Naisasiat

  • 7 522 855
  • 26 580

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Re: Re: Re: Varoituksen sana

Viestin lähetti Heretic
Saatat muuten olla asian ytimessä, joka siis on hieman reippaampaan imperatiiviin muotoiltuna (rohkeampi ote vaan jatkossa, Pärde!): älä luuseri ruikuta, vaan vedä ittes jojoon.
Ja ko. luuserihan ihmisestä sikiää automaattisesti, jos ei enää kykene 100% samaistumaan parikymppisten maailmoja syleilevään optimismiin.
(Vasta)hyökkäys on edelleenkin paras puolustus, niinkö?

Ongelma meidän välisessämme keskustelussa tässä kohdin olisi se, että minä empiirisesti tiedän jääkö toivon mentyä mitään - sinä vasta aprikoit. Tai näköjään luet mitä viisaat 'jotkut' ovat asiasta kirjoittaneet. Worlds apart.

"Ota aikasi, äläkä kiirehdi liikoja. Kyllä se uusi osuu kohdalle, kun Sinä olet siihen oikeasti valmis."
Ihan varmasti.

Juuri kotiutuneena, otetaan nopea vastauskierros tähän ketjuun.

Ensimmäiseen kohtaan, hyvä mies tunnista sarkasmi ja kärjistys, kun se osuu päin näköä. Käytin silmukkaesimerkkiä painottamaan sanomaani huumorin säestyksellä, en missään nimessä kehottanut Sinua päästämään itseäsi päiviltä. En näin ollen näe siinä kappaleessani myöskään hitusta hyökkääväisyyttä. Näetkö sinä?

Sinä vedät esiin elämänkokemuskortin. Älä tee sitä. Ikä hämää suotta, itse olen aikoja sitten noussut lähes silkalla tahdonvoimalla toivottomuuden suosta, johon itseäni voimakkaammatkin ihmiset ovat hukkuneet. Pidän kiinni sanomastani toivon suhteen, sillä vaikkei se olekaan omaa peruani, allekirjoitan sen täysin ja koko sielullani.

Ja tähän viimeiseen kohtaan, mikään tässä maailmassa ei ole varmaa. Paitsi kuolema. Jos sivuutetaan se aiempi jargon psykologiasta, tuon lausahduksen voi nähdä ihan puhtaasti rohkaisun kannalta.

Jos sinä pidät vaarallisena sitä, että tällä palstalla annettaisiin ihmisille mahdollisesti katteetonta toivon häivähdystä, pidän minä yhtä vaarallisena sitä, että heiltä viedään se viimeinenkin toivo.

Jos verrataan näitä kahta vaihtoehtoista tyyliä, kumpi on mielestäsi fataalimpaa?

edit: Voit toki jättää tämänkin tekstin huomiotta ja tyytyä mumisemaan itseksesi, etten minä ole asioita itse ajatellut ollenkaan elämän pimeinä tunteina, ainoastaan lainannut muiden ajatuksia.

edit2: Metsänpeikolle, lyhyesti sanottuna arvon kanssakirjoittaja: liikut väärissä paikoissa/ympyröissä. Jakauma ei todellakaan ole tuota luokkaa. Vai onko kyse siitä, että sitä niittää mitä kylvää? Jos pyörii lähipubissa harva se viikonloppu kireissä lannefarkuissa ja olemattomassa topissa, todennäköisyydet löytää mies, joka ei yritä vain kännispäissään kopeloida tissejä tai vongata p*llua, ovat aika pienet. Tämäkin oli toki kärjistys, tekstiesi perusteella olet onnistunut vetämään puoleesi myös monia muunlaisia paskoja. Kuitenkin, ehkä pieni muutos elämään auttaisi?

edit3: Scholl, sä et oikeasti voi olla tosissasi. En usko hetkeäkään, koska muutoinhan olisit yksi tyhmimmistä ihmisistä, joista itse olen tietoinen. Eikä tämä voi pitää paikkaansa IFK-fanin kohdalla, eihän?
 
Viimeksi muokattu:

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Huisa ketju

Niin, en malta olla sanomatta, että tämä on ehdottomasti hauskin ketju pitkään aikaan. Kiitokset siitä nimimerkki Schollille ja kaikille provosoituneille!

Täältä tähän
 

metsänpeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Re: Re: Varoituksen sana

Viestin lähetti Pärde

edit2: Metsänpeikolle, lyhyesti sanottuna arvon kanssakirjoittaja: liikut väärissä paikoissa/ympyröissä. Jakauma ei todellakaan ole tuota luokkaa. Vai onko kyse siitä, että sitä niittää mitä kylvää? Jos pyörii lähipubissa harva se viikonloppu kireissä lannefarkuissa ja olemattomassa topissa, todennäköisyydet löytää mies, joka ei yritä vain kännispäissään kopeloida tissejä tai vongata p*llua, ovat aika pienet. Tämäkin oli toki kärjistys, tekstiesi perusteella olet onnistunut vetämään puoleesi myös monia muunlaisia paskoja. Kuitenkin, ehkä pieni muutos elämään auttaisi?

Niin, kyseinen jakaumahan oli kärjistettynä se, mitä minä henkilökohtaisesti olen huomioinut.

Seuraavan kerran kun tiedät minun olleen liikenteessä sellaisissa vaatteissa, jotka antavat ymmärtää, että ymmärtäisin myös antaa, niin ilmoita toki minullekin. Voin sitten seuraavalla kerralla mennä vaikka toppapuvussa. Tai jos joskus huomaat minun kuvittelevan, että lähibupista löytyisi jotain vakavaa, niin tulethan välittömästi palauttamaan minut takaisin maanpinnalle. Koskee myös kaikkia muita paikkoja, joissa mahdollisesti jollain tavalla kommunikoin vastakkaisen sukupuolen kanssa.

Ehkäpä se elämänmuutos tosiaan on paikallaan. Tiedä sitten mikä se muutos saattaisi olla. Ehkäpä viikonloppuna kiskon sen huivin päähäni, jätesäkin ylleni ja suuntaan kirkkoon. Tai ehkä jopa suoraan nunnaluostariin. Päästään kaikista ongelmista kertaheitolla.

Kiitos kuitenkin, että aliarvioit älykkyyteni ja ymmärsit minua, ehkä jopa tahallasi, väärin.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Varoituksen sana

Viestin lähetti irGGu
Valtaosaa miehistä tuntuu kuitenkin kiinnostavan vain se mitä he itse haluavat.

Niin, en malta olla huomauttamatta, että useimmat ihmiset ovat kiinnostuneita itseään kiinnostavista asioista, elikkäs siis niistä asioista joita he haluavat.

Jos mies vaikkapa haluaa itselleen hienon auton, niin eiköhän hän silloin ole myös kiinnostunut autoista.

Vastaavasti, jos nainen haluaa tampata mattoja, niin tottahan hän silloin on kiinnostunut enemmän matto-, kuin autokaupoista.


Loppukaneetiksi liittyen muihin mainittuihin asioihin päädyn sanomaan, että useimmiten juuri ne, jotka pitävät itsestään isointa melua ja ovat eniten tyrkyllä, aiheuttavat isoimmat ongelmatkin.

Tästä johtuen päädynkin sanomaan, että katsastelkaapa naiset joskus niitä keski- ja takarivien Taavejakin, sillä sieltä ja niistä kuuluisista syvistä vesistä niitä kunnon miehiä löytää.

Sama koskee kyllä naisiakin, eli kyllä miestenkin kannattaa sinne keski- ja takariveille kurkkia sillä silmällä.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Varoituksen sana

Viestin lähetti irGGu
Allekirjoitan tuon metsänpeikon sanonnan täysin. Pyörii sitä missä tahansa, niin on huomattavasti helpompi löytää "kamalia" miehiä kuin jotain uskomattomia uroksia.

Olen tainnut tästä kirjoittaa joskus ennekin, mutta en malta olla toistamatta. Jos itse vain odottaa toisen aloitetta, luultavasti sen aloitteen tekee sellainen, jolla on suurimmat tyydyttymättömät tarpeet. Eli jos haluaa välttyä kaikkein himokkaimmilta miehiltä kannattaa itse olla aloitteellinen. Enkä tällä tarkoita pelkkää ravintolaelämää, vaan kaikkea inhimmillistä kanssakäymistä.

Ja vaikka yleensä suhtaudunkin epäillen siihen, miten herkästi ihmisistä tehdään johtopäätöksiä ulkoisten asioiden perusteella, niin ehkä niissä silti on totuuden siemen mukana. Jos haluaa miehen, joka on enemmän kiinnostunut henkisistä kuin fyysisistä ominaisuuksista, niin sitä on tietyissä määrin mahdollista yrittää päätellä käyttäytymisestä, ulkonäöstä, pukeutumisesta jne. Jostain syystä kuitenkin suurin osa naisista tuntee vetoa perinteiseen alfaurostyyppiin - ja kaikkihan tietää miten lauman johtava apina kohtelee naaraita...
 
Oolrait, valtava kiitos runsaasta palautteesta ja hyvistä neuvoista kaikille nimimerkeille vaan! Luulenpa nyt tietäväni miten tulee toimia.

Asia on tosiaan vaivannut meikäläistä valtavasti jo lauantaista lähtien. Tiistaina tuli lähdettyä vetämään ihan hirveät pleksit siihen samaan baariin vain siksi, että teoriassa olisin saattanut törmätä siihen tyttöön siellä. Eipä näkynyt. Säälittävää, taitaa olla tosi kyseessä ainakin meikäläisen osalta. No ainakin umpitylsässä elämässäni kerrankin tapahtuu jotain.

Dantelle sen verran, että sen tytön parasta kaveria tuskin pääsen polkaisemaan, sillä kun on itselläänkin tyttöystävä. Toisaalta ajatuksesta päähäni syntynyt mielikuva on kiehtova...

No huomenna on taas baari-ilta, tiedä vaikka asia etenisi.

Raportoin asiasta, jos tarvetta tulee.
 
Viimeksi muokattu:

metsänpeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Varoituksen sana

Viestin lähetti ervatsalo
...useimmiten juuri ne, jotka pitävät itsestään isointa melua ja ovat eniten tyrkyllä, aiheuttavat isoimmat ongelmatkin.

Tästä johtuen päädynkin sanomaan, että katsastelkaapa naiset joskus niitä keski- ja takarivien Taavejakin, sillä sieltä ja niistä kuuluisista syvistä vesistä niitä kunnon miehiä löytää.


Eli jos satut olemaan luonteeltasi avoin ja sosiaalinen, ja ehkä jopa haluat olla kaiken huomion keskipisteenä, niin unohda se.

Unohda millainen olet, miten normaalisti käyttäydyt, mistä pidät ja mitä haluat. Jos joku takarivin taavi sattuu ihastumaan siihen hiljaiseen ja syrjäänvetäytyvään minääsi, niin ole vain hiljaa tyytyväinen ja unohda se, että oikeasti halusit sen machoilevan eturivin eskon. Kunhan et aiheuta ongelmia.

Vai ymmärsinkö nyt ihan oikein? Ilmeisesti en, koska kyllähän erva, jos joku, nämä asiat tietää.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Varoituksen sana

Viestin lähetti irGGu

Valtaosaa miehistä tuntuu kuitenkin kiinnostavan vain se mitä he itse haluavat. Vaikka muuta sanoisivat. Ja minäkun en usko mitään mitä muut sanovat, asiat pitää todistaa. Näyttää että toimii niinkuin sanoo. Ja monet miehet toimivat (kenties jopa tietämättään) noissa asioissa aivan päinvastoin kuin puhuvat. Ehkeivät he vain osaa vaikka haluaisivat?
En mitenkään tahdo kiistää tuota, enkä edes voi tehdä sitä. Sen kuitenkin voisin sanoa, että samat sanat pätee moniin naisiinkiin ihan yhtä lailla. Sen olen saanut huomata, että monet etsivät jotain tiettyä ja mikään muu ei sitten kelpaakaan. Ehkei naisille se seksi ole niin tärkeä kriteeri siinä missä miehille yleensä, mutta määrätynlainen status ja yleinen asema porukassa taas merkitsee. Itse en ole sitä vähemmissäkään määrin kyennyt koskaan kellekään naiselle tarjoamaan, enkä lähitulevaisuudessa, jos koskaan kykene ehkä sitä tekemäänkään. Voin ainoastaan tarjota oman itseni antaman huomion, en muuta. Se kuka siihen tyytyy, niin hyvä molemmille. Sosiaalista statusta etsivän ei kannata juuri minuun päin katsoa, eikä sellaiset katsokaan.

Noin yleisesti ottaen itse toivoisin naiselta, että minulla olisi jotain yhteistä ja samanlaisia harrastuksia ja kiinnostuksenkohteita hänen kanssaan, jotta voisi jutella niistä ja olla aktiivisesti mukana. Olkoonkin että harrastuspohjani on melko köyhä. Mutta ainahan toinen voi saattaa uusien kiinnostusten pariin. Sanotaanko nyt näin, että jos sellaisia kokonaisvaltaisia yhteisiä juttuja ei löydy, niin hyvin helposti sellaiset seksiin liittyvät asiat ovat ne, jotka "kannattelevat" suhdetta eteenpäin, tosin ei varmaan kovinkaan pitkään. Sitä kautta on suhde aika nopeasti loppuunkaluttu ja molempien mieli alkaa varmasti kaivata muuta ja ero tai pettäminen, tai molemmat on aika todennäköistä. Ihminen, ainakin uskoakseni, etsii siitä toisesta myös täydennystä itselleen, että tuntisi olevansa yhteenkuuluva, olisi jotain yhteistä. Ainakin tietyssä iässä noin luulisi tapahtuvan.

Itse ainakin sitä etsin ja toivon joskus löytäväni, muista en osaa sanoa, mutta en usko olevani yksin tässä asiassa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti irGGu
Valtaosaa miehistä tuntuu kuitenkin kiinnostavan vain se mitä he itse haluavat. Vaikka muuta sanoisivat.

Yllätys yllätys, sama pätee yhtälailla naisiin.

Melkoista osaa naisista kiinnostaa pääasiassa kuitenkin se mitä he itse suhteelta haluavat, en sano, että vähemmistö ovat ne naiset jotka haluavat tasapainoista suhdetta jossa molempien toiveet ja halut otetaan huomioon mutta ei naisistakaan kuitenkaan suurin osa näin toimi.

Tietty mitä enemmin pariskunnalla on eriäviä harrasteita ja muita kiinnostuksen kohteita sitä suuremmat mahdollisuudet erilaisille konflikteille ovat olemassa, välttääkseen parhaalla mahdollisella tapaa eteen tulevat konfliktit on molempien osattava luovia ja tehdä kompromisseja.

Ihmissuhteet ovat luovimista ja kompromiseja, harvoin yhteen törmää kaksi niin samoista asioista tykkäävää henkilöä ettei eripuraa koskaan synny.

Yleisesti ottaen miehillä on vielä taakkanaan perinteinen mieskuva, nyt eletään vielä murroskautta jossa perinteinen mieskuvan omaava mies törmää nykyajan naisten eteen asettamiin haasteisiin, monien miesten on vielä opittava se, että tasa-arvon on toimittava myös perheyhteisön sisällä, tämän sisäistäminen helpottaa taatusti monien perhe-elämässä syntyvien konfliktien sovittelua.

vlad.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Varoituksen sana

Viestin lähetti metsänpeikko
Unohda millainen olet, miten normaalisti käyttäydyt, mistä pidät ja mitä haluat. Jos joku takarivin taavi sattuu ihastumaan siihen hiljaiseen ja syrjäänvetäytyvään minääsi, niin ole vain hiljaa tyytyväinen ja unohda se, että oikeasti halusit sen machoilevan eturivin eskon. Kunhan et aiheuta ongelmia.....

Niin, tarkoitin siis lähinnä sitä, että kyllä niitä todellisia ursuksia ja parisuhteen akiheinoja ja akiheinottaria saattaa löytyä ihan mistä vain. Kaikki eivät vain pidä itsestään hirveästi melua.

Itse sanoisin, että kaikista paras temppu bongata se oma kultapiisku ja puuronkeittäjä on pysyä herkeämättä liikkeessä ja pitää pää ylhäällä. Konttaava hyökkääjä ei nimittäin tee maaleja muualla kuin paraolympialaisissa.

Loppukaneetiksi päädyn sanomaan, että aina kannattaisi yrittää ja tuurilla ne parhaat pariskunnat syntyvät.

Täältä tähän
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Varoituksen sana

Viestin lähetti irGGu
Minä ainakin myönnän etsiväni juuri tietyntyypppistä miestä - sellaista, joka tuntuu oikealta.
Ja minä myönnän etsiväni sellaista naista, joka tuntuu oikealta. Tosin nyt en etsi juuri mitään, koska toivun edelleenkin eroamisen aiheuttamasta surusta ja pettymyksestä.

Yhden asian (toivon mukaan tärkeän) kuitenkin opin tästä erostani ja kokemuksistani ensimmäisessä suhteessani ja se on se, että mikä tahansa ei kelpaa. Myönnän vuosia sitten olleeni sellainen, jolle kelpasi ihan kenen tahansa naisen osoittama vähäinenkin kiinnostus. Koska ei ollut mitään kokemuksia, ei ollut mitään hävittävääkään, jos nyt näin karusti sanotaan.

Nyt tilanne on muuttunut ja tiedän, että ihmisessä, siinä toisessa pitää olla sitä jotain ja riitävästi yhteistä, että ihastuisin kunnolla. Eli en koe ihastuvani enää niin helposti naisiin kuin ennen, mihin tietysti vaikuttaa osin myös se, että en ole aivan 100% päässyt yli tuosta suuresti mainostetusta erostani.

Kyllä sinulla irGGu on oikeus vaatia ja valita, mutta ihan yhtä lailla on myös miehillä siihen oikeus. Asioita jotka on vain hyväksyttävä, vaikka ottaisi päähän. Ja aina joutuu tekemään kompromisseja molempiin suuntiin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti irGGu
Kompromisseja olen valmis tekemään. Ehdottomasti. Ei siinä mitään. Mutta kuitenkin vasta sitten kun tiedän että teen niitä oikean miehen kanssa.

Entäpä jos miehet ajattelevat tismalleen samoin? Ovat valmiit tekemään kompromisseja vasta sitten kun tietävät tekevänsä niitä oikean naisen kanssa - tällä pelillä homma ei etene yhtään mihinkään. Jomman kumman on tehtävä aloite, tämä voi olla mies tämä aloitteen tekijä tai sitten nainen, mutta jos molemmat pysyttelevät poteroissaan odottaen toisen tekevän sitä aloitetta ei voi olettaa muuta kuin, että suhde päättyy lyhyeen jos edes koskaan ehtii kunnolla alkaakaan. Fiksumpi voi aloittaa tämän kompromissien tekemisen, jos toinen siitä huolimatta pysyttelee asemissaan voi tämä fiksu ainakin todeta itselleen tehneensä parhaansa.

vlad.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Varoituksen sana

Viestin lähetti irGGu

Sitä oikeaa odotellessa tyydyn siis valittamaan miesten huonoista käytöstavoista, vaikka tiedän itsekin olevani vähintään yhtä syyllinen omalla kriittisyydelläni.
Selvä. Minua vain ärsyttää suunnattomasti kuulla aina pelkästään miesten syyllistämistä parisuhteiden kiemuroissa ja pettämisestä puhuttaessa, vaikka mielestäni olenkin tasa-arvoa hakeva henkilö ja myönnän osaltaan miessukupuolen näkyvän ärsyttävät piirteet. Vaikka arvostukseni naisia kohtaan on kyllä erittäin suuri, niin mielestäni joku raja on silti aina vedettävä sillekin, miten paskamaisina ja epäluotettavina osapuolina parisuhteessa miehiä pidetään heidän (siis naisten) puolelta.

Tuo otos noihin epäkelpoihin miehiin kun osuu usein juuri siihen tietynlaiseen miesväestöön. Tavallaan hassua siinä on se, että kenties ne luotettavammat miehet on juuri sitä rotua, joka ei useimpia naisia sytytä, ymmärtäen toki että tälläiset ei ole aina niin niitä jännittävimpiä tapauksia. Eli tavallaan kun astuu mukaan seikkailuihin, niin olisi naisenkin puolelta odotettavaa että tietää sanonnan: "sitä saa mitä tilaa". Viehättävät miehet kun tietävät usein oman markkina-arvonsa. Ja jos joku heittäytyy ronkeliksi, niin arvoa käydään sitten mittauttamassa jossain muualla.

Tämä ei ollut siis nyt mikään kritiikki juuri sinua kohtaan, sillä enhän tunne sinua, enkä myöskään tiedä mitä paskaa miespuoliset ovat sinulle tehnyt. Näitä pettymyksiä löytyy kuitenkin sukupuoleen katsomatta molemminpuolin määrissä varmasti lähes yhtä paljon. Minultakin. En silti ole ainakaan omalta kohdaltani menettänyt uskoa oikeasti kiltteihin ja luotettaviin naisiin.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Viestin lähetti irGGu
Annampa esimerkin:

On tyttö, joka on tottunut saamaan millaisen miehen tahansa sormiaan näpsäyttämällä....
...kunnes poika täräyttää että hänellä on koko elämä vielä edessään. Kiitos ja näkemiin. Hän on oppinut jo tarpeeksi, nyt hän haluaa lähteä kokeilemaan mihin taitojensa kanssa pystyy, kykeneekö vielä parempaan. Tyttö jää siis yksin. Hänet jätettiin. Taas. Oletettavimmin vieläkin jonkun toisen takia. Missä hän teki virheen?

Niin, ehkä kyseessä on kysynnän ja tarjonnan laki? Ehkä tuote ei ollut kunnossa?

Itse näkisin, että kukaan ei tehnyt virheitä. Elämä nyt joskus näyttää persettään.

Täältä tähän
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Varoituksen sana

Viestin lähetti irGGu
Kysyn kuitenkin, että onko edelleen ratkaisuna se että etsitään hissumpi mies?
No eihän se välttämättä olekaan.

Esimerkkisi on kyllä siitä hyvä, että olen itse miettinyt moista tapahtumasarjaa, että voisiko sellainen toteutua. Joskus tilaisuus tekee ns. "varkaan" ja tälläisessä tapauksessa se on hyvin mahdollista myös. Valitettavasti. Sisäinen maailmasi on sitä mitä on, saatat olla ehkä ujo ja pelokas, mutta sisimmässä halu saada jotain tiettyä ja tietyllä tavalla. En ole koskaan suoraan väittänyt sitä, että hissukka ja ujostelija olisi aina loppuun asti luotettava ja rehti. Lopulta onko meistä ihmisistä kukaan sitä, on jo aivan oma kysymyksensä sekin.

Tärkein olisi löytää ihminen, jonka elämänarvot vastaisivat mahdollisimman paljon omiasi. Tällöin ehkä ei tapahtuisi ikäviä. Mutta mistäs löydät sellaisen, onkin temppu sinänsä. Jos sen osaisin, niin varmasti eläisin onnellisena toisen ihmisen kanssa.

Viestin lähetti irGGu

Tiedän että tämä oli kärjistetty esimerkki. Itse jaksan vielä yrittää noita "edustuskelpoisempia" miehiä, etsiä jos heidän joukostaan löytyisi omilla aivoilla ajatteleva yksilö. Turhaa tuntuu olevan.
Onnea vaan etsintöihin. Helppoa se ei tule varmasti olemaan. Älä kuitenkaan luovuta, todella nätti nuori nainen kun olet. =)
 

Salkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ass@ Pori
Tulempas minäkin kertomaan mielipiteeni tänne.

Ei ole olemassakaan ketään "se oikea" ihmistä, prinssejä/prinsessoja on vain saduissa. Oikeassa elämässä on vaihtoehtoja, hyviä ja vähän huonompia, ja niistä jokainen haluiaisi valita parhaan, tosin joillekin sekään ei riitä vaan etsitään nimenomaan "sitä oikeaa". Mistä sitten erottaa hyvän ja huonomman vaihtoehdon, se tarvitsee vain jokaisen itse kokeilla, ja varmaa on että ensi rakastumisen loppuessa ja suhteen "arjen" alkaessa ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella ja aina vain vihertyy jos ei suhdetta hoivata, molempien puolilta. Tunnen tapauksia, joissa on lähdetty heppoisin perustein sinne aidan toiselle puolelle, ja useimmiten sieltä on tultu itkien takaisin, kun ei se ruoho ollutkaan vihreämpää, ja kaikista tyhmimmät ovat vielä antaneet anteeksi ja jatkaneet suhdetta. (Tarkoitan suhdetta toisen kanssa, yksittäisen pettämisen anteeksi antaminen on jokaisen parin oma asia, kyllä sen varmaankin huomaa jos toinen oikeasti katuu ja haluaa yrittää tosissaan uudestaan).

Kompromissien teko on erittäin tärkeää jotta voisi onnistua jonkinlaisessa suhteessa. Kaikilla ihmisillä on periaatteita/tapoja joista ei olla valmiita luopumaan, mutta on turha kuvitella että se toinenkaan muuttaa itseään ja periaatteitaan, myönnytyksi voi tehdä, mutta toista ihmistä ei pysty muuttamaan haluamakseen ihmiseksi. Vanha sanonta kuuluu että toista voit rakastaa, mutta et voi omistaa.

Aika monella ihmisellä se rima puolison suhteen on aika korkealla, joillakin jopa liian korkealla, ja näin saakin olla. Toiset taas tyytyvät vähän vähempään pelätessään jäävänsä yksin, ja ikää tullessa lisää tämä pelko vaan voimistuu. Nimenomaan nämä yksin jäämistä pelkäävät ovat niitä jotka sietävät lähes mitä tahansa toisen puolelta, ja siitä osittain johtuvat täällä puhutut erot, kun huomataankin että parempi olla yksin kuin riitaisessa suhteessa. Toinen asia mikä lisää eroja on tuo rakastumisen loppuminen, joillakin siinä vaiheessa loppuu kiinnostus, toisilla alkaa rakastaminen, mikä voi (ainakin itsellä) johtaa uudelleen rakastumiseen.

Neuvoja taas näille jotka puolisoa etsivät sanoisin että kannattaa tutustua ihmiseen kahdenkesken ennen kuin tyrmää ajatuksen suhteesta, ryhmässä ihmisen luonne muuttuu, mutta esim kahdestaan kahvilla käydessä näkee alustavasti millainen toinen on, ja siitä voi vetää johtopäätöksiä kannattaako käydä kahvilla useamman kerran ja tutustua paremmin vai nöy. Tosin tämä kahville pyytäminen voi olla joillekin aika hankalaakin. Hassua kuitenkin mitä itse olen huomannnut baareissa käydessä, kaverit jotka ovat kihloissa saavat juttua aikaiseksi naisen kuin naisen kanssa, ihan vain jutusteluna, itselläni ei sormusta ole, vaikka olen varattu, tuntuu että naisilla on käsitys, jos yritän ihan vain tuttavallisesti jutella, että yrittäisin kauheasti iskeä heitä, mikä ei siis pidä paikkaansa.

Pettämisestä taas mielipiteinäni on että jos suhteessa on kaikki tasapainossa ja molemmin puolin hyvin sitä ei tapahdu.
 

MaV

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Varoituksen sana

Viestin lähetti irGGu
Tyttö jää siis yksin. Hänet jätettiin. Taas. Oletettavimmin vieläkin jonkun toisen takia. Missä hän teki virheen?

Tässä kohtaa:

Pojan sosiaalinen elämä ja vaikutuspiiri kasvaa huomattavasti kun hän alkaa seurustella tytön kanssa. Pojan aiemmat tuttavat koostuvat lähinnä koulun "nörttiporukasta", tuosta suosittujen syrjimästä. Tyttö on kuitenkin koko elämänsä ollut sosiaalinen ja tuntee ihmisiä aivan älyttömästi. Niin tyttöjä kuin poikiakin. Hän opettaa pikkuhiljaa poikaystäväänsä elämään, nauttimaan ihmisistä ympärillään.

Poika oppii tytön kanssa kaikennäköistä siitä miten tytön kanssa ollaan, ja miten ihmisten kanssa kuuluu käyttäytyä.

Jos tämä esimerkin poika oli oikeasti "miltei fiksu", hän ehkä alkaa miettiä nimenomaan itse asioita, ja näkee, että hänet on revitty pois omasta ympäristöstään, jota toinen pitää vielä jotenkin vähempiarvoisena. Alkuhuuman laannuttua tämä näkemys selkiintyy, ja poika tulee siihen tulokseen, joka jo varsin hyvin tiedetään. Toinen ei voi ihmistä muuttaa, eikä rakentaa mitään näyttelyesinettä.

Esimerkki saattoi tietysti olla vaikka kuinka kärjistetty, ja Itnernetissä on aina väärinymmärryksen vaara, mutta jotenkin tuo asetelma kuulosti erittäin häiritsevältä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Varoituksen sana

Viestin lähetti irGGu
Tytön vika?
Tai ansio. Riippuu ehkä katsontokannoista ja keneltä kysyy. Itsevarmuutta, ihmissuhteita ja rohkeutta oppinut miekkonen näkee sen varmasti toisen suorittamana palveluksena itselleen. Joskin ehkä on varsin kiittämätön "oppi-äidilleen".

Kyseessä kuitenkin on pohjimmaltaan ollut aiemmin seurustelematon ja tietyssä vaiheessa elämää lähes kaikkeen saamaansa läheisyyteen tyytynyt henkilö. Aiemmin hänellä ei ollut mitään mistä valita, joten hän otti sen mitä sai. Sitten hän heräsi, että voi saada sitä mitä oikeasti haluaa.

Sillä niin ne sanovat, että ensimmäiset suhteet eivät koskaan (useimmiten, poikkeus vahvistaa säännöt) kestä, koska ovat suhteeseen astuvalle se vaihe, missä kokeillaan asioita ensimmäistä kertaa. Sääli vaan että ihmistunteet on siinä mukana pelissä. Näin minullekin sanottiin, kun tämä suhteeni päättyi. Itse olisin sitä lopulta mielelläni jatkanut edelleen. Ei vaan jatkunut. Tosin tilanteeni oli aika lailla erilainen kuin tässä esimerkissä.

En siis mitenkään puolustele tuollaista esimerkkitarinan mieshenkilöä, mutta tavallaan ymmärrän tuollaiset reaktiot ja toimintatavat. Toisilla ne pätee, toisilla ei.
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti ervatsalo

Itse näkisin, että kukaan ei tehnyt virheitä. Elämä nyt joskus näyttää persettään.


Niinpä. Aina ei vaan homma mene niinkun haluaisi. Ihan turhaa on vatvoa että pitääkö nyt edelleen hakea sitä unelmien ihmeapinaa / apinatarta vai tyytyä laimeampiin versioihin. Kun ei se etsimällä tai jotain tietoisia linjanmuutoksia tekemällä löydy. Kaikkein vähiten se löytyy pitämällä sieraimia taivasta kohti ja kuvittelemalla itsestään liikoja tai vaihtoehtoisesti rypemällä itsesäälin suossa olettaen ettei kuitenkaan kellekään kelpaa.
Sieltä se tulee jos on tullakseen, mietitte sitä tai ette.

Nämä on niitä henkimaailman juttuja. Lakatkaa vaivaamasta päitänne ja menkää vaikka tekemään simaa.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Varoituksen sana

Viestin lähetti irGGu
No, sanotaanko näin, etten tarkoittanut että tyttö väenvängällä opettaa poikaystäväänsä toimimaan niinkuin haluaa, vaan että poika oppii nämä tässä itse. Kun liikutaan kummankin kaveriporukoissa ja viettää aikaa toisen kanssa, oppii siinä väkisinkin erilaisia tapoja ja ajatusmaailmoja mitä on siihen asti omistanut. Maailmankatsonta laajenee.

Poika oppii paljon sellaista, mitä ei välttämättä olisi vuosiin oppinut ilman tyttöä, ja lopulta haluaa alkaa itse käyttämään näitä oppeja. Tytön vika?

Kuulostaa edelleen siltä, että tyttö pitää omia tapojaan ja arvojaan pojan vastaavia parempina. Tällöin hän vähättelee poikaa, mikä on alun alkujaan huono pohja suhteelle.

Muutoin toki erilaisiin ihmisiin tutustuminen on suositeltavaa ja opettavaista, mutta tässä esimerkissä tämä tuntuu hieman yksipuoliselta. I.E pojalla on esimerkin mukaan opittavaa, ei tytöllä.

Itselleni jokainen tähänastinen suhde on ollut molemmin puolista kokemista ja oppiminen ei lopu koskaan.

Ihmisen muuttuminen suhteessa ei saa missään tapauksessa olla "Anna kun minä näytän/kerron/opetan" tyyppistä luennointia, silloin ollaan aina siinä tilanteessa, että joku pitää omia tapojaan toisen tapoja parempina.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti irGGu
Muuten nerokkaan kuuloinen suunnitelma, muttakun en tunne ihmistä jonka kanssa haluaisin yrittää mitään. Pitäisikö minun sinun mielestäsi nyt marssia ensimmäisen tuttavani luo joustamaan periaatteistani, koska saattaa olla pienenpieni mahdollisuus että suhteestamme tulisi joskus jotakin. Ilman että haluan olla tuon pojan kanssa?

Mielestäni ei.

Vaikka lainasin sinua, kirjoitin kuitenkin yleistettynä - en suoranaisesti kohdistettuna moitteena tms. sinulle.

Tietenkään ei pidä marssia sellaisen pojan luo josta ei pidä tai jonka kanssa ei voisi kuvitellakaan elävänsä lopunelämäänsä - tai edes muutamaa vuotta.

Toisaalta (yleisesti tarkasteltuna) on turha itkeä yksinäisyyttään ja omaa asemaansa jos loputtomiin tavoittelee ja etsii "sitä oikeaa", toisinaan tässäkin suhteessa on viisainta tyytyä kompromisseihin - mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että huonoin mahdollinen ehdokas olisi "otettava" vaan kiinnostua siitä toiseksi parhaasta ehdokkaasta jos kerran sitä unelmien prinssiä (tai miesten tapauksessa prinsessaa) ei löydy.

Sinulle kohdistettuna sanoisin sen, että toisinaan on niistä periaatteistakin hivenen joustettava jos haluaa jotain saada. Olet nuori, sinulla on elämä edessäsi, siispä mieti onko sinulla sellaisia periaatteita joista voisit hitusen tinkiä menettämättä kuitenkaan liikoja minuudestasi. Periaatteet ovat hyvin mutta äärimmilleen vietynä niiden toteuttaminen voi kääntyä itselle eräällä tapaa tuhoisaksi toiminnaksi.

vlad.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Varoituksen sana

Viestin lähetti irGGu

Ja Ted, sä vaikutat kohtalaisen fiksulta nuorelta mieheltä, ainakin näin koneen vaikutuksella. Lähde säkin ulos etsimään jotain uutta elämääs. Et sä naista löydä möllöttämällä nenä kiinni näytössä. *hymiö*
Kiitoksia kohteliaisuudesta. Niin, ehkä pitäisi harkita, toisaalta möllöttämällä nenä kiinni näytössä juuri tyttöystäväni aikoinaan löysin, tai hän löysi minut. Miten sen nyt tahtookaan nähdä. =)

Kaikki aikanaan.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti kissankarva
Niinpä. Aina ei vaan homma mene niinkun haluaisi. Ihan turhaa on vatvoa että pitääkö nyt edelleen hakea sitä unelmien ihmeapinaa / apinatarta vai tyytyä laimeampiin versioihin. Kun ei se etsimällä tai jotain tietoisia linjanmuutoksia tekemällä löydy. Kaikkein vähiten se löytyy pitämällä sieraimia taivasta kohti ja kuvittelemalla itsestään liikoja tai vaihtoehtoisesti rypemällä itsesäälin suossa olettaen ettei kuitenkaan kellekään kelpaa.
Sieltä se tulee jos on tullakseen, mietitte sitä tai ette.

Nämä on niitä henkimaailman juttuja. Lakatkaa vaivaamasta päitänne ja menkää vaikka tekemään simaa.

Olin juuri sanomassa samaa eli ei kai sitä seurustelukumppania oikein voi/kannata varsinaisesti hakemalla hakea. Aina silloin tällöin sitä vaan törmää ihmisiin joihin sitten ihastuu/rakastuu ja silloin kun näin tapahtuu niin sen kyllä huomaa. Ei varmasti tarvitse miettiä, että kiinnostaakohan tuo ihminen minua ja olenkohan nyt ihastunut?

Vaikka kuinka asettaisi kriteereitä ja miettisi minkälaisen puolison itselleen haluaa niin järki on hyvin usein helisemässä kun sydän jostain innostuu.

Toki jossain deittipalvelussa voi asettaa mieleisensä kriteerit, mutta niitäkin asettaessa kannattanee miettiä mitkä ovat oikeasti sellaisia asioita joilla on oikeasti merkitystä. Eipä ole koskaan tullut kokeiltua, vaikka mielessä aina silloin tällöin käykin että minkähänlaisilta neidoilta sitä oikein mailia saisi.
 

rainman

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti V-man
Toki jossain deittipalvelussa voi asettaa mieleisensä kriteerit, mutta niitäkin asettaessa kannattanee miettiä mitkä ovat oikeasti sellaisia asioita joilla on oikeasti merkitystä. Eipä ole koskaan tullut kokeiltua, vaikka mielessä aina silloin tällöin käykin että minkähänlaisilta neidoilta sitä oikein mailia saisi.

Et välttämättä minkäänlaista. Netin deittipalveluissa jos missä vallitsee kysynnän ja tarjonnan laki eli miehiä riittää naisille mistä valita. Erään tutun naisystävän sanoin: "Miksi kirjoittaa vaan yhdelle kun pienellä vaivalla (omalla ilmoituksella) saan monta vastausta mistä sitten voin valita parhaan". Se miten homma siitä etenee onkin sitten täysin eri juttu...
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Varoituksen sana

Viestin lähetti irGGu


On tyttö, joka on tottunut saamaan millaisen miehen tahansa sormiaan näpsäyttämällä...

...Tyttö jää siis yksin. Hänet jätettiin. Taas. Oletettavimmin vieläkin jonkun toisen takia. Missä hän teki virheen?

----



No voih! Miten se nyt sillain pääsi käymään? Ja taas, vaikka saisi mieleisenkin miehen sormiaan naksuttamalla.

Oli arvatenkin raskas rupeama istuttaa maailmanmiehen elkeet moiselle nörtille. Taluttaa tuo kiitämätön nulikka mettä tihkuvien riemujen pariin pleikkarin ohjaimista. Koettaa kasvattaa moisesta sosiaali-invalidista sulava seurapiirihai, mutta tuo mystinen mielikuvitushahmo teki sen – pyyteettä. Harmi vaan, että tämä käymisprosessissa potkua antanut hyväntekijä-hiiva valui sakaksi valmiin simapotin pohjaan, josta pintaan nousseet rusinat poika popsii nyt makoisiin suihinsa. Hiivana ei ole hääviä, vaikka sormet kuinka napsaisi kastanjetteina.

Ai niin se Virhe: Turha peiliä syyttää, jos naama on vino.

Juohtuipa vaan mieleeni
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös