"Näin sanoo Herra Sebaot..."

  • 25 032
  • 315
Tila
Viestiketju on suljettu.
G

Guest

lmestyskirja 18
****************

Ja maanpiirin kuninkaat, jotka hänen kanssansa
ovat haureutta harjoittaneet ja hekumallisesti
eläneet, itkevät ja parkuvat häntä, kun näkevät
hänen palonsa savun;

18:10 he seisovat loitolla kauhistuen hänen
vaivaansa ja sanovat: "Voi, voi sinua,
Babylon, sinä suuri kaupunki, sinä vahva kaupunki,
sillä sinun tuomiosi tuli yhdessä hetkessä!"

18:11 Ja maanpiirin kauppiaat itkevät ja surevat
häntä, kun ei kukaan enää osta heidän tavaraansa,


18:12 kaupaksi tuotua kultaa ja hopeata ja
jalokiviä ja helmiä ja pellavakangasta ja
purppuraa ja silkkiä ja helakanpunaa ja
kaikkinaista hajupuuta ja kaikenlaisia
norsunluu-esineitä ja kaikenlaisia kalleimmasta
puusta ja vaskesta ja raudasta ja marmorista
tehtyjä esineitä, ja kanelia ja hiusvoidetta ja
suitsuketta ja hajuvoidetta ja suitsutuspihkaa ja
viiniä ja öljyä ja lestyjä jauhoja ja viljaa ja
karjaa ja lampaita ja hevosia ja vaunuja ja orjia
ja ihmissieluja.

18:14 Ja hedelmät, joita sinun sielusi himoitsi,
ovat sinulta menneet, ja kaikki kalleutesi
ja komeutesi ovat sinulta hävinneet, eikä niitä
enää koskaan löydetä.

18:15 Niiden kauppiaat, ne, jotka rikastuivat
tästä kaupungista, seisovat loitolla
kauhistuen hänen vaivaansa, itkien ja surren,


18:16 ja sanovat: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia,
joka oli puettu pellavaan ja purppuraan ja
helakanpunaan ja koristettu kullalla ja
jalokivillä ja helmillä, kun semmoinen rikkaus
yhdessä hetkessä tuhoutui!"


18:17 Ja kaikki laivurit ja kaikki
rannikkopurjehtijat ja merimiehet ja kaikki
merenkulkijat seisoivat loitolla


18:18 ja huusivat nähdessään hänen palonsa savun
ja sanoivat: "Mikä on tämän suuren kaupungin
vertainen?"


18:19 Ja he heittivät tomua päänsä päälle ja
huusivat itkien ja surren ja sanoivat: "Voi,
voi sitä suurta kaupunkia, jonka kalleuksista
rikastuivat kaikki, joilla oli laivoja merellä,
kun se yhdessä hetkessä tuhoutui!"


18:20 Riemuitse hänestä, taivas, ja te pyhät ja
apostolit ja profeetat; sillä Jumala on
hänet tuominnut ja kostanut hänelle teidän
tuomionne.

18:21 Ja väkevä enkeli otti kiven, niinkuin suuren
myllynkiven, ja heitti sen mereen
sanoen: "Näin heitetään kiivaasti pois Babylon, se
suuri kaupunki, eikä sitä enää löydetä."

18:22 Ei kuulla sinussa enää kanteleensoittajain
ja laulajain, huilun- ja torvensoittajain
ääntä; ei löydetä sinusta enää minkään ammatin
taituria; ei kuulla sinussa enää myllyn
jyrinää;

18:23 ei loista sinussa enää lampun valo; ei
kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä
huutoa morsiamelle; sillä sinun kauppiaasi olivat
maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki
kansat;

18:24 ja hänestä (kristinusko) on löydetty
profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri,
jotka maan päällä ovat tapetut.


USA, tuo suuri Babylon ja peto, josta Ilmestyskirja puhuu, koki eilen ensimmäisen niistä suurista onnettomuuksista joita se lähiaikoina tulee kohtaamaan. USA:n harjoittama ulkopolitiikka ja sen suurten yhtiöiden riistopolitiikka ovat aikaansaaneet suurta vihaa sitä kohtaan ympäri maailman. On selvää, että tällaista toimintaa ei pitkään katsota ja kosto tulee ennemmin tai myöhemmin.

Voi niitä, jotka USA:ssa asuvat! Tunnen sääliä heitä kohtaan. Monet maan kansalaiset ovat syyttömiä johtajiensa mädännäisyyteen. Mutta he ovat myös johtajansa valinneet, joten osa vastuusta kuuluu heillekin.

Voi niitä, jotka eivät huomaa mitä maailmassa koko ajan tapahtuu! Raamatun ikivanhat profetiat ovat täyttymässä varmuudella, josta ei voi erehtyä. Ne ovat ennenkin pitäneet paikkansa, joten odotettavissa on, että ne pitävät paikkansa myös tulevaisuuden osalta.

Edessä on aika, jolloin Jumalan pyhiltä vaaditaan paljon kärsivällisyyttä. Tullaan kuulemaan sanomia sodista, suurista luonnonkatastrofeista. Moni joutuu antamaan henkensä uskonsa tähden. Nytkin tämä isku on pantu uskonnon piikkiin. Se on omiaan kasvattamaan uskonnonvastaisuutta, ja ei voi olla vaikuttamatta kristinuskon asemaan maailmassa. Toivottavasti jokainen ymmärtää, ettei Herra Jeesus Kristus ole näiden iskujen takana, vaan puutteelliset ihmiset. Jumalan pyhät eivät surmaa toisia ihmisiä.


Mutta voi, tämä on vasta synnytystuskien alkua! Kuulkaa Raamatun profeetallista sanaa, te tietämättömyydessä elävät. Edessä on sellainen aika, jota ei olla koskaan nähty maailman historiassa. Silloin ihmiset etsivät kuolemaa, mutta eivät löydä sitä. Ihmiset herjaavat Jumalaa kärsimyksiensä tähden tajuamatta itse olleensa niiden aiheuttaja. Jumala iskee maata vitsauksilla, joita emme vielä voi edes aavistaa. Jokainen, jota ei ole merkity elävän Jumalan sinetillä, joutuu näiden vitsausten kohteeksi. Ketään ei säästetä, joka ei ole valkaissut vaatteitaan Karitsan veressä.

Älkää huolehtiko kostosta. Te saatte nähdä veren virtaavan muutenkin maailman suurissa kaupungeissa. Rakastakaa lähimmäisiänne. Pitäkää huolta itsestänne, jotta olisitte puhtaat kun Kristus tulee noutamaan omansa. Se päivä tulee yllättäen. Juuri silloin, kun suuri Harmageddonin taistelu, jossa miljoonat kuolevat infernaalisessa teurastuksessa, tuntuu saavuttaneen lopullisen päätöksensä ja maailman johtajat sanovat yhteen ääneen: "Ei hätää mitään!", silloin heitä kohtaa lopullinen tuho.

Itse elämän Herra, Kristus Jeesus, jota maailma ei tunnistanut, saapuu maan päälle ja kostaa pahan tekijöille suurella voimallaan. Silloin ei auta maan mahtavien voima. Silloin he etsivät suojaa vuorten luolista ja maan alta huutaen: "Peittäkää meidät Karitsan vihalta! Sillä Hänen vihansa päivä on koittanut ja kuka voi kestää!"

Mutta Jumalan pyhät iloitsevat. Vihdoin on koittanut suuri vapautuksen päivä! Vihdoin olemme vapaat pahan vallasta! Jeesus, jota me rakastimme ja joka rakasti meitä, on tullut noutamaan meidät ihanaan taivaskotiin. Siis riemuitkaamme ja iloitkaamme, sillä ikuinen autuus on koittanut! Uskossa kuolleet herätetään eloon. He nousevat yhdessä elossa olevien pyhien kanssa Jumalan luokse. Siellä ei heitä enää vaivaa helle eikä jano. Kaikki tuska ja murhe on poissa. Saamme nähdä Jumalamme kasvoista kasvoihin!


Ymmärrän että moni tulee provosoitumaan tästä viestistä ja se saattaa poikia jopa pelikiellon. Mutta nämä asiat ovat tosia, joiden tähden halusin ne täälläkin tuoda julki. Suurin osa tulee hylkäämään totuuden sanoman, mutta jos edes yksi uskoo, niin silloin kirjoitukseni ei ollut turha.

Kiitetty olkoon Herra Sebaot, sinä Israelin Pyhä, ja Karitsa, joka verelläsi lunastit syntimme ja annoit meille mahdollisuuden nähdä Jumala ja elää ikuisesti.


- Tulee aika, sanoo Herra, jolloin Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso. Hän on kuningas, joka hallitsee viisaasti ja saattaa maassa voimaan oikeuden ja vanhurskauden. 6. Hänen aikanaan Juuda saa avun, ja Israel elää turvassa. Häntä kutsutaan tällä nimellä: "Herra on meidän vanhurskautemme".* (Jer.23:5-6)


- Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas. (Jes.9:5)


- Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. 8. Sinä rakastat oikeutta ja vihaat vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on nostanut sinut veljiesi joukosta ja voidellut sinut riemun öljyllä. (Ps.45:7-8)


- .Sitten jumalattomuus päättyy, synnistä tulee loppu, pahat teot sovitetaan, ikuinen oikeudenmukaisuus saatetaan voimaan, näky ja profetia sinetillä vahvistetaan ja kaikkeinpyhin voidellaan. (Dan.9:24b)


-
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Ymmärrän että moni tulee provosoitumaan tästä viestistä
tästä syystä varmaan olet viestin kirjoittanutkin. olet huumorimiehiä :) .
 

Jouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Big River Prospects
Tästä ei voi sanoa oikein muuta kuin Mike Keenanin
sanoilla:

Olen sanaton

heh
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Huh, hurjaa tekstiä... En minä tuohon usko, mutta täytyy antaa Jagr68:lle tunnustusta raamatullisen kirjoitustavan erinomaisesta sisäistämisestä ja vaikuttavasta profetoinnista.
 

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Rohkea veto.

Raamattua tulkitaan monella tavalla. Kieltämättä kyseinen kohta raamatusta voisi näyttää "erilaiselta" toissapäivänä luettuna....:)

Mutta kieltämättä voi kuvitella että jenkkilässä kansalaisia ei juuri nyt maitopurkin muoto ja koko välttämättä rassaa...eilen tosiaan tuntui että on se Suomi ihan kiva paikka asua.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Jagr68
Mutta nämä asiat ovat tosia, joiden tähden halusin ne täälläkin tuoda julki. Suurin osa tulee hylkäämään totuuden sanoman, mutta jos edes yksi uskoo, niin silloin kirjoitukseni ei ollut turha.

Joulupukki puhui minulle viime yönä ja sanoi että Väinämöiseltä terveisiä.
 

Kaivanto

Jäsen
Onko tämä nyt sama tyyppi, joka pykäsi pystyyn Elämänpelin ja keräsi sivustolleen oikeita mielipiteitä?
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Jännää. Ruttupiiri kokoontuu... Touch the screen and be healed! Amen, brother Jonah!
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Hallelujaa!

Niin, tiesittekö että Halle oli Jeesuksen aasin nimi? "Jesse" kun ratsasti aasilla kaupunkiin niin väkijoukot huusivat kadun varsilla.
- HALLE LUJAA, HALLE LUJAA! Halusivat siis ilmeisesti Jessen aasiin vähän vauhtia lisää.... tämä nyt ei liity mitenkään Babylonin porttoihin eikä kaksoistornin luhistumiseen... mutta kuten nimim. Tommy sanoisi tässä vaiheessa: ASIAA, ASSARII!
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kommentoi alkuperäistä kirjoitusta. Sen sijaan tässä varmaankin voi sitten esittää ei-faktapohjaisia tuntemuksia tapahtuneen tiimoilta.

Minun itken niiden kaikkien kanssa, jotka menettivät äitinsä, isänsä, lapsensa, vaimonsa, miehensä, veljensä, sisarensa ja muita rakkaitaan. Tiedän että tällaista on tapahtunut Maailman sivu, mutta harvoin näin laajamittaisesti ja näin valikoivasti juuri niitä kohtaan, jotka henkilökohtaisesti eivät ole tehneet mitään väärin asian suhteen.

Olen hyvin pahoillani myös palestiinalaisten puolesta, jotka lienevät syyttömiä tietämättömyyteensä. Pelkään, että eilisten juhlien laskua maksetaan kymmeniä vuosia, sellaistenkin ihmisten pussista, joiden vanhemmatkaan eivät vielä ole syntyneet.

Pelkään myös jo muutenkin sorrettujen Afgaanien puolesta. Ja monien muiden puolesta.

Se tai ne jotka ovat vastuussa eilisestä eivät todennäköisesti tule tunnustamaan. Epäilen, ettei näin monen koneen (3/4) uskottu pääsevän maaleihinsa asti, ja luulen ettei WTC:n sortumista välttämättä osattu ennakoida. Minun on vaikea uskoa, että kukaan - edes uskonnon varjolla tappava kiihkoilija - voisi tahallaan surmata tuhansia sivullisia, joiden joukossa lienee ollut monia sellaisiakin, jotka ovat äänestäneet. Ja jopa sellaisia, jotka ovat äänestäneet "oikein".

Minä häpeän toimittajia, jotka - tosin ilmeisesti aikaa tappaakseen uutisia odotellessa - jankkasivat ja jankkasivat katastrofin taloudellisia vaikutuksia.

Vielä paljon enemmän minä häpeän Rauhan- ja konfliktintutkimuslaitoksen professoria, joka televisiossa vain vaivoin kykeni salaamaan vahingonilonsa ja senkin vain omahyväisen "minähän sanoin" -myhäilyn taakse. Miten pahoja Hyvät Ihmiset voivatkaan olla?

Minä häpeän kaikkia ihmisiä, koska me emme vain saa asioita sujumaan niin, että voisimme antaa muidenkin edes elää. Saati sitten olla niinkuin ovat.

Ja ennenkaikkea minä ihmettelen ihmisiä, jotka löytävät tälle oikeutuksen muiden ihmisten - vaikka Yhdysvaltojen tai Israelin menneen tai tulevan johdon - toiminnasta. Suomalaisetkin tappoivat toisessa Maailmansodassa siviilejä Neuvostoliitossa. Minä en ainakaan anna tappaa vaimoani niiden raakuuksien johdosta. Minä en siellä ollut - eikä varmasti ollut moni eilen kuollutkaan missään niistä paikoista, joita nyt nostetaan esille.

Kuka muistaa Estonian upotessa Suomessa vallinneen mielialan? Se sentään oli onnettomuus.

Olisi varmaan muutakin, mutta ei jaksa. Eilinen jäänee historiaan ja siitä tulee päivämäärä, jota opetellaan kouluissa ulkoa. Se mitä siitä alkaa - toivotaan, että mahdollisimman vähän.
 

Kaivanto

Jäsen
"Näin sanoo Mr. Rock 'n Roll"

Ain't a hope in hell,
Nothing's gonna bring us down,
The way we fly,
Five miles off the ground,
Because we shoot to kill,
And you know we always will,
It's a Bomber

Scream a thousand miles,
Feel the black death rising moan,
Firestorm coming closer,
Napalm to the bone,
Because, you know we do it right,
A mission every night,
It's a Bomber

No night fighter,
Gonna stop us getting through,
The sirens make you shiver,
You bet my aim is true,
Because, you know we aim to please,
Bring you to your knees,
It's a Bomber
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
jagr68, aar juu siirious?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Asiaa Muksu

Viestin lähetti Muksu
Minä häpeän toimittajia, jotka - tosin ilmeisesti aikaa tappaakseen uutisia odotellessa - jankkasivat ja jankkasivat katastrofin taloudellisia vaikutuksia.

Minua ärsytti sama asia. Ei voisi vähempää kiinnostaa öljyn hinta tai dollarin kurssi hetkellä, jolloin kenties kymmeniä tuhansia ihmisiä on kuollut. Sadattuhannet, ehkä miljoonat ihmiset menettivät onnettomuudessa omaisen, sukulaisen, hyvän ystävän tai muuten vaan tutun. Ja nämä toimittajat jankuttavat pörssin reaktioista ja kullan hinnasta.
 

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Taloudesta..

Ykkösellä se joku talousjäppinen anto pienen vinkin sille toimitajalle alottaen vastauksen: Tässä tilanteessa on makaaberia puhua näistä asioista..
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Muksu wrout:

Se tai ne jotka ovat vastuussa eilisestä eivät todennäköisesti tule tunnustamaan. Epäilen, ettei näin monen koneen (3/4) uskottu pääsevän maaleihinsa asti, ja luulen ettei WTC:n sortumista välttämättä osattu ennakoida. Minun on vaikea uskoa, että kukaan - edes uskonnon varjolla tappava kiihkoilija - voisi tahallaan surmata tuhansia sivullisia, joiden joukossa lienee ollut monia sellaisiakin, jotka ovat äänestäneet. Ja jopa sellaisia, jotka ovat äänestäneet "oikein".

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Toisaalta tuo ajoitus kyllä hämää. Ensin lähetetään yksi kone, ja kun on saatu CNN ja muut haaskalinnut paikalle, niin jysäytetään toisella koneella. Näin saadaan paras mahdollinen show.

Ehkäpä homma kuitenkin sitten karkasi käsistä, ja showsta tuli parempi kuin toivottiin. Jokatapauksessa kerbiilit olivat valmiita tappamaan tuhansia. Miksipä he olisivat sitten vetäneet rajan jonnekin.

Eikö muuten yhtään hävetä kanssakansalaisten puolesta, joiden mielestä puoli Aasia pitäisi tasoittaa tämänkaltaisten tapahtumien ehkäisemiseksi?

BTW se, jos ymmärtää miksi joku tälläistä sairautta harrastaa, ei muuten ole sama asia kuin se että löytäisi oikeutuksen teoille. Minä ymmärrän miksi USA ja Israel toimivat Lähi-idässä niinkuin toimivat, mutta en sitä hyväksy. Minä ymmärrän miksi tämänkaltaista tehdään, mutta en sitä hyväksy. Ollaan tarkkoja ihmisten lokereonnin kanssa, ettei syyllistytä samankaltaiseen maailmanselitykseen kuin näihin tekoihin ajautuneet tahot.
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lapanen pisti:
Eikö muuten yhtään hävetä kanssakansalaisten puolesta, joiden mielestä puoli Aasia pitäisi tasoittaa tämänkaltaisten tapahtumien ehkäisemiseksi?

Hävettäähän se. Ei tuo ollut mikään kattava kuvaus ja huolella sommiteltu kannanotto. Minä voin pahoin ja huomaan purkavani sitä vähän joka puolelle. Joka tapauksessa yritin sanoa tuon suuntaista tässä:

Kirjoitin:
Pelkään myös jo muutenkin sorrettujen Afgaanien puolesta. Ja monien muiden puolesta.
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
k
 
Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Jeesus tulee, oletko valmis
viritä virtes, osaatko psalmis
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"The devil is me, and I'm holding the key to the gates of sweet hell Babylon..."


Muksuhan sen jo sanoikin.

"Minä häpeän kaikkia ihmisiä, koska me emme vain saa asioita sujumaan niin, että voisimme antaa muidenkin edes elää. Saati sitten olla niinkuin ovat."
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti Habby33
Tämä Jagsin kirjoitus puhukoon puolestaan. Ei mitään kommentointia siihen. Joku nolasi itsensä, aivan kuten on nolannut tällä palstalla ennenkin. Tosin usein eri nimimerkin varjossa.
ai sinäkin huomasit tämän kaverin muistuttavan kovasti jagsia.. jälleen kerran.. nämä ovat niin mukavia :)
 
G

Guest

Tiesin kyllä tämä kirjoitus tulee saamaan osakseen pilkkaa jo etukäteen. Asia ei häiritse minua, sillä en loukkaannu henkilökohtaisesta kritiikistä.

Mutta ihmettelen vallitsevaa epäuskoa. Jos ihmiset oikeasti tutkisivat Raamatun profetioita, he huomaisivat että ne ovat toteutuneet ja toteutumassa kirjaimellisesti. En tiedä onko tämä oikea palsta niiden käsittelyyn. Tosin palstan aihe on "Vapaa keskustelu", joten luulen myös uskon ja uskonnon kuuluvan sen piiriin.

Jumala on olemassa ja maailman historia on lähestymässä kohti loppuaan. Uskokaa tai älkää. Jos olen väärässä, niin silloin olen väärässä. Mutta Kristuksen paluun tapahtuvan jo minun elinaikanani.

Jos joku haluaa osoittaa minulle Raamatun profetioiden epäluotettavuuden niin siitä vaan! Otan haasteen vastaan.
 

JanJ

Jäsen
Voisit mielummin yrittää osoittaa että yksikin lause siitä keskiajalla kirjoitetusta satukokoelmasta on totta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös