Miesasiat

  • 261 308
  • 1 149

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Viestin lähetti kissankarva
Miehen pitää olla Mies. Vääränmerkkisestä homejuustosta pikkusormi pystyssä lässyttävä piilohintti nostaa niskavillat pystyyn.

Bingo! Täydet pisteet. Itseäni ei vituta mikään yhtä paljon yhtä hintahtavat ja kimittävät pannulapunkutojapojat, kuten se anoppi-ohjelman juontaja Sami Sykkö.

Kyllä miehen pitää olla mies eikä mitään miehen ja naisen väliltä, oli se sitten miten "vanhanaikaista" tahansa.

Samaan kastiin menee myös Jonna Aaron.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Iceberg

Kyllä miehen pitää olla mies eikä mitään miehen ja naisen väliltä, oli se sitten miten "vanhanaikaista" tahansa.
Eli jos mies ei ole perinteisellä tapaa "miehinen", niin hän on sitten automaattisesti naismainen ja homomainen tapaus? Selvä.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti kissankarva

Miehen pitää olla Mies. Vääränmerkkisestä homejuustosta pikkusormi pystyssä lässyttävä piilohintti nostaa niskavillat pystyyn.

Olet päässyt asian ytimeen. Jos jossakin törmää tuollaiseen vakavaan puutteeseen, että yritetään syöttää väärää moskaa niin silloin tarjoilija kehiin tai puhelin käteen ja soittoa kehiin, että homma korjautuu ja jos ei ala korjautua niin pitää uhata lakimiehillä. Itse en homejuustoa syö, mutta kyllä sen verran miehisyyttä löytyy, ettei mulle todellakaan tarjota väärää moskaa, vaan juuri sitä mitä olen tilannut. Muuten lähtee annokset takaisin syömättä alta millisekunnin. Tai heitän setelin pöydälle ja lähden ko. ravintolasta saman tien ulos.

Epämääräisen kohtelun uhriksi voi johtua vaikka missä, mutta asiat pitää laittaa kuntoon samantien eikä jäädä sormeaan heristelemään.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Iceberg
Kyllä miehen pitää olla mies eikä mitään miehen ja naisen väliltä, oli se sitten miten "vanhanaikaista" tahansa.
Eikös kuitenkin lohduta, että ne karvaista, kaljaa juovaa ja piereskelevää miestä ihannoivat harvemmin retkahtavat niihin androgyyni-tapauksiin?

Jotenkin vain rupesin mietimään omaa mieshistoriaani. Huvittavaa sinäänsä, että pääsääntöisesti olen pyörinyt sellaisten jääkaappi-pakastin-yhdistelmän kokoisten ja karvaisten miesten kanssa, mutta ainoa vakava ja pidempi suhde oli lyhyen ja hoikan trendipossun kanssa. Kyllähän sekin piereskeli ja örvelsi, mutta myös kulutti enemmän aikaa peilin ääressä, omisti enemmän vaatteita kuin mitä ja lainaili minun meikkejä. Mutta oli silti mies ja nykyisinkin kuulemma kaataa naisia niin paljon kuin vain haluaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mielenkiintoista huomata, että miesasiat -ketjussa valtaosa kirjoittajista näyttää nimimerkkien perusteella olevan miehiä.

Miehillä on paljon asiaa miehistä...

vlad.

edit: Pikku Myy, josko se Sinun entinen - sanaasi lainatakseni - "trendipossu" miesystäväsi opastaisi minut menestyksen saloihin. Mitähän kurssi maksaisi?
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Minun unelmanaiseni:

- Ei feministi.

- Omaa kristillisen uskon.

- Tekee puolet kotitöistä

- Ei ole nykynaisten tapaan loputtoman itsekäs ja "erityisenä" itseään pitävä pilalle lellitty ja pumpulissa kasvatettu prinsessa.

- Ei mittaa kaikkea rahassa, kuten nykynaiset tekevät

- Ei mene avioliittoon laskelmoiden kylmästi etukäteen, että x vuoden päästä, kunhan lapset on kasvaneet siedettävään ikään, otan eron ukosta, vien siltä omaisuuden, saan lapset ja sitä myötä yhteiskunnan kaikki tuet ja elatusmaksut, usutan tanttamafian ukon kimppuun ja passitan sen vankilaan insestisyytteen avulla.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti vlad

Miehillä on paljon asiaa miehistä...
Todellakin. Joskus en nimittäin ymmärrä miehiä lainkaan. Toisinaan tuntuu että naisiakin on melkein helpompi ymmärtää kuin tietyntyyppisiä miehiä.

Eli kyllä niistä puhetta riittää.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti vlad
Mielenkiintoista huomata, että miesasiat -ketjussa valtaosa kirjoittajista näyttää nimimerkkien perusteella olevan miehiä.

Olisko palstan kirjoittajista (siis yleensä kirjoittajat) kuitenkin aika iso osa miehiä..

Jags: harmi etten ole nainen,vaikutat ok tyypiltä.
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Viestin lähetti Ted Raikas
Eli jos mies ei ole perinteisellä tapaa "miehinen", niin hän on sitten automaattisesti naismainen ja homomainen tapaus? Selvä.

Ei. Mites nyt sait muutettua kirjoitukseni tuohon muotoon? Noin mustavalkoisesti en suinkaan ajattele, enkä myöskään kirjoittanut, että miehen pitäisi olla perinteisellä tapaa miehinen.

Varmasti ymmärrät mitä tarkoitan naismaisella miehellä, jos et niin katos Anoppi-ohjelma ensi maanantaina Sub:lta kello 20:30.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti vlad
Pikku Myy, josko se Sinun entinen - sanaasi lainatakseni - "trendipossu" miesystäväsi opastaisi minut menestyksen saloihin. Mitähän kurssi maksaisi?
Tiedä sitten kuinka järkevää on ottaa oppia ihmiseltä, joka kaipaa parisuhteessakin muiden naisten rakkaudentunnustuksia, on pahasti sitoutumiskammoinen ja omien sanojensa mukaan kärsii siitä. Sarjassamme ihminen, joka on mahtava kaveri, mutta saa repimään hiukset päästä jos sen kanssa yrittää seurustella.
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Viestin lähetti Pikku Myy
Eikös kuitenkin lohduta, että ne karvaista, kaljaa juovaa ja piereskelevää miestä ihannoivat harvemmin retkahtavat niihin androgyyni-tapauksiin?

No itse olen seurustellut kauniin ja loistavan naisen kanssa puolitoista vuotta ja yksinkertaisesti ei paremmin voisi mennä, joten siinä mielessä ei kiinnosta, että mikä nykysuuntaus on.

Kyllä mulla on se käsitys, että valtaosa naisista nimenomaan hakee sellaista miehekkäämpää ja turvallisempaa miestä, joka tarvittaessa hätistää narkkarin pois rappukäytävästä, kantaa pesukoneen kolmanteen kerrokseen ja sen jälkeen vaikkaa kokkaa loistavan illallisen. ;)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Iceberg
Noin mustavalkoisesti en suinkaan ajattele, enkä myöskään kirjoittanut, että miehen pitäisi olla perinteisellä tapaa miehinen.
Selvä homma sitten.

Ja tiedän kyllä sen Anoppi-ohjelman juontajan, mutta en kyllä näe niin että romanttiset ja tunteelliset miehet aina profiloituu tuollaiseen ns. "naismaiseen" tyyppiin. Toki naisellisiakin piirteitä miehessä voi olla, mutta ei niiden tarvitse korostua noin voimakkaasti. Mustan ja valkoisen välimaastossa on tosiaankin paljon harmaasävyjä.

Sitä paitsi minkä ihminen hormooneilleenkaan mahtaa. Jos mies luonnostaan on ehkä aavistuksen kallellaan feminiinisyyteen päin (se ei siis tosiaankaan ole valittu tie), niin minkä sille mahtaa? Sama toki toisinpäin naisen kohdalla, jos sattuu olemaan maskuliininen. Ja kyllä vaan sellaisillekin miehille naisten parissa usein on kysyntää, joten mikäs siinä ollessa. Eri ihmisiä miellyttää eriasiat.
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Jokainen kriteereistä täyttyy

Viestin lähetti The Original Jags
Minun unelmanaiseni:

- Ei feministi.

- Omaa kristillisen uskon.

- Tekee puolet kotitöistä

- Ei ole nykynaisten tapaan loputtoman itsekäs ja "erityisenä" itseään pitävä pilalle lellitty ja pumpulissa kasvatettu prinsessa.

- Ei mittaa kaikkea rahassa, kuten nykynaiset tekevät

- Ei mene avioliittoon laskelmoiden kylmästi etukäteen, että x vuoden päästä, kunhan lapset on kasvaneet siedettävään ikään, otan eron ukosta, vien siltä omaisuuden, saan lapset ja sitä myötä yhteiskunnan kaikki tuet ja elatusmaksut, usutan tanttamafian ukon kimppuun ja passitan sen vankilaan insestisyytteen avulla.

Täällä yksi unelmanaisesi ilmoittautuu.
Näyttäisi täyttyvän jokainen kriteeri.
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Mitäs mieltä miehet tällaisesta?

Vaikka noita kriteerejä unelmamiehelle aikaisemmin kirjoitin että millainen se unelmien prinssi voisi olla, niin en suinkaan tarkoittanut jokaista asiaa kirjaimellisesti täytettäväksi. En esimerkiksi että on pakko olla absolutisti.

Mutta mitäs mieltä olette siitä jos nainen onkin sellainen että menee miehen sijasta autoa korjaamaan?
Vaihtaa tuosta vaan pa-suodattimen, jne.

Piti vielä sanoa että "tapu tapu, läpy läpy" miehille jotka ottavat osaa keskusteluun!
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Re: Jokainen kriteereistä täyttyy

Viestin lähetti mysteeri
Täällä yksi unelmanaisesi ilmoittautuu.
Näyttäisi täyttyvän jokainen kriteeri.

No sinäpä edustat harvinaista lajia nykynaisten joukossa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Re: Mitäs mieltä miehet tällaisesta?

Viestin lähetti mysteeri
Mutta mitäs mieltä olette siitä jos nainen onkin sellainen että menee miehen sijasta autoa korjaamaan?
Vaihtaa tuosta vaan pa-suodattimen, jne.
Rehellisesti sanottuna miehinen itsetuntoni ei välttämättä kestäisi sitä, että nykyinen vaimoni korjaisi autoamme. Moni alalle koulutettu nainen varsinkin nykyään homman osaa hoitaa, eikä siinä mitään. Itse olen kuitenkin sen verran vanhanaikainen, että toivon itse hanskaavani remonttihommat edes hiukan paremmin kuin vaimoni, jota ei siis ole alalle koulutettu. Hän on kylläkin kiinnostunut useista miehisistä harrastuksista*, joten välillä pitää tsempata, että etumatka säilyy.

Mitä tulee miehisiin miehiin ja pikkusormipoikiin, sijoitun varmaan sinne jonnekin välimaastoon. Ulkoisesti olen ehkä lähempänä tosimiestä, tällainen romuluinen, melko kookas ja karvainen kun olen. Henkisesti sijoittunen lähemmäksi näitä äitinpoikia. Vaatteet, hajusteet ja hoitoaineet kiinnostavat, ja jos vain rahaa olisi, ei sen kuluttaminen erilaisiin rätteihin olisi ongelma. Piilevästä trendipossuisuudestani huolimatta jo alta parikymppisenä erinäisissä haalarihommissa työskennellessäni huomasin, että tulen kohtalaisen hyvin juttuun näiden perusmiesten kanssa. Ehkä kiivas parrankasvuni jo 17-kesäisenä teki heihin vaikutuksen.

*Tästä on myös se etu, että urheilun seuraaminen tv:stä ei aiheuta riitaa, koska kumpikin seuraavat sitä yhtä suurella kiinnostuksella.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti The Original Jags
Minun unelmanaiseni:

- Ei feministi.

- Omaa kristillisen uskon.

- Tekee puolet kotitöistä

- Ei ole nykynaisten tapaan loputtoman itsekäs ja "erityisenä" itseään pitävä pilalle lellitty ja pumpulissa kasvatettu prinsessa.

- Ei mittaa kaikkea rahassa, kuten nykynaiset tekevät

- Ei mene avioliittoon laskelmoiden kylmästi etukäteen, että x vuoden päästä, kunhan lapset on kasvaneet siedettävään ikään, otan eron ukosta, vien siltä omaisuuden, saan lapset ja sitä myötä yhteiskunnan kaikki tuet ja elatusmaksut, usutan tanttamafian ukon kimppuun ja passitan sen vankilaan insestisyytteen avulla.
Hah. Vein sulta yhden ehdokkaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jags,

tarkemmin kun luin noita kriteerejäsi, heräsi kysymys, että kuinkakohan moni mies täyttäisi nuo vaatimukset?

Ja toisaalta, kuinka moni nainen oikeasti laskelmoi ennen papin aamenta ottavansa ukostaan eron?
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti sampio
Jags,

tarkemmin kun luin noita kriteerejäsi, heräsi kysymys, että kuinkakohan moni mies täyttäisi nuo vaatimukset?

En tiedä. Miehillä ei kuitenkaan ole mahdollisuuksia esimerkiksi viimeisten kriteerini vastaiseen toimintaan tällä hetkellä.

En usko, että parikymppiset tai vähän sen yli olevat naiset ovat vielä tuollaisia. Mutta vaara kasvaa, kun kolmenkympin raja on ylitetty.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Viestin lähetti Iceberg
Ei. Mites nyt sait muutettua kirjoitukseni tuohon muotoon? Noin mustavalkoisesti en suinkaan ajattele, enkä myöskään kirjoittanut, että miehen pitäisi olla perinteisellä tapaa miehinen.

Varmasti ymmärrät mitä tarkoitan naismaisella miehellä, jos et niin katos Anoppi-ohjelma ensi maanantaina Sub:lta kello 20:30.

Äijät eivät katsele Anoppi-ohjelmaa eivätkä Frendejä.

Itse aiheeseen - joka kerta kun joku kaveritytöistäni valittaa olevansa pettynyt miehiin suosittelen että kannattaisi kokeilla äijiä välillä.

Äijillä ei ole samoja pikku ongelmia kuin miehillä. Äijä ei ole sama kuin miehinen mies, äijä saattaa viihtyä myös vaateostoksilla mukana, analysoiden naisen suunnittelemia vaatteitakin ilman että pikkusormi nousee pystyyn. Meisseli saattaa hiukan värähtää jos nainen tulee sovittamaan tarpeeksi hyviä saappaita, tai jos joku luonnossa kauniimpi missi onkin myymässä Stockalla neuleita. Äijä ottaa kuitenkin naisen huomion ilman että tekee siitä suurta numeroa, saatikka että lähettelee vartin välein "tulin just himaan, mitä sulle"-tekstareita.

Äijät eivät myöskään käytä hymiöitä.
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Re: Re: Mitäs mieltä miehet tällaisesta?

Viestin lähetti sampio
Moni alalle koulutettu nainen varsinkin nykyään homman osaa hoitaa, eikä siinä mitään. Itse olen kuitenkin sen verran vanhanaikainen, että toivon itse hanskaavani remonttihommat edes hiukan paremmin kuin vaimoni, jota ei siis ole alalle koulutettu.

Itse en ole mitenkään alalle koulutettu nainen, en sitten ollenkaan auto/remontointialan suuntaankaan.

Isin tyttönä sitä silti tarttuu taitoja matkaan. Auton korjauksesta asunnon remontoimiseen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti mysteeri
Mutta mitäs mieltä olette siitä jos nainen onkin sellainen että menee miehen sijasta autoa korjaamaan?
Vaihtaa tuosta vaan pa-suodattimen, jne.

Minun miehisyyttä se ei romuttaisi tai heilauttaisi mihinkään suuntaan vaikka nainen harrastaisi näitä "miehisempiä" aloja. Minä voin sitten vuorostani tehdä ruokaa keittiössä ja vaikkapa leipoa pyöräyttää päälle parit leivät ja kakut.

Täytyy tunnustaa, että minulla on peukalo totaalisen keskellä kämmentä mitä tulee autojen ja muiden laitteiden korjaamiseen joten olisin vain huojentunut jos taloudessa joku ymmärtäisi niiden päälle jotain.

Ehkäpä itsetuntoni ei olekaan niin heikko kuin kuvittelen kun en anna tällaisten asioiden heilutella sitä suuntaan tahi toiseen.

vlad.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Re: Mitäs mieltä miehet tällaisesta?

Viestin lähetti mysteeri
Mutta mitäs mieltä olette siitä jos nainen onkin sellainen että menee miehen sijasta autoa korjaamaan?
Vaihtaa tuosta vaan pa-suodattimen, jne.

Jos kyseessä on naisen Teräsluoti, joku sopivaa vuosimallia oleva näyttäytymisauto, esim. Lotus Exige, jolla nainen näyttäytyy, niin olisi suorastaan hienoa että nainen hallitsee tämän.

Jos kyseessä on vaimon kauppakassi niin äijän pitää kyllä sitten opetella myös muutama juttu lisää auton moottorin sisällöstä. Simppelit viat pitäisi osata kyllä korjata. "Se on kuusla. Se on siis vääntynyt...tai jotenkin hiertynyt..."

Jos kyseessä on perheen ainoa auto pitää kyllä äijänkin osata se korjata, ihan vaan siksi ettei ole sitten kusessa kun nainen ei ole paikalla. Eli ei se haittaa jos nainen osaa mutta pitää sitä itsekin osata.

Ts. aivan sama, kunhan on hyvä sängyssä.
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Viestin lähetti vlad
Minä voin sitten vuorostani tehdä ruokaa keittiössä ja vaikkapa leipoa pyöräyttää päälle parit leivät ja kakut.

Tässä onkin se mitä miehissä arvostan suuresti: osaavat laittaa ruokaa, leipoa, laittaa pyykkikoneen ja astianpesukoneen päälle. Puhumattakaan jos joku osaa pestä käsin jonkun vaatteen.

Itse näpertelen mielummin sekä auton konepellin että koko auton alla, ja ihmettelen keskusyksikön sisältöä, kuin laitan ruokaa tai leivon.

Tästä pisteet sinulle Vlad.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Re: Re: Re: Mitäs mieltä miehet tällaisesta?

Viestin lähetti mysteeri
Itse en ole mitenkään alalle koulutettu nainen, en sitten ollenkaan auto/remontointialan suuntaankaan.

Isin tyttönä sitä silti tarttuu taitoja matkaan. Auton korjauksesta asunnon remontoimiseen.
No juu, varmasti. Vaimoni on juuri näitä "isin tyttöjä", ja kuten kirjoitin, välillä täytyy skarpata, jotta etumatka säilyy. Tietenkin joku miehenpuoli saattaa olla vain innoissaan, jos vaimo vaihtaa renkaat ja huoltaa auton, mutta itse pyrin siihen, että meidän perheessä minä hoidan yleensä ns. miesten hommat. Toki imuroin, siivoan, kokkaan ja pesen myös pyykkiä välillä samoin kuin vaimoni lämmittää toisinaan takat tai kolaa lumet, en siis kannata mitään sukupuolirajoja kotitöissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös