Naisasiat

• 7 587 510
  • 26 609
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Saukko A. kirjoitti:
Mun mielestä tällainen käytös kertoo lähinnä omasta heikosta itsetunnosta. Ei pysty kohtaamaan sitä asiaa, että on joutunut jätetyksi. Itse olen pari kertaa seurustellut.

Itse olen myös pari kertaa seurustellut ja en ole missään tekemisissä exieni kanssa. En kuitenkaan todellakaan kärsi huonosta itsetunnosta.

Ero on monimutkainen asia ja siihen voi liittyä niin paljon asioita, joita ei pysty hyväksymään koskaan. Pari kertaa on exä tullut kadulla vastaan, mutta ei olla oltu tuntevinakaan. Hän teki minulle jotain sellaista, jota en voi koskaan antaa anteeksi.

Eivät asiat ole niin mustavalkoisia. Toisilla välinpitämättömyys exää kohtaan voi johtua huonosta itsetunnosta, toisilla jostakin muusta.

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Itse olen myös pari kertaa seurustellut ja en ole missään tekemisissä exieni kanssa. En kuitenkaan todellakaan kärsi huonosta itsetunnosta.

Ero on monimutkainen asia ja siihen voi liittyä niin paljon asioita, joita ei pysty hyväksymään koskaan. Pari kertaa on exä tullut kadulla vastaan, mutta ei olla oltu tuntevinakaan. Hän teki minulle jotain sellaista, jota en voi koskaan antaa anteeksi.

Eivät asiat ole niin mustavalkoisia. Toisilla välinpitämättömyys exää kohtaan voi johtua huonosta itsetunnosta, toisilla jostakin muusta.

Itse tuli erottua monivuotisesta suhteesta muutama vuosi sitten. No, taas jouluaattona mennään ex:n porukoille syömään ja illalla jatkoille baariin. Mistään lämmittelystä ei ole kyse, vaan hyvinä kavereina pystytään pyörimään yhä. Meillä suhde vaan ajautui enemmän kaveriaseteelle ja hyvä näin. Samoin ex:n vanhemmat ovat todella hyviä tyyppejä, eli miksi katkaista välejä?

Sinkkuna on symppaattisen sian kiva röhkiä yöelämässä..

Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
jesse72 kirjoitti:
Mistään lämmittelystä ei ole kyse, vaan hyvinä kavereina pystytään pyörimään yhä. Meillä suhde vaan ajautui enemmän kaveriaseteelle ja hyvä näin. Samoin ex:n vanhemmat ovat todella hyviä tyyppejä, eli miksi katkaista välejä?

Sinun tapauksessasi ei varmasti ollutkaan mitään syytä katkaista välejä, mutta omassa entisessä suhteessani tapahtui niin paljon pahoja asioita, että ei voi olla missään väleissä.

Kuten todettua, niin tilanteita on varmasti niin monta erilaista kuin on suhteitakin maailmassa. Joillakin ajautuu asiat vaan niin, että ei tee mieli olla enää exän kanssa missään väleissä.

Birchman

Jäsen
Noniin erosta on nyt kohta kaksi kuukautta. Joulu on tähän asti tuntunut sanotaanko nyt haastavalta. Aamuisin kun herää niin mielen valtaa kova ikävä, eikä yhtään helpottanut saadessani joulukortin exältä.

Nyt oikeastaan huomaa, että on ensimmäistä kertaa aikaa käsitellä päässään suhteen loppua. Opiskelu on vienyt ajatukseni eroprosessista kokonaan muualle. Kovin uskoin jo olevani voiton puolella, mutta nyt vasta huomaa kuinka paljon työtä on vielä edessä. Toivottavasti saisin käsiteltyä tämän ennen koulunpenkillle palaamista, koska olen huomannut, että persoonallisuuteni on muuttunut aiemmasta iloisesta ja sosiaalisesta enemmän siihen suuntaan, että vituttaa kaiken maailman naisihmiset eikä pahemmin jaksa näyttää sitä oikeaa hyvää-minää heille.

Olen aina toilaillut humalassa. On se jumalauta uskomatonta, miten alkoholi voi vaikuttaa aikuiseen ihmiseen. Ihan sama millaista mantraa itselleni hoen niin aina tietyssä vaiheessa iltaa tulee sellanen "hälläväliä mistä tai kenen vierestä herään"-fiilis. On niin vittumaista ja säälittävää toimintaa kyllä, mutta en tiedä miten tuostakin pääsisi eroon. Vielä en ole pahemmin kaveriporukassa ruvennut iskemään, mutta pari kertaa on jo ollut todella lähellä. VITTU! Onko neuvoja tästä eroon pääsyyn? Alkoholin juomisen lopettaminen ei ole vaihtoehto.

Sitten niistä nykyisistä naisasioista. Hauska tapahtuma syksyltä. Erästä tyttöä olin jo vähän kauemmin katsonut sillä silmällä, mutta kuulin hänen seurustelevan. No kerran sitten illanistujaisissa juttelimme ja kerroinkin hänelle, että taisin vähän ihastua häneen. No ei siinä mitään, häntä kovin ihmetytti (ihan positiivisesti), että uskalsin sen noin päin naamaa sanoa. Pari kuukautta myöhemmin nähtiin taas illanistujaisissa ja tyttö tuli kysymään, mitä oikein tarkoitin sanoillani kun viimeksi nähtiin? Kerroin, että ei se nyt niin vakavaa ollut ja ajattelin jatkaa iltaa, mutta häntä asia kiinnosti ja kertoi ettei tiennyt ollakko imarreltu vai painostettu? Loppujen lopuksi tyttö piteli jo kovin kädestä kiinni ja siinä kaveriporukassa iltaa istuttiin. Tästä viikko ja näimme koulussa ja ihan uskomatonta miten jonkun käytös voi muuttua. Tytöllä tuntui olevan kovin jotain meikäläistä vastaan vaikka mitään en ollut tehnyt. Hän tuli minulle juttelemaan, hän otti kädestä kiinni etc... Ihan sama mitä koulussa sanoi niin jotain vittuilun ja naljailun välimaastosta tuli vastaukseksi. Ja todellakaan en mitään iskurityksiä (kerrankin) ollut laittanut ilmoille, koska minusta seurustelusuhdetta pitää kunnioittaa.

Taidan vieläkin olla vähän ihastunut tähän daamiin kun jaksan jauhaa... Hyvää joulua!

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910

Belenoss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Ottawa ja Real Madrid
Olen aina toilaillut humalassa. On se jumalauta uskomatonta, miten alkoholi voi vaikuttaa aikuiseen ihmiseen. Ihan sama millaista mantraa itselleni hoen niin aina tietyssä vaiheessa iltaa tulee sellanen "hälläväliä mistä tai kenen vierestä herään"-fiilis. On niin vittumaista ja säälittävää toimintaa kyllä, mutta en tiedä miten tuostakin pääsisi eroon. Vielä en ole pahemmin kaveriporukassa ruvennut iskemään, mutta pari kertaa on jo ollut todella lähellä. VITTU! Onko neuvoja tästä eroon pääsyyn? Alkoholin juomisen lopettaminen ei ole vaihtoehto.

Miten olis alkoholin vähentäminen? Itellä ainakin on sileen että tietyssä pisteessä homma karkaa käsistä, niin naisten kuin viinankin suhteen. Sitten kunnon kännissä tulee aina hölmöiltyä, no huumorilla sen on kai kaikki ottaneet kun ei oo nenu tullu kipeeks, enkä kai kavereitten eukkoja oo yrittänyt iskeä... Oon todella lipeevää sorttia nousuhumalassa, känninpuolella en sitten tosin tajua mitstään mitään vaan saatan ihan yksin lähteä kotio vaikka oltais jo sovittu "jatkoista", narikassa yleensä viimestään pääsen naisista eroon... No en oo koskaan seurustellut että siltä pohjalta, jos jonkun naisen joskus löytäis niin varmaan pitäs koko kuningas alkoholi hylätä :)

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tyttö tuli kysymään, mitä oikein tarkoitin sanoillani kun viimeksi nähtiin? Kerroin, että ei se nyt niin vakavaa ollut ja ajattelin jatkaa iltaa, mutta häntä asia kiinnosti ja kertoi ettei tiennyt ollakko imarreltu vai painostettu? Loppujen lopuksi tyttö piteli jo kovin kädestä kiinni ja siinä kaveriporukassa iltaa istuttiin. Tästä viikko ja näimme koulussa ja ihan uskomatonta miten jonkun käytös voi muuttua. Tytöllä tuntui olevan kovin jotain meikäläistä vastaan vaikka mitään en ollut tehnyt. Hän tuli minulle juttelemaan, hän otti kädestä kiinni etc... Ihan sama mitä koulussa sanoi niin jotain vittuilun ja naljailun välimaastosta tuli vastaukseksi.
Aina jos joku alkaa tuonlaiselta pohjalta käyttämään sanaa "painostaa", niin lähden saman tien mahdollisimman kauas. Jos rehellinen ja asiallinen painostamaton lausuma käsitetään _painostamiseksi_ niin kuulijan päässä on vikaa. En edes tervehdi tuonlaisia ureapäitä. Aamen.

huppumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Ottawa, Leeds Utd
On tää positiivisen ja normaalin ulkokuoren pitäminen vaan niin helvetin raskasta.
Yrittää esittää normaalia vaikka sisällä täysi myrsky päällä ja aivan paskana.

Tiesin että tästä joulusta tulis rankkaa, kun neiti tulee suomeen viettämään joulua ja meidän olisi tarkoitus nähdä ja jutella suhteestamme, mutta eipä ole neidistä kuulunut mitään, vaikka olen yrittänyt soitella ja tekstailla päivittäin ja monta kertaa..

Ei tiedä miten päin olisi tai mitä tekisi..

Pahin pelko ja aavistus on se että hänellä on jo uusi mies..

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
eipä ole neidistä kuulunut mitään, vaikka olen yrittänyt soitella ja tekstailla päivittäin ja monta kertaa..
No eikö tämä ole päivän selvä juttu, että ellei akka ole kuollut tai muuta force majoria, niin se oli sitten siinä ja aika varmasti toisen munan junttaamana. Jos teillä olisi jotain, niin muija olisi ihan vakavissaan miettinyt jo koneen laskeutuessa ja kännykkää käynnistäessään, että soittaakko ensin äidilleen vai sinulle. Jos teillä ei olisi mitään, mutta toista äijääkään ei olisi, niin totta helvetissä akka olisi vastannut sinulle ja vaikka kierrellyt ja kaarrellut jotain turhaa. Mitä nopeammin hyväksyt tuon "kaikkein pahimman", niin sitä nopeammin seilaat uuden reiden päällä. Äläkä uskottele itsellesi, että olisit menettänyt mitään ainutlaatuista.

Muutenkin miettisin koko hoitoa jo siltä kantilta, että pakko olla jollain tavalla tunnevammainen, ellei pysty edes "Lopeta nyt helvetissä se häirintä tai soitan poliisin"-viestiä lähettämään ja sillä tavalla käsittelemään asiaa. Nuole haavat ja kömmi nopeasti eteenpäin, eli toiseen suuntaan. Lähetä lyhyt viesti, että ymmärsit yskän ja toivota onnellista jatkoa. Tiedän, että kuulostaa juuri nyt ja noissa tunteissa älyttömältä, mutta lue tämä viesti uudestaan kuukauden parin päästä ja opi ensi kerraksi.

Tämä menee sarjaan "Ei niin mukavaa miestä kuin itseään kannata kiusata tyhjän takia."

raholan rotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse olen nyt pari kk seurustellut nykyisen emäntäni kanssa ja nyt tuli suvusta ensimmäiset vihaiset katseet niskaan. Oltiin joulupäivänä hänen mummollassaan perheen kesken syömäss. Mukana emäntä, hänen veljensä, siskonsa ja avopuoliso sekä emännän vanhemmat.

Emäntä vaan ei muistanu kertoa etukäteen näiden isovanhempien olevan vähä 50luvulle jämähtäneitä.

Tänään sain kuulla sit kuinka huono ihminen olen hänen mummun ja papan mielestä. He eivät hyväksy suhdettamme koska:
-Söin lautasellisen jouluruokaa ja kieltäydyin santsaamasta. Kysyivät miksi ja ilmoitin heille että on vähä heikko happi ku tuli glögiä vähäsen liikaa nautittua oman perheen kesken jouluaattona.
-Ruuan jälkeen siirryimme televisiota katselemaan ja juttelemaan ja laitoin ihan vaistomaisesti ruuan jälkeen nuuskan huuleen.

Kaksi suurta virhettä vanhan ikäluokan edessä siis tehty = Alkoholin käytön myöntäminen ja nuuskan käyttö. Kuulemma jouluaattona näin nuoren (25v) kuulu juoda alkoholia ja nuuskaa sekä tupakki on kuulemma kiellettyjä tuotteita. Niitä käyttää vaan tyyliin rikolliset.
Mummu ja pappa oli lähettänyt terveiset emännälle että kannattaisko sen miettiä vielä kertaalleen meidän seurustelua?

Mitä?

Sen verta täytyy mainita vielä että oman emännän isääni en ole nähnyt kertaakaan selvinpäin vaikka olemme joka lauantai-iltapäivä siellä käyneet kylässä. Onneksi emännälläni on sentäs omat mielipiteensä.

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Kaksi suurta virhettä vanhan ikäluokan edessä siis tehty.

Toi on saavutettu etu jos ei tarvi puolison mummoa ja pappaa käydä moikkailemassa, tylsiä reissuja.

Sukuhan se monasti pahin, ei sen tarvii antaa vaikuttaa omiin peleihin..

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Nyt se muija sit jätti, yöllä. Kiitti. Oli kyllä ihan kiva kolme kuukautta.
Sanoisin kyllä, että tuossa ei muija jättänyt. Tuossa vaiheessa on vasta tyttökaverin esiaste. Sen jälkeen tulee tyttökaverikandidaatti, sitten tyttökaveri, sitten vasta muijavaiheet.

Saattaa tämä kyllä olla geopoliittinenkin ilmaisumuotoeroavaisuus. Ja vituttaahan se ero silti, aina.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Itse olen nyt pari kk seurustellut nykyisen emäntäni kanssa ja nyt tuli suvusta ensimmäiset vihaiset katseet niskaan. Oltiin joulupäivänä hänen mummollassaan perheen kesken syömäss. Mukana emäntä, hänen veljensä, siskonsa ja avopuoliso sekä emännän vanhemmat.

...

Mummojen ja pappojen arvostelu minun lasteni kavereita kohtaan saa minulla aikaan sellaisen "liikkuvat taakse"-reaktion eli "silloin ei ole enää kellään mukavaa", kun aukaisen sanaisen arkkuni ja suomennan vähän fossiileille, missä mennään ja kuka käskee...

Jos sattuisi taas niin, etten jostain syystä osaisi hyväksyä itse heidän ystäviänsä, pitäisin mölyt mahassani ja opettelisin pitämään.

Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Hitto vie. Vituttaa mutta vaan laimeasti. Ihan jees siis sen suhteen, taidan kokeilla jos hörpyllä ois vaihteeks mukavaa. Stadi, hear I cum.

Watson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Arsenal
Emäntä vaan ei muistanu kertoa etukäteen näiden isovanhempien olevan vähä 50luvulle jämähtäneitä.

Itse olen syntynyt 70-luvun alkupuolella. Jos oma tyttäreni tuo joskus 10-vuoden päästä sulhaskandidaatin ensimmäistä kertaan syömään minun tai vanhempieni luokse, ja tämä nuorukainen on tilaisuudessa krapulassa ja vetää ruuan jälkeen mälliä huuleen, otan niskaperseotteella kiinni ja nakkaan pihalle.

Myönnän, olen vanhanaikainen. En krapulan tai mällin käytön takia, mutta jos näinkin 'arvokkaaseen' tilaisuuteen ei osaa valmistautua, niin pelisilmässä ja kasvatuksessa on ammottavia puutteita.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Kaksi suurta virhettä vanhan ikäluokan edessä siis tehty = Alkoholin käytön myöntäminen ja nuuskan käyttö. Kuulemma jouluaattona näin nuoren (25v) kuulu juoda alkoholia ja nuuskaa sekä tupakki on kuulemma kiellettyjä tuotteita. Niitä käyttää vaan tyyliin rikolliset.
Mummu ja pappa oli lähettänyt terveiset emännälle että kannattaisko sen miettiä vielä kertaalleen meidän seurustelua?...

Olisiko omassa käyttäytymisessäsi jotain vikaa?? Olit vieraana ja silloin pitäisi osata toimia tilanteen mukaisesti, mummu ja pappa vaan reagoivat omien arvojensa perusteella. Heidän mielestään nuorten ei kuulu juoda, eikä nuuskata, se heille sallittakoon. Ehkä kannattaisi katsoa peiliin ensin ja vasta sitten moittia mummua ja pappaa.

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedustelu on kaiken a ja o. Armeijan käyneille tämä on selvää, ja harvoja asioita, joita kannattaa armeija-ajoista muistaa myös siviilissä. Sanoisin, että omaa mokaa on enemmän kuin puolet. Kysymys kuuluukin: opitko mitään?

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Olisiko omassa käyttäytymisessäsi jotain vikaa?? Olit vieraana ja silloin pitäisi osata toimia tilanteen mukaisesti, mummu ja pappa vaan reagoivat omien arvojensa perusteella. Heidän mielestään nuorten ei kuulu juoda, eikä nuuskata, se heille sallittakoon. Ehkä kannattaisi katsoa peiliin ensin ja vasta sitten moittia mummua ja pappaa.

Olen täysin samaa mieltä. Itsehän en moiseen sortuisi, oli nuuskantuskat kuinka pahat tahansa, ja santsatakin olisi voinut pelkästä kohteliaisuudesta.

Itse en avovaimon mummon nähden nuuskaa käytä, ja kolmen vuoden yhdessäolon jälkeen uskalsin tänä jouluna ensi kertaa käyttää anopin nähden, eikä siitä negatiivista palautetta tullut. Vitsinä sitä anopillekin tarjosin, ja nauroi vaan asialle, joten ilmeisesti olen jotenkin onnistunut korttini pelaamaan oikein :)

Mutta isovanhempien kanssa ollessa pitää olla hyvin korrektisti. Ei siis nuuskaamista tai krapulaa pidä ääneen tunnustaman! ;)

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo kyllä nyt vähän ihmetytti että miten toisen isovanhempien luona noin käyttäydytään. Ei tulisi mieleenkään mennä tupakalle kun olemme heidän luonaan kylässä. Vanhanaikaiset tavat ovat välillä oikein mukavia ja sanoisin että tässä oli kyse hyvien käytöstapojen puutteesta, eikä siitä että isovanhemmat olivat "jämähtäneet 50-luvulle".

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Joo kyllä nyt vähän ihmetytti että miten toisen isovanhempien luona noin käyttäydytään. Ei tulisi mieleenkään mennä tupakalle kun olemme heidän luonaan kylässä. Vanhanaikaiset tavat ovat välillä oikein mukavia ja sanoisin että tässä oli kyse hyvien käytöstapojen puutteesta, eikä siitä että isovanhemmat olivat "jämähtäneet 50-luvulle".

Itse olen kyllä polttanut exän isovanhempien luona ilman mitään ongelmia tai valitusta. Toki kyseisten ihmisten nuorin tytär(siis exäni täti) on salannut juomisensa ja varsinkin polttamisensa n. 25 vuotta vanhemmiltaan. Jokainen tyylillään... Meille kyllä tarjoiltiin myös alkoholipitoista, mutta "tädille" ei, koska oli esittänyt "täydellistä absolutisti tytärtä"

Omasta mielestäni tässä oli kysymys suvaitsemattomuudesta isovanhempien puolelta. Ei ole heidän tehtävänsä neuvoa tai kertoa mitä tässä elämässä "saa" tehdä. Toki on suotavaa heiltä kertoa mitä "kannattaa" tehdä ja antaa "aikuisten" ihmisten sen jälkeen tehdä omat valintansa. Lapset ovat lapsia ja aikuiset aikuisia.

Itselläni on yksi sukulainen, jolla on tasan yksi ihminen melkoisen laajasta suvusta, joka haluaa hänen kanssaan olla tekemisissä. Ko. ihminen haluaa vain kyykyttää toisia ihmisiä, eikä ymmärrä että hänessä itsessäänkin on vikoja, joista jokainen voisi avautua ihan huolella.

Toki kunnioitan vanhempien ihmisten mielipiteitä ja opetuksia syvästi ja ilmaisen sen heille myös, mutta omien mielipiteiden muuntaminen absoluuttiseksi totuudeksi ei oikein ole se paras systeemi.

Ja vielä sen verran, että silloin 50-luvulla poltettiin joka paikassa. Jos mentiin kylään johonkin, oli joka paikassa tuhkakupit valmiina ja vierailun jäkeen "verhot mustina". Nuuskan käyttö on aika kesyä siihen verrattuna. Itse asiassa monissa paikoissa oli 80-luvullakin vielä sama meininki tuhkakuppeineen, jopa työpaikoilla.

Yhteenvetona tästä voisi sanoa, että jos yrittää mielyttää kaikkia, on äkkiä itse melko onneton ihminen.

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Omasta mielestäni tässä oli kysymys suvaitsemattomuudesta isovanhempien puolelta. Ei ole heidän tehtävänsä neuvoa tai kertoa mitä tässä elämässä "saa" tehdä.

No en minä silti ensitreffeillä menisi tykittämään näiden olohuoneeseen. Saatika kehuskelisin omalla krapulalla joulupöydässä.

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Rehellisyys maan perii. Jos on aivan järkyttävä kanuuna, itse ensinnäkin skippaisin tuollaiset isovanhempien vierailureissut, varsinkin jos ei ole kyseessä edes omat isovanhemmat. Jos nyt kyseiseen tilanteeseen joutuu niin kyllä mielestäni voi sanoa, jos on huono olo eikä pysty ruokaa enään syömään. Kyllähän se nyt järki pitää olla mukana.

Itse olen elänyt siinä käsityksessä, että tuollaiselle ikäluokalle tupakointi on paljon vähempi paha kuin nykyiselle sukupolvelle.

Oma ohjenuorani on se, että ole oma itsesi missä vain. Tietenkin jonkinlaiset käytöstavat pitää muistaa, mutta se nyt kuuluukin siihen omana itsenä olemiseen. Turha nöyristely sikseen.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rehellisyys maan perii. Jos on aivan järkyttävä kanuuna, itse ensinnäkin skippaisin tuollaiset isovanhempien vierailureissut, varsinkin jos ei ole kyseessä edes omat isovanhemmat. Jos nyt kyseiseen tilanteeseen joutuu niin kyllä mielestäni voi sanoa, jos on huono olo eikä pysty ruokaa enään syömään. Kyllähän se nyt järki pitää olla mukana.

Itse olen elänyt siinä käsityksessä, että tuollaiselle ikäluokalle tupakointi on paljon vähempi paha kuin nykyiselle sukupolvelle.

Oma ohjenuorani on se, että ole oma itsesi missä vain. Tietenkin jonkinlaiset käytöstavat pitää muistaa, mutta se nyt kuuluukin siihen omana itsenä olemiseen. Turha nöyristely sikseen.

Eli MINÄ olen tärkeämpi kuin tyttöystäväni isovanhemmat??

Ehkä olen sitten vanhanaikainen, mutta kyllä minusta on korrektia kunnioittaa vierailun isäntäpariskuntaa, varsinkin kun kyseessä on ensimmäinen kontakti kyseisten ihmisten kanssa. Ja kun kyseessä ei ole suuret asiat, nuuskan käyttö ja krapulan salaaminen, niin tehtävä ei ole nöyristelyä. Mutta jokainen omalla tyylillään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy