Mille naurat juuri nyt?

  • 13 190 890
  • 50 343

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jarkko Ruudun ketjulle liigaosiossa. Siellä narrifanit ja IFK-fanit pippelimiekkailee keskenään ja jokerileiristä oikein huokuu se miten hienoa oli että "naapuria kyykytettiin". Ou jee. Näkee kyllä että menestystä ei ole muuten tullut kun tuo on ilmeisesti joku mestaruuteen rinnastettavissa oleva asia.

Kaiken huippuna kun joku vertasi Jarkko Ruudun palkkaamista jokerehin Frans Ferdinandin murhaan ja ensimmäisen maailmansodan syttymiseen... :DDDDD
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
France24:n keskusteluohjelmassa Norjan Sähköautoyhdistyksen pääsihteeri (sic!) Christina Bu neuvoo muita keskustelijoita (eurooppalaisia) kuinka pitää siirtyä ekologiseen elämänmuotoon ja ruveta sähköautoilemaan. Polttomoottoriautoille kovat verot ja sähköautoille tanakat hankintatuet.

Erityisesti tuolla sakemannilla loppuu huumorintaju. Aiheellisesti kyselee että kuinka monta miljoonaa barrelia öljyä norskit on tähän mennessä myyneet? Ja tähän vielä voisin itse lisätä Norjan poikkeuksellisen suuren vesivoimatuotannon.

Nauran siis tälle:
Ei noilta norskeilta pokkaa puutu muita neuvoessa...
Norskit ei ole enää hetkeen rakentaneet tulevaisuuden talouskasvuaan öljyn varaan, toisin kuin esim saudit.
Itse pidän enemmän fiksuutena tuota. Voihan sitä irvistellä esim. saksalaisten maailman rauhan tavoittelua...
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Jarkko Ruudun ketjulle liigaosiossa. Siellä narrifanit ja IFK-fanit pippelimiekkailee keskenään ja jokerileiristä oikein huokuu se miten hienoa oli että "naapuria kyykytettiin". Ou jee. Näkee kyllä että menestystä ei ole muuten tullut kun tuo on ilmeisesti joku mestaruuteen rinnastettavissa oleva asia.

Kaiken huippuna kun joku vertasi Jarkko Ruudun palkkaamista jokerehin Frans Ferdinandin murhaan ja ensimmäisen maailmansodan syttymiseen... :DDDDD
Niin, voidaanhan ne asiat nähdä noinkin, jos haluaa omassa kuplassaan pysyä.

Minä olen ehdottomasti sitä mieltä, että Jarkko Ruudun HIFK-nöyryyttäminen on yksi SM-Liiga historian omaperäisempiä tarinoita. Minä vertaisin tätä esimerkkiin, jossa Real Madrid hankkisi pelaajaksi suht huonon pelaajan, mutta joka saa joka pelissä Messin ja Piquen ottamaan heti alussa punaisen kortin omalla ärsyttämisellään. Eli siis sanomattakin selvää, että loppujen lopuksi tärkeä pelaaja.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Norskit ei ole enää hetkeen rakentaneet tulevaisuuden talouskasvuaan öljyn varaan,
Kuka tällaista on väittänyt?

Kyse on siitä että norskit ovat tienanneet omaisuuden myymällä fossiilista polttoainetta ja nyt jeesustelevat muille.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Niin, voidaanhan ne asiat nähdä noinkin, jos haluaa omassa kuplassaan pysyä.
Nimenomaan helsinkiläisten kuplan ulkopuolelta tätä tilannetta katsotaankin.

Minä olen ehdottomasti sitä mieltä, että Jarkko Ruudun HIFK-nöyryyttäminen on yksi SM-Liiga historian omaperäisempiä tarinoita. Minä vertaisin tätä esimerkkiin, jossa Real Madrid hankkisi pelaajaksi suht huonon pelaajan, mutta joka saa joka pelissä Messin ja Piquen ottamaan heti alussa punaisen kortin omalla ärsyttämisellään. Eli siis sanomattakin selvää, että loppujen lopuksi tärkeä pelaaja.
Mä veikkaan että Real Madridin faneja ei kiinnostaisi vittuakaan jonkun tusinapelaajan hankinta jos oma joukkue kyntää sijoilla 7-8, vai missä ne Jokerit viimeisinä liigakausina pyörivätkään. Vaikka sillä nyt pari kertaa Barcelona keskinäisissä voitettaisiinkin.

EDIT:

Tai itse asiassa saattaisi se korkeintaan vitutusta aiheuttaa jos tämän tusinapelaajan hankkiminen olisi pois niistä hankinnoista jotka olisivat mahdollistaneet mestaruuden.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mä veikkaan että Real Madridin faneja ei kiinnostaisi vittuakaan jonkun tusinapelaajan hankinta jos oma joukkue kyntää sijoilla 7-8, vai missä ne Jokerit viimeisinä liigakausina pyörivätkään. Vaikka sillä nyt pari kertaa Barcelona keskinäisissä voitettaisiinkin.
Noh Ruudun aikana Jokerit oli:
2011-12: runkosarjan kuudes ja pronssimitali mukaan.
2012-13: runkosarjan ykkönen, kvartseissa turpaan.
2013-14: runkosarjan seitsemäs ja sääleissä ulos.

Ruutu teki noina kolmena kautena kuitenkin 35, 29 ja 21 pistettä eli ei ihan tusinaukko ollut.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Noh Ruudun aikana Jokerit oli:
2011-12: runkosarjan kuudes ja pronssimitali mukaan.
2012-13: runkosarjan ykkönen, kvartseissa turpaan.
2013-14: runkosarjan seitsemäs ja sääleissä ulos.
Pronssimitali kyllä unohtui, pointsit siitä. Ei tuo nyt silti pointtia hirveästi muuta jos loppusijoitukset on 3, 5 ja 9. Keskimäärin siis sijoilla 5-6, eli hirmu paljon tuo oma heittoni ei ollut väärässä.

Ruutu teki noina kolmena kautena kuitenkin 35, 29 ja 21 pistettä eli ei ihan tusinaukko ollut.
Tusinapelaaja ehkä liian voimakas ilmaisu, mutta jos nyt mietitään että kaverin ainoa anti on se että "saatiin naapuri sekaisin" samalla kun Kärpät, JYP tai jopa jumalauta Porin Ässät kairaa mestaruuden niin ei tuo nyt varmaan ihan putkeenkaan mennyt. Toisaalta Jokeirt on tässä varmaan malliesimerkki siitä että voidaan itse maksaa satanen siitä että naapuri ei saa viittäkymppiä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tykkäsin viimeeksikin ainoana tuosta hienosta viestistä ja tykkään nyt uudestaan.

Olin tykkääjäsi silloin
Olen tykkääjäsi nyt

:D
Arvostan! Huikeaa sitoutuneisuutta. :)
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Tusinapelaaja ehkä liian voimakas ilmaisu, mutta jos nyt mietitään että kaverin ainoa anti on se että "saatiin naapuri sekaisin" samalla kun Kärpät, JYP tai jopa jumalauta Porin Ässät kairaa mestaruuden niin ei tuo nyt varmaan ihan putkeenkaan mennyt. Toisaalta Jokeirt on tässä varmaan malliesimerkki siitä että voidaan itse maksaa satanen siitä että naapuri ei saa viittäkymppiä.
Nyt ollaan ketjun ytimessä, kun luullaan että Jarkko Ruutu on syy sille miksi joukkue ei voita Suomen mestaruutta. Minäpä väitän, että Veini Vehviläinen oli syy ettei Kärpät voittaneet 2019 mestaruutta. Selite on hyvin yksinkertainen ja totuudenmukainen. Kärpät ja ei voittanut mestaruutta ja Vehviläinen oli joukkueessa.

Niin, kuten sanoin, nyt ollaan ketjun ytimessä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt ollaan ketjun ytimessä, kun luullaan että Jarkko Ruutu on syy sille miksi joukkue ei voita Suomen mestaruutta. Minäpä väitän, että Veini Vehviläinen oli syy ettei Kärpät voittaneet 2019 mestaruutta. Selite on hyvin yksinkertainen ja totuudenmukainen. Kärpät ja ei voittanut mestaruutta ja Vehviläinen oli joukkueessa.

Niin, kuten sanoin, nyt ollaan ketjun ytimessä.
Enhän minä missään sanonut että Jarkko Ruutu oli syy sille ettei Jokerit voittanut mestaruutta. :)

Ja saathan sinä väittää ihan mitä haluat, ei se minulta ole pois!
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Jarkko Ruudun ketjulle liigaosiossa. Siellä narrifanit ja IFK-fanit pippelimiekkailee keskenään ja jokerileiristä oikein huokuu se miten hienoa oli että "naapuria kyykytettiin". Ou jee. Näkee kyllä että menestystä ei ole muuten tullut kun tuo on ilmeisesti joku mestaruuteen rinnastettavissa oleva asia.

Kaiken huippuna kun joku vertasi Jarkko Ruudun palkkaamista jokerehin Frans Ferdinandin murhaan ja ensimmäisen maailmansodan syttymiseen... :DDDDD
En ole ikinä älynnyt sen enempää Satakunnan kuin Helsingin paikallisten välistä jatkuvaa sanasotaa ja nimittelyä. Kummassakin tapauksessa molempi osapuoli tuppaa painamaan toista parhaansa mukaan alas, niin että lopputuloksena tämä internetin välityksellä käytävä ryhmätappelu päättyy erinäisiin pelikieltoihin modejen toimesta.

Onneksi meillä Pelsun ja Kerhon fanien välillä ei ole tuollaista älytöntä skismaa ja kunnioituksen puutetta paikallisvastustajaa kohtaan. Käsittääkseni ollaan oltu ja ollaan edelleen aika hyvää pataa keskenämme.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Eilen eräs tuttava laittoi tämän "iltasatuna" ryhmäkeskusteluun. Naurattaa edelleen.
 

Liitteet

  • pupu hukassa.jpg
    pupu hukassa.jpg
    55 KB · kertaa luettu: 487

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ole ikinä älynnyt sen enempää Satakunnan kuin Helsingin paikallisten välistä jatkuvaa sanasotaa ja nimittelyä. Kummassakin tapauksessa molempi osapuoli tuppaa painamaan toista parhaansa mukaan alas, niin että lopputuloksena tämä internetin välityksellä käytävä ryhmätappelu päättyy erinäisiin pelikieltoihin modejen toimesta.

Eipä tule mieleen lähiaikoina näitä pelikieltoihin johtaneita vääntöjä ja ryhmätappeluja satakuntalaisittain. Aina silloin tällöin joku yrittää, viimeksi viikko pari sitten liigaosiossa joku onneton rapalanuittaja ässäleiristä, mutta ei niihin enää lähdetä entisellä vimmalla. Sanoisin, että melkoiseti on vähentynyt sekä palstalla että hallilla huutelut ja provot. Varmaan siellä faniporukoissa on tyyppejä joka junaan, mutta pääsääntöisesti sanoisin että nuo nuoret miehet käyttäytyvät nykyään paremmin kuin omana teiniaikoina.
Porissa tullaan sivistyksen jälkijunassa, mutta niin se vaan maailma täälläkin päin näyttää muuttuvan.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Aina välillä teoriat Suomen loistokkaasta muinaismenneisyydestä nostavat joissakin piireissä päätään. Suomessa on kuulemma ollut oikein kuninkaita ennen Ruotsin vallan aikaa ja itse asiassa suomalaiset ovat kyseisten teorioiden mukaan myös muinaisen Egyptin sivilisaation taustalla vaikuttaneet. Viimeksi Ano Turtiainen kirjoitti näistä blogissaan, joskin kaiketi tajusi sepustuksen poistaa.

Joka tapauksessa nämä teoriat ovat sen verran hupaisia, että päätin vähän googlailla niitä ja törmäsin hahmoon nimeltä Sigurd Wettenhovi-Aspa. Ei ollut tuttu hahmo minulle entuudestaan, mutta kyseessähän vaikuttaa olleen vallan huikea kaveri.

Alla ote Wettenhovi-Aspaa käsittelevästä Wikipedia-artikkelista, jonka kohdalla sain päivän parhaat naurut:

Näitä teorioitaan Wettenhovi-Aspa esitteli useissa julkaisemissaan kirjoissa, joista kuuluisimmaksi tuli vuonna 1935 ilmestynyt Kalevala ja Egypti: Suomen Kultainen Kirja II. Kirjassa Wettenhovi-Aspa väittää, että muinaisen Egyptin kulttuurin olivat kehittäneet sinne Jaavalta[2] Intian kautta vaeltaneet suomalaiset ja että indoeurooppalaiset kielet polveutuisivat suomalais-egyptiläisestä alkukielestä, joka on samalla ihmiskunnan alkukieli[2]. Teoriaansa Wettenhovi-Aspa kutsui ”fennoegyptologiaksi”. Wettenhovi-Aspa väitti myös, että saksalaiset olivat alun perin suomalais-ugrilaista kansaa, joka oli vuosisatojen kuluessa siirtynyt käyttämään germaanista kieltä.

*tässä kohtaa hihitytti vielä hillitysti*

Wettenhovi-Aspa väitti muun muassa, että pyramidi tulee sanasta ”pyhät raamit”, seepra sanasta ”seurahepo”, Espanja eli Hispanja sanasta ”Hiisipainijaisenmaa”, Berkeley sanasta ”perkele”, ruotsin kielen sana människa sanasta ”maannussija” ja niin edelleen. Saksassa teoria ihastutti Heinrich Himmleriä ja hänen salaseuraansa.

*seurahevon kohdalla alkoi naurattamaan, Hiisipainijaisenmaan kohdalla hohotuttamaan, perkeleen kohdalla repesin ja maannussijan kohdalla meni huutonauruksi. Kokonaisuuden kruunasi Himmler*

Artikkelin lopusta löytyy lisää Suomen kielestä lainattuja paikannimiä :)

Linkki: Sigurd Wettenhovi-Aspa – Wikipedia

Saattaa olla, että Wettenhovi-Aspa oli aikansa trolli. Tätä pidän lukemani perusteella mahdollisena.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kieltämättä tuli myös Ior Bockin jutut noista mieleen tietyllä tavalla. Aika lennokkaita kertomuksia sillä miehellä piisasi.
Kyllä siinä vääräuskosilta hymy hyytyy kun Lännenin kauha kalahtaa Lemminkäisen temppelin kupoliin joku kaunis päivä!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Aina välillä teoriat Suomen loistokkaasta muinaismenneisyydestä nostavat joissakin piireissä päätään. Suomessa on kuulemma ollut oikein kuninkaita ennen Ruotsin vallan aikaa ja itse asiassa suomalaiset ovat kyseisten teorioiden mukaan myös muinaisen Egyptin sivilisaation taustalla vaikuttaneet.
Minä tutustuin näihin juttuihin kun luin Minna-Maria Fyrqvistin kirjan Teosofien Suur-Suomi. Oli kyllä lennokkaita tarinoita Suomen muinaisesta suuruudesta ja siitä miten muinaissuomi on pohjana monille kielille. Kaukaa haettua kyllä se kieli homma. Jos kiinnostaa niin kannattaa lukea kirja, se oli mielestäni hyvin kirjoitettu ja mukaansa tempaava.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minä tutustuin näihin juttuihin kun luin Minna-Maria Fyrqvistin kirjan Teosofien Suur-Suomi. Oli kyllä lennokkaita tarinoita Suomen muinaisesta suuruudesta ja siitä miten muinaissuomi on pohjana monille kielille. Kaukaa haettua kyllä se kieli homma. Jos kiinnostaa niin kannattaa lukea kirja, se oli mielestäni hyvin kirjoitettu ja mukaansa tempaava.
Juuri aloin miettimään, että missä kirjassa olen törmännyt Aspan historiaan kun kuulostaa niin tutulta. Ei se kyllä tuo ole ollut, olisiko sitten Perttu Häkkisen(RIP) Valonkantajissa. Voi olla kyllä myös Pertun podcasteissa tuosta juttua.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Minä tutustuin näihin juttuihin kun luin Minna-Maria Fyrqvistin kirjan Teosofien Suur-Suomi. Oli kyllä lennokkaita tarinoita Suomen muinaisesta suuruudesta ja siitä miten muinaissuomi on pohjana monille kielille. Kaukaa haettua kyllä se kieli homma. Jos kiinnostaa niin kannattaa lukea kirja, se oli mielestäni hyvin kirjoitettu ja mukaansa tempaava.

Kiitos vinkistä. Aihepiiri kaikessa hämäryydessään kiinnostaa kyllä :).

Sinänsähän ilmiö ei ole täysin harmiton, vaan voi "suotuisissa" olosuhteissa johtaa vakavampaan historian vääristelyn tavoittelemiseen.

Orbánin Unkarin kohdallahan tästä on jonkun verran kirjoitettu.

Vaikka menee aiheen ohi, niin linkkaan - poikkeuksellisesti - Ilta-Sanomien artikkelin: Mekö kielisukulaisia? Suomi-kytkös ei enää kelpaa Unkarin nationalisteille – villeimpien väitteiden mukaan Jeesuskin oli madjaari
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
En tiennyt, että Japanissa kilju on tullut ongelmaksi huvipuistoissa. Otsikko MTV:n sivuilta.

Japanin huvipuistoissa ei saa enää jatkossa kiljua – myös maskien käyttö kummitustalossa aiheuttaa päänvaivaa
Nuo kiellot (ml. kaiken maailman pleksipanikointi) ovat sinällään jo tämän ketjun kamaa; alkaa mennä melko psykoottiseksi.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Heh, naureskelin tossa aiemmin appiukon kommentille, kun original vishy kaupasta loppu: "tottakai on loppu, kun sehän on se oikea vischy, jota kaikki haluaa. Ne muut on jotain fairy-sekotteita". Viittasi niihin lukuisiin värikkäisiin makuvissyihin siis :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös