Miesasiat

  • 261 692
  • 1 149

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Pikku Myy
Tiedä sitten kuinka järkevää on ottaa oppia ihmiseltä, joka kaipaa parisuhteessakin muiden naisten rakkaudentunnustuksia, on pahasti sitoutumiskammoinen ja omien sanojensa mukaan kärsii siitä. Sarjassamme ihminen, joka on mahtava kaveri, mutta saa repimään hiukset päästä jos sen kanssa yrittää seurustella.

Hmmm... ehkäpä perempi, että hankin oppini jostain muualta tai sitten yksiselitteisesti annan kokemuksen opettaa.

Ex.kaverisi oppien myötä joutuisin eittämättä tilanteeseen jossa olisin entistäkin enemmän hakoteilla koskapa joutuisin toimimaan tavanomaisten käyttäytymismallieni vastaisesti.

Ehkäpä kuitenkin ripaus metroseksuaalisuutta voisi kohentaa asemiani hivenen... jos nyt kaltaisestani saa metroseksuaalia tekemälläkään. Klanipää ja kaikkea muuta - siis kaukana metroseksuaalisesta trendimiehestä.

vlad.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti vlad
Klanipää ja kaikkea muuta - siis kaukana metroseksuaalisesta trendimiehestä.

vlad.
Hah. Trendipipo päähän ja baanalle. Eipähän mene hiuksetkaan sekaisin!

Toinen vaihtoehto on, että pumppaat itsesi salilla pieneksi Schwarzenneggeriksi, kalju käy bodareille.

Kolmas vaihtoehto on se, että jätät huomioimatta neuvoni...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti The Original Jags
No sinäpä edustat harvinaista lajia nykynaisten joukossa.
Mitkä kriteerit jäävät kokemustesi mukaan useimmiten täyttymättä nykynaisissa? Vaimoni täyttää noista kaikki muut paitsi yhden, ja sillä yhdellä ei ole mitään väliä. On listassasi toisena kohtana.

Olisin ensin hyvin hämmästynyt ja sitten mielissäni, jos vaimo korjaisi auton tai kokoaisi jonkin huonekalun. Se, ettei hän niin tee, ei ole silmissäni kuitenkaan mikään puute. Erilaiset koti-, huolto- ja korjaustyöt jakaantuvat meillä lähinnä sen mukaan, mitä kumpikin osaa tai haluaa opetella tekemään ja mihin kummallakin on aikaa.

Vlad, naiset tykkäävät salaperäisistä miehistä. Annat hienovaraisesti ymmärtää, että sinussa on hyvin paljon muutakin kuin äkkitutustumalta luulisi, muttet mitenkään vihjaa, mitä se voisi olla. Ennemmin tai myöhemmin joku kimalainen haluaa ottaa asiasta selvää, ja siinä sitten tutustutte kuin itsestään.
Ja tottakai kannattaa olla hyvä sängyssä.
 

scholl

Jäsen
En tajua ollenkaan sitä, että joidenkin kirjoittajien mielestä miehen pitää korjata autoa tai tehdä remonttia. Eikö se kelpaa että osaa ottaa puhelimen käteen ja soittaa remonttimies paikalle? Tai ajaa auto autoliikkeeseen huoltoon? Epärealistista vaatia miestä tekemään ei-toivottuja tehtäviä, jotka voi ulkoistaa.
Ulkopuoliset henkilöt ovat niissä tehtävissä ammattitaitoisempia ja kaikenlisäksi ei kulu aikaa hukkaan, vaan voi käyttää sen vapaa-ajan itsensä sivistämiseen, rentoutumiseen tai vaikkapa biletykseen.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti Designer
Mitkä kriteerit jäävät kokemustesi mukaan useimmiten täyttymättä nykynaisissa? Vaimoni täyttää noista kaikki muut paitsi yhden, ja sillä yhdellä ei ole mitään väliä. On listassasi toisena kohtana.

Minun kokemukseni nykyajan naisista ovat pääosin negatiivisia. On sääli, että se ainoa tuntemani nainen, jonka luonne oikeasti on kaunis, ei viehätä minua tarpeeksi fyysisesti.

Hieman karkeasti yleistäen nykyajan naiset ovat

- liian hyvälle tottuneita

- liiaaksi etuoikeutettuun asemaansa tottuneita - pitävät sitä jo itsestäänselvyytenä

- feministejä

- materialisteja - näkevät miehen liian usein pelkkänä elintason tarjoajana, eivät ihmisenä.

- itsekkäitä, ylpeitä, omahyväisiä, omasta "erityisyydestään" erittäin tietoisia.


Oikeasti kauniin, reilun ja rehellisen luonteen omaava nainen on harvinaisempi kuin vesi Saharassa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti scholl
En tajua ollenkaan sitä, että joidenkin kirjoittajien mielestä miehen pitää korjata autoa tai tehdä remonttia. Eikö se kelpaa että osaa ottaa puhelimen käteen ja soittaa remonttimies paikalle? Tai ajaa auto autoliikkeeseen huoltoon? Epärealistista vaatia miestä tekemään ei-toivottuja tehtäviä, jotka voi ulkoistaa.
Omasta puolestani voin sanoa sen verran, että usein näin teenkin. Joskus kuitenkin homma on niin pieni, että sen voi tehdä itsekin, tai sillä hetkellä niin suuri, ettei sen teettämiseen ole rahaa. Tällöin pitää liata omat kädet.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti The Original Jags
Oikeasti kauniin, reilun ja rehellisen luonteen omaava nainen on harvinaisempi kuin vesi Saharassa.
Ei nyt ihan niin harvinaista, koska minäkin olen tuollaisen naisen löytänyt. Tottakai on olemassa näitä pienenä vanhemmiltaan prinsessakohtelua ja vanhempana Cosmopolitanista ja Sinkkuelämää-sarjasta elämänoppinsa ja -asenteensa ammentaneita tyhjäpäisiä kiiltokuvanaisia, mutta heidät kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Naispuoliset kommentoikoot tätä. Luulen, että myös naisille on vaikea laittaa itsensä likoon siinä tilanteessa, kun tunnustellaan, saisiko tästä nyt sellaisen parisuhteen aikaiseksi vai ei. Pelätään näpeille saamista sen verran, että heittäydytään joko välinpitämättömäksi tai ylimieliseksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti The Original Jags
Oikeasti kauniin, reilun ja rehellisen luonteen omaava nainen on harvinaisempi kuin vesi Saharassa.
Olisiko rimanlasku paikallaan, jos noin tiukalle vetää. Ihan oikeasti, en edes provoile, koska käsittääkseni liikut jonkin sortin seurakuntakuvioissa, ja niissä naiset ovat kuitenkin keskimäärin epäitsekkäämpiä kuin "tavalliset". Tai sitten minulla on vain käynyt hyvä tuuri, kun hyviä ehdokkaita olisi ollut ihan riittämiin.
 

Kattila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuka ketäkin soimaa.
Viestin lähetti scholl
Olet päässyt asian ytimeen. Jos jossakin törmää tuollaiseen vakavaan puutteeseen, että yritetään syöttää väärää moskaa niin silloin tarjoilija kehiin tai puhelin käteen ja soittoa kehiin, että homma korjautuu ja jos ei ala korjautua niin pitää uhata lakimiehillä. Itse en homejuustoa syö, mutta kyllä sen verran miehisyyttä löytyy, ettei mulle todellakaan tarjota väärää moskaa, vaan juuri sitä mitä olen tilannut. Muuten lähtee annokset takaisin syömättä alta millisekunnin. Tai heitän setelin pöydälle ja lähden ko. ravintolasta saman tien ulos.

Epämääräisen kohtelun uhriksi voi johtua vaikka missä, mutta asiat pitää laittaa kuntoon samantien eikä jäädä sormeaan heristelemään.

Tämä viesti ansaitsee minusta tulla lainatuksi vähintään kertaalleen. Vähintäänkin nerokasta assosiointia. Scholl, jos saan kysyä: onko sinulla kotona ja kirjastohuone ja käytätkö tupakkatakkia?

Sitten enemmän ketjun muuhun keskusteluun. Minusta puhe siitä, miten miehet ja naiset eivät aina ymmärrä toisiaan on tarpeetonta ja ainoastaan ylläpitää nykyisiä, kumpaakin sukupuolta alistavia rakenteita. Harvoin olen törmännyt tilanteeseen, jossa toisen ihmisen ymmärtäminen on kiinni jalkovälistä, omalla elämänkokemuksella, mielikuvituksella, eläytymiskyvyllä ja mukavuudenhalulla sen sijaan on ollut usein osuutta asiaan. Kysymys on kuitenkin kahden ihmisen välisistä suhteista, joissa ne lainalaisuudet täytyy aina löytää erikseen suhteessa siihen toiseen ihmiseen, hänen tarpeisiinsa ja haluihinsa.

Iceberg vakuuttaa, ettei ajattele mitenkään mustavalkoisesti miehen olevan oikea mies vain täyttäessään perinteiset miehen vaatimukset, mikä onkin tavallaan ihan viisasta, sillä noista Icebergin esittämistä miehisistä ominaisuuksista päätellen kysymyksessä on oireyhtymä, jota kirjallisuudessa kutsutaan nimellä hegemoninen maskuliinisuus. Hegemoninen maskuliinisuus, on abstraktio, joukko ominaisuuksia, joita ei voi tyhjentävästi purkaa ja esittää, mutta joiden olemassaolo kulttuurissamme on selviö, jonka asettamat vaatimukset aiheuttavat pahaa oloa sikäli, ettei yksikään mies kykene kaikkia vaatimuksia täyttämään. Entä, jos se pesukone lipeää käsistä, tai jos sattuu pitämään seksistä miesten kanssa. Onko peli menetetty Iceberg, vai voiko mies vielä tuollaisessa tilannteessa olla mies?

Vlad, luulen, ettei hiuksettomuus ole minkäänlainen este metroilulle, katsopa vaikka Jorma Uotista. Lisäksi muistaakseni pidit liikunnasta, mikä onkin jo osaltaan oman ruumiin vaalimista. Hanki siihen päälle muodikas ruokavalio, esim. jättämällä terveyssyistä pois punainen liha, tai ryhdy vaikka kasvissyöjäksi. Muotoile kiinnostuksesi historiaan haluksi hahmottaa erilaisia elämänsisältöjä. Hanki pari vetävää vaatekertaa, mielellään tutustuttuasi suunnitteljoiden tuotantoon ja filosofiaan, sekä vahvasankaiset kulmikkaat lasit, vaikka sitten ikkunalasia, jos ei ole laseille tarvetta. Loppu onkin sitten pelkkää kosmetiikkaa.

Ja naiset, muistakaa: on vain ajan kysymys koska mies lyö.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti sampio
Omasta puolestani voin sanoa sen verran, että usein näin teenkin. Joskus kuitenkin homma on niin pieni

Pieniä hommia ja remontteja varmaan itse kukin tekee aina silloin tällöin. Itse olen vaihtanut useasti lampun ja aina ei ole kyse pelkästä hehkulampusta, vaan sellaisen hankalassa suljetussa paketissa olevan loistevalaisimen putken olen saanut vaihdettua, samoin liesituulettimen valon. Ja jotakin muita juttuja tehnyt välillä. Tulee muuten aika hyvä "kätevä käsistä" -fiilis, kun onnistuu tollainen homma, missä moni kääntyisi talonmiehen puoleen
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Kattila
Tämä viesti ansaitsee minusta tulla lainatuksi vähintään kertaalleen. Vähintäänkin nerokasta assosiointia. Scholl, jos saan kysyä: onko sinulla kotona ja kirjastohuone ja käytätkö tupakkatakkia?

En kyllä polta, eikä kirjastohuonetta vielä ole, koska asunnossani ei ole oikein tilaa kirjastolle. On vain ns. yksi työhuone, jossa on kirjoituspöytä ja kirjahyllyjä, mutta jossakin vaiheessa pitää luonnollisesti olla kunnon kirjastohuone. Se on fakta. Jos miettii, että kirjoja tulee ehkä viitisenkymmentä vuodessa ja jos laskee niiden keskipaksuuden niin voi arvioida mitä tahtia kirjahyllyt täyttyvät ja jos alkaa jossakin vaiheessa seurustella ja menee vakavaksi, jolloin tulisi yhteisasumisen aika niin kirjojen määrä kerrottaisiin kahdella, joten luonnollisesti ilman kirjastohuonetta tulee olemaan hankala selvitä. Useimmillahan sellainen varmasti on. Ainakin keski-ikäisillä ihmisillä, mutta itse olen vasta hieman päältä kolmenkymmenen, joten se ei ole ehkä välttämätöntä, vaikka esim. vanhemmillani tässä iässä jo sellainen oli.
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Listamies on eri mies

Minua suuresti huvittaa nämä naiset, jotka toivemieslistoissaan vaativat miehiltä uskollisuutta, rehellisyyttä, raittiutta, hellyyttä, huushollausta yms. joutavaa. He saattavat jopa löytääkin jostain sen ihanaisen Hellä-Ike Lipsuttajan essutettavakseen – ei siinä mitään. Lisääntyvät, ja leikkivät auvoisina kotileikkejään.

Vaan annas olla, kun tämä samainen miesarpajaisten päävoiton haltia törmää pikkujouluristeilyllään juoponsutkiin elostelijaan, joka patologisen valehtelijan viehätysvoimalla ja karulla karismallaan pistää pirkon pään pyörälle. Kyseinen koijari ei ominaisuuksiltaan yllä kuin korkeintaan ulkonäkönsä avuin muutoin tuon pirkon aiemmin laatimille listoille, mutta moinen seikka ei hillitse himokasta huumaansa.

Listallaan pirkko saa pikkujouluristeilyn päätteeksi pyyhkäistä aamukasteisen pimpsansa, muuta käyttöä sillä ei enää ole – kuin ei myöskään kotona lapsiansa liekuttelevalle liesivahdille. Pirkko on päässyt miehen makuun listojen tuolta puolen, eikä se maku enää haihdu havuja pureksimalla. Hän on valmis laakista lyömään kotilapaset naulaan ja heittäytyy täysin rinnoin tuon rietastelevan rentun
ristiksi.

Mitä opimme tästä? Listoja laativat naiset ovat koomisia, ja listojen mukaan sinnittelevät miehet ovat säälittäviä ja tylsiä.

Tuuleeko täällä, vai kuvittelenko?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Re: Listamies on eri mies

Viestin lähetti Rööri
Mitä opimme tästä? Listoja laativat naiset ovat koomisia, ja listojen mukaan sinnittelevät miehet ovat säälittäviä ja tylsiä.

Tuuleeko täällä, vai kuvittelenko?

Niin totta, niin totta.

Miesten yleisin lista sisältää Marilynin kropan, antavaisen luonteen ja rikkaan isipapan.

Ja päätyvät.. no, toisenlaisen pomotettavaksi.

Listat on syvältä - omani myös. "Tuleva kumppanini" -listat eivät ole mun kohdalla koskaan pitäneet paikkaansa. Hyvä niin.
 

Jet-Ace

Jäsen
Re: Listamies on eri mies

Viestin lähetti Rööri
Mitä opimme tästä? Listoja laativat naiset ovat koomisia, ja listojen mukaan sinnittelevät miehet ovat säälittäviä ja tylsiä.

Vhdoinkin tekstiä sellaiselta mieheltä, joka on kiertänyt muutakin kuin tahkoa.

Noin juuri se menee. Eivät naiset todellisuudessa etsi sellaisia miehiä kuin julkisuudessa sanovat etsivänsä. Rentut ja muuten vaikeasti hallittavat miehet heitä kiinnostavat.

Sellainen "kunnon mies" kelpaa lähinnä turvaamaan taloudellisen taustan. Ja lasten. Muuten nuo miehet ovat kuolettavan tylsiä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Re: Re: Listamies on eri mies

Viestin lähetti Jet-Ace
Sellainen "kunnon mies" kelpaa lähinnä turvaamaan taloudellisen taustan. Ja lasten. Muuten nuo miehet ovat kuolettavan tylsiä.
Jaa. Puhutko kokemuksesta, vai oletatko nyt kuitenkin vain?
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Viestin lähetti mysteeri
Tässä onkin se mitä miehissä arvostan suuresti: osaavat laittaa ruokaa, leipoa, laittaa pyykkikoneen ja astianpesukoneen päälle. Puhumattakaan jos joku osaa pestä käsin jonkun vaatteen.

Itse näpertelen mielummin sekä auton konepellin että koko auton alla, ja ihmettelen keskusyksikön sisältöä, kuin laitan ruokaa tai leivon.

Tästä pisteet sinulle Vlad.

Tässä taloudessa keittiö on minun valtakuntani - minä teen käytännössä kaiken ruoan. Leipominenkin sujuu pakon edessä, mutta se on sitten lähinnä avokin hommia. Pyykkikoneen ja astianpesukonnen käyttö onnistuu myös.

Koottavien huonekalujen tms kasaaminen jääkin sitten avokin hommaksi sillä huonojen hermojen takia kaikenlainen näprääminen saa aikaan hermostumisen.

Narkkarit ajetaan lujaa käytävästä ja painavien tavaroiden kanta onnistuu ilman ongelmia.

Ei keittiöhommissa ole mitään naismaista - maailman parhaat kokithan ovat miehiä.

edit: käsin pesua en ole koskaan kokeillut mutta kaippa sekin pakon edessä onnistuisi - eri juttu sitten jäisikö vaatekappaleeseen enää varejä.

-ipa rules
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Triangelitraama

Kaunis tarina Rööriltä, mutta miten se jatkuu?

Heittääkö pirkko kotilapaset naulaan? Vai häipyykö Hellä-Ike maisemista huomattuaan pirkossa muhivan yllärin, sillä eihän tosimies kortsua käytä?

Kävi sitten tavalla toisella tai ensimmäisellä, niin ottaako juoponsutki elostelija nyt yh-äidiksi päätyneen ja Hellä-Iken maksamilla elatusmaksuilla rikastuneen sankarittaren elämänkumppanikseen? Jos ottaa, niin jatkuuko koijarin ja pirkon auvoinen elostelu vai päätyykö tarinan sankaritar heiluttelemaan nenäliinaa satamaan ja makselemaan sutkin risteilyitä?

Miten käy Hellä-Iken? Katkeroituuko hän ja alkaa kirjoittelemaan netin keskustelupalstoille? Vai opetteleeko hän kusetuksen jalon taidon ja päätyy ammattimaiseksi risteilyisännäksi?

Rööri, jaa meille lisää elämänviisauksia, sillä sinulta löytyy totuus. Tai ainakin tarina.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Re: Re: Listamies on eri mies

Viestin lähetti Jet-Ace
Eivät naiset todellisuudessa etsi sellaisia miehiä kuin julkisuudessa sanovat etsivänsä. Rentut ja muuten vaikeasti hallittavat miehet heitä kiinnostavat.

Kyllä ja ei.

Naisethan tietty etsivät huumorintajuisia, edustavia, älykkäitä, luotettavia, helliä, omillaan toimeentulevia, itsenäisiä, suoraselkäisiä, supliikkejä, mukavia, kokkaavia, näppäröitä, kohteliaita, lapsirakkaita, vahvoja, ymmärtäväisiä, rehellisiä ja rehtejä miehiä.

Mutta löytävät vain renttuja.
 

pänkäle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk
Viestin lähetti The Original Jags
Minun unelmanaiseni:

- Ei feministi.

- Omaa kristillisen uskon.

- Tekee puolet kotitöistä

- Ei ole nykynaisten tapaan loputtoman itsekäs ja "erityisenä" itseään pitävä pilalle lellitty ja pumpulissa kasvatettu prinsessa.

- Ei mittaa kaikkea rahassa, kuten nykynaiset tekevät

- Ei mene avioliittoon laskelmoiden kylmästi etukäteen, että x vuoden päästä, kunhan lapset on kasvaneet siedettävään ikään, otan eron ukosta, vien siltä omaisuuden, saan lapset ja sitä myötä yhteiskunnan kaikki tuet ja elatusmaksut, usutan tanttamafian ukon kimppuun ja passitan sen vankilaan insestisyytteen avulla.

Minä ja suurin osa ystävistäni:

- emme ole feministejä

- toimimme kristillisten arvojen mukaisesti

- teemme n. 80-90 % kotitöistä ja olisimme äärimmäisen onnellisia, jos saisimme tehdä 50% niistä

- olemme ammatissa, jossa ei voi 1) olla itsekäs ja 2) ajatella rahaa

- olemme yhdessä miehen kanssa, jolla on samanlainen tulotaso ja varallisuus kuin meillä itsellämme tai heikompi. Aiomme myös perustaa perheen heidän kanssaan siksi, että haluamme elää rauhallista arkea ja rakastamme lapsia ja miestämme.

- olemme tavallisen viehättäviä nuoria naisia

Missä piireissä olet oikein liikkunut? Millaisella asenteella lähestyt naisia?

Voisin kuvitella, että kukaan näistä ihannenaisesi mitat täyttävistä naisista ei kiinnostu miehistä, jotka hehkuvat noin negatiivista asennetta.

Suhteen perusta on molemminpuolinen luottamus sekä toiseen että suhteen tulevaisuuteen. Jos suhteeseen lähtee sillä mielellä, että toinen kuitenkin kohta jättää, niin ennen pitkää niin myös käy. En minä ainakaan jaksaisi päivästä toiseen perustella perättömiä epäilyjä siitä olenko vilpittömällä mielellä liikkeellä!

Kuinka monen naisen kanssa olet OJ seurustellut pidemmän aikaa kuin kuukauden?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti Kattila
Iceberg vakuuttaa, ettei ajattele mitenkään mustavalkoisesti miehen olevan oikea mies vain täyttäessään perinteiset miehen vaatimukset, mikä onkin tavallaan ihan viisasta, sillä noista Icebergin esittämistä miehisistä ominaisuuksista päätellen kysymyksessä on oireyhtymä, jota kirjallisuudessa kutsutaan nimellä hegemoninen maskuliinisuus. Hegemoninen maskuliinisuus, on abstraktio, joukko ominaisuuksia, joita ei voi tyhjentävästi purkaa ja esittää, mutta joiden olemassaolo kulttuurissamme on selviö, jonka asettamat vaatimukset aiheuttavat pahaa oloa sikäli, ettei yksikään mies kykene kaikkia vaatimuksia täyttämään. Entä, jos se pesukone lipeää käsistä, tai jos sattuu pitämään seksistä miesten kanssa. Onko peli menetetty Iceberg, vai voiko mies vielä tuollaisessa tilannteessa olla mies?

Pelottavaa. Moderaattorien on syytä tarkistaa onko minulla kaksois-nicciä - jotensakin kirjaimellisesti samalla tavoin ajattelen. Anyway, ehkä hieman vanhaikaisesti (ja kevyt-hegemonistisesti) kuitenkin myös että sukupuolisuus on eräänlainen jatkumo: että miehen tai naisen tyyppejä on ehkä kinseymäisesti seitsemän tms. (eikä tämä "miehekkyys" tai "naisellisuus" juuri tai ainakaan automaattisesti korreloi sukupuolisen suuntauksen kanssa, outoa kyllä). Mutta toisaalta emme varmaan koskaan voi autenttisesti todentaa mitään tästä koska kulttuuri aina tulee tavalla tai toisella väliin, tai sitten me itse - eli mitään "luonnollista" sukupuolta ei ole. Tietysti tämä meidän kulttuurimme vaikuttaa erittäin vahingollisella tavalla pakottaessaan meidät rooleihin, joihin vain pieni vähemmistö jotenkin edes sopii. Toki tämä on viktoriaanisen ajan perintöä, mutta sitä leimasi kuitenkin tietty viattomuus sekä kategorioiden hämäryys (kunhan ei määritellyt itseään liian julkisesti ja haastavasti). No, useimmat läheisistä ystävistäni ovat naisia eikä heitä tunnu olevan erikoisen vaikea ymmärtää tai vaikeampi kuin miehiä enkä edes avioliitossa ja tässä rakkaudessa, jossa on onni elää, näe itseäni jotenkin ensisijaisesti miehenä tai vaimoani jotenkin ensisijaisesti naisena. Ensisijaisesti me kumpikin olemme ajattelevia ja tuntevia ihmisiä.
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Triangelitraama

Viestin lähetti heikkik
Kaunis tarina Rööriltä, mutta miten se jatkuu?

Heittääkö pirkko kotilapaset naulaan? Vai häipyykö Hellä-Ike maisemista huomattuaan pirkossa muhivan yllärin, sillä eihän tosimies kortsua käytä?

Kävi sitten tavalla toisella tai ensimmäisellä, niin ottaako juoponsutki elostelija nyt yh-äidiksi päätyneen ja Hellä-Iken maksamilla elatusmaksuilla rikastuneen sankarittaren elämänkumppanikseen? Jos ottaa, niin jatkuuko koijarin ja pirkon auvoinen elostelu vai päätyykö tarinan sankaritar heiluttelemaan nenäliinaa satamaan ja makselemaan sutkin risteilyitä?

Miten käy Hellä-Iken? Katkeroituuko hän ja alkaa kirjoittelemaan netin keskustelupalstoille? Vai opetteleeko hän kusetuksen jalon taidon ja päätyy ammattimaiseksi risteilyisännäksi?

Rööri, jaa meille lisää elämänviisauksia, sillä sinulta löytyy totuus. Tai ainakin tarina.


No mikäs, kyllä tässä kotona kaljotellessa saatan tuota totuutta hiukan laventaakin. Eikä tässä mitään tarinoita ruveta puolitutulle miehelle sepittämään. Nämä ainutkertaiset elämänviisaudet eivät syty Sinolillakaan.

Siis…

Pirkko palaa posket punaisena ja muutoinkin poissaolevan oloisena kotiin reissultaan. Tuliaiset tuossa tuoksinnassa jäivät hankkimatta, mutta pirkko ei osaa olla pahoillaan, sillä miesehdokkaista laaditusta listasta huolimatta hän tuntee tulleensa huijatuksi, ilman omaa syytään. Naisten lehdistä ammennettu tieto miesihanteesta oli osoittautunut valheelliseksi. Elämä onkin toisaalla.

Pirkko ei pimitä elämäntilanteensa äkkikäännöstä Ikeltä, vaan kertoo kaali kenossa kaiken - uuden suhteen sytyttämä kynttilä roihuaa liian vaativana vakan alle kätkettäväksi. Lapsia peteihin peitellessään hän tuntee hetken syyllisyyttä, mutta kyyneliin ei kaipaukseltaan kykene. Lasten nukahdettua hän kerää kapsäkkiinsä kaiken tarpeellisen. Jättää avaimet ja bensakortit lipaston nurkalle Iken hölmistellessä taustalla. Sulkee oven ja kiiruhtaa alhaalla odottavaan taksiin.

Ike, joka on kuunnellut ja seurannut tapahtumia, kuin ulkopuolisena, ei saa tilanteesta otetta. Ulko-oven käytyä hän hiihtelee tohvelit naristen ikkunaan – minne se nyt? Talon hiljennettyä hän kerää koskematta jääneen iltapalan pöydästä. Kaataa kylmenneen teeveden viemäriin ja kippaa jäähtyneet paahtoleivät biojäteämpäriin (Ike lajittelee roskat). Asettelee perheen nimikkomukit huolellisesti astianpesukoneeseen, ja riisuu joululahjaksi saamansa essun, jossa lukee: Tässä keittiössä on ruoka ja Ike kuumana . Sarkasmia kammottavimmillaan. Lysähtää pöydän ääreen poimien vielä sylkeen kostutetulla sormenpäällä muutaman murusen lakatun männyn pinnalta. Mies on sysätty hyiseen kaivoon ja vieritetty kannelle kivi painoksi, mutta vilu ja ahdistus tulee vasta aamulla.

Samaan aikaan toisaalla Pirkko painaa puoliväkisin kärttäämänsä osoitteen ovikelloa. Oven avaa silminnähden vaivaantunut mies. Sutki suosittuna naistenmiehenä nauttii naisten varauksetonta ihailua, mutta hän kammoaa kantturoita, jotka pukkaa pidemmäksi aikaa iholle. Hän on mies, joka ei viihdy pidempiaikaisissa parisuhteissa. Viikko viehkonkin neidon seurassa aiheuttaa ahdistusta, saati sitten kassien kera kotiinsa kampeava risteilyratto. Sutki siunaa seurusteluhakuisten laatimia listoja, joiden perustella Iket keräävät nämä naiset siipiensä suojaan. Näin jää kenttää Sutkin harrastaa irtosuhteita.

Sutki kuitenkin perusluonteeltaan kilttinä miehenä ei hennonut käännyttää naista, joka silmät teelautasina palvoi miestä kuin uutta kuuta. Eikä toisaalta ulkopuolinen rahoittaja raskaamman sorttiseen piletykseen pahitteeksi ollut. Huomiotta ei jäänyt myöskään naisen riehakas vapautuminen vuoteessa. Pirkko pani siis taloksi – sanan mukaisesti.

Sutki kuitenkin huiteli tahoillaan lätkämatsissa ja poikain riennoissa. Tuli yöksi, jos ei muuhun urennut. Pirkko alkoi pitkästyä, vaikka yhdessä vietetyt yöt olivatkin antoisia. Elo keskustan yksiössä, tyhjien pullojen parissa, vastannut odotuksia Uudesta Ihanasta Elämästä. Entiset ystävät olivat perheen myötä kaikonneet, eikä Sutkin seurassa sosiaalinen kanssakäyminen oikein kantanut hedelmää. Mies kun ei mukaansa juurikaan huolinut. Äidin tuli ikävä lapsiaan.

Pirkko pirautti pitkään harkittuaan Ikelle, ja ehdotti uutta alkua yhteiselolleen. Ike kuitenkin oli pitkän ja tuskaisen terapiajakson jälkeen löytänyt netistä eronneitten palstalta kohtalontoverin, jonka kanssa olivat yhdistäneet perheen torsonsa, eikä tuossa kuviossa enää Pirkolle ollut sijaa. Nyt Pirkko hakee epätoivoisesti pysyvää parisuhdetta tahollaan suositulta Jatkoaika.com-palstalta. Lista, jolla Pipsa miehelle käypäisiä ominaisuuksia kartoittaa on typistynyt alkuperäisestä melkoisesti: Mies ei saa pissata eikä oksentaa kuin eteiseen levitetylle plastiikille – vahinkoja tietenkin voi kaikille sattua, mutta silleen yleensä.

Jäämme jännittyneinä seuraamaan kuinka Pirkon käy…

Oliko muita jalan?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti mysteeri
Tässä onkin se mitä miehissä arvostan suuresti: osaavat laittaa ruokaa, leipoa, laittaa pyykkikoneen ja astianpesukoneen päälle. Puhumattakaan jos joku osaa pestä käsin jonkun vaatteen.

Pakko on ollut opetella kun olen kotoa pois muutettuani asunut poikkeuksetta yksin. Ja, sitäpaitsi keittiössä on mukava toisinaan hääräillä ja kokeilla kaikkea uutta ja luovaa.

Mikäs sen mukavampaa kuin ilahduttaa itseään ja massuaan itse tehdyllä täytekakulla!

vlad.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Kattila
Vlad, luulen, ettei hiuksettomuus ole minkäänlainen este metroilulle, katsopa vaikka Jorma Uotista. Lisäksi muistaakseni pidit liikunnasta, mikä onkin jo osaltaan oman ruumiin vaalimista. Hanki siihen päälle muodikas ruokavalio, esim. jättämällä terveyssyistä pois punainen liha, tai ryhdy vaikka kasvissyöjäksi. Muotoile kiinnostuksesi historiaan haluksi hahmottaa erilaisia elämänsisältöjä. Hanki pari vetävää vaatekertaa, mielellään tutustuttuasi suunnitteljoiden tuotantoon ja filosofiaan, sekä vahvasankaiset kulmikkaat lasit, vaikka sitten ikkunalasia, jos ei ole laseille tarvetta. Loppu onkin sitten pelkkää kosmetiikkaa.

Totta, ei hiuksettomuus suinkaan ole este metroilulle, mainitsemasi Jorma Uotinen on oivallinen esimerkki miehestä jolle kalju sopii erinomaisen hyvin ja tekee hänestä jopa tyylikkään.

Tällä hetkellä tunnen olevani tienhaarassa, en oikein ole varma kumpaa tietä lähtisin kulkemaan - sitä perinteistä vai muuttaisinko itseni perusteellisesti. Sisäinen muutos on ollut jo käynnissä jonkin tovin, joten tähän yhteyteen sopisi tuo ulkoisenkin olemuksen muuttaminen toiseksi - uudeksi - vallan mainiosti. Värien suhteen olen kuitenkin kaavoihini kangistunut, tykkään pukeutua mustaan joten vaatetuksen uudistaminen olisi aloitettava tältä pohjalta. Toki voisin täydentää muutoin yksiväristä pukeutumistani joillain värillisillä yksitiskohdilla - punainen sopisi tähän tarkoitukseen oikein hyvin koskapa kyseinen väri on toinen suosikeistani.

Mielenkiintoisia vinkkejä ketju kuitenkin tarjoaa, ehkäpä minun on kuitenkin syytä muuntua, mikäli muutan tyyliäni, siten että tunnen kuitenkin oloni kotoisaksi uudessa tyylissäni. Kaikkia ei voi koskaan miellyttää, enkä edes halua näin tehdä, on siis löydettävä tie mikä herättää kiinnostusta muissa mutta on samalla tietyllä tapaa persoonallinen ja kuvastaa minuutta.

vlad.
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Re: Listamies on eri mies

Viestin lähetti Rööri
Minua suuresti huvittaa nämä naiset, jotka toivemieslistoissaan vaativat miehiltä uskollisuutta, rehellisyyttä, raittiutta, hellyyttä, huushollausta yms. joutavaa.

Vaan annas olla, kun tämä samainen miesarpajaisten päävoiton haltia törmää pikkujouluristeilyllään juoponsutkiin elostelijaan, joka patologisen valehtelijan viehätysvoimalla ja karulla karismallaan pistää pirkon pään pyörälle. Kyseinen koijari ei ominaisuuksiltaan yllä kuin korkeintaan ulkonäkönsä avuin muutoin tuon pirkon aiemmin laatimille listoille, mutta moinen seikka ei hillitse himokasta huumaansa.

Hauskasti kirjoitettu *naurahtaa*.
Tosin minä ainakin listaa laatiessani vaadin itseltäni ihan samaa kuin mieheltä.
Muuten en moisia listoja edes vaivautuisi tekemään.
Sillä tavalla kohtelen toista ihmistä kun toivoisin itseänikin kohdeltavan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös