"Näin sanoo Herra Sebaot..."

  • 25 164
  • 315
Tila
Viestiketju on suljettu.

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Syvää pohdintaa kirkon penkillä..

Viestin lähetti Demon Allbran
Ja päinvastoin. Kiistat ei koskaan johda mihinkään.

Olen samaa mieltä. Minun nähdäkseni tässä nyt ei ainakaan vielä olla menty kovin pahasti tuolle linjalle puolin eikä toisin. Moderaattorit hoitanevat homman himaan, jos tarvetta ilmenee siihen asti sivistyneen sävyisenä säilynyt keskustelu saanee jatkua.

Sen sijaan minä en näe siinä mitään pahaa, että Jags saa kertoa noista profetioista. Tällaisessa paikassa se jopa onnistuu ilman, että joku keskeyttää. Minä olen aika tiukasti ateisti, mutta olen kyllä todella kiinnostunut tietämään jos profetioita oikeasti on toteutunut, ja missä määrin ja miten "toteutunut" määritellään, ymsp.

Jos Jags haluaa vaivaa nähdä minun valaisemisekseni itseäni kiinnostavista asioista omasta näkökulmastaan ja oman parhaan tietonsa mukaan, niin en minä voi sanoa, kuin kiitos

On täällä turhemmastakin jauhettu. Ja jos joku ei tajua ironiaa tuossa, vieläkään, eikä vieläkään, niin ei silti tarvitse minulle turhaa tähän kohtaan määritellä.
 

Isokissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Antakaa anteeksi Afrikalle

Viestin lähetti Tumba
Yksi vitsauksista oli valtavien heinäsirkka parvien lento pelloille, tuhoten kaiken sadon.

Töllöstä tuli dokkari jossa järjestelmällisesti löydettiin looginen selitys näille kaikille Jumalan langettamille vitsauksille.

Väheksymättä Raamatun historian henkilöihin liittyviä tosiseikkoja ja sen enempää kantaa ottamatta kyseiseen kirjaan, koska en ole lukenut mutta evankeluumit kyllä tuttuja, ei sitä koulussa ihan kokonaan nukuttu. Niin aika paljon tässä mietityttää se, että onko joku on lukenut läksynsä niin hyvin ja on ”päättänyt” toteuttaa pyhänkirjan sanaa. Tyyliin; Olen nähnyt valon tämä koskee minua ja näin MINUN on toimittava. Ja katso, ennustus käy toteen jos se toteutetaan.

En tiedä miten se tähän liittyy mutta tulipa vain mieleen.

Jos nyt sattuisin kirjoittamaan tai ennustamaan jotain aika epämääräistä, ja joku lahoaivo saisi paperin käsiinsä n-vuoden kuluttua ja toteuttaisi ennustuksen silloinhan se olisi käynyt toteen, eikö?

Näitä on nähty,Daavidin oksa mainittiin ja sit on ollu niitä muita lahkoja, jotka on tennarit jalassa odottanut tulevaa ja tehnyt itsarin.

Hämmentäviä ajatuksia pyörii päässä.

lopuksi kuitenkin ihminen on ihmiselle susi

Kuka tietää missä on lähin Tähtiportti ? ;) :D
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
OFFTOPICOFFTOPIC

Siis täysin asian ohi, lähes yhtä kaukana aiheesta kuin Kabul New Yorkista, mutta...

...miksi Jagr68 a.k.a The Original Jags saa vielä kirjoittaa tälle palstalle?

-TommyT-
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
minun mielestäni "Jagr68":n kirjotusoikeuksia ei pitäisi viedä, jags on aina ollut ihan "hauska" keskustelukumppani. Tulee joskus nimittäin ihan hymy huulelle. Kuten tässäkin tapauksessa.

Kun joku kertoisi minulle vielä, mitä simpanssien esiaviollinen seksi tarkoittaa simpanssien elämänjälkeisen kohtalon kannalta.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Todellakin Vilpertti, simpanssit kun nyt kuitenkin sattuvat olemaan n. 99%:sti Jumalan kuvia...

Mutta kylläpä Jags aiheen tänne väänsi. Tästä ei JA:n historiassa ollakaan vielä puhuttu.

Miksei kukaan ole muuten vielä lähettänyt tänne erään toisen herran luomaa huuhaata? Nostradamusta on siteerattu jo joka paikassa, muttei täällä. Miksi? Eihän Totuutta saa piilotella!

Vaan onpa tämä terrori-isku suonut valtaisan ilonlähteen fundamentalistikristityille. Armageddon lähestyy, jihuu!
Ja kuin kirsikkana tämän päällä on se fakta, että heidän muhamettilaiset vastineensa oli nähtävästi tämän riemuniskun takana. Kyllä minä olen taas niin iloinen uskonnoista.
 

Pitkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Monte-Cristo

Miksei kukaan ole muuten vielä lähettänyt tänne erään toisen herran luomaa huuhaata? Nostradamusta on siteerattu jo joka paikassa, muttei täällä. Miksi? Eihän Totuutta saa piilotella!

Minä voin lainata Nostradamusta (toistamiseen).

"The gods will make it appear to the humans,
that they will be the authors of a great conflict"
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei nyt ihan liity aiheeseen kaikki, mutta liitän tänne otteita David Wilkersonin (uskova Jumalan mies) kirjasta:

Tuomioistuimet tekevät kaiken voitavansa saadakseen Jumalan nimen mainitsemisenkin lainvastaiseksi julkisessa elämässä. Tuomarit tuomitsevat uskon symbolit oikealta ja vasemmalta - ristit, uskonnolliset kyltit, seimikuvaelmat, koulujen rukoushetket. Ja nyt esimerkiksi Yhdysvalloissa kasvattaa suosiotaan kansanliike, joka vaatii kolikoista poistettavaksi tekstin: "In God We Trust", ‘Jumalaan me luotamme’.

Tällainen on siis nykypäivän maailma...

Väkivalta on kaikkialla maailmassa ylittänyt jo Nooan tai Lootin päivien tason. Melkein joka kaupungissa ja kylässä on koettu järjettömien murhien aiheuttamaa kauhua. Sen vuoksi monet ovat jo kirjaimellisesti linnoittautuneet koteihinsa ja pelkäävät kulkea kaduilla. Erityisesti opiskelijoiden keskuudessa tapahtuva järjetön tappaminen on mykistänyt useimmat ihmiset. Koulumme ovat nyt turvattomia

Humanismin tulosta pitkälti... ei Jumala näitä aiheuta!

Kaiken tämän moraalittomuuden ja Jumalaa kohtaan osoitetun vihamielisyyden valossa minun on kysyttävä Herralta: "Isä, miksi Sinä siunaat tätä kansakuntaa? Me yritämme poistaa Sinut yhteiskunnastamme - ja silti Sinä vuodatat meille hyvyyttäsi. Me syyllistymme hirveisiin väkivallantekoihin, verenvuodatukseen ja siveettömyyksiin - silti Sinä lähetät meille ennen kuulumatonta vaurautta. Miksi?"


Jumalako ankara? Kyllä toisaalta, mutta ihmisiä Hän on siunannut niin paljon, että me emme sitä enää jaksa noteeratakkaan.

Tähän on vain yksi ainoa syy - ja Jumalan Sana tekee sen erittäin selväksi: Kansakunnat ovat juuri nyt saamassa viimeisen kutsun katumukseen, vain vähän ennen suurta tuomiota! Uskon, että olemme taloudellisen ja yhteiskunnallisen romahduksen partaalla.


Tätä kohti mennään...

... minä, Daniel, kirjoituksista huomasin vuosien luvun, josta Herran sana oli tullut profeetta Jeremialle, että Jerusalem oli oleva raunioina seitsemänkymmentä vuotta. (Dan. 9:2)

Danielin ennustukset perustuivat tähän Raamatusta löydettyyn sanaan. Samoin myös me voimme ymmärtää paremmin Herran tekoja, kun tutkimme Hänen sanaansa. Totuus on, että Jumala pysyy muuttumattomana; Hän toimii aina iankaikkisten tarkoitustensa mukaan


Yksi profetia...

Ja seuraavassa New Yorkin tilanteeseen takaisin... kirja on kirjoitettu 1998.

Ilmestyskirjan 18. luku ennustaa kammottavan näyn kukoistavan yhteiskunnan sortumisesta tuomion alle yhdessä ainoassa tunnissa. Tätä yhteiskuntaa nimitetään Babyloniksi - ja monet raamatuntutkijat ovat yrittäneet ennustaa, mikä kansakunta se olisi. Jotkut sanovat, että se on ennalleen palautettu Rooma. Toiset väittävät, että se on jälleenrakennettu versio Irakissa sijaitsevasta kirjaimellisesta Babylonista.

Raamatusta ei selviä, kuka tämä Babylon lopulta on. Minusta se kuulostaa vaikkapa New Yorkilta tai joltakin muulta suurkaupungilta. Raamattu kuvaa sitä näin:

... maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta... Niin paljon kuin hän on itselleen kunniaa ja hekumaa hankkinut... Koska hän sanoosydämessään: ’Minä istun kuningattarena... enkä ole surua näkevä.’
(Ilm. 18:3, 7)

Kuka tämä Babylon sitten onkin, sen vertaansa vailla olevan vaurauden murskaa äkillinen, taloudellinen romahdus - ja se menettää kaiken yhdessä yössä! Kaikki maailman vauraat liikemiehet, jotka tekevät kauppaa Babylonin kanssa, olivat luulleet saavansa taas yhden uuden upeiden voittojen päivän. Heidän laivansa olivat lastattuina tavaroilla ja ne odottivat pääsyä satamaan. Mutta hirvittävä tuomio lankeaakin nopeasti!

Ja maanpiirin kuninkaat... itkevät ja parkuvat häntä, kun näkevät hänen palonsa savun; he seisovat loitolla kauhistuen hänen vaivaansa ja sanovat: "Voi, voi sinua, Babylon, sinä suuri kaupunki... sillä sinun tuomiosi tuli yhdessä hetkessä!" Ja maanpiirin kauppiaat itkevät ja surevat häntä, kun kukaan ei enää osta heidän tavaraansa. (jakeet 9-11)

Heidän taloudellisen valtansa lähde on poissa - heidän vaurautensa on hävinnyt hetkessä - koska Jumalan tuomio lankesi äkkiä!


Mutta jos te käännytte pois ja hylkäätte minun käskyni ja säädökseni... ja menette ja palvelette muita jumalia ja kumarratte niitä, niin minä kiskaisen sellaiset irti maastani, jonka minä olen heille antanut..." (jakeet 19-20)

Herra sanoo: "Jos kieltäydytte katumasta, seurauksena on tuho!"

Samalla tavoin Jumala sanoi Jeremialle:

Niin minä teen tälle huoneelle, joka on otettu minun nimiini... samoin kuin olen tehnyt Siilolle, ja heitän teidät pois kasvojeni edestä, niinkuin olen heittänyt pois kaikki teidän veljenne, kaikki Efraimin jälkeläiset. Mutta sinä älä rukoile tämän kansan puolesta, älä kohota heidän puolestaan huutoa ja rukousta äläkä niillä minua ahdista; sillä en minä sinua kuule.
(Jer. 7:14-16)

Käsitätkö, mitä Jumala tässä sanoo? Hän julistaa: "Kansakunta on ylittänyt rajan - enkä minä nyt kuule heidän puolestaan esitettyjä rukouksia!"


Ja sitten vielä kristityn ja uskovaisen ero. Kuten Raamattu sanoo, ei jokainen joka huutaa Herra Herra pääse taivasten valtakuntaan. Siis on varmasti homo-uskoviakin, mutta yksinkertaisesti ei voi olla elävässä uskossa jos tekee Raamatun sanomaa vastaan!

Uskon, että Etelä-Korea on esimerkki tästä. Se on Aasian valtioiden joukossa yksi niistä, joissa on tehty eniten evankelioimistyötä. Siellä ovat maailman suurimmat evankeliset seurakunnat. Eräässä Soulin seurakunnassa on yli 500.000 jäsentä, ja monissa muissa heitä on yli 25.000. Eivätkä he ole pelkkiä nimikristittyjä. He ovat rukoilevia ihmisiä, joita kokoontuu tuhansittain "rukousvuorelle" etsimään Herraa

Siinä vähän kristityn ja uskovaisen erosta!

Jos haluatte lukea koko jutun, http://www.patmos.fi/nayteluku/wilkerson.htm
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
"Tällainen on siis nykypäivän maailma..."
-Typerää PC-touhuahan se on, mutta usko tai älä, joitakin tuo In God We Trust loukkaa. Lisäksi, Yhdysvallat perustettiin valtioksi, jossa kirkko ja valtio ovat erillisiä kokonaisuuksia, ja jossa on lisäksi uskon(non)vapaus. Tätä valoa vasten rahojen "In God We Trust" on hieman kummallinen.

"Humanismin tulosta pitkälti... ei Jumala näitä aiheuta!"
-Totaalista höpöä. Yksin kristinuskon rikoslista on kilometrejä pitempi kuin minkään yksittäisen "ismin". Ja eilen islam kantoi jälleen kortensa kekoon...

"Isä, miksi Sinä siunaat tätä kansakuntaa? Me yritämme poistaa Sinut yhteiskunnastamme - ja silti Sinä vuodatat meille hyvyyttäsi. Me syyllistymme hirveisiin väkivallantekoihin, verenvuodatukseen ja siveettömyyksiin - silti Sinä lähetät meille ennen kuulumatonta vaurautta. Miksi?"
-Koska asiat toimivat ihan omillaan?

Eräs mielenkiintoinen havainto ihmismielen toiminnasta: "ennustukset" ja "profetiat" saavat mennä metsään miten monta kertaa hyvänsä, kunahn edes joku niistä osuu edes joten kuten oikeaan. Kuinkahan monta kertaa esim. JT:t ovat siirtäneet Harmageddoniaan?

Tässäpä lisää Nostradamusta:
"Nostradamus' prediction on WW3:
In the year of the new century and nine months, From the sky will come a great King of Terror... The sky will burn at forty-five degrees. Fire approaches the great new city... In the city of york there will be a great collapse, 2 twin brothers torn apart by chaos while the fortress falls the great leader will succumb third big war will begin when the big city is burning"

Huuhailijat rakastavat tällaisia päiviä. Ufo-havainnotkin yleistyvät epävakaina aikoina...

Edit:
Jaha, saman tien kumoamaan, eli tuo ei ollutkaan Nostradamusta. Lisäksi tuo "city of york" taitaa olla eilisen tuoma "lisäys". Näin ne profetiat kehittyvät...
 
Viimeksi muokattu:

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jagr68

Viestin lähetti Jagr68
koo,

Nyt nähty isku ja yleensä koko maailmanhistoria on esimerkkinä siitä, että humanismilla ei voida tätä maailmaa pelastaa, vaan siihen tarvitaan yliluonnollinen, kaikkivoipa voima.

Minä tiedän tuon Voiman nimen. Tiedätkö sinä?

Joopa joo, kyllä minä tiedän sen voiman nimen, sen voiman mikä se on minun mielestäni. Mutta minulle se ei ole yliluonnollinen voima. Se on osa jokapäiväistä elämää ja hyvin luonnollinen.
Tunnustuksellisessa uskonnossa ei kaiketi nimitetä tätä asiaa yliluonnolliseksi.


terveisin koo
 
Viimeksi muokattu:

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Olinkin juuri lisäämässä, että toi Nostredamus on ihan keksitty, on siitä osa tottakin, mutta suuri osa ihan bullshittiä. Jonka joku on eilen siihen lisännyt.

Uskonnot näyttivät eilen sen, mitä ne voivat tarjota, surua.

Mä oon tyytyväinen päätökseeni erota kirkosta. Oliko kyseessä islaminuskoiset tai sitten USA:n kristityt. Molemmat perseestä, kosto uskonnon nimissä, ei voi uskoa, että tässä ns.ajattelevassa maailmassa voi tollaista tapahtua.

Islamissa uskonnon nimistä tehdystä murhasta saa ikuisen elämän ja 70 neitsyttä. Miten voi ihminen olla niin tyhmä, että uskoo tollaista...

Mäkin lupaan, että saatte kaikki tulevassa elämässänne miljoona koria olutta, tai mitä haluattekin, jos johdatte IFK:n mestaruuteen tällä kaudella.

Raül:

Voi sinua parkaa. Kaikkea ne saavatkin ihmiset uskomaan. Usko pois, ei tolla teolla ollut mitään jumalan kanssa tekemistä, tyhmät huijatut ihmiset tonkin teki.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
raul, sanon nyt suoraan, että en voi ottaa sinua vakavasti.

osaisitko vastata yhteenkin esittämääni kysymykseeni selvästi suomen kielellä lainaamatta jotain pyhän satukirjan tekstiä?
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Mitenkään asioihin kantaa ottamatta, olen ihmetellyt sitä, kuinka nämä uskontoa ja kristinuskoa puolustavat voidaan monien mielestä näemmä teilata siten, että sanotaan kyseisen henkilön olevan väärässä. Tueksi otetaan sitten ehkä kappale Raamatusta tai Koraanissa, joka kuulostaa niin typerältä, että se muka todistaisi jotain. Onko tällaista keskustelua mitään järkeä käydä jos suuri osa keskustelijoista pyrkii vain siihen, että teilaa toisella puolella olevan väittelijän näkemyksen sanomalla että, "sori sä oot väärässä, koska mun mielestä on selvää että Jumalaa ei ole". Minun mielestäni tässä keskustelussa ei ole mitään järkeä, jos omia näkemyksiä ei pyritä perustelemaan hiukan paremmin.

Ja korostetaan vielä, että topicissa on puolin ja toisin hyviäkin viestejä, mutta ne joilta ei löydy mitään muuta asiaa kuin se, että haluaa korostaa ateismiaan, tai kristinuskoaan, niin kannattaisiko jättää osallistumatta. Esimerkiksi kommentti: "Mitäs noi nyt oli. Kaikissa viitattiin vain satukirjan henkilöille tapahtuneisiin asioihin." ei tuo kyllä tälle keskustelulle yhtään mitään.

Eli josko jokainen miettisi kaksi kertaa että onko TODELLA jotain sanottavaa tähän ketjuun ennen kuin kirjoittaa. Jos näkemyksille ei ole perusteita, niin kannattaisiko ehkä jättää kirjoittamatta?
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Siinä oikeassa Nostradamuksen ennustuksessa piti tuho tulla seitsemäntenä kuukautena vuonna 1999. Se engalnninkielinen pätkä, mitä tänne on kopattu on muutettu vastaamaan eilisen tapahtumia.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Täytynee sitten vielä viimeinen kommentti tännekin heittää. Olen uskovainen. En pyydä sitä anteeksi. Keskustelua hengellisistä asioista en ryhdy tällä palstalla käymään, koska en usko mihinkään hedelmälliseen päätyväni. Tämäkin threadi käyköön perustelusta. Suuntaan ja toiseen. Jos jotakuta oikeasti kiinnostavat hengelliset asiat yleisesti tai minun henkilökohtainen uskoni, niin lähettäkää privaattiviestiä tai jotain. Se on tärkeä osa elämääni ja kerron siitä mielelläni.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niinpä niin

En ota kantaa uskovien tai ei-uskovien puolesta.

Minä ihmettelen, miksi ihminen ei voi kunnioittaa toista ihmistä, riippumatta siitä, mihin tämä toinen uskoo. Mikä usko tai muu elämänkatsomus antaa oikeutuksen sille, että ihminen korottaa oman itsensä muiden yläpuolelle? Elämä on kaikkia ihmisiä varten ja rakkaus on tärkeämpi asia kuin mikään usko tai uskonto. Hyvä elämä riippuu hyvin naiveista asioista...
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Nostradamus, UFOT jne

Jotenkin ihmetyttää näihin profetioihin ym. tukeutuminen aina jälkikäteen, kun jotain on jo tapahtunut. Silloin epäselviä, moniselitteisiä tekstejä tulkitaan niinkuin sopii. Kaikki epäonnistuneet profetiat, mm. Jehovan todistajien varmaan sadat pieleen menneet maailmanloppuennustukset, taas lakaistaan maton alle niinkuin niitä ei olisi ollutkaan.

Kelatkaa, mikä marionettikokoelma me ihmiset ja koko maailma ollaan, jos kaikki mitä tulee tapahtumaan on kirjoitettu jo kauan sitten? Mitä mieltä täällä pyristelyssä sitten oikeastaan on, jos kaikki on jo aikaa sitten määrätty? Joku perverssi, joka tätä show´ta pyörittää ei ole jättänyt siis meille mahdollisuutta poiketa käsiksestä ollenkaan...? No way! Jokaisella on omat aivot ja mahdollisuudet tehdä valintoja!

Yksi pointti profetioista on tietenkin se, että eriasteiset dillet lukevat niitä ja alkavat eläää niiden mukaan. Eli toteuttavat myös terrori-iskuja silloin kun pyhä kirja tai profetia niin sanoo tapahtuvan. Ja sitten sanotaan, että täällähän se Nostradamuksessa kerrottiin!

Ja mitä tulee maailmassa eläviin suuriin, arvostettuihin ennustajiin, jotka kohta tulevat esiin kertomaan että tiesin tämän tapahtuvan: miksi kukaan ei julkaissut tätä tietoa etukäteen?
UFOt tulevat mukaan kuvaan myös lähiaikoina. Ei tietenkään etukäteen mitään, mutta jälkikäteen niistä kerrotaan havaintoja tapahtumapaikkojen lähistöllä. Näin on ollut aina.

Minä en ole ateisti enkä agnostikko. Uskon korkeampaan voimaan/korkeampiin voimiin. Uskon, että maailma sellaisena kuin me sen käsitämme, on vain mitätön heijastus siitä, mitä maailmankaikkeus oikeasti on. On olemassa asioita joita emme vielä uskoisi todeksi jos niistä kuulisimme, mutta vaikkapa jo 100 vuoden päästä samat asiat ovat peruskauraa. Jos joku olisi sanonut 1900-luvun alussa, että 90 vuoden päästä kommunikoimme maailmanlaajuisen verkon välityksellä reaaliajassa, olisi häntä pidetty psykopaattina. Jos joku sanoo tänään, että ajassa matkustaminen toteutuu 100 vuoden sisään, saa hän saman kohtalon. Näin kuitenkin voi tapahtua, miksi ei? Kvanttiteoriaa tutkitaan kovaa vauhtia ja jopa Stephen Hawking on antanut ymmärtää, että tieteellistä estettä ei pitäisi olla. Huh!

Ihminen ei koskaan muutu. Jotkut uskovat vanhoihin profetioihin ja elävät niin paljon niiden mukaan, että ne muuttuvat todeksi. Jotkut katsovat tulevaan, ei pelkkään menneeseen.

Ovatko profetiat ja pyhät kirjat vääriä? En tiedä. En usko, että kokonaan. Mutta en usko, että ne ovat kirjaimellisia totuuksia ja me vain zombeja jotka toteamme että näinhän se homma etenee. Olisivatkohan ne ennemminkin jonkinlaisia suuntaviittoja? Ja valinta olisi kuitenkin meidän...

Huh, menipä syvälliseksi, mutta eipä haitanne. Nyt on hyvä aika miettiä muutakin kuin jääkiekkoa, sitä kuitenkaan unohtamatta!
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Viestin lähetti Jagr68
Haluaisin vielä sanoa niille, joiden mielestä Vanha Testamentti Raamattuun kuuluvana ei ole pätevä Kristus-profetian lähde jotain. Vanha Testamentti on nimenomaan juutalaisten Raamattu. Juutalaiset eivät tunnusta muutamaa poikkeusta lukuunottamatta Jeesusta Messiaaksi, vaan pitävät häntä enemmänkin kansankiihottajana.
-
-
Joka tapauksessa on ironista, että Vanha Testamentti, joka niin voimakkaasti todistaa Jeesuksen toiminnasta, on juutalaisten kirjoittama, jotka kieltävät Jeesuksen jumaluuden!

Siis juutalaisetkaan ei tunnustanu Jeesusta Messiaaksi, Vapahtajaksi, vaikka hän oli juuri heidän Jumalansa Poika? No, vähän off-topic...

Asiaan:
VT ei millään lailla kyllä todista mitään Jeesuksen toiminnasta, vaan se on vain ennustuksellista läppää. Sitten kun UT:a on kirjoitettu, vaikka 200 jaa., kirjoittajat ovat voineet täydentää "muuten niin tylsää kertomusta" vanhoilla profetioilla.

En voi ottaa kantaa aivan objektiivisesti, koska halveksin kristinuskoa joiltain osin, ja se vaikuttaa näkökantaani. Tähän joukkoon kuuluu kaikki typeryydet lähtien ristiretkistä ihan tähän päivään ja homoliittokeskusteluun - puheenvuorot eduskunnassa ja vaikkapa Mika Ebelingin haastattelu HS:n Nyt-liittessä..

Tosiaan tämä uskonto on todella huono keskustelunaihe, ellei ole samanlaistensa porukassa... Tässä tulee väkisinkin sanomista...
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
OK, voin lopettaa tämän keskustelun tähän. Lähettäkää privatena jos haluatte lisää keskustella/väitellä...

Olen pahoillani, oikeasti, jos olen jossain viestissä yrittänyt itseäni ja omaa uskontoani (uskoani) pakkotuputtamaan. Sitä en halua enkä voikaan tehdä. Yksin Jumala pelastaa. Olen sitä mieltä että ihmiset, ainakin minä, olemme pelkkää sontaa ilman Jumalaa, siis Jumala on kaikki, me emme ole mitään.

Voin toki vastata tähänkin ketjuun ihan julkisestikin jos tulee asiallisia kysymyksiä/ehdotuksia/vastauksia. En vain pysty todistamaan mitään niin että te uskoisitte, se on selvä alusta lähtien. Ehkä tuli vähän turhankin kriittisiä mielipiteitä, mutta pääosin pysyin mielestäni aiheessa. Jatketaan keskustelua jos niin on tarpeen, mutta yritetään tosiaan olla vain väittämättä mitään ilman minkäänlaisia todisteita, ehkä itsekin syyllistyin siihen. Uskoa en kuitenkaan kadu, Jumala on elämäni Herra ja kaikkeni. Sitä ei kukaan voi riistää. Jokainen tekee elämässään omat päätöksensä, eikä niihin kukaan toinen ihminen voi loppukädessä vaikuttaa.

Ristiretkistä sen verran, niissä käännytettiin pakolla ihmisiä kristinuskoon eikä se varmasti ole oikein Jumalankaan silmissä. Ei kaikki ns. kristillinen ole oikein eikä Jumalasta vaan synnin tuomaa vääryyttä.

Vielä loppuun lause jonka Martti Luther sanoi aikanaan: "Jos Jeesus tulee luoksesi ja vaatii sinulta jotain, tapa hänet sillä hän on saatana" (suunnilleen noin se meni). Eli Jeesus ei todellakaan vaadi mitään, mutta minä ainakin tahdon olla hänen käytössään jos Hän haluaa käyttää...
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Raúl Olen pahoillani, oikeasti, jos olen jossain viestissä yrittänyt itseäni ja omaa uskontoani (uskoani) pakkotuputtamaan. Sitä en halua enkä voikaan tehdä. Yksin Jumala pelastaa. Olen sitä mieltä että ihmiset, ainakin minä, olemme pelkkää sontaa ilman Jumalaa, siis Jumala on kaikki, me emme ole mitään.

Et halua tuputtaa ja seuraavassa lauseessa jo teet niin?


Eli Jeesus ei todellakaan vaadi mitään, mutta minä ainakin tahdon olla hänen käytössään jos Hän haluaa käyttää...

Samoin ajattelivat koneita mahdollisesti ohjanneet tyypit. Jeesuksen tilalla vaan oli joku muu hemmo.
 

Lape

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti JanJ


Et halua tuputtaa ja seuraavassa lauseessa jo teet niin?


Teki vai? En minä ainakaan huomannut.

Minun mielestäni jokaisen usko on heidän oma asiansa, ainakin niin kauan kuin siitä ei koidu haittaa muille.
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Viestin lähetti Lape
Minun mielestäni jokaisen usko on heidän oma asiansa, ainakin niin kauan kuin siitä ei koidu haittaa muille.
Aamen.

Kiihkoilijoita en ymmärrä, ja myös sellaisia ihmisiä joiden tarvitsee tuputtaa toisille uskontoaan. Kunnioittaisivat toisten valintoja.
Sitäkään en ymmärrä, että pienet lapsetkin juhlivat ja "tuulettavat" näitä onnistuneita raukkamaisia iskuja. Varmasti on melkoinen propaganda iskenyt palestiinalaisten ja muiden vastaavien tiedoitukseen. Tai sitten noi ihmiset on todella pahasti aivopesty ja kasvatettu hieman väärin. Ei kannattaisi lukea noita raamattuja ja koraaneja niin tarkkaan ja vakavasti tai sekoaa niin kuin joillekin on tapahtunut...

Hihhuleita (en tarkoita nimimerkkejä täällä, vaan maailmaa), onko heitä? Näköjään on, ja paljon...
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Raul, Jags

Miksi kaikkivaltias (lue: voi tehdä mitä vain , milloin vain) Jumala sallii Paholaisen tekevän myyräntyötään ihmiskunnan keskellä - siis jos nyt oletetaan , että kaikki Raamatun kirjoitukset ja hahmot ovat totta? Kun ajatellaan, että lopputulos tästä on se, että suurin osa ihmisistä taitaa joutua helvettiin, niin onhan se nyt perustavaa laatua oleva kysymys. Aika kohtalokasta leikkiä ihmisten kustannuksella, sanoisin. Mehän olemme niin epätäydellisiksi alusta asti nimetty, että miten Jumala voi samaan aikaan olettaa, että kaikki ihmiset noin vain hoituvat kuin itsestään pelastettujen joukkoon, kun mitään konreettista, suoraa Jumalan puhetta ei kukaan pääse kokemaan ?

Jumala siis antaa epäuskoisille ja etenkin epätietoisille luoduilleen saman kohtalon kuin pahimmalle vastustajalleen - kenties vieläpä siten, että tämä päärikollinen häärii kukkona tunkiolla omassa "pannuhuoneessaan" ja rääkkää ihmispoloisia.

Miltähän mahtaa tuntua niistä Taivaaseen pääsevistä uskovaisista , joiden omaisia ja ystäviä viruu "toisella puolella". Luuletko uskovainen, että voit riemuita ja iloita täysin siemauksin päästyäsi oikealle puolelle ja kykenet kylmästi unohtamaan "itsekkäät" läheisesi ? Jos vastaat kyllä, niin saanen epäillä lähimmäisen rakkauttasi, jota Jeesuksen opetukset painottavat.

Oikea Isä puolustaisi lapsiaan kaikin mahdollisin keinoin, eikä seuraisi jossain takavasemmalla, että selviytyvätköhän nuo lapsukaiseni nyt kunnialla omin voimin tuolta kohta räjähtävästä talosta ulos. "Ne , jotka eivät usko kiertoteitse ilmaistua varoitustani, että talo hajoaa, tuhoutukoot sinne. Pelastukoon vain ne lapset, jotka uskovat ja toimivat siten, mitä Minun on sanottu kertoneen vaaratilanteesta." (tämä vain omana yksinkertaisena vertauskuvana asian ytimestä)

Jokin todella mättää tässä kristinuskon pelastumiskuviossa, kun ihmisten pitää pelastua nimenomaan juuri sen Hyvän järjestämästä loppulahtauksesta. Aika outoa. Tai jos syy tästä loppuselvittelystä pistetään pelkästään Saatanana piikkiin, niin kovinpa on tasaväkinen vastus Kaikkivaltiaalle tuo Paha.

Sinänsä arvostan kristillisiä periaatteita , mutta kun kaikki jää vain uskon varaan, on vaikea kehittää siitä mitään todellista vakaumusta . Mitään konkreettista ilmestystä tuskin monikaan kokee. Vaikea siinä on aidosti luottaa mihinkään, kun kaikki on pelkkien ihmispuheiden ja kirjoitusten varassa. JA rangaistuksena epäilyistä, Raamattu lupaa "hieman" ikävää kohtelua ikuisiksi ajoiksi...

Jos pelastumishomma jää pelkästään kunkin ihmisen uskon varaan (siis ilman konkreettista kommunikointia Herra Isoherran ja ihmisen välillä), niin on aika raukkamaista syyllistää ei-uskovat , niinkuin raamattu valitettavasti tekee. Oliskohan "jonkun" kannattanut vielä vähän viilata sitä pelastumisohjeistoa ?
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Nostredamus on ollut oikeassa aika helvetin monta kertaa. Mutta miksi? Ehkä mm. siksi, että ihmiset eri aikoina ovat halunneet toteuttaa hänen ennustuksiaan. Samoin on ilmestyskirjan kanssa. Tietysti tulkinnalla on oma sijansa tässä kokonaisuudessa.

Käsittämätöntä on ollut TommyT:n mainitsema Yhdysvaltain tuomitseminen. Sitä saa mitä tilaa? En ymmärrä, miksi näin reagoidaan. Aina tuomitaan teki USA mitä tahansa. Onhan maa kaksinaismoralistien luvattu maa, mutta suurin osa jengistä rapakon takana omaa täysin samat arvot, kuin me suomalaiset.

Luiron kaltaisia *******, halveksittavia ihmisiä olen tavannut erittäin harvoin. En edes löytänyt sopivaa sanaa kuvaamaamaan fiiliksiäni ko. nimimerkin takana piileskelevää henkilöä kohtaan. Ikinä ei pitäisi toivoa kenellekään epäonnea tai vastaavaa, mutta toivoisin häntä kohtaavan samanlainen suru, kuin minkä itse olen henkilökohtaisesti kohdannut liian monta kertaa. Viimeisimpänä juuri tiistaina tapahtunut murhenäytelmä, mikä koskettaa suomalaisia enemmän kuin kukaan osaa arvatakaan vielä, mukaan lukien allekirjoittanut.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Antakaa anteeksi Afrikalle

Viestin lähetti Isokissa


Töllöstä tuli dokkari jossa järjestelmällisesti löydettiin looginen selitys näille kaikille Jumalan langettamille vitsauksille.

Väheksymättä Raamatun historian henkilöihin liittyviä tosiseikkoja ja sen enempää kantaa ottamatta kyseiseen kirjaan, koska en ole lukenut mutta evankeluumit kyllä tuttuja, ei sitä koulussa ihan kokonaan nukuttu. Niin aika paljon tässä mietityttää se, että onko joku on lukenut läksynsä niin hyvin ja on ”päättänyt” toteuttaa pyhänkirjan sanaa. Tyyliin; Olen nähnyt valon tämä koskee minua ja näin MINUN on toimittava. Ja katso, ennustus käy toteen jos se toteutetaan.

En tiedä miten se tähän liittyy mutta tulipa vain mieleen.

Jos nyt sattuisin kirjoittamaan tai ennustamaan jotain aika epämääräistä, ja joku lahoaivo saisi paperin käsiinsä n-vuoden kuluttua ja toteuttaisi ennustuksen silloinhan se olisi käynyt toteen, eikö?

Näitä on nähty,Daavidin oksa mainittiin ja sit on ollu niitä muita lahkoja, jotka on tennarit jalassa odottanut tulevaa ja tehnyt itsarin.

Hämmentäviä ajatuksia pyörii päässä.

lopuksi kuitenkin ihminen on ihmiselle susi

Kuka tietää missä on lähin Tähtiportti ? ;) :D


>>> ISOKISSA HEI! Ai että missä on lähin Tähtiportti? No sehän on tietenkin Ilmalassa Hartwall Areenalla siinä Jokerien pukuhuoneen ovella. Ja "ken siitä läpi kulkee, saa palkakseen rahaa, kultaa ja mirhamia sekä pitkät kesälomat"....haaarh hah hah hah haa... oh brother, I kill me.... :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös