Naisasiat

  • 7 491 788
  • 26 542

Ameno

Jäsen
Näiden asioiden puutteesta tänne kirjoittelen. Nyt kun nimimerkki HIFK:lläkin näyttää etenevän asiat parempaan suuntaan, niin tarvitsettehan te toki uuden sylkykupin.

Lähes kateellisena katselen täällä juttuja, kuinka tyypit muutta lesboja vähintäänkin biseksuaaleiksi, poimii bussipysäkiltä äiti kainalossa naisen itselleen tai jopa löytää täältä teekkarien joukosta teekkaritytön itselleen!

Olen siis päälle parikymppinen opiskelija ja minkäänlaisia suhteita naisiin ei ole itselläni ollut. Usein sitä kyllä yksinäisyydestä kärsin ja kaipaisin naikkosta viereeni, välillä kovastikin. Muutenkaan minulla ei pahemmin ole kavereita, vain muutama opiskelukaveri, joita nyt kesällä näkee entistä vähemmän, eikä asiaa auta se, että osa niistäkin lähtee vaihtoon tulevalla lukukaudella. Olen siis tänne muualta muuttanut, ja kotipaikkakunnalle on usean tunnin matka, enkä sielläkään kyllä paljoa viihdy, kun ei sielläkään niitä kavereita ole. Ja yhtään todella läheistä ystävää, jonka kanssa usein oleskelisin ja jolle voisin tuntojani purkaa, minulla ei ole. Yksin olen siis lähtenyt tänne suureen maailmaan ja melko yksin olen jäänytkin.

Kaikki sympatiani tässä ketjussa oikeista naisongelmistaan kertoneille, sekä voimia ja jaksamista erosta toipuville. Näitä lukiessa tulee itselleni välillä sellainen olo, että tuntuu joskus hieman samalta, ei tietenkään varmasti niin voimakkaasti, kuin näillä eron kokeneilla. Siis vaikka mitään naista ei ole ollutkaan.. Tuntuu että olen jopa hieman kateellinen noista draamoista, mitä parisuhde tuo mukanaan.. Sekä myös ihmisille, jotka nyt kertoilevat kaikennäköisiä naisjuttujansa.. Taidan olla aika mustasukkainen ihminen, ja tuskin pystyisin edes olemaan oikeassa suhteessa... Mutta siis, tää nyt ei oo mun pääasiallinen pointti, enkä tässä nyt mitään sydänsurua halua... anteeksi siis kaikille tästä kappaleesta.

Omasta mielestäni olen pohjimmiltani melko tavallinen kaveri. En ole mielestäni erityisen ruma, välillä jopa ihan hyvän- tai söpönnäköinen (näin minua on jopa joskus joku erehtynyt tituleeraamaan, onko se sitten niin hyvä asia...). Pukeudun aika tavallisesti, en ole mikään muotiguru, tai hurjan tyylikäs, mutta en nyt jätesäkissäkään kulje. Joskus huomioin enemmän ja joskus vähemmän, miltä näytän. Olen kaiketi ihan fiksu, koulussa pärjään ilmeisesti keskivertoa paremmin. Tosin fiksuutta tai älykkyyttähän on monenlaista, ja jokin älykkyyden osa-alue vaatii itseltäni kyllä kehittymistä. Elikkä tää sosiaalinen älykkyys tai sosiaalisuus, mikäli näillä nyt jotain eroa on... Omaksi harmikseni en ole kovin sosiaalinen ihminen. Aika hiljainen olen usein ihmisten seurassa, ja uusiin ihmisiin tutustuminen tuntuu olevan joskus ylitsepääsemättömän vaikeaa. Jos nyt kuitenkin pystyn ihan omana itsenäni jossain seurassa joskus olemaan sen enempää jännittämättä, niin ihan mukava ihminen minä kai osaisin olla... Joskus yläasteella sain oikein stipendin siitä, että olen iloinen ja ahkera ja mitä kaikkea kehuja siinä oli A4:n verran. Tähän stipendin saamiseen vaikutti myös luokan kesken järjestetty äänestys, kuka luokasta sellaisen ansaitsisi. Luonteeni on tästä hieman muuttunut, voisi melkein sanoa, että olen katkeroitunut.

Tässä on vaan jo joku viitisen vuotta tuntunut välillä enemmän ja välillä vähän vähemmän pahalta ja yksinäiseltä olo. Tällä hetkellä tilanne on sellainen että ei oikeen mikään kauheasti innosta, enkä paljoa elämästä osaa nauttia. Harrastuksia hankkimaanhan tuolla ollaan neuvottu, mutta kun ei oikein keksi että mitä sitä huvittais ruveta harrastamaan. Olen nyt yrittänyt ruveta käymään lenkillä, että sais ees vähän sitä minäkuvaa ja itsetuntoa/-luottamusta parannettua, mutta ei se lenkkeily kyllä mukavalta tunnu, vaan aika pakkopullalta, eikä usein edes jaksa lähteä kun pitäisi.

Osasyy ongelmaani on varmaan sekin, etten mikään kovin bilettäjä ole. En juo kovinkaan usein ja vielä harvemmin lähden minnekään viihteelle. En edes muista, milloin olisin viimeksi baarissa ollut, siitä lienee useampi kuukausi. Siellähän sitä naisia yleensä kait pokataan. Itselleni ei ole kyllä sattunut koskaan sellaista tilannetta. Tulee mieleen vaan eräs tapaus, jossa joku nainen työnsi minut kauemmaksi itsestään tanssilattialla. Baareihin menossa ja humalassa minulla ei kyllä yleensä ole edes naisten iskemiset päällimmäisenä mielessä. Ja täällä mun arkielämässä aika vähän naisia vastaan kävelee. Ja vaikka joku kävelisikin, niin antaisin kävellä ohi.

Välillä sitä on sellaisia ajatuksia, että loppuelämän tässä luultavasti joutuu yksin olemaan. Toisaalta täällä kun lukee näitä kuvauksia naisista, niin vaikka sellainen tilanne tulisi, että jonkun naisen jollain ihmesattumalla löytäisinkin, niin odotettavissa olisi, että tää nainen olisi joku kiero hyväksikäyttäjä ja sit tulisin jätetyksi. Eli se oikea nainen löytyisi vasta useamman seurustelusuhteen päästä, ja se yhdenkin löytäminen tuntuu mahdottomuudelta. Mut kai se on niin, että minussa ei ole edes mitään hyväksikäytettävää, niin nämäkin ovat jättäneet minut omiin oloihini. No okei, olen melko säästäväinen, niin kyllä minulta vähän rahaa löytyy kulutettavaksi, mutta sitä on paha päältäpäin nähdä..

En tiedä miksi tänne kirjoitan. Varmaan haluan kokeilla purkaa tuntojani tälleen kirjoittamalla ja kokeilla, jos se sais oloani paremmaksi. Ja tiedän kyllä, että vastaaviin ongelmiin on tässäkin ketjussa monesti annettu neuvoja ja vinkkejä, mutta saattais se olla kiva kuulla tuolleen ulkopuolisilta mitä ajatuksia tää mun kertomani herättää tai jotain... Varmasti ois löytynyt tälle viestille joku parempikin paikka (kuten roskakori), mutta pistinpä kuitenkin tänne, kun kerran naista mieleni tekevi. Hieman pelottaa kyllä pistää tällaista tekstiä tänne, koska en haluaisi leimautua täällä joksikin... Noh miksikään. Eli jos alkaa ragemittari täyttyä tätä lukiessa ja alkaa tuntua että "ei taas", niin viestin ohi saa hypätä...
 

Jeffrey

Jäsen
Todella vieras ajatus että toiselle pitäisi vittuilla tai että se olisi syy suhteen kestävyyteen. Varmasti se ei kanna kovinkaan pitkälle, varsinkaan mitä vanhemmaksi tulee.

Käyttäjänimetön tossa jo hienosti asian tiivistikin.

Koitetaan silti. Vittuilu on väärä sana kyllä, ainakin jos sen ottaa väärin. Itse jos olisin luontainen itseni niin hössöttäisin kokoajan. Toisin kukkia joka päivä, sekä lahjoja kokoajan. Itselläni on sellainen työ josta saan kaikkea kivaa tavaraa erittäin edullisesti, sekä rahaakin tilillä senverta, että lahjoja ostelisin jatkuvasti jos itselleni sen soisin.

Vittuilu tarkoittaa mulle sitä, että pakotan itseni olemaan vähemmän mukava. Eli en mene tuolla päättömänä ostelemassa lahjoja vaan annan vähän ns. kylmää. Menen sinne minne huvittaa usein kun huvittaa. Sanon vastaan. Ja esimerkiksi vaikka mulla ei olisi oikeasti mitään sitä vastaan niin en lähde hakemaan naistani keskustasta viiden aikaan aamuyöllä. Miksi? Siksi, että sitten mun pitäisi hakea se sieltä joka helvetin viikonloppu. Ja jos kerrankin olisin hakematta, olisin sen jälkeen jonkin asteen törkimys.

Etenkin naista on pakko aktivoida. Ja se on pistettävä näkemään vaivaa itsensä ja myös sinun hyvinvoinnin eteen.

Teoriani on meille kaikille tuttu asia urheilun puolelta. JYP on ollut suvereeni kahdella edellisessä kaudella, mutta tippunut keväällä. Miksikö? No siksi, että joukkue ei ole käynyt läpi vaikeita aikoja ja sen myötä vahvistunut. Vaan on päässyt liian helpolla. Joukkue on siis vahvempi jos se joutuu välillä kokemaan vaikeampiakin aikoja.

Aivan liian usein eron syyksi kuulee: "sä oot tosi ihana, mutta joku tässä ei vaan toiminu". Siinä ei toiminu se, että naisen ei tarvinnut tehdä suhteessa mitään, hän sai kaiken mitä oli toivonut -> tunti itsensä tarpeettomaksi suhteessa, lähti etsimään uusia haasteita.

Tottakai naista pitää rakastaa ja hänelle pitää olla hyvä, mutta ei saa olla liian hyvä.

Beckhamilla oli kaikki Manchesterissä. Kaikki rakasti häntä ja hän rakasti kaikkia. Hän sai seuralta kaiken mitä ikinä toivoi. Yksi tahaton riita ja mies nosti kytkintä. Real Madridilta (=luuseri mies) ei saanut sitä mitä haki. Kuten yleensä käy jos hyppää heti suhteesta toiseen. Becks joutui siellä liian hyljeksityksi ja lähti uusien haasteiden perässä amerikkoihin. Vasta lähes kymmenen vuotta myöhemmin mies tunnusti itselleen ja myös julkisesti, että oli väärin jättää United ja, että hän katuu sitä ja se oli hänen elämänsä suurin virhe. Hän vain tajusi sen liian myöhään eikä voinut saada Unitedia enää takaisin.

Kuten Käyttäjänimetön sanoi. Jotkin ymmärtää tämän teorian, kaikki ei. Omassa kaveri/tuttava piirissä noin 5/10 ymmärtää, muutama uskaltaa olla erimieltä teorian kanssa. Ja loput muutama vain tyytyy kuuntelemaan isojenmiestenjuttuja.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Koitetaan silti. Vittuilu on väärä sana kyllä, ainakin jos sen ottaa väärin. Itse jos olisin luontainen itseni niin hössöttäisin kokoajan. Toisin kukkia joka päivä, sekä lahjoja kokoajan. Itselläni on sellainen työ josta saan kaikkea kivaa tavaraa erittäin edullisesti, sekä rahaakin tilillä senverta, että lahjoja ostelisin jatkuvasti jos itselleni sen soisin.

Noh sittenhän ollaankin asiasta aikalailla samaa mieltä. Itse vain käsitän vittuilun hyvin negatiivisena. Joku kuittailu tai kiusoittelu olisi omaan makuuni maistuvampi. Sen lisäksi sitten toki korostnkin jo itse sitä, että pitää olla oma itsensä, säilyttää oma elämä ja ei rakentaa koko elämäänsä toisen ympärille. Toki toinen pitää ottaa huomioon, mutta ei toinen ole elämän keskipiste ja ainoa asia. Jos ne muodustuvat sellaiseksi, niin kaikilla mittareilla mielestäni suhde ei useinkaan kovin terve voi olla silloin.

Eli ole oma itsesi, säilytä oma elämäsi, ota toinen huomioon, mutta älä muodosta toisesta elämäsi keskipistettä ja poista selkärankaasi. Siinä noin tiivistetysti oma "mottoni" suhteisiin.
 

orpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks, Kärpät
Näitä viestejä ku lukee, niin pistää kyllä vituttaan oma kiltteys. Koska ku mietin aikaa taaksepäin, niin mulla oli kaikki avaimet, sillä alkuun olin tosiaan se, joka ei ihan täysillä ollu mukana ja tytöllä rupes se vähän harmittaan. Sitku lähin täysillä mukaan...niin no tässä ollaan.

Kiitos naiset.
 
Viimeksi muokattu:

Jeffrey

Jäsen

Itse olen kaikessa määrin hyvin vastakohta sinulle, mutta kirjoituksesta paistaa vahvasti läpi rakas veljeni jonka elämää olen tietenkin läheltä seurannut ja joka on myös minulle täysi vastakohta ihmisenä.

Broidi oli aikanaan erittäin koulukiusattu, pieni poika. Joka joutui kriittisen ikäisenä muuttamaan muutaman kerran. Nyt jo kolmikymppisenä hän oli ensimmäistä todellista nörttisukupolvea ja uranuurtaja sillä saralla. Silloin ei kouluissa todellakaan ollut kovinkaan montaa nörttiä. Hänen kaverinsa oli hänen kavereitaan vain silloin kun he tarvitsivat apua matikassa, fysiikassa tai tietokoneissa.

En viitsi edes ajatella missä broidi olisi nyt ilman muutamaa oikeaa valintaa. Hän alkoi larppaamaan ja meni matikka kouluun. Larppaus etenkin oli silloin vasta ihan alkutekijöissään suomessa eikä ihan kaikkialta siihen löytynyt tietoa.

Esimerkiksi larppaajat ja matematiikka koululaiset on kaikki enemmän tai vähemmän erikoista porukkaa jolla ei ole hirveästi kavereita. Paitsi sen jälkeen kun menevät kyseisiin ympyröihin. Sieltä löytyy naisia ja kavereita jotka varmasti ottavat sinut vastaan juuri sellaisena kun olet ja he haluavat arvostaa erilaisuutta. Eikä kaikki larppaajat ole näitä kummelin sketsi hahmojen jäljitelmiä. Sieltä oikeasti löytyy fiksua porukkaakin jotka vain on hakenut erilaisen harrastuksen.

En nyt tarkoita sitä, että kenenkään pitäisi alkaa larppaamaan, mutta hakeudu paikkaan jossa olet kaltaisiesi parissa. Teekkarina oleminen on varmasti hyvä alku. Tietenkin jos keksit paikan jossa olisi myös kaltaisiasi tyttöjä niin vieläkin parempi. Tiedän, että tuntuu hölmöltä mennä yksin erilaisiin tapahtumiin, mutta pakko se vain on jos haluaa tutustua uusiin ihmisiin. Eikä siellä tarvitse kauaa yksin juosta. Kyllä siellä tutustuu uusiin ihmisiin. Sitten vain yhteystiedot ylös ja kyselyä ensikerralla, että mentäisiinkö tapahtumaan yhdessä ja siitä sitten edetä ihan arkiseenkin yhteydenpitoon.

Teknillisessä korkeakoulussa on varmasti sinunkaltaisiasi ihmisiä jotka ovat aivan samassa tilanteessa kanssasi. Eikä kukaan sinulle käännä selkää kunhan olet "omankaltaisten" ihmisten seurassa. Hakeudu siellä harrastus kerhoihin. Mene rohkeasti opiskelijakunnan järjestämiin tilaisuuksiin. Ja etenkin koulussa tehtävät ryhmätyöt ovat loistava tapa tutustua toisiin ihmisiin. Esimerkiksi ryhmätyön valmiiksi saamisen jälkeen voi ehdottaa muille ryhmäläisille oluselle lähtöä. Ja siitä se sitten lähtee.

Parisuhteissa ja etenkin kaverisuhteissa tärkeintä on se, että olet omankaltaisten ihmisten parissa. Siis ihmisten jotka käyttäytyvät samankaltaisesti, on kiinnostuneita samoista asioista, sekä ymmärtävät sinua ja juttujasi. Koita nyt teekkarina mennä juttelemaan vaikka kampaaja opiskelijalle, ei onnistu.

Älä luule itsestäsi liikoja, mene sinne missä kaltaisesi ihmiset liikkuvat ja luo ja ylläpidä aktiivisesti kaverisuhteita. Sitä kautta saat varmasti hyviä kavereita ja myös naisia. Ei kukaan varmasti halua olla olematta kaverisi, mutta kaikkien kaveri ei voi olla. Kuitenkin varmasti jo sieltä koulustasi löytyy paljon ihmisiä jotka mielellään on kavereitasi.

Kaverisuhteet ovat asioita jotka kasvavat eksponentiaalisesti. Tutustut yhteen ihmiseen. Hän tutustuttaa sinut muutamalle kaverilleen jotka taas kavereilleen ja niin edespäin.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Näiden asioiden puutteesta tänne kirjoittelen. Nyt kun nimimerkki HIFK:lläkin näyttää etenevän asiat parempaan suuntaan, niin tarvitsettehan te toki uuden sylkykupin.

No toivottavasti ei kuitenkaan ihan noinkaan :)

Eräs tuohon omaan kaveriporukkaani kuulunut tyyppi (joka sattuu vielä olemaan aika ylimielinen emopoika) sanoi tuossa joku aika sitten, että ei tarvitse heidän porukkaan enää tulla. No, hänhän nyt oli ainoastaan tuota mieltä, mutta tässähän voisi ollakkin se oma tilaisuus. Nyt olisi sitten mahdollisuus irtautua tuosta porukasta.

Ikinä en tykännyt kyseisestä kaverista. Luuli olevansa kovakin naistenmies, vaikkei koskaan ketään naista saanutkaan. Kuvitteli olevansa kovakuntoisempi kuin itse olen, vaikkei edes liikuntaa ikinä ole harrastanut. Jne. Oikeastaan näki, kuinka pilalla joku tyyppi oikeasti oli. Emotukka, punaiset farkut ja takki, langanlaiha erakkomainen tyyppi.

Huumetyyppi lähti jo aikaa sitten Helsinkiin päin asumaan, joten eipä kuulu omaan porukkaani enää.

Nyt sitten pitäisi kaivaa se huumorintaju ja hauskuus jostain esiin ja olla muutenkin luonteva.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Eli ole oma itsesi, säilytä oma elämäsi, ota toinen huomioon, mutta älä muodosta toisesta elämäsi keskipistettä ja poista selkärankaasi. Siinä noin tiivistetysti oma "mottoni" suhteisiin.

Juuri näin. Suurin osa naisista - ja ilmeisesti osa miehistäkin - ovat parisuhteessa rasittavia hössöttäjiä. Parisuhde on tärkeä asia, mutta vain osa elämää, eikä mitään elämää suurempaa.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Koita nyt teekkarina mennä juttelemaan vaikka kampaaja opiskelijalle, ei onnistu.

Jumalautsi, nyt vedetään kyllä mutkia suoraksi aika kovaa:)

Ovatko kaikki teekkarit yhdestä muotista ja kaikki kampaajaopiskelijat yhdestä? Ja muodostavatko nämä yhdessä epäyhtälön?
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lähes kateellisena katselen täällä juttuja, kuinka tyypit muutta lesboja vähintäänkin biseksuaaleiksi, poimii bussipysäkiltä äiti kainalossa naisen itselleen tai jopa löytää täältä teekkarien joukosta teekkaritytön itselleen!

Teekkarina oleminen on varmasti hyvä alku. Tietenkin jos keksit paikan jossa olisi myös kaltaisiasi tyttöjä niin vieläkin parempi. Tiedän, että tuntuu hölmöltä mennä yksin erilaisiin tapahtumiin, mutta pakko se vain on jos haluaa tutustua uusiin ihmisiin. Eikä siellä tarvitse kauaa yksin juosta. Kyllä siellä tutustuu uusiin ihmisiin. Sitten vain yhteystiedot ylös ja kyselyä ensikerralla, että mentäisiinkö tapahtumaan yhdessä ja siitä sitten edetä ihan arkiseenkin yhteydenpitoon.

Teknillisessä korkeakoulussa on varmasti sinunkaltaisiasi ihmisiä jotka ovat aivan samassa tilanteessa kanssasi. Eikä kukaan sinulle käännä selkää kunhan olet "omankaltaisten" ihmisten seurassa. Hakeudu siellä harrastus kerhoihin. Mene rohkeasti opiskelijakunnan järjestämiin tilaisuuksiin. Ja etenkin koulussa tehtävät ryhmätyöt ovat loistava tapa tutustua toisiin ihmisiin. Esimerkiksi ryhmätyön valmiiksi saamisen jälkeen voi ehdottaa muille ryhmäläisille oluselle lähtöä. Ja siitä se sitten lähtee.

Jeffrey kirjoittaa jälleen asiaa, kuten aina kun hän tässä ketjussa vierailee. Jos olet Ameno täällä Otaniemessä, niin täällähän on vaikka minkäläista kerhoa ja toimintaa kaikentyyppisten harrastusten ympärille kehitetty. Sama koskee varmasti TTY:a myös, jos Tampereella olet. En tiedä, millä osastolla olet, mutta on totta, että joillain osastoilla ei pahemmin tyttöjä näy. Siksi kannattaa rohkeasti lähteä osallistumaan tapahtumiin, jossa on edustettuna myös muitakin kiltoja ja näin pääsee tutustumaan erilaisiin ihmisiin, jotka kuitenkin ovat teekkareita ja ovat samassa vaiheessa elämää kuin sinä. Otaniemessä esimerkiksi on monet tapahtumat vuodessa, joihin kaikkien kiltojen jäsenet ovat tervetulleita. Lisäksi joku Helsinginkadun appro ja Wappuna varsinkin on tapahtumaa jokaiseen makuun ja kiltaan katsomatta.

Samoin kannattaa suosia tuota Jeffreyn mainitsemaa ryhmätöiden ja muiden kouluhommien ajattelemista myös potentiaalisena tapana tavata kiva tyttö. Kannattaa valita kursseja myös muilta laitoksilta ja esim. kielikurssit ovat loistava tapa tutustua uusiin ihmisiin. Sitten tsemppihengellä niitä ryhmätöitä tekemään ja lopuksi sinne oluelle tai kahville pyyntö, että ois kiva tutustua porukkaan lisää. Tärkeintä on, että ei jää kotiin murentimaan, vaan lähtee liikkeelle ja avoimin mielin. Vain siten, niitä uusia kavereita ja porukoita löytyy.

Ja kyllä niitä teekkarityttöjä otaniemessä on varsin paljonkin, esim. kemian tekniikan ja puunjalostuksen sekä materiaalitekniikan osastolla. Nämä nyt vain esimerkkeinä. Nimimerkillä teekkaritytön kanssa 5 vuotta täynnä ja ensi vuonna naimisiin!

Tsemppiä Amenolle ja ensi syksynä sitten heti alusta rohkeasti katselemaan, mitä tapahtumia on tarjolla!

Edit. BitterX on oikella asialla tuossa edellä. Meikäläisen teekkarikavereista nimittäin suuri osa on niittänyt ns. kypsää kauraa nimenomaan poikkitieteellisissä bileissä. Tämäkin on hyvä vinkki. Joku psykologien tai hoitsujen bileilta voi päättyä hyvinkin onnellisesti.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Minähän en haistattele kertaakaan naiselle, että joku roti toki on. Eikä haistattele se nainenkaan tai tämä jätkä lähtee meneen. Tietyllä tapaa hankala, "saalis", voi ja pitää olla, se ei ole vittuilua vaan jotain ihan muuta.

jeps, ei kai kenenkään tarvitse olla ehdoin tahdoin 'vittumainen' parisuhteessa? Ainakin mulla (kuulun siihen ryhmään, joka on ollut ihan pian 137 vuotta saman naisen kanssa naimisissa...) näitä tilanteita tulee edelleen vastaan harva se päivä, ihan itsestään ja hakematta, jossa 'luodaan kipinää' suhteeseen.

Toki mä myönnän senkin, että olen varmaan perusluonteeltanikin hiukan itsekäs mulkku... ja ääliö... ja tyhmä ja mitä näitä kymmeniä tai satoja lempinimiä vaimon suulta on vuosien varrella saanut kuulla. Mutta vastapainoksi osaan minä hempeilläkin. Vaimo, kun ei varsinaisesti mikään michelin-tason kokki ole, niin käydään aika paljon ulkona syömässä, järkkään aina välillä yllätyslomia ja kaikkea sen kaltaista ja saatanpa kömpiä vaimon kanssa samaan tassuammeeseen vaahtokylpyynkin etsimään, mitä aarteita pinnan alta löytyy, jos mieli tekee (ja tekeehän se...). Vaatteita en kyllä naiselle lähtisi ostamaan (lukuunottamatta seksikkäitä alusvaatteita)... Toisin sanoen teen nämä hänelle suunnatut hemmottelujututkin kylmän itsekeskeisti tarjoamalla vain sellaista, mistä itsekin pidän tai nautin... Hankkikoon itse sellaiset jutut, jotka pelkästään häntä kiinnostavat. Ja kaikille ylikilteille kavereille esimerkki elävästä elämästä! On ihan suotavaa olla (tai ainakin näyttää olevansa) kiinnostunut, mitä vaimo/tyttöystävä tällä kertaa suunnittelee kuvastosta/netistä esimerkiksi uusiksi ruokailuastiastoksi tmv. Siihen voi jopa muutamalla ystävällisellä sanalla kommentoida jotakin positiivista, kuten että sehän sopii hyvin yhteen noiden vasta ostamiesi lasien kanssa tms... Mutta raja kulkee siinä, että kenenkään normaalin heteromiehen ei todellakaan tarvitse lähteä sinne saamarin villeroy & bochiin mukaan hakemaan niitä uusia astioita. Siinä kulkee veitsenterävä raja huomioimisen ja nössöyden välillä. Tai jos olet suunnitellut meneväsi kaverin kanssa vaikkapa lätkämatsiin, niin keskustelua asiasta vaimon kanssa ei aloiteta sanomalla; 'Kulta, mä olen vähän ajatellut, että josko voisin mennä Jompan kanssa lätkämatsiin, kun se mua pyysi.... sopiiko se sulle? Asian voi ottaa esille vaikkapa sanomalla, että, ' Onko sulla mitään sovittuna ensi torstai-illalle, josta mun pitäisi olla tietoinen? Nimittäin mä olen menossa silloin Jompan kanssa katsomaan kun HIFK nuijii Jokerit maanrakoon... Näitä peruskaavoja kun soveltaa eri elämäntilanteissa, niin avot!

Olen siis nimimerkki Eaglen kanssa sikäli samoilla linjoilla, että mielestäni usein riittäväksi 'vittumaisuudeksi' parisuhteessa riittää ihan vaan se, että kasvattaa selkärangan ja oman tahdon suhteessa vaimoon/tyttöystävään, jos ei sellaista jo omaa. Ei mulla kävisi mielessäkään alkaa tyhjästä valittamaan tai keksimällä keksimään syitä, miten olla hankala tai etäinen.

Muutoin kyllä ymmärrän pointtisi (samoin nimimerkki Jeffreyn), mutta mielestäni teidän viestin voi ymmärtää hiukan väärin, varsinkin sellainen ylikiltti kaveri, jolle se mitä ilmeisemmin oli kohdistettu. Tulee mieleen se ihmebantun vitsi, jossa hepulla menee kaikki pieleen naisten kanssa, vaikka tarkasti noudattaa parisuhdeoppaan neuvoja kohta kohdalta, heh!

Lopuksi hiukan mallia täydellisestä tyttökaverista:
 

will

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Ilves
Suhde oli aika intensiivinen ja jouduin tukemaan tyttöystävää vaikeissa asioissa (rahahuolet, syömishäiriöt..) niin raskasta oli mullekkin, mutta noista ongelmista selvittiin niin sitten oli vissiin helppo päästää musta irti. En haluu olla katkera, koska itehän hommaan lähin mukaan ja omasta halusta autoin, koska toisesta niin paljon välitin ja välitän edelleenki. Mutta kyllähän nuo jutut vielä enemmän syvensi mun tunteita, niin tää irtautuminen tuntuu erittäin pahalta.
Mä luulen että tämä vaikuttaa aika paljon siihen miksi sulla on nyt niin paska olo. Vaikka sanoitkin ettet ajattele hänen käyttäneen sinua hyväksi, silti jollain tasolla niin ajattelet. Itsellä on sellainen tilanne, että maksan ja olen maksanut koko yhdessä asumisemme ajan n.5 vuotta kaiken mahdollisen, autot, ruuat, laskut, omistan asuntomme eli hän asuu ilmaiseksi yms. Hän on koko tämän ajan opiskellut ja olemme sopineet vaihtavamme osia hänen valmistuttua.

Tossa touko-/kesäkuulla kävi sitten niin, että hän ei saapunutkaan illanvietostaan kotiin. Ei nyt tarvitse olla ruudinkeksijä tajutakseen mistä oli kysymys. Samalla sitten selvisi, että pari viikkoa aikaisemmin oli tavannut toisen miehen(Ilveksen kannattajia hänkin moi vaan jos tunnistat itsesi) johon oli sitten ollut tiiviimmin yhteydessä. Niin totta helvetissä väkisinkin ajattelen hänen käyttäneen/käyttävän minua hyväkseen vaikken haluaisi näin ajatella. Ja hän sen itsekin tajuaa ja on sanonut että hänestäkin tuntuu siltä kuin hän olisi käyttänyt minua hyväkseen. Ja esimerkiksi juuri viikolla oli puhetta kun hän tarvitsisi uuden puhelimen minkä tietysti tarjoiduin ostamaan mutta hän kielsi. Niin mulla ainakin se lisää sitä paskaa kun ajatteln mahdollista ero skenaariota, että olen taloudellisestikin sijoittanut häneen vuosien varrella useamman kymmenen tuhatta.

Nyt kun alkuun pääsin niin avaudutaan nyt sitten tuosta omasta tilanteesta. Me kuitenkin kaikesta huolimatta päätettiin yrittää, ja mä pystyin melko helposti antaan pettämisen anteeksi. Sekin ihmeellistä koska aikaisemmin minäkin olin ajatellut etten voisi ikinä antaa anteeksi. Siihen nyt tietysti vaikuttaa sekin, että nyt vasta tajusin kuinka vittumainen mulkku olen häntä kohtaa aika-ajoin ollut ja tavallaan työnsin ihan itse hänet toisen miehen syliin. Silti vaikka on antanut anteeksi ja rationaalisesti pystyn ajattelemaan, että minulla on myös kauhani tässä sopassa, niin ei siitä tahdo yli päästä. Ja nyt sitten kävi keskiviikkona kun olimme työkaverin kanssa radalla, että joku suttura sitten tarttua baarissa kainaloon kun en kertakaikkiaan välittänyt mitään. Onneksi kaverilla oli sen verran järkeä päässä, että katsoa että menen omaan kotiin yöksi ja yksin. Yllättäin kun morkkiksissani eilen tunnustin, että oli puhelinnumeroiden lisäksi tullut vaihdettua muutama suudelmakin. Puoliso oli tavallaan huojentunut ja kertoi sen helpottavan hänen oloaan. Itseä vituttaa tietysti kuin pientä oravaa.

Se on käynyt selväksi, että anteeksi voi pettämisen antaa mutta unohtaan en pysty. Mielellään lukisin jos jollain on vastaavia kokemuksia onko suhdetta pystytty vielä korjaamaan. Me ollaan sovittu yrittävämme tosissaan ja on tässä ollutkin jo hyviä aikoja ja olemme olleet onnellisia joten itse näen valoa tunnelin päässä.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Se on käynyt selväksi, että anteeksi voi pettämisen antaa mutta unohtaan en pysty. Mielellään lukisin jos jollain on vastaavia kokemuksia onko suhdetta pystytty vielä korjaamaan. Me ollaan sovittu yrittävämme tosissaan ja on tässä ollutkin jo hyviä aikoja ja olemme olleet onnellisia joten itse näen valoa tunnelin päässä.

Jos teillä on muutoin palikat kondiksessa, niin varmaan pystyy. Tosin herää ensimmäisenä tietysti kysymys, että jos on kaikki kunnossa, miksi olette molemmat käyneet sivupolulla.

Omakohtaisesti voin kertoa, että mua ei kiinnostanut edellisessä suhteessa oikeastaan vittuakaan koko pettäminen. Akka yleensä narahti ihan vaan kun kysyin. Päivän vitutti ja taas mentiin. Tosin näin jälkeen päin ajateltuna, niin ei sillä naikkosella kovin suurta roolia mun elämässä ollutkaan, vaikka suht pitkään kimpassa oltiinkin. Itse panin kaikkea mikä liikkui ja narahdin vasta, kun oltiin erottu. Se olikin kaunis soppa se.

Ehkä se mitä yritän sanoa on seuraava: Mikäli ihan oikeasti tuntuu siltä, että kannattaa vielä jatkaa ja perustukset on kunnossa, niin jatkakaa. Mikäli taas sitten seuraavalla baari reissulla tulee mieleen vetää jotain baari ruusua viikseen (olettaen ettei ole ajellut), niin se ehkä kertoo kaiken olennaisen ja kannattaa pistää kattilat jakoon. Vaikka sun tapauksessa ei valitettavasti vissiin jakamista paljon ole.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan pikku neuvona sanon jokaiselle, joka on omassa suhteessa jollakin tavalla "enemmän antavana" (henkisenä tukena toisen vaikeuksissa, taloudellinen tuki jne.) osapuolena: Ole sinut asian kanssa tai lähde kiitämään! Opettele tuntemaan itsesi, jotta tiedät, mikä sinusta itsestäsi tuntuu siipeilyltä ja minkä taas teet rakkaudesta toista osapuolta kohtaan yhteisen hyvän eteen. Käsittele nämä asiat "valmiiksi" jo suhteen aikana, puutu epäkohtiin ja elä elämääsi. Jos suhde joskus loppuu, silloin on ihan riittävästi muitakin murheita kuin sen miettiminen, käytettiinkö sinua hyväksi tai toisen tarkoitusperien kyseenalaistaminen. Ei ole mitenkään pirun maalaamista seinille, jos miettii, mitä sitten, jos toinen lähtee huomenna lätkimään. Vähän saman tyylinen asia kuin avioehto, tosin ilman ylöskirjaamisia ja vain omassa päässäsi tapahtuvaa funtsimista.

Ihmisiä on monenlaisia ja hyväksikäyttäjiäkin on ilmeisen paljon. Tässäkin kohdassa hyvä itsetunto ja itsetuntemus ovat isossa roolissa. Älä edes suurimman rakastumisen huumassa anna toiselle sellaisia avaimia omaan elämääsi, missä ajaudut tilanteeseen, missä sinua käytetään selkeästi hyväksi.

Olen taipuvainen uskomaan, että suurin osa ihmisistä ryhtyy suhteeseen tunnepohjalta. Koska on ihastunut toiseen. Ajan kanssa suhde syvenee rakkaudeksi, yleensä. Jos et ole suhteen aikana yleisesti ottaen kokenut tulleesi hyväksikäytetyksi, luultavasti tunne on oikea. Surun ja vihan hetkellä ajatukset muuttuvat usein päinvastaisiksi ja ajatukset alkavat pyöriä asioissa, jotka eivät lopulta ole kovinkaan olennaisia. Toki suhteen loppuvaiheessa usein mukaan tulee toisestakin ihmisestä piirteitä, joista ei pidä, mutta ei se yleensä anna aihetta koko suhteen tai toisen ihmisen tunteiden kyseenalaistamiseen.

Kannattaa elää tässä hetkessä, mutta kuitenkin miettiä, miten itse mahdollisesti kokisi asiat, jos ero tulisi tunnin päästä. Mikä olisi päällimmäinen tunne? "Muija oli vittu mun kanssa vaan rahasta!"?, "Se ei koskaan oikeasti välittänyt musta!" vai kenties "Tietyn aikaa oli kivaa, mutta sitten tapahtui jotain."? Mun on vaikea kuvitella, että täälläkään olisi kovinkaan montaa miestä, jotka ihan aidosti ovat niin rikkaita, että se taloudellinen osuus olisi jotenkin hyvinkin merkittävä. Jos on tehty yhteinen päätös, että esim. opintojen aikana toinen vastaa pääosin taloudellisista asioista, päätös on tehty yhdessä. Kannattaa aina kuitenkin muistaa, että sellaista taetta kukaan ei voi antaa, että yhdessä ollaan 100% varmasti esim. kahden vuoden päästä. Tai voidaan toki (pl. kuolema), mutta itse perustan näkemykseni aina siihen, että suhteessa ollaan siksi, että siinä halutaan olla. Siis rakkaudesta toista ihmistä kohtaan. Toki toista voi rakastaa, mutta miehen ja naisen välinen rakkaus tarvitsee todella toimiakseen muunkinlaista rakkautta kuin lämpimät fiilikset ja välittämisen. Ja joskus käy niin, että tunteet kuolevat. Se on surullista ja valitettavaa, mutta kuitenkin inhimmillistä. En haluaisi olla suhteessa ihmisen kanssa, joka ei pohjimmiltaan halua olla mun kanssani. Ainakaan kovinkaan pitkään. Tilapäistä "Mä en kestä tota muijaa"-fiilistä ei lasketa. Asioista voi kuitenkin aina sopia järkevästi ja toiselle ihmiselle kohtuullisesti. Tai pitäisi voida. Toisten kanssa ei voi sopia mitään, koskaan, ikinä. Mutta sellaiset ihmiset lienee kuitenkin vähemmistössä.

Miettikää näitä asioita jo silloin, kun kaikki on vielä hyvin. Jos joku asia tökkii, puhukaa niistä avoimesti kumppanin kanssa. Jos toisella ei ole samanlaisia taloudellisia mahdollisuuksia kuin sinulla, hän voi tuoda suhteeseen jotain muuta, mikä taas helpottaa sinun elämääsi. Ilman, että kyseessä on mikään piika tai siivooja.

Jos jo suhteen aikana joudut miettimään, käytetäänkö sinua lopulta tässä nyt vain hyväksi, kaikki ei todellakaan ole kunnossa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
jeps, ei kai kenenkään tarvitse olla ehdoin tahdoin 'vittumainen' parisuhteessa?...Toki mä myönnän senkin, että olen varmaan perusluonteeltanikin hiukan itsekäs mulkku... ja ääliö... ja tyhmä!
Tarvitsee olla jos on muutoin niin helvetin mukava ja välittävä eikä halua vittuilla ja haluaa auttaa ilman, että selkäranka olisi löysä. Niin kuin jo sanoin, että jos on muutoin itsekäs mulkku parisuhteessa, niin sitten ei tarvitse erityisesti ja ajattelemalla joskus olla hankala, koska se tulee ihan luonnostaan. Esimerkiksi kun viime talvena oli kylmää ja silloinen voimassa ollut naiseni asui 3 km työpaikaltaan. Tuli minun luokseni yöksi ja minun luota oli 6 km hänellä sitä työmatkaa. Ulkona pakkasta jotakin lähemmäs 25. Hänen olisi pitänyt lähteä kuudelta aamulla polkemaan kohti työpaikkaansa. Minä sitten ehdotin itse, että vienpä töihinsä, on kylmää jne. Hän oli että "ei tartte, nuku vain". Tuonlainen tapahtuma toistui useamman kerran. No vein kuitenkin, koska onhan se nyt vittumaista lähteä siihen aikaan siinä pakkasessa. En veisi enää. Tässä asiassa pitäisi olla veemäisempi ja kääntää kylkeä, kun nainen lähtee aamulla kohti töitänsä. Mielestäni en ollut selkärangaton vässykkä tuossa vaan hyvinkin auttavainen ja tein oikein, paitsi että parisuhteen kannalta väärin. Monoa tuli minulle ja nyt se nainen käy psykoterapiassa... (traumat exästään... ei minusta) Päälle päin ei kyllä kukaan usko, että hän sellaisessa käy. Se on niitä naisia, joilla oli lapsuudessa juoppo isä ja traumat siitä ja myöhemmin hieman mukiloiva exä, eihän sitä voi nauttia mukavasta olosta, kun on tottunut läheisessä suhteessa kärsimään. Vaikka muuten vaikuttaa ulospäin aivan erilaiselta eikä kukaan osaa arvata mitä siellä päässänsä oikeasti on, koska ulkokuva on niin täysin toista.

Ihan pikku neuvona sanon jokaiselle, joka on omassa suhteessa jollakin tavalla "enemmän antavana" (henkisenä tukena toisen vaikeuksissa, taloudellinen tuki jne.) osapuolena: Ole sinut asian kanssa tai lähde kiitämään!
Minä kyllä olen ollut täysin sinut asian kanssa mutta sellainen 20 vuoden kokemus eri parisuhteista on opettanut minulle, että tietyllä tavalla itsekkäämpi ja kusipäisempi kun on, niin nainen pysyy. Mieluummin olisin kivempi mutta koska prioriteetti numero yksi on, että nainen, josta pidän, haluaa pysyä minun kanssani, niin pitää sitten olla kusipäisempi sille naiselle. Tai siis itsekkäämpi. Pääasiassa voin olla ihan oma itseni mutta niin kiva kuin luontaisesti haluaisin naiselle olla, en voi olla tai nainen lähtee meneen. Tämä asia on aivan sataprosenttinen fakta eivätkä sitä mitenkään voi tietyt parisuhteessa pitkään olleet ymmärtää, että mistä edes oikeasti keskustellaan. Juu, en ala lyömään tai edes huutamaan mutta muutoin pitää olla itsekkäämpi ja olla auttamatta silloinkin kun mieli tekisi. Ehkä ne naiset ajan myötä vähän tervehtyvät ja voi sitten myöhemmin olla vähemmän kusipäisempi niitä kohtaan. Varovaisesti kokeilemalla voi joskus kokeilla rajoja, että missä ne rajat nykyisin menevät.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Täytyy kyllä kompata käyttäjänimetöntä tässä. Valtaosa naisista haluaa miehellä olevan "särmää", eikä saa olla liian täydellinen.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Täytyy kyllä kompata käyttäjänimetöntä tässä. Valtaosa naisista haluaa miehellä olevan "särmää", eikä saa olla liian täydellinen.
Särmää (tämänkin ymmärtää moni aivan eri tavalla) täältä kyllä löytyy mutta kusipäisempi naista kohtaan pitää olla. Yksikin sanoi v. 2008 (juristi onpi nyt) pari päivää eron jälkeen: "vittu, en kestä sitä, kun oot mulle aina niin reilu ja minä sulle niin epäreilu, tiedän sen itsekin ja mua vituttaa tämä ja sekin, että en saa sua tossun alle mitenkään kuten oon aina saanut kaikki miehet, enkä kestä sitäkään, että oon aina ollu se fiksumpi osapuoli mutta nyt en ja et kuitenkaan alista mua itsekään, vittuuuuu....!". Ja sitten pari kyyneltä naiselta ja moro.

Ratkaisu kaikkeen tuohon on olla itsekkäämpi kusipää. Siis oikealla tavalla, tämänkin kun monet ymmärtävät ihan väärin. Silloin on samalla käytöksellä sekä kusipäisempi että myös naisen silmissä tyhmempi. Nainen saa nousta parisuhteen kaapin päälle ja hänen huono itsetuntonsa saa syötävää. Hyvä ruoka - parempi mieli.
 

rpeez

Jäsen
Olisiko tässä myös sitä aspektia, että naisen mielestä liian kiltti mies ei kykene puolustamaan häntä ja tulevia lapsiaan uhkilta? Eli jos mies on hieman vittumainen, nainen olettaa miehen kykenevän olemaan vittumainen myös uhkatekijöille ja nainen siten tuntee olonsa turvalliseksi.

Itse olen yleensä aika vastuullinen ja kiltti pitkässä parisuhteessani, mutta kun naiseni nalkutus on joskus mennyt liiallisuuksiin, on tullut ärähdyttyä voimakkaastikin takaisin. Ja kas, emäntä hiljeneekin. Mutta mikä kummallisinta, on sen jälkeen ihan sopuisa ja tyytyväisenkin näköinen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy kyllä kompata käyttäjänimetöntä tässä. Valtaosa naisista haluaa miehellä olevan "särmää", eikä saa olla liian täydellinen.

Kyllä. Tietysti jokainen määrittelee, mikä on särmää ja mikä on kusipäisyyttä. Kusipäisyyden mä ainakin käsitän huonona asiana, eikä se mielestäni kuulu parisuhteeseen, pl. satunnaiset riidat tms.

Kuinka moni mies muuten haluaa tossukan naisekseen? Ei varmasti kovinkaan moni. Mun mielestä terve ihminen ei halua alistaa toista tai "ottaa luuloja pois". Ja jälleen kerran, joskus on tilanteita, missä tuokin on ns. pakollista, jotta asiansa saa perille.

Mielestäni tärkeintä on, että jokainen saa ja voi olla oma itsensä suhteessa. Pieniä vivahde-eroja päivistä riippuen pitääkin olla. Mutta minkäänlaisiin roolien vetämisiin en usko, koska ne harvoin kuitenkaan ovat henkilölle aidosti ominaisia piirteitä.

Kitinälissuille pitää kyllä joskus näyttää kaapin paikka, koska eihän kukaan jaksa loputtomiin mitään vinkuapinaa katsella. Koskee molempia sukupuolia.
 

rpeez

Jäsen
Osasyy ongelmaani on varmaan sekin, etten mikään kovin bilettäjä ole. En juo kovinkaan usein ja vielä harvemmin lähden minnekään viihteelle. En edes muista, milloin olisin viimeksi baarissa ollut, siitä lienee useampi kuukausi. Siellähän sitä naisia yleensä kait pokataan. Itselleni ei ole kyllä sattunut koskaan sellaista tilannetta. Tulee mieleen vaan eräs tapaus, jossa joku nainen työnsi minut kauemmaksi itsestään tanssilattialla. Baareihin menossa ja humalassa minulla ei kyllä yleensä ole edes naisten iskemiset päällimmäisenä mielessä.

Korjaa tää. Menomestoissa käymisessä ja samalla kohtuu dokailuissa pitää aina olla naiset mielessä jos tahtoo tuloksia. Tekevälle sattuu.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kuinka moni mies muuten haluaa tossukan naisekseen? Ei varmasti kovinkaan moni.
Minä tapailin viime kesänä yhtä luonteeltaan avointa ja valoisaa sekä muutoinkin ulkoisesti valoisaa ja kaunista naista, joka sanoi suoraan, että haluaa nössön miehen itselleen, joten minä en käy. Lisäksi sanoi, että noin kymmensenttinen muna pitää miehellä olla - juhlakunnossa!

En minä ole tossukka ollut. Olen ollut tervehenkinen ja minua ei kukaan tossun alle ole saanut enkä sinne koskaan menekään. Se on niin, että naiset kestävät hirmuhallitsijoita, tossukoita ja tarpeeksi itsekkäitä miehiä. Naiset eivät kestä itsetunnoltaan terveitä ja ehdottoman hyväntahtoisia miehiä. Siis toki tätäkin voi lukea niin totaalisen väärin, ymmärrän sen. Ymmärrän sen nyt niin kirkkaasti mitä naiset tahtovat. Se näkymä on siinä määrin minua jaloa ja empaattista (parisuhteessa) rappeuttava, että ihmisenä kehittymisen kannalta olisi kai parempi pysyä sinkkuna.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Onneksi et ole enää naisen kanssa tekemisissä. Kuka helvetti haluaa vaan vajaata puolikasta mulkkua tunkea? Vitun outoa sakkia kyllä, ei voi muuta sanoa.
Olen minä joskus tekemisissä. Kerran käytiin talvella kuuntelemassa klassista musiikkia ja tässä heinäkuussa nähdään terassilla ja jauhetaan paskaa. Sen miespolitiikka on surullista kuin Kepun vaalimanifesti mutta muutoin on oikein letkeää ja hauskaa seuraa. :)
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aika sekava viesti, mutta sekava on myös mielikin mulla.
Naisella on ollut jo pidempään uusi mies kiikarissa vaikka muuta väittääkin. Sellaisia he ovat. Nyt katse eteenpäin ja uusia naisia tsekkaamaan.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Itse olen yleensä aika vastuullinen ja kiltti pitkässä parisuhteessani, mutta kun naiseni nalkutus on joskus mennyt liiallisuuksiin, on tullut ärähdyttyä voimakkaastikin takaisin. Ja kas, emäntä hiljeneekin. Mutta mikä kummallisinta, on sen jälkeen ihan sopuisa ja tyytyväisenkin näköinen.

No just samaa olen havainnut omassa liitossani. Pinna on pitkä, kerään tasaisena ja hyväntahtoisena ihmisenä aikani tikareita selkään kunnes sitten päästän tulivuorenpurkauksen aina joskus valloilleen. Hämmästykseksekseni vaimostakin tulee hetkeksi hyväntahtoinen aina räjähtämiseni seurauksena - eden hiukan sellainen kuin joskus poikasena luulin kaikkien naisten olevan.

Muutenkin kritisoin vaimoni toimia tässä yksi aamupäivä terävin sanakääntein ja kerroin ettei kannata odottaa minun toimivan kuten hän toimii -> suihkusta tullessani oli pakannut minulle mökkieväät kylmälaukkuun(!) -> minä menin mökille ja vaimo töihin.

Eihän tuollaista ymmärrä. Ei tuossa ole järkeä. Itse ainakin olen KILTTI ihminen ja olen olettanut, että ihmisten pyrkimykset olisi viime kädessä aina hyväntahoisia. Vituttaa tällainen luola-aikainen karmea todellisuus. Pahikset on ihan syvältä.

thego kirjoitti:
Olis muuten joskus mukava ihan mielenkiinnosta seurustella tollasen oikein mukavan naisen kanssa niin tajuais ehkä iteki mikä siinä on niin kamalaa.

LOL, tässäpä oli kaikessa sarkastisuudessaan ehkä paras tässä ketjussa koskaan letkautettu lausahdus :) Niin no.. ei varmaan kannata kyllä yrittää. Ne "mukavat naiset" on poikkeuksetta uhoavien retkujen kimpassa ja karttavat 'kilttejä' miehiä kuin ruttoa.

Laitetaanpa perjantailinkki kehään
 
Viimeksi muokattu:

Ameno

Jäsen
Broidi oli aikanaan erittäin koulukiusattu, pieni poika. Joka joutui kriittisen ikäisenä muuttamaan muutaman kerran. Nyt jo kolmikymppisenä hän oli ensimmäistä todellista nörttisukupolvea ja uranuurtaja sillä saralla. Silloin ei kouluissa todellakaan ollut kovinkaan montaa nörttiä. Hänen kaverinsa oli hänen kavereitaan vain silloin kun he tarvitsivat apua matikassa, fysiikassa tai tietokoneissa.

Jeffrey kirjoittaa jälleen asiaa, kuten aina kun hän tässä ketjussa vierailee. Jos olet Ameno täällä Otaniemessä, niin täällähän on vaikka minkäläista kerhoa ja toimintaa kaikentyyppisten harrastusten ympärille kehitetty. Sama koskee varmasti TTY:a myös, jos Tampereella olet. En tiedä, millä osastolla olet, mutta on totta, että joillain osastoilla ei pahemmin tyttöjä näy. Siksi kannattaa rohkeasti lähteä osallistumaan tapahtumiin, jossa on edustettuna myös muitakin kiltoja ja näin pääsee tutustumaan erilaisiin ihmisiin, jotka kuitenkin ovat teekkareita ja ovat samassa vaiheessa elämää kuin sinä. Otaniemessä esimerkiksi on monet tapahtumat vuodessa, joihin kaikkien kiltojen jäsenet ovat tervetulleita. Lisäksi joku Helsinginkadun appro ja Wappuna varsinkin on tapahtumaa jokaiseen makuun ja kiltaan katsomatta.

Kiitos vastauksista.

En ole mielestäni ihan geneerinen nörtti. Silmälaseja en omista enkä tarvitse, enkä mikään ruipelo kynäniska tai kauhia läskikasa ole.Koulumenestyskin on sellaista ettei se ihan parhaimpien tasolla ole, mutta suhteellisen hyvää kuitenkin. Mutta kyllähän sitä nörtti siinä mielessä olen, että aika suureksi osaksi aika kuluu koneella ollessa.
Joskus ala-asteella en edes ollut erityisen hyvä koulussa, ja kavereita oli ihan hyvin. Tosin silloin ne oli itseäni muutaman vuoden nuorempia, kenen kanssa vapaa-ajalla hengailin. Mutta luokkatovereidenkin kanssa pärjäsin hyvin, enkä ollut koulukiusattu. Ala-asteen lopussa ja yläasteella huomasin osittain tätä Jeffreyn mainitsemaa "kavereita sillon kun tarvitsee apua matikassa"-meininkiä, vaikkei se kovin vahvaa ollut.
Yläasteella sitten alkoi koulumenestyskin olemaan parempaa, luokkani parhaita. Silloin myös tietokoneella aloin kuluttamaan aikaani enemmän. Yläaste oli siitä jännää aikaa, että omalla luokallani oli pelkkiä poikia. Tää onkin hyvä tekosyy sille, ettei mitään suhteita tyttöihin ole ollut. Ja kun tuttavapiirissäni ei muutenkaan tyttöjä ollut, niin jäi nämä teinisekoilut väliin, kun en missään bileistä käynyt. Tuntuu että tääkin vaihe on mennyt multa ihan ohi. Enhän minä mistään bileistä edes tiennyt. Sitten kun meni lukioon, niin sitten oli taas uusia, tuntemattomia tyttöjä luokalla. Heihin suhtautuminen oli sitten melkein kuin joskus ala-asteella, enkä pahemmin heidän kanssa tekemisissä ollut. Kunhan vaan suoritin sen lukion.

Omat opintoni on sen verran pitkällä, että en tiedä tuleeko tuollaista "kivaa" puuhailua enää koulussa. Tai sitten sitä tulee enemmän mitä aiemmin, saa nähdä. Niin, se unohtui erikseen sanoa vielä, että olen kovin huono ehdottamaan mitään tapaamista tai illanviettoa tai pitämään yhteyttä ylipäätään, vaikka eiköhän se käynytkin hyvin ilmi. Toisaalta, nyt kun osa turvallisista koulukavereista hajaantuu ja muutenkin voi joutua opiskelemaan enemmän yksin, niin sitä saattaa varmemmin joutua tekemisiin uusien ihmisten kanssa. Tai sitten sitä on vaan yksin.

Ja niin, kuten sanoin, niin en oikein tiedä mitä ruveta harrastamaan, tai mikä ois se minun juttuni. Olo on sellainen nykyään, ettei huvita tai jaksa mitään tehdä. En edes ole varma, onko tää mun alani sitten just se mun ala. Tässähän tää opiskelu on mennyt, ei mitään kovin suuria intohimoja alaa kohtaan ole kuitenkaan. Aikoinaan piti vaan jonnekin hakea niin hain tänne ja pääsin suoraan tietämättä paikasta tai alasta paljon mitään.

Tuosta naisesta vielä, niin en oikein tiedä haluaisinko ihan "omanlaisen" naisen itselleni. Minkähänlainen tämä omanlainen nainen edes on.. Vastakohdathan ne täydentävät toisiaan. En pidä sitä mitenkään mahdottomuutena tai edes epätodennäköisenä, että minulle sopiva tyttö ei olisikaan teekkarityttö. Otin sellaisen vain esimerkiksi tuolla alussa. Voisihan se hyvin sellainenkin olla. Ja tosiaan Humpauttajalle, omalla osastollani on porukka melko miespainotteista.

Mitähän tällä viestillä koitin sanoa... Noh, ajatusvirtaa. Hip hei, viikonloppu!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös