"Näin sanoo Herra Sebaot..."

  • 25 164
  • 315
Tila
Viestiketju on suljettu.

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Re: Re: Re: Antakaa anteeksi Afrikalle

Viestin lähetti Kullervo
Lähin Tähtiportti sijaitsee Heinolassa 4-tien varressa/päälllä, vai oliko se Tähtihovi. :D

Heinolassa on sekä Tähtihovi että Tähtisilta, mutta ei Tähtiporttia...
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Re: Re: Antakaa anteeksi Afrikalle

Viestin lähetti Viikate


Heinolassa on sekä Tähtihovi että Tähtisilta, mutta ei Tähtiporttia...

Oletko aivan varma. Ehkä et tiedä aivan kaikkea mitä Heinolassa tapahtuu. :D
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen tästä sanonut joskus aikaisemminkin ja toistan sen nyt. Totaaliset jumalankieltäjät ovat aivan samalla tavalla uskovaisia kuin ns. uskovaisetkin. Kumpikaan osapuoli ei kykene tieteellisesti todistamaan yhtään mitään vaan kyse on puhtaasti uskosta asiaansa. Siksi on mielestäni loukkaavaa ateistien taholta se, että he pilkkaavat uskovaisia heidän uskonsa tähden vaikka uskovat itsekin, siis jumalattomuuteen. Aivan samalla tavalla koen loukkaavaksi mm. eräiden lahkolaisten valistukset, joissa "vääräuskoiset" tuomitaan helvettiin ja heitä pidetään jotenkin toisen luokan kansalaisina.

Uskonasioista keskusteleminen vie aina riitelyyn, siksi itse olen vakaasti sitä mieltä, että uskominen mihin tahansa on jokaisen henkilökohtainen asia ja toisen ihmisen tulee kunniottaa lähimmäisensä valintaa, jos tuo valinta ei aiheuta vaaraa kanssaihmisille.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Suomi-Salama
Olen tästä sanonut joskus aikaisemminkin ja toistan sen nyt. Totaaliset jumalankieltäjät ovat aivan samalla tavalla uskovaisia kuin ns. uskovaisetkin. Kumpikaan osapuoli ei kykene tieteellisesti todistamaan yhtään mitään vaan kyse on puhtaasti uskosta asiaansa. Siksi on mielestäni loukkaavaa ateistien taholta se, että he pilkkaavat uskovaisia heidän uskonsa tähden vaikka uskovat itsekin, siis jumalattomuuteen.

No hohhoijaaa.
Mieti nyt.
Joku väittää pokerinaamalla että on olemassa joku sumu tms. joka on luonut kaiken. sitä ei näe eikä kukaan ole koskaan nähnytkään eikä tule näkemäänkään, mutta on se olemassa koska sanon niin. Siinä perustelut. Miten siihen voi suhtautua?
Eikös todistamisvelvollisuus ole sillä joka väittää tämän näkymättömän tahon olevan olemassa?
Ja kun niitä todisteita ei ole kukaan koskaan pystynyt osoittamaan niin... vetäiseppä siitä johtopäätöksiä.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Kristus-profetiaa

Miksi aina uskonhenkilöt väittelyssä vetoavat vain ja ainoastaan Raamattuun. Eivätkö he enää ajattele itse järkevästi.

Viestin lähetti Jagr68
En maltakakaan olla laittamatta jotain koskien Vanhan Testamentin ennustuksista Jeesuksen elämästä. Keskityn nyt pelkästään tähän aiheeseen, ja jätän apokalyptiset ennustukset tuonnemmaksi. Eli nyt annan Vanhan Testamentin, joka kirjoitettiin vuosisatoja ennen Jeesusta, todistaa itse Raamatun Päähenkilöstä:
Jos Vanha Testamentti on kirjoitettu vuosisatoja ennen Jeesusta niin voisiko olla mahdollista että joku on lukenut sen ja kirjoittanut myöhemmin jatko-osan, eli Uuden Testamentin jolloin tarinat kirjoitettiin niin että ne ikäänkuin toteutuisivat.

Viestin lähetti Jagr68
--- Tulee aika, sanoo Herra, jolloin Daavidin suvusta
nousee Vanhurskas Verso. Hän on kuningas, joka hallitsee
viisaasti ja saattaa maassa voimaan oikeuden ja
vanhurskauden. 6. Hänen aikanaan Juuda saa avun, ja
Israel elää turvassa. Häntä kutsutaan tällä nimellä: "Herra
on meidän vanhurskautemme".* (Jer.23:5-6)


Jeesus oli Daavidin sukua.
Ja Koreassa aika moni on Kimin sukua, lisäksi sukututkimus oli tuolloin aivan edistyksellistä.

Viestin lähetti Jagr68
---. "Sinun tulee tietää ja ymmärtää: Siitä ajasta, jolloin
se sana lähti liikkeelle, Jerusalemin entiselleen
palauttamista ja rakentamista koskevan sanan
lausumisesta, on voidellun hallitsijan tuloon seitsemän
vuosiviikkoa. Ja kuusikymmentäkaksi vuosiviikkoa
rakennetaan kaupunkia ennalleen, toreineen ja
vallihautoineen. Mutta vaikeat ajat tulevat. (Dan.9:25)

Tässä ennustetaan Messiaan voitelemisen ajankohtaa. Ennustuksen mukaan Baabelin pakkosiirtolaisuudesta palaamisen ja temppelin jälleenrakentamisen jälkeen kuluisi 69 vuosiviikkoa (eli 69x7 vuotta). Ennustuksen osoittama vuosi oli 27 jKr. Juuri sinä vuonna Johannes antoi Jeesukselle kasteen Jordanilla.
Jos kyseessä on tarkka vuosi niinkuin väität, 69x7 on 483 vuotta, jolloin vuosi olisi 456 eKr. Miten todistat että silloin ylipäänsä käytettiin nykyisiä kalenterivuosia. Jos vuodessa on kaksi päivää vähemmän, on eroa tuossa ajanjaksossa 2 vuotta. Jos ei käytetä samaa vuosilaskentaa, voi koko homman unohtaa samantein kokonaan. Jos todella käytettiin, onko vuosi todellakin ollut 456 eKr. Ja jos vuosi todellakin oli 456 eKr. niin olet varmaankin ottanut huomioon että kalenterimme ei tunne vuotta 0, jolloin aina kun ajanjakso siirtyy eKr:stä jKr:n syntyy vuoden virhe. Voisitko ystävällisesti ilmoitaa temppelin jälleenrakentamisen vuosiluvun, en nimittäin huomannut missään viestissäsi sitä ollenkaan, on kuitenkin mielestäni aika tärkeä.

Viestin lähetti Jagr68
---Hänen ylleen laskeutuu Herran henki, viisauden ja
ymmärryksen henki, taidon ja voiman henki, totuuden
tuntemisen ja Herran pelon henki: (Jes. 11:2)

Jeesus eli täydellisen elämän.


---hänen ilonsa on totella Herraa. Hän ei tuomitse
silmämitalla eikä jaa oikeutta korvakuulolta vaan antaa
heikoille oikean tuomion ja ajaa vakaasti maan köyhien
asiaa. Hän lyö väkivaltaista sanansa sauvalla ja surmaa
huultensa henkäyksellä väärintekijän.Vanhurskaus on
hänellä varustuksena ja uskollisuus vyönä hänen
uumillaan. (Jes. 11:3-5)

Jeesus sääli heikkoja ja köyhiä.
Sanoo kuka, Raamatussa lukee noin. Mielestäni viime aikoina on todistettu että Jeesus tai joku muu vastaava henkilö on elänyt siellä päin n. 2000 vuotta sitten. Mitä sitten, hänen tekemisiään ei voida todistaa mitenkään. Raamatussa voi lukea mitä tahansa, eri asia on pitääkö se paikkansa. "Alussa Jumala loi taivaan ja maan" tai Adam ja Eve, meikäläisittäin Aatami ja Eeva, hylkäätkö Darwinin lajien synnyn kokonaan, tai alkuräjähdyksen. Pointti on, jos Raamatussa lukee jotain se ei välttämättä ole totta. En väitä että kaikki olisi valhetta, mutta kukaan ei tosiasiassa voi todistaa yhtään mitään niistä tapahtumista. Tarinoilla on tapana 'värittyä'.

Viestin lähetti Jagr68
---Vanhurskas ja voittoisa hän on, hän on nöyrä, hän
ratsastaa aasilla, aasi on hänen kuninkaallinen ratsunsa. (Sak. 9:9)

Jälleen kuvataan Jeesuksen luonnetta. Samalla mainitaan aasi hänen kuninkaallisena ratsunaan.
Jos hän oli köyhästä perheestä, niin vaihtoehtojahan oli varmaan useita, kuten esim. Virtahepo tai kenties Perusta tuotu Laama.

Viestin lähetti Jagr68
---Ja nyt Herra, minun Jumalani, on antanut minuun
henkensä ja lähettänyt minut. (Jes.48:16)

Jeesus todisti ihmisille olevansa lähtöisin Jumalasta.
Huomatkaa minä-muoto, jolloin todistushan on aukoton. Kukaanhan ei ikinä kerro vääristeltyä totuutta?

Viestin lähetti Jagr68
---Onhan Abrahamista polveutuva suuri ja mahtava kansa,
ja hänen saamansa siunaus tulee siunaukseksi kaikille
maailman kansoille. (1 Moos.18:18)

Messias on koko maailman Messias, ei vain juutalaisten.
Kuinkas monta kristittyä on maailmassa. Kaikki muut ovat vääräuskoisia, ja näin ollen heidät tapetaan. Eikös vääräuskoisten veri värjää taivaan punaiseksi? Toivotan onnea kun menet Iraniin tai Afganistaniin kertomaan ihmisille ilosanomana etä he kaikki ovat väärässä ja tulevat kuolemaan ja palamaan ikuisesti Helvetissä.

Viestin lähetti Jagr68
---Sinä päivänä Iisain juurivesa kohoaa merkkiviirinä
kansoille. Hänen luokseen pyrkivät kaikki kansat, hänen
asuinsijaansa ympäröi kunnian hohde. (Jes.11:10)

Kts. äskeinen. Tässä voi myös nähdä kristinuskon leviämisen ympäri maailman. "Hänen luokseen pyrkivät kaikki kansat...".
Ristiretkien aikaanhan kaikki nimenomaan pyrkivät, ketään ei pakotettu vaan kaikille annettiin mahdollisuus valita kuten sivistyneessä maailmassa on tapana. Täällä Suomessakin ihmiset ottivat riemuiten vastaan kirkon ja kristinuskon, täällä järjestettiin juhlia ja kaikki olivat ikionnellisia että pääsivät maksamaan kirkolle myös veroa pienistä pelloistaan.

Viestin lähetti Jagr68
Siinä aluksi. Jatkan huomenna. Profetioita löytyy vielä kymmeniä!
Tuskin maltan odottaa
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti JanJ


No hohhoijaaa.
Mieti nyt.
Joku väittää pokerinaamalla että on olemassa joku sumu tms. joka on luonut kaiken. sitä ei näe eikä kukaan ole koskaan nähnytkään eikä tule näkemäänkään, mutta on se olemassa koska sanon niin. Siinä perustelut. Miten siihen voi suhtautua?
Eikös todistamisvelvollisuus ole sillä joka väittää tämän näkymättömän tahon olevan olemassa?
Ja kun niitä todisteita ei ole kukaan koskaan pystynyt osoittamaan niin... vetäiseppä siitä johtopäätöksiä.

Ei uskoansa tarvitse todistaa kenellekään, kysehän on USKOSTA, todistamisen taakkaa ei ole kenelläkään. Ei pitäisi olla keneltäkään toiselta pois, jos joku uskoo vaikkapa lahonneen kannon jumalalliseen voimaan. En minäkään vaadi sinulta todisteita siihen, minkä perusteella kiellät jumaluuden, ei sinulla edes noita todisteita olisi. Todennäköisesti perustelet jumalattomuuden sillä, että pidät Raamatun tarinoita niin ihmeellisinä, etteivät ne voi olla totta. Mutta ei tuo ole mikään tieteellinen perustelu vaan uskomista. Samalla tavalla voisin sanoa sinusta, "miten siihen voi suhtautua" ja "vetäiseppä siitä johtopäätöksiä". Mutta en sano, koska uskominen on henkilökohtainen asia ja toisen pitää sitä kunnioittaa.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Oma kuva

Oli sitten Jeesusta tai Jumalaa olemassa tahi ei, niin yksi asia menee näin:

Uudessa testamentissa kerrottavat Jeesuksen opetukset ovat enimmäkseen ihavvitun tiukkaa asiaa. Luukaksen evis, vuorisaarna jnejne. pitää sisällään sellaista viisautta mm. lähimmäisestä välittämisestä jnejne. joka pitää aivan tasan tarkkaan kutinsa, on aina pitänyt ja tulee aina pitämään.

Jeesuksen ja Jumalan olemassaolosta voidaan kinastella maailman tappiin asti. Tekstit ovat kuitenkin olemassa ja ne ovat tiukkaa asiaa. Tekstit sinällään ovat jo jumaluutta. Ne ovat kulkeneet ihmiskunnan mukana parisen tuhatta vuotta vanhentumatta perusteiltaan käytännössä pätkääkään.

On aivan sama mistä tekstit on tulleet, tai kuka ne on mennyt vaikka kankkuspäissään, tai muuten liikuttuneessa tilassa joskus horisemaan. Kuka puheet on mennyt kirjaamaan ja onko hän mahdollisesti koonnut useamman palestiinassa aikoinaan maata kiertävän anarko-hipin puheita, silläkään ei ole mitään merkitystä.

Tärkeintä on hyvä, universaali ja ikuinen sanoma.

Aamen, sano.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Suomi-Salama


Ei uskoansa tarvitse todistaa kenellekään, kysehän on USKOSTA, todistamisen taakkaa ei ole kenelläkään. Ei pitäisi olla keneltäkään toiselta pois, jos joku uskoo vaikkapa lahonneen kannon jumalalliseen voimaan. En minäkään vaadi sinulta todisteita siihen, minkä perusteella kiellät jumaluuden, ei sinulla edes noita todisteita olisi. Todennäköisesti perustelet jumalattomuuden sillä, että pidät Raamatun tarinoita niin ihmeellisinä, etteivät ne voi olla totta. Mutta ei tuo ole mikään tieteellinen perustelu vaan uskomista. Samalla tavalla voisin sanoa sinusta, "miten siihen voi suhtautua" ja "vetäiseppä siitä johtopäätöksiä". Mutta en sano, koska uskominen on henkilökohtainen asia ja toisen pitää sitä kunnioittaa.

Vain uskovaisilta tulee noin sekavia / ympäripyöreitä "pseudo-vastauksia".
Itse en ole uskovainen koska en usko.
Turha väittää että olen uskovainen koska uskon siihen etten usko. Sillä tuollaista logiikkaa noudattaa vain Paavo Väyrynen.
Haa....
Tuhannen vuoden päästä taitaakin olla kirja nimeltä "pohjantähti" jossa kerrotaan kuinka Paavus Värstys, Zumalan poika teki sitä ja tätä.... ja osa ihmisistä uskoo täysillä.
Tappavatkin satoja tuhansia koska ne eivät usko.
Ihan mahdollinen skenario, eikös`?
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Suomi-Salama
Olen tästä sanonut joskus aikaisemminkin ja toistan sen nyt. Totaaliset jumalankieltäjät ovat aivan samalla tavalla uskovaisia kuin ns. uskovaisetkin. Kumpikaan osapuoli ei kykene tieteellisesti todistamaan yhtään mitään vaan kyse on puhtaasti uskosta asiaansa. Siksi on mielestäni loukkaavaa ateistien taholta se, että he pilkkaavat uskovaisia heidän uskonsa tähden vaikka uskovat itsekin, siis jumalattomuuteen. Aivan samalla tavalla koen loukkaavaksi mm. eräiden lahkolaisten valistukset, joissa "vääräuskoiset" tuomitaan helvettiin ja heitä pidetään jotenkin toisen luokan kansalaisina.
Millä tavalla olen uskovainen? En näe tarvetta todistaa sinulle mitään. On loukkaavaa, että väität allekirjoittanutta uskovaiseksi, sillä et tiedä minusta yhtään mitään. En ole loukannut uskovaisa millään muulla tavalla kuin ehkä sillä, että olen nyt julistanut sen, etten usko mihinkään yliluonnolliseen. Mitä vittua kuuluu kenellekään etten usko mihinkään uskontoon? En ole pilkannut yhtään näistä lahkoista, mutta koen loukkaavana väitteen siitä olen jotenkin uskovainen, kun en usko muuhun kuin itseeni, vanhempiini ja ystäviini.

Entä jo kertoisin uskovani jumalaan, joka on julma paskiainen, joka on suunnitellut ja toteenpannut WTC:n ja Pentagonin viimeaikaiset tapahtumat. Tuskin sinulla olisi mitään vastaan väittämistä, koska uskontohan sekin on. Vain itse luomani, mutta kuka sinä olisit väittämään uskontoani vastaan. Voisin jopa julistaa uskonsodan sinua vastaan kun uskallat epäillä moista.

Uskonasioista keskusteleminen vie aina riitelyyn, siksi itse olen vakaasti sitä mieltä, että uskominen mihin tahansa on jokaisen henkilökohtainen asia ja toisen ihmisen tulee kunniottaa lähimmäisensä valintaa, jos tuo valinta ei aiheuta vaaraa kanssaihmisille. [/B]
Kunnioita sitten sitä, ettei kaikkea voi kutsua uskoksi.

Joku muu on kirjoittanut hyvän tekstin tästä aiheesta paljon paremmin kuin allekirjoittanut, mutta en nyt muista kuka. Kuka lie olet, niin toivottavasti kirjoitat tai postaat jo kirjoittamasi tekstin tähä threadiin. Äh no painetaan silti tota nappulaa...
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Hyvät uskomattomat ihmiset, älkää olko ateisteja, liittykää meidän agnostikkojen hienoon ryhmittymään! Kaikenlainen ehdoton kieltäminen, todistaminen ja uskominen kuuluu muille, me menemme vain sinne mihin perstuntuma kuljettaa! Ateisti terminä tarkoittaa tietääkseni sitä, että on ehdottomasti uskontovastainen ja, että uskoo, ettei jumalaa ole olemassa, eli elää uskossa. Minä agnostikkona taas otan asiat sellaisina kuin ne tulevat, ja sitten kun joku esittää tieteellisesti tai muulla tavalla perustavaa laatua olevan todistuksen jonkin asian olemassaolosta päätän uskoako siihen vaiko eikö. Liittykää minuun! Löytäkää elämän helppous ja valo! Täällä on tarjolla! Älkää kutsuko itseänne väärällä nimellä!
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti vilpertti
Ateisti terminä tarkoittaa tietääkseni sitä, että on ehdottomasti uskontovastainen ja, että uskoo, ettei jumalaa ole olemassa, eli elää uskossa.

No huh huh.
Paavo V. iskee jälleen.

Sun logiikka siis:
Uskoo= Uskovainen
Ei usko = Uskoo ettei usko = Uskovainen

Terminologia tässä yhteydessä on samantekevää.
Uskovaiset vaan nousevat takajaloilleen (kuin piru) ja
alkavat keksimään ja syyttelemään muita kun oma usko horjuu.
Herätkää! Vartiotorni kaatuu!
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin, ehkä JanJ:n ja Cougarin kannattaisi pohtia sitä, mitä tarkoitan sanalla "uskovainen". Mielestäni kaikki ihmiset, jotka uskovat johonkin asiaan vailla aukottomia tieteellisiä perusteluita ja todisteita, ovat uskovaisia omalla tavallaan, myös ateistit. Todellakin on uskovaisuutta, ellei usko jumalallisuuteen. Mitä muuta se voi olla? Te ette voi todistaa millään tavoin olevanne oikeassa väittäessänne, että kristinusko tai mikä muu uskonto tahansa on pelkkää satua ja niihin uskovat ovat totaalisesti metsässä. Mikä tässä on niin vaikeaa kieltää? Onko tuolla sanalla "uskovainen" niin huono kaiku ateistien keskuudessa, että sitä ei voi käyttää? Kuten huomaatte, tämä keskustelu alkaa saada riitelyn piirteitä, siksi olisikin parempi lopettaa ja miettiä itse kukin tahollamme, kuinka suvaitsevaisia tässä oikein ollaankaan...

Tarkennettakoon vielä, että en koe olevani itse perinteisessä mielessä kristinuskoon nähden uskovainen, toisin sanoen en ole hihhuli tai sunnuntaisin kirkossa käyvä, vaikka minulla tietynlainen Jumala-suhde onkin.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti JanJ
Terminologia tässä yhteydessä on samantekevää.
Uskovaiset vaan nousevat takajaloilleen (kuin piru) ja
alkavat keksimään ja syyttelemään muita kun oma usko horjuu.
Herätkää! Vartiotorni kaatuu!
terminologia ei ole koskaan yhdentekevää, sillä jos ei tiedä sanan tarkoitusta sitä ei pitäisi pakosti käyttää! Jos et ole ateisti vaan ennemminkin jonkin muun filosofisen aatesuunnan edustaja, älä kutsu itseäsi ateistiksi!
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Suomi-Salama
Niin, ehkä JanJ:n ja Cougarin kannattaisi pohtia sitä, mitä tarkoitan sanalla "uskovainen". Mielestäni kaikki ihmiset, jotka uskovat johonkin asiaan vailla aukottomia tieteellisiä perusteluita ja todisteita, ovat uskovaisia omalla tavallaan, myös ateistit. Todellakin on uskovaisuutta, ellei usko jumalallisuuteen. Mitä muuta se voi olla? Te ette voi todistaa millään tavoin olevanne oikeassa väittäessänne, että kristinusko tai mikä muu uskonto tahansa on pelkkää satua ja niihin uskovat ovat totaalisesti metsässä. Mikä tässä on niin vaikeaa kieltää? Onko tuolla sanalla "uskovainen" niin huono kaiku ateistien keskuudessa, että sitä ei voi käyttää? Kuten huomaatte, tämä keskustelu alkaa saada riitelyn piirteitä, siksi olisikin parempi lopettaa ja miettiä itse kukin tahollamme, kuinka suvaitsevaisia tässä oikein ollaankaan...

Tarkennettakoon vielä, että en koe olevani itse perinteisessä mielessä kristinuskoon nähden uskovainen, toisin sanoen en ole hihhuli tai sunnuntaisin kirkossa käyvä, vaikka minulla tietynlainen Jumala-suhde onkin.

Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
Sinä olet ruotsalainen tästä lähtien.
Älä kysy miksi. Olen päättänyt niin.
Mielestäni olet joskus katsonut siihen ilmansuuntaan missä Ruotsi sijaitsee. Olet ruotsalainen.

Voisit kertoa samalla mielipiteesi kuningashuoneen roolista. Eikös teillä ruotsalaisilla ole aika tärkeä osa identiteettiä se instituutio?



Ymmärrätkö nyt mitä tarkoitan?

Pyydän että et kutsu minua enää uskovaiseksi. Minun arvoasteikolla se tarkoittaa samaa kuin vittuilisit henkilökohtaisesti.
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sattui tosielämässä

Jeesus meni taivaan portille ja Pyhä Pietari oli vastassa. Jeesus sanoi:
- Moi, mä olen Jeesus, pääsenkö sisään?
Pyhä Pietari totesi:
- Et sä mikään Jeesus oo, kai me nyt Jeesus tunnetaan.
Jeesus intti vastaan, mutta mikään ei auttanut. Aikansa kinasteltuaan Jeesus lopulta lähti pois allapäin ja Pyhä Pietari huusi perään:
- Tuu takaisin Jeesus, sä oot piilokamerassa!
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti vilpertti
terminologia ei ole koskaan yhdentekevää, sillä jos ei tiedä sanan tarkoitusta sitä ei pitäisi pakosti käyttää! Jos et ole ateisti vaan ennemminkin jonkin muun filosofisen aatesuunnan edustaja, älä kutsu itseäsi ateistiksi!

Aivan.
En koskaan kutsukaan itseäni ateistiksi.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti JanJ
Pyydän että et kutsu minua enää uskovaiseksi. Minun arvoasteikolla se tarkoittaa samaa kuin vittuilisit henkilökohtaisesti.

Eli tuolla sanalla on siis huono kaiku ateistin keskuudessa... Tämä asia tuli selväksi. Itse en rajoita "uskovainen"- sanan käyttöä viittaamaan yksistään kristinuskoon, en siis koe todellakaan vittuilleeni sinulle. Mikäli niin kuitenkin koet, sinulla on valta moderaattorina varmaankin antaa minulle vaikkapa pelikieltoa.

ps: mitähän minun pitäisi ajatella ruotsalaisvertauksestasi?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Hienoa. Onko edustamallasi filosofisella suuntauksella jokin nimi?

Ja sun logiikkakeskuksesi vois vaikka miettiä pikkusen enemmän. Minä nimittäin tiedän, että en usko. En ole ateisti. En ole uskovainen. Olen agnostikko. Jos sinä tiedät, että et usko, olet agnostikko etkä ateisti.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Suomi-Salama


Eli tuolla sanalla on siis huono kaiku ateistin keskuudessa... Tämä asia tuli selväksi. Itse en rajoita "uskovainen"- sanan käyttöä viittaamaan yksistään kristinuskoon, en siis koe todellakaan vittuilleeni sinulle. Mikäli niin kuitenkin koet, sinulla on valta moderaattorina varmaankin antaa minulle vaikkapa pelikieltoa.

ps: mitähän minun pitäisi ajatella ruotsalaisvertauksestasi?

En ole moderaattorina kuten näet vaan nimimerkillä JanJ.
Enkä tosiaankaan anna pelikieltoja sellaisista keskusteluista joissa olen itse mukana. Jääviys on tunnettu termi täälläkin päässä.

En ole ateisti. En ole uskovainen. En ole agnostikko. En ole mikään lokeroitava tapaus. Olen yksilö.

ps. Ruotsalaisvertaus oli sama kuin sanot minua uskovaiseksi.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti JanJ
En ole ateisti. En ole uskovainen. En ole agnostikko. En ole mikään lokeroitava tapaus. Olen yksilö.
Hihihii, hienoa. Jokainen ihminen vain kuuluu johonkin lokeroon, ja sillä lokerolla on aina nimi.

Ne lokerot on kehitetty sitä varten, että pystytään antamaan yleinen suuntaviivaus keskusteluissa jotta tiedetään miten ko yksilö ajattelee asioista.
 

JanJ

Jäsen
Vai niin.
no pistä mut sitten lokeroon "satanistit" jos haluat.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
ylijumala ville lokeroi janj:n lokeroon satanistit :)

taisin mennä vähän yli tuossa, mutta se johtui vaan siitä kun mun logiikkani kyseenalaistettiin :)
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti JanJ
En ole ateisti. En ole uskovainen. En ole agnostikko. En ole mikään lokeroitava tapaus. Olen yksilö.

Yksilö olen minäkin, mutta ilmeisesti meillä on se ero, että toiminnallani olen paljon muutakin. Tunnustan lokeroituneeni esimerkiksi siten, että kuulun jääkiekosta pitävien joukkoon. Kaikki eivät pidä jääkiekosta. Lisäksi olen käynyt armeijan. Kaikki eivät ole, jne. Mutta kaikki nämä lokeroitumiseni olen tehnyt yksilönä.

Tämä keskustelu päättyköön puolestani. Emme päässeet yhteisymmärrykseen, mutta eihän se aina ole tärkeääkään. Pääasia, että on mielipiteitä. Joo joo - tyyppejä tässä maailmassa riittää ihan tarpeeksi muutenkin, siitä lienemme samaa mieltä.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Suomi-Salama
Niin, ehkä JanJ:n ja Cougarin kannattaisi pohtia sitä, mitä tarkoitan sanalla "uskovainen". Mielestäni kaikki ihmiset, jotka uskovat johonkin asiaan vailla aukottomia tieteellisiä perusteluita ja todisteita, ovat uskovaisia omalla tavallaan, myös ateistit. Todellakin on uskovaisuutta, ellei usko jumalallisuuteen. Mitä muuta se voi olla? Te ette voi todistaa millään tavoin olevanne oikeassa väittäessänne, että kristinusko tai mikä muu uskonto tahansa on pelkkää satua ja niihin uskovat ovat totaalisesti metsässä. Mikä tässä on niin vaikeaa kieltää? Onko tuolla sanalla "uskovainen" niin huono kaiku ateistien keskuudessa, että sitä ei voi käyttää? Kuten huomaatte, tämä keskustelu alkaa saada riitelyn piirteitä, siksi olisikin parempi lopettaa ja miettiä itse kukin tahollamme, kuinka suvaitsevaisia tässä oikein ollaankaan...

Uskon kyllä mikäli tieteelisesti asiat todistetaan. En ole ikinä väittänyt, että kristinusko on väärässä. En vain usko siihen. En myöskään riitele asioista. Kerron vain oman mielipiteeni. Jos haluat riidellä, niin lopetan keskustelun tähän. Kaikki saa uskoa mihin haluavat. Itse en usko kuin itseeni, vanhempiini ja ystäviini. Kyseenalaistan kyllä sinun suvaitsevaisuuden.

Oikeastaan voit lokeroida allekirjoittaneenkin satanisteihin JanJ:n tavoin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös