Naisasiat

• 7 591 226
  • 26 615

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mutta kaikki muu "en etsi seksisuhdetta" löpinä on juurikin sitä luokkaa, että "koska voin tulla kylään". Jos vähänkin on pelisilmää, niin kyllä se käy aika nopeaan ilmi, että seksihän sillä naisella on mielessä. Itse ainakin olen tämän huomannut.

Olen järkeillyt tämän niin, että netissä naiset saavat läähätysviestejä ja mulkunkuvia niin paljon, että ensimmäinen jotenkin järkevä mies saa pesää. Nuo "en halua seksisuhdetta" jutut ovat noita läähättäjiä ja mulkunkuvan lähettäjiä varten. Vähänkin jos jaksaa panostaa, niin johan irtoaa heti tai viimeistään toisella kerralla.

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Nuo "en halua seksisuhdetta" jutut ovat noita läähättäjiä ja mulkunkuvan lähettäjiä varten. Vähänkin jos jaksaa panostaa, niin johan irtoaa heti tai viimeistään toisella kerralla.

Juu näin olen asian itsekkin järkeillyt ja pari kertaa huomannutkin. Tosiaan tutustumallahan siinä pääsee sitten enemmän syvemmälle toisen mieleen, että mitähän se nyt haluaa. Onhan näissä kyllä sitten riskinsä, että nainen haluaakin yhtäkkiä jotain muutakin kuin fyysistä tyydytystä, mutta joskushan näitä riskejä on otettava, jos tilanne niin vaatii.

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tattista asiaan paneutumisesta! Kyllä mä ymmärrän mm. mobyn pointit, mutta vaikea niitä on ihan täysin allekirjoittaa. Kun tuota tuttavapiiriä käy läpi ja mietin vaikkapa tuntemiani pareja, niin harvemmin se mies niissä mikään luolamies on (monesti vähän päinvastoin) ja silti viereltä löytyy nättiä ja fiksua naista. Joo, ei tarvitse olla luolamies, mutta tavat, joilla nämä parit ovat pariutuneet ovat hyvin rehellisiä ja kaukana mistään tällaisesta "pelaamisesta".

Nakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa (+Kalpa), Leijonat sukupuoleen katsomatta
Tattista asiaan paneutumisesta! Kyllä mä ymmärrän mm. mobyn pointit, mutta vaikea niitä on ihan täysin allekirjoittaa. Kun tuota tuttavapiiriä käy läpi ja mietin vaikkapa tuntemiani pareja, niin harvemmin se mies niissä mikään luolamies on (monesti vähän päinvastoin) ja silti viereltä löytyy nättiä ja fiksua naista. Joo, ei tarvitse olla luolamies, mutta tavat, joilla nämä parit ovat pariutuneet ovat hyvin rehellisiä ja kaukana mistään tällaisesta "pelaamisesta".

Olet ihan oikeassa. Luolamiehet saattavat saada yhdenillanjuttuja ja lyhyempiä suhteita enemmän, koska ovat röyhkeämpiä, mutta yleensä lähtevät vaihtoon heti todellisen luonteen paljastuttua. Sen sijaan, kunnollisille miehille on paljonkin kysyntää markkinoilla. Se on urbaani legenda, että naiset rakastuvat renttuihin (lukuun ottamatta kulmakuppilan ruusuja). Paras vaihtoehtohan tietty olisi sellanen vähän tuhma kunnon mies ;)

Aika moni on mollannut tuota sinun ihastustasi. Minusta hän vaikuttaa kertomasi perusteella ihan mukavalta tytöltä. Kerrankos sitä sattuu, että kaksi miestä sattuu kiinnostamaan yhtä aikaa. Mielestäni hän toimi tilanteesta yllättävän suoraselkäisesti eikä jäänyt vedättämään pidempään. Ei se ole mitään pelaamista. Tiedänpä tapauksia (tosin ovat vastakkaista sukupuolta), jotka ovat toimineet vastaavassa tilanteessa ihan toisin, periaatteella "En ole koskaan luvannut mitään", eli pitävät toista siinä varalla ja samalla tapailevat muita.

Minä olen pelannut kaverikortin ilmeisesti aika usein, koska minulla on aika paljon miespuoleisia ystäviä :) Minä en vain voi sille mitään, että suhtaudun miehiin ihan samalla lailla kuin naisiin, eli potentiaalisina kavereina. Tai itse asiassa, miehiin otan paljon helpommin kontaktia. Se, että joku tulkitsee sen väärin, ei mielestäni ole minun vikani, jossen ole antanut ymmärtää mitään muuta. Toisaalta, minulla ei ole tapana salailla sitä, että on mies ja lapsi ja sormustakin pidän sormessa, niin ehkä siinä ei mitään väärinkäsityksiä pääse niin helposti syntymään.

Mitäpä, jos sinä vaikka nyt pelaisit sen saman kortin? Jos viihdyitte yhdessä, niin mikä estäisi olemasta kavereita? Vai syntyikö sinulla kovinkin vahvoja tunteita ja tämä olisi mahdotonta? Joskus ne tunteet voivat muuttua ihan kaveruudeksikin, mutta ehkä se olisi alkuun vähän liian tuskaista eikä itseään kannata ehdoin tahdoin kiduttaa. Minä olen sitä mieltä, että hyviä ja suoraselkäisiä ihmisiä ei voi olla elämässä liikaa ja siksi tuota yhteydenpidon jatkamista kannatan, vaikka ihan vain kaverilinjalla. Itse tiedät, kykenetkö siihen vai et.

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Itse en lainkaan ymmärrä tuota pelaamista. Yleensä nämä "pelimiehet" pyörittävät juurikin näitä parturi-kampaajia ja huoltsikan myyjiä ketkä käyvät juhlimassa Onnelassa pe-su. Tottakai poikkeuksiakin on, että ei tarvitse heti kirjottaa "just viime viikonloppuna panin naistutkimuksen opiskelijaa".

Sellaisia potentiaalisia tyttöystäviä vain sattuu eteen suhteellisen harvoin, joten itse ainakin olen valmis näyttämään tunteeni avoimesti tuli sitten kaverikortti tai ei. Omasta mielestäni kannattaa katsoa kortit loppuun asti ihan kunnolla, ettei sitten jälkikäteen ala kaduttamaan. Tottakai jos tilanne on täysin selvä, ettei tulevaisuutta ole yhdessä niin kannattaa jättää sikseen.

Tällä hetkellä olen seurustellut nyt toista vuotta ja hyvin pyyhkii. Tästä naisesta olin aikoinaan aivan varma, että hän antaisi kaverikortin, mutta päätin jokatapauksessa yrittää, koska kyseessä oli mielestäni jotain erikoista. Enkä ole päivääkään katunut. En kuitenkaan epäile, etteikö potentiaalisia tyttöystäväehdokkaita tulisi vastaan tulevaisuudessakin.

Tuntuu välillä, että miehille se pillu on aivan uskomattoman tärkeä asia. Tottakai seksielämä on tärkeä osa elämää, mutta itse en ainakaan saa kännisistä yhden illan räpellyksistä mitään fiilistä. Vakituinen seksikumppani voi tietysti joillekin olla toimiva ratkaisu, mutta itse suosin kyllä ihan kunnon parisuhdetta. Käteenveto on parempi kuin huono pano.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Tässähän se ongelma juuri on. Naiset eivät halua miellyttäviä ja hyväkäytöksisiä. Ne haluavat mobyn, joka on vittumainen ja sarkastinen ja osaa viedä homman sinne mihin nainenkin sen haluaa oikeasti menevän -> aka Leader Of The Pack.
Sun ei pitäisi yleistää. Täällä on ainakin yksi nainen, joka arvostaa enemmän noita miellyttäviä ja hyväkäytöksisiä. Vittumaiset ja sarkastiset "mobyt" jätän suosiolla vittuilemaan muille. Mukava, fiksu, hyväkäytöksinen mies ei ole synonyymi nössölle.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä mä ymmärrän mm. mobyn pointit, mutta vaikea niitä on ihan täysin allekirjoittaa. Kun tuota tuttavapiiriä käy läpi ja mietin vaikkapa tuntemiani pareja, niin harvemmin se mies niissä mikään luolamies on (monesti vähän päinvastoin) ja silti viereltä löytyy nättiä ja fiksua naista.
Kyllä ne mobyn pointit nyt on vähän sellaisia, että luontaisesti ne joko sopii joillekin miehille, tai sitten ei. Uskaltaisin väittää, että tietyntyyppinen kaveri ei tuollaisella röyhkeällä käytökselläkään välttämättä saavuta yhtikäs mitään, ehkä jopa sen, että naiset alkaa toden teolla kadota kuvioista. Meinaten sitä, että jos se käytös on niin päälleliimattua, niin ei siitä mikään itsevarmuus paista läpi, vaan todella epätoivoinen ja samalla moukkamainen touhu. Nuo ns. pelimiesliikkeet tulee tapahtua luonnostaan, silloin voi tehdä ehkä tiettyihin naisiin riittävän vaikutuksen.

Siinä mielessä mobyn (ei millään pahalla) neuvot on toisaalta vähän huvittaviakin, mutta mikäs siinä jos itsellä luottamus niihin pelaa ja tuloksia syntyy. Minään yleispätevinä en niitä kyllä pitäisi. Tuollaisten kanssa voi mokata entistä pahemmin, jos ei vaan usko siihen tyyliin.

Oma lukunsa sitten tietysti sekin, uskooko Jatkoaika-nimisellä palstalla kaikennäköisten auervaarojen rehentelyjä siitä, miten hän ainakin saa naista sormia napsauttamalla. Niin, mistä näitä tietää. Kunhan kävi mielessä.

Ennemmin opettelisin siihen, ettei murehtisi jokaista kaatunutta maitolasia ja yrittäisi mennä eteenpäin ja kohti uusia haasteita. Sillä kyllä sen näiden omien kokemusteni perusteella vaan näkee aika nopeasti, että jos joku nainen ei syty, niin se ei syty ja hän selkeästi haluaa jotain ihan muuta kuin mitä sinä edustat. Tietty omaan tapaan antaa ensivaikutelma tulee kiinnittää huomiota, jos siinä on jotain erityisiä puutteita, mutta uskon silti, että omana itsensä on esiinnyttävä, vaikka se sitten olisikin sellainen hiukan kiltinpuoleinen ja kohtelias ja huomaavainen ja... no te tiedätte.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
No jopas on kortteja pöydässä, hehee. Minä olen pelannut kaikki laput R-S-pelissä jokereita myöten.

Itseäni ei kyllä oikeasti hirveästi naurata eiliset erotreffit. Hirveä kännääminenhän siitä seurasi ja päättyi TAAS itkupotkuraivareihin. Kun olin jo nukkumassa puhelin soi kahteen kertaan ja soittoäänenä oli R-S:n Under Pressure. En tietenkään vastannut, vitutti vain kun puhelin oli jäänyt äänelliselle. Nyt sitten luin soittojen perään tulleen tekstarin. Sen sisältö on jopa Jatkoaikaan liian "provokatiivista". Pähkinänkuoressa kuitenkin siinä oli jo Flip-keskustelussa mainitut kaveri- ja seksikortti.

Veikkaanpa, että R-S:llä on tällä hetkellä hyvin ankara morkkis. Nyt on joka tapauksessa viimeistään vapauduttu R-S:stä ja kaikki hänen kämpilleen jättämäni omaisuus on hallussani. Mutta ihan pakko on sanoa, että hieman hirvittää R-S:n aiemminkin mainitsemani maaninen ulappa-ajelu meikäläisen vanavedessä. Kolme ja puoli viikkoa tunnettiin ja kahdesti sain melkein selkääni! Eilenkin tosiaan tuli monosta polveen ja itkuista huutoa "KUINKA NÄÄ VOIT TEHÄ TÄÄN MULLE?". En uskaltanut pyytää katsomaan peiliin vaan kävelin taksitolpalle.

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Ennemmin opettelisin siihen, ettei murehtisi jokaista kaatunutta maitolasia ja yrittäisi mennä eteenpäin ja kohti uusia haasteita. Sillä kyllä sen näiden omien kokemusteni perusteella vaan näkee aika nopeasti, että jos joku nainen ei syty, niin se ei syty ja hän selkeästi haluaa jotain ihan muuta kuin mitä sinä edustat.

Näinhän se on. Pitäisi oppia siihen, että ei jää murehtimaan jo alkuunsa lässähtäneitä tapauksia. Sitä paitsi eikös se ole aina parempi, että pelin nimi käy selville jo heti alussa ja pystyy suht. nopeasti tekemään niitä päätöksiä, että miten edetään eteenpäin? Kyllähän se varmasti harmittaa, kun pääsee ihastumaan toiseen ja hommat menee ns. reisille. Itselläni on käynyt monta paskamaista juttua naisten kanssa (pettämisiä ja valehteluja), niin jos joltain muijalta pakit saa, niin ei se suuremmasti ole jäänyt harmittamaan. Parempi niin kuin joutua petetyksi etc.

Omalla luonteellahan noissa pitää aina olla liikkeellä, ainakin näissä tapauksissa joissa tosiaan olet tosissasi liikkeellä. Silloin ei kannata alkaa esittämään mitään. Silloin mikään ei toimi, myöhemmin ihmisen luonne paljastuu kuitenkin.

Omasta suhteesta sen verran, että tässä ollaan kohta vuosi yhdessä talsittu. Omien kokemusten takia alku oli mulle vähän hankalaa aika ajoin, mutta siitä se lähti rullaamaan hyvin. Pieniä vittuuntuneisuuksia ja muita tulee kyllä, mutta ne kuuluu asiaan.

Viimeksi muokattu:

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ei normaali hetero-mies voi olla pelkkä kaveri naiselle ilman että jossakin vaiheessa tulee eteen seksuaalinen kiinnostus. Enkä puhu nyt parikymppisistä vaan aikuisista ihmisistä. Voi se alkuun olla jonkinlaista kaveruutta mutta ei kannata itselleen valehdella. Mies on uros ja nainen naaras ja se on sillä selvä.

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Kyllä ne mobyn pointit nyt on vähän sellaisia, että luontaisesti ne joko sopii joillekin miehille, tai sitten ei.

Teddyllä ihan hyviä pointseja, mutta mä tartun nyt tähän... Olen (muistaakseni) joskus itsekin 'kritisoinut' Moby Dick:a siitä, että välillä hän tarjoilee ratkaisun avaimia väärään lukkoon. Toisin sanoen pelimiesliikkeitä tilanteisiin, missä toinen hakee neuvoa pitkäaikaisen suhteen rakentamiseen. Taktiikka kun on eri, pelaataanko pikapelejä vaiko pitkäävetoa...

Anyways, ei se silti poista sitä tosiasiaa, että kun Mobyn viestistä poimii oleellisen, niin oikeassa hän on. Jos kundi ei kunnioita edes itseään, niin aika vaikeaa on saada myöskään a-luokan leidiä kiinnostumaan itsestään. Ylikiltit jees-jees miehet ovat tässä suhteessa auttamatta kakkoskorissa, tuntuipa se kuinka tylyltä ja epäoikeudenmukaiselta tahansa... Tietenkään terveellä tavalla hyvän itsetunnon omaavan ei tarvitse olla (eikä yleensä olekaan..) ristiriidassa sen suhteen, etteikö pystyisi olemaan myös kohtelias ja huomioonottavainen, tulematta itse kuitenkaan tallatuksi. Siinä kai se Mobyn pääpointti pähkinänkuoressa on ollut koko ajan?

Ja kyllä, ihmiset ovat erilaisia ja meillä kaikilla on omat heikkoutemme ja vahvuutemme. Ne kannattaa tiedostaa kahdestakin syystä parisuhdekiemuroissa. Ensiksikin sen vuoksi, että heikkoja puolia voi kehittää, uusia kommunikaatiotaitoja opetella ja itseluottamuskin voi kasvaa (voi se kyllä murentuakin...) Toisekseen sen vuoksi, että kun tuntee ja hyväksyy itsensä, niin oppii paremmin tunnistamaan myös sen, millainen leidi olisi oikeasti sopiva itselle. Ettei epätoivoisesti hae jotain sellaista, mitä ei 'matchaa' millaan tavalla oman persoonan kanssa tai joka mahdollisesti "pelaa" aivan eri liigassa.

Mikään päälleliimattu ei tietenkään toimi, vaan haisee ja maistuu siltä mitä se onkin, teennäiseltä! Mutta itseään kehittämällä huomaa myös pikku hiljaa muuttuvansa, saavansa lisää itsevarmuutta jne. Taitoja voi halutessaan kehittää jos niitä ei luontaisesti ole, tai vaikka olisikin. Kovalla duunilla divarin jyrästä saattaa joku päivä tulla SM-liigan vahvistus, ainakin jos nuorella iällä aloittaa. Toiset taas höntsäävät tyytyväisenä divarissa koko ikänsä, eikä siinäkään mitään pahaa ole. Silloin on vain turha haaveilla niistä eduista, jota ammattilaisilla on! Nelosdivarista ei vaan voi hypätä suoraan SM-liigaan, vaikka halu olisi kuinka kova! Treeniä, treeniä...! Ei tää poijjaat sen kummempaa ole!

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ei normaali hetero-mies voi olla pelkkä kaveri naiselle ilman että jossakin vaiheessa tulee eteen seksuaalinen kiinnostus. Enkä puhu nyt parikymppisistä vaan aikuisista ihmisistä. Voi se alkuun olla jonkinlaista kaveruutta mutta ei kannata itselleen valehdella. Mies on uros ja nainen naaras ja se on sillä selvä.

Onpas höhlästi sanottu. Itselläni on useita hyviä naispuolisia ystäviä, eikä ole tullut minkäänlaisia heikkoja hetkiä. Toki silmät on päässä, mutta se on vähän eri asia. En näe tässä mitään kovin kummallista, eikä tilanne näytä olevan mitenkään radikaalin poikkeuksellinen. On myös sellaisiakin naisystäviä joiden kanssa on tullut jotakin puuhattua, mutta jotka ovat pysyneet ystävinä. Sanoisin että vasta jonkun verran kiinteämpi suhde on melkoisen suuri vaara ystävyydelle, vakavan molemminpuolisen rakastumisen jälkeen tuskin on valtavan hyviä mahdollisuuksia jatkaa ystävyyspohjalla, mutta en usko, että tämäkään on mikään kategorinen totuus, poikkeuksia aina löytyy. Ylipäänsä ajatella sukupuolista kategorisesti on melko tyhmää, sukupuolien sisällä on valtava skaala yksilöitä. Toki on joitakin tyypillisesti miehisiä ja tyypillisesti naisellisia luonteenpiirteitä, mutta näihinkin löytyy lukematon joukko poikkeuksia.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Anyways, ei se silti poista sitä tosiasiaa, että kun Mobyn viestistä poimii oleellisen, niin oikeassa hän on. Jos kundi ei kunnioita edes itseään, niin aika vaikeaa on saada myöskään a-luokan leidiä kiinnostumaan itsestään. Ylikiltit jees-jees miehet ovat tässä suhteessa auttamatta kakkoskorissa, tuntuipa se kuinka tylyltä ja epäoikeudenmukaiselta tahansa... Tietenkään terveellä tavalla hyvän itsetunnon omaavan ei tarvitse olla (eikä yleensä olekaan..) ristiriidassa sen suhteen, etteikö pystyisi olemaan myös kohtelias ja huomioonottavainen, tulematta itse kuitenkaan tallatuksi. Siinä kai se Mobyn pääpointti pähkinänkuoressa on ollut koko ajan?

Olen samaa mieltä itseluottamuksesta - juuri se kiltteys voi olla päälleliimattua, tavallaan tiettyä pelkoa ja huonoa itseluottamusta. Mutta itseluottamus ei automaattisesti johda johonkin karkeaan, vähintään puolittain naisia halveksivaan luolamieskäytökseen ja sukupuolten stereotyypittelyyn (mikä taas oli se pohjimmainen viesti, jonka itse noista Mobyn "viisauksista" sain). Itsevarmuus voi johtaa yksinkertaisesti luontevuuteen ja vastakkaisen sukupuolen kunnioitukseen ilman että antaa itsensä tulla tallatuksi. (Ei myöskään ole mikään automaattinen naisellinen refleksi yrittää tallata miestä - jotkut varmasti niin tekevät, useimmat eivät.) Perusasia nyt kenelle tahansa pitäisi olla ettei anna itsensä tulla tallotuksi eikä myöskään tallo muita. Mutta se varmasti on totta, että itsevarmuus ja itsenäisyys ovat ominaisuuksia, jotka puhuttelevat naisia (ehkä niiden pitäisi enemmän myös puhutella miehiäkin).

Nakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aluksi... Prof. Puck: "Mä oon sun idoli!". Taidan perustaa Lärvikirjaan Prof. Puck -fanisivun ja alan harrastamaan epäjumalanpalvontaa.

Onpas höhlästi sanottu. Itselläni on useita hyviä naispuolisia ystäviä,

Mixu taisi heittää pienen provon. En jaksa uskoa, että kukaan noin oikeasti ajattelee.

Itsevarmuus voi johtaa yksinkertaisesti luontevuuteen ja vastakkaisen sukupuolen kunnioitukseen ilman että antaa itsensä tulla tallatuksi.

Aamen! Tätä olen miettinyt koko tämän keskustelun ajan, mutta en ole saanut sanottua sitä (tai itse asiassa ajattelin viedä keskustelun tuonne miesasioiden puolelle). Jos ihmisellä on itsetunto kohdillaan, ei hänen tarvitse toista alistaa tai yrittää päteä tai pelata mitään pelejä, millään korteilla. Se, miten se itsetunto saadaan kohdilleen, onkin toinen juttu.

NK

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Teddyllä ihan hyviä pointseja, mutta mä tartun nyt tähän... Olen (muistaakseni) joskus itsekin 'kritisoinut' Moby Dick:a siitä, että välillä hän tarjoilee ratkaisun avaimia väärään lukkoon. Toisin sanoen pelimiesliikkeitä tilanteisiin, missä toinen hakee neuvoa pitkäaikaisen suhteen rakentamiseen. Taktiikka kun on eri, pelaataanko pikapelejä vaiko pitkäävetoa.

Mielestäni en ole korostanut näissä jutuissa mitään pikapelejä. nämä ns. "pelimiesliikkeet" auttavat tutustumaan vastakkaiseen sukupuoleen ja luomaan naisissa jonkinlaista kiinnostusta. Se miten tuota kiinnostusta jaksaa/pystyy pitää yllä, on jokaisen oma asia. Seuraavassa lainauksessa piileekin koko jutun ydin.

Ja kyllä, ihmiset ovat erilaisia ja meillä kaikilla on omat heikkoutemme ja vahvuutemme. Ne kannattaa tiedostaa kahdestakin syystä parisuhdekiemuroissa. Ensiksikin sen vuoksi, että heikkoja puolia voi kehittää, uusia kommunikaatiotaitoja opetella ja itseluottamuskin voi kasvaa (voi se kyllä murentuakin...) Toisekseen sen vuoksi, että kun tuntee ja hyväksyy itsensä, niin oppii paremmin tunnistamaan myös sen, millainen leidi olisi oikeasti sopiva itselle. Ettei epätoivoisesti hae jotain sellaista, mitä ei 'matchaa' millaan tavalla oman persoonan kanssa tai joka mahdollisesti "pelaa" aivan eri liigassa.

Monen on vaikea uskoa, että omia huonoja puoliaan voi oikesti parantaa. Useimmat sanovat, että haluavat onnistua naisten kanssa ns. "omana itsenään", ihan kuin tuo "oma itse" olisi jotenkin valmis paketti, joka on naulattu niin tarkasti umpeen, ettei sitä ole mahdollista muuttaa.

Tämä ei ole millään muotoa totta. Jos vain tietää huonot puolensa, niitä voi parantaa. Se on vaikeaa ja kestää jopa vuosia, mutta se vaikuttaa parantavasti koko loppu elämään. Sosiaalisten taitojen paraneminen vaikuttaa jokaisen elämään kokonaisvaltaisesti. Se että naisten kanssa saa helpommin kontaktia, on vain bonusta.

Nykyajan "pelimiehet" haluavat nimenomaan kehittää sosiaalisia taitojaan, eikä kaikkien päämääränä ole saada mahdollisimman paljon pesää, toki niitäkin löytyy, mutta usein nämäkin tajuavat, ettei elämään kuuluu muutakin kuin jatkuva pesän perässä juokseminen.

Tuolla pelimies-sanalla on jostain syystä erittäin negatiivinen kaiku ja erittäin harvalla on mitään käsitystä mitä se tarkoittaa. Pelimies on huijari, joka onnistuu joidenkin maagisten tekniikoiden avulla saamaan naisen pään pyörälle ja hyväksikäyttää sitten naista törkeästi. Näitä juttujahan saa kuulla usein... Nämä naiset eivät kuitenkaan tunnista sitä pelimiestä, kun se tulee vastaan. Pari kertaa näitä juttuja on kertonut nainen, joka on juuri istunut pelimiehen kainalossa. Noissa tilanteissa on melko vaikeaa pitää pokerinaamaa.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos vain tietää huonot puolensa, niitä voi parantaa. Se on vaikeaa ja kestää jopa vuosia, mutta se vaikuttaa parantavasti koko loppu elämään.

Tavallaan tätä samaa ajoin takaa kommentilla Uleåborgirille - jos toimii 'itseään vastaan', ei voi kunnioittaa itseään. Ja taas jos kunnioittaa itseään, muutkin kunnioittavat. Se näkyy ulospäin 'omana itsenään olemisena', ei päälleliimattuna toimintatapana.

Kaikkea ei ehkä saada syntymälahjana, mutta kaikki voivat kasvattaa itsestään vähintäänkin oman kunnioituksensa ansaitseviksi ihmisiksi... Ole sitä, mitä haluat olla :)

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mixu taisi heittää pienen provon. En jaksa uskoa, että kukaan noin oikeasti ajattelee.

Toisaalta ei mikään ihme vaikka mixu ajattelisi juuri niin, sen verran konservatiivisilta hänen mielipiteensä sukupuolirooleista, seksuaalisesta suuntautuneisuudesta tms. ovat yleisesti, joten ei ihme, vaikka hänen olisi kovin vaikea ymmärtää sitä, että mies ja nainen voivat olla ystäviä ilman seksuaalista merkitystä ystävyyssuhteessa. Ainakin minä voin olla, ja minulla on useampia naispuoleisia ystäviä ja ystävinä heidät haluankin pitää - en petikumppaneina.

vlad.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tavallaan tätä samaa ajoin takaa kommentilla Uleåborgirille - jos toimii 'itseään vastaan', ei voi kunnioittaa itseään. Ja taas jos kunnioittaa itseään, muutkin kunnioittavat. Se näkyy ulospäin 'omana itsenään olemisena', ei päälleliimattuna toimintatapana.

Jotkut taas kunnioittavat itseään yli äyräiden. He ottavat itsensä liian vakavasti. Ainakin minä kierrän moiset ihmiset kaukaa, ainakin henkisellä tasolla. Lauri Viita sanoi aikoinaan: on helvetin vaikea olla väkisin oma itsensä. Niinpä minäkin olen antanut tukkani kasvaa. Helvetin paljon helpompaa antaa olla oma itsensä.

Kaikkea ei ehkä saada syntymälahjana, mutta kaikki voivat kasvattaa itsestään vähintäänkin oman kunnioituksensa ansaitseviksi ihmisiksi... Ole sitä, mitä haluat olla :)

Jep tämä on myös totta. Tähän taas historiallinen quote: "You can be anything you want to be, just turn yourself into anything you think that you can ever be" -Queen: Innuendo. Jo se, että menee naisseuraan kyräilemättä porisemaan on jo periaatteessa vähintään kärkkymistä ykköspesälle. Mutta jurotapa nurkassa. Olet silloin runkkaava. Vaikka olisitkin silloin oma itsesi. Arka mies ei saa kaunista akkaa.

Nakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arka mies ei saa kaunista akkaa.

Tästä miun on nyt pakko olla eri mieltä... Minunkin miehellä on pirun komee akka, vaikka mies sillon meidän tutustuessa olikin jokseenkin arka/ujohko. ;)
Nykyään tuota ei voi sanoa araksi, päinvastoin. Ehkä se on sitä iän tuomaa varmuutta, mene ja tiedä.

NK

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tästä miun on nyt pakko olla eri mieltä... Minunkin miehellä on pirun komee akka, vaikka mies sillon meidän tutustuessa olikin jokseenkin arka/ujohko. ;)
Uleåborgir puhuikin kauniista, ei komeasta... ;)

No joo.

Tavallaan kai totta mitä sanotaan, mutta se riippuu taas niin ihmisistä mitä haluaa ja mistä tykkää ja millainen itse on. On kai olemassa jonkin sortin oletus, että ns. kauniit ihmiset on itsevarmoja ja määrätietoisia sen suhteen mitä haluavat ja ns. rumat ihmiset taas itsetunnoltaan heikkoja ja ottavat mitä vain saavat. Toki voihan se mennä noinkin, mutta melkoisen kova yleistys kuitenkin. Puhumattakaan siitä, kun lähdetään puhumaan kauneudesta määritteenä, niin saavutaan taas siihen ianikuiseen suohon josta ei ole paluuta... mikä kellekin on kaunista ja mikä ei...

Tiedän kyllä mielestäni todella kauniita naisia, joilla on heikko itsetunto eri syistä johtuen ja eivät pidä itseään oikein minään.

Ja vaikka en nyt mikään erityisen itsevarma mahtisonni olekaan, pikemmin kaikkea muuta kuin sitä, niin olen silti (omasta mielestäni) seurustellut naisten kanssa joita voi kyllä määritellä hyvännäköisiksi. Ovatko sitten todella kauniita, on eri juttu. Eipä se täydellinen ulkoinen muoto ole ollut milloinkaan mikään suuri kriteeri täällä päässä. Kunhan on viehättävä ja asiat skulaa, ei sitä sen enempiä oikein voi ja uskallakaan toivoa.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
On kai olemassa jonkin sortin oletus, että ns. kauniit ihmiset on itsevarmoja ja määrätietoisia sen suhteen mitä haluavat ja ns. rumat ihmiset taas itsetunnoltaan heikkoja ja ottavat mitä vain saavat.

Nih! Onko pelkkää sattumaa, että pelkästään minun ja tuttujen hyvännäköiset paremmat puoliskot ovat niiden komeiden huonompien puoliskojen morsiamia ja paremman puoliskon kaverit, tuttavat ja sukulaiset, jotka ovat kauniita, roikkuvat komean huonomman puoliskon käsikynkässä?

"Rumat", juoponnäköiset ja muuten epäsymmetriset ihmiset saattavat kyllä hekin jopa seurustella. Tasoistensa kanssa... Tällaisia rumia ja lihavia naisia saattaa tavata jopa näiden pikku vässyköiden kainalosta.

Ottaisiko Nakke tai Gredulin saattelemaan koko illan nurkassa istuneen rillipirun, joka osaa puhua vain tuplapakosuuttimen oikeasta kulmasta?

Nakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ottaisiko Nakke tai Gredulin saattelemaan koko illan nurkassa istuneen rillipirun, joka osaa puhua vain tuplapakosuuttimen oikeasta kulmasta?

Ei.

Lisäys: Jos siis noin kysyt...

Mutta jos sillä rillipirulla olisi pilkettä silmäkulmassa, niin kuka tietää. Täti N on ollut niin pitkään poissa sinkkuelämästä, niin ei voi tietää, mitä tekis. Riippuisi vähän, millä mielellä siellä itse olis liikkeellä. Joskus voi riittää se, että mies näyttää hyvältä ja tekee mitä käsketään :)

Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos se suhtautuu intohimoisesti tuplapakosuuttimiin niin miksei :)

Minun on helppo heitellä mielipiteitä, kun en itse ole enää perhettä perustamassa.

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Lankesin taas perisyntiini ja sekaannuin työkaveriin. Ei mitään sinänsä, kiva tyttö, saman ikäinenkin kuin minä ja kaikki toimi loistavasti ja pidetään toisistamme. Ollaan oltu kavereita jonkun aikaa jo, ja tekemisissä vapaalla muutenkin ja nyt vaan kävi näin, melkein vahingossa.

Mutta joo, ans kattoo kuin käy. Daami on kuitenkin periaatteessa mun esimieskin, niin ei nyt parane ihan hirveästi tätä ryssiä. Muutenkin mulla on kyllä niin synkkä saldo työkavereista, että oikein itteäänkin hirvittää. Mut eipä sille mitään voi, ja näissä hommissahan tuo kuormasta syönti on enemmän sääntö kuin poikkeus.

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lankesin taas perisyntiini ja sekaannuin työkaveriin. Ei mitään sinänsä, kiva tyttö, saman ikäinenkin kuin minä ja kaikki toimi loistavasti ja pidetään toisistamme. Ollaan oltu kavereita jonkun aikaa jo, ja tekemisissä vapaalla muutenkin ja nyt vaan kävi näin, melkein vahingossa.

Mutta joo, ans kattoo kuin käy. Daami on kuitenkin periaatteessa mun esimieskin, niin ei nyt parane ihan hirveästi tätä ryssiä. Muutenkin mulla on kyllä niin synkkä saldo työkavereista, että oikein itteäänkin hirvittää. Mut eipä sille mitään voi, ja näissä hommissahan tuo kuormasta syönti on enemmän sääntö kuin poikkeus.

Oijoi, samaan on ite tullut sorruttua aikoinaan liian useesti. Kerran tosin vain niin, että sänkyyn asti mentiin. Useesti niin, että se kiinnostus oli suurempaa mun puolelta. Pari kertaa toisinkin päin, mutta itse en ollut kiinnostunut.

Aina kaikki ulkopuoliset sanoo, että työkaverijutut ei kannata, mutta hormoonit jyllää yleensä vahvemmin kuin ns. järkevyys. Ja yleensä nää kylmänviileet ulkopuoliset on itse tositilanteessa hyppäämässä suhteeseen ihan missä tilanteessa tahansa...

Missäs hommissa olet kun "kuormasta syönti on enemmän sääntö kuin poikkeus". Musta tuntuu, että homma menee noin ihan joka hommassa jossa vaan on naisia ja miehiä samassa paikassa. Paitsi silloin jos on parturi-kampaajamies ja useempia naisia samassa mestassa. Jostain syystä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy