Huvittavin esimerkki oli eräs nainen, joka ahdisteli minua aikoinaan. Olin ehkä kerran aiemmin sattunut hänen kanssaan samaan ravintolaan, missä olin muutaman sanan kohteliaisuudesta vaihtanut, kun hän oli sinä iltana samaa porukkaa. No sitten jouduin päivälliselle kerran hänen viereensä. Hän yritti kähmiä pöydän alta, jolloin poistuin, kun sain mahdollisuuden siihen. Sen jälkeen illalla yökerhossa jouduin tilanteeseen, missä henkilö oli ilmeisesti julkistanut, että seurustelemme. Ts. ainakin moni oli tietoinen, että scholl seurustelee tuollaisen henkilön kanssa. Siitähän riemastuin. Yritin paeta narikkaan, jolloin ko. otus tulee siellä vastaan ja sanoo, että scholl ei tiedä mitä menettää, jos nyt lähtee. Vielä ei ole selvinnyt, mitä menetti, mutta sai ainakin riesakseen yhden kesän kestävän ahdistelun, johon edes uhkailu ei tehonnut. Onneksi hän muutti maasta mitä ilmeisemmin em. syystä sitten syksyllä.
Ei siis tarvitse käydä kerran jonkun naisen kanssa leffassa, vaan yleisessä kielenkäytössä seurusteluun riittää sekin, että päättää vain seurustelevansa jonkun siitä tietämättömän viattoman henkilön kanssa.
Tosin nykyään en ole enää turhaan kohtelias, joten vastaaviin tilanteisiin ei joudu niin helpolla. Viime lauantaina tosin jouduin seuraamaan Luxin hississä erään naisen sekoamista. Mietin jopa puolileikilläni jälkeenpäin, että olisiko siitä pitänyt soittaa Seiskaan. Hän olisi kyllä ansainnut otsikoita.