Mainos

Naisasiat

• 7 596 246
  • 26 634

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Edelleenkään en koe mitään tarvetta ryhtyä kenenkään kanssa petitouhuihin, joten jos ilmoitan asian tälle kuvitteelliselle tytölle - tai minun tapauksessani nuorehkolle naiselle, niin miten tämä asia tulisi korrektisti hoitaa?

Ei tässä nyt sinänsä mitään ongelmaa ole, mielestäni voit edetä ihan normaaleja kaavoja noudattaen. Alkuun muutama tapaaminen neutraalilla maaperällä, ja mikäli näiden perusteella mimmi vaikuttaa kiinnostavalta niin voit selittää tilanteesi hänelle ihan avoimesti. Ennen pitkää saatat oppia luottamaan häneen niinkin paljon että paljastat asuinpaikkasi. Salailemalla ei synny mitään hyvää näissä asioissa. Mikäli likka on jossain määrin normaali, hän kyllä ymmärtää yskän ja voitte ensimetreillä suorittaa lähempää tutustumista hänen luonaan.

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Joudun avautuu, oon pari ottanu alle.

Blah mikä tilanne. Kaikkee määkin oon nähny ja kokenu mutta en vielä yh-mammaa eli milffiä, pikemminkin koittanut pysyä erossa. Oikein kiva ja mukava ja nätti (koska en laita rumia, mielummin oon ilman, kaverit tietää), mutta nyt paljastuikin että tällä naisella, 25 vuotta, on pieni lapsi. Itse olen naista pari vuotta vanhempi, en henkisesti enkä fyysisesti. Näytän ja vaikutan lähinnä parikymppiselle, toki siinäkin on hyvät ja huonot puolet, viime aikoina ahkerasti nuorempia kierrätellessä...

Mutta asiaan, tämä mamma on ollut jo tovin aikaa kuulemma ihastunut minuun, hulivilipoikaan ja olenpa ehkä tämän huomannutkin, mutta olen tähän hetkeen asti ollut autuaan tietämätön lapsesta. Toki mamma sanoo, ettei mulla mitään velvotteita lasta kohtaan ole mutta terve järkikin sanoo etten mä sitä lasta voi kokonaan sivuuttaa. Joudun käymään läpi tässä että onko kannattavaa hypätä tuollaiseen kelkkaan? Olisiko aika jo aikuistua? Onko lapsen isä ahkerasti kuviossa? Vähän höntti ja outo tilanne tämä...koska mua silti kaikista näistä huolimatta kiinnostaa tuo nainen.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta asiaan, tämä mamma on ollut jo tovin aikaa kuulemma ihastunut minuun, hulivilipoikaan ja olenpa ehkä tämän huomannutkin, mutta olen tähän hetkeen asti ollut autuaan tietämätön lapsesta. Toki mamma sanoo, ettei mulla mitään velvotteita lasta kohtaan ole mutta terve järkikin sanoo etten mä sitä lasta voi kokonaan sivuuttaa. Joudun käymään läpi tässä että onko kannattavaa hypätä tuollaiseen kelkkaan? Olisiko aika jo aikuistua? Onko lapsen isä ahkerasti kuviossa? Vähän höntti ja outo tilanne tämä...koska mua silti kaikista näistä huolimatta kiinnostaa tuo nainen.

Suosittelen, että juttelet naisen kanssa ja kysyt suoraan, että minkälaista suhdetta hän etsii. Oman kokemukseni mukaan monikaan yh ei "etsi" mitään vakavahenkistä suhdetta, vaan ennemminkin ihmistä, jonka kanssa viettää yhdessä aikaa ja panna :). Ilman sen suurempaa lupausta yhteisestä tulevaisuudesta. Toki poikkeuksiakin löytyy, mutta sehän selviää kyselemällä.

Joskus käy niin, että homma kuivuu kasaan, mutta harvemmin se kai yksin lapsesta johtuu. Joskus taas käy niin, että löytyy sielunkumppani, jonka kanssa viihtyy niin hyvin, että on valmis tutustumaan myös lapseen ja lopulta viettämään aikaa tämänkin kanssa. Ja siitä sitten pikkuhiljaa katsoa, josko elo sujuisi niin kivasti, että yhteistä tulevaisuutta voisi alkaa suunnitella.

Jos ajattelen itseäni tilanteessa, jossa olisin yh, en todellakaan ainakaan heti alkuun haluaisi mitää vakavaa, vaan ainoastaan ihmisen, jonka kanssa viettää aikaa ja saada ja jakaa hellyyttä. Lapset ovat kuitenkin se kaikkein tärkein asia ja mitä suuremmaksi lapset kasvavat, sitä monimutkaisemmaksi asiat tavallaan menevät. Lapsille vanhempien ero on kuitenkin aina iso juttu, olkoon vanhempien välit ennen eroa millaiset tahansa. En todellakaan haluaisi tuoda kotiini ja lasteni elämään yhtään sellaista ihmistä, joka voi parin kk:n päästä olla poissa. Lisäksi suurin osa yh:ista haluaa jotain ihan omaa, arjen pyöriessä lähestulkoon yksin lasten ympärillä. Toisaalta, joskus jonkun ihmisen kanssa kemiat voi kohdata niinkin hyvin, että kaikki sujuu kuin tanssi ja yhtäkkiä sitä ilman sen kummempia suunnitelmia huomaakin olevansa suhteessa. Mutta itse ainakin pitäisin lapset poissa kuvioissa mahdollisimman paljon, ainakin alussa.

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Tosin mul ois tiistaina treffit yhen yh:n kanssa mut ketäpä se haittaa...

No huh, huh mikä nainen. En taas tajua et mitä vittua täs elämäs tapahtuu ku taas tulee sellanen nainen vastaan et hyvä ettei jalat menny alta. Pääsin töistä puol kymmenen aikaan ja lähdin bussilla ihan toiselle puolelle kaupunkia mis toi nainen asuu. Juttu lensi ihan helvetin hyvin, oltiin monella tapaa samanhenkisiä, ei tullu sellasta vaivautunutta oloa tai mitään kiusallisia hiljaisuuksia missään vaiheessa. Yhessä vaiheessa sit tajuttiin vaan et kello on jotain varttia vaille yks ja pitäis ehkä pikkuhiljaa lähteä bussipysäkille et ehtii vikaan autoon. Siinä vaiheessa ku bussi lähestyy ja nostan käden ylös niin tää nainen tulee, nappaa kiinni ja antaa sellasen suudelman et meikällä meni ihan pasmat sekaisin.

Muutenki tää on paljon enemmän "jalat maassa"- tyyppiä jos vaikka vaikka vertaa siihen Helsingin naiseen. Ei siis mikään ruma tai läski, mut kokenu sen verran asioita elämässä et osaa oikeasti arvostaa pieniä asioita ja toisaalta jos se haluaa jotain niin se kans tekee jotain sen eteen. Just mun tyyppiä... Skidihän sillä on 3-vuotta eikä se mua haittaa tai pelota millään tavalla.

E: Niin se muuten kuuntelee Mambaa.. mut sano et yks biisi riittää kuukaudessa ja sovittiin et mun ei tarvi sitä paskaa kuulla ikinä.

Viimeksi muokattu:

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Voi luoja mikä nainen, se yh siis. Eilen töissä ollessani tuli viestiä et sen kämppis aiko häätää sen yöksi pihalle ja et minnehän se menis sit.. No tottakai herrasmiehenä tarjosin yöpaikkaa. Töistä ku suoraan tuli niin sanoin heti ekaks et käyn suihkussa tossa ja sä voit vaikka tiskata sillä välin. No vittu sehän tiskasi :D Tän jälkeen laitoinki safkaa meille ja kohta päästiin itse asiaan. Oli kyllä sen verran kiimassa toi nainen ettei vissiin ihan hetkeen oo saanu.

Sano viel et on yleensä tosi varovainen miesten suhteen, mutta jostain syystä mie oon ihan eri tapaus. Ja itellä ihan samat fiilikset. Muutenkin ollaan just sopivan samanhenkisiä ihmisiä, seksihulluja ja yhtä kierot huumorintajut. Ekan aktin jälkeen mentiin röökille ja sanoin sille läpällä et nyt voitki sit lähteä meneen :D En nyt niin montaa naista oo painanu tän elämän aikana, mut voisin kuvitella et aika harvalla riittää huumorintaju tollaseen heittoon.

Muuten on kyllä taas sellanen olo et mitä vittua täällä tapahtuu? Kait tää on sit ihan totta.. tai sit mä herään kohta.

Suosikkijoukkue
HIFK
Voi luoja mikä nainen, se yh siis. Kait tää on sit ihan totta.. tai sit mä herään kohta.
Kuulostaa sen verran hyvältä tapaukselta, että pakkohan siitä on pian paljastua jotain todella vittumaista. Tollanen voi kovin kauaa kestää. En mä mitenkään kyyninen ole naisten suhteen, realisti vaan.

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Kuulostaa sen verran hyvältä tapaukselta, että pakkohan siitä on pian paljastua jotain todella vittumaista. Tollanen voi kovin kauaa kestää. En mä mitenkään kyyninen ole naisten suhteen, realisti vaan.

Itellä on ihan sama homma kylläkin. Pakkohan siin on jotain olla jos se sinkkuna on ollu tätä ennen.. tai sit meil vaan natsaa niin helvetin hyvin kemiat? No katellaan rauhassa.

Jättikukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Florida Panthers (HIFK symp.)
Voi luoja mikä nainen, se yh siis. Eilen töissä ollessani tuli viestiä et sen kämppis aiko häätää sen yöksi pihalle ja et minnehän se menis sit...

Yksinhuoltaja ja kämppis häätää yöksi pihalle? Minne se huollettava joutui ja miksi yksinhuoltajalla on kämppis?

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia

Eipä tuossa muuta ole kuin se, että ei tuommoinen himonussiminen johda mihinkään oikeaan suhteeseen. Se on sitten tietenkin eri asia, jos kumpikaan ei sellaista halua. Voi vain käydä niin, että toinen haluaa ja toinen ei.

Henkilökohtaisesti en pysty kuvittelemaan sekaantuvani yh-äitiin. Siinä kun tulee suhde kolmen ihmisen kanssa, vaikka tarkoitus kai oli olla yhden kanssa. Eli se kakara ja sen isä.

Tuo "ulosheitto" oli täysi valhe, sen tietää jokainen.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Tuolle yhdelle kohdalle Thegon tekstissä myös nauranut. Siis kun nainen sanoo silloin kun lähtee mukaan kapakasta tai antaa ns. helpolla, "ettei yleensä tee näin". Juu juu.

Naisasiat itsellä on hyvällä mallilla. Mitä nyt tapailua mukavan neitosen kanssa rajoittaa hiukan melkein 2000 kilometrin välimatka... Eli Slovakialaiseen naikkoseen menin sitten ihastumaan työmatkalla kuukausi takaperin. Noh, mikäs siinä. Hyvä pakkaus jne. ja katsellaan miten menee. Naikkonen käynyt jo täällä Suomessa viikon verran ja seuraavaksi sitten meikäläinen Slovakiaan viikoksi. Saapi nähdä.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hauskaa, että naisen hyvyys on riippuvainen ilmeisesti muutamien mukaan siitä, miten nopeasti sänkyyn päädytään. Ei varmasti tarvitse ihmetellä jonkun hetken päästä sitä, miten se nyt yht'äkkiä hyppääkin uuden aisan jatkoksi. No, toivotaan kuitenkin parasta.

Sano viel et on yleensä tosi varovainen miesten suhteen, mutta jostain syystä mie oon ihan eri tapaus.

Onkohan tuo nyt sellanen asia, joka kannattaa ottaa ihan "at face value"? Eiköhän se nyt ole naiselle aika luontainen defenssimekanismi, että kun sakset aukaistaan heti tavatessa (tai melkein), pitää jaaritella jotain "voi hitsi, siis enhän mä normaalisti tälleen" -mantraa. Harva nainen kai haluaa myöntää itselleen olevansa helppo.

rpeez

Jäsen

Nyt on todettava, että olen käynyt aikanaan läpi tismalleen samanlaisen casen.
Suurin ongelma siinä lopulta oli kuitenkin se lapsi. Ja erityisesti, koska itsellä kun ei ollut siihen aikaan omaa tenavaa, ei oikein osannut suhtautua tilanteeseen ja ajattelin että siinähän tuo menee. Kun vuoden mahtavan romanttisen ajan jälkeen tuli se normaali pienikin "arkipäiväistyminen" kuvioon, tuli kuitenkin paettua suhteesta, eli en ollut kypsä sijaisisäksi vaikka yh:n suhtauminen asiaan oli sama kuin sinunkin tapauksessasi.
Pahinta asiassa on, että olin oikeasti todella lätkässä siihen naiseen.

Hienoa, että tajuat ettei lasta voi ohittaa jos meinaat vakavampaa suhdetta. Suosittelen siksi katsomaan miten käy. Jos ei muuta, saa siitä ainakin hienon elämän kokemuksen.

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Yksinhuoltaja ja kämppis häätää yöksi pihalle? Minne se huollettava joutui ja miksi yksinhuoltajalla on kämppis?

Eiks sun muijas tullu yöksi kotiin?

Tämä yh on nuori opiskelija ja niin on sen kaveriki. Ei ne siis virallisesti asu yhdessä vaan tää kaveri enemmänki "hengailee" siellä näin kesäisin. Sille kaverillensa oli joku mies tulossa yöksi ja sen takia joutu tää yh lähteen pois. Mut siis tottakai sil oikeesti on mies, pakkohan sitä on pelätä heti pahinta.

Eipä tuossa muuta ole kuin se, että ei tuommoinen himonussiminen johda mihinkään oikeaan suhteeseen. Se on sitten tietenkin eri asia, jos kumpikaan ei sellaista halua. Voi vain käydä niin, että toinen haluaa ja toinen ei.

Eli jos heti suhteen alussa on runsaasti seksiä mukana niin ei voi samaan aikaan myös tutustua toiseen henkisellä tasolla ja puhua asioista? En nyt tajua miten nää sulkee toisensa pois...

Mut voin kyl raportoida tänne sit ku se mies/nainen/hevonen paljastuuki sieltä yh:n kämpästä tai mistä sen tietää vaik se ois linnassa tällä hetkellä ja pääsee hyvän käytöksen ansiosta silloin tällöin vapaille. Enkä mä nyt ylipäätään tajua minkä takia sen pitäis alkaa hirveitä satuja keksimään et saa vähän munaa? Ois vaan suoraan sanonu et haluais tulla yöksi kylään.. ja ois vaik sanonuki et on varattu, kyllähän mä paskassa parisuhteessa elävää naista aina mielelläni autan.

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Vituixmän, tuo savolainen supersankari. 300 kilometrin päässä elävä naisihminen sanoi tulevansa surulliseksi ja onnettomaksi, kun ei pystytä elämään päivättäistä yhteiseloa, ja että ei halua jatkaa näin, koska haluaa kodin. Että on helpompaa lopettaa tapailu nyt heti suht tuoreeltaan parin kuukauden jälkeen, kun pidempien aikojen ja isomman kiintymyksen myötä homma sattuisi paljon enemmän. (Hänellä nuorempi lapsi pitää nykyisessä kotikaupungissaan vielä useampia vuosia ja itselläni vastaavasti työprojekti täällä toisaalla vielä muutamia vuosia.) Enpä tässä osannut itsekään muuta sanoa, kuin että jos tämä tilanne tekee hänet etäisemmäksi ja surullisemmaksi, niin parempi se sitten minunkin puolestani on, että lopetetaan tapailu. Niin mainiota kuin kaikki yhdessä vietetty aika olikin. Sanokaahan asiantuntevammat ihmiset, onko ihan normaalia ajatella kumppanin lapsen etu yhteisen onnen edelle?

np. Demians - Unspoken

Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Sanokaahan asiantuntevammat ihmiset, onko ihan normaalia ajatella kumppanin lapsen etu yhteisen onnen edelle?

Ensinnäkin tunnut olevan helvetin fiksu kaveri kun noin toimit. Ja ajattelisin ennemminkin, että otat tässä sen kumppanin huomioon, lapsen lisäksi. Joskus ei vaan ajoitus natsaa, se on elämää mutta ainakin olet toiminut hienosti ja oikein.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanokaahan asiantuntevammat ihmiset, onko ihan normaalia ajatella kumppanin lapsen etu yhteisen onnen edelle?

On. Ja se on varmasti samalla myös jonkinlaista itsesuojelua. Lapsen kanssa ei voi "taistella" huomiosta eikä tärkeysjärjestyksestä. Tai voi, mutta se ei kannata. Ja kuka edes haluaa itselleen sellaisen kumppanin, varsinkaan naisen, joka asettaa toisen aikuisen ihmisen tai "oman onnensa" lapsen oletettavasti tasapainoisemman elämän edelle? Tasapainoisemmalla tarkoitan tässä sitä, että lapsella on jatkossakin tuttu ja turvallinen ympäristö ympärillään. Tokihan ihmiset muuttaa ja lapset siinä sivussa. Vanha turvaverkko jää toiselle paikkakunnalle ja lapset vaihtavat maisemaa. Mutta usein kyse on kuitenkin vanhempien/vanhemman omasta halusta, joskus jopa "pakosta" esim. työn perässä, vaihtaa asuinpaikkaa. Jos tällaista halua ei oikeasti tunne kokevansa, ei kannata lähteä. Jos siis ei ole pakko. Tällöin tunne toista ihmistä kohtaan pitää olla niin syvää, että sen uskoo kestävän mitä vain. Ja siltikin siinä on omat riskinsä.

Helppo tietysti sanoa, mutta ei kannata ottaa itseensä, vaikka suhde päättyikin. Vanhemmalla on vastuu lapsestaan ja siihen vastuuseen kuuluu paljon muutakin kuin ruokkiminen ja vaatetuksesta huolehtiminen. Vaikka sinä nyt sijaiskärsijäksi jouduitkin, kannattaa arvostaa naisen tekemää valintaa, koska hän ei selvästikään ollut valmis sellaiseen, mihin sinä ehkä olisit ollutkin. Ja lapsi meni tällöin edelle. Ihan kuten kuuluukin. Näemme jatkuvasti esimerkkejä huonoista vanhemmista, jotka asettavat omat halunsa ja tunteensa lastensa edun edelle. Ja lopputulos on usein karmaiseva.

Sydämen särkyminen ja pettymykset koskevat aina. Joskus niistä yli pääseminen kestää enemmän, joskus vähemmän. Tsemppiä! Kyllä se aurinko paistaa vielä sinullekin :)!

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eli jos heti suhteen alussa on runsaasti seksiä mukana niin ei voi samaan aikaan myös tutustua toiseen henkisellä tasolla ja puhua asioista? En nyt tajua miten nää sulkee toisensa pois...

Niin no, sitä saattaa huomaamattaan joutua huonoon suhteeseen eikä ehdi ajatella koko asiaa, kun on muuta tekemistä. Sitten vähän turhan myöhään huomaa, että eihän tässä mitään muuta olekaan eikä varsinkaan ole tulossa.

Itse ainakin haluan tapailla useamman kerran eikä suoraan parin tunnin Facebook-treffeiltä nussimaan. Tai siis voihan niinkin tehdä, mutta onko siinä vaimomateriaalia, tuskin.

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Niin no, sitä saattaa huomaamattaan joutua huonoon suhteeseen eikä ehdi ajatella koko asiaa, kun on muuta tekemistä. Sitten vähän turhan myöhään huomaa, että eihän tässä mitään muuta olekaan eikä varsinkaan ole tulossa.

No tää on varmaan aika yksilökohtaista, tai en ainakaan ite lähtis yleistämään kaikkiin naisiin/suhteisiin. Meillä nyt tuntuu synkkaavan sekä henkisellä, että fyysisellä tasolla ihan helvetin hyvin. Muutenki tuli yllättävän äkkiä avauduttua vähän vakavemmistaki asioista molemminpuolin, ennen seksiä jopa.

Kummasti muuten auttaa et toisellaki on aika vaiherikas elämä takana, jotenkin sitä ymmärtää paljon paremmin toisiaan ku ei oo ihan kultalusikka perseessä syntyny ja pumpulissa eläny. Välissä on tälläsiäki naisia tullu vastaan eikä ne oikein tunnu tajuavan mistään mitään ja säikähtävät vaan jos niille menee avautuun jostain vähän vaikeammasta asiasta. Vaikka se vaikea asia oliski kaukana menneisyydessä ja käsitelty jo ajat sitten.

Niin ja mehän mentiin vasta toisilla treffeillä nussimaan et äläs ny rupea kärjistämään siellä.

sidney

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans,KalPa sekä HIFK
Olisipa tämän voinut tuonne veti iloiseksi-ketjuunkin kirjoittaa, mutta menköön tänne. Omat naisasiat ovat vihdoinkin oikein hyvällä mallilla. Vuosien "sekoilujen" jälkeen olen löytänyt naisen joka on minulle SE oikea. Reilu puolitoista vuotta ollaan nyt kimpassa oltu, josta vajaa vuosi asuttu yhdessä. Elokuussa on sitten meidän häät tulossa.

Ehkä onnellisuuteni johtuu omasta "aikuistumisestani" tai sitten vain tuo nainen on minut saanut onnelliseksi, ihan sama, mutta kyllä ihmisen kelpaa kun kaikki on hyvin ja elämä hymyilee!

Toki haasteita on ollut. Kun yhdistetään mies sekä 3 lasta+nainen jolla lapsia ei ole, monenlaisiin kokemuksiin törmää. Laspet siis asuvat meillä.
Eikä aina tilannetta ole helpottanut kahden vanhimman lapsen jo alkanut murrosikä. Näistä on kuitenkin selvitty hienosti.

Isot kiitokset tulevalle aviovaimolleni kun on alkanut toiseksi aikuiseksi tähän porukkaan. Enpä voisi olla onnellisempi!

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kävinpä äsken saattamassa äitini linja-autolle. Heti pysäkiltä lähdettyäni tapasin erään naisen, jonka kanssa aikamme juttelimme ja sovimme tapaavamme ensi lauantaina Ämyrockissa. Nainen sanoi jo laittavansa tänään viestiä, kun menevät kaveriporukallaan Aulangolle. Sanoin, että katsellaan sitä sitten illalla, kun saatan olla jopa hiukan päissäni. Esitin siis vähän vaikeasti tavoiteltavaa, mitä en suinkaan ole jos viesti jo tänään tulee.
Rock.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Muistakaa aina, että on kaksi tapausta, jolloin tätä pitää käyttää. Siis tämä lause pitää olla kummassakin tapauksessa käytössä ja lausuttuna: "Ei vain ollut sitä kemiaa".

a) ei ollut kemiaa, ei napannut
b) ehkä olisi voinut olla mutta ei napannut tietää enempää, kun on se toinen on liian ruma.

Yksi nimimerkki toki ajattelee, että ei saa kuitenkaan tuota, koska on liian ruma ja kaikkea. Ei niin, itseruoskitnta kuuluu Nasaretiin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy