Miesasiat

  • 261 587
  • 1 149

emppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ja ne muut pikku seurat.
Piti nyt sitten tämäkin ketju kaivaa käsiin ja vähän "avautua"...

voisiko joku kertoa minkä ihmeen tähden tytön pitää aina ihastua juuri pitkästä parisuhteesta eronneisiin tai/ja satojen kilometrien päässä asuviin miehenalkuihin?? Siis juuri niihin tyyppeihin joista tietää jo alkumetreillä ettei tästä tule koskaan mitään elämää suurempaa rakkaustarinaa.
Parin viime vuoden aikana olen polttanut näppini useamman kuin kerran ja nyt pelottaa edes lähestyä vastakkaisen sukupuolen edustajia. Usko on täysin mennyt...
 

emppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ja ne muut pikku seurat.
Ahdistavinta tässä kaikessa on se, ettei oikeasti edes tiedä kenet tai mitä sitä haluaa. Järki sanoo unohtamaan menneet ja keskittymään tulevaan, mutta kun se verta pumppaava elin sanoo ihan päinvastaista.
Lopputulos on se, että sitä häröilee päättömästi ympäriinsä, tuhoaa tärkeän ystävyyssuhteen känni-illan sekoiluissa, ja kadottaa kaikki viimeisetkin mahdollisuudet niihin joista oikeasti välittää.

Viimeisen vuoden saldona on ollut 2 juuri pitkästä parisuhteesta eronnutta (olin siis re-bound), yksi sitoutumiskammoinen "haluan olla nuori ja vapaa vielä kun voin" ja yksi (nykyään entinen) ystävä.

Kai sitä pitäis ottaa itteään niskasta kiinni ja ryhdistäytyä, vaikka tekis mieli kadota maan alle. Jos jotain positiivista pitää hakea niin pääsinpäs ainakin yli siitä varatusta miehestä, joka vannoi mulle ikuista rakkautta...

Kohta pitää vissiin siirtyä tonne vitutusketjun puolelle...rupee sen verran nouseen savua korvista!
 
Itsekin on tullut koettua noita kaukosuhteita pari. Eihän siitä pitemmän päälle mitään ole tullut. Etenkään kun mies ei sitten haluakaan mitään vakavaa. Kun sitten taas löytää miehen tästä läheltä se osottautuu täysin kakaraksi. Vaikka onkin itseäni pari vuotta vanhempi. Viimeisin tapaus taas oli mukava ja kiltti mutta ei voi mitään kun ei enempää fiiliksiä nostanut. Ehkä miehessä sitä jotain persoonallisuutta pitää olla. Ei siis mikään renttu. Niitä on tullut riittävästi nähtyä. Mutta ettei toinen ole vaan joku hissukka vaan osaa pitää hauskaakin. Ja sitä huumoria tarvitsee meikäläisen kanssa. Mutta miehen pitää olla mies, eikä mikään marjanpoimija.
 

emppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ja ne muut pikku seurat.
Viestin lähetti tintti83
Viimeisin tapaus taas oli mukava ja kiltti mutta ei voi mitään kun ei enempää fiiliksiä nostanut.

Mikä siinäkin muuten on, että kun sitä tapaa jonkun kivan, mukavan ja kaikinpuolin huipun miehen, niin tunteet jää useimmiten kovin yksipuolisiksi?! Itseni kohdalla näin on käynyt useita kertoja...ei vaan sytytä niin ei!
Ehkä se on vaan sitä "seurustelupelkoa" tai jotain...

Itseni kohdalla unelmamieheni tulisi olla taiteellinen, mieluiten musikaalinen (lue: kitaristi), herkkä, mutta samalla vahva. Itse olen sellainen huithapeli, että olisi hyvä, jos joku olisi välillä toppuuttelemassa. Huumorintaju on mulle äärimmäisen tärkeä ominaisuus...mies + huonot jutut = samantien pakit!

P.S. onko kukaan huomannut millaisia peikkopoikia maan alta onkaan kaivautunut näin kesän kynnyksellä?!? oih...
 
Itselleni ei taas vastaavaa ole ennen käynyt. Ehkä kyseisessä tapauksessa oli sekin ettei hänellä ihan samanlainen huumorintaju ollut. Tai siis kyllä sitä löytyi, muttei ihan niin kieroutunutta kuin minulta. Tai sitten se on vaan tämä elämän tilanne. On niin paljon muutakin tällä hetkellä. Vaikka vapaa-aikaa onkin. Mutta toisaalta on tottunut itsekseen elelemään. Sieltä luolistaan on tosiaan kaikenlaista kulkijaa taas kevään tullen kaivautunut. Onneksi myös positiivisessa mielessä. Ja vaikka terassilta voi näitä bongailla. Tosin on taas sää vähän kehno siihen, mutta jospa se siitä.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kiltit miehet vs. rentut

Mä en tiedä, kuuluisiko tää enemmän naisasiat-ketjun puolelle ja pitäisi varmaan kysyä, saako miehet edes tänne kirjoittaa? Ei se mitään, kirjoitan silti. :)

Koska koen edustavani tuota "kiltit ja mukavat" -kategoriaa ennemmin kuin "renttuja", niin ihan mielenkiinnolla lukisin, minkä takia sellaiset eivät vain "sytytä". Mulle tulee noin sanomisesta mieleen juuri se, mistä naisia usein syytetään eli halutaan syödä kakku ja pitää se myös.

On tietenkin asioiden mustavalkoistamista ajatella, että on vain kaksi "miestyyppiä" eli kiltitmukavat ja rentut, ja yleisellä tasolla puhuminen on muutenkin turhaa leuan pieksämistä tai tässä tapauksessa turhaa sormijumppaa.

Mutta pointti nyt kuitenkin on se, että tulee hurjan ristiriitainen fiilis, kun toisaalta tietää tekevänsä kaiken "oikein", kun käyttäytyy hyvin, ottaa tunteet huomioon, uskoo puhumiseen ennemmin kuin riitelyyn, siis lyhyemmin sanottuna pyrkii aitoon empaattisuuteen.

Silloin kaikenlaiset renttujutut on kuin märkä rätti kasvoille. Mä en ymmärrä minkä takia edellä luetellut ominaisuudet jotenkin koetaan luonteen tai persoonallisuuden vähäisyytenä.

Tai tohon kakkuvertaukseen palatakseni: Jos mies ottaa aidosti tunteet huomioon, niin voi olla, että tämä ei sitten riskillä tee semmoisia rajumpia repäyksiä, jotka nainen saattaisi tulkita mauttomiksi, ajattelemattomiksi yms. Renttu taas saattaa tehdä näitä repäyksiä harva se päivä, ja välillä osuu oikeaankin, jolloin varmaankin nainen pitää renttua tosimiehenä. Kuitenkin samassa paketissa tulee tätä epäsuotuisaa käytöstä, pahimmillaan pettämistä yms. Eli tässä mustavalkoisessa maailmassa jonkinlainen valinta olisi tehtävä, molemmista miestyypeistä ei voi valita parhaita puolia.

Ja sitähän mä vaan, että toivottavasti ne kiltitmukavat pärjäävät kuvatun kaltaisissa valintatilanteissa tulevaisuudessa nykyistä paremmin. Sinkkuelämä-sarjan ja muiden vastaavien tuoma trendi siitä, että naisen pitää olla kova ja kusipää kaikkia miehiä kohtaan, mukaan lukien siis ei-pelimiehetkin, on toivon mukaan väistymässä...

Nojoo. Ei mulla muuta. Kunhan avauduin. Anteeksi.

Ps. Ja eikös vaan tämäkin ole mukavien miesten ärsyttäviä ominaisuuksia tämä turha nöyryys ja olemassaolonsa anteeksipyytäminen.. =P
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ehkä kysymys on pohjimmiltaan kuitenkin jostain muusta kuin liiallisesta kiltteydestä. Minua se vaivasi pitkään, niin ajattelin, ja jatkuvasti kirosin katkerasti tätä valitettavan todenperäistä periaatetta: "nice guys end up alone". Mutta osa siitä kiltteydestä kyllä oli tiettyä epävarmuutta itsestä, jonkinlaista ylivarovaisuutta ja tiettyä pelokkuuttakin. Kun sitten Siperia kylliksi koulutti ja jotenkin tuli vastoinkäymisten kautta luja varmuus siitä mikä on ja mitä ajattelee niin tilanne jotenkin muuttui. Olen varmasti edelleen siitä kilteimmästä päästä, mutta silti on tietty itsevarmuuden ja päättäväisyyden särmä. Ilman sitä en varmaan olisi vaimoani löytänyt. Mutta jos on sellainen kuin on, jollakin pohjimmaisella ota tai jätä -asenteella niin väitän että on suurempi mahdollisuus tulla otetuksi kuin jätetyksi. Vaikka sattuisikin olemaan kiltti ja kunnollinen... Eli tämä paljon puhuttu renttuus ei välttämättä itsessään houkuttele, mutta siihen yleensä sisältyvä (ainakin näennäinen) itsevarmuus ja rentous enemmänkin.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Kiltit miehet vs. rentut

repe jokella on hieno signum:

"Nainen ei koskaan ole väärässä. Jos nainen kuitenkin on väärässä, se on väärinkäsitys, joka on suora seuras jostakin, jonka mies teki, sanoi, ei tehnyt tai ei sanonut."

Tämän ajattelutavan naiset ovat sisäistäneet hyvin. Kun ei ole elämässään onnellinen, niin sehän on kumppanin vika. Jossei sitä kyyneleet silmiin nostattavaa orgasmia tulekaan, pakkohan sen syyllisen on löytyä vierestä. Jollei ole varaa ostaa sitä viimeisintä mallia olevaa selluliitin poistovehjettä, niin äijän vikahan se on, kun se perkele ei tienaa tarpeeksi.

Tämän vuoksi kannattaa valita kumppaniksi renttu, koska silloin tietää ketä syyttää kaikesta mahdollisesta kuukautiskivuista siihen jälleen kerran oven pieleen unohtuneeseen täysinäiseen roskapussiin. Kiltin miehen kanssahan on paskamaista elää. Joutuu käyttämään vikojen etsimiseen aikaa ja vaivaa ja joskus niitä joutuu jopa nyhjäämään tyhjästä. Ja jollei virheitä ala edes riitelemällä löytyä, niin parempi pistää äijä vaihtoon ja hankkia tilalle toinen onnellistuttaja.

Mutta fiksu nainen hankkii rentun jo heti parinetsinnän alkuvaiheessa. Silloin tietää ettei syyllistä etsiessään joudu ikinä katsomaan peiliin. Ja koska naiset ovat nykyisin paljon viisaampia kuin ennen, niin renttuilla on paremmat markkinat kuin koskaan.
 
Itsehän soitin eilen yhdelle jätkälle ihan kuulumisia kyselläkseni (lähinnä, et missä viettää vappua). Eipä siinä ehditty juurikaan sanoja vaihtaa, kun heppu sanoi: "Hanki joku toinen hoito" ja löi luurin korvaan. (Ja meillähän ei ole ollut mitään sellaista toimintaa.) Heti perään se lähetti viestin "Haluan naida sua, nyt pelataan korttia, ei voi puhua." Joo-o, tulipa hyvä mieli ja vappu pilalla...

Miehet.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Ted Raikas
Ei niin. Se oli joko todella tyhmä mies, tai mies jolla on ihan helvetin kova itsetunto.
=kaksijalkainen, jolle luoja vahingossa lahjoitti pippelin.

Kukaan täysissä sielun ja ruumiin voimissa oleva ihminen ei toimi noin. Tämän on oltava poikkeava yksilö.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti bozik

Kukaan täysissä sielun ja ruumiin voimissa oleva ihminen ei toimi noin. Tämän on oltava poikkeava yksilö.

Toivottavasti kyseinen otus on poikkeava yksilö meidän miesten joukossa. Meinaan, omaan maailmankuvaani moinen käyttäytyminen ei sovellu millään muotoa, toivon, että minun "maailmankuvani" on se yleisesti vallitseva.

vlad.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Viestin lähetti Ted Raikas
Ei niin. Se oli joko todella tyhmä mies, tai mies jolla on ihan helvetin kova itsetunto.

Mitäs tekemistä itsetunnolla tuon kanssa on? Ihminen joka ei omaa käytöstapoja, on vain ja ainoastaan idiootti. Tai itseasiassa keskenkasvuinen lapsi, jolla on aivan väärän naisen numero kännykässään.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti vlad
Toivottavasti kyseinen otus on poikkeava yksilö meidän miesten joukossa. Meinaan, omaan maailmankuvaani moinen käyttäytyminen ei sovellu millään muotoa, toivon, että minun "maailmankuvani" on se yleisesti vallitseva.

vlad.
On meitä ainakin kaksi. Ja tuon mtmelan voi Kärppä taustasta huolimatta laskea mukaan.

Sitä juuri ajoin takaa, että helvetin huonoa käytöstä. Ei mahdu minunkaan maailmaani.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Viestin lähetti bozik
On meitä ainakin kaksi. Ja tuon mtmelan voi Kärppä taustasta huolimatta laskea mukaan.

Sitä juuri ajoin takaa, että helvetin huonoa käytöstä. Ei mahdu minunkaan maailmaani.

Juurikin näin ystäväiseni, ja jopa Kärppä-taustasta johtuen ;) Mutta hieman jopa toivon, että tyyppi olisi kännipäissään erehtynyt naisesta. Muuten noin tyhmää toimintaa ei voi ymmärtää. Vai voiko joku olla oikeasti noin sika?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
No jo oli kova jätkä, vai kortin peluuta ja panemis käskyjä, tälläiselle tyypille suosittelisin toisen jalan painamista vessan pönttöön ja veto. Onhan näitä nähty, vanha sanonta pätee mielestäni tälläiseen tapaukseen, se menee näin " koko illan kerrottuaan naisjuttujaan ,mies purskahtaa itkuun, sillä hänen kullinsa on kuin kuolleen norsun kärsä".

Ps. Saunan taakse ja niskalaukaus !
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti mtmela
Mitäs tekemistä itsetunnolla tuon kanssa on?
Tai kenties itsevarmuus? Sanoinkohan väärin... no en tiedä. Olen taipuvainen itse näkemään että kyseessä on toki idiootti, mutta luultavasti idiootti joka luottaa omaan viehätysvoimaansa, ehkä liiaksikin. Ajattelee, että on varaa valita joka hetki. No jokainen tyylillään ja miten haluaa.

Meitä miehiä mahtuu joka junaan.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Viestin lähetti Ted Raikas
Tai kenties itsevarmuus? Sanoinkohan väärin... no en tiedä. Olen taipuvainen itse näkemään että kyseessä on toki idiootti, mutta luultavasti idiootti joka luottaa omaan viehätysvoimaansa, ehkä liiaksikin. Ajattelee, että on varaa valita joka hetki. No jokainen tyylillään ja miten haluaa.

Meitä miehiä mahtuu joka junaan.

Saa kyllä olla melko itsevarma jos meinaa naiselta jotain saada tuommoisten kommenttien jälkeen :) Ensin käskee hakea toisen hoidon, ja siihen perään anelee seksiä tekstiviestillä. Mutta korttipeli kamujen kaa on tärkeämpää loppujen lopuksi. Nyt veljet käsi sydämmelle, kuinka monelle "laatuaika" (lue seksi) naisen kanssa jää kakkoseksi korttipelille?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti mtmela
Nyt veljet käsi sydämmelle, kuinka monelle "laatuaika" (lue seksi) naisen kanssa jää kakkoseksi korttipelille?
Itse en osaa korttipelejä juuri lainkaan... jos ollenkaan.

No, meinasin sitä, että moisella jullilla on aika kova pokka ja luottamus itseensä ja sen suhteen, miten saa naisia, että on varaa heitellä moisia kommentteja. Tietenkään en voi pitää missään arvossa tuollaista käytöstä tai ihailla millään tapaa. Mutta kuten sanoin, joko täysi idiootti tai ylimääräisen itsevarma kolli. Tai niitä molempia.
 
Näistä kommenteista tuli heti paljon parempi mieli, kiitos!

Kyllä tossa itsevarmuus-näkökulmassa voi olla jotain perää, koska kyseinen heppuhan on ihan ammattiurheilija. Niitä pitäis kyllä vältellä niinkuin ruttoa. Varmaan 99 prosenttia kyseisen ryhmän edustajista on naisasioissa aika kusipäitä... Mutta se on kyllä toisaalta naisten oma vika. Kun monet ovat liikaa niiden perään, liian helppoja, tyrkkyjä yms. Mut se onkin ihan toinen asia. Itse en kyllä kuulu tuohon naisryhmään! Tuomiokirkon rappusilla vaan tuli hyvässä fiiliksessä soiteltua vähän kaikille. Jokunen muukin puhelu olisi saanut jäädä soittamatta... :)
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Viestin lähetti Ted Raikas
Itse en osaa korttipelejä juuri lainkaan... jos ollenkaan.

No, meinasin sitä, että moisella jullilla on aika kova pokka ja luottamus itseensä ja sen suhteen, miten saa naisia, että on varaa heitellä moisia kommentteja. Tietenkään en voi pitää missään arvossa tuollaista käytöstä tai ihailla millään tapaa. Mutta kuten sanoin, joko täysi idiootti tai ylimääräisen itsevarma kolli. Tai niitä molempia.

Olet oikeassa, itse vaan automaattisesti oletan ettei nainen voi olla niin tyhmä, että antaa tuollaiselle tyypille. Enkä todellakaan nyt puhu Vecchiasta.

No sanotaan näin, ettei ainakaan fiksu ole.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Viestin lähetti Vecchia Volpe
Näistä kommenteista tuli heti paljon parempi mieli, kiitos!

Kyllä tossa itsevarmuus-näkökulmassa voi olla jotain perää, koska kyseinen heppuhan on ihan ammattiurheilija. Niitä pitäis kyllä vältellä niinkuin ruttoa. Varmaan 99 prosenttia kyseisen ryhmän edustajista on naisasioissa aika kusipäitä... Mutta se on kyllä toisaalta naisten oma vika. Kun monet ovat liikaa niiden perään, liian helppoja, tyrkkyjä yms. Mut se onkin ihan toinen asia. Itse en kyllä kuulu tuohon naisryhmään! Tuomiokirkon rappusilla vaan tuli hyvässä fiiliksessä soiteltua vähän kaikille. Jokunen muukin puhelu olisi saanut jäädä soittamatta... :)
Tuotaa... Ammattiurheilijat, jääkiekkoilijat ainakin. "Pelimiehiä" kuten sanotaan, on ihan lähipiiristä paljon nähtyä ja koettua, kuinka ei paina vaimo ja lapset, tai muukaan. Kait se on se alfa-uroksen status, kun pitää siementä levittää. Näitähän riittää.

Mutta itsevarmuus ja kusipäisyys, niitä älä linkitä keskenään. Se ei toimi.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Viestin lähetti mtmela
Olet oikeassa, itse vaan automaattisesti oletan ettei nainen voi olla niin tyhmä, että antaa tuollaiselle tyypille. Enkä todellakaan nyt puhu Vecchiasta.

No sanotaan näin, ettei ainakaan fiksu ole.
No käännäppäs tuo toisinkin päin sitten, kuka tahansa tahvo antaa itsevarmalle muijalle, jos nyt vain sattuu olemaan niin, että neiti antaa huomionsa jakamattona kyseiselle tahvolle... Näin se menee, sukupuolesta riippumatta.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja
No käännäppäs tuo toisinkin päin sitten, kuka tahansa tahvo antaa itsevarmalle muijalle, jos nyt vain sattuu olemaan niin, että neiti antaa huomionsa jakamattona kyseiselle tahvolle... Näin se menee, sukupuolesta riippumatta.

Puhuinkin naisista ;) Miehet nyt tunnetusti ovat idiootteja. Ja yleistin nyt liikaa omien mielipiteideni vuoksi. Itse kun olen dumpannut naisen sen vuoksi, ettei osannut ajatella. Ja oli kaunis nainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös