Naisasiat

• 7 587 524
  • 26 609

raholan rotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eli MINÄ olen tärkeämpi kuin tyttöystäväni isovanhemmat??

Ehkä olen sitten vanhanaikainen, mutta kyllä minusta on korrektia kunnioittaa vierailun isäntäpariskuntaa, varsinkin kun kyseessä on ensimmäinen kontakti kyseisten ihmisten kanssa. Ja kun kyseessä ei ole suuret asiat, nuuskan käyttö ja krapulan salaaminen, niin tehtävä ei ole nöyristelyä. Mutta jokainen omalla tyylillään.

Ei nyt ihan noinkaan. Minusta on tärkeintä olla oma itseni tilanteessa kuin tilanteessa. Itselleni vaan ei sovi mitkään roolien vedot. Vaan haluan että ihmiset tuntevat minut sellaisena kuin olen.

Tosiaan mistään kehuskelusta ei ollut kyse vaan kun sitä syytä kyseltiin niin kerroin kohteliaasti että "taisi tulla eilen tuota glögiä juotua hieman liikaa"
ja tuo nuuskahan nyt oli ihan vaistomainen reaktio.

Oma tiedusteluni kusi todella pahasti ja siitä miinusta. Kunnollisella tiedustelulla olisi voinut voittaa paljonkin tässä asiassa. Mutta kun luotin emännän sanaan "ne on ihan mukavia, ei niit tarvi pelätä" niin mikäs siinä sit. Ollaan oma itsensä.

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Aika juntin kuvan rr onnistuit itsestäsi antamaan täällä palstalla ja myös mainituille isovanhemmille. On tärkeä olla sinut itsensä kanssa, mutta joku suodatin silti voisi olla päällä kun ensimmäisiä kertoja tapaa uusia ihmisiä. Muutenkin se omien arvojen ja harrastusten esilletuonti voisi olla fiksua pitää sellaisella järkevällä tasolla ja pitää se enemmän omana juttuna.

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Eli MINÄ olen tärkeämpi kuin tyttöystäväni isovanhemmat??

Ehkä olen sitten vanhanaikainen, mutta kyllä minusta on korrektia kunnioittaa vierailun isäntäpariskuntaa, varsinkin kun kyseessä on ensimmäinen kontakti kyseisten ihmisten kanssa. Ja kun kyseessä ei ole suuret asiat, nuuskan käyttö ja krapulan salaaminen, niin tehtävä ei ole nöyristelyä. Mutta jokainen omalla tyylillään.

Allekirjoitan viimeisen lauseen sanasta sanaan. Näin jokaisen tulisi elää, mutta samalla kuitenkin niin, ettei häiritse muiden elämää.

Tottakai isäntäpariskuntaa tulee kunnioittaa, mutta myös vieraita tulee kunnioittaa. Ja nuuskan laittaminen huuleen tai pieni mainitseminen krapulasta ei ole mielestäni mitään tökeröä käytöstä. Vielä jos jälkikäteen oltiin vihjailtu tytölle, että kannattaisiko miettiä uudelleen poikaystäväkandidaattia, niin mielestäni tämä on törkeää käytöstä.

Tuollainen nokan tunkeminen toisten asioihin on äärimmäisen ärsyttävää, varsinkaan kun mitää lakeja ei olla rikottu (käsittääkseni nuuskankäyttö ei ole vielä kiellettyä, en ole varma).

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Aika juntin kuvan rr onnistuit itsestäsi antamaan täällä palstalla ja myös mainituille isovanhemmille. On tärkeä olla sinut itsensä kanssa, mutta joku suodatin silti voisi olla päällä kun ensimmäisiä kertoja tapaa uusia ihmisiä. Muutenkin se omien arvojen ja harrastusten esilletuonti voisi olla fiksua pitää sellaisella järkevällä tasolla ja pitää se enemmän omana juttuna.

... tai ainakin alkaa tuoda niitä esille vasta useamman tapaamisen jälkeen, kun on jo täysin varma siitä, mitä katsotaan hyvällä ja mitä ei.

Kuten täällä on jo muidenkin toimesta todettu, se että "joku on kiva eikä sitä tarvitse jännittää" ei tosiaankaan tarkoita sitä, että voi olla kuin kotonaan, saati kuin sika pellossa. Ja mitä mm. Valkohuulikyyn kommentteihin tulee, talossa talon tavalla: jos asukkaat eivät halua taloonsa krapulaisia tai nuuskamällejä, heillä on siihen täysi oikeus. Talon sääntöjen kunnioittaminen ei tarkoita, että pitäisi kaikki elämäntapansa uusiksi - paitsi ollessaan kylässä.

Naisasiat-ketjun anti muuten kertoo yllättävän paljon kirjoittajien kotikasvatuksesta - tai sen puutteesta...

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Allekirjoitan viimeisen lauseen sanasta sanaan. Näin jokaisen tulisi elää, mutta samalla kuitenkin niin, ettei häiritse muiden elämää.

Tottakai isäntäpariskuntaa tulee kunnioittaa, mutta myös vieraita tulee kunnioittaa. Ja nuuskan laittaminen huuleen tai pieni mainitseminen krapulasta ei ole mielestäni mitään tökeröä käytöstä. Vielä jos jälkikäteen oltiin vihjailtu tytölle, että kannattaisiko miettiä uudelleen poikaystäväkandidaattia, niin mielestäni tämä on törkeää käytöstä.

Tuollainen nokan tunkeminen toisten asioihin on äärimmäisen ärsyttävää, varsinkaan kun mitää lakeja ei olla rikottu (käsittääkseni nuuskankäyttö ei ole vielä kiellettyä, en ole varma).

Niin, tässä tullaan nyt tähän "MINÄ, heti, tässä, nyt" -sukupolven ajatteluun.

Isovanhemmilla on oikeus ja velvollisuus neuvoa ja opastaa nuorisoa, näin siirtyy tieto ja tavat seuraavalle sukupolvelle. Nuorison kuuluu kunnioittaa vanhempia, heidän elämänkokemuksen ja sitä kautta tulleen tiedon takia. Se mitä tästä tiedosta käyttää hyväkseen on taas oma asia.

Minusta krapulan mainostaminen ja nuuskan käyttö on tökeröä käytöstä. Mutta kuten totesin, jokainen tyylillään.

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Itseasiassa, kyseiset kinkerit Raholan Rotan olisi tullut skipata. Turha mennä krapulassa leikkimään kivaa poikaa, kun ei se onnistu kuitenkaan. Naurattaa Azulin tyyli tuomita muita kirjoittajia. Aina ei yksi ja ainoa tyyli ole se oikea.

En ole sanonut, että krapulaa pitäisi jotenkin mainostaa. Mutta, jos ei pysty syömään ja kysytään, että mikä mättää niin pakko kai siihen jotain on vastata. Itse olisin ehkä vastannut, että olen kipeä tai muuta vastaavaa. Myös omasta mielestäni nuuskankäyttö on aika iljettävää, mutta en ole tuomitsemassa niitä ketkä sitä käyttää.

Meneekö kauas jos veikkaan, että TosiFani on lähellä keski-ikää? Meinaan vain sitä, että aina se nuori sukupolvi on ollut milloin "pullamössöä" ja milloin "MINÄ, kaikki , heti nyt vai mitä lie". Aina ollaan mukamas menossa huonompaan suuntaan vanhempien sukupolvien mielestä. Toivottavasti, itsestäni ei tule samanlaista.

Ja tottakai vahempia tulee kunnoittaa ja varmasti heillä on paljon hyviä elämänneuvoja nuoremmille.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kuten täällä on jo muidenkin toimesta todettu, se että "joku on kiva eikä sitä tarvitse jännittää" ei tosiaankaan tarkoita sitä, että voi olla kuin kotonaan, saati kuin sika pellossa. Ja mitä mm. Valkohuulikyyn kommentteihin tulee, talossa talon tavalla: jos asukkaat eivät halua taloonsa krapulaisia tai nuuskamällejä, heillä on siihen täysi oikeus.

Ja tämähän oli selvitetty etukäteen, että krapula ja nuuska ei käy. Nämä isovanhemmathan olivat ihan rentoja... Minulle rento tuo mieleen ihan muuta kuin "kannattaisi miettiä vähän tarkemmin poikaystävävalintaa".

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Itseasiassa, kyseiset kinkerit Raholan Rotan olisi tullut skipata.

Tai sitten skipata krapula. Toinen vaihtoehto on yksinkertaisesti peittää krapula.
Uskoisin, että nuo "kinkerit" olivat etukäteen sovittuja juttuja, jolloin ennen juhliin menoa voi tyttöystävältä kysyä haiseeko vanha viina tai näyttääkö krapulaiselta ja elää sen mukaan. Mikäli ei haise, niin voi aina vedota johonkin muuhun. Krapulaa ei pidä missään tapauksessa myöntää.
Santsaamiseen puuttuminen hämmästyttää myöskin. Jos sattuu ottamaan tarpeeksi ruokaa lautaselle ensimmäisellä kerralla ja masu on täysi, niin miksi helvetissä pitäisi kohteliaisuuttaan ruveta santsaamaan? Tästä päästäänkin takaisin tuohon krapulan myöntämiseen, mieluummin olisit voinut sanoa olevasi sopivan täynnä ja haluat jättää vähän tilaa jälkiruoallekin.
Täytyy kuitenkin todeta RR:lle, että onneksesi sinulla on tyttö, joka osaa tehdä myös omia päätelmiään eikä kuuntele isovanhempiaan. Joku roti pitää olla.
Ainoan pitkän miinuksen saat kyllä siitä nuuskasta. Vaikka olisikin "refleksi" niin viimeistään siinä vaiheessa, kun otat purkin esiin pitäisi miettiä onko se soveliasta. Tai mennä vaikka vessaan pistämään "biitti" huuleen.
Esimerkki elävästä elämästä. Monta vuotta sitten matkustin autolla silloisin tyttöystäväni kanssa Pielavedelle Helsingistä hänen ja vanhempiensa kanssa. Ongelmaksi meinasi muodostua tytön vanhempien tupakoinnin vastaisuus ja mietinkin siinä mitä tehdä. Ratkaisin ajomatkojen ongelman yksinkertaisesti sillä etten polttanut ja perillä oloajankin poltin vain, kun siihen oli hyvä mahdollisuus. Enpähän ainakaan tuolla tyylillä pudottanut pointsejani.
Se siitä. Oma naiseni tulee vihdoin huomenna takaisin viettämästä joulua. On tässä jo kärvisteltykin, vielä kun kaikki on hyvin ja molemmilla koko viikko vapaata niin elämä hymyilee.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minulle rento tuo mieleen ihan muuta kuin "kannattaisi miettiä vähän tarkemmin poikaystävävalintaa".
Minunkin mielestäni aika äärimmäisyyksiin menevä kommentti tuollainen. Ikään kuin isovanhemmat tietäisi paremmin, minkälainen mies lapsenlapselleen sopii? Hmm, selvä. No, tuollainen meininki taisi olla ihan täyttä todellisuutta joskus ennen muinoin, tietyissä maissa vielä edelleenkin.

Olkoonkin, että nimimerkki raholan rotta toimi varmasti ajattelemattomasti ja hieman tahdittomasti, niin nyt eletään kuitenkin tätä päivää. Viina ja tupakkatuotteet maistuu monelle ihan korkeimmasta johtoportaasta rahvaimmasta rahvaimpaan saakka. Ei niistä oikein voi muodostaa mitään käsitystä, mitä ihminen itsessään edustaa. Sinänsä olen kyllä monien kirjoittajien kanssa samaa mieltä, että talossa myös aina talon tavalla ja kohtelias tulee olla, eikä kaikkia harrastuksiaan ja mieltymyksiään kannata ilmaista suorasukaisesti. Toisinaan niistä ei kannata mainita ikinä.

Ei tuossa nyt mielestäni täyttä syyllistä löydy oikein kenestäkään. Yksi esimerkki vaan siitä, että kaksi täysin erilaista maailmaa kohtaa toisensa ja ei ihan ymmärretä. Se, että isovanhempien kanssa ei mene ajatukset ihan yksiin on mielestäni vähemmän paha, kuin jos ei appivanhempien. Heidän kanssaan nyt yleensä joutuu olemaan enemmän tekemisissä.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Vaikka saitkin tästä pelikieltoa, niin uskaltaudun pahimmat henkilökohtaisuudet pois jättäen siteeraamaan sinua itseäsi vieläpä tästä samaisesta ketjusta:
Nuuska vaan ekaks pois. J*****. Suosittelen peiliin katsomista tällä kertaa
Ehkä tosiaan kannattaisi muistaa nuo omat neuvosi omassakin elämässäsi. Jos nuuskaa käyttäisin, niin en kyllä tuonlaisessa tilanteessa lähtisi nuuskaa limakalvoille laittamaan. Pelisilmän on pelattava sentään sen verran. Itselleni pari kesää sitten 87-vuotias talvi- ja jatkosodan veteraani, syövätkin selättänyt mies, silloinen voimassaolleen tyttökaverini pappa, sanoi Saimaan rannalla viikonlopun samalla mökillä olomme jälkeen lähtösanoinaan: "Vaan oot sinä mahtava poika, pidä likka tuo poika!". Kait oli pelisilmäni ollut kohdallaan ja myöntää täytyy, että harvoin jonkun kehu tuntuu missään, mutta tuo lämmittää vieläkin jos mieleeni muistuu.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Naurattaa Azulin tyyli tuomita muita kirjoittajia. Aina ei yksi ja ainoa tyyli ole se oikea.

Niin just, ihan turha olla kohtelias ja kunnioittaa talon tapoja. On niitä muitakin oikeita tyylejä... Eiku...

Eikä nyt vedetä tähän sitä, ettei nuuskaamista ja krapulasta mainitsemista erikseen mainittu - aikuisen ihmisen pitää osata lukea tilanteita ja ihmisiä ihan itsekin.

Ja tämähän oli selvitetty etukäteen, että krapula ja nuuska ei käy. Nämä isovanhemmathan olivat ihan rentoja...

Avomiehen isovanhemmista annettu luonnehdinta oli aika lailla sama, "mukavia ja maanläheisiä ihmisiä". Eipä silti olisi tullut - eikä tule vieläkään - edes mieleenkään mainita heidän kuultensa, että on krapula tai käydä heidän pihallaan tupakalla (nuuskaa kun en käytä), vaikka mukana olisi jopa oma kannellinen purkki, johon laittaisin tuhkat ja tumpit. Eikä muuten minullekaan erikseen sanottu, että älä sitten polta isovanhempien nähden / tietäen.

Minulle rento tuo mieleen ihan muuta kuin "kannattaisi miettiä vähän tarkemmin poikaystävävalintaa".

Totta, ettei heidän kommenttinsa ollut kohtelias. Nuorena, alkoholia ja tupakkaa runsaastikin käyttävänä aikuisena ymmärrän silti heidän pointtinsa: poikaystävästä ei tosiaankaan saa järin hyvää kuvaa, jos joulupäivänä (joka vanhemmille ihmisille on usein todella tärkeä ja "pyhä" päivä) ilmestyy paikalle, mainitsee krapulansa ja tällää nuuskan huuleen.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Meneekö kauas jos veikkaan, että TosiFani on lähellä keski-ikää? Meinaan vain sitä, että aina se nuori sukupolvi on ollut milloin "pullamössöä" ja milloin "MINÄ, kaikki , heti nyt vai mitä lie". Aina ollaan mukamas menossa huonompaan suuntaan vanhempien sukupolvien mielestä. Toivottavasti, itsestäni ei tule samanlaista.

Ja tottakai vahempia tulee kunnoittaa ja varmasti heillä on paljon hyviä elämänneuvoja nuoremmille.

Oikeassa olet ja kyllä sinusta samanlainen tulee, koska vanhemmiten huomaat miten tyhmää oma toiminta on joskus nuorena ollut. Nuoruus on vaiva joka paranee vanhemmiten.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...

Naisasiat-ketjun anti muuten kertoo yllättävän paljon kirjoittajien kotikasvatuksesta - tai sen puutteesta...

Joopa joo - ihan miten vaan...
Minä olen mielestäni kasvattanut lapseni ja he minut niin, ettei tarvitse miettiä, miten he ja kaverinsa käyttäytyvät eri tilanteissa eri ihmisten kanssa - luotan 100%:sti heidän pelisilmäänsä enkä ole vielä koskaan joutunut pettymään, sillä eihän vanhemmillekaan kaikkia kerrota :-)))
Mutta - olen kyllä muutaman kerran aukaissut suuni puolustaakseni heidän valintojansa omille tai exäni vanhemmille - olipa sitten kysymyksessä alkoholi, festarit, tms.
Tarkoitukseni ei ole loukata ketään - varsinaisesti, mutta silloin, kun joku lapsieni rakastama vanhus katsoo asiakseen ja oikeudekseen, jopa velvollisuudekseen, loukata omilla mielipiteillään heitä, asetun poikkeuksetta lapsienei puolelle. Katson sen oikeudekseni, suorastaan velvollisuudekseni ;-)

Kysymys ei ole kunnioituksen puuttesta vanhuksia kohtaan, vaan siitä, että myös lapseni ansaitsevat yhtäläisen kunnioituksen ja suvereniteetin itselleen ja valinnoilleen. Me, suuri ikäluokka, rintamamiesten lapset, olemme nähneet ja kokeneet muutakin...

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Huh, vierailut tähän ketjuun ovat tuoneet kerta toisensa jälkeen miestä takaisin elävien kirjoihin ja kohti aikoja parempia, tosin melkoisesta aallon pohjasta tarinaa on alettu rakentaa.

Jossain vaiheessa päätin, etten jaksa enää pommittaa naisia, valkkaan aina jokseenkin vääriä kohteita tai muuten vaan mahdottomia tapauksia(vapaita kylläkin), toisaalta en tainnut itsekään olla valmis tekemään sitä viimeistä siirtoa. Noh, hetki tässä mentiinkin ilman ihastuksia, pääosin itselle ja omille jutuille elellen.

Nyt on kumminkin tilanne se, että kuin huomaamatta sitä ollaan alettu olla melko tiiviisti yhdessä aivan huikean tyttösen kanssa. Ollaan tiedetty toisemme pidemmän aikaa ja tultu juttuun loistavasti, en kuitenkaan olisi ikinä uskonut että meille kahdelle tulisi jotain "juttua". Se mikä tässä nyt on itsestäni älyttömän kivaa on se, että hän on haaveillut tästä jo pidempään ja lopulta saanut mut pyörimään nurkkiinsa sopivilla verukkeilla mistä kaikki sitten lähti:) ..eli nyt on päällä tilanne että saa tuntea olevansa haluttu mies, eikä tarvi itse aina kärvistellä sen valloittamisen kanssa (vaikka se onkin osaltaan melko palkitseva tie onnistuessaan). Kumminkin näkisin tämän olevan melko hedelmällinen tilanne jatkon kannalta, koska onhan tuo neito ollut aina sinällään kiinnostava ihminen mun silmissä ja juurikin sisällöltään loistava tapaus. Taidan olla tulossa vanhaksi.. ja niin olenkin:D
Loistava joululahja kuitenkin tämä, enpä ois marraskuussa uskonut!

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Nyt on meikäläisen naisasiat sekasin, ku mitkäki. "Kaveri" tuli pikkupäissään käymään ja sittehän sitä tapahtu yhtä ja toista. Mukavaa oli mukavan naisen seurassa. Nyt pitäis vaan jaksaa ootella ja kattella, että mitä tästäkin tulee..

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Piti oikein selailla edelliselle sivulle ja katsoa, millaisesta tapauksesta on näin paljon saatu puintia aikaan. Olen itse syntynyt 80-luvun puolenssa välissä ja jos mulla olisi lapsi, jonka joku kumppani juhla-aterian jälkeen siinä kaikkien keskellä vetäisi nuuskaa huuleen, niin kyllä siitä tulisi vähintään jotain sanomista. Ja voisin vähän ihmetellä myös krapulan mainostamista. Varmaan fiksu ihminen voi vaikka ilmoittaa, ettei jaksa enää syödä. Tuskin siitä kukaan rupeaa mitään ihmettelemään, vaikka olisi syntynyt 1600-luvulla. Ja on kyllä superjunttimaista keskellä tuntemattomia ihmisiä ruveta laittamaan nuuskaa huuleen (käytän kyllä itsekin, mutta ei tulisi mieleenikään muijan sukulaisten keskellä ruveta esittelemään kyseistä toimenpidettä).

Sentään sun muijalle sanottiin, että kannattaisi harkita. Joku olisi voinut jopa sanoa, että heitä vittuun toi äijä. Tietenkään teidän kahden suhteeseen tämä episodi ei vaikuta millään lailla, mutta sukulaisille olet antanut sen kuuluisan ensivaikutelman, joka on luokaton juntti. Hyvää oli kuitenkin se, ettet tupakiksi laittanut vaistomaisesti siinä olohuoneen sohvalla. Oman itsensä oleminen ei mun mielestä tarkoita sitä, että esimerkiksi kylässä käydään vaikkapa kusella ovi auki tai piereskellään olohuoneen sohvalla, jos kotona niin tehdään.

..Mutta, tänään nähtiin oletettavasti viimeisen kerran johonkin aikaan, ehkä koskaan. Täytyy vain luottaa siihen tunteen voimaan, että hän viime hetkellä lähdön peruisi tai jonkin ajan kuluttua sieltä takaisin tulisi. Ja jos näin ei ole käydäkseen, niin toivottavasti iteltä noi tunteet sit johkin katois. Taitaapi tosin olla turha toivo.
No eipä se ollu vimppa kerta, vaan nähtiin vielä viime vkonloppunakin. Oikein mukava la-su vietettiin. Ja sunnuntaina sitten oli lähdön aika. Vitunmoista hajoilua ollu nyt täs pari päivää. Ja aika vitun sekaisin tuntus tyttökin olevan; koittaa saada asiat järjestykseen niin, että voisi siellä olla, mutta toisaalta toivoo, että tunteet pysyisivät vahvoina myös ajan kuluessa, että voisi sitten tulla takas kotio.
Ja mun pitäis sit "jatkaa elämääni täällä". Soronoo.

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
No eipä se ollu vimppa kerta, vaan nähtiin vielä viime vkonloppunakin. Oikein mukava la-su vietettiin. Ja sunnuntaina sitten oli lähdön aika. Vitunmoista hajoilua ollu nyt täs pari päivää.

En tiedä teidän tapauksesta likikään kaikkea, mutta sen muistan omalta kohdaltani, että se viimeinen kuukausi yhdessä (oli tiedossa jo erilleen muutto, joskin tunteet puolin ja toisin sekaisin kuten teillä?) tuntui jotenkin upealta ajalta. Tiedä sitten onko jokin ihmisen suojelureaktio vai mikä, kun kaiken kurjuuden keskellä voi tuntea niin. Ja tosiaan, sitä kivaa oli puolin ja toisin, eikä vaan omissa kuvitelmissa. Mutta tosiaan jokin "vääristymä" siinä vaan on. VK:n tarinoita ketjusta lukeneena löydän kyllä aika paljon samaa sydän syrjällään oloa mistä itse tullut ja tulen aina kärsimään, vaikka miten päin koittaisi olla. Herkkä mies on herkkä, ei se auta.

Omalta kohdaltani pitää sanoa, että vähän ihmeessä sitä taas kerran ollaan:D
Tosiaan, joulukuussa homma lähti rullaamaan tuon hienon tytön kanssa älyttömän hyvin ja sinkkuaika näytti viimein jäävän vaihteeksi taakse. Sovittiin että otetaan rauhallisesti, joka kävi molemmille oikein hienosti. Noh, kaikki tuntui ihan liian hyvältä ja täysillähän siinä sitten lopulta mentiin..

Tiedettiin kyllä että toisella on aika ikäviä henk.koht juttuja takana, mutta niistä piti olla jokseenkin yli päästy. Noh, nyt lyötiin vähän jarrua, jonka ensioireiden ilmenemisestä menin alkuun aika hämilleen, mutta nyt kun on puheltu ymmärrän tilanteen kyllä ja itselleni epätyypillisesti osaan ottaa jopa melko viileästi. Nyt tarvii antaa toiselle aikaa, ei tässä muu auta. Meidän välillä kaikki on sinänsä hienosti, mutta toisen ajatukset pitää saattaa kasaan ja pää "kuntoon". Tavallaan karsastan näitä ongelmajuttuja, toisaalta tää ei silleen suoranaisesti koske meidän kahden yhteisoloa, etteikö tän takia kannattaisi nyt tosissaan yrittää. Vaikka tietty nyt rassaakin välejämme.
Itse aion kuitenkin nyt antaa toiselle rauhan, olen kertonut mitä tunnen ja miten paljon haluan auttaa ja tukea.. ja hänelle ei tarvi jankata, ymmärtää kyllä. Hötkyily ja pommittaminen ei ainakaan hyödytä yhtikäs mitään. Aika näyttää, kaiken dramatiikan jälkeen olen kuitenkin melko toiveikas. Näköjään "helppoon" elämän jatkumiseen ei riitä se että omat tuskat on vihdoin tuskailtu ja itkut itketty, aina tulee eteen uutta pähkinää purtavaksi, kait se sitten on kumminkin sitä elämän suolaa.. Ei liian helpolla mitään hyvää.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itseasiassa, kyseiset kinkerit Raholan Rotan olisi tullut skipata. Turha mennä krapulassa leikkimään kivaa poikaa, kun ei se onnistu kuitenkaan.

Tässä ei ole kyse mistään krapulan takia skippaamisesta vaan kuka menee sukujuhliin kahden kuukauden seurustelun jälkeen?

Jos hän itse halusi sinne mennä, niin sitten samoilla linjoilla useimpien kanssa. Ruokaa ei tarvitse ottaa lisää, krapulasta ei pidä kertoa ja nuuska vessassa.

En tiedä teidän tapauksesta likikään kaikkea, mutta sen muistan omalta kohdaltani, että se viimeinen kuukausi yhdessä (oli tiedossa jo erilleen muutto, joskin tunteet puolin ja toisin sekaisin kuten teillä?) tuntui jotenkin upealta ajalta. Tiedä sitten onko jokin ihmisen suojelureaktio vai mikä, kun kaiken kurjuuden keskellä voi tuntea niin. Ja tosiaan, sitä kivaa oli puolin ja toisin, eikä vaan omissa kuvitelmissa. ...
Se on kyllä jännä. Tosin, tää on melkonen soppa muutenki, että en ees ihmettele yhtään. Noh, tyttö on nyt sielä ulkomailla, mutta päivittäin ollaan edelleen yhteydessä. Tunteet on myös vahvoja edelleen molemmin puolin, eikä tyttö lähde sitä edes kiistämään. Ja sen näkeen naamastakin - sinänsä hauskoja noi videopuhelut. Eilenkin rupateltiin kolmisen tuntia ja hauskaa oli, käsiteltiin kyllä "asiaakin". Näyttää siltä, että lähiviikot tuovat ratkaisun; työkuviot ja ihmissuhdekuviot siellä, sekä tytön omat tuntemukset ja halut lähitulevaisuudelta - ja niiden kaikkien summa. Jännää on ja miten vain voi käydä, mutta toisaalta luottavainen olo on, koska tiedän että rakkaus on tässä molemminpuolista. Siihen se kai luottaa pitää. Jos kuitenkin käy niin, että tyttö sinne päättää pidemmäksi aikaa jäädä, niin sitten yhteyskin katkeaa - ainakin näin oletettavasti. Mutta nyt sitten jännätijännää.

Jaaha, eli sullakin, Crapbag, on sielä tilanne päällä. Toivottavasti lutviutuu hienosti!

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Sattuipa hauska tapaus joulun aikaan. Tuli saatua sitä rakkauden lämmintä pesää ja siitähän nainen sitten innostui ja oli jo julistamassa mua poikaystäväkseen. Itseä ei paljoa napannut, mutta kävin sitten vielä kerran tapaamassa tätä kyseistä yksilöä. Tunne vain vahvistui ja halusin lyödä pelin poikki mahdollisimman pian, ettei sitten luulla liikoja. Kuitenkin muija sitten pyyteli vielä yöksi ja sanoi, että nukutaan vain, mutta tietäähän sen mihinkä sekin olisi sitten mennyt. Kieltäydyin ja kerroin, että haluan olla nyt poikamies eikä seurustelu nyt kiinnosta. Sitäpaitsi ensimmäisenä yönäkin olisin voinut pysyä omalla puolella sänkyä, mutta nainen ei sitä ilmeisesti halunnut.

Noh, eihän se muija sitten sitä ymmärtänyt, enkä oikeastaan koskaan ole ollut niin sekaisin kun silloin olin. Ajattelin, että olen helvetin huono ihminen ja siinä tuli sitten hieman rähinöityäkin kännissä, jota en yleensä harrasta. Ennen tätä olen pysynyt aika kaukana naisista ja miettinyt, että kun se oikea eteen tulee niin kyllä sitten kolahtaa.

Mitä tästä opimimme. Parempi pysyä kaukana naisista ja vetää hyviä kännejä kavereiden kanssa niin kauan kuin sekin on mahdollista.

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
En krapulan tai mällin käytön takia, mutta jos näinkin 'arvokkaaseen' tilaisuuteen ei osaa valmistautua, niin pelisilmässä ja kasvatuksessa on ammottavia puutteita.

Hyvä, että vaahtoat tilaisuudesta kuin mistäkin juhlakonventista, mutta ymmärrät silti itse laittaa arvokas-sana lainausmerkkeihin. Oletetaan hypoteettinen tilanne, että minulla olisi 25 vuoden kuluttua parikymppinen lapsenlapsi, joka toisi oman rumemman puoliskonsa joulusapuskalle. Minua ei haittaisi ensimmäisenä perheen kanssa kiskotut glögit (koska oman perheen kanssa pitää viettää joulua just niin kuin haluaa) eikä myöskään nuuskaaminen, kunhan nyt ei ihan ruokapöydässä sitä tee.

Haluankin nyt ihan rehellisesti kysyä, että mikä tuossa on niin kaiken kaikkiaan niin kamalaa, jos se joulunkin arvokkuus piti laittaa lainausmerkkeihin? Itse asiassa muidenkin mielipiteitä asiasta lukiessa tulee selväksi sekin, keitä Radio Nova palvelee.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Onpas loistava keskustelu. Hirveästi yleensä riippuu tilanteesta ja ihmisistä mitä voi tehdä ja sanoa, ja kuten joku heittikin, kannattaa aina tiedustella etukäteen mitä voit tehdä ja sanoa. Pelisilmän puutetta osoittaa heittää krapulajuttuja ensitapaamisella, kuten nuuskan käyttökin (krapulan sijasta olisi voinut sanoa vaikka olevansa täynnä ja nuuskan käydä heittämässä nurkan takana huuleen - ei ne vanhukset sitä kuitenkaan olisi nähneet). Yhtälailla pelisilmän puutetta osoittavat kyllä isovanhemmat jotka kokevat oikeudekseen puuttua lastenlastensa rakkauselämään.

Mitä tulee vanhempien ihmisten edessä tapojensä piiloitteluun, niin sitäkään en kyllä ihan ymmärrä. Ei sitä nyt heti ekalla kerralla tarvitse kaikkea hieroa naamaan, mutta kyllä tutustumisen myötä esimerkiksi tupakointi ja alkoholin käyttö mielestäni ovat sen verran normaaleja asioita, ettei niitä pitäisi joutua piilottelemaan. Jokainen ihminen olkoon itsensä, parhaalla käyttäytymisellään. Jos se ei muille kelpaa, niin vika on sitten melkeinpä muissa.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Yhtälailla pelisilmän puutetta osoittavat kyllä isovanhemmat jotka kokevat oikeudekseen puuttua lastenlastensa rakkauselämään.
Jos isovanhemmilla ja jälkeläisillä on hyvät välit, en näe ollenkaan pahana asiana, että mummeli hiukan ihmettelee lapsenlapsen retkahtamista johonkin retaleeseen. En nyt tarkoita tätä käsiteltyä tapausta, vaan yleisesti. Muuten olen samoilla linjoilla kanssasi. Pelisilmää molemmin puolin.

Tinkezionelle tiedoksi, että joillekin jouluateriaan saattaa liittyä juhlallisuutta. Sitä ei toki tarvitse ymmärtää, jos asenne on rock ja silleen.

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Tinkezionelle tiedoksi, että joillekin jouluateriaan saattaa liittyä juhlallisuutta. Sitä ei toki tarvitse ymmärtää, jos asenne on rock ja silleen.

Sitähän minä ihmettelikin, miksi alkuperäinen kirjoittaja laittoi tätä tarkoittavan sanan lainausmerkkeihin, ihan kuin ei itsekään tarkoittaisi sitä, mistä juuri paasaa. Kyllä minä sen ymmärrän, että joillekin siihen liittyy juhlallisuutta, mutta luulisi tämän tässäkin tapauksessa käyneen jo jotakin muuta kautta aiemmin esim. asianosaiselle ilmi. Ja ainahan on myös sellainen vaihtoehto, että jouluaterialta voi jättäytyä kokonaan pois, jos juhlallisuus on jotenkin este eikä itseä nappaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy