Miesasiat

  • 260 595
  • 1 149

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Ajattelin avata tänne ensimmäisen keskusteluni. Kömpelö avaus, mutta yritetään kuitenkin saada keskustelua.

Aiheena tässä miesasiat kun kerran on naisasiatkin olemassa.

Miesten oudoista ja kummaksuttavista tavoista tahtoisin teidän kertovan ja tietysti myös siitä sikamaisuudesta.

Toivon tänne sekä miesten itsensä kertomana omia pahoja tapojaan, että naisten kertomana miestensä ja ex-miestensä pahoja tapoja.

Ja tietysti muutakin miehiin liittyvää saa tulla.
 

Pauli

Jäsen
Tulee harvemmin luettua näitä vapaan keskustelun palstoja. Luin tuossa palstaa ketä mieluiten polkisin, olipa mielenkiintoisia nimiä. Minä olen niin mahdoton hakkeri ja kävin katteleen näitä linkkejä ja jollain opilla sain tehtyä koneelleni Stacey Fergusonin pikakuvakkeen, siitähän sitä vaimolta kuuli vähän aikaa. Varmaan halusit naisten kokemuksia tänne mutta kun ei vielä ollut muita niin minä sitten kirjoittelin tänne. Varmaan minä joudun tuonne pahojen tapojen joukkoon kun tulee noitten kuuluisien naisten kuvia ihan pikakuvakkeisiin laitettua.
Se oli vahinko mut eihän se vaimo sitä uskonut.
 
Miehet on miehiä

En ole mitenkään tiukkapipoinen, mitä miesten outoihin tapoihin tulee. Esimerkiksi piereskely ja muut "vulgaarit äänet" ovat mielestäni ennemminkin normaalia käyttäytymistä :)

Mutta sitten on niitä tapoja, joita olen huomannut enemmän miehillä kuin naisilla. Ja niitä en ymmärrä...

Ensimmäisenä tulee mieleen ex-kumppanit ja niistä ylipääseminen. Selvinpäin ei uudessa suhteessa niistä mainita mutta auta armias kun mies vetää kunnon kännit ja päättää avautua. Minulla kun ei muisti mene vaikka joisinkin, niin monta kertaa on ollut sellainen olo että elän ex:n varjossa. Ex:n uutta ollaan menossa vetämään turpaan aina, kun ko. pariskunta on näköpiirissä samassa baarissa...

Toinen on suhteen päättyminen ja sen aiheuttaman huonon olon korjaaminen monen päivän ryyppyputkella. Olen huomannut tämän ilmiön olevan paljon yleisempi miehillä kuin naisilla. Kokemuksen syvällä rintaäänellä. Ja se kuuluisa lause "minähän en itke enkä puhu"... Miksi miesten on niin vaikea puhua ja kuunnella toisen puoliskon ajatuksia ja mietteitä vakavemmista asioista. Ainakin aikaisemmissa suhteissa on tuntunut siltä että kaikki on hyvin niin kauan kun vakavia puheenaiheita (siis selvinpäin) voidaan vältellä.

Mustasukkaisuuden riivaaman miehen pakottava tarve tutkia kumppanin puhelinta; jos sieltä vaikka löytyisi raskauttavia numeroita tai tekstiviestejä. Tätä kyllä harrastavat monet tuntemani naisihmisetkin. Sairasta kuitenkin. Suihkuun tai vessaan mennessä pitäisi ottaa puheln mukaan, ***kele. Lain rikkomista ja asiassa on myös se puoli että mitään raskauttavaa ei tarvitse löytyä; salaisuuksia yms. sisältävät viestit kavereilta eivät kuulu muiden silmille!

Ja pisteenä iin päälle se uskomattomia tasoja saavuttava mustasukkaisuus kumppanin ex-miehistä ja nykyisistä miespuolisista kavereista. Turpaan vetäminen ilmeisesti ratkaisisi tässäkin tapauksessa kaiken. Miksi osalle miehistä on niin vaikeaa uskoa että vastakkaista sukupuolta olevat voivat olla IHAN VAAN KAVEREITA, eikä se oma siippa ole jatkuvasti panemassa niiden kanssa selän takana.... Ei ymmärrä, ei.

EDIT: tarkoitin sitä että kavereiden kanssa ei paneskella, eihän ne ole kavereita enää silloin. Tai siis on, ns. erikoiskavereita. Mutta niitä en tässä tarkoittanut (mielestäni kaveri/ystävyyssuhteiden pilaaminen onnistuu parhaiten sotkemalla siihen sekstailutouhut...)

Nykyisessä suhteessa kaikki on hyvin; puhuminen ei ole vierasta, piskuista ja tervettä mustasukkaisuutta on molemmin puolin... Aikaisemmista suhteista voidaan puhua selvinpäin ja suht neutraalisti. Kunnioitusta ja luottamusta löytyy. Välillä tuntuu siltä että olen iskenyt oikeaan kultasuoneen ja saanut lottovoiton ;)

Lopuksi on kuitenkin pakko todeta että miehet on miehiä ja naiset naisia; tuskin koskaan tulee sellaista tilannetta että vastakkaiset sukupuolet ymmärtäisivät toisiaan täydellisesti. Onneksi :)
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Miehet on miehiä

Viestin lähetti MouseInTheHouse
Miksi osalle miehistä on niin vaikeaa uskoa että vastakkaista sukupuolta olevat voivat olla IHAN VAAN KAVEREITA, eikä se oma siippa ole jatkuvasti panemassa niiden kanssa selän takana.... Ei ymmärrä, ei.
Kenties siksi, että toisesta epäilee sitä, mitä itse ehkä sopivan tilaisuuden tullen tekisi.

Tuota pidetään yleensä yleisimpänä syynä moiseen, enkä yhtään ihmettelisi jos vaikka paikkaansa pitäisikin.

Toinen syy sitten tietysti voi olla hieman heikko itsetunto ja pelko siitä että tulee jätetyksi tai ei saa huomiota enää riittävästi. Ei luota itseensä ja omaan viehätysvoimaan. Tämän voin jossain määrin allekirjoittaa itsekin.

Mitä omaan suhteeseeni noin muuten tulee, niin ärsyttäviä miehisiä piirteitä minussa varmasti jonkun verran löytyy, vaikka kovinkaan maskuliinisena minua ei voikaan pitää. Väkivaltainen en ole, pikemminkin tunteellinen ja sitä kautta temperamenttinen ja vaikea tapaus omalla tavallani. Luojan kiitos, että tyttöystäväni kestää sitä minussa. Ainakin siltä tuntuisi.

Oman taustani niissä vähäisissä haparoivissa naisasioissani, olen hänelle kertonut ja siten mitään luurankoja ei kaapissa ole. Niinikään tiedän mielestäni kaiken tarvittavan hänen entisistä jutuistaan. Kyllä ne minun mielestäni on hyvä tietää, ilman mitään mustasukkaisuuksia. Miksi oikeastaan niistä olla mustasukkainen? Ne ovat menneisyyttä ja eihän toinen osapuoli niitä aikoja ole vielä edes välttämättä tuntenut toista, ainakaan siinä määrin että olisi syytä tulla mustikseksi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Re: Miehet on miehiä

Viestin lähetti MouseInTheHouse
... eikä se oma siippa ole jatkuvasti panemassa niiden kanssa selän takana.... Ei ymmärrä, ei.

Niin ei kai sitä voi olla mustasukkainen, jos vain _silloin tällöin_ paneskelee selän takana ;). Pakko oli puuttua tähän kommenttiin, kun sen verran särähti silmään. Samaa mieltä siitä, että onneksi olemme erilaisia. Johan siitä jännitys loppuisi kokonaan, jos yhtäkkiä alkaisikin ymmärtämään vastaisen sukupuolen aivoituksia täydellisesti.

Minun "miehinen" perisyntini on se että, jos luen jotain (tai seuraan lätkää), niin en todellakaan kuule mitään mitä minulle puhutaan. Tästä olen saanut kuulla useasti...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kysymys naisille koskien miehiä.

Mitä asioita ja luonteen piirteitä te miehissä arvostatte?

vlad.
 

metsänpeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti vlad


Mitä asioita ja luonteen piirteitä te miehissä arvostatte?


Tämä vastaukseni kertoo varmasti hyvin selvästi sen, miksi minä olen, ja tulen todennäköisesti aina olemaankin, sinkku.

Ensinnäkin kiinnostun oikeasti vain hyvännäköisistä ja hyväkroppaisista miehistä. Takapuoli pitää olla, ei mitään jonneaaroneita, kiitos. Minua pidempi ja vanhempi on ehdottomasti oltava.
Vaikka joskus juttelisin ihan mukavan, mutta vähemmän viehättävän miehen kanssa, en taatusti hänestä sen vakavammin kiinnostuisi.
Mikä taas on hyvännäköisen prototyyppi, jää jokaisen itsensä mietittäväksi. Eikä itsellänikään varsinaisesti mitään prototyyppiä valmiina ole (Jere Karalahtia kun on vain yksi, heh...), omaa silmää miellyttää hyvinkin erilaiset tyypit.

Huumorintaju ja terävä äly ovat myös ehdottomia vaatimuksia listallani. Omat läppäni ovat niin älyttömiä, ja heitän niitä koko ajan, että aikamoiset hoksottimet vaaditaan niiden ymmärtämiseen. Muutaman kerran olen jopa tylysti sanonut "kiitos ja näkemiin" miehelle, joka ei ole alusta asti tajunnut heittojani. Yleissivistys kuuluu myös tähän.
Aikuismaisesti pitää myös osata käyttäytyä; ei mitään hinkkaamista ja nuoleskelua yleisillä paikoilla, ei tappeluiden tai armeija-juttujen hehkuttamista, itse pitää osata valita vaatteensa joka tilanteeseen, äidin apua ei tarvita jne.

Nämä nyt aluksi. Sattuneesta syytä en vielä ole törmännyt sellaiseen mieheen, jonka seurassa olisin viihtynyt yhtä iltaa pidempään (tai olen kerran, mutta tunne ilmeisesti ei ollut molemmin puolinen). Jos joskus sopivan tyypin tapaisin, niin luultavasti yrittäisin arvostaa rehellisyyttä, luotettavuutta, avoimuutta, toisen kunnioittamista, lupausten pitämistä jne. Mitään romanttista humpuukia ja ylenpalttista siirappisuutta en voi sietää (rakkaat terveiset vaan ervalle ja mysteerille...).

Täydellisen miehen löytäminen saattaisi olla myös erinomainen tapa pönkittää onnetonta itsetuntoani.



Tämä ei varmaan ollut sellainen vastaus, jota vlad nyt haki. Älä vittuunnu silti enempää, suurimmalle osalle naisista kelpaa varmasti vähempikin kuin minulle. Saattaa olla, että minäkin jo 10 vuoden kuluttua alan luopua vaatimuksistani, kun huomaan ettei vaatimusteni mukaista miestä ole olemassakaan. Tai tuskin niitä ainakaan humalaisena baarista löydän. Muualtakaan en juuri ole hakenut, joten en kai ole vielä kovin epätoivoinen, tai pidä asiaa ajankohtaisena.
Toisaalta en kyllä usko siihenkään, että jokaiselle olisi se yksi oikea jossain.

Sellaista pientä tuli nyt väsyneenä mieleen.
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Mitä asioita/luonteenpiirteitä naiset arvostavat miehissä

Viestin lähetti vlad
Kysymys naisille koskien miehiä.

Mitä asioita ja luonteen piirteitä te miehissä arvostatte?

Tässä näitä asioita ja luonteenpiirteitä mitä minä arvostan miehissä:

on paljon kanssani,
on empaattinen,
pitää eläimistä ja lapsista,
on hellä ja rakastava ja huomioonottava, sekä lepertelevä rakastaja, joka osoittaa hellyytensä ja rakkautensa kaikkialla,
osaa kuunnella,
osaa auttaa,
on halukas kulkemaan mukanani sinne ja tänne

toivon lisäksi että:
ei juo itseään humalaan,
osaa olla tilanteessa kuin tilanteessa
selvinpäin,
ei jätä yöksi yksin kotiin,
pitää lomasta ja laiskottelusta,
tykkää kierrellä kauppoja ja shoppailla, on yltiöromantikko

Taitaa olla aikamoiset vaatimukset?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Mitä asioita/luonteenpiirteitä naiset arvostavat miehissä

Viestin lähetti mysteeri

pitää eläimistä ja lapsista,
Hmm, eli sinulle sopivan miehen pitää lasten lisäksi pitää toisista miehistä? Et kai vaan halua sellaisia bi-poikia...? ;)

No vitsit vitseinä.

Mielestäni tuo listasi oli varsin hieno ja oikeellinen, tai ainakin kuulosti hyvin aidolta eikä mitenkään kovin pinnalliselta, mitä minä taasen arvostan naisissa yli kaiken.
Tuossakin on sen verran seikkoja, että vaatinee hieman tuuria että osuu kaikki kohdalleen. Omalta kohdaltani voin sanoa että en ole kovinkaan lapsirakas ja alkoholia juon silloin tällöin, tosin alati vähemmän ainakaan siinä määrin että täysjurrissa olisin. Niin ja voin sanoa vielä että en ole tarjoutumassa ehdokkaaksi, vaikka se siltä ehkä hetki sitten kuulostikin. =D
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Viestin lähetti metsänpeikko


Huumorintaju ja terävä äly ovat myös ehdottomia vaatimuksia listallani.

ei tappeluiden tai armeija-juttujen hehkuttamista, itse pitää osata valita vaatteensa joka tilanteeseen, äidin apua ei tarvita jne.

(rakkaat terveiset vaan ervalle ja mysteerille...).


Minulta jäi mainitsematta tuo huumorintaju ja terävä äly ja yleissivistys.

Yhdyn kanssasi tuohon myös että vaatteet pitää osata valita itse tilanteeseen kuin tilanteeseen ja mihinkään ei tarvita enää äidin apua.
Itse äitinä toivon myös että mieheni on mies enkä joudu olemaan enää hänelle äiti.

Kiitos terveisistä :)
Taidan olla meistä kahdesta enemmän se yltiöromantikko vai mitä erva?

Ainiin ja arvostan miehessä myös sitä että kaikesta voidaan keskustella, niin ex-miehistä/naisista, kaikesta entisissä suhteissa, ja muutenkin asiasta kuin asiasta taivaan ja maan välillä.
Haluan aina tutustua mieheen kunnolla, ja osa sitä on menneisyys.

Syvälliset keskustelut siis myös kunniaan.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Re: Mitä asioita/luonteenpiirteitä naiset arvostavat miehissä

Viestin lähetti mysteeri
....Taitaa olla aikamoiset vaatimukset?

Niin, kerrottakoon, että läheskään näitä kaikkia kriteereita ei tarvitse näköjään täyttää ihan kirjaimellisesti ja silti pyyhkii ihan hyvin.

Korostankin asian tässä valossa priorisoinnin merkitystä.

Loppukaneetiksi päädyn vielä sanomaan, että pitäähän "jonkun" pitää jalat maassa, jos "joku" vastaavasti on yltiöromantikko.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti vlad
Mitä asioita ja luonteen piirteitä te miehissä arvostatte?
Höm. Miehessä, naisessa.

-Rehellisyyttä ja luotettavuutta. Asioista pitää pystyä puhumaan ja mieluiten vielä kasvokkain. Tämän alle menee myös se, että ei petetä. jos mieli tai keho halajaa muualle, niin silloin jätetään tai istutaan vain tiiviisti jalat yhdessä.
-Älykkyyttä. Eikä tämä välttämättä tarkoita sitä, että pitää olla kolme tutkintoa ja tohtorin paperit. Pelkillä peruskoulupapereilla voi olla fiksu. Kunhan on kiinnostunut mitä ympärillä tapahtuu ja pystyy keskustelemaan asioista ja omaa mielipiteitä.
-Huumorintajua, sairasta sellaista mieluiten. Ei vain muuten tule mitään. Sanon ja teen mitä sattuu, pakko olla huumoria.

Nuo nyt ovat ne tärkeimmät. Sitten kun sopivassa suhteessa käyttää aikaa omiin juttuihin ja minuun, mielellään pystyy pitämään huolta itsetään, osaa käyttäytyä, on edes vähän romanttinen ja on kiinnostunut edes joistain samoista asioista kuin minä, niin aika hyvällä tiellä ollaan. Lopun sitten ratkaisee persoona.

Mitään ulkonäkökriteereitä ei, toisin kun metsänpeikolla, ole. Enhän minä kauheasti vastustelisi, jos joku Mikko Leppilampi tulisi pokailemaan, mutta ihan yhtä mielelläni vietän aikaa ihan tavallisen näköisen tallaajan kanssa. Kunhan on joku persoonallinen juttu ulkonäössä. Ja tummista tykkään enemmän kuin blondeista. Mutta kun kuitenkaan parhaimmankaan näköistä tapausta ei jaksa katsella, jos sen päässä ei liiku mitään, niin tämä nyt ei ole niin ensisijaista.

Aijoo. Itsensä kanssa moniongelmaiset on taidettu tältä erää nähdä (tai siis minä olen katsellut heitä ihan tarpeeksi). Normaalilla itsetunnolla, suht normaalilla mielenterveydellä ja vaikkapa työpaikalla varustettu kumppani olisi kivaa vaihtelua.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti mysteeri

Taitaa olla aikamoiset vaatimukset?

Taidanpa suunnata mononi sinne Valamoon ja äkkiä...

Vakavasti otettavaa pohdintaa kenties myöhemmin kunhan tulee noita vastauksia enemmin.

vlad.
 

scholl

Jäsen
En tiedä onko mitään outoja tapoja olemassakaan. Tai tietysti on, koska kun ihmiset ovat erilaisia niin toiselle normaali on toiselle outoa. Siis jos esim. itse satun jostakin älyttömästä syystä menemään S-markettiin niin siellä henkilökunnan karski käytös, suorastaan tuttavallinen asiakkaiden puhuttelu, hieman ei niin huoliteltu ulkonäkö, pakattu liha palvelutiskin sijaan ja kaikkialla silmään pistävät kirkkaat värit saavat asiakkaan todellakin pois tolaltaan, mutta ei sitä kannata jäädä pitkäksi ajaksi päivittelemään. Riittää, että muistaa, ettei käy enää S-marketeissa tai Alepassa. Sama homma toimii vastakkaisen sukupuolen suhteen. Ei kannata hengata henkilön kanssa, joka on täysin outo.

Siis kun valitsee seuransa suhteellisesti samanhenkisten ihmisten seurasta kuin mitä itse on niin outous vähenee. Ja kun lisää vielä sen, että pitää omasta yksityisyydestään sekä yksityiselämästään kiinni niin kukaan ei pääse niin sanotusti tekemään hallaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minkä takia miesten pitäisi tulla samaan aikaan tai ainakin lähes samaan aikaan nukkumaan?

Eikö se nyt ole aivan sama onko sitä makuu- vai olohuoneessa?
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä nainen haluaa mieheltä

Eri ikäisten suomalaisten naisten tärkeimmät kriteerit miehelle eri ikäkausina:

22-vuotias nainen haluaa, että mies on varakas, komea, romanttinen ja älykäs.

32-Vuotias nainen haluaa, että miehellä on vielä hieman hiuksia päässä, hän kantaa ruokakassit kotiin, arvostaa kotiruokaa ja omistaa ainakin yhden solmion.

42-vuotias nainen haluaa, että mies ei ole "liian"ruma", muistaa laskea vessan istuimenalas ja käyttää paitaa, joka peittää vatsan.

52-vuotias nainen haluaa, ettei mies röyhtäile tai raavi itseään julkisesti, muistaa puolison nimen tarvittaessa ja ajaa korva- ja nenäkarvansa.

62-vuotias nainen haluaa, että mies ei säikäytä pikkulapsia, kuorsaa vain kevyesti, käyttää useimmiten vaatteita ja muistaa, mihin jätti hampaansa.

72-vuotias nainen haluaa, että mies hengittää ja käy itse WC:ssä.
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Nukkumisesta ja nukkumaanmenosta

Viestin lähetti pernaveikko
Minkä takia miesten pitäisi tulla samaan aikaan tai ainakin lähes samaan aikaan nukkumaan?

Eikö se nyt ole aivan sama onko sitä makuu- vai olohuoneessa?

Eihän se nyt ole ollenkaan sama asia.
Itse ainakin haluan miehen kainaloon nukkumaan, enkä yksin sinne sänkyyn.
Toki voin mennä siihen sohvallekin viereen nukkumaan.

En myöskään pidä siitä jos 160 cm leveässä tai leveämmässä sängyssä toinen ottaa selkeästi toisen puolen ja toinen toisen reviirikseen. Tarkoitan siis että kummatkin nukkuvat omalla puolellaan eivätkä toisissaan kiinni.

Kaiken kauhistus on omat isovanhempani jotka nukkuvat kyllä samassa huoneessa mutta sängyt ovat eri puolilla huonetta. Ja kun menevät nukkumaan kääntävät vielä selkänsä sinne toisen suuntaan.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Nukkumisesta ja nukkumaanmenosta

Viestin lähetti mysteeri
En myöskään pidä siitä jos 160 cm leveässä tai leveämmässä sängyssä toinen ottaa selkeästi toisen puolen ja toinen toisen reviirikseen. Tarkoitan siis että kummatkin nukkuvat omalla puolellaan eivätkä toisissaan kiinni.
Kyllä sitä näköjään elämästään hankalaa pienellä vaivalla:) Onhan sylissä költsiminen ennen nukkumaan menoa tai heräämisen jälkeen ihan mukavaa, mutta ei perkele siitä mitään tule jos joutuu nukkumaan toisen käsi/kainalo/rintakarvat nenässä niin että toinen makaa mun hiusten päällä. Eikä se silti mielestäni osoita mitään että tykkäisin vähemmän kuin muut.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti mysteeri
Yhdyn kanssasi tuohon myös että vaatteet pitää osata valita itse tilanteeseen kuin tilanteeseen ja mihinkään ei tarvita enää äidin apua.
En tiedä, kertooko se suhteestamme hyvää, pahaa vai ei yhtään mitään, mutta suurimmat kiistat meillä tuntuvat tulevan vaatevalinnoistani. Tai siis siitä, että en vaimoni mielestä ole ollenkaan kykeneväinen valitsemaan itselleni vaatteita.

Olen kropaltani melko harvinaisen ja hankalan mallinen, vaikka sitä ei ihan yhdellä vilkaisulla huomaakaan. Raajani ovat pitkät, selkä kohtalaisen lyhyt, vyötärö ja lantio kapeat ja jalat sekä persaus melko lihaksikkaat. Voin puhtaalla omallatunnolla sanoa, että 90% miehille myytävistä vaatteista on minulle täysin epäsopivia, vaikka ne olisivat miten hienoja muuten. En halua housuja, jotka puristavat reisistä tai ovat vyötäröltään 16 numeroa liian suuret. Paidoissa arvostan sitä, että rintakehäni mahtuu siihen ilman tukehtumisen tunnetta, ja että hihat päättyvät suunnilleen ranteen kohdalle. Minun malliselle ihmiselle on vaatteita käsittämättömän vähän tarjolla.

Olen maininnut asiasta vaimolleni alun kolmattatuhatta kertaa, mutta hän ei vieläkään ole asiasta tietoinen. Niinpä vaateostokset johtavat yleensä alta vartissa siihen, että olen totaalivittuuntunut kuuntelemaan rutinaa siitä, miten mikään ei kelpaa. Toisaalta, ilmeisesti minulle kokonsa puolesta sopivat vaatteet ovat niin rumia, ettei niitä voisi käyttää edes paskahuussin tyhjennyksessä. Voin kertoa, että motivaationi vaatteiden hankintaan on viimeisen viiden vuoden aikana laskenut rajusti, eikä se lähtötasokaan ollut kovin korkea.

En kuitenkaan mielestäni kulje missään räteissä tai säkeissä, lumpuista puhumattakaan. Silti jaksan harmistua tästä asiasta jo ajatellessani sitä, kuten arvon lukijat varmaan jo huomaavat.
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Re: Re: Nukkumisesta ja nukkumaanmenosta

Viestin lähetti Pikku Myy
Onhan sylissä költsiminen ennen nukkumaan menoa tai heräämisen jälkeen ihan mukavaa, mutta ei perkele siitä mitään tule jos joutuu nukkumaan toisen käsi/kainalo/rintakarvat nenässä niin että toinen makaa mun hiusten päällä.

No mä tykkään lähinnä nukkua niin että mies makaa selällään ja saan painaa pääni miehen päälle eli käyttää miestä tyynynäni :).
Ja tietysti erityisen mukavaa on jos mies siinä samalla vielä halii tai silittelee päästä ja siihen saa nukahtaa.

Ehkä kaipaan liikaa hellyyttä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Käytöstavat, luonne, älykkyys, varakkuus, ulkonäkö yms. Kaikki kriteereitä, jotka vaikuttavat siihen kumppanin valintaan. Varmasti muitakin kriteereitä on paljonkin, mutta siinä ne mielestäni varsin oleelliset. No varakkuus ei ehkä ole riippuvainen rakastumiseen, jos juttu on aitoa.

Odotukset ovat varmasti suurella osalla jo lähtötasoltaan liian korkeat.
Jokainen parisuhteessa elävä tietää, että kompromisseja on tehtävä, jotta liitto kestäisi. On selvää, että suurinosa meistä näyttää yleensä ne parhaat puolensa ensi treffeillä tehdäkseen vaikutuksen vastapuoleen. Harva uskaltaa olla oma itsensä. Naiset ovat täysissä meikeissään kauniin näköisiä ja eivät nalkuta, miehet eivät piereskele, röyhtäile tai latele latteuksia armeijan ajoilta...
Ensitreffeistä jäävä vaikutelma onkin tietysti se tärkein. Jos käyttäydyt kuin kusipää, niin tuskin toinen haluaa enää nähdä.
Kuitenkin jossain vaiheessa kulissit alkavat sortua, kun tapailut ovat jatkuneet pidemmälle ja ehkä jopa yhteenmuuttoon. Alussa, niin herttainen ja hyväkäytöksinen mies kiroilee nyt vieressäni auton ratissa ja näyttelee keskisormea kanssa-autoilijoille, pieraisee välillä äänekkäästi ja nauraa makeasti päälle. Enää se ei edes tiskaa ja imuroi, vaan surffailee netissä tai liikkuu niiden humpuukikavereidensa kanssa ja juo litratolkulla halpaa kaljaa. Miksi sen housut näyttävät noin isoilta?" Sehän on jumalauta lihonut 10kg ensi tapaamisen jälkeen"!

Se on elämää se. Tuo oli vain eräänlainen kuvitelma siitä, miten voisi ehkä käydä. Toki joillakin elämä voi jatkua auvoisena eläkepäiviin asti, mutta epäilen vahvasti. Pitkää yhdessäoloa ei voi selittää pelkällä rakkaudella. Itse uskon eniten siihen, että siihen toiseen vaan tottuu ja hyväksyy hiljaa mielessään ne lisääntyvät viat toisessa ihmisessä. Kumppanista onkin tullut eräänlainen "puhuva huonekalu", joka kuuluu kalustoon. Se nyt vaan on siinä, mutta en halua/uskalla luopua siitä ja jäädä yksin.
Monet puhuvat ulkonäöstä, joka on toki eräänlainen kriteeri kumppania valittaessa. Joidenkin mielestä ulkonäkö on jopa tärkein elementti. Jos on itse hyvännäköinen, saa todennäköisesti myös hyvännäköisen kumppanin itselleen. Olemalla pelkästään kaunis/komea, ei parisuhdetta viedä kovin pitkälle. Miksi muuten usein petetään seurustelukumppania, vaikka toinen olisikin todella kaunis tai komea? Tässä tullaankin juuri siihen, että pelkkä ulkonäkö ei todellakaan riitä ja märät päiväunet bradpiteistä ja janinafrostelleista kannattaa jättää omaan arvoonsa. Jos kuitenkin sattuu löytämään hyvännäköisen ja muutenkin miellyttävän kumppanin, niin lucky you, siinä tapauksessa.

Keneltäkään ei voi odottaa täydellisyyttä, eikä ketään voi pakottaa mihinkään muottiin. Toista voi toki ohjata ja opettaa varovaisesti parempaan suuntaan, mutta jankuttamiseen ja pakottamiseen en usko.
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Miesasiat / Käytöstavat

Viestin lähetti mysteeri

Toivon tänne sekä miesten itsensä kertomana omia pahoja tapojaan, että naisten kertomana miestensä ja ex-miestensä pahoja tapoja.

Listaan tässä vähän näitä mielestäni huonoja käytöstapoja joita myös hain tällä miesasiat -keskustelulla.

(Jatkakaa listaa...)

- Ruokakaupassa kaivellaan nenää, kun luullaan ettei kukaan näe.
- Takalistoa rapsutellaan kaikkien nähden.
- Pierrään ja röyhtäillään riippumatta siitä missä liikutaan.
- Miehille on kehittynyt eräänlainen tapa pelata taskubiljardia katukuvassa.
- Joka paikkaan syljeksiminen.
- Ulostaminen ja virtsaaminen ovat luonnollisia asioita, mutta ei kai se silti tarkoita sitä, että näitä toimintoja on pakko harrastaa kaikkien ihmisten nähden? Puhumattakaan siitä, että tarpeet tehdään talon seiniä vasten.

Toisaalta taas pidättyväisyys on niin eilispäivää.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Re: Re: Re: Nukkumisesta ja nukkumaanmenosta

Viestin lähetti mysteeri
No mä tykkään lähinnä nukkua niin että mies makaa selällään ja saan painaa pääni miehen päälle eli käyttää miestä tyynynäni :).
Ja tietysti erityisen mukavaa on jos mies siinä samalla vielä halii tai silittelee päästä ja siihen saa nukahtaa.

Ehkä kaipaan liikaa hellyyttä.

Niin romanttiselta kun saatkin nukkumisen kuulostamaan, joudun ikävä kyllä puhkaisemaan kuplasi.

Tuossa kyseisessä nukkumatyylissä piilee suuret vaarat, nukkuessaan ihminen ei juurikaan tiedosta, että onko siinä kainalossa oma kulta vai esim. tyyny ja liikkuessaan unissaan voi hyvin helposti vaikkapa kyynärpäällään täräyttää toista oikein kunnolla nenän varteen, josta taas seuraa ei kahvit nenästä näppäimistölle vaan veret nenästä tyynylle reaktio.

Tästä taas muodostuu ketjureaktio, jossa kyynerpää taklauksesta tulee penaltya, minun tapauksessa muutama yö sohvalla ja jos en väärin muista oli parittelupoliittinen tilannekkin oli jonkin aikaa melkoisessa laskusuhdanteessa.

Tämä vähemmän romanttinen tarin on siis tosi ja varoittavana esimerkkinä kaikille palstan miespuolisille kirjoittajille, älkää antako puolisonne kaivautua kylkeenne yöksi jos haluatte saada laatuhetkiä jatkossa!
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Eltonin tarinaan joutuu kommentoimaan sen verran, että itse olen kerran unissani löynyt naishenkilöä nyrkillä lapaluiden väliin. Toki heräsin huutoon välittömästi tämän jälkeen ja itsekin jollain tavoin rekisteröin tuon tekoni. En tosin saanut penaltia, ainoastaan ihmettelyjä unieni luonteesta.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Miesasiat / Käytöstavat

Viestin lähetti mysteeri
- Ruokakaupassa kaivellaan nenää, kun luullaan ettei kukaan näe.
- Takalistoa rapsutellaan kaikkien nähden.
- Pierrään ja röyhtäillään riippumatta siitä missä liikutaan.
- Miehille on kehittynyt eräänlainen tapa pelata taskubiljardia katukuvassa.
- Joka paikkaan syljeksiminen.
- Ulostaminen ja virtsaaminen ovat luonnollisia asioita, mutta ei kai se silti tarkoita sitä, että näitä toimintoja on pakko harrastaa kaikkien ihmisten nähden? Puhumattakaan siitä, että tarpeet tehdään talon seiniä vasten.
Ei kyllä sitten millään pysty kuvittelemaan että kenestä miehestä olet voinut tuollaisia havainnoida.

Täältä tähän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös