Voin omasta kokemuksesta kertoa, että kun näkee kumppanin olevan huonolla tuulella, väsynyt tai muuten vain käyttäyvän huolestuttavalla tavalla, niin se saa ajatukset nopeasti liikkeelle, mikäli kumppani ei avaudu asioistaan kunnolla. Kunnollinen parisuhde täytyy lähteä siitä ajatuksesta, että kumppanin kanssa voi jakaa kaikki huolet, murheet ja ajatukset ylipäätään. Jos niitä ei halua tai pysty jakamaan, niin ongelmia tulee väistämättä jossain kohtaa vastaan.Mies ei ole varsinaisesti syyttänyt minua pettämisestä (jos sitä ei halua lukea rivien välistä). Pikemminkin kyse on kysymyksestä "oletko kyllästynyt minuun, haluatko vaihtaa minut johonkin toiseen?". No en todellakaan! Olen ollut välillä omissa maailmoissani, väsynyt ja jopa pahan tuulinen. Mies on halunnut tulkita sen väsymyksenä häneen vaikka olen kertonut että kyseessä on omat ongelmani jotka ovat hoidon alla. En todellakaan halua vaihtaa häntä toiseen kun hän on niin hyvä minulle.
Puhuminen auttaa aina. Jos puhuminen johtaa ongelmiin, niin ne ongelmat ovat oikeasti jossain muualla. Puhuminen itsessään ei ole koskaan se ongelman ydin.