Naisasiat

• 7 585 620
  • 26 609

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Siis katoin niitä noin 1,5m päästä eivätkä ihastukseltaan huomannu mua ollenkaan. Lähin meneen.

Niin no, ihan fiksu veto. Ei kohtauksen järjestäminen tuossa tilanteessa olisi palvellut ketään.

KiVi vaan taisi viitata tuohon " tekee mieli tehdä jotain, mutten tiedä mitä" - lauseeseen. Häntä kompaten, ei tuollaisessa tilanteessa kannata tehdä mitään. Voithan toki mennä huutamaan exäsi ikkunan alle omia tuntemuksiasi, mutta itsestään siinä vaan tekee pellen. Kyllä ne tunteet siitä ajallaan haalistuu, vaikka ei se kenellekkään ole helppoa nähdä tuollaista - mihin ei todellakaan olisi osannut varautua. Sen jälkeen seuraavat hetket ovat ne kriittisimmät, jos niistä selviää niin ollaan taas valoisammalla puolella :)

Taas tulee ihan oma hukkaan mennyt nuoruus mieleeni, kun mietin tuota naapurifirmassa työskentelevää hemaisevaa blondia ja niitä kertoja, kun olen melkein sanonut hänelle jotain, mutta sitten urpomaisesti kävellyt hänen ohitseen. Pari vuotta olen häntä katsellut - viime aikoina enemmän sillä silmällä - mutta toistaiseksi olen tyytynyt pelkkään vaivautuneeseen punasteluun.

Tämän tarinan muistankin joidenkin vanhempien kirjoitusten perusteella! Sama mimmi joka pesee työhuoneesi ikkunan alla bikineissä iskän firman autoja? Nyt piru vie ryhdyt kurkkuun jääneistä sanoista tekoihin ja alat tosissasi vokottelemaan tuota neitiä! Tai laita edes sen yhteystiedot tänne niin laitetaan joku muu asialle!

Omalla kohdalla onkin sitten sen verran hiljaista, että pitää suurin into kaivaa muiden naisasioista...

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Syyllistyin kyllä tekstarin lähettämiseen, jossa totesin hänen olleen melko nopea liikkeissään ja, että paskaa tais puhua ku sano "haluan olla yksin, enkä kaipaa ketään muuta"..
Pyysin myös soittaan ku treffit loppuu, koska en halua häiritä heitä mutta haluisin asiasta asiallisesti jutella, enkä haukkua ketään tms.

Eipä oo mitään kuulunu, eli eiköhän nuo treffit oo jatkunu toisen makuuhuoneeseen...vittu tätä ahistuksen määrää.

Jokainen ihminen on erilainen, mutta kerron sulle vielä tämän jutun. Itselläni auttoi kaikista parhaiten ku en ollu missään tekemisissä naisen kanssa enää. Haluaisin aina käydä katsomassa esim. facebook-profiilin, mutta ku tiedän, että siellä on sen uudesta miehestä kaikkea niin pinnistelen, etten mene sinne. Tulisi vaan paha mieli. Jos nyt puhuisin hänen kanssaan niin kaikki arvet aukeaisivat ja olisi entistä pahempi olla. Ehkä on helpompi käsitellä se asia yksin ja yrittää vaan unohtaa. (paraskin puhuja minä. Olen kuukauden vaan miettinyt, että mitäköhän ne nytkin tekee ja että millon he ekan kerran on harrastanu seksiä ja kaikkea muuta vitun typerää.) Tuolla saa vaan itsensä lähes sekaisin.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tämän tarinan muistankin joidenkin vanhempien kirjoitusten perusteella! Sama mimmi joka pesee työhuoneesi ikkunan alla bikineissä iskän firman autoja? Nyt piru vie ryhdyt kurkkuun jääneistä sanoista tekoihin ja alat tosissasi vokottelemaan tuota neitiä! Tai laita edes sen yhteystiedot tänne niin laitetaan joku muu asialle!

Jep, samainen olento.
Vituttaa, että työni on sellaista, etten pahemmin pääse ulkona käymään päiväsaikaan. Jostain kumman syystä kuitenkin lähes aina (ainakin kesällä) ulos mennessäni törmään tähän naisolentoon tuossa pihalla. Ja häkellyn.

En laita yhteystietoja.

Snagari

Jäsen
Syyllistyin kyllä tekstarin lähettämiseen, jossa totesin hänen olleen melko nopea liikkeissään ja, että paskaa tais puhua ku sano "haluan olla yksin, enkä kaipaa ketään muuta"..
Pyysin myös soittaan ku treffit loppuu, koska en halua häiritä heitä mutta haluisin asiasta asiallisesti jutella, enkä haukkua ketään tms.

Eipä oo mitään kuulunu, eli eiköhän nuo treffit oo jatkunu toisen makuuhuoneeseen...vittu tätä ahistuksen määrää.

Miksi kidutat itseäsi? Oman eron kohdatessa ei todellakaan ole tehnyt mieli edes puhua sille naiselle. Tossakin olisit vaan kylmästi jättänyt huomioimatta. Yleensäkin olen huomannut näissä erotouhuissa, että mitä kylmemmältä näytät naiselle, sitä paremmin on pullat uunissa. Siellä päässä alkaa vanne kiristää, että enkö merkinnyt tuolle mitään blaablaa, ja kyllä se joskus tulee sitten ulos suustakin. Sitten jos on halua puhua, puhu. Mulla ei ole koskaan ollut sen jälkeen mitään sanottavaa.

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Nyt on tapahtunut ainakin omalla kohdallani kaikenlaista. Ensinnäkin kävin tuossa ostamassa kaikenlaisia uusia vaatteita, muutaman vapaa-ajan kauluspaidan, muutamat uudet farkut, perinteisen Leijona-rannekellon, geeliä laittanut jonkun verran etuhiuksiin, ettei näytä niin pikkupojalta, jne.

Nyt sitten tilanne on tässä muutaman viikon aikana ollut se, että aika monta naista on ollut kiinnostunut ainakin jonkin verran. Tanssilattialle uskaltauduin ja sain omasta mielestäni erittäin mielenkiintoisen naisen bongattua sieltä. Otin vain mukaan tanssiin, siis voisi melkein kirjaimellisesti sanoa, että otin viereeni. Tämä toimi ja nainen oli täysin messissä kunnes en osannut sitten enää tehdä mitään. En uskaltanut edes sanoa mitään, jolloin nainen sitten kyllästyi ja lähti pois. Mitenkään en oikein edes uskaltanut reagoida, täysi jäätyminen iski.

Samaten tuo yh-äiti olisi tässä muutamaan kertaan ollut jo täysin valmis melkein ihan mihin vain, oli kiinnostunut jutuistani, tuli viereeni juttelemaan ravintolassa, jne. Sen kaveri oli kiinnostunut meikäläisestä, ja syötiinpä jopa ravintolaillan jälkeen kolmistaan. Melkein mikä vain olisi ollut mahdollista, mutta jäädyin täydellisesti. En uskaltanut puhua mitään, koska olin totaalisen lukossa.

Kerroin aiemmin ettei itselläni ole huumorintajua, mikä pitää osittain paikkansa. En uskalla olla hauska tai huumorintajuinen tai pitää hauskaa. Itse olen joskus tullut tunnetuksi huumorintajusta, mutta nykyään ei vain uskalla.

Jossain on joku tilaisuus, missä vaikka kaikki ihmiset nostavat kädet ilmaan, niin itse olen ainoa, joka ei niitä uskalla nostaa. Ettei vaan kukaan huomaisi. Vaikka varmemmin se huomataan, kun ei pidä hauskaa.

Tänään olen kiinnittänyt huomiota ryhtiin, joka on todella huono. Siis todella huono. Alaselkä on notkolla ja vatsa puskee esiin. Läskiä siis ei ole, mutta vatsalihakset ovat löysät, jolloin maha pullistuu. Samaten yläselkä on sellainen kyhmy ja pää etukenossa. Yläasteen aikana eräs kokenut treenikaveri kertoi, että ryhdille pitäisi tehdä jotain. Kävelen yläselkä kumarassa ja katson kenkiäni kun kävelen. Nykyäänkin kun kävelen, kävelen täysin kasassa. Tänään jo olen korjannut ryhtiäni venyttelemällä ja huomenna olisi tarkoitus varata aika fysioterapialle.

Monien mielestä olen viime ajat näyttänyt lähemmäs 30-vuotiaalta, kuulemma vaatteet ja parta tekee sen. Kun peilistä katson, niin vaikeaa olla eri mieltä.

Tänään näin tuon yh-äidin taas ja oli mitäänsanomattomalla tuulella. Viime viikonloppuna oli innostunut niistä vähistä jutuistani, ja kertoili kaikenlaista omaakin. Itse vain en hänen kanssaan uskaltanut olla luonteva. Tänään sitten taas jäädyin ja olin erittäin tyly ja tympeä, koska jäädyin. Jälkeenpäin huomasin vasta, että voi helvetti, mitä juttua. En edes katsonut häneen, puhuin hiljaa ja tympeästi, jne. Olisin voinut edes kehua hänen punaisia farkkuja tai vaikka jutella lastensakkin kanssa, mutta kun jäätyy, niin jäätyy.

Mutta ainakin alku on jo hyvä.

tutzba

Jäsen
Tuolla saa vaan itsensä lähes sekaisin.

Ja koska asia ei sinulle kuulu enää lainkaan, why bother? Jos nainen osoittaa jotain ystävällisyyden merkkejä, voit joko vastata niihin tai olla vastaamatta. Sen sijaan jos sieltä suunnalta ollaan aivan hiljaa, on sille yleensä hyvä syy. Turha mennä ronkkimaan, koska usein siinä tulee vain turhaan satutettua itseään.

Snagari kirjoitti:
Yleensäkin olen huomannut näissä erotouhuissa, että mitä kylmemmältä näytät naiselle, sitä paremmin on pullat uunissa.

Aika hyvin sanottu. Naisilla on joku ihmeellinen tarve olla aina se, joka saa esittää täydellistä vittupäätä ja joka voi pyyhkiä toisen pois elämästään. Sitten jos omalle kohdalle sattuukin käymään noin, alkaa heti kauhea itku ja vonkuminen, että miksi kohtelet minua noin tylysti jne. En tarkoita, että pitäisi lähetellä mitään vittuiluviestejä tai muuta, mutta täydellinen radiohiljaisuus eron jälkeen on suositeltavaa jo ihan vaikka siitä syystä, että saa mietittyä rauhassa asioita eikä tarvitse koko ajan kiusata päätään.

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu

Tätähän ei voi varmaksi tietää, mutta ei näin välttämättä ole. Mieti itseäsi hänen asemaan, tapaisitkin yhtäkkiä jonkun tosi kivan naisen kaupungilla ja sitten ex - lähettelisi katkeria viestejä, mitä vastaisit? Ne asiat mitä hän sanoi, on kuitenkin vain sanoja, ei kukaan niitä enää muista jos eteen tallustaa joku mielenkiintoinen ihminen.

Snagari

Jäsen
Naisilla on joku ihmeellinen tarve olla aina se, joka saa esittää täydellistä vittupäätä ja joka voi pyyhkiä toisen pois elämästään. Sitten jos omalle kohdalle sattuukin käymään noin, alkaa heti kauhea itku ja vonkuminen, että miksi kohtelet minua noin tylysti jne. En tarkoita, että pitäisi lähetellä mitään vittuiluviestejä tai muuta, mutta täydellinen radiohiljaisuus eron jälkeen on suositeltavaa jo ihan vaikka siitä syystä, että saa mietittyä rauhassa asioita eikä tarvitse koko ajan kiusata päätään.

Nimenomaan. Mäkin olen ottanut tavaksi ihan jo oman mielenterveyden vuoksi eron jälkeen ottaa kunnolla etäisyyttä niihin asioihin joista on tullut rutiinia sen naisen kanssa, jotain mitä on tehty yhdessä tai näin. Kun on kavereiden kanssa enemmän ja parin päivän jälkeen alkaa tuntua taas siedettävältä oman naaman näkeminen peilistä niin tajuaa ettei se elämä siihen ole kaatunut. Tosin en ole koskaan mitään vuosia seurustellutkaan, joten en tiedä miten tämä menee pidemmässä suhteessa. Mutta tosiaan mihinkään vittuiluun tai sen sellaiseen ei todellakaan kannata lähteä, silloin asettaa itsensä todella haavoittuvaiseen asemaan. Kun olet hiljaa, puhut normaalisti exälle jos on pakko puhua, on omatuntokin paljon selvempi, tulee tunne että "ainakin minä olen tehnyt voitavani". Jos olet exääsi kohtaan mulkku, ihmiset huomaavat sen ja ajattelevat sinun olevan mulkku. Sama toisinpäin.

Voi olla, että olen ainoa, mutta puhun vain omista kokemuksistani.

orpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks, Kärpät
Jokainen ihminen on erilainen, mutta kerron sulle vielä tämän jutun. Itselläni auttoi kaikista parhaiten ku en ollu missään tekemisissä naisen kanssa enää. Haluaisin aina käydä katsomassa esim. facebook-profiilin, mutta ku tiedän, että siellä on sen uudesta miehestä kaikkea niin pinnistelen, etten mene sinne. Tulisi vaan paha mieli. Jos nyt puhuisin hänen kanssaan niin kaikki arvet aukeaisivat ja olisi entistä pahempi olla. Ehkä on helpompi käsitellä se asia yksin ja yrittää vaan unohtaa. (paraskin puhuja minä. Olen kuukauden vaan miettinyt, että mitäköhän ne nytkin tekee ja että millon he ekan kerran on harrastanu seksiä ja kaikkea muuta vitun typerää.) Tuolla saa vaan itsensä lähes sekaisin.

Tää on varmasti totta, mutta haluun vaan puhua "livenä" koska haluan kysyä muutaman kysymyksen tuosta jutusta. Ekana tulee mieleen,että onko peliä ollu jo ennenku erottiin jne. Mielestäni mulla on oikeus tähän, mutta tuskinpa tuo mulle soittaa ja ei ainakaan tänään ku varmaan tosiaan se kaunein asia on jo menossa.

Snagari

Jäsen
Tää on varmasti totta, mutta haluun vaan puhua "livenä" koska haluan kysyä muutaman kysymyksen tuosta jutusta. Ekana tulee mieleen,että onko peliä ollu jo ennenku erottiin jne. Mielestäni mulla on oikeus tähän, mutta tuskinpa tuo mulle soittaa ja ei ainakaan tänään ku varmaan tosiaan se kaunein asia on jo menossa.

Onko sillä väliä? Ja jos näin nopeasti tuo on teidän eron jälkeen tullut niin varmasti on ollut ainakin peliä. Mutta mitä sitten, eikö tuo nainen jo ole osoittanut oman luonteensa? Tuollaisiin ihmisiin ei koskaan saa jäädä kiinni, joskus se tekee saman tuolle miehelle kenen kanssa on nyt ja niin edelleen. Mihinkäs sitä karvoistaan pääsee. Näitä ihmisiä nyt vaan on valitettavan paljon, mutta minä olisin iloinen että voit jatkaa elämääsi ilman tuota exääsi.

orpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks, Kärpät
Kiitos kaikille vastauksista. Ois tietty voinu olla laittamatta mitään viestiä, mutta niin kuitenki tein. Luonnollisesti mitään vastausta ei oo tullu takasi, nii jätänkö asian nyt sit tähän.

Hajottaa vaan niin saatanasti ku tekis mieli kysyä,että millon tuo juttu on saanu alkunsa. Sen verran onnelliselta exä näytti, että eiköhän tuota jonki aikaa oo jo kestäny.

tutzba

Jäsen
Hajottaa vaan niin saatanasti ku tekis mieli kysyä,että millon tuo juttu on saanu alkunsa. Sen verran onnelliselta exä näytti, että eiköhän tuota jonki aikaa oo jo kestäny.

Mieti kuinka paljon vituttaa jos tulee vaikka vastaus, että "nooo kyllähän me siinä tapailtiin jo reilu kuukausi ennen kuin me erottiin, ajattelin että tää peli on kuitenkin menetetty niin lähdin kalasteleen uutta".

Eli anna asian olla ja tyydy tämän hetkiseen pahaan oloon.

Tästä tuli mieleen se jatkoaikalainen, jonka tyttöystävällä oli ilmeisesti hiukan vilkkaampi seksielämä ollut menneisyydessä ja jos jonkinlaista kimppaa oli äherretty. Häntä vitutti kun sai tietää tuosta, mutta halusi silti väkisin saada kuulla lisää, joka taas kasvatti vitutusta.

Tosin voihan tätä lähestyä niinkin, että jos on jo hyvä vitutus alla, niin miksei sitten katsoisi loppuun asti mihin se voi päätyä? Vähän kuin juominen. Ei sitäkään kesken kaiken jätetä.

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville

Niin tutut fiilikset. Tuli itteänsä kidutettua enemmän ku tarpeeksi edellisen eron kanssa.. Lopulta taisin suoraan kysyäki et koska tää homma alko ja vastaus oli et vasta eron jälkeen. Mut fakta on se etten mä enää pysty luottaan siihen naiseen enkä uskomaan mihinkään mitä se mulle kertoo. Sen verran asioita paljastu tos eron jälkeen.. Paras ratkasu on ottaa vaan kylmästi etäisyyttä toiseen, ei olo parane yhtään vaikka miten sen kanssa puhuis ja kelais asioita.

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Itsekin sain vastauksen silloin kuukausi sitten, että juttu alkoi vasta eron jälkeen ja ihastuivat vasta silloin. Ei vaan voi luottaa siihen ollenkaan, kun kuitenkin sen lupauksen silloin aikanaan petti, että katsoo ihan rauhassa eikä uuden miehen perään haikaile, että voidaan vähän miettiä meidänkin juttua. Viikko ja Pam!

Ja ku hänen poikakaverinsa on hänen entinen koulukaveri niin ei ne tunteet yhtäkkiä syty, sen kyllä tiedän.

Mutta taas huomaan, että tulee paskat fiilikset. Tässä sen näkee, ettei pitäisi miettiä, ei edes vaikka yrittää kaveria auttaa! Ymmärrän kyllä orpo sinua, että haluaisit tietää jotain, niin halusin tietää minäkin ja siitä lähti alamäki. Ehkä olisi helpompi vaan ollut vihata ja olla hiljaa :)

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
No mieki haluisin vaan suoraan kysyä,että mitäs vittua jne. Mutta taitaa jäädä kysymättä, ku tyttö ei tosiaankaa vastaa yhtään mitään vaikka päivällä välit oli ihan ok...

Mie koitan pysyä lujana ja otan etäisyyttä. Mutta jotenki se tuntuu niin vaikeelta, mikä siinä sitten on syynä?
Mullakin se oli aluksi vaikeata, koska olin edelleen tytön kaverina facebookissa ja mulla oli tallessa sen numero, tekstarit ja sitten jotain yhteisiä kuvia. Facebookissa tuli vilkuiltua sen profiilia sen verran, että poistin tytön kaverilistaltani. Lisäksi poistin puhelinnumeron. Tekstareita lueskelin jonkin aikaa ja siinä alkoi vähän isompaakin miestä itkettämään. Sen jälkeen poistin nekin kokonaan. Jonkin aikaa tyttö pyöri vielä mielessä, mutta vasta sen jälkeen, kun poistin tytön aivan kokonaan elämästäni pystyin olemaan ajattelematta mitään siihen tyttöön liittyvää.

Mua kyllä ihmetyttää, että miksi sua kiinnostaa niin paljon exäsi touhuilut? Eihän ne edes kuulu sulle enää millään tavalla. Ja tosiaan, jos itse tapaisit jonkun kivan tytön ja exäsi alkaisi sitten järjestämään jotain kohtauksia, niin miltä se tuntuisi? Suosittelen sen tytön poistamista elämästäsi aivan täysin! Out of sight, out of mind.

Fiiu

Jäsen

Tieto lisää tuskaa. Mitä vähemmän tiedät, sen parempi. Jatkoa ajatellen voit suorittaa CaptainSlow:n vinkkaamat toimenpiteet ja jatkaa elämääsi eteenpäin. Se on oikeasti paras tapa, katse kohti tulevaisuutta sillä siellä siintää se sinun uusi elämäsi joka alkaa huomenna. Siivottuasi edellisen elämäsi rippeet. Tsemppiä!

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Itse en kyllä ole ikinä jäänyt haikailemaan exän/kiinnostavan naisen perään. Silloin kun juttu on loppunut on yleensä hommat olleet siinä pisteessä, että ei ole mitään järkeä jatkaa.

Kokemukseni ovat tosin hyvin rajalliset ja ihmiset reagoivat asioihin eri tavoilla, mutta omalla kohdalla eron jälkeen on aina ollut hyvin helpottunut fiilis.

Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on kyllä monella tapaa Jatkoajan hienoin ketju, välillä täällä saa nauraa vedet silmissä (vaikkei ehkä pitäisi) ja välillä taas näkee aika ahdistunutta tekstiä, jonka voi myötäelää ja näkee paljon sitä samaa mitä itse on joskus kokenut noilla pelikentillä.

Pari ajatusta helpottamaan tai lisäämään ahdistusta parisuhteiden maailmasta:

Meidän länsimainen ihmiskäsitys on väärällään tarinaa yhdestä ja oikeasta ihmisestä ja siitä kuinka jokaiselle on olemassa se sopiva toinen puolisko joka täyttää.
Kyseessähän on illuusio, koska se ei vain mene niin. Kaikki jotka ovat olleet pidemmässä suhteessa tietää varmasti varsin hyvin sen, että jokainen parisuhde muodostaa oman kulttuurinsa. Oman huumorin, mitä kukaan ei tajua, yhteiset haaveet, arvot ja elämänkatsomuksen, omat säännöt ja tavan toimia. Monesti vain unohtuu se, että se omanlainen kulttuuri joka kaiken mennessä hyvin tai ihan hyvin pohjautuu ihan samaan fiilikseen kuin kaikissa muissakin aiemmissa suhteissa.

Eli rakkauteen, sitä sen kummemmin erittelemättä hyppään suoraan siihen vaiheeseen joka päättyy aina astioiden jakamiseen ja sohvan sahaamiseen. Eli tottumiseen, ripustautumiseen ja omalla painollaan (kohti ojaa menemiseen). Eli jossain vaiheessa (jonka huomaa yleensä aivan liian myöhään) eroon päättyneet suhteet liukuu siihen tilanteeseen, jossa aletaan hitaasti kasvamaan erilleen.

Periaatteessa eroamiseen on olemassa neljä eri tapaa:
-Ryssiminen: Jompi kumpi ryssii konkreettisesti koko homman
-Havahtuminen: Jompi kumpi tai molemmat tajuaa, että yhdessä ei edes pitäisi olla
-Eroon kasvaminen: Jompi kumpi tai molemmat kasvaa eroon siitä kuvasta mikä on ollut voimassa ja voimissaan suhteen ollessa voimissaan
-Eroon työntäminen: Jompi kumpi tai molemmat työntää tajuamatta tai tajuten toisen tai itsensä ulos suhteesta

Ryssiminen on helposti selitettävissä ja käsiteltävissä oleva asia, pettäjän pitäisi itse tajuta munanneensa ja petetyn on helppo tajuta, että kumppani on sika tai sikatar.

Havahtumisessa (joka toivottavasti tapahtuu mahdollisimman aikaisin) suunnataan joskus yhteisellä päätöksellä eri laduille tai sitten toinen jää loukatuksi. Täällä tavatuista vuodatuksista suurin osa taitaa olla juuri tätä.

Eroon kasvetaan tietyissä sykleissä, jossainhan puhutaan pyöreästi 7 vuoden välein tapahtuvilla ihmisen muutoksilla. (Syntymä-kouluun meno-murrosikä-nuori aikuinen-vajaa 30-reilu 30- neljänkympin kriisi-viidenkympin villitys-eläkeiän odotus-eläkeiän alku)
Joten näitä nivelvaiheen eroja tulee aina aika reippaasti, pari joka aloittaa yhteisen taipaleen parikymppisenä kaatuu siihen että toinen haluaa perhettä ja toinen persettä, perustetut perheet kaatuu siihen, että purjehtiminen kiinnostaa äijää enemmän kuin muksut ja nainen haluaisi mielummin nähdä kämpässä kukkia kuin likaisia sukkia.

Missä vaiheessa tahansa voi työntää ihmisen ulos elämästään tai itsensä, trust me i know. Melkeinpä minkä tahansa suhteen voi pitää kasassa jos vain haluaa, siis jos kyseessä ei ole se johon on havahduttu tai sellainen joka ryssii. Se vaati vain sen, ettei enää kiinnosta. Jokainen normaalilla älyllä ja silmillä varustettu ihminen tunnistaa puolisonsa pahan olon ja jos sen jättää toistuvasti huomiotta päättyy se siihen, että tarpeeksi vahva ihminen pakkaa kamansa, heikompi antaa jonkun syyn että jätetään ja heikoin jää kitumaan samaan suhteeseen vuosiksi.

(Mikä tahansa) suhde voi siis kestää tai hajota, kyse on vain siitä miten se tapahtuu. Neuvona siihen miten saa homman toimimaan on rehellisyys, avoimuus ja arvostus. Kyky puhua, pyytää anteeksi, kiittää hyvästä ja muistaa kertoa että rakastaa vaikkei se juuri silloin tunnu siltä. Muistaa olla kärsivällinen ja tajuta se, että iso kuva ratkaisee enemmän kuin pikkuasiat ja muistaa olla samalla niin tarkka että tajuaa ison kuvan muodostuvan pienistä asioista.
Sillä tapaa ei huomaa sitä seitsemän vuoden sykliä, koska silloin kasvetaan yhdessä. Ei kriisiydytä ainakaan siihen mikä parisuhteen sisältä tulee.

Kannattaa kanssa muistaa se, että näitä asioita pitää opetella ja valitettavasti kantapäänkin kautta. Ihmissuhteiden yhtälön arvaamattomuus pitää hyväksyä ja tajuta se, että arvaamattomuuteen voi vaikuttaa omalla toiminnalla ja hyvällä valinnalla.

Toinen teoria parisuhteen kestosta on se, että se on myös verrannollista ihmisten ikään. Teininen suhteet kestää päivästä puoleen vuotta ja siinä iässä kasiluokan syksy on yhtä iso aika kuin lukiolaisen abivuosi. Parikymppisen baarivuodet kestää saman verran kuin ensimmäisen lapsen suunnittelu, odotus, syntymä ja hoitovapaa.

Siksi se tunne on ihan yhtä tuskallista ja todellista kun teini itkee tyynyynsä kolmea viikkoa, tai kun parikymppinen tekee sille yhteiselle kodille loppusiivousta. Se on suhteellista, ei aina ansaittua, eikä kasvata ellei sen anna kasvattaa, eikä todellakaan tapa, vaikkei sitä vahvistumista huomaisikaan.

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kiitos kaikille vastauksista. Ois tietty voinu olla laittamatta mitään viestiä, mutta niin kuitenki tein. Luonnollisesti mitään vastausta ei oo tullu takasi, nii jätänkö asian nyt sit tähän.

Jatka hyvä mies elämääsi. Ei niillä asioilla ole enää mitään merkitystä. Mitä on tapahtunut niin on tapahtunut. Elämä jatkuu ja naisia kyllä riittää ihan varmasti. Älä laita sille enää mitään viestiä tai soita ja kuten muutkin ovat täällä sanoneet niin heität hyvästit kaikelle yhteydenpidolle. Ja jos nainen joskus ottaa yhteyttä niin et vastaa takas mitään. Nyt on aina siirtyä muille vesille onkimaan. Kyllä se elämä siitä voittaa pienen vitutuksen jälkeen ja tulet vielä huomaamaan ettei siihen naiseen kannattanut elämäänsä tuhlata ja löydät ihmisen joka on tuhlaamisen arvoinen :-)

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No mieki haluisin vaan suoraan kysyä,että mitäs vittua jne. Mutta taitaa jäädä kysymättä, ku tyttö ei tosiaankaa vastaa yhtään mitään vaikka päivällä välit oli ihan ok...
Joo, turha sitä on siltä naiselta kysellä, kun ei hänellä ole mitään tarvetta pysyä totuudessa. Minä sen sijaan voin kerrotun perusteella 100% varmuudella sanoa, että naisella on ollut uusi vähintään ns kiikarissa jo ennen kuin lopullisesti erositte. Pahoittelen, mutta naiset on tällaisia, hyvä se on tiedostaa.

Ryyppää oikeen perkeleesti jonkin aikaa, se auttaa. Ja tähän naiseen et ole enää yhtään missään yhteydessä.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Harvinaisen hieno kirjoitus ainakin omasta mielestä. Enpä ole aikaisemmin noita teorioita miettinyt, mutta järkeenkäyvältä vaikuttaa.

Ja vaikka turhaa lätinäähän tämä on, niin sanon sen silti. Kun teille se ero nyt on tullut (nume, orpo tms) niin ei se oikeasti murehtimalla miksikään muutu, ei se exä itkemällä palaa ja teidän (oletettavasti nuorien ihmisten) on aika nauttia kesästä sinkkuna kavereiden kanssa. Jättäkää se exän murehtiminen sikseen ja lähtekää puistoon/baariin hengailemaan. Jos on riski, että paikkakunnalla on vain yksi baari jossa se exäkin käy, niin lähtekää vaikka Helsinkiin/Tampereelle/Turkuun tms kaveriporukalla viikonlopuksi rymyämään, niin exät unohtuu ja tulee uusia enemmän tai vähemmän hyviä kokemuksia erilaisista naisista.

Ja erityisterveiset numelle, että malta 1,5kk ja tapaat kouluissa suuren määrän erilaisia naisia ;)

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Edit: Lisätään sen verran, että tuohon naiseen tulee väkisin törmättyä jatkossa, ku samoissa opiskelupiireissä ollaan. Toki tyttö nyt myös käytti pelisilmää ja poimi tuon uuden äijän myös näistä piireistä, niin saa varmaan sitä kuhertelua seurata jatkossakin.

Lähde vaihtoon. Siellä kaikki vetelee niin pahasti ristiin toisiaan, että unohdat kaikki exät samantien ;)

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eihän niiden pitäskään kiinnostaa, mutta en nyt vaan pysty sivuttamaan tunteita ja sitä, että tuntuu vitun pahalta nähä se toisen kanssa. Tottakai haluisin olla viileä ja kävellä ylpeenä ohi ja eteenpäin, mutta vielä se ei onnistu.
Ei se olekaan kaikille helppoa päästä irti. Osa tarvitsee enemmän aikaa kuin toiset, niin se vaan menee. Eroprosessi ja "vieroittautuminen" voi viedä yllättävänkin pitkän aikaa. Kuukausista jopa vuosiin, vaikka oireet vähenee ajan kanssa. Myös sellaisia vaiheita voi tulla, eli välillä ottaa takapakkia. Riippuu tosiaan vähän myös siitä, miten pitkä ja intensiivinen suhde on ollut ja miten on saanut käsitellä asioita toisen osapuolen kanssa. Itselläni siinä irtautumisessa on yleensä mennyt jotakuinkin sama aika kuin mitä on seurustellutkin. Toki sen jälkeenkin voi tulla vielä välillä tietyissä mielentiloissa jotain naksahduksia, mutta siitä se vähitellen.

Kun puhun oireista ja vieroittautumisesta, niin ihan tarkoituksellisesti vertaan rakastumista päihteisiin. Mielestäni näissä on ihan selkeitä yhtymäkohtia ja mitä ne ihmisessä aiheuttaa ja miten vaikea on päästä irti. Se on tosiaan yksilöllistä ja jonkun ihmisen yksilölliset neuvot eivät välttämättä päde, vaikka toki niitä kannattaa kuunnella ja yrittää soveltaa parhaansa mukaan.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Lähde vaihtoon. Siellä kaikki vetelee niin pahasti ristiin toisiaan, että unohdat kaikki exät samantien ;)
Joo ennemmin kannattaa ottaa muutama kunnon irtosuhde ja polkaista sitä kautta uusi elämä käyntiin kuin vetää viinaa itkupotkumeiningillä. Kaverit mukaan, hyvä fiilis päälle ja kaupungille naisia bongailemaan. Exä unohtuu ennen kuin ehdit huomatakaan. Poista exän numero kännykästä, ettei tule vahingossa soiteltua.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy