jake styles
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Pelicans
Joo, täälläkin tuli käytettyä Riiassa Bolttia, hyvin toimi.
Nyt on liian kauan Istanbulista, että osaisi antaa mitään vinkkejä. Mutta hamam on mielenkiintoinen kokemus, suosittelen lämpimästi. Meidät vietiin kysymättä yhteen mestaan, tai siis kysyttiin, ketkä lähtee, mutta paikkaan emme pystyneet vaikuttamaan. Menisin uudelleen. Tarjontaa varmaan riittää, jos moiseen haluaa.Tänne kelpaisi myös Istanbul vinkit.
Onko kokemuksia Hamamista? Kannattaako käydä ja onko jotain tiettyä Hamam-kylpylää jota voisitte suositella?
Seuraavaa jenkkireissua kun tässä suunnittelee, niin vaihtoehtoina olisivat Denver-Yellowstone-Vancouver-Seattle-Portland-Denver tai itärannikon kierros isojen kaupunkien kautta isoille järville.
Aika olisi taas varmaan lokakuun alku ensi vuonna ammattilaissarjojen alettua. Itse olen ehdottanut kaverille tuota ensimmäistä, koska Kalliovuoret ja Yellowstone käymättä sekä Vancouveria tuntuu kehuvan kaikki. Onko suosituksia?
Alkaa nyt:
"Ulkolinja: Turistit pysykää poissa
Barcelona, Venetsia ja Dubrovnik houkuttelevat miljoonia matkailijoita. Kaupunkien asukkaat ovat kyllästyneet turistimassoihin ja moni on muuttanut pois, jotkut osoittavat mieltä matkailua vastaan ja estävät turistien pääsyn kaupunkiin."
Asiastahan on puhuttu vaikka missä kaupungeissa, mutta nuo kolme paikkaa ainakin tulee aina esiin.
Alkaa nyt:
"Ulkolinja: Turistit pysykää poissa
Barcelona, Venetsia ja Dubrovnik houkuttelevat miljoonia matkailijoita. Kaupunkien asukkaat ovat kyllästyneet turistimassoihin ja moni on muuttanut pois, jotkut osoittavat mieltä matkailua vastaan ja estävät turistien pääsyn kaupunkiin."
Asiastahan on puhuttu vaikka missä kaupungeissa, mutta nuo kolme paikkaa ainakin tulee aina esiin.
Tämä on tullut aiemminkin telkkarista. Dubrovnik on aivan hirveä turistirysä.
Järjetön määrä porukkaa valuu päiväksi kaupungille tukkimaan tiet ja kukaan ei kuluta rahaa.
Dokumentissa todettiin kuinka joku saattaa ostaa jäätelön ennen kuin palaa takaisin sinne täysihoitolaansa.
Ensimmäinen asia, mikä noiden kaupunkien pitäisi tehdä, on kieltää risteilyalusten rantautuminen satamiinsa. Järjetön määrä porukkaa valuu päiväksi kaupungille tukkimaan tiet ja kukaan ei kuluta rahaa. Isot alukset myös peittävät maiseman rannassa tosi tehokkaasti.
Ihan jokainen risteilyaluksen matkustaja maksaa vierailustaan paikalliselle taholle. Risteilyhinnassa on aina mukana extrana "port fees" tai "port expenses" tms. Kun risteilyalus ajaa satamaan parkkiin, varustamo maksaa satamamaksua. Tämä peritään sitten kaikilta matkustajilta näinä extrakuluina. Tapauskohtaista meneekö se raha yksityiselle satamayhtiölle vai kaupungille vai valtiolle, mutta joka tapauksessa raha virtaa matkustajilta paikallisille riippumatta siitä kuinka paljon rahaa he käyttävät vierailunsa aikana.
"Korruptio (latinan sanasta corrumpere ’turmelus, pahaan vietteleminen’) on toimivallan väärinkäyttöä yksityisen edun tavoitteluun. Korruptiossa esimerkiksi vastuullisessa asemassa oleva henkilö, kuten virkamies, lahjotaan antamaan lahjojalle etua säännösten vastaisesti."
Tuolla nyt vain on niin täydellinen kaaos ja jotain pitäisi tehdä ja mieluiten nopeasti. Mitä se raha auttaa, vaikka menisi oikeisiin paikkoihin, jos ihmisiä on vain liikaa joka puolella.
Asun tälläisessä kohtuullisen mukavassa pienehkössä kaksiossa. Jos täällä on bileet, niin sopiva määrä ihmisiä voisi olla jotain 6-8. Jos tänne tulisi risteilylaivalta 100 lisää, niin tuskin olisi enää kovin hauskaa kenelläkään.
Risteilylaivoistakin on rakennettu aivan liian suuria ja sitten vain kuvitellaan kuinka voidaan puskea mihin tahansa satamaan, kun onhan meillä satamamaksut. Amerikassa kaikki on suurta.
Edellä todettiin että kielletään laivat kun porukka tulee kylään tukkimaan tiet eikä maksa siitä mitään. Ihan varmasti maksavat.
Amerikkaa on kiva vihata, mutta ihan mutulla sanoisin että valtaosa Dubrovnikin tukkivista laivoista on ihan eurooppalaisten varustamojen euroopassa valmistettuja aluksia. Liian isoja ovat, siitä ollaan ihan samaa mieltä. Asialle tuskin tehdään mitään niin kauan kun matkustajia riittää ja satamamaksut virtaavat.
Kerran olen ollut Välimeren risteilyllä ja valtaosa asiakkaista oli espanjalaisia, italialaisia ja ranskalaisia. Yksittäisiä brittejä, sakuja, jenkkejä tai pohjoismaalaisia sitten seassa.Tuskin tässä kukaan vihaa amerikkalaisia, mutta he ovat se kansa, joka nuo eurooppalaisten varustamojen eurooppalaiset alukset täyttävät. Mukava matkustaa täyshoidolla aluksella, jossa ei rahaa tarvitse käyttää vaan kaiken voi hoitaa loppulaskulla. Bussikuljetus kaupugille sujuu mukavasti, ei tarvitse kävellä. Viis siitä, että bussiarmada tukkii paikalliset tiet ja sen jälkeen tämä heinäsrikkalauma pyörii turistialueilla ottamassa valokuvia ja muutaman tunnin jälkeen palaa alukselle, joka purjehtii seuraavaan satamaan. Jäljelle jäävät pakokaasut ja laivan paskat.
Amerikkalaiset tukkivat myös Reykjavikin kadut, mutta siitä islantilaiset saavat syyttää itseään, kun Icelandair niin hövelisti tarjoaa ilmaisia stopovereita. Hintataso Reykjavikissa onkin sitten tämän mukainen.
Tunnustan kärjistaneeni, mutta olen ollut paikan päällä todistamassa parissakin kaupungissa amerikkalaisinvaasiota risteilyaluksesta. Toki tuo kirjoittamani pätee myös eurooppalaisiin turisteihin.Kerran olen ollut Välimeren risteilyllä ja valtaosa asiakkaista oli espanjalaisia, italialaisia ja ranskalaisia. Yksittäisiä brittejä, sakuja, jenkkejä tai pohjoismaalaisia sitten seassa.
Voi toki olla, että muut lähdöt ovat sitten olleet jenkkien kansoittamia.
Tunnustan kärjistaneeni, mutta olen ollut paikan päällä todistamassa parissakin kaupungissa amerikkalaisinvaasiota risteilyaluksesta. Toki tuo kirjoittamani pätee myös eurooppalaisiin turisteihin.