Mille naurat juuri nyt?

  • 13 187 855
  • 50 333

Baldrick

Jäsen
Volyymi ja äänenpaine on kohdillaan kun rintakehässä ja mahassa tuntuu värinää.

Täällä Shenzhenissä on sellainen klubi kuin Boom Boom Room, jossa soi musiikki vaatimustesi mukaisesti. Basson tahdeissa ei toivoakaan kuulla melodiaa, vain sisuskalut väpäjää.

Itseäni huvittaa vanha mainos, joka jostain mieleeni tulvahti. Olisikohan ollut joku Radiolinjan tai vastaavan mainos. "Äiti tuu ikkunaan, täällä huutaa Jaska!"
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Lueskelin nettihesarista 50 vuotta sitten tapahtuneita, niin vuonna -70 on näköjään laitettu maistraatin toimesta stoppi vaaralliselle ja vastuuttomalle rötöstelylle ja tapainturmelukselle:
HS 21.5.1970 kirjoitti:
...
PAITAHIHASILLAAN kyyditseminen päättyi Helsingin taksiautoilijoilta maistraatin päätöksellä.

Uuden säännön mukaan virkatakin ja paidan lisäksi kesällä saa käyttää teräksenharmaata paitapuseroa. Siinä on oltava pitkät hihat, poletit ja kaksi taskua. Asuun kuuluu harmaa solmio. Paitapuseron päällä ei tarvitse käyttää takkia.

Maistraatin päätös tuli lisäyksenä vuonna 1965 vahvistettuun ohjesääntöön.

Taksiautoilijat ovat aikaisemmin kuumina kesäpäivinä riisuneet virkatakkinsa ja ajaneet paitahihasillaan. Nyt se ei enää ole sallittua.

Paidat ovat siniharmaita, niissä on myös poletit, mutta vain yksi tasku.
...
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lueskelin nettihesarista 50 vuotta sitten tapahtuneita, niin vuonna -70 on näköjään laitettu maistraatin toimesta stoppi vaaralliselle ja vastuuttomalle rötöstelylle ja tapainturmelukselle:

Jumalatonta on meininki ollut tosiaan. Hyvä, että siihen on puututtu. Näistä hallituksen korona-ajan ravintolasäännöistä tulee myös vahva -70-luvun tuulahdus nenään. Istutaan vakavasti omassa pöydässä, ei liikuskella turhaan, ei notkuta baaritiskillä, pilkku kympiltä. Viisailta vaan unohtu, että alkoholia saa ainoastaan ruuan kanssa, vain yksi juoma kerrallaan ja jokainen hakee juomansa itse.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
olen ollut Tavastialla HIM:in keikalla. (Pääsin naamavipillä. Olisin tosin mennyt mennyt muutenkin. Nimi oli listalla. Köh.)

Ihan hyvä suoritus. Katu-uskottavuus saavuttaa kuitenkin kuulemma huippunsa vasta sitten kun pääsee Lordin keikalle naamavipillä. Itse en ole päässyt, enkä ole kyllä yrittänytkään.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Jumalatonta on meininki ollut tosiaan. Hyvä, että siihen on puututtu. Näistä hallituksen korona-ajan ravintolasäännöistä tulee myös vahva -70-luvun tuulahdus nenään. Istutaan vakavasti omassa pöydässä, ei liikuskella turhaan, ei notkuta baaritiskillä, pilkku kympiltä. Viisailta vaan unohtu, että alkoholia saa ainoastaan ruuan kanssa, vain yksi juoma kerrallaan ja jokainen hakee juomansa itse.
Eikö pitäisi mennä niin että asiakas tilaa juoman pöytään ja tarjoilija tuo sen? Jos pöydästä saa siirtyä esimerkiksi tupakointisalongin puolelle, niin juoman siirtäminen tapahtuu jälleen tarjoilijan toimesta, sillä asiakkaan heiluminen viinalasi kourassa on varmin tie rappioon.

Voihan tuo olla tavallaan ihan mielenkiintoinen uudistus jos ihmiset ehtivät oppia röpöttelemään aiemmin. Siinä ehtisi darrapäivänäkin touhuta vaikka mitä jos naputtaa sen naulan päähän jo klo 22 mennessä ja klo 23 on kotona koisaamassa. Eihän normaalin baari-illan jälkeen mitään darra-aamua edes tule, kun ihmisen lapsi herää joskus kolmelta iltapäivällä ja jatkaa vielä päikkäröiden kuuteen asti.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Ihan hyvä suoritus. Katu-uskottavuus saavuttaa kuitenkin kuulemma huippunsa vasta sitten kun pääsee Lordin keikalle naamavipillä. Itse en ole päässyt, enkä ole kyllä yrittänytkään.
Tuotakin olis helpompi kokeilla jos kys. pumppu suomessa keikkailis.
Pl. Festarit on Lordin suomenkeikan viim. 10v laskettavissa melkeen yhden käden sormin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jumalatonta on meininki ollut tosiaan. Hyvä, että siihen on puututtu. Näistä hallituksen korona-ajan ravintolasäännöistä tulee myös vahva -70-luvun tuulahdus nenään. Istutaan vakavasti omassa pöydässä, ei liikuskella turhaan, ei notkuta baaritiskillä, pilkku kympiltä. Viisailta vaan unohtu, että alkoholia saa ainoastaan ruuan kanssa, vain yksi juoma kerrallaan ja jokainen hakee juomansa itse.
Ei tule unohtaa, että vain tarjoilija saa kuljettaa juoman pöydästä toiseen eli eipä lähdetä omien kanssa toisiin pöytiin!
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Varmaan kohta pitää tilata se lohileipäkin saadakseen brenkkua.
Lohileipä ei taida olla se ainoa ja alkuperäinen, vaan halvin versio oli anjovisvoileipä. Legendan mukaan ravintolat saattoivat kierrättää samoja anjovisleipiä useampiakin päiviä, kun ei niitä syötäväksi tilattu.

Samalla tavalla legenda kertoo että maailmassa on vain rajallinen määrä hedelmäkakkuja, joita sitten aina annetaan lahjoina eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Jumalatonta on meininki ollut tosiaan. Hyvä, että siihen on puututtu. Näistä hallituksen korona-ajan ravintolasäännöistä tulee myös vahva -70-luvun tuulahdus nenään. Istutaan vakavasti omassa pöydässä, ei liikuskella turhaan, ei notkuta baaritiskillä, pilkku kympiltä. Viisailta vaan unohtu, että alkoholia saa ainoastaan ruuan kanssa, vain yksi juoma kerrallaan ja jokainen hakee juomansa itse.
Nyt sulla menee vuosikymmenet sekaisin. 70-luvulla yäklubit oli auki niin kauan kuin joku jaksoi hoippua tiskille tilaamaan viisi vissyvotkaa. Vaikka olisi ollut pöydän, tai koko klubn ainoa asiakas.

Noi natsisäännöt tuli sitten taas 80-luvulla. Olivat vissiin kuulleet että Konsta on täyttämässä 18 vuotta.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Legendan mukaan ravintolat saattoivat kierrättää samoja anjovisleipiä useampiakin päiviä, kun ei niitä syötäväksi tilattu.
Ruotsalaisen kollegani mukaan näin oikeasti toimittiin Ruotsissa 70-luvulla. Suomessa hyvin todennäköisesti oli vastaavia virityksiä.

Olen kuullut legendan drinkistä nimeltä "poron kyynel", johon tulee lasi piripintaan kossua, ja sitten sekoitukseksi lasiin laitetaan yksi puolukka. Tällä kierrettiin asetusta, jonka mukaan teräviä saa myydä yhden annoksen kerrallaan.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Jumalatonta on meininki ollut tosiaan. Hyvä, että siihen on puututtu. Näistä hallituksen korona-ajan ravintolasäännöistä tulee myös vahva -70-luvun tuulahdus nenään. Istutaan vakavasti omassa pöydässä, ei liikuskella turhaan, ei notkuta baaritiskillä, pilkku kympiltä. Viisailta vaan unohtu, että alkoholia saa ainoastaan ruuan kanssa, vain yksi juoma kerrallaan ja jokainen hakee juomansa itse.
Tuo ei ole vielä mitään. Vuonna 1924 Työmies Hannuniemi Hailuodolta sai 60 markkaa sakkoja. Syy: Haitallinen seisoskelu kadun kulmissa. Toinenkin asiakirja löytyy, missä miehen todetaan olevan "vakituinen kadunkulmassa seisoskelija"!
 

Liitteet

  • EXypfEBXgAEL-cZ.jpg
    EXypfEBXgAEL-cZ.jpg
    269,7 KB · kertaa luettu: 222
  • EXw4lo2WkAAMNFT.jpg
    EXw4lo2WkAAMNFT.jpg
    111,4 KB · kertaa luettu: 197
Viimeksi muokattu:

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Tuo ei ole vielä mitään. Vuonna 1924 Työmies Hannuniemi Hailuodolta sai 60 markkaa sakkoja. Syy: Haitallinen seisoskelu kadun kulmissa. Toinenkin asiakirja löytyy, missä miehen todetaan olevan "vakituinen kadunkulmassa seisoskelija"!

Kuuluikohan Hannuniemi Hailuodosta Marlo Stanfieldin vai Avon Barksdalen porukkaan?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kuuluikohan Hannuniemi Hailuodosta Marlo Stanfieldin vai Avon Barksdalen porukkaan?
Kuulostaa itäpuolen kundilta, voisi olla Proposition Joen possea.

Pari viikkoa sitten en olisi ymmärtänyt viittausta, mutta nyt on menossa viides kausi Wirea. Hieno sarja, vaikkakin vähän epätasainen. Eka kausi oli mainio, toinen satamapolakkeineen melko paska. Onneksi jaksoin, koska kolmas oli taas hieno. Neljäs sellainen fifty-sixty.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ihmiset facebookissa kommentoi Sampo Marjomaan potkuja "Hauskoista kotivideoista" saatesanoilla "en katso enää / pilalle meni tääkin sarja" jne.

Vieläkö joku katsoo noita, eikö tuo sarja oo jämähtänyt aika huolella jonnekkin 90-luvulle. Etenkin kun kyseessä on amerikkalaiset kotivideot...

Kys. sarjan kun voi tiivistää näin:
koira tai joku muu eläin pitää outoa ääntä joka muistuttaa F1-autoa/pölynimuria/yms
lapset leikkii ja heittää pallolla päähän toista, saaden heitettävän itkemään
mies meinaa hypätä laiturilta veteen mutta liukastuu
nainen kokeilee mönkijää/mopoa ja kaatuu
eläin häiriköi videon kuvaamista jotenkin
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Varmaan kohta pitää tilata se lohileipäkin saadakseen brenkkua.
Mä olen kerran "tilannut" lohileivän eräässä Kymenlaaksolaisessa legendaarisessa lohileipäravintolassa, kun kysyin, että millaista tuo teidän lohileipä on. Mistä mä olisin voinut tietää mihin ihmeeseen se baarimikko hävisi hetkeksi palloilemaan tiedusteluni jälkeen?

Tai näin portsari kohteliaasti minulle ilmoitti lohileivän tilauksen olemassaolostani heti sen jälkeen, kun tuopin lisäksi baaritiskille tuotiin esille kyseinen lohileipä ja hieman kummastelin sen olemassaoloa edessäni. Vaihtoehdot olivat maksaa lohileipä tai lentää ulos.

Se oli kyllä hyvä leipä se.
 
K

Kiekkokatsoja

Mä olen kerran "tilannut" lohileivän eräässä Kymenlaaksolaisessa legendaarisessa lohileipäravintolassa, kun kysyin, että millaista tuo teidän lohileipä on. Mistä mä olisin voinut tietää mihin ihmeeseen se baarimikko hävisi hetkeksi palloilemaan tiedusteluni jälkeen?

Tai näin portsari kohteliaasti minulle ilmoitti lohileivän tilauksen olemassaolostani heti sen jälkeen, kun tuopin lisäksi baaritiskille tuotiin esille kyseinen lohileipä ja hieman kummastelin sen olemassaoloa edessäni. Vaihtoehdot olivat maksaa lohileipä tai lentää ulos.

Se oli kyllä hyvä leipä se.
Ehkäpä baari mutterin erikoisannoksia..?
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Ihmiset facebookissa kommentoi Sampo Marjomaan potkuja "Hauskoista kotivideoista" saatesanoilla "en katso enää / pilalle meni tääkin sarja" jne.

Vieläkö joku katsoo noita, eikö tuo sarja oo jämähtänyt aika huolella jonnekkin 90-luvulle. Etenkin kun kyseessä on amerikkalaiset kotivideot...

Kys. sarjan kun voi tiivistää näin:
koira tai joku muu eläin pitää outoa ääntä joka muistuttaa F1-autoa/pölynimuria/yms
lapset leikkii ja heittää pallolla päähän toista, saaden heitettävän itkemään
mies meinaa hypätä laiturilta veteen mutta liukastuu
nainen kokeilee mönkijää/mopoa ja kaatuu
eläin häiriköi videon kuvaamista jotenkin
Siis ihmettelin aivan samaa. Seurassa oli hieman surullinen haastattelukin, Sampo olisi halunnut ”jättää jäähyväiset katsojille” ja tehnyt tuota 15v. Minulle heräsi kaksi kysymystä, kuka vittu tuota katsoo ja eikö tällä Marjomaalla ole muita töitä vai onko mies panostanut ns täpöllä uraan Hauskoissa Kotivideoissa?
Itseasiassa ensimmäiseen sain vastauksen kun luin IS:n kommentteja. Sama porukka joka änkyröi tuolla kaikesta, kommentoi ”poikottiin,,, koko nelonen!” ja perinteinen ”Eipähän tarvitse tätäkään enää katsoa”. Lisäksi oli perinteiset ”Kuka on Roni Back” ym setit :D
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Siis ihmettelin aivan samaa. Seurassa oli hieman surullinen haastattelukin, Sampo olisi halunnut ”jättää jäähyväiset katsojille” ja tehnyt tuota 15v. Minulle heräsi kaksi kysymystä, kuka vittu tuota katsoo ja eikö tällä Marjomaalla ole muita töitä vai onko mies panostanut ns täpöllä uraan Hauskoissa Kotivideoissa?
Itseasiassa ensimmäiseen sain vastauksen kun luin IS:n kommentteja. Sama porukka joka änkyröi tuolla kaikesta, kommentoi ”poikottiin,,, koko nelonen!” ja perinteinen ”Eipähän tarvitse tätäkään enää katsoa”. Lisäksi oli perinteiset ”Kuka on Roni Back” ym setit :D
Pakko kyllä todeta et Sampolla on ollut saatanan hyvä suojatyöpaikka, melkeinpä sukupolven verran samoilla irmelivitseillä ja muovihain heitoilla saanut leivän pöytäänsä.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Kuulostaa itäpuolen kundilta, voisi olla Proposition Joen possea.

Pari viikkoa sitten en olisi ymmärtänyt viittausta, mutta nyt on menossa viides kausi Wirea. Hieno sarja, vaikkakin vähän epätasainen. Eka kausi oli mainio, toinen satamapolakkeineen melko paska. Onneksi jaksoin, koska kolmas oli taas hieno. Neljäs sellainen fifty-sixty.

Tuossahan olet nyt kyllä täysin väärässä. Kakkoskausi on sarjan paras ja jos heikoin on pakko hakea, niin olkoon se kolmoskausi. Siinä olet kyllä oikeassa että hieno sarja on kyseessä, mutta sanaa paska ei kyllä pitäisi käyttää lähelläkään Wireä. Hienoa kuitenkin, että olet löytänyt yhden kaikkien aikojen TV-sarjoista. Ja kun musiikki-ihmisiä olet, niin en tässä yhteydessä voi olla suosittelematta samojen tekijöiden New Orleansin musiikkipiireihin sijoittuvaa Tremeä. Ei ole ehkä yhtä ”rankka” sarja kuin Wire, mutta itselleni yhtä rakas. Ja paljon samoja näyttelijöitä kuin Wiressä mukana.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siis ihmettelin aivan samaa. Seurassa oli hieman surullinen haastattelukin, Sampo olisi halunnut ”jättää jäähyväiset katsojille” ja tehnyt tuota 15v. Minulle heräsi kaksi kysymystä, kuka vittu tuota katsoo ja eikö tällä Marjomaalla ole muita töitä vai onko mies panostanut ns täpöllä uraan Hauskoissa Kotivideoissa?

Samaa olen ihmetellyt Nelosella päivisin pyörivässä Tiedä ja voita - ohjelman juontajan (jonka nimeä en tiedä) kohdalla. Formaattihan on aivan perseestä, mutta joku sitä ilmeisesti seuraa ja siihen osallistuukin, kun vuodesta toiseen se näyttää kanavalla pyörivän. Juontajana on ihan kivannäköinen isotissinen blondi, joka höpöttelee murteellaan joutavuuksia päivästä toiseen. Jotenkin luulis, että tohon hommaan kyllästyy aika nopeasti ja etenis joihinkin muihin hommiin, mutta edelleen kanavia päivisin selatessa tää sama mimmi jatkaa tyhjän lätisemistään. Ja tätä on jatkunut jo vuosia.
 

Glove

Jäsen
Ihmiset facebookissa kommentoi Sampo Marjomaan potkuja "Hauskoista kotivideoista" saatesanoilla "en katso enää / pilalle meni tääkin sarja" jne.

Vieläkö joku katsoo noita, eikö tuo sarja oo jämähtänyt aika huolella jonnekkin 90-luvulle. Etenkin kun kyseessä on amerikkalaiset kotivideot...

Kys. sarjan kun voi tiivistää näin:
koira tai joku muu eläin pitää outoa ääntä joka muistuttaa F1-autoa/pölynimuria/yms
lapset leikkii ja heittää pallolla päähän toista, saaden heitettävän itkemään
mies meinaa hypätä laiturilta veteen mutta liukastuu
nainen kokeilee mönkijää/mopoa ja kaatuu
eläin häiriköi videon kuvaamista jotenkin
Sampohan voisi loikata maikkarille niin niiden ei tarvisi aina tunkea Janne Katajaa joka ikiseen ohjelmaan. Voisivat vaikka vuorotella.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Samaa olen ihmetellyt Nelosella päivisin pyörivässä Tiedä ja voita - ohjelman juontajan (jonka nimeä en tiedä) kohdalla. Formaattihan on aivan perseestä, mutta joku sitä ilmeisesti seuraa ja siihen osallistuukin, kun vuodesta toiseen se näyttää kanavalla pyörivän. Juontajana on ihan kivannäköinen isotissinen blondi, joka höpöttelee murteellaan joutavuuksia päivästä toiseen. Jotenkin luulis, että tohon hommaan kyllästyy aika nopeasti ja etenis joihinkin muihin hommiin, mutta edelleen kanavia päivisin selatessa tää sama mimmi jatkaa tyhjän lätisemistään. Ja tätä on jatkunut jo vuosia.

Tuohan ei ole edes mikään ohjelma vaan joku 2000-luvun virityskuvan korvike.

Pahoittelut hieman stereotyyppisestä ajattelusta, mutta eikö tuo juontaja näyttele ns. vahvasti yksinkertaistettua blondia. Ts. stereotyyppisesti ajateltuna blondivitsit kertovat juuri tuon tyylisestä ihmisestä. Erittäin hyvin kuitenkin näyttelee sellaista blondia, jollaiseksi ainakin itse olen aina kuvitellut blondivitsien blondit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös