Minä en menisi valtakunnan suurimpiin medioihin tietoisesti loukkaamaan toista paikalla ollutta ihmistä ja laajemmin ihmisryhmiä.
Jos olisin tiedostamattani loukannut toista ihmistä ja hän on selvästi vihainen ja loukkaantunut, tarkastelisin kriittisesti omaa toimintaani ja pyrkisin pyytämään anteeksi, sitä tarkoittaen.
Jos joku sanoisi minulle vaikka että häntä on koko elämänsä syrjitty eri tavoin ja nimitelty putteliksi, koska faijansa pelasi lätkää, en menisi valtakunnan suurimpiin medioihin sanomaan "kuules putteli, naamasta näkee että faijas pelas fudista, lolz, sua mitään syrjitty ole".
Jos menettelisin jotenkin toisin, olisin... ihan vitun dille. Täydellinen ihminen en ole, mutta mielelläni en myöskään dille. Esko Valtaojan akateeminen ja tieteellinen älykkyys on ihan eri galaksista kuin minun. Se että Valtaojalla on sellaisia kykyjä, ei tarkoita etteikö hän voisi toimia kuin dille tai tee hänestä jotenkin "immuunia" - kuten sinun puheessasi tuntuu esiintyvän oletus, että Valtaoja ei voi tehdä mitään väärää, koska hän on niin briljantti ajattelija.