Reaktio oli myös jossain määrin outo, mutta lienee kuitenkin suhteellisen ymmärrettävä. Naisistahan tuossa vain on kyse.
Irroitan tämän viestin viimeisen kappaleen täysin erilleen tekstistä ja kerron pari tapahtumaa viime päiviltä. Tämä on vasta kolmas koko päiväni jälleen kotona ja jo kaksi naista (tai paremminkin heidän reaktionsa) ovat saaneet pääni pyörälle.
Palstan naispuoleiset jäsenet varmaan voivat tehdä jonkinlaisen pienen yhteenvedon siitä, että mitä ihmettä mä nyt olen tehnyt väärin. Mikä ettei miehistäkin näkökulmaa kaivataan.
Ei vaan aina pysty ymmärtämään - part I
Ensinnäkin vkl:na tapasin yhden tutun tytön vuosien takaa, jota tosin olen vilaukselta nähnyt aina silloin tällöin ja vähän kuulumisiakin vaihtanut. Viimeksi ollaan nähty/juteltu arviolta yli vuosi sitten. No siinä keskustelun lomassa sitten menin mainitsemaan, että kyllä mä hänestä tykkään ja tykkäänkin tosi paljon (siis meillä ei koskaan ole ollut mitään keskinäistä juttua). No eikös sieltä tullut heti täyslaidallinen jotain seurustelujuttua ("mutku mulla on poikaystävä") ja pari kysymystä siitäkin, että mullakin taitaa jotain pieniä virityksiä olla ihan muualle. Nii-in?
Se oli sitten vihoviimeinen reaktio, jonka siinä kohdassa olisin halunnut kuulla. Noh, OK, olin itse sellaisessa pienessä kesäsimassa, mutta se ei kyllä missään nimessä vaikuttanut puheisiini. Mitä hemmettiä se vaikuttaa yhtään mihinkään, vaikka olisimme olleet kumpikin tahoillamme viisi vuotta naimisissa, hänellä olisi vaikka viisi kakaraa ja mulla kymmenreikäinen haaremi. Jos mä hänestä tykkään, niin kai sen nyt voi sanoa ääneen!
Ei vaan aina pysty ymmärtämään - part II
Toinen merkillinen ilmiö tapahtui tänään päivällä. Olin autolla Turun keskustassa liikenteessä ja juuri ostanut
Groove Coverage - Runaway -biisin. Hellelukemissa auton kaikki ikkunat ja luukut auki kuuntelin biisiä istuskellessani liikennevaloissa ja elämä hymyili. Hiljaisessa risteyksessä yksi ei-mikään-erikoinen, mutta kesäinen naikkonen käveli suojatietä vasemmalta oikealle. Otin aurinkolasien takaa pienen katsekontaktin ja hymyn huulille; nautin selkeästi kauniista kesäpäivästä ja halusin jakaa sen saman tunteen myös hänen kanssaan. En ole niin kylmää suhtautumista nähnyt varmaan sitten teinivuosieni.
Teki melkein mieleni huutaa perään jotain tyyliin: "Hei akka!", mutta ajattelin kuitenkin, että antaa olla. Voi vittu, jos tavalliset naiset suhtautuvat selkeään kesäiseen flirttiin tuolla tavalla! Kyseessä ei kuitenkaan ollut mikään 16v teinityttö, joka olisi voinut kuvitella mut joksikin likaiseksi sedäksi. Olen kuitenkin 32 ikävuottani nuoremman näköinen ja flirttini kohde oli arviolta reilusti päälle 25v.
EDIT: ai niin, mulla ei ole sitten autossa mitään ammattikoulubassoa, josta tuhahdus olisi voinut johtua. Toisekseen autoni malli ja väri ovat saaneet pääpiirteittäin kaikilta naispuolisilta ystäviltäni kehuja. Kyllä se tuhahdus oli selkeästi suunnattu sille kuskin ikkunasta roikkuvalle kuolaavalle ääliölle...