Chambza, voin hyvinkin uskoa tuon mitä puhut. Itse en ottanut siitä paineita, että seurustelenko vaiko enkö, mutta minkäs teet kun juuri se tulee vastaan. Nyt ollaan kyydissä ja pidetään tiukasti kiinni. Nyt se on mulle iso asia, että seurustelenko vaiko enkö, sillä uskon ja luotan että tuossa on mun elämäni nainen. Tavoitteenahan on, että etäsuhde muuttuu lähisuhteeksi mahdollisimman pian. Tämä ei tarkoita, että heti kun kirkosta löytyy vapaa aika, vaan koulutus ja raha-asiat otetaan huomioon.
KaunoSaario, ikävä on, sitä en kiellä. Mutta voi sitä onnea, kun taas nähdään, ei sitä voi sanoin kuvata. :)
Täytyy koputtaa puuta, Chambzakin mainitsi, että lienen muita nuorempi täällä, joten voi olla, että en aina ymmärrä teidän mietteitänne ja tilanteitanne, suokaa se minulle anteeksi.
Scholl puhuu todellakin paljon ja kirjoituksensa alusta olen suhteellisen samaa mieltä (en nyt halua syyllistää ketään täällä foorumilla kirjoittelevaa - esimerkkejä on nähty muitakin). Itse en kuitenkaan lähtisi jakamaan suhteita kolmeen kategoriaan. Jokainen ihmilö on yksilö, toista samanlaista ei ole. Kun kaks tämmöstä pistetään yhteen, saadaan sekoitus, suhde, jollaista ei muualla ole. Jokainen suhde on omanlaisensa ja toimii omalla tavallaan.
Toisaalta, suhteethan voidaan jaotella miten vain, on suhteita joissa on rakkautta, on suhteita joissa ei ole rakkautta jne..
Alun huuman tuntee jokainen, joka on joskus rakastunut. Sydämen liekki lepattaa juhannuskokkona jossain syvällä sisimmissä. Valitettavan monesti, kun tämä juhannuskokko hiipuu takan pienempään liekkiin, ihmisistä tuntuu, että liekki on jo sammunut, muutos on niin valtava. Uskoakseni tämä on yks iso syy suuriin eroprosentteihin. Schollin mainitsema ihmisten laatu ei silti ole välttämättä huonontunut, nykyään kun ei tarvitse olla avioliitossa (taikka missään suhteessa miehiin ylipäätänsäkään), voidakseen pitää hyvää huolta itsestään, naiset pystyvät kouluttautumaan ja saamaan hyväpalkkaisia töitä samalla tavalla kuin miehetkin. Näin ollen kun rakkauden juhannuskokko hiipuu, ei ihmisten tarvitse pitää kynsin hampain suhteesta kiinni, koska oma elämä ei ole siitä kiinni.
Ennen vanhaan avioliittoja solmittiin myös rakkaudesta, mutta takana oli varmasti järkisyitä. Avioliiton kautta mies sai tiluksillensa vaimon, joka pyöräyttää miehelle pikkupoikia, jotka vanhempana, kun iskä ei enää jaksa tilaa johtaa, ottavat tilan hoitoonsa. Naimakaupoilla mies myös sai emännän, joka piti taloutta kunnossa sillä välin, kun mies oli päivät töissä. Emäntä taas sai miehen rinnalleen, joka oli eräänlainen onnen merkki, nainen sai naimakaupoilla pysyvän asuinsijan jollain tilalla ja pystyi tilan tuotannon avulla elämään hienon elämän miehensä vierellä. Oli siis win-win -tilanne.