Vähään aikaan ei ole tähän ketjuun ollut asiaa, mutta nyt kaipaisin kanssapalstalaisten (eritoten naispuolisten) kantaa seuraavanlaiseen tilanteeseen:
Omassa opinahjossani, samassa suuntautumisryhmässä on eräs naispuolinen henkilö, joka on viime aikoina osoittanut jonkinlaista kiinnostusta asioihini. Muutin vastikään, ja ko. henkilö on innokkaasti kysellyt, milloin pidän tuparit, että hänet on varmasti kutsuttu. Kun kuuli, että tuparit olivat ajoittumassa ajankohtaan, jolloin hän ei olisi päässyt paikalle, oli kuin maansa myynyt. Oli peruuttamassa jo aiemmin sovittua Savonlinnan reissuaan, jotta pääsisi paikalle. Tuparit kuitenkin sitten sopivasti siirtyivät viikon päähän alkuperäisestä suunnitelmasta, joten neito oli huojentunut. Muutenkin on kysellyt vointejani ja viihtymistäni.
Hieman taustaa tapahtumille ja aiemmalle historialleni neitosen kanssa: siirtyi opinahjooni viime vuoden syksyllä. Pistin jo silloin merkille tämän todella kauniin ruskeaverikön, hakeuduin juttusille ja suht nopealla aikataululla pyysin uloskin. Ei silloin lähtenyt, kertoi tapailevansa toista. Ystävystyimme kuitenkin jossain määrin, mesekeskusteluja (osoitteet oli vaihdettu yhteisten projektien vuoksi) seurasi jokunen. Jossain vaiheessa kevättä, muistaakseni siinä maalis-huhtikuussa, neito poisti minut listaltaan. Syytä en koskaan saanut tietää, ei sitä kertonut enkä minä kysellyt.
Tämän viikon alussa neiti lisäsi minut yllättäen takaisin omalle listalleen, ja tästä sai alkunsa pohdiskelu, että mistäs nyt tuulee. Olin jo aiemmin pistänyt oudoksuen merkille lisääntyneen kiinnostuksen.
Mistäköhän tässä nyt sitten on kyse? Haluaako neiti
a) olla kaveri
b) olla enemmän kuin kaveri
c) jotain itselleen hyödyllistä minulta tai minun kauttani?
En oikein tajua motiivia tässä, ainakaan vaihtoehdolle A. Miksi juuri nyt, ihan pystymetsästä, tällainen kiinnostus tekemisiäni kohtaan, kun aiemmin ollut noinkin kylmää linjaa. En sinänsä haluaisi uskoa vaihtoehtoon C myöskään, ei tunnu sellaiselta ihmiseltä. Mutta mistä niistä koskaan tietää. Joten... vaihtoehto B? Mutta miksi ihmeessä, miksi nyt, ei voi käsittää. Onko kyse vain siitä, että olen muuttanut omilleni jokseenkin hyvälle asuinalueelle (olettaa paalua löytyvän?) vai kenties siitä, etten ole juuri enää häntä huomioinut? Vai kenties näiden yhteisvaikutus & tuntematon tekijä?
Mielelläni kuulisin tyystin ulkopuolisten kommentteja ja ajatuksia tilanteesta. Tuparit ovat parin viikon sisällä, ja neiti on tietysti sinne tulossa siis. Ajattelin sitä ennen selvittää, olisiko jotain vaiko ei. Huvittavaa muuten huomata - jos tosiaan näin on, että olisi kiinnostunut - että viime aikoina naisten kiinnostus minuun on kohdistunut juuri niissä tapauksissa, kun olen itse ollut suht "viileä" suhtautumiseltani. Viitaten siis esim. Ted Raikas'in kirjoituksiin tässä ketjussa aiemmin.