No keitä nää paljon puhutut tuomarit nyt sitten olivat? Mikä heidän taustansa on ja miksi tuomitsevat aina tuolla? Ymmärrän, että Kajaani on kaukana kaikkialta, mutta eikö sieltä jostain lähialueilta edes löydy tuomaria, joka viitsii sopivaa korvausta vastaan paikalle lähteä.
Samaa kuin tässä. Näin asian ulkopuolisena on helppo ihan järjellä ymmärtää, että Mestiksen tuomaritoiminnan ongelmat keskittyvät juuri Kajaaniin (katsoin Kotkaniemen ja myös neljän vuoden takaisen Harri Aholan videon, joissa molemmissa korostettiin että "aina täällä/vain täällä.."). Minä(kin) luulen, että lähes jopa suurin syy tähän on yksinkertaisesti Kajaanin maantieteellinen sijainti. Olen itsekin käynyt Kajaanissa, ja herranjumala miten se oli kaukana. Likemmäs 200km joka suuntaan on yhtä kuin ei mitään, ei yhtäkään Kajaania isompaa paikkakuntaa niin missään.. eli varmasti tuomarien saaminen Hokin kotipeleihin on ylipäätään vaikeaa, ainakaan niin että ne juurikaan vaihtuisivat. Ei kukaan amatöörituomari lähde työpäivän jälkeen sellaiselle reissulle. Ja tämä maantieteellinen ongelma ei tietenkään ole Hokin organisaation vika, eikä se sille mitään voi. Sitten vaan on pärjättävä niillä parilla samalla jotka saatavilla ovat, ja tilanne jatkuu vuodesta toiseen samana..
Mestis tuomari ei kait saane kuin matkakulut? Vai saako jonkun muodollisen korvauksen? Joka tapauksessa, vaiva lähteä Kajaaniin vaikka nyt Oulusta tai Kuopiosta (josta jo luulisi tuomareita luulisi löytyvän enemmänkin) on aivan hirvittävä.. mainittu lähemmäs 200km suuntaansa
EDIT: Lertin viestin innoittaman oikein tarkistin välimatkat Kajaanista. Kuopioon 170km ja Ouluun 182km