Kuten jo sanoin, on keskustelu kanssasi aivan turhaa kun et edes yritä keskustella itse asiasta. Minua ei kaikkiin lillukanvarsiin takertuminen kiinnosta joten antaa olla.
Turha siitä muita on syyttää jos et kykene ymmärtämään esitettyjä pointteja.Kuten jo sanoin, on keskustelu kanssasi aivan turhaa kun et edes yritä keskustella itse asiasta. Minua ei kaikkiin lillukanvarsiin takertuminen kiinnosta joten antaa olla.
En minä lue tai lukisi hommaforumiakaan. Ja moderoimqttomat somet yleensäkin ml lehtien kommenttipalstat ovat tavaraa joka fiksujen ja vähemmänkin fiksujen kannattaa jättää väliin.
Eikö se ole vähän sellaista tarkoituksellista oman mielensäpahoittamista, että käy asiakseen lukemassa jotain lähdettä josta tietää ilmankin mitä mieltä siellä ollaan ihan vain etsiäkseen joukosta sanamuotoja joihin voi puuttua? Siellä taas Tapparan palstalla oltiin ihan väärää mieltä Ilveksen pelaajan taklauksesta, niin voi hirveetä ja kamalaa, eikun Vaasa-radioon soittamaan.
Kuten jo sanoin, on keskustelu kanssasi aivan turhaa kun et edes yritä keskustella itse asiasta. Minua ei kaikkiin lillukanvarsiin takertuminen kiinnosta joten antaa olla.
Se voisi oikeasti tehdä sinulle hyvää että menetkin käymään. Saattaisi jopa käydä niin onnellisesti, että oikeasti kohtaisit rasismia. Se voisi puolestaan tehdä hyvää ja avartaa näkemyksiä ilmiön suhteen.Itä-Suomen Yliopistossa ollaan annettu määritelmä. Sen mukaan kokija voi itse määrittää ovatko ilmeet, eleet tai katseet rasistisia. Annan esimerkin:
Matkustan Somaliaan ja siellä minua tuijotetaan. Vaikka tuijotus olisi vain uteliaisuutta, niin mikäli minä vähemmistöön kuuluvana koen tuijotuksen rasistisena, silloin se on rasistista riippumatta siitä onko se oikeasti rasistista. Tällöin voin kertoa kokevani rasismia, koska valkoisuusnormi ei suojaa minua Somaliassa, vaan minut ja valintani kyseenalaistetaan. Minun kokemukseni on silloin oikea ja somalien väärä, vaikka he muuta väittäisivätkin. Tällä perusteella voidaan siis väittää somalien olevan rasisteja, koska tuijottavat valkoihoista rasistisesti.
Näin tämä rasismijuttu menee. Yhden vähemmistöön kuuluvan henkilön kokemuksen perusteella voidaan tehdä oletus enemmistön rasistisuudesta. Kuka tahansa voi kokea minkä tahansa rasismiksi kunhan vaan kuuluu vähemmistöön. Se on ehdoton edellytys rasismin kokemiselle. Minä en voi Suomessa kokea rasismia, mutta esim. Somaliassa voin kokea rasismia.
Toivottavasti ymmärtää erota ja sen jälkeen hypätä rotkoon!Tänä on taas rasismia mutta editoijan on kai kannettava vastuunsa ja ymmärrettävä, miten kuvia rajataan?
Ugandalainen ilmastoaktivisti rajattiin ulos uutiskuvasta, jossa hän poseeraa Greta Thunbergin ja kolmen muun valkoihoisen kanssa – Syyttää uutistoimistoa rasismista
Uutistoimisto AP:n mukaan rajaus tehtiin ”puhtaasti asetelmallisista syistä”.www.hs.fi
Niinpä, sillä rasismia tavataan jokaisessa maailman valtiossa.Se voisi oikeasti tehdä sinulle hyvää että menetkin käymään. Saattaisi jopa käydä niin onnellisesti, että oikeasti kohtaisit rasismia. Se voisi puolestaan tehdä hyvää ja avartaa näkemyksiä ilmiön suhteen.
Ehdottomasti. Olen sitä Afrikassa kohdannut omakohtaisesti.Niinpä, sillä rasismia tavataan jokaisessa maailman valtiossa.
Ja koska jossain muualla asiat ovat huonosti, ei meidänkään kannata tsempata vaan voidaan olla jotain vitun anoturtiaisia kaikki?Kuten moni muukin. Siksi en ymmärrä, että meitä suomalaisia syyllistetään tästä. Jos vielä vertaa sitä, miten täällä kohdellaan ihmisiä rasistisesti versus Afrikka, niin näkisin tässä melko suuren eron. Meidän hyväksi. Vituttaa nämä kommentit tyyliin "me olemme rasistinen kansa, koska persut".
Rasismilla ei käsittääkseni ole niinkään tekemistä sillä, meneekö hyvin tai huonosti.Ja koska jossain muualla asiat ovat huonosti, ei meidänkään kannata tsempata vaan voidaan olla jotain vitun anoturtiaisia kaikki?
En koe että suomalaisia syyllistettäisiin asiasta mitenkään enempää kuin muita. Itseasiassa jos asiaa vähänkin miettii, niin onhan joku USA esim paljon rasistisempi yhteiskunta kuin suomi, samoin Kiina, koko itä-blokki, Israel, Turkki ja moni muu. Se että jännä että jotkut ottavat tämän valtaisan ”syyllistämisen” jotenkin varsin henkilökohtaisesti.Kuten moni muukin. Siksi en ymmärrä, että meitä suomalaisia syyllistetään tästä. Jos vielä vertaa sitä, miten täällä kohdellaan ihmisiä rasistisesti versus Afrikka, niin näkisin tässä melko suuren eron. Meidän hyväksi. Vituttaa nämä kommentit tyyliin "me olemme rasistinen kansa, koska persut".
Koulutusohjelma ei-valkoisille kirjoittajille Suomessa (ruskeat tytöt ry ja Otava). Olen kyllä tähän asti kirjoja lukiessa kiinnittänyt huomiota tekstin/tarinana laatuun, en kirjoittajan ihonväriin. Jos perustettaisiin kirjoitusohjelma vain valkoihoisille, niin saattaisi tästä aikamoinen kohu nousta. Joskus aikaisemmin ihonvärin ja etnisyyden korostaminen saattoi olla rasismia.
Eikö tämä ole ainakin syrjintää?
Linkki vie HS:n uutiseen asian tiimoilta.
Ruskeat tytöt ja Otava perustavat koulutusohjelman ei-valkoisille kirjoittajille: ”Halusimme purkaa näkymättömiä esteitä”
Minä vähän epäilen, ettei siellä Tikkurilan värikartan kanssa tehdä mittauksia vaan mukaan saattaisi päästä mukaan muutoinkin. Vastaavasti Kimmo Kapanen ei pääsisi.Tuossa on pointtina se, että koulutusohjelma on vain tietyn värisille. Se on aina rasismia, jos ihonväri on ratkaiseva tekijä, pääseekö johonkin koulutusohjelmaan mukaan.
Jos perustetaan jokin koulutusohjelma, joka on vain valkoisille, niin käräoikeudessa tavataan.
Minä vähän epäilen, ettei siellä Tikkurilan värikartan kanssa tehdä mittauksia vaan mukaan saattaisi päästä mukaan muutoinkin. Vastaavasti Kimmo Kapanen ei pääsisi.
Näinkö todella viestissäni vaadin? Nyt on tahallaan väärinymmärtämisen mm-kisat menossa.Pitäisikö sinusta siis kaikki tällainen lopettaa ja ajatella, että jos ei muuten pärjää, niin sossun kautta kotiin imemään nyrkkiä?
Kuten täällä jo epäiltiinkin, niin nimestään huolimatta siellä ei ihonvärin perusteella valintoja tehdä:Ihonvärin perusteella valitaan ihmiset kurssille = ei syrjintää tai jotain muuta tämän päivän Suomessa. Asia selvä.
Näinkö todella viestissäni vaadin? Nyt on tahallaan väärinymmärtämisen mm-kisat menossa.
Ei tarvitse vastata.
Ludekin voi siis vapaasti hakea mukaan, suthan on täällä rodullistettu persuksi.*Ruskeilla ihmisillä tarkoitetaan tässä yhteydessä kaikkia Suomessa rodullistetuiksi tulevia ihmisiä, eli sellaisia henkilöitä jotka nähdään meillä ei-valkoisina ja ei-suomalaisina ja joihin kohdistuu stereotyyppisiä oletuksia ja ennakkoluuloja. Esimerkiksi saamelaiset, romanit, afrikkalais-, arabi- ja muut aasialaistaustaiset ihmiset ovat ruskeita, ja samoin myös venäläis- ja virolaistaustaiset ihmiset voivat tulla rodullistetuiksi Suomessa."
**Eli kaikille sukupuoleen katsomatta.
Miten olet kisoissa mielestäsi pärjännyt?Ihonvärin perusteella valitaan ihmiset kurssille = ei syrjintää tai jotain muuta tämän päivän Suomessa. Asia selvä.
Näinkö todella viestissäni vaadin? Nyt on tahallaan väärinymmärtämisen mm-kisat menossa.
Ei tarvitse vastata.