä naisia varten pidä sitä ovea sekunttiakaan kauemmin kuin miehiä varten. Mä kun oon tasa-arvon miehiä.

Onhan se siltikin herrasmies, jos availee miehillekin? Onkohan kyseessä joku yleinen harhaluulo, että herrasmies olisi vain ja ainoastaan naisten kohdalla? Eikös termi alunperinkin tarkoittanut yleisesti ottaen hyväkäytöksistä ja tapaista miestä, eli sillä ei viitata johonkin tiettyyn kohderyhmään, vaan miehen luonteeseen ja käytökseen yleisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös