Tässä kun nyt useampi palstaveli miettii kuumeisesti, että pitäisikö/uskaltaisiko tehdä aloitteen ja lähestyä sitä maailman ihaninta, mutta kuitenkin niin pelottavaa tyttöä, niin kuulkaa kokeneen neuvoa: go for it!! Kaikkia aivan varmasti jännittää niin perkeleesti, suuta kuivaa ja mahassa kiertää, mut voin luvata teille, että kun sä meet kentälle ja annat kaikkes, niin fiilis on jälkeenpäin todella hyvä - kävi miten kävi.
Mulla on ainakin aina ollut niin, että epätietoisuus toisen kiinnostuksesta tai sen puutteesta on se raastavin juttu. Kun kerran saa sen verran ryhtiä kasaan, että menee suoraan ilmaisemaan oman kiinnostuksensa, pääsee kertaheitolla eroon tästä epävarmuudesta. Pakit olen saanut vaikka kuinka monesti, mutta aina on jäänyt hyvä fiilis siitä, että uskalsin yrittää. Samalla oma itseluottamus kasvaa kohisten kun huomaat, että ei se paska tullutkaan housuun vaikka siltä tuntuikin. Kaikki tytöt joilta olen pakit saanut ovat tehneet hyvin hienotunteisesti selväksi, että tällä kertaa ei onnistu. Turha on siis pelätä mitään julkista nöyryytystä ja itsetuntosi totaalista murskaamista (ellet nyt turvaudu tähän klassiseen "kännissä kiinni perseeseen" -lähestymistapaan).
Näin jälkeenpäin en ole katunut ainuttakaan iskuyritystä, mitä on baarissa, koulussa, McDonaldsin kassalla, lätkämatsissa jne. tullut tehtyä. Toki sellaiset tapaukset, että joku on ollut sulla jo pitkään mielessä ja sitten se ei lähdekään ulos, harmittaa vähän aikaa. Mielestäni on kuitenkin parempi kokeilla onneaan kuin jäädä pitkäksi aikaa riutumaan ja haikailemaan. Jälkeenpäin mua kaduttaa vain ne tytöt, joita en ole uskaltanut lähestyä kiinnostuksestani huolimatta. Haluankin siis vielä rohkaista kaikkia uskaltamaan - kun tarpeeksi heittää kiekkoa maalille niin kyllä se joskus pomppaa jostain sisään!