Naisasiat

  • 7 497 899
  • 26 545
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jaa-a. Pikkuhiljaa sitä alkaa uskomaan, että hän on tosiaankin poistunut elämästäni ja jopa vähän tottumaan tähän tilanteeseen. Mutta se minua vielä rassaa ja kovasti, että missähän vaiheessa olen poistunut junasta ja miksi? Siitä kun minulla ei ole oikein minkäänlaista käsitystä.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Jännä nähdä joutuuko lähtemään jonnekin mestoille, jotta naiset voivat sitten oikein toisissaan minua pokailla.

Veikkaan, että ei ihan hirveästi ole pelkoa.

muaddib
 

Fordél

Jäsen
Jaa-a. Pikkuhiljaa sitä alkaa uskomaan, että hän on tosiaankin poistunut elämästäni ja jopa vähän tottumaan tähän tilanteeseen. Mutta se minua vielä rassaa ja kovasti, että missähän vaiheessa olen poistunut junasta ja miksi? Siitä kun minulla ei ole oikein minkäänlaista käsitystä.

Varmasti auttaisi ylipääsyä kun saisi vastaukset noihin kysymyksiin eli ehkä olisi paikallaan kysyä niistä vastapuolelta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Varmasti auttaisi ylipääsyä kun saisi vastaukset noihin kysymyksiin eli ehkä olisi paikallaan kysyä niistä vastapuolelta.
Voihan sitä kysyä, mutta ei se välttämättä halua kertoa. Mulle kävi niin, että yritin pari kertaa jankata tuonkaltaisiin kysymyksiin vastauksia ja kyllä niitä sainkin, mutta sellaisia, joiden tiedän ainakin osaksi olevan valhetta. Ehkä hän ei vaan vieläkään voi minulle puhua asiasta rehellisesti. Tiedä sitten, että häpeääkö tekojaan, vai eikö vaan voi kohdata itseään ja tekemisiään puhumalla asiasta rehellisesti minun kanssani.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Varmasti auttaisi ylipääsyä kun saisi vastaukset noihin kysymyksiin eli ehkä olisi paikallaan kysyä niistä vastapuolelta.
Kokemuksieni mukaan sieltä voi tulla kaikenlaista ympäripyöreätä, joka oikeastaan enemmän lisää niitä kysymyksiä, kuin antaa niitä vastauksia. Tiedän sen tunteen, että haluaisi saada täyden selityksen, miksi asiat meni miten meni. Sitä vaan ei aina saa. Senpä takia asia pitäisi itsekseen vähitellen unohtaa ja siirtyä eteenpäin.

Kaikkia vastauksia asioihin ei elämän aikana saa, kun ei niihin aina selkeitä vastauksia välttämättä olekaan. Etenkin kun puhutaan tunteista, liikutaan niinkin abstrakteissa ja monella tapaa vaikeasti määriteltävissä asioissa, ettei niiden kantajatkaan osaa syitä määritellä. Vaikka haluaisikin kertoa, miksi joku on niin kuin on, niin ei löydy oikeita sanoja.
 

Veijari

Jäsen
Taidan olla jokin idioottimagneetti tai sitten naiset muuttuvat ääliöiksi oltuaan riittävän kauan minun seurassani. Kolmas vaihtoehto on se että vika on minussa, mutta tätähän en hevillä niele.

Nykyinen akka, siis vaimoni, sai viime yönä kohtauksen. Olin viikonloppuna eräällä leirillä mukuloita (juniorijalkapallojoukkuetta) kaitsemassa ja olin ilmoittanut, että tulen vasta sunnuntai aamuna himaan, tai ainakin omasta mielestäni ilmoitin. La-su välisenä yönä akka oli soittanut puhelimeeni valehtelematta 30 kertaa (puhelimeni oli äänettömänä) ja tekstiviestit olivat muotoa; vitun homo, missä olet, vastaa!!!. Aamulla kun heräilin, luin nuo viestit ja soitin akalle, joka aamun avauksessaan ilmoitti, että papin aamenet palakoon helvetissä, se on loppu nyt.

Siinä sitten vähän H.Moilasena ihmettelin, että mistä nyt tuulee. En kuulemma ollut kertonut että olen yön poissa kotoa. Sain ohjeet että tavarat saa noutaa rappukäytävästä ja yhtäkään yötä en enää vietä tässä kämpässä.

Nooh, osa uhkauksista on jo nyt kumoutunut, sillä kirjoittelen tätä viestiä tutulla keittiön pöydällä. Ensi yö menee varmaan kuitenkin sohvalla nukkuessa. Tekisi mieli suorastaan aloittaa pieni piilovittuilu vaimolle ja kysyä, että mistä niitä avioerohakemuksia voi noutaa, Kelasta vai? Voi olla oman terveyden kannalta kuitenkin parempi pysyä tämä ilta hiljaa ja tissutella tätä bisseä vaan ja surffailla netissä.

Vitsit vitseinä. Todellisuudessa vituttaa aika rankasti tuollainen käytös. Heti kun tulee vastoinkäymisiä tai tässä tapauksessa väärinkäsityksiä niin ollaan uhkailemassa rankimmalla kädellä, kuten suhteen lopettamisella. Ei mitään mahdollisuutta että asioista voisi keskustella täysipäisen ihmisen tavoin. Joko olen täysin sokea omalle käytökselleni ja kohtelen häntä kuin rukkasta tai sitten tälläkin naisella on todella vaikeata puhua asioista. Ei nimittäin ole ensimmäinen tapaus kohdallani kun asioita "sovitaan" huutamalla ja ovia potkimalla. Minä taas haluaisin puhua asiat heti selväksi juurta jaksain enkä viettää montaa päivää mykkäkoulua.

Noh, jos vanhat merkit pitävät paikkaansa, ensi torstaina seuraavan kerran jutellaan asiallisesti ruokakaupan ostoslistasta ja perjantai iltana sovintopanot. Ankea alkuviikko joka tapauksessa tiedossa.

ps. Sovintopanot on muuten usein melkoisen hyvää seksiä. Onko siinä sitten normaalia enemmän panosta ja tunnetta mukana, en tiedä?
 

Ender00

Jäsen
Nykyinen akka, siis vaimoni, sai viime yönä kohtauksen. Olin viikonloppuna eräällä leirillä mukuloita (juniorijalkapallojoukkuetta) kaitsemassa ja olin ilmoittanut, että tulen vasta sunnuntai aamuna himaan, tai ainakin omasta mielestäni ilmoitin. La-su välisenä yönä akka oli soittanut puhelimeeni valehtelematta 30 kertaa (puhelimeni oli äänettömänä) ja tekstiviestit olivat muotoa; vitun homo, missä olet, vastaa!!!. Aamulla kun heräilin, luin nuo viestit ja soitin akalle, joka aamun avauksessaan ilmoitti, että papin aamenet palakoon helvetissä, se on loppu nyt.

Siinä sitten vähän H.Moilasena ihmettelin, että mistä nyt tuulee. En kuulemma ollut kertonut että olen yön poissa kotoa. Sain ohjeet että tavarat saa noutaa rappukäytävästä ja yhtäkään yötä en enää vietä tässä kämpässä.

Kyllähän tuo kuulostaa melkoiselta ylireagoinnilta. Tosin onhan tässä ainakin kaksi vaihtoehtoa.

a) Joko nainen tosiaan on piilevä psykopaatti, joka voi räjähtää tuollaisista täysin mitättömistä asioista, joita pystyy päänsä sisällä paisuttelemaan täysin ulos kehyksistään.

tai

b) Hän käyttää tuota tekosyynä ja hakee tietoisesti parisuhteenne lopettamista. Tällöin syyt lienevät jossain ihan muualla, mutta käyttää tilaisuutta hyväkseen ja ratsastaa tuolla keppihevosella nyt kohti itselleen mieluisaa ratkaisua.

Toki hän voi olla myös vain raivoisan mustasukkaista tyyppiä, joka toki osin sopii tuon kohdan a alle, mutta usein mustasukkaisimmat ovat mustasukkaisia siitä surullisesta syystä, että ovat jo itse menneet osaltaan jotain ikävää tekemään ja projisoivat sen sitten kumppaniinsa.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Olen nyt varmaan ekaa kertaa "vihollisen" puolella tässä ketjussa, mutta jos puoliso tosiaan jättäisi tulematta kotiin ilmoittamatta etukäteen, niin kyllä siinä saattaisi naama palaa ihan terveeltäkin ihmiseltä. Kyse voi olla mustasukkaisuuden lisäksi ihan aidosta huolesta, että onko jotain sattunut. En kyllä pitäisi mustasukkaisuusreaktiotakaan tässä tapauksessa (yö pois) mitenkään mielisairaana "raivoisana mustasukkaisuutena". Ensireaktion voimakkuus on toki oma lukunsa, mutta ymmärrän kyllä senkin.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olen nyt varmaan ekaa kertaa "vihollisen" puolella tässä ketjussa, mutta jos puoliso tosiaan jättäisi tulematta kotiin ilmoittamatta etukäteen, niin kyllä siinä saattaisi naama palaa ihan terveeltäkin ihmiseltä. Kyse voi olla mustasukkaisuuden lisäksi ihan aidosta huolesta, että onko jotain sattunut. En kyllä pitäisi mustasukkaisuusreaktiotakaan tässä tapauksessa (yö pois) mitenkään mielisairaana "raivoisana mustasukkaisuutena". Ensireaktion voimakkuus on toki oma lukunsa, mutta ymmärrän kyllä senkin.

Mutta jos mies on uskottavasti todistanut olleensa jossain junnujen futisturnauksessa, niin eikös vaimon pitäisi olla iloinen asiasta eikä jatkaa pyhää sotaansa?
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
No naiset on välillä mitä on. Itse olen saanut samantyyliset huudot, kun nukuin pitkiä päikkäreitä ja en täten vastannut naisen soittoihin ja tekstiviesteihin. Naisilla tulee näitä kohtauksia, kun tarvitsee saada mussu langan päähän, ihan muuten vaan. Sitten jos ei ensimmäiseen yhteyden ottoon vastata niin sieltä voi tulla mitä vain. Silloin kun nainen haluaa tietää missä olet ja mitä teet, niin heidän tarvitsee se tietää heti. Muuten voi tulla mustasukkaisuutta ja huolestuneisuutta.

Lisäksi jos on yötä pois täytyy tottakai naiselle sanoa, kuinka paljon haluaisi olla hänen viekussa. Jos mies on tuosta noin vain poissa eikä ilmoita ikäväänsä tai mitään niin siitä nainen pahastuu. Vaikka hän ei välttämättä ikävöisi sinua. Yö poissa pitäisi olla kauhean vaikea juttu.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Mutta jos mies on uskottavasti todistanut olleensa jossain junnujen futisturnauksessa, niin eikös vaimon pitäisi olla iloinen asiasta eikä jatkaa pyhää sotaansa?
Toki toki ja niinhän tässä näyttää käyvänkin. Eihän se tunnetila heilahda ääripäästä toiseen nappia painamalla, vaikka todisteet eteen lyötäisiinkin ja siltikin pöydälle jää se ilmoittamattomuus ja toiselle huolen aiheuttaminen. Nythän ei tiedetä oliko ilmoitusta vai ei, mutta 30 puhelua kertoo, että poissaolo tuli yllätyksenä. Mun pääpointti nimenomaan siinä, että ei ole mitenkään sairasta reagoida voimakkaasti, jos elämänkumppani ei tule yöksi kotiin. Jälkipuinti sitten eri tarina.
No naiset on välillä mitä on. Itse olen saanut samantyyliset huudot, kun nukuin pitkiä päikkäreitä ja en täten vastannut naisen soittoihin ja tekstiviesteihin.
Tuo on täysin eri asia verrattuna tähän tapaukseen, jossa asutaan saman katon alla ja toinen jää tulematta yöksi kotiin.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen nyt varmaan ekaa kertaa "vihollisen" puolella tässä ketjussa, mutta jos puoliso tosiaan jättäisi tulematta kotiin ilmoittamatta etukäteen, niin kyllä siinä saattaisi naama palaa ihan terveeltäkin ihmiseltä.
Hmmm, aika erikoista on silti, että jos ei tiedä missä toinen on, huutelee luuriin "..tun homo"-juttuja. Itse jos huolestuisin, ottaisin kyllä selvää missä mennään. Siinäpä olisikin hieno kuunnella itse jättämiä viestejä, jos oikeasti olisi käynyt huonosti toiselle. Itelle ei ole kyllä tullut tälläistä tapausta koskaan eteen, mutta päätinpä kommentoida, kun tuntuu asia lipuvan hieman erikoiselle raiteelle.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Hmmm, aika erikoista on silti, että jos ei tiedä missä toinen on, huutelee luuriin "..tun homo"-juttuja. Itse jos huolestuisin, ottaisin kyllä selvää missä mennään.

Kenties rouva oletti, että sairaalasta tai jostain olisi jo otettu yhteyttä, jos puoliso olisi joutunut onnettomuuteen tms. Ei se tokikaan mikään oikeutus ole, mutta jos tunteet käyvät kuumina, ei aina tule mietittyä sanomisiaan kovin tarkkaan.

Näin naiskulmana asiaan, en itsekään suhtautuisi kovin rauhallisesti, jos avomies jättäisi tulematta kotiin yöksi ilmoittamatta mitään. Tiedän myös sen, ettei avomieheni suhtautuisi yhtään sen rauhallisemmin, jos en tulisi yöksi kotiin enkä olisi ilmoittanut mitään.

Edit vielä: Veijarin vaimo on edelleen kiukkuinen, koska kokee asian niin, ettei Veijari ole pitänyt häntä sen arvoisena, että ilmoittaisi yöpyvänsä toisaalla ja laittaisi edes hyvää yötä -viestin.

Juuri nyt Veijarin kannattaisi ainakin unohtaa ne vittuilut, sillä ne vaan ruokkivat riitaa. Jos haluat sovun aikaiseksi mahdollisimman pian, kannattaa ottaa lusikkaa kauniiseen käteen ja pahoitella, ettet ollut ilmoittanut yöpyväsi muualla (vaikka siis mahdollisesti olisitkin - joskus kannattaa ihan oikeasti antaa periksi).
 
Viimeksi muokattu:

Ender00

Jäsen
Näin naiskulmana asiaan, en itsekään suhtautuisi kovin rauhallisesti, jos avomies jättäisi tulematta kotiin yöksi ilmoittamatta mitään. Tiedän myös sen, ettei avomieheni suhtautuisi yhtään sen rauhallisemmin, jos en tulisi yöksi kotiin enkä olisi ilmoittanut mitään.

No, jos toinen ilmoittamatta on pitkään poissa niin kai siinä vähän huolestuu. Mutta kyllä jokin "vitun homo!" on jotain aivan ihmeellistä reagointia. Kuulostaa joltain 16 vuotiaan angstiteinin purkaukselta. Tiedä sitten kuinka vanha nainen tässä oli kyseessä.

Juuri nyt Veijarin kannattaisi ainakin unohtaa ne vittuilut, sillä ne vaan ruokkivat riitaa. Jos haluat sovun aikaiseksi mahdollisimman pian, kannattaa ottaa lusikkaa kauniiseen käteen ja pahoitella, ettet ollut ilmoittanut yöpyväsi muualla (vaikka siis mahdollisesti olisitkin - joskus kannattaa ihan oikeasti antaa periksi).

Näinhän se menee. Jos syy on miehessä tulee miehen pahoitella, pyydellä anteeksi ja olla nöyrää.
Jos taas syy on naisessa niin tulee miehen pahoitella, pyydellä anteeksi ja olla nöyrää.

Usein tuntuisi kyllä niin helpolta astua sovinismin puolelle (vai onko se sitä) ja ihmetellä johtuuko se hormoneista, että miehet ovat usein paljon rationaalisempia kuin naiset.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Siinä sitten vähän H.Moilasena ihmettelin, että mistä nyt tuulee. En kuulemma ollut kertonut että olen yön poissa kotoa. Sain ohjeet että tavarat saa noutaa rappukäytävästä ja yhtäkään yötä en enää vietä tässä kämpässä.

Aika monesti se riitaan (lievähkö ilmaisu Veijarin tapauksessa) johtava teko, sana tai ele on todella mitätön. Monilla on pahana tapana kerätä sitä kiukkua ensin pitkän aikaa. Kun mitta tulee täyteen, se saattaa tulla sitten vaikka puolison vääränvärisistä sukista.

Jahka kiukku laantuu, niin se Veijarinkin tyttöystävä huomannee ampuneensa tuon asian suhteen yli. Tämä siis varsinkin, mikäli Veijari kuvasi tapahtuman todenmukaisesti. Toki yön yli yksin odotteleminen sitä kiukkua kyllä ehtii keräämään sen verran, että saatat nukkua vielä parikin yötä sohvalla...

Jos ei tämän yöpymisepisodin selvittämisen jälkeen vieläkään emäntä rauhoitu, niin niitä ongelmia kannattaa sitten kaivaa esille syvemmältä.

Schollin naismurheet saivat aikaan tämän päivän ensimmäiset naurut. Kiitos siitä!

EDIT: Aika ajoin tämä palsta muistuttaa vahvasti vanhaa kunnon Suosikin Bees&Honey-palstaa. Hupaisaa tekstiä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Juuri nyt Veijarin kannattaisi ainakin unohtaa ne vittuilut, sillä ne vaan ruokkivat riitaa. Jos haluat sovun aikaiseksi mahdollisimman pian, kannattaa ottaa lusikkaa kauniiseen käteen ja pahoitella, ettet ollut ilmoittanut yöpyväsi muualla (vaikka siis mahdollisesti olisitkin - joskus kannattaa ihan oikeasti antaa periksi).

On hyvä juu pahoitella, mutta toisen osapuolen on myös syytä pahoitella aivan sairaan lapsellista käytöstään myös ihan yhtä pontevasti. Sohvalla nukkumisiin eikä muihinkaan kyykytyksiin kannata suostua, sillä kohta Veijari nukkuu sohvalla, koska hammastahnatuubi on väärin puristettu tai wc:n kansi väärässä asennossa.

Veijarihan tässä oli varma, että oli ilmoittanut paluuajankohtansa. Käyttäen teknisiä apuvälineitä, ilmoitus ei välttämättä tule perille. Käyttäen verbaalista lähestymistapaa voi tieto mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Periksi ei missään nimessä kannata antaa, sillä kukaan ei ansaitse tuollaista kohtelua. Jos tässä antaa periksi, se on selvä merkki siitä, että moinen homottelu ja yliregointi on täysin sallittu toimintapa.

Jos kunnioitusta aviopuolisoiden välillä ei ole, kannattaa tosiaan miettiä onko sitä joskus ollut/tuleeko sitä koskaan olemaan.

Edelleen omasta mielestä koiran/lapsen/vaimon kasvatus toimii samalla tavalla. Hyvästä käytöksestä palkitaan ja huonosta rangaistaan. Jos näin ei ole, alkavat ne hyppiä silmille ja silloin ollaan suurissa ongelmissa. Tämä nykyinen tasa-arvo hössötys on tehnyt miehistä idiootteja, jotka ottavat vastaan mitä paskaa vain.

Ender00 kirjoitti:
a) Joko nainen tosiaan on piilevä psykopaatti, joka voi räjähtää tuollaisista täysin mitättömistä asioista, joita pystyy päänsä sisällä paisuttelemaan täysin ulos kehyksistään.

Suomen naisissa tuntuu olevan huolestuttava määrä psykopaatteja, sillä tämän kaltainen käytös on ihan arkipäivää ja sitä on tälläkin palstalla monet miehet valittaneet.
 

Fordél

Jäsen
Suomen naisissa tuntuu olevan huolestuttava määrä psykopaatteja, sillä tämän kaltainen käytös on ihan arkipäivää ja sitä on tälläkin palstalla monet miehet valittaneet.

Niin esimerkiksi etelän maissa naiset on paljon viileämpiä eivätkä juurikaan kiivasta tai saa mustasukkaisuuskohtauksia....
 

Veijari

Jäsen
Jahka kiukku laantuu, niin se Veijarinkin tyttöystävä huomannee ampuneensa tuon asian suhteen yli.

Äsken tuli tekstiviesti; Ollaanko kavereita taas?

Yllättävän nopeasti tilanne rauhoittui sillä olin varma että tässä mennään mykkäköulua tuonne loppuviikkoon saakka.

Nyt kun asiat ovat taas normaalisti ja saan palata tyynyineni makuuhuoneen puolelle voikin miettiä mitä tästä voi oppia. Kipeän niskan lisäksi jäi ajatus että yritän vastedes ilmoittaa selvemmin missä menen ja milloin tulen. En totisesti haluaisi olla vastaavassa tilanteessa itse, että olen epäselvä vaimon olinpaikasta eikä puhelimeen vastata kuin vasta seuraavana aamuna. Tulihan sitä siinä sohvalla maatessa mietittyä kaikenlaista, pääasiassa sitä miten itse voisi parantaa tapojaan.

En ole vielä kohtaukseen johtaneista syistä keskustellut, mutta oletan, että se etten vastannut yöllä puhelimeen oli ehkä se suurin syy. Ei kuulemma ollut vaimo nukkunut koko yönä silmäystäkään, jolloin väsymys + pelko + tietämättömyys voi aiheuttaa jos minkäkinlaisia kauhukuvia.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
On hyvä juu pahoitella, mutta toisen osapuolen on myös syytä pahoitella aivan sairaan lapsellista käytöstään myös ihan yhtä pontevasti.

Niin, mikä tässä oli "sairaan lapsellista käytöstä"; homotteleminen vai kiukustuminen vai molemmat?

Ehkä lähdin hieman turhan kärkkäästi puolustamaan tuota suuttumista, koska on ihan tuoreessa muistissa eräs tapaus... Siinä oikeasti pelästyy aivan helvetisti, kun toinen on ulkomailla ja tietää, että viinaa vedetään ja yht'äkkiä puhelin on pois päältä vuorokauden, vaikka kenttää kyllä on. Mielestäni aivan aiheellisesti oletin, että olisi laittanut viestiä jonkun kaverinsa puhelimesta, että "akku meni, kestää ennen kuin pääsen lataamaan"...

Kiukku kylläkin tuli vasta kun lopulta sai puhelimen päälle ja soitti, joten väärinkäsitysten välttämiseksi kerrottakoon, että lähettämieni viestien (2 kpl) sisältö oli se, että olen huolissani ja onhan kaikki ok. Homotteluviestejä en lähetellyt.

PS. Jokainen toki tulkitsee tavallaan, mutta mielestäni Veijarin viestistä ei voi päätellä hänen olleen 100 % varma siitä, että muisti ilmoittaa yöpoissaolostaan.
 

Veijari

Jäsen
Poissaolosta on ilmoitettu mutta viestin perille menemisestä en tiedä. Yleensä kertailmoitus on riittänyt eli mikä on vastaanottajan vastuu?

Pitää varmaan ottaa armeijan loma-anomuskäytäntö käyttöön.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Niin, mikä tässä oli "sairaan lapsellista käytöstä"; homotteleminen vai kiukustuminen vai molemmat?

Avioerolla uhkaileminen tietystikin. Eihän asioita noin sovita. Viestien sävy viittaa puolestaan siihen, että joko akka on oikeasti täysin skitso tai sitten parisuhteessa on pinnan alla jotakin sellaista, mistä me Jatkoajan joka alan asiantuntijat emme tiedä mitään.

Avioerolla uhkailuun voi ihan hyvin pistää kovan kovaa vastaan. Ei kannata antaa ihmisille liikaa ylimääräisiä lyömäaseita, kun vakavasta asiasta on kuitenkin kyse.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Pitää varmaan ottaa armeijan loma-anomuskäytäntö käyttöön.

Mieluummin tee niin, että laita vielä illalla hyvää yötä -tekstiviesti. Jos olet unohtanut kertoa tai rouvalla on muuten vaan mennyt ohi, viimeistään tuolloin se käy ilmi. Ja vieläpä ilman elämää suurempaa riitaa.
 

Fordél

Jäsen
Avioerolla uhkailuun voi ihan hyvin pistää kovan kovaa vastaan. Ei kannata antaa ihmisille liikaa ylimääräisiä lyömäaseita, kun vakavasta asiasta on kuitenkin kyse.

Jos tällä tarkoitetaan itse uhkaamista avioerolla niin ei kannata lähteä mukaan siihen leikkiin vaan näyttää itse esimerkkiä ja koittaa keskustella asiasta järkevästi. Muuten tossa hommassa mennään vaan syvemmälle ja syvämmelle.

Joka tapauksessa tuollaisilla äärimmäisyyksillä uhkaileminen on mun mielestä totaalisen typerää ja menee jo kiristyksen puolelle. Sellainen taas ei parisuhteeseen kuulu. Siitä lähdetään, että yhdessä ollaan ja erolla uhkailu joka paikassa osoittaa vain, että kaikki ei ole kunnossa. Jos asia on kerran niin tärkeä, että sillä voi uhata erolla niin varmasti taustalla on todella painavat perusteet, jotka puolestaan pitää kertoa eikä uhkailla millään erolla. Sellaiset varmasti on olemassa tai sitten niitä ei ole ja siksi pitää alkaa uhkailemaan erolla kun kaikki järkevät perusteet oman tahdon läpimenemiselle puuttuvat.

Eli vaikka tässä tapauksessa Veijarinkin kannattaa miettiä omia tekemisiä, pitää mielestäni myös vaimon käytös nostaa pöydälle eikä olla kuin mitään ei olisi tapahtunut.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Poissaolosta on ilmoitettu mutta viestin perille menemisestä en tiedä. Yleensä kertailmoitus on riittänyt eli mikä on vastaanottajan vastuu?

Sama vastuu kuin viestin lähettäjällä. Meillä on vaimon kanssa paljon omia menoja (ja välillä yömenojakin), näistä kerrotaan sitä mukaan kun niitä tulee. On kuitenkin kohtuutonta odottaa että esim. monta viikkoa ennen menoa kerrottu asia olisi aivan kristallinkirkkaana muistissa (ei vaimon menoista minulla tai vaimolla minun menoista).
Siispä teemmekin niin, että "päivitämme" ilmoituksen lähempänä ko. menon ajankohtaa. Lisäksi vaimolla on oma kalenteri johon merkkailee noita menoja ja minun menoja ja itse käytän kännykän kalenteria. Toimii.
Näin myöskin säästyy näiltä "tuplabuukkauksilta", jossa jompi kumpi on sopimassa yhteistä menoa, vaikka toisella saattaakin olla omia hommia samana ajankohtana.

Hieman sekavaa tekstiä, mutta kai tuosta selvän ottaa?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Avioerolla uhkaileminen tietystikin. Eihän asioita noin sovita.

Jos mies on aiemmin juossut vieraissa (en väitä, että Veijari olisi niin tehnyt, vaan yleisesti ottaen) ja yht'äkkiä jättää tulematta yöksi kotiin ilmoittamatta mitään, en lainkaan hämmästy, jos toinen vetää avioerokortin esiin. Periaatteella "nyt se saatana petti mua viimeisen kerran".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös